Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:29
Onderwerp: De wet
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja als je weet wat je ermee bedoelt zal het wel duidelijk zijn maar ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe je wel een christen kunt zijn en niet wedergeboren. |
Ik was vandaag in een dienst van de Evangeliegemeente en zat daarna met de voorganger(oudste heet dat) een kopje koffie te drinken en die vertelde mij ook dat ik in zijn ogen behalve het wedergeboren wel een goed mens en ook wel een goed christen leek te zijn...... Toen verteld eik hem weer dat ik hem zonder zijn wedergeboren ook wel een aardig mens vond maar hem te weinig kende om daar het oordeel christen aan te geven......Je komt daar nooit uit die verschillende zienswijzen en dat moet je gewoon accepteren.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:23
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik wil ook een Iphone!!! |
Proef ik daar wat jaloezie??????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:21
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | zo vaak mogelijk natuurlijk |
Uiteraard......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:20
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oei oei, en hoe vaak op een dag start je cm op? geen zes keer per dag toch zeker he!! |
Hannah! Nee hoor, het is alleen op mijn Iphone die gebruik ik nog weleens als ik in de trein zit.....(nu zit ik daar twee keer per dag in dus best wel veel eigenlijk.....Ik snap alleen niet hoe dat kan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Worden ze ooit weer lief dan??? Daar ben ik,eerlijk gezegd,wel aan toe.......... |
Over een paar jaar gaat het vast een stuk beter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:42
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Maar ik ben nog steeds benieuwd naar jouw antwoord op Rolfs vraag aan jou eerder in dit topic |
Lees mijn profiel, daar heb ik er een duidelijke omschrijving van gegeven Roelande.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 17:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Weet je, dat vind ik niet eens zo belangrijk. Het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat er niet om wat jij doet. Uiteindelijk is het veel belangrijker hoe de Heer je ziet. |
Precies, het is belangrijk hoe God je ziet, wedergeboren of niet...... En niet wat jij vindt Chatuliem of denkt te vinden of te denken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 14:21
|
|
|
FREEDOM929 schreef: | @CHATULIEM619 ik denk dat je best wat meer respect voor een andere kerkstroming kunt hebben ook al ben je het niet eens met hun visie op de doop. |
Precies! En dat vind ik nu zo vreselijk......dat geen respect voor andermans geloof......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 16 september 2012, 14:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 14:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die conclusie is geheel voor jouw rekening Wmijn, in mijn ogen ben je niet eens gedoopt. Mogen wij nu verder praten over dit onderwerp, want ik heb het idee dat je iedereen aan het uitdagen bent. |
Je moet niet zoveel ideeën over mij hebben Chatuliem.....en ik mag en kan best meepraten over dit onderwerp....dus doe niet zo raar aub.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 14:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die conclusie is geheel voor jouw rekening Wmijn... |
Nee hoor, ik vind mezelf zeker wel een christen ondanks dat ik niet wedergeboren ben, ik reageerde op de tekst van Rolf.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 14:15
|
|
|
ROLF230 schreef: | Je bent wedergeboren en daardoor christen Willemijn.
Zie: Titus 3:5, 1 petr. 1:3 en 23 en Johannes 3
Fijne zondag |
Dan ben ik zeker geen christen, want ik ben dus alleen gedoopt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 14:12
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik wil hier nog wel een gedachte aan toevoegen.
Jezus is voor ons gestorven zodat wij weer een relatie kunnen hebben met God de Vader.
Als je een liefdesrelatie hebt met iemand dan wil je niets doen wat die persoon kwetst.
Naarmate je God beter leert kennen ga je ook meer afkeer krijgen van zonde. En je zult steeds meer zonde(n) laten, niet omdat het moet. Maar omdat je het simpelweg niet meer wilt.
Hoe meer Licht er in je leven komt, hoe meer je ook de ware aard van zonde gaat zien zodat je er uiteindelijk niet meer naar taalt. |
Dus jij bent zonden vrij??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 14:12
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Onzin.....ik heb absoluut geen angstgeloof....Jij wekt eerder de indruk dat jij dat wel hebt .
En als jij denkt dat je in de hel of hemel bent geweest dat is dat in jouw beleving zo.....ik denk dat het niet kan, en dat zeg ik uit ervaring met de stervende mens......dan merk je pas dat er meer is tussen leven en dood, met de nadruk op merk.....ik geloof ook niet in de hel dat scheelt.....dan heb je juist een angstgeloof.......altijd maar denken dat je niet het goede doet en het goede is nooit goed genoeg.....En dan de andere categorie mensen die maar denken dat vooral de ander wel in de hel zal komen maar dat zij zelf door wedergeboorte dat niet overkomt.....pfff het is een soort eigengereidheid en weinig liefdevol van mensen die zo denken.....
En gelukkig heb ik geen smalle Bijbel, ik lees hem anders........zelfs geen smalle beurs....
En onbijbelse stellingen????? Ja hoor, daarvoor heb ik theologie gestudeerd........en dan denk jij dat ik niet weet waar ik het over heb????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 16 september 2012, 14:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:58
|
|
|
ROLF230 schreef: | Nou, laat ik dan ook maar een poging wagen op deze zondagmiddag. Gewoon eens mijn gedachten erover laten gaan. Ik heb zo tussen mijn 23e en 31e ook eindeloos gesprekken gevoerd met gelovige mensen uit alle denominaties maar ook niet-christenen. Maar ja. Nu vind ik het belangrijker hoe ik er zelf over denk, hopelijk geleid door God.
Het gaat hier volgens mij om 2 kernbegrippen, nl. de wet en vrijheid. Wat is een wet, dat zijn toch regels? doe dit niet doe dat niet. Wat is vrijheid, losbandigheid? doe maar wat je wilt? nee natuurlijk niet. Maar toch...mag je wel doen wat je wil...als christen zijnde. Want, als het goed is heb je bij je wedergeboorte Gods Geest ontvangen, wat oa betekent dat er een soort communicatie in je zou moeten zijn tussen Zijn Geest en jouw eigen geest, waardoor je ahw automatisch het goede doet, en dus geleid door Zijn Geest de wet houdt...ook al ken je de wet niet eens. Anders gezegd, je wil is nu geschakeld aan Gods wil als het goed is.
Nou, zo zou dat moeten werken volgens mij.
Fijne zondag |
Hoe werkt dat dan als je niet wedergeboren bent? En gewoon lid bent van een kerk en gedoopt-of misschien wel niet- maar je wel met volle overtuiging christen bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:42
|
|
|
HERMA135 schreef: | That's a sign..... ....zoals in de filml 'Sleepless in Seatle'.......(lol) |
Die film liep wel mooi af ja.... Nu is niets zeker in dit aardse leven maar sommige dingen lijken toch wel vrij zeker......en ik heb al een blauwtje bij hem gelopen als je het topic bij hebt gehouden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:07
|
|
|
Ik vraag mij af waarom ik , als ik op mij Iphone CM open gelijk het profiel van Chatuliem krijg terwijl ik dat nooit aanklik???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:34
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik vind het nogal arrogant klinken als je zegt: je denkt dat je die plaats gezien hebt.
Ik ben er geweest en met mij vele anderen. Ik weet echt wel het verschil tussen een gevoel en de bittere werkelijkheid. |
Nee hoor, is absoluut niet arrogant, hemel en hel zijn zaken die we in dit aarde leven niet binnengaan........dat is voor het hiernamaals. Het is juist arrogant om je te verbeelden dat je er bent geweest. Nogmaals: soms kan het zo voelen maar geen mens kan over ervaringen praten van hemel en hel in dit aardse leven.....Dat is voorbehouden aan degene die de grens van leven en dood overgaan......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 16 september 2012, 09:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hij ziet ons in Christus aan, die ons met Hem verzoend heeft. |
Ik vind het nogal arrogant klinken als je zegt: als je wedergeboren bent heb je een status..... Zo zit geloof niet in elkaar....Geloven is iets nederigs, je afhankelijk weten van de Eeuwige aan wie je ook je zonden kan belijden, zonden waarvoor je zelf verantwoordelijk bent........ Als je wedergeboren bent of denkt te zijn ben je geen beter mens dan de de ander die dat niet is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 21:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wedergeboren zijn is een status, Wmijn. En die status blijft ondanks onze zonden. Is er dan nog wel een motivatie om verder te gaan? Wel degelijk, want als je Jezus toebehoort, wil je leven zoals Hij dat wil. En dat houdt in dat je bepaalde dingen niet meer doet. Het gaat nl. ten koste van jezelf en je relatie met God als je in bepaalde zonden blijft hangen. Ik zie Gods oordeel alleen maar als extrensieke motivatie. Als je groeit in je geloof wordt je kijk op zonde intrinsiek. Want je krijgt door dat zondigen niet leuk is en teveel van jezelf kost. |
IK denk dat je bij God niet met statussen hoeft aan te komen, die ziet de mens zoals hij in werkelijkheid is.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 21:37
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja een klein stukje per dag is heel erg gezond |
Jammer, dat je dat er weer bij zegt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 21:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je denkt dat je weet wat er in evangeliekringen gedacht wordt. Er zijn echter voldoende mensen die echt wel begrijpen dat dit niet zo oppervlakkig werkt. |
Je weet helemaal niet wat ik denk en weet....dus niet zo op de persoon spelen aub......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 21:33
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ben in dat geval al blij als je geen haatgevoel naar zo n persoon toe voelt. Haat heb je enkel jezelf mee, daar voelt de ander niets van. Maar vergeven is me een stap te ver zonder dat daar om gevraagd wordt. |
Klopt Annette, de één noemt dat onvergevinsgezind, maar soms zijn zaken echt een stap te ver....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 21:31
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dit herken ik Jeannette. Ik heb ook in mijn leven mensen vergeven die mij heel veel kwaad hebben gedaan. En daar hebben ze geen berouw van, sterker nog; ze staan me nog steeds naar het leven.
Jezus geeft niet alleen de opdracht om te vergeven, Hij geeft ook de opdracht om te "zegenen wie u vervloeken" en om te "bidden voor degenen die u vervolgen". Dit heb ik met Gods hulp in de praktijk mogen brengen.
Dit heeft mij vrede gebracht. En ik bid oprecht voor deze personen omdat ik weet dat zij er uiteindelijk erger aan toe zijn dan ik. Als zij zich ooit bekeren, zullen ze onder ogen moeten zien wat ze hebben aangericht. Dat neem ik liever niet van ze over. Als zij zich niet bekeren dan belanden ze op een plaats waar geen vergeving meer mogelijk is. Daar zullen ze eeuwig de consequenties van hun daden moeten dragen. En ik heb van deze plaats ooit een gedeelte gezien en ik gun het mijn ergste vijanden niet.
Als je weet dat God alle daden zal belonen en dat geen kwaad ongestraft blijft (als de dader Jezus niet als Verlosser heeft aangenomen), dan is het makkelijker om 'los te laten'. Vergeven is denk ik vooral: loslaten en aan God overlaten. |
Je denkt dat je die plaats gezien hebt.....niemand heeft dat nog mogen aanschouwen net als de hemel.....Soms voelt het zo maar dat is heel wat anders...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 21:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Denk je dan in de vorm van een kassa? Jij benoemt je zonden en God vergeeft ze? Ik denk anders. ik denk dat als we Jezus aannemen we per definitie vergeven zijn, ook voor de zonden die we niet beleden hebben. |
Dat is wel erg simpel gedacht......dus dan kan je maar van alles doen want je hebt toch Jezus aangenomen en wat we ook doen we zijn per definitie vergeven.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wilde de deur lekker openhebben maar dan word ik helemaal m'n huis uitgedenderd Leuk Fuzz in het park of te wel gisteravond van 19.00 - 01.00 uur Nederlandse zangers en vanavond kaboem kaboem hardrock en weet ik wat nog meer Ik haat de gemeente die dit toestaat, laat ze het op onbewoond gebied doen lekker buiten het centrum dus |
Ik herken het wel een beetje Erika...ik heb er normaliter geen last van maar Frans Bauer trad een keer op en toen heb ik mijn raam toch maar dichtgedaan, dat kon ik niet aan...... En de kermis heeft maar een bandje met klassiekers, bij de eerste keer denk je wat leuk, na één week denk je.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 15 september 2012, 17:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:30
Onderwerp: Adulterio oftewel Overspel
|
|
|
HARALD940 schreef: | Cortazar, zouden mensen die overspel plegen ook nog gestenigd moeten worden volgens de regels door God opgesteld in het OT? |
Voor de mensen die de Bijbel letterlijk lezen waarschijnlijk wel....Gelukkig is dat in 2012 niet meer toegestaan...... En bevestigt het beeld dat je de Bijbel in de tijdsgeest van nu moet lezen...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 15 september 2012, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:29
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | nee geloof ook niet dat dat kan iemand vergeven die geen vergeving vraagt geen spijt heeft. Wel kun je het overgeven aan Hem die rechtvaardig oordeelt. Dat geeft ook al een stuk rust |
Dat is nu net het lastige Roelande.....De God die rechtvaardig oordeelt spreekt vaak via mensen die denken dat ze rechtvaardig en in de lijn van de Bijbel denken.... Ik vraag me af of je bij ieder naar iets(denk ik even aan Erika in bovenstaand verhaal) of je wel altijd moet vergeven...Ja, als iemand bij je komt en oprecht spijt heeft maar als dat niet het geval is? Dan mag je al heel blij zijn als je het zelf een plekje kan geven.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 07:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee, nee , nee ik doe er niet aan mee |
Pure chocolade is wel gezond.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 06:59
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik reageer, niet om iets af te doen van wat geschreven is,ik wil iets toevoegen. Bied hem die u op de ene wang slaat, ook de andere. Verhinder hem die u bovenkleed van u afpakt, niet ook u onderkleren te nemen. ( Lucas 6: 29 ) |
Ik hou er niet van om met Bijbelteksten te wapperen dat weet je, maar dit is inderdaad de tekst die de kern van vergeven raakt.....Mooi dat je hem noemt Sven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 06:57
Onderwerp: Adulterio oftewel Overspel
|
|
|
JANS221 schreef: | Soms is de keuze om te scheiden beter dan door te gaan met een relatie die niet meer is zoals het had moeten zijn. En ook mensen die overspel plegen kunnen het koninkrijk van God ingaan. |
Overspel pleeg je ook niet als je huwelijk nu zo fantastisch is....vaak is dat de onderliggende reden he? Daarmee praat ik het absoluut niet goed. En je bent geen mindere christen hoor, je kan er ook oprecht spijt van hebben en dan vergeving vragen????? Dat lees je toch in het topic vergeving???? Zelfs predikanten maken zich daar schuldig aan.....niets menselijks is de mens vreemd......laten we ons dat vooral voor ogen houden......
|
|
Naar boven |
|
|