Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 22:52
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je moest eens weten wat het betekende |
Dan zou Visser het gelijk zelf gaan gebruiken en/of voeren aan datgene wat hij aan de haak wil slaan.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op maandag 15 november 2010, 22:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 22:22
|
|
|
Haha, dat link je natuurlijk omdat het een afrodisiacum is.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op maandag 15 november 2010, 22:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 22:20
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Zou zomaar kunnen.
Zou je echt slimmer worden door het eten van vééél chocoladeletters? Zal ik es de proef op de som nemen? |
Pas maar op Zinga. Op wikipedia staat het volgende;Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters ?-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis)Bij grote hoeveelheden lijkt het me me link spul.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 22:06
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Sja, dat krijg je als je tussen de chocoladeletters wordt geboren |
Of zouden de chocoladeletters, een nieuwe leermethode?, ook bij het achterstandsonderwijs horen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 21:03
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Een beetje IQ is ook niet verkeerd hoor..... , Van alletwee wat dat zou wel prettig zijn..... |
I.d.d. that is the best of both worlds. Maar als ik moest kiezen dan ga ik liever om met iemand die een hoog EQ heeft boven iemand met een hoog IQ. Iemand met een hoog EQ is empatischer, kan beter met zijn emoties omgaan heeft aanpassingsvermogen etc. Kortom aangenaam ik de omgang. Iemand met een hoog IQ onder de veronderstelling van een laag EQ is al snel een betweter. brrrrrrr
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op maandag 15 november 2010, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:43
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...moet ik nu echt alles uitleggen??? Is het IQ dan echt lager dan in...ach, laat maar...het was als grap bedoeld hoor... | Bij vrouwen scoort EQ beter dan IQ Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:33
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb hem ook zitten plagen en heb niets met hem..... | Dat moet je niet in het openbaar zeggen Willemijn. Dat is echt plagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:27
Onderwerp: kanker
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt.. Nierkanker .. Ik heb uitzaai in mijn botten. ik ben medisch ongeneeslijk ziek. Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan? genezen og niet genezen? ben beneiwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden.. |
Ik heb met je te doen piekie.......... Sprakeloos............... Je geeft het antwoord gedeeltelijk zelf al...... ik zal voor je bidden....... daar ligt het antwoord....... ook voor jou......vooral nu woorden tekort schieten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 17:12
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Oh, maar mag een vrouw een man alleen maar plagen als ze met 'm getrouwd is
'k Heb 2 mannelijke collega's en 7 vrouwelijke. Nou, dan worden de mannen (hebben overigens beiden een vrouw thuis) ook wel eens geplaagd door meerdere vrouwen. |
Verkeerde conclusie Marijan. En ik zou niet durven dat te beweren dat je dat niet mag. 'K ben het alleen wat ontwent. Over de enige collega die ik de afgelopen 15 jaar had wil ik het niet meer hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 16:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Aangenaam.......je moet nog leren wanneer de vrouwen je plagen |
na 26 jaar huwelijk heb ik dat echt wel geleerd Leanne. Herstel wanneer een vrouw me plaagt. Met meervoud "vrouwen" heb ik idd geen ervaring.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op maandag 15 november 2010, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 16:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het was maar een plagerijtje aangenaam.......... | meisjes plagen........vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 16:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is wel weer echt een mannenopmerking Aangenaam..... |
gewoon een negatieve ervaring. En wat is er mis mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 16:10
|
|
|
LOES550 schreef: | wel opletten hè mannen! wel handig dat je hier alles terug kan lezen |
Over lezen gesproken; wie in je ogen kan lezen is je vriend. Dat is te prefereren boven teruglezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:20
|
|
|
LOES550 schreef: | wel opletten hè mannen! wel handig dat je hier alles terug kan lezen |
'k let ook wel op. Maar ik heb nog wat bakblikken e.d. hier waar ik geen gebruik van maak en waarschijnlijk voorlopig geen gebruik van zal maken. 'k ben niet zo'n koekenbakker en ben voorlopig nog niet toe aan die ervaring. Maar het baksel dat gaat er wel in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:15
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat gedeelte gaat over echtscheiding,niet over seks(in sommige vertalingen gaat het zelfs over eunuchen!).......er worden hier wel vaker losse zinnetjes uit de Bijbel naar eigen inzicht gebruikt...... En dat niet iedereen vatte dat het uit Mattheus kwam kan kloppen,ik lees geen SV maar NBV.
Ik heb al gegoogeld op Kohlbrugge maar het zijn allemaal zware teksten/preken in ouderwetse taal,ik waag me er niet aan,sorry. |
Vandaar mijn tehulp schieten met een toelichting Leanne. Bij jou staat er waarschijnlijk Laat wie bij machte is dit te begrijpen het begrijpen!.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:01
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Wat is dat nou weer voor antwoord! Ik snap je antwoord eerlijk gezegd ook niet, want ik ken die hele meneer Kohl...nogwat niet...en zo blont ben k ook weer niet hoor... zoveel moeite is het toch niet om je woorden even te motiveren? |
Voor Kohlbrugge zie bijvoorbeeld; http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_Friedrich_Kohlbrugge In bepaalde "kringen" een begrip. Dat er verwezen wordt naar het laatste stukje van mattheus 19:12 Waar overigens staat Wie dit ipv "dat" vatten kan, laat die het vatten vind ik niet elegant. Ik heb het gevoel dat de andere mening hiermee m.i. te gemakkelijk weggezet wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 14:47
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ofwel; als je iets wilt bereiken zul je zelf actie moeten ondernemen, en niet in een hoekje gaan zitten wachten tot het aan komt waaien!
Ik vind die appeltaart wel een heeeeeeel goed idee |
Appeltaart Ook een goed idee maar dat heb ik niet gezegd. Of heb ik iets gemist?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 12:58
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Wie zegt er nou weer dat ik een feestje wil??? |
Niemand. Niet letterlijk maar figuurlijk. Ik veronderstel als jij iemand op jouw stoel wil hebben...... hetgeen ik opmaak uit je opmerking dat er bij jou een stoel leegblijft.....je zelf actief moet zijn. Althans dat is mijn ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 08:14
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Stoelen zat Aangenaam...maar ze blijven leeg! | Als je een feestje wil dan zal je zelf voor de slingers moeten zorgen. Misschien is een stoelendans een optie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 17:18
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik dacht dat geluk in een klein hoekje zat |
Nee gelukkig alleen maar ongeluk. Maar misschien geldt het voor jou wel t.a.v. geluk. Ervaring?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 17:15
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Henk, jij kunt het beter schrijven dan ik! Verbaal ben ik heel wat mans maar om het op te schrijven, ja, daar heb ik soms wat moeite mee! Maar waarom begrijpt er bijna niemand dat er ook humanistische christenen bestaan? En , als je het wel begrijpt, wat is er mis mee? Ik zal het nog een keer probreren uit te leggen: een humanistisch christen is iemand die ondanks alles, dus ook het bestaan van een God, het beste met de mens naar voren brengt! In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan! Dat is mijn punt! En zoals jullie ook in m'n profiel kunnen lezen: religion should be a matter of personal faith, not a tool of judgement! Slaap lekker allemaal! | Humanisme en christendom hebben een verschillende bron. Een christen vind zijn drive in God/Chistus en zal vandaar uit humanistische trekken, liefde tot de naaste hebben. Een humanist heeft een andere bron; zichzelf. Dat is van nature een vervuilde bron. En dat het humanisme een verkeerde basis heeft bewijst wel het humanistisch verbond in haar radiospot; zonder het humanisme is de mensheid oid aan de goden overgeleverd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:13
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Het geluk komt bij mij heel vaak LANGS, helaas nooit AAN! |
Volgens Arisoteles is geluk geheel afhankelijk van ons zelf. Dus ik zou zeggen zorg in dit geval een stoel klaarstaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 17:27
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Gewogen en te licht bevonden Aangenaam? |
Nee, een (bittere) ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 16:04
|
|
|
Tegenspoed is de beste weegschaal om vrienden te wegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 14:41
Onderwerp: Echte Vrienden
|
|
|
Sommige vrienden zijn als de schaduw: je ziet ze alleen als de zon schijnt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 22:08
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik begrijp wat je bedoeld. Zonde zorgt ervoor, dat ik mijn indentiteit en ook mijn doel zal missen, waar ik naar streef te halen.... Dus ook in relatie's inclusief met God. |
Ik heb zonde op zich altijd al geinterpreteerd als je doel missen. Dat komt dan niet maare is het al.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur. Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...
Er is meer nodig dan alleen maar angst. Allereerst zou er een besef moeten zijn wat het effect is van zonde. Daarom ben ik dit topic begonnen met het voorbeeld van Adam en Eva. Want daar kun je het beste zien wat het gevolg is van zonde. Zonde zorgt ervoor dat je je vrijheid verliest, dat je gebukt gaat onder de gevolgen van deze zonde. De zonde die je begaat heeft nl. direct gevolg op je relatie met God en met anderen. Als we nu eens zouden beginnen met het vermijden van zonde, zouden we al een heel eind zijn. Begrijp me goed, ik denk dat we ons leven lang zouden moeten vechten tegen zonde. Ik geloof niet, dat je niet zondeloos door het leven kunt gaan. Maar ik geloof wel dat je zonde kunt vermijden...
Ten tweede vind ik, dat God ons altijd tegemoet komt met Zijn liefde, niet Zijn oordeel. Het beeld dat God altijd boos op ons is, en dat we het altijd verkeerd doen, vind ik tekort doen aan het karakter van God. Als Hij alleen maar een veroordelende God was, zou Hij de Zoon niet gestuurd hebben, dat is toch de uiterste vorm van liefde? En die liefde drijft Hem ons te bevrijden van zonde, omdat Hij als geen ander heeft ervaren wat het gevolg is van zonde. Diezelfde liefde zou ons moeten drijven afstand te doen van zonde, en anderen aan te sporen afstand te doen van zonde.
Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst. |
De tekst luidt volledig (sv); Joh 16:8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van [/b]oordeel[b] Dat laatste vergat je te noemen. In de kanttekeningen bij deze tekst staat t.a.v. het oordeel; Dat is, dat Ik macht heb om alles te regeren en te richten, ook om de ongelovigen tot den eeuwigen dood te veroordelen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:33
Onderwerp: voorziening
|
|
|
MAR907 schreef: | juist... Nu een stap verder waarom toont de "kerk" geen barmhartigheid naar de zwakken in hun kringen??? Zij zouden juist diegene moeten helpen omdat dezen de Heer liefhebben??? Ook bij financiële problemen.....
De kerk zegt het andersom omdat ze daarmee het probleem niet willen zien en zo dus ook niet verantwoordelijk hoeven te voelen.... De "kerk" hoort een naaste te zijn...zoals elke kind van God... |
Uit ervaring weet ik dat de diaconi de ogen en oren van de gemeenteleden nodig heeft om te kunnen functioneren. M.a.w. het blijft ook een verantwoordelijkheid van het gewone gemeentelid. Welliswaar geinstituionaliseerd in een kerk. Maar dat ontslaat het individuele gemeentelid niet van zijn individuele christenplicht tot barmhartigheid. En ik vind het geen plicht maar ik doe het uit wederliefde graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:24
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ja precies! En er staat nog iets achter die tekst in romeinen Maar de genadegave van God is eeuwig leven in Christus Jezus onze Heer
|
God zij dank hoeft het niet bij de (eeuwige) dood te blijven voor hen die uit Gods genade eeuwig leven door Christus. Dat is evangelie optima forma.
|
|
Naar boven |
|
|