ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: De 3 Noordelijke provincie`s activiteiten

CHATULIEM619 schreef:
Denk je nu echt dat wij met je mee willen als je mensen volgt die zulke verderfelijke boodschappen hebben??

Wie zijn wij???? Spreek je voor anderen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:39
BerichtOnderwerp: Hoe Bevrijdingsbediening mensen tot demonische gebondenheid

MARIJAN072 schreef:
Daarom vergeten we de prachtige uitleg, die de Bijbel er aan geeft Smiley die vol vragen zit Wat vreemd zeg. Twijfelende smiley

Bedoel deze mooie teksten?

Deu 28:49 De HEERE zal tegen u een volk verheffen van verre, van het einde der aarde, gelijk als een arend vliegt; een volk, welks spraak gij niet zult verstaan;

Pro 23:5 Zult gij uw ogen laten vliegen op hetgeen niets is? Want het zal zich gewisselijk vleugelen maken gelijk een arend, die naar den hemel vliegt.

Jer 48:40 Want zo zegt de HEERE: Ziet, hij zal snel vliegen als een arend, en hij zal zijn vleugelen over Moab uitbreiden.

Jer 49:16 Uw schrikkelijkheid heeft u bedrogen, en de trotsheid uws harten, gij, die woont in de kloven der steenrotsen, die u houdt op de hoogte der heuvelen! Al zoudt gij uw nest zo hoog maken als de arend, zo zal Ik u van daar nederstoten, spreekt de HEERE.

Eze 17:3 En zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Een arend, die groot was, groot van vleugelen, lang van vlerken, vol van vederen, die verscheidene verven had, kwam op den Libanon, en nam den oppersten tak van een ceder.

Hos 8:1 De bazuin aan uw mond; hij komt als een arend tegen het huis des HEEREN; omdat zij Mijn verbond hebben overtreden, en zijn tegen Mijn wet afvallig geworden.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 29 november 2010, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:23

HENK710 schreef:
Je impliceert het hier toch wel Mar dat het een compleet fout symbool is...

Het symbool is niet fout!!! Het zegt precies waar het voor staat....

het toch hetzelfde, dat een symbool op de uniform van iemand bij het leger des heils, de rang aangeeft???

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 29 november 2010, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 16:46
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

ZINGA672 schreef:
Ging dat over de Opwekkingsbundel Smiley die vol vragen zit Toen al? Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

hahah Lachende smiley
De rockstars was toen ook al bekend:

Amo 5:26 Ja, gij droegt de tent van uw Melech, en den Kijun, uw beelden, de ster uws gods, dien gij uzelf hadt gemaakt.

Knipoog smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 15:54
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

DAVID923 schreef:
Dank je wel voor deze vermaning, je zal het ongetwijfelt goed en constructief bedoelen, en als ik ermee mensen doe afhaken, om de vorm alleen dan moet ik maar eens nadenken over hoe ik dingen breng.

Al moeten we ook niet gaan doorslaan en alles bedekken met de mantel der liefde. Paulus bijvoorbeeld paste zich ook aan, een griek voor de griek en jood voor de jood, en probeerde geen aanstoot te geven, zeker met evangeliseren, zie het voorbeeld waar hij het uitgangspunt de onbekende God nam, en vandaar uit het evangelie vertelde. Maar tegen zijn gestichte gemeentes, tegen de al christenen, vermaande hij hun soms met krasse taal, en riep ook elkaar te vermanen, vanuit liefde...ja, maar oms is dat dus ook tough love.

En als het ging om valse leerstellingen dan werd de toon nog grimmiger, zie bijv galaten 1:

Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7
en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!

Jezus tegen de farizeeers, of soms zelfs eigen discipelen: mat 17:

17 Jezus antwoordde: ‘Wat zijn jullie toch een ongelovig en dwars volk, hoe lang moet ik nog bij jullie blijven? Hoe lang moet ik jullie nog verdragen?

mar 7:

17 En toen Hij van de schare thuis kwam, vroegen zijn discipelen Hem naar de gelijkenis. 18 En Hij zeide tot hen: Zijt ook gij zo onbevattelijk?

Niet dat ik me de authoriteit van Jezus, Paulus de apostelen of de profeten toereken, of de van een leidinggevende en dus verantwoordelijke van een gemeente, maar christenen onder elkaar worden ook op geroepen om elkaar te vermanen.
Als ik echt gelof dat er zeer kwalijke doctrines zijn en de pastorale rampen als gevolg in de praktijk ken, ja dan zeg ik het recht voor z`n raap. En dan kan ik het verpakken in welk jasje dan ook, maar de argumenten en boodschap blijft hetzelfde.

En heb je wel eens boeken van een calvijn gelezen? Dat is toch een groot voorbeeld voor velen en die is soms super grof in zijn woorden tegenover zijn tegenstanders. niet dat het maatstaaf is of rechtvaardiging, ik zeg alleen, in het kort; dat ik over je advies en tikje op de typ_vingers serieus neem, maar ook relativeer en vergelijk met de bijbel.

Mischien is het intressant voor jou om Amos eens te lezen.
Er is niks nieuws onderzon ook de opwekkingsbundel niet.
De vraag is zoals ik er tegen aankijk: hoe kijkt God er tegen aan.

Ikzelf denk dat het hele lofprijzing en aanbiddings uittingen niet verder dan het plafon komen. Het is een mengeling van sferen en andere sprituele invloeden op muzikaal gebied.
Hoe gaat men ermee om. Dat kan persoonlijk heel verschillend zijn.

Amos 5:23 Doe het getier uwer liederen van Mij weg; ook mag Ik uwer luiten spel niet horen.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 28 november 2010, 15:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 23:20

ZINGA672 schreef:
Mar, ik heb ook een hekel aan occulte zaken, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat alles op deze wereld eigendom is van God. God heeft dit alles geschapen, en hoewel de satan tijdelijk overste over deze wereld is (Johannes 16:11) kan hij zich niets van Gods schepping toe-eigenen zonder dat God dit toelaat.

God laat op dit moment nog toe dat de satan de schepping van God voor eigen doeleinden misbruikt. Zo is de adelaar een schepsel van God. Als de adelaar in de Bijbel wordt gebruikt om de vijand van God te karakteriseren, dan is dat denk ik vanwege bepaalde eigenschappen van die vogel.
Zo wordt hij ook gebruikt in Deuteronomium 32:11 om iets van God duidelijk te maken. ("Gelijk een arend zijn nest opwekt, over zijn jongen zweeft, zijn vleugelen uitbreidt, ze neemt en ze draagt op zijn vlerken...")

Zinga satan hoeft zich niks toe te eigenen hij is op deze aarde geworpen door God. Dat is het gebied die God hem gegeven heeft.
tenslotte zal er een nieuwe Hemel en aarde komen.
Ik zeg ook niet dat de arend occult is dat is iemand anders die dat zo opvat.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 27 november 2010, 23:22
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 16:20
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LOUSJE740 schreef:
Mijn vriend en ik willen graag wachten met seks (en alle stadia die daarvoor en na komen) totdat we getrouwd zijn. Dan is ook voor de buitenwereld duidelijk dat we voor God een verbintenis voor het leven zijn aangegaan.

Het hebben van geslachtsgemeenschap is zoiets moois dat God ons gegeven heeft dat we dat beiden willen bewaren voor in ons huwelijk.
Dan hebben we ook daar God´s zegen over gevraagd in de kerk.

Makkelijk is het niet, en we zijn voorlopig ook nog niet van plan om te trouwen, maar we ervaren dat God ons daarbij helpt en ondersteunt.

ik wens je ook heelveel kracht daartoe.

Mij en mijn vrouw is het niet gelukt want de liefde was zo hoog!!!
Die liefde is ook nooit veranderd ondanks dat het voor het maatschappelijke huwelijk plaats vond....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 00:12

IMKE917 schreef:
Laten we het hier maar bij houden dan.

Is goed.

Toch zou ik willen dat er iemand was die mij een tekst kon geven die aangeeft dat God of de Here Jezus in zijn geheel als een arend kan tonen....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 20:52

IMKE917 schreef:
Begrijp ik je goed, dat jij je twijfels trekt bij hetgeen in de Bijbel geschreven staat??
Voor mij is de Bijbel nog steeds het door God geinspireerde boek, door Hem aan ons gegeven. Om God te leren kennen door Jezus Zijn Zoon.

Nee absoluut niet!!!!
Paulus zegt: wordt dwaas van de wereldse wijsheid, en rijk met de kennis van God.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:12

IMKE917 schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat je een symbool, dat God zelf geeft in de Bijbel (zie o.a. de teksten die Cross gaf) hier zomaar aan de kant schuift.

Ik zei dat ik niet dieper erop in zou gaan. Maar bij deze het volgende.

De tekst van cross gaat over de vleugels van de Heer. Niet de Heer in het geheel.

Nergens in de bijbel vind je, dat God of de Heer gesymboliseerd wordt als een arend in zijn geheel

De symbool arend komt van de drie enige zonnegod.
Al vanuit de Babylonische geschiedenis en Egypte.

Dat is de god met en kleine (g).

Arend komt voort uit de "heilige roomse rijk"....
Voor hun de oppergod en god van de hemel en het onweer...
Tevens is het een attribuut van Jupiter.

In de christelijke symbool is een arend het symbool van Johannes, die werd de "Adelaar van Patmos" genoemd.

In de tijd waar cross het over heeft, was men bekend met de symbool aardelaar als afgod geloof.
Juist omdat voor die tijd de karakter van die adelaar bekend was zegt David, de vleugels van mijn God gedragen zich anders namelijk die beschermd mij.

Begin nu te begrijpen hoe de bijbel beschreven is???
Diezelfde adelaar zit in het christendom of in de kerken.
Het is een andere God, openbaringen zegt het: dat is het hersteld romeinse rijk met hun mythologie welke symbolisch herkenbaar is.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 25 november 2010, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 21:48

IMKE917 schreef:
Ten eerste, weet ik niet wat je met NWO bedoeld?

Ten tweede, ik ben ook vrijgekocht door het bloed van het Lam, waar geef ik aan dat ik weer vrijgekocht zou moeten worden, ik heb het daar zelfs niet over...?? Daar heeft niemand het over.....

Ten derde, ik reageer alleen op jou reactie van de adelaar en geef aan waar dat symbool voor staat, en dat staat ook symbool voor God met een hoofdletter!
(volgens mij heeft cross de teksten uit de Bijbel gegeven)

Imke ik ga er niet dieper op in.
NWO=nieuw wereld order= Amerika die als een arend over deze wereld heen zweeft om macht tot zich winnen. Amerika heeft de arend als symbool.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 18:35

IMKE917 schreef:
[/color]Ja idd, de Bijbel staat vol symbolen.
Zo staat de Adelaar symbool voor God die boven zijn kinderen zweeft en wanneer ze dreigen te vallen of vermoeid raken, komt Hij onder hen om ze weer veilig in Zijn nest te brengen.
En dat is de gedachte die opkomt wanneer ik een Adelaar zie op een chr. site. Net zolas een regenboog, een duif, een lammetje....vul maar aan.

Het klopt Imke, alleen dat het symbool staat voor een god met kleine (g).
Die gedraagt zich als een arend zoals de NWO die hebben ook een arend als hun god heeft.

Mijn God is een God van liefde, vrede, rust in plaats van als een gedrag van een arend.

Tevens moet ik zeggen ik ben vrij gekocht door het bloed van het lam.
Waarom als nog weer bevrijd te worden????

Doen de christenen het niet goed dan??? Moeten we weer volgens de arend geloof, conferenties, theologie, en cursussen na een simpel geloof nog van alles doen om werkelijk bevrijd te zijn????
Daar geloof ik toch echt niet in.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 24 november 2010, 18:36
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 01:36

CROSSROAD317 schreef:
Waarschijnlijk is de uitleg die de stichting "geboren om vrij te zijn" toch anders dan jij hier wilt neerzetten.
Ik vind het zelfs een vorm van laster en kwaadsprekerij...... Smiley met dichtgeplakte mond

Deuternomium 32:11 Zoals een arend over zijn jongen waakt
en voortdurend erboven blijft zweven,
zijn vleugels uitspreidt en zijn jongen daarop draagt.

Jesaja 40:31 maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht:
hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar,
hij loopt, maar wordt niet moe,
hij rent, maar raakt niet uitgeput.

Was dat ook niet de taal van "lucifer" in het paradijs: gij zult vrij zijn en geenzins sterfen???

Wanneer iemand de Geest van God kent, dan weet deze ook wat de geest van God niet is.....

De teksten die jij noemt gaat over heel wat anders.

Johannes herkende "als een duif" als een teken, waardoor hij wist, dat de Here Jezus de beloofde messias is. God had dat tegen hem gezegd dat hij Hem zou herkennen aan een teken (symbool).
De bijbel staat vol met symbolen die iets zeggen....

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 24 november 2010, 01:36
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 00:18

CROSSROAD317 schreef:
Ik doe de cursus "geboren om vrij te zijn" via Wilkin van der Kamp, en ik heb gemerkt dat het niet (eens zozeer) gaat om demonen. Het gaat er voornamelijk om dat je vrijkomt van die banden die je tegenhouden om je volledig in te zetten voor Jezus Christus. Banden kun je vergelijken met deuren, ingangen waardoor satan, en zijn helpers, invloed kunnen uitoefenen op je denken en doen. Dit kan echt van alles zijn, kijk maar eens op de site.
http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=107

Afgelopen zaterdag hadden we een trainingsdag, met 4 blokken bijbelstudie en 4 blokken praktijk.
Praktijk; bidden en lofprijzing (zang); bidden en zegenen; bidden en banden verbreken; bidden en genezen.
Heerlijk hoe mensen (230 cursisten en 10 cursusleiders) samen God groot mogen maken, vol eerbied en ontzag voor en naar Hem kunnen uitspreken, Heer U bent goed !!!

Leuk om nog te vermelden, de cursus wordt bezocht door mensen van allerlei denominaties, van RK tot Refo, van Pinkster tot Baptist, van Vergadering van gelovigen tot Sabbatisten (ondanks dat het zaterdag was....) Lachende smiley

Joh 1:32 En Johannes getuigde, zeggende: Ik heb den Geest zien nederdalen uit den hemel, gelijk een duif, en bleef op Hem.

Tja ga ik naar de site en wat zie ik??? Een roofvogel.

De geest van die symbool zegt alles....
Anita haar stukken zitten dicht bij de waarheid.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 24 november 2010, 00:18
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 20:58
BerichtOnderwerp: boswandelen

LOES550 schreef:
sterkte Mar, hopenlijk wordt ze snel weer beter. Ik vind t altijd zo zielig als ze ziek zijn. Ze kunnen je dan zo verdrietig aan kijken. Ga maar lekker dicht bij dr liggen.

Dank je, inderdaad, dan voel je ook dat een dier gevoelens en waarde aan je hecht.
Het is ook een schepping van God...

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 12 november 2010, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 20:53

ANGELIQUE327 schreef:
Wat jammer Mar! Vertroetel hem maar lekker! Volgend keer beter he!
Sterkte joh!

Dat zal ik zeker doen... Zij verdiend het ook. Gek genoeg maak een huisdier ook het lief en leed in een gezin mee... Daarom verdiend ze ook mijn aandacht en verzorging....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 16:32

ANGELIQUE327 schreef:
Nog één nachtje slapen lieve boswandelaars, nog steeds is er de mogelijkheid om je op te geven!!!!
De volgende personen deden dat al eerder:

Alous962
Marianne129
Miekjes285
Benny340
Sproet762
Thabitha338
Herman388
Jan863
Angelique327
Dini968
Pimpernel883
Gert856
Mar907
Livelife295
Aatje057

Kom stoere Hollanders, voel je welkom en wandel mee! Lachende smiley

Angelique, ik moet helaas afzeggen. Gisteren is onze golden retriever in nood voor de twee de keer geopereerd. Zij heeft de komende tijd mijn zorg en aandacht nodig.
Dus een dagje uit laat ik even langs me heen gaan.

gr.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

ANITA324 schreef:
De Vrijheid van meningsuiting is hier ver te zoeken!
De waarheid mag niet meer gezegt worden!

Ik word nu als boeman of zwarte piet gezien.
Ik heb al weerlegt dat het mij spijt en berouw betuigt !!!
Alleen men leest en ziet het niet en blijft door op mij hakken.

Daarom is het voor mij beter na 15 december niet meer te verlengen.
Men is beter van mij af men ziet mij liever gaan dan komen.

Ik blijf van jullie houden !!!
Dat is oprecht gemeend of je het geloofd of niet.

Hartelijke groet,

Anita

Anita laat je niet ontmoedigen door sommige personen....
Denk bij jezelf: ik sta in de kracht van de Heer zoals ik ben.
De Here Jezus is ons voorbeeld en kent het ten volle....
Hij zei: Vader vergeef het hun want zij weten niet wat ze doen....

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:10

MARIJAN072 schreef:
Is dat zo Smiley die vol vragen zit

Ik hoorde pas van een kenner dat een Groninger een kort lontje heeft, Twijfelende smiley Knipoog smiley

Dat was een verkeerde Groninger.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: Vergeven

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien vallen we in het "echt"wel mee...... Knipoog smiley

huh Smiley die vol vragen zit onecht

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 18:54

ANGELIQUE327 schreef:
Whow Mar, romaanties plaatje, alleen die plu kun je wel vergeten zaterdag he..die waait binnenste buiten...(kan ik je echt niet overhalen tot meewandelen mar?)

Nee, je hebt me al overhaalt. Knipoog smiley
Voor mij wel heerlijk om een dagje uit te gaan doen...
Ik heb ook nog wel plek vrij in de auto....

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 18:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 18:08

ALOUS961 schreef:
Lieve gekke maffe, leuke mensen.........

Ik lees net op buienradar dat a.s zaterdag de regenkans 90% is. Met veel wind . Huilende smiley, smiley in tranen
Hier aan de kust waait het al harder dan vanmorgen.

Wat spreken we af.........

Vrijdag avond allemaal naar het weer bericht luisteren en dan beslissen ja of nee wandelen?????
Of zaterdag ochtend om 9 uur???

Of coute que coute wandelen....... Twijfelende smiley

ik hoor het wel.........

Alous

Veel bomen vangen veel regen....Alleen de druppels zijn groter. Geschokte, onthutste smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 18:05

ANGELIQUE327 schreef:

...

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 18:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 17:55

ANGELIQUE327 schreef:
Mijn ervaring is wel dat die mannen uit het noorden zoooo ontzettend gezellig en lief zijn he...en ze gooien niet met eikeltjes...behalve twee dan....die uit Grunningen en die uit Coevorden...maar die komen niet.... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik wil wel komen, maar heb geen eikeltjes. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 17:20

HERMAN388 schreef:
Idd Ang

weer of geen weer

gewoon doorgaan Lachende smiley Lachende smiley

alles inpakken en wegwezen naar Baarn

Kom op luie mannen

ik heb stoere kerels Kwijlende smiley nodig om mij te beschermen

Die moeten helaas uit het noorden komen. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 17:27
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 15:41
BerichtOnderwerp: voor elke dag bemoediging: lied, gedicht of bijbelvers

ANITA324 schreef:
Woensdag 10 - 11 - 2010

1 Een psalm van David. De HEERE is mijn Herder,
mij zal niets ontbreken.
2 Hij doet mij nederliggen in grazige weiden;
Hij voert mij zachtjes aan zeer stille wateren.
3 Hij verkwikt mijn ziel;
Hij leidt mij in het spoor der gerechtigheid,
om Zijns Naams wil.
4 Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods,
ik zou geen kwaad vrezen, want Gij zijt met mij;
Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij.
5 Gij richt de tafel toe voor mijn aangezicht,
tegenover mijn tegenpartijders;
Gij maakt mijn hoofd vet met olie,
mijn beker is overvloeiende.
6 Immers zullen mij het goede en de weldadigheid
volgen al de dagen mijns levens;
en ik zal in het huis des HEEREN blijven in lengte van dagen.
Psalm 23.

KLIK OP PLAATJE
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 15:49
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 09:10

ZINGA672 schreef:
Denk je dat God ons vergeeft als wij geen berouw hebben en ons weigeren te bekeren?

GrZing!

Ik denk het niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 00:23

VERGEVEN ZOALS WIJ VERGEVEN ZIJN

"Want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden." Mattheus 7:2

Wij kunnen alleen vergeving van God ontvangen, wanneer wij anderen vergeven. De liefde van God drijft ons tot Hem, en deze liefde kan ons hart niet ontroeren wanneer wij geen liefde voor onze broeders en zusters kunnen opbrengen.

Toen Hij het 'Onze Vader' ten einde had gebeden, voegde Jezus er aan toe: "Want indien gij aan de mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven: maar indien gij aan de mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven
" (Matth. 6:14,15).

Wie niet vergeven kan, snijdt de enige verbinding af waardoor hij genade van God ontvangen kan.
Niemand moeten niet denken, dat zolang zij, die ons leed hebben aangedaan niet hun ongelijk bekend hebben, wij gerechtigd zouden zijn hen onze vergeving te ontzeggen.
Zonder twijfel moeten zij hun hart verootmoedigen door berouw en belijdenis van schuld; maar wij horen een barmhartige geest openbaren tegenover hen, die ons hebben benadeeld; of zij nu hun schuld belijden of niet.

Niets kan een geest van onvergeeflijkheid rechtvaardigen.
Degene, die onbarmhartig is tegenover anderen, bewijst dat hijzelf geen deel heeft aan de vergevende genade van God. In de vergeving van God wordt het hart van de dwalende mens dicht tot het grote hart der Oneindige liefde gedreven. De stroom van goddelijk medelijden vloeit in het hart van de zondaar, en deelt zich door hem mede aan de harten van anderen.

Er wordt ons geen vergeving geschonken omdat wij vergeven, maar zoals wij vergeven. De oorsprong van alle vergeving vindt je in de liefde van God, die wij niet verdiend hebben, maar onze houding tegenover anderen laat zien of wij ons deze liefde hebben eigengemaakt of niet. Daarom zegt de Heer: "Met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden."

Wanneer wij tot God komen, is het een niet geringe voorwaarde om de ontvangen genade niet alleen voor onszelf te houden, maar haar ook aan anderen te openbaren.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:46

DAVID923 schreef:
idd je hebt geen flauw idee...
dat is wel duidelijk.

hoe lees jij dan zo`n Bijbeltekst, die zo direct en duidelijk is?
en snap je dan niet dat anita soms dingen door unkunde en onwetendheid soms wat onpastoraal brengt, maar ze bedoeld het goed!

Jullie hebben echt zo`n houding van; nee ik ben zielig ik ben nu gekwetst en nu moet ze door het stof ook, kan ik zo boos om worden wie denken jullie wel niet dat je bent? alsof Jezus niet jullie zonden heeft gedragen net als de hare?

dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God.
stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s.

Idd, hier kan ik mij in vinden.

Het is voor een kameel makkelijker om door een oog van het naald te gaan, dan ............

Elkaars taal leren verstaan (ook in relatie,s) is voor velen moeilijk, laat staan de bijbelse dingen.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 9 november 2010, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:02
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

BASTIAAN161 schreef:

EEN ONGELOVIGE BIJBELVERTALER ?

[b]I Geestelijk proces

Hoe kan een ongelovige de bijbel vertalen als het de bijbel niet eens begrijpt?
”Maar de natuurlijke [=ongeestelijke] mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat ze geestelijk onderscheiden worden.” (I kor.2:14). “de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God” (3:19).

Is niet zo moeilijk, je hoeft het niet te begrijpen om een boek te vertalen.
Een slecht boek vertalen is ook niet moeilijk.
Een slecht boek dat goed vertaald wordt, blijft ook in de nieuwe vertaling een slecht boek.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 7 november 2010, 00:06
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 47 Volgende
Pagina 30 van 47