Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 22:39
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoi Inez,
Heb je de brug van Geert Mak toevallig in het Turks? Die is in een beperkte oplage uitgegeven en een echt collectors item geworden (moet ik eigenlijk niet zeggen want dan doe je hem niet weg )
Willemijn |
Toevallig 'alleen' in het Nederlands, dat leest wat mij betreft het gemakkelijkst . Als je er belangstelling voor hebt: graag via mijn mail.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 22:23
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
HENK710 schreef: | Anders geef je even je msn als hulplijn, Sus Jij hebt het tenslotte 11 dagen zonder CM weten te doen |
Ik kan dat langer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:09
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ja..dat heet: tijd voor een pauze Dan ben je ff geen lid, ontdekt je dat er echt leven zonder cm mogelijk is, en dan na poosje ga je nog eens kijken hoe het met je kennisjes hier gaat....en dan na 4 weken kan je het niet laten om toch de aanbieding van 5 maanden voor 25 euro te nemen , oftewel, wij zijn ook weer een maandje of 5 hier |
Ik ga eens kijken of ik de zomer door kom zonder CM . Over ruim een week is mijn abonnement afgelopen 'k Ben benieuwd naar de afkickverschijnselen, nee niets zeggen, laat het me zelf ervaren!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:26
Onderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
|
|
|
MARISKA601 schreef: Hebben ze nog geen rolator voor de server?
IMRE schrijft: Valt niet onder de AWBZ.
De juiste indicatie aanvragen bij het CIZ, daar kom je het verste mee
via de site: dat gaat vrij snel www.ciz.nl
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op woensdag 26 mei 2010, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 21:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Lieve mensen,
Ik probeer mijn verzameling boekenweek boekjes compleet te krijgen, wie heeft er toevallig nog een boekenweekgeschenk liggen en doet er niets mee? Ik ruil het graag voor een fles wijn, bosje bloemen of zoiets!
Willemijn |
'k Heb hier nog liggen:de brug van Geert Mak.. en vast nog wel meer.. heb je titels?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 20:36
Onderwerp: bbq
|
|
|
JOY050 schreef: | Het wordt waarschijnlijk bij Chatuliem maar ook dat kan veranderen net als het weer. |
Is die verhuisd dan naar Stadskanaal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 21:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb hier nog een auto vol dozen, gesorteert op maat, inez; ik had het bewaard, ivm een eventuele crisis plaatsing, maar daar komt toch niet zo veel meer van, verwacht ik....... kom je toevallig naar de picknick, dat we ze even over zouden kunnen zetten in jouw auto? |
Nee Hannah, ik ga niet mee.. gelukkig zijn er meer mensen die wel een goed idee hebben voor hergebruik lees ik .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 14:04
|
|
|
JOLAN931 schreef: | sorry, ben de maten vergeten idd. vanaf 56 tot 116 ongeveer, dus ik kan je helaas niet helpen |
Als hier niemand is die het kan gebruiken: de gezinnen waar mijn collega's en ik werken kunnen het vaak wel... nu is 078 en 050 een behoorlijke afstand voor een aantal dozen met kleren.. Wellicht is er bij jou in de buurt een werkeenheid/afdeling van het Leger des Heils en zijn er daar ook gezinnen die je er blij mee kunt maken !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 19:54
Onderwerp: Eindtijd
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | Dan moet je die tekst eens lezen denk ik. |
Dat heb ik gedaan... maar die hele eindtijd theorie ken ik niet.. vandaar mijn vraag om uitleg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 21:38
|
|
|
JEFFREY984 schreef: | De vijgenboom staat voor Israel (Mattheus 24:32) |
Ja en?? vertel verder.. ik snap er nog erg weing van op deze manier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 19:39
|
|
|
JEFFREY984 schreef: | We zitten idd in de eindtijd, het is zeg maar 2 voor 12.
Houdt de vijgenboom in de gaten
God's zegen |
Vertel, wat is er met die vijgeboom??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 19:25
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
HARALD285 zegt: En of de gereformeerde leer depressief maakt. Daarvan kan ik vanuit de GKV voluit zeggen: NEE! Zonde en bevrijding van zonde door het offer van Jezus gaan hand in hand, waarbij Jezus voorop staat. Wij zijn met Adam geboren in zonde, maar wij zijn samen met Jezus van zonde bevrijd en geheiligd voor God.[/quote]
Mijn ervaring is dan toch anders... ik heb me erg schuldig en slecht gevoeld vanuit diezelfde GKV... het is persoonlijk, afhankelijk van opvoeding, kerkklimaat, karakter.. Ik herkende veel in het boek van Aleid Schilder, al eerder hier genoemd. Gelukkig geldt dit dus niet voor iedereen én gelukkig weet ik nu beter Het is belangrijk om in de kerk de ruimte te voelen en ervaren dat je er mag zijn, als mens, door God geschapen!!
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op donderdag 13 mei 2010, 19:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:25
Onderwerp: Henk710 & Robbedoes873
|
|
|
Een feestelijke dag gewenst en veel geluk voor de toekomst !!
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op woensdag 12 mei 2010, 19:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:34
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Voordat iedereen hier zijn negatieve ervaringen en eigen ongenoegen m.b.t de reformatorische kerken gaat spuien, wil ik toch dit opmerken...
1. Ook deze kerken zijn onderdeel van Gods wereldwijde kerk op aarde. Net als in welke willekeurige kerk dan ook, geloof ik dat God ook daar Zijn kinderen heeft. Laten we dus met respect over deze kerken praten. Niemand ontkent dit door dit topic lijkt me.
2. Er is van alles aan te merken op de leer in de reformatorische kerken, dat zal ik niet ontkennen. Ze verkondigen de Bijbelse leer eenzijdig en idd. vooral de zondige aard heeft een sterke nadruk. Dat is jammer, Nee het is niet jammer, het is ronduit fout want daarmee wordt God zo veel tekort gedaan! Hij wil niet dat we blijven staren naar ons als oude mens, maar Hij wil dat we leven als nieuwe mensen. Precies, vernieuwd, leven vanuit hoop en niet vanuit schuld
3. Anderzijds is het zo dat bijv. de meer evangelische kringen ook wel iets in zich hebben van eenzijdigheid. Het aannemen van Jezus lijkt daar soms wel heel gemakkelijk te gaan... Hoe ernstig / serieus nemen we het leven met de Heere? Wijzen naar anderen maakt niet de eigen leer en invulling van geloven stiekum een beetje goed Liesbeth.. nee dat zeg je ook niet maar noem gewoon fout wat fout is zonder andere stromingen daarvan ook te betichten. Ik denk, er is geen sprake van goed of fout, er is wel sprake van als gemeente tekort schieten op bepaalde punten.
Tegelijkertijd denk ik wel eens, wat een veelkleurigheid in Gods wereldwijde kerk! Ik vind dat iets om dankbaar voor te zijn!
Ik hoop dat dat ook de grondtoon mag zijn in dit topic en niet zozeer het zwartmaken van de reformatorische kerken. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 19:51
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De keuzes die ik genoemd heb zijn niet gebaseerd op eigen belang.
1. Waarom zouden we binnen de gezondheidszorg ons niet richten op kerntaken, nl.de medisch noodzakelijke handelingen. Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom een kind geopereerd moet worden aan zijn flaporen. Zulke medische handelingen kunnen we afschaffen. Dan kan de gezondheidszorg doelmatiger werken. Nu wordt vrijwel iedere medische handeling gedaan, waarbij niet meer gekeken wordt naar de medische noodzaak.
Psychische noodzaak wellicht?: kinderen worden soms gepest met hun flaporen.. ja wat kost dat dan later aan therapie?? 2. Kinderopvang: het is een keuze van mensen zelf te werken. Als mensen zo vrij zijn om te werken, moeten wij dat als staat dan subsidiëren? Dit is een principiële keuze. Bovendien vind ik kinderen opvoeden een belangrijke opdracht en ik vind dat veel vrouwen hun werk boven hun kinderen stellen.
Dankzij de gesubsidiëerde opvang kan ik werken en mijn gezin onderhouden. Als ik niet werk/minder werk heb ik minder inkomen.. Dan maak dus meer gebruik van de voorzieningen die er zijn voor de mensen met een laag inkomen!! Dit komt dus op het zelfde neer waarschijnlijk behalve dan dat ik nu volop deelneem aan het maatschappelijk leven, mijn eigen brood verdien en iets doe met mijn mogelijkheden: ik heb toch een leuke baan!!
En die opmerking van vrouwen die hun werk boven hun kinderen stellen: zeg je dat ook tegen de mannen die werken?? 3. Controlebehoefte van de staat beteugelen. Sociale rechercheurs volgen vaak mensen die een uitkering hebben. De overtredingen die daar geconstateerd worden wegen niet op tegen de kosten die dat teweeg brengen. FIOD heeft vaak grotere vangsten, daar op inzetten is idd rendabeler. |
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op woensdag 28 april 2010, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:58
|
|
|
CHATULIEM 619 zegt: Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen .
Wat een klinkklare onzin. Ik heb kortgeleden nog een sterfbed van dichtbij meegemaakt en ik weet dat er zorgvuldig omgegaan wordt met lijden en sterven.
CHATULIEM 619 zegt: Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.
Hoeveel kost het om mensen te leren leven zonder kinderen?? Hoezo is adoptie een goed alternatief? Toch niet voor iedereen? Wat een absurde redenering.
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op dinsdag 27 april 2010, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 20:40
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | lijkt me gaaf..... iets dikker lijntje op mijn molen in de buurt van een boom me aanlijnen, hengel ook weer aanlijnen aan een gordel. Mega stuk vlees aan de haak....en dan een haai pakken mega gevecht mee voeren en dan een haai van 3mtr of zo uit t water halen.
|
HAP.. weg Jonathan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:29
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:27
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:22
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Even voor de duidelijkheid ik denk niet dat de mensen die er wel mee geconfronteerd zijn er om gevraagd hebben...Dat is iets wat je overkomt maar das wat ik denk.. |
Als je glaasje draait bijvoorbeeld dan vraag je er toch wel om?? Het gaat, zoals Jonathan zei, er toch echt om hoeveel ruimte je demonen geeft danwel hoeveel ruimte Jezus mag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:19
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:59
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
THOMAS968 schreef: Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Thomas, die nu maar hoopt dat mensen volwassen reageren.
MARISKA610 schreef: Amen.
Mag ik het op deze manier formuleren?
Van mij wel!!
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op zaterdag 24 april 2010, 00:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:31
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Vraag over het voorbeeld van David en Batseba: Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide. Wat zegt het 7e gebod.
als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is. hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen.... vrouwen kennende zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien... en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was. t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald. |
Ook al zou ze het vreselijk hebben gevonden, dat werd niet opgeschreven want dat was niet belangrijk in die tijd. De koning wilde iets van je/met je.. je moest van goede huize komen om daar tegen in te gaan. Koningin Vasthi deed het en werd oneervol ontslagen!! Lees maar in het bijbelboek Esther.
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op vrijdag 23 april 2010, 19:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:47
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=EcYQa_xKuqg
http://www.youtube.com/watch?v=8HHqaVEx6hg&feature=related
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op woensdag 21 april 2010, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 19:28
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
Even een kleine aanvulling.. een vriendin van mij heeft een tijd in Afghanistan gewerkt, voor een christelijke organisatie. Hun samenkomsten waren op vrijdag, dé dag dat ze vrij konden nemen in een Islamitisch land omdat een groot deel van de bevolking die vrijdag ook gebruikt om samen te komen (in de moskee). Op sabbath en zondag gingen ze gewoon werken.. Fout?? Lijkt me niet, ze namen beschikbare tijd en ruimte om samen te komen, te bidden en te zingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 00:54
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
De geheimen .. 1 klopt, en met al die opruimingen, midsummer sales ed is het ook erg waarnemelijk dat het maar een koopje was 2 en 3 kloppen, 4: ik zet die spin zelf wel buiten want dan weet ik zeker dat ie blijft leven , Sterke armen om me heen is wel weer erg oké natuurlijk 5 en 6 kloppen.. 7... nou.. 3 uur per dag denken aan seks.. da's wel veel, ik heb nog meer te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:55
Onderwerp: Liefdesverdriet
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zelf ga ik meestal dwars door m'n verdriet heen, door ballads te draaien of U2 of iets anders dat pijn doet. Niet om mezelf te tergen, maar om het te voelen en dan langzaam weer te laten gaan. |
Volgens psychologen doe je het helemaal goed zo . Gevoel hoort er bij, en ja, het is rouwen, janken en loslaten... Zelf vind ik het prettig om iets te gaan doen... skaten, in de tuin fröbelen, mijn hoofd op die manier leegmaken.. dan zakt bij mij het gevoel/gemis..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:50
Onderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Jaja, dan moet ik zeker invullen wat ik herken. Mooi niet! Zo'n topic wil ik niet op mijn naam hebben. |
Zet het er neer joh.. wie weet herkent iemand anders zich er in.. Kijken of vrouwen ook zo beestachtig zijn
Het is toch een prima onderwerp.. we kijken allemaal met eigen ogen, op onze eigen manier, naar het andere geslacht..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:12
Onderwerp: Waarom zo moeilijk?
|
|
|
RINGO975 schreef: | Ik weet niet of jij begrijpt wat "uitgeprocedeerd" betekend, daarom een kleine uitleg:
Iemand die uitgeprocedeerd is, heeft in ons rechtstelsel ALLE mogelijkheden gehad om te bewijzen dat hij aan de eisen voldoet die deze staat steld om toegelaten te worden. En dat een onafhankelijk rechter besloten heeft dat hij hier NIET aan voldoet. Deze persoon dient dus ons land te verlaten en niet bijvoorbeeld in de illegaliteit onder te duiken. Bijkomend nadeel van dat generaal pardon is dat er (valse?) hoop gewekt word bij nieuwkomers. Ga maar naar nederland, daar zijn ze toch gek.
Dat procedures vaak te lang lopen, ben ik direct met je eens. Terechte asielzoekers worden onnodig lang in onzekerheid gehouden en inderdaad geremd in hun ontwikkeling als nieuwe nederlander. Gelukszoekers word te lang een vette worst voorgehouden terwijl ze allang weer in hun land van oorsprong aan de toekomst van hun land hadden kunnen werken. |
Zie verder: politieke discussie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | gisteren zijn er rapporten binnen gekomen in denhaag. rapporten waarin staat waar den haag op kan bezuinigen.
ik zou van jullie willen weten waarop den haag best kan bezuinigen.
ik zelf zeg.. hypotheekrenteaftrek. ontwikkeling van de jsf. minder geld naar ontwikkelingshulp. |
Nog minder naar ontwikkelingshulp?? Nog meer ikke ikke ikke?? Nee hoor, als je het hebt over naastenliefde hoort de zorg voor je naaste ver weg er ook bij lijkt mij... Kritisch kijken naar hoe dat geld besteed wordt: best .
Bezuinigingen: hypotheekrenteaftrek.. voor de duurdere huizen/hogere inkomens, natuurlijk!! Voor de huurtoeslag geldt dat ook al tenslotte, iemand met een hoog inkomen heeft geen recht op huurtoeslag. Bij alles geldt mijns inziens: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen over een paar jaar ruim 2000 euro collegeld zouden moeten betalen , er zijn ook mensen voor wie dat geen probleem is...
|
|
Naar boven |
|
|