Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 08:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Een slecht moment vandaag: mijn dochter (bijna 24) is in september klaar met haar studie en per 3 oktober vertrekt ze een half jaar om te reizen, ze heeft een world ticket gekocht en gaat van Sjanghai naar Hong Kong en weet ik niet waar.........vertelde ze heel enthousiast.......en dat was een moment dat ik dacht: mijn kind en dan zo gaan backpacken, ik vind het helemaal niet goed! Ik heb toch met lood in mijn schoenen geprobeerd enthousiast te doen.....maar mijn hart |
Wow, schrikken zeg..wél ondernemend anders ...en echt heel goed van je dat je enthousiast hebt willen doen..ze hebben het anders heel goed door onze dochters, wat of hun moeder werkelijk denkt..en voelt..
Gelukkig is er tegenwoordig de mail en het mobieltje...als ik jou was nam ik nu een abonnement... En 3 oktober ...kun je heel lang aan het idee gaan wennen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:26
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | vreemd, dat de Bijbel ons oproept tot een doop door onderdompeling en dat mensen dat gaan lezen als kinderdoop..Men is niet beter gaan lezen, men heeft een theologie erom heen gebouwd om dit te rechtvaardigen.
Ik denk dat ik nog vrij mild oordeel over dit ritueel, maar dit is echt onbijbels gedacht. Een kind dat nog geen zonde begaan heeft veroordelen door het gedrag van zijn ouders. Je zegt dat zonder dit ritueel God hen uitsluit van de eeuwigheid..Toch een kwestie van behoudenis door de doop? Als ik de bijdrages lees, ging het toch om het persoonlijke geloof wat behoudenis bewerkstelligt, niet geleend geloof?? Dus wat is het nut van de kinderdoop?
Eigenlijk vind ik dit een smoes. Jullie kiezen de kinderdoop en als ik dan probeer aan te tonen waar ik het niet mee eens ben, ga je opeens zeggen: niet zo belangrijk of laten we dat maar aan God over. God heeft in Zijn Woord aangegeven hoe belangrijk de doop is. In het zendingsbevel komt die opdracht terug. Maak hen tot mijn discipelen en doopt hen...
Dan zou ik daar maar eens aan de slag mee gaan Marian. Het is heel opvallend, dat juist Jezus zelf ageerde tegen mensen die de predestinatieleer aanhingen. Niet hun besnijdenis of uitverkiezing was bepalend voor hun geloof, hun levende relatie met God...het persoonlijk geloof van een ieder. Het is daarom jammer, dat die leer na die tijd zoveel invloed heeft gekregen in de traditionele kerken. En dat het symbool van bekering vervormd is tot een symbool van predestinatie... |
Beste Chatuliem,
Ik kan er een heleboel bijhalen maar aangezien ik ook jouw bijdragen gelezen heb en hier gemerkt heb dat jij erg gekwetst bent door zg. kerkmensen, zit er bij jou heel veel pijn en die speelt mee in jouw bijdrage. Ik wil niet overtuigen..ik geloof dat het om het geloof in Jezus gaat en verder mag iedereen erover denken zo die wil. Jij bent blij met jouw gedachten hierover en ik met de mijne..dat is mooi toch? Hier mee wil ik iedereen in zijn waarde laten en zeggen dat ik het voor mij wel fijn vond deze verschillende zienswijzen en dat ik er wel weer veel van opgestoken heb. Uiteindelijk gaat het ons allemaal zo aan het hart dat we er veel emotie ingelegd hebben ...en dit wel tot eer van God,want we willen ieder op zijn eigen wijze doen wat ons goed dunkt en dan volgens Gods Woord. Ik wil het hierbij laten.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 22 februari 2011, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:54
Onderwerp: Drachten
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Die bodyguard weet ik nu te vinden hè..! En deal! Vanuit onze alphacursus organiseren wij met de deelnemers altijd een alphadienst. Bij deze is iedereen uitgenodigd! Volgens mij staat die dienst begin mei op het programma. Zodra ik weet wanneer precies, dan laat ik het weten... |
Is een alphadienst niet gericht op evangelisatie? Maar het idee om kerken van divers pluimage te bezoeken is wel goed op zich..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Wakker worden met de zon op je neus ( bijna dan ) en de zon in je hart... Elke ochtend jezelf overgeven aan een liefdevolle God....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | zeg Hannah, heb je wel door dat we veel dichter bij elkaar staan dan misschien zou blijken uit deze bijdragen??? Als jij ook van mening bent, dat men pas schuldig bevonden wordt als men het onderscheid heeft, dan verdwijnt een prangende noodzaak tot het dopen van kinderen. Want dat is de belangrijkste reden geweest waarom het is ingevoerd, omdat men bang was dat een niet gedoopt kind niet behouden was. Toen verzon men maar de verbondstheologie, zodat de kinderen opgenomen konden worden in het verbond. Allemaal als doel en reden om het behoud van de kinderen te regelen. Het is een hele tijd gebruikelijk geweest, dat te vroeggeboren baby's die geen kans hadden om te overleven snel gedoopt moesten worden.
Dus als voor jou de noodzaak tot behoudenis niet in het ritueel met kinderen schuilt, wat blijft er dan over van de noodzaak of het nut van dit ritueel? Heeft het dan nog wel de waarde van een sacrament voor jou? Of is het alleen een belofte die uitgesproken wordt over het kind, waar het later aan vast mag houden? |
Je kunt ook redeneren dat men iets niet verzonnen heeft , maar dat men de Bijbel eens goed ging lezen.. "Men" regelt geen behoud van kinderen dat kan alleen God doen ...een teken doet dat ook niet..en de erfzonde bestaat uit een erfenis van het ongehoorzaam zijn aan Gods wil...Gods antwoord hierop was het uitsluiten van ons van de eeuwigheid.( En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven. ) Door Jezus overwinning op het kwaad , Zijn Verlossend MIddelaarswerk hebben wij wel weer toegang tot dat eeuwige leven.. De waarde van de doop is niet aan ons maar aan God. Hij ( God in Jezus en Jezus in God. ) heeft het ingesteld als Zijn opdracht aan ons en die hoeven we alleen maar te gehoorzamen...zoals Jezus wilde dat wij het avondmaal zouden vieren..tot Zijn gedachtenis..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 22 februari 2011, 08:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 09:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik beschouw het opdragen van kinderen absoluut niet als een sacrament. Het is gewoon een zegen vragen over het kind, en de zegen vragen over de ouders. Dat is iets natuurlijks, verder niet. Het ritueel met kinderen wordt juist heel theologisch ingevuld: de reiniging van erfzonde, het toelaten in Gods volk en de belofte van de ouders hun kind in de wijsheid des Heren op te voeden. Als dit niet zoveel lading had, zou mijn bezwaar hiertegen niet zo groot zijn. |
Maar Jezus reinigt ons dan ook van erfzonde...is de zonde niet een erfenis? en alle zonden nadien ook? en laten wij niet op Gods gebod ons toe tot Gods volk? in overdrachtelijke zin dat alle gelovigen hierote mogen behoren? en de belofte om een kind in geloof en wijsheid van God op te voeden hoort hierbij denkik..maar ja, het wordt weleens te veel beladen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 09:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het ontkent de verlossende boodschap van Jezus, het blijft op een oud-testamentische manier kijken naar de Bijbel. In vele bijdragen hiervoor heb ik gewezen op het radicale van de boodschap van Jezus. De wet is immers vervuld door Christus, waarom zou je daar stil bij willen staan. Het enige wat de refo-visie doet, is het symbool veranderen, geen besnijdenis, maar kinderdoop. Als je zo vasthoudt aan het OT, wat betekent dan het verlossende werk wat Christus gedaan heeft? Jezus heeft nooit de boodschap van het verbond verkondigd, hij heeft nooit de link gelegd tussen doop en verbond, hij neemt zelfs de woorden van Gods volk niet eens in de mond. Hij ageert juist tegen die houding van de mensen, die denken hun verlossing te vinden in het verbond met God. Een besneden jood, iemand die ook bij het verbond van God hoorde, gaf Hij zelfs de opdracht zich te bekeren. Want het antwoord van Jezus was: jij moet wedergeboren worden. Als jij je alleen maar een kind van het verbond beschouwt, is deze boodschap voor jou hetzelfde. Laat je dopen en ontvang de wedergeboorte, die God aan je geeft. |
Paulus heeft veel gezegd over wat volgens hem betamelijk is. Jezus legt heel vaak een link tussen het oude en het nieuwe testament, zoals de refo kerken mijns inziens dan ook willen doen, in navolging van Hem. MIsschien is de manier waarop enigszins gebrekkig, maar zij doen dan ook alleen maar pogingen tot...het blijft mensenwerk
En is de volgorde niet? het willen bereid zijn je zondige leven af te leggen? tot geloof komen en wedergeboorte eerst? de doop die daarop volgt is een teken van..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 20 februari 2011, 09:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk niet dat je echt begrijpt wat mn punt is. Mijn stelling is altijd geweest dat de kinderdoop gebaseerd is op een oud testamentische visie. En daar is dit een sprekend voorbeeld van. Het is opvallend dat juist Paulus zich verweerde tegen de mensen die anderen wilde dwingen zich te laten besnijden. Zijn betoog is dat Abraham niet op basis van besnijdenis een voorouder is van alle gelovigen, maar op het feit dat hij geloofde. Het geloof was de basis, niet de besnijdenis. |
Ik heb je al eerder gezegd dat je gelijk hebt, de kinderdoop is gebaseerd ( net als het opdragen van kinderen ) op een oud-testament-visie. Dit heeft er niets mee te maken, we/ik pleit niet ( of het moet uit medisch oogpunt nodig zijn ) voor een dwingen tot besnijdenis. en ja, het geloof is de basis...heb ik ook al vaak gezegd..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | in galaten 3 staat; als je dan in Christus bent, ben je abrahams zaad, en naar de belofte erfgenamen
dat betekend dus, chatuliem, dat marian, wanneer ze deze tekst op zichzelf toepast, zich VRIJ VOELT IN CHRISTUS. inderdaad een rijk leven in vrijheid; als zijnde "abrahams zaad".
ze maakt het zichzelf dus niet moeilijk, en misschien zou je er eens over na kunnen denken of jíj wellicht erg hangt aan wat je geleerd is? (of ben ik nu te confronterend?) |
Dank je wel Hannah, het is zo jij zegt .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 09:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | 1. Dat is dus typisch de Oud Testamentische visie over God en Zijn volk. De verbondstheolgie is in de kern OT-isch.
2. Ze waren al door Johannes gedoopt. En er zijn tal van voorbeelden waarbij besneden joden alsnog gedoopt werden. |
Heej Chat, lees Gal. 3 maar eens en dan vers 29. Begrijp je misschien waar of de verbond-gedachte vandaan komt. Sorry, ik heb niet veel tijd. gr. Marian
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 18 februari 2011, 09:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 08:55
|
|
|
LISA610 schreef: | De doop van Johannes was een doop die ging om bekering, om het belijden van zonden: Mattheüs 3: 6 Ieder die zijn zonden beleed, werd door hem gedoopt in de rivier de Jordaan.
en in vers 11, zegt Johannes: "Ik doop met water als teken van de bekering. |
Jezus zegt: Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. En dan geloof ik dat de doop een teken is van het geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 08:49
|
|
|
LISA610 schreef: | Wat betreft punt 2 toch maar even een Bijbeltekst: Check Handelingen 19: 3-5 "Hoe bent u dan gedoopt?" vroeg Paulus. "Zoals Johannes heeft gezegd", was het antwoord. Paulus zei: "Johannes doopte mensen die tot bekering waren gekomen en hij zei dat zij moesten geloven in de Man, Die na hem zou komen: dat is Jezus. Nadat zij dat hadden gehoord werden zij gedoopt (dus voor de tweede keer) in de naam van de Here Jezus.
Met andere woorden: het gaat hier om mensen die al gedoopt waren door Johannes, maar nadat zij ook daadwerkelijk tot het geloof in Jezus zijn gekomen, nog een keer gedoopt worden....
En nee, ik probeer niemand iets op te dringen, niemand te vertellen wat hij/zij wel of niet moet doen. Ga alleen maar ff in op de vraag hoe Chat kon weten dat er Joden waren die al door Johannes waren gedoopt en later nogmaals zijn gedoopt toen zij echt tot het geloof in Jezus waren gekomen... |
Chat had het over de discipelen van de Here Jezus, dus volgelingen van het eerste uur. Deze mensen waren volgelingen uit de heidenen, nl. uit de jonge gemeente van Efeze, deze waren heidenen uit de niet-joden die zelfs nog nooit gehoord hadden van de Heilige Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 22:24
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 13 februari 2011, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:39
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Nou nou, dat was me de aflevering wel. Zeker niet saai deze keer!!
Waar zal ik beginnen ‘k Heb blauwe vingers van het smsen met ‘n vriendin en mijn zus. Mijn zus (en dochter) liep 10 minuten achter, die heeft digitale tv namelijk. Handig is dat. Ik mocht niks zeggen en zij reageerde, terwijl ik al in de volgende ‘soap’ zat. Dus ‘k heb het al een beetje besproken.
Wat betreft de geitenboer Frank; een onverwachte, maar wel goede keus. Hij laat duidelijk zien voor haar te willen gaan en stijgt in mijn achting. Leuk stel! En dan Richard, zijn spijtgevoelens richting de anderen zal hij bijna kwijt zijn. Hij geniet wel met ‘zijn, ahum…’ Annemieke. En dan Annemarie…. ‘k Zie haar nog wel eens op CM komen, want - gezien het voorstukje - eigenlijk heb ik er niet zoveel vertrouwen in. Jammer voor haar, want ze laat wel een leuke vent gaan. En ff denken, oh ja Marcel. Zucht………wat een vermoeiend type, wat kan hij doormelken zeg. Bijna claimend! Xenia schijnt – volgens de Telegraaf toch? – al zwanger te zijn. Dus verrassend was de keus niet. Heel eerlijk gezegd, benijd ik haar niet. En dan nog Gijsbert, die schrok behoorlijk van Femkes ‘steriele’ huis. Hij is wel eerlijk. ‘k Weet niet of hij echt een goede keus gemaakt heeft, de tijd zal het leren.
Dat was het voor nu, ben benieuwd naar jullie mening! |
Ben het bijna helemaal met je eens. Of Richard nou geniet met zijn Annemieke? Zij wel met hem, dus dat is mooi.. Zij heeft het voor het zeggen, zoveel is wel duidelijk en hij serveert taart van een week oud, allemaal ziek dus volgende week.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, hij kiest voor de liefde en niet voor het praktische........geweldig! En hij moest zo schattig een traantje wegpinken.......... |
Vond dat wel het beste stel, volgens mij is/wordt dat echte liefde...
( doet me aan mijn dochter en schoonzoon denken )
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 13 februari 2011, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:20
|
|
|
MARIO216 schreef: | Tijdens de dweilpauze en er was zonet een tijdstoring. Heb daarom het keuzemoment van die geiteboer gezien. Juiste keuze. |
geweldig he? en dat met 4 lastige jaren voor de boeg..hij durft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je valt me tegen.... |
Hij zegt dat maar zo..wedden dat hij vanavond ook voor de buis naar BZV zit te kijken? Die mannen ..ze zijn net zo nieuwsgierig als wij..
en weten er ook nog meer van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:08
Onderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
|
|
|
HENK710 schreef: | Juist dan zou het ook fijn zijn om het forum afgeschermd te hebben! Want CM wil juist ook een plek zijn waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen. En dat lukt niet altijd, zo blijkt wel... |
CM is een dating site en geen plek waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen. Tenminste dat zie ik nu weer nergens staan.
Al mogen ze bij aanmelding zeker duidelijk vermelden dat op het forum privacy niet is gegarandeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:20
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En daar kwam ik nu vandaag achter........, mijn kwaliteiten liggen niet echt bij automatisering...... |
Maar het is leuk toch? alles uitproberen...? ..ik begin ook een beetje te durven nu..
http://www.youtube.com/watch?v=RexQYdgJ6ag
ps. 139
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 13 februari 2011, 15:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet het maar dat lukte niet....... omdat ik er wat voor had gezet.... |
En er mag/kan niks voor staan, anders doet ie het niet..
ertussen ook niet trouwens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 13:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | [[url]url]Prachhttp://www.youtube.com/watch?v=0iowndW2Eo8tig [/[/url] Prachtige tekst van Huub Oosterhuis en gezongen door zijn dochter Trijntje.......[url]
Sorry mensen ik blijf een digibeet, zelfs met beschrijving.......bij mij lukt het niet.....ik druk me suf op url en ok............ |
je moet eerst 1 keer de URL rechtsboven in het oranje vakje aanklikken. dan zet je je selectie neer dan klik je nog een keer de URL aan.
dan staat ie erin..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:27
Onderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hoe weet je dat zo zeker?Een open forum is een bron voor marktonderzoekers die anders dik moeten betalen voor info die wij er gratis op zetten.Ik zat ooit op een forum en werd letterlijk gequote in de Libelle Dat forum was niet openbaar,je moest inloggen en in de kleine lettertjes stond (achteraf gezien)inderdaad dat ze je bijdrages mochten gebruiken voor onderzoek en aanbiedingen ........ dit staat er in het privacybeleid van CM:
Daarnaast houdt de server van ChristianMatch je technische loggegevens bij. Hieronder wordt onder meer verstaan: ip-adres, gebruikersnaam, wachtwoord en datum en tijdstip van in- en uitloggen. ChristianMatch kan deze gegevens intern gebruiken, onder meer voor onderzoeksdoeleinden.
Bovendien kan ChristianMatch je abonneegegevens incidenteel gebruiken ten behoeve van het doen van commerciële aanbiedingen
Je moet er geen drama van maken,je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst maar een forum is niet dé plek om je priveleven te bespreken |
NOu, je hebt gelijk, het is en blijft een forum en we weten allemaal wat dat inhoudt.. Géén privé gegevens idd, denk dat daar de chatbox, de persoonlijke chat en de mail voor is..en niet te vergeten..de ontmoeting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:21
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
Jezus' woorden aan Zijn discipelen:
Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
De Here [Jezus] dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand Gods. Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.
Bedoel jij dit met het bredere?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:11
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar Kathy wat versta je nu precies onder bevrijdingspastoraat? Toch niet het uidrijven van 'demonen"? Bevrijdingspastoraat is toch wel wat breder en kan toch ook heel helend werken voor mensen? |
Ik dacht wel dat het dat was. Wat is volgens jou het bredere? en hoe kan het helend werken voor mensen?
|
|
Naar boven |
|
|