ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:27
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

GRIFFIN748 schreef:
met een benzineprijs van € 1.76 de liter (BP Ultimate 98) is de keuze snel gemaakt: ik laat ze staan. is nog beter voor de lijn ook.

Daar knap ik dus op af, niet op een man of vrouw, maar op die hoge benzineprijzen .... Gefrustreerde smiley
(gelukkig is het hier nog niet zo duur ..... € 1.59 de liter (Amigo))
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:23
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

FRANKT627 schreef:
Eigenlijk was het sarcastisch bedoeld JLin.

Zelfbevrediging is echt geen doodzonde. Je bedriegt er ook niemand mee. Het kan een uitklap zijn. De redenen waarom je het doet kunnen je wel tot nadenken stemmen. Indien je door iets geprikkeld wordt wat echt niet zo zuiver op de graat is dan is er volgens mij wel een probleem. De daad, zelfbevrediging op zich, kan geen kwaad zolang de redenen maar tot het 'normale' kan gerekend worden. Zo zie ik het althans.

Frank Knipoog smiley

Maar zoals bij veel dingen, alles wat "lekker" is, "goed voelt" kan uitdraaien op een verslaving. Op dat moment is het wel een zonde waar je van "bevrijdt" moet worden.
Een extra gevaar bij zelfbevrediging zijn de gedachten die je (gaat) oproep(t)en voor extra stimulans ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:13
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?

DAVID923 schreef:
@ thomas, dank je voor je reactie.

U heeft het voornamelijk over de pastorale gevolgen, maar het gaat mij meer om het feit of de leer (wel of niet) correct is. Hoe we er dan pastoraal verantwoord mee omgaan is een tweede.
En ja daar zijn vele scherven van de ziel, in elke denominatie.
Waar mensen werken is feilbaarheid en falen gelijk in de kielzog.

Mooi dat je bij ''ons'' gebleven bent.
(al is de kerk geen gebouw of sociale club, maar het lichaam van Jezus is alle wedergeboren christenen, binnen en buiten de kerk. maar goed dat is een ander onderwerp)

Toch jammer dat het lichaam van Jezus Christus, als gemeente dan, zoveel verschillende meningen/leringen heeft, met als gevolg .... Twijfelende smiley

1 Korintiërs 1:10 Broeders en zusters, in de naam van onze Heer Jezus Christus roep ik u op om allen eensgezind te zijn, om scheuringen te vermijden, om in uw denken en uw overtuiging volkomen één te zijn. .... 12 Ik bedoel dat de een zegt: ‘Ik ben van Paulus,’ een ander: ‘Ik van Apollos,’ een derde: ‘Ik van Kefas,’ en een vierde: ‘Ik van Christus.’ 13 Is Christus dan verdeeld?....
Voor elke naam mag je ook de naam van een kerk- e/o gemeenteleer plaatsen.....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:46
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn

MARYLIEN613 schreef:
hoe staan jullie tegenover alternatieve geneeswijzen?
meer specifiek over osteopathie?
kan je dit laten doen als christen?
of begeef je je hierdoor op het terrein van satan?

Op internet stond een onderzoek, door stichting Promise, waar m.i. heel goed, maar vooral ook, objectief is gekeken naar osteopathie en christelijke zienswijze.

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/osteopathie-en-craniosacraal-therapie.htm
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:31
BerichtOnderwerp: Calvijn

CHATULIEM619 schreef:
Voordat we een hele discussie beginnen over de gaven van de Geest, wil ik het volgende stellen: God heeft Zijn Geest uitgestort om Zijn koninkrijk te bouwen...wie zijn wij eigenlijk om te bepalen dat de gaven van de Geest niet goed genoeg voor ons zijn? Het getuigt in mijn ogen van een bepaalde arrogantie om te stellen dat we het onszelf kunnen en de gaven van de Geest niet meer nodig hebben.
Ook tongentaal is door God gegeven, maar hoeveel mensen wijzen dat af, omdat ze vinden dat ze er zonder kunnen? Ik vind dat veel kerken de Geest dermate beperkt hebben, dat ze niet meer streven naar de kracht van God.

Elke oprechte christen heeft zijn of haar gave(n) gekregen op het moment dat hij/zij Jezus Christus aannam als persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder.

Wanneer heb je Jezus Christus als persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder in je hart??
Je bent wederomgeboren op het moment dat je JA zegt tegen Jezus Christus. Bijvoorbeeld, Here Jezus, hier ben ik, neem mij aan, ik geef mijzelf aan U, ik kan niet zonder Uw Liefde, geef mij van dat Levende Water, zet mij over van de duisternis in het Licht. Maar hoe je het ook zegt (of denkt), Hij hoort je en Hij heeft nog nooit iemand afgewezen die Hem oprecht zocht. Jezus' bloed heeft voor jou de weg vrijgemaakt tot God.
Niet de kinderdoop, niet de belijdenis, niet de geloofs(volwassen)doop, niet door voor- of uitverkiezing, niet door eigen werk, maar tis allemaal door Genade dat wij mogen weten dat we staan geschreven in het boek des Levens op het moment dat we JA zeggen tegen Jezus Christus.

Dus ken je Jezus Christus, dan heb je ook één of misschien wel meerdere gaven. (talenten zijn niet per definitie ook je gaven ....)
Een heel mooi boek hierover is geschreven door Christian A. Schwartz
Titel "De nieuwe gaventest" uit de serie "de natuurlijke ontwikkeling van gemeenten"
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-nieuwe-gaventest/666814772/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:44
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

BEUN656 schreef:
Tot op zekere hoogte dus he! Kijk maar even naar de toren van Babel. Een sterk staaltje van menselijk vernuft in die dagen...

Goed dat je Babel aanhaalt Beun. Daar zie je dat God het ook tot op zekere hoogte toestaat of toelaat. Dan, op een gegeven moment, daalt de Heer af om naar Babel te kijken, en Hij concludeert en vormt een oordeel....
Genesis 11:5 Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren. 6 Dit is één volk en ze spreken allemaal een en dezelfde taal, dacht de HEER, en wat ze nu doen is nog maar het begin. Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik. 7 Laten wij naar hen toe gaan en spraakverwarring onder hen teweegbrengen, zodat ze elkaar niet meer verstaan.

Ik kan me heel goed indenken dat we op een soortgelijk punt in de geschiedenis staan, dat God denkt "Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik" !!! Wat zal dan zijn oordeel zijn .... Twijfelende smiley
Medische wetenschap is prima om mensen te helpen en genezen, maar waar ligt de grens .... Genetische aanpassingen?? Klonen van mensen (bij dieren kan het al...)??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:26
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?

ANNETTE050 schreef:
Mooi, Hij deed de wil van de Vader inderdaad,

Aanvullend op wat Chatuliem schreef: en Hij (Jezus) gaf de geest.

Johannes 19:28 Toen wist Jezus dat alles was volbracht, en om de Schrift geheel in vervulling te laten gaan zei hij: ‘Ik heb dorst.’ 29 Er stond daar een vat zure wijn; ze staken er een majoraantak met een spons in en brachten die naar zijn mond. 30 Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:55
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

SUSANNAH475 schreef:
Ik vroeg me vandaag af -na een tijd weer mijn CD te willen draaien van Shania Twain- waarom mijn Shania CD bij het 2e nummer blijft haperen... is hier iets tegen te doen ???

CD speler schoonmaken, en de cd (het speigelploatie) ook schoonmaken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 18:24
BerichtOnderwerp: Drachten

LISA610 schreef:
Nou voor mij persoonlijk geldt dat ik niet voor kwart over zeven in de kerk ben, maar als de rest van de groep eerst ergens wil afspreken en als jullie dan in de hal op mij wachten, sluit ik me daar wel bij jullie aan.... Knipoog smiley

Lijkt me wel zo gezellig, en voor de mensen die "drempelvrees" hebben toch ook weer makkelijker om naar binnen te gaan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:57
BerichtOnderwerp: Drachten

LISA610 schreef:

De volgende mensen daan in ieder geval mee naar de themadienst openbaringen op 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968
9. Crossroad

Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan...

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.
Mocht je de eerste drie preken nog graag willen zien dan kun je hiervoor terecht op de mediaspeler van de Bethel: http://mediaspeler.bethel.nl/category/avonddiensten/
Zoek hier vervolgens de volgende diensten op:
- 9 januari 2011: Inleiding
- 20 februari 2011: De opname
- 13 maart 2011: De toekomst[/quote]

UP.. want het is bijna 10 april 2011....[/quote]

Wil je nog ergens op elkaar wachten, dat we als groep naar binnen gaan??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:27
BerichtOnderwerp: Taize liederen

DAVID923 schreef:
dus dit klopt totaal niet? Twijfelende smiley Boze smiley

Ik snap niet goed waarom je de naam Henri Nouwen aanhaalt in dit verband.
Ik weet niet of je zijn werken (boeken) kent en hebt gelezen, maar dan zou je waarschijnlijk zijn naam niet in deze context plaatsen.
Als je zijn werken (boeken) niet kent, zou ik zeggen: lees het boek "kun je de beker drinken" eens heel aandachtig door.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kun-je-de-beker-drinken/1001004002524838/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:07
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

MARIO216 schreef:
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.

Mario, een man.

Het gaat dus om uitstellen van een (mogelijke) zwangerschap.
Maar hoe vaak gebeurt dat al niet op manieren die als algemeen geaccepteerd worden?? Denk eens aan voorbehoedsmiddelen als de pil of het condoom.
Daanaast was er een reden dat vrouwen tussen de 30 en 35 jaar eicellen laten invriezen volgens mij voor de betere "kwaliteit" van de eicel en daardoor minder kans op complicaties bij zwangerschap op latere leeftijd.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:38
BerichtOnderwerp: Mooie techniek

THOMAS968 schreef:
Het was inderdaad een vrucht maar het is in het spraakgebruik een appel geworden he. Ik denk niet dat Eva van te voren haar Mac heeft geraadpleegd. Knipoog smiley Ik heb Apple maar met appel vertaald, het was een klein taalgrapje.

Thomas, gelooft niet alles.

Valt dat nou onder "begrijpend lezen" of onder "tussen de regels doorlezen" Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:28
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

FRANKT627 schreef:
Kerken klussen bij...een uitzending van 'UItgesproken' gisteren op Ned 2 besteedde aandacht aan de nevenactiviteiten van enkele kerken. In sommige werden feesten gehouden of er ze worden verhuurd voor andere doeleinden. Een pastorij ergens in Zeeland wordt een B&B...dit alles om de inkomsten te verhogen...

Kan dat vroeg ik me af?

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1093243

Het item start op 05.30 min.

Knipoog smiley

Sommige dingen vind ik wel kunnen Frank, dat van die B&B is in de pastorij naast de kerk, en als die al leeg stond dan is dit wel een leuke bron van inkomsten.
De evangelische gemeente in Leleystad verhuurt de kerk doordeweeks als congres- en vergadercentrum, waarvan de opbrengst jaarlijks tussen de 150.000 en 200.000 ligt. Dit geld gaat niet alleen naar onderhoud maar ook voor een groot deel naar evangeliesatie doeleinden. Toch vond ik dat de eigenlijke doelstelling, het kerk zijn, daar een beetje ondersneeuwde.
Dat van de Laurenskerk vond ik persoonlijk niet kunnen, de tegenstellingen in het gebruik zijn te groot m.i. De kerk als feesttent gebruiken heb ik wel een probleem mee, nee dan gaat mijn voorkeur meer uit naar een activiteit als "Nederland zingt".
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 16:43

MARIAN519 schreef:
De teksten die ik lees ( en ik geloof ze ), staan in verband van het brengen van het Evangelie…( de context? )
Als Hij aan al Zijn gelovigen deze macht gegeven heeft ( wat sommigen geloven ), waarom kunnen wij dan niet de onreine geesten uitwerpen? En nu bedoel ik jij of ik?
Waarom zou je dat niet kunnen, heb je de onreine geest in Jezus naam terechtgewezen en hem weggestuurt??
En waarom kan ik niet alle ziekte en alle kwaal genezen ..terwijl in de Bijbel nergens staat dat de discipelen iemand niet genezen konden?
Waarom kan het zo zijn dat wij, om dit op te lossen, zeggen dat niet alle zieken genezen worden?
Omdat wij als mensen blijven denken, er staat trouwens ook 1 Korintiers 10:13 U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.
In een genezingsdienst worden bepaalde mensen wel genezen en anderen niet?
Is dit Bijbels of wat Jezus gewild zou hebben?
Het klopt dat in "genezingsdiensten" mensen wel- en andere niet worden genezen. Is dit bijbels en zou Jezus dit gewild hebben, ja ik denk het wel, alleen kunnen wij of willen wij dat niet altijd bevatten. Ziekte is trouwens wel onderdeel van ons aards bestaan. Ook hier een bijbeltekst uit Handeling 4:23-31 en dan specifiek vers 30: door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar.’ Kijk trouwens ook eens naar het resultaat van dat gebed ....
Kijk en dat geloof ik niet, daar heb ik grote vraagtekens bij.
Tomas geloofde ook niet, had ook grote vraagtekens, en wat zegt Jezus tegen hem Joh. 20:29 Jezus zei tegen hem: ‘Omdat je me gezien hebt, geloof je. Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven.’ Wonderen gebeuren gewoon in Jezus naam, waarom zou je daar aan twijfelen?
Of zijn wij verkeerd bezig met het naar ons toe trekken wat ons niet toe komt?
Ik denk dat je verkeerd bezig bent als je de macht die jou gegeven is, in Jezus Christus, naast je neerlegt en er niets mee doet, omdat je verstand je tegenoudt.

Mensen mogen en staan vrij in hoe ze een tekst of bijbelgedeelte willen uitleggen of toepassen. Daar ga ik verder niet op in.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:52
BerichtOnderwerp: Wie is er momenteel aan het daten, via CM, en heb je tips??

GRACE585 schreef:
ach jolan hij mag niet klagen hij mag al getuigen Knipoog smiley

Om eerlijk te zjn, daar ben ik trots op om dat te mogen doen (voor jullie) .... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:48

WILLIE511 schreef:
en dat heet dan een tip....gewoon in het openbaar, op het forum!!!
hoe durf je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mare bedankt hoor...als ik tijd heb zal ik em ff ten huwelijk vragen.
weet heus wel dat je gewoon een gratis feessie wil Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan had mijn tip dus wel de gewenste uitwerking .... jullie trouwen en ik een feessie .... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:06

HENDUK927 schreef:
ben ik zon hardloper dan Clown smiley
zal mij benieuwen hoe lang het nog goed gaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oeps laat m dit maar niet lezen Geschokte, onthutste smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Wat nou Henduk, je voelt je aangesproken ?? Clown smiley (hadden jullie nou al ringen gekocht) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:12
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

FRANKT627 schreef:

Ik heb enkele dagen geleden gebruik gemaakt van het mooie CM-lente-aanbod en zodoende mijn abonnement verlengd. Had ik niet beter die euro’s kunnen besteden aan mooie bloemetjes, vraag ik me nu af. Misschien niet…

Frank
(Misschien hoort dit niet thuis in deze topic. Ik weet ook niet waar ik het ergens anders moest schrijven.)

Ik vind het wel leuk dat je nog een paar maand langer blijft Frank, je hebt vaak een hele heldere kijk, soms wat anders dan anderen, (maar dat geeft wel stof tot nadenken) op de dingen die geschreven worden op het forum. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:03

WILLIE511 schreef:
Ha Queline,

Van harte gefeliciteerd!
Wat een leuk nieuws.
Grace's tip is ook de mijne...hardlopers zijn ( vaak) doodlopers
Geniet ervan!!

jolan931

Echt waar ?? Wil ik jou een tip geven .... van uitstel komt ..... afstel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:00
BerichtOnderwerp: collecte

FRANKT627 schreef:
Maar er zijn toch ook kerken die een tienden vragen van je inkomen. Dat las ik eens in het huisreglement van een evangelische kerk. Als je inkomen dan al niet zo groot is en ze verplichten je om elke maand te betalen kan dit soms wel eens financieel pijnlijk zijn voor sommige mensen.

Het aangehaalde stukje uit Markus blijf ik erg mooi vinden.

Ik ben het met je eens Frank, op dat moment is het een verplichte "verplichting" en volgens mij ook niet meer bijbels te onderbouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:42

[quote=BASTIAAN161]
CROSSROAD317 schreef:
Voor alle duidelijkheid zou ik graag lezen wat dan die beloften zijn ....
Ik bedoel daarmee de beloften van het verbond. ( Dat Hij ons tot Zijn kinderen en erfgenamen wil aannemen, dat hij ons van al onze zonden wast in Zijn bloed, en dat wij van onze zonden bevrijd zijn, dat de Heilige Geest in ons wonen wil, en dat wij later bij Hem mogen zijn als van aangezicht tot aangezicht, etc.)
Ik neem aan dat je hier wel over het nieuwe verbond spreekt. Dat we dit dus alleen kunnen krijgen door Jezus Christus aan te nemen als Verlosser, Zaligmaker en Redder.

Quote:
Hoe bedoel je dit, "gevoel, uiterlijke kenmerken en echt zondig hart hebben" ??
Ben je niet bekend met de leer over zogenaamde standen in het genadeleven ? En soort van beschrijving van stappen op de meetlat van genade, die je geacht wordt te hebben voordat je als wedergeborene wordt (h)erkent.
Nee, ben ik niet mee bekend. Ik ken alleen de zekerheid die ik heb gekregen toen ik Jeuzs Christus aannam als mijn persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder. Zoals Hij aangeeft in Joh. 4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ Dit is voor mij de enige erkenning, gegeven door Jezus, in zijn woord de Bijbel.

Quote:
Welke twijfel wekken ze op, en in welk verband zie je dat dan, met het ontmoedigen van het aangaan aan het Heilig Avondmaal ??
Kort gezegd: of je wel een kind van God bent. Ook al wil je gelovig zijn en ben je actief in de kerk bezig en ook actief in je band met God, zoals bidden etc. Praktijk: weinig gaan aan het avondmaal aan. En ga je b.v. wel “spontaan” heen, kun je rekenen op een gesprekje thuis.
Voor een gedeelte kan ik me hier wel in vinden, we zullen ons zelf onderzoeken om ons niet een oordeel te eten en te drinken. 1 Kor. 11
Maar het is Jezus Christus die ons nodigt aan het Heilig Avondmaal en niet de kerk of gemeente. Als jij met God in het reine bent, leeft naar Zijn Woord, Hem kent als je Verlosser, Zaligmaker en Redder, is er geen kerk of gemeente, geen enkele leer die op grond van de bijbel, jou het Heilig Avondmaal mag weigeren.

Quote:
Dan zou ik ook graag de bijbelgedeeltes willen weten waarin datgene staat, wat volgens jou niet naar de schrift is??
Het probleem is in het kort dat het genadeverbond staat onder de beheersing van de uitverkiezing ( zoals geformuleerd in synode uitspraken van b.v. 1931).
De bijbel kent de categorie van teksten die tot activiteit manen: ren de wedloop, strijdt de strijd, bekeer je , etc. En ook teksten die uitleggen dat God het is die het willen in ons werkt, en dat alles van God komt. Beide accenten zijn bijbels. Maar er zijn stromingen die het accent leggen op je vrije wil, dat de mens het is die een stap moet maken omdat er anders niets gebeurd. En er zijn stromingen ( waar we het nu over hebben) die het accent legt op het feit dat God alles doet: Hetgeen resulteert in een verwachting die praktisch zich uitmond in afwachten….
Gelukkig zijn er ook vanuit de eigen geledingen wel geluiden die de vinger op de zere plek leggen en pleiten voor een evenwichtiger preding, zoals van Blaauwendraad of K. van der Zwaag.

Ik kan me zeker indenken dat dat voor velen een probleem is. Het genadeverbond staat namelijk niet onder de beheersing van de uitverkiezing (zoals geformuleerd in synode uitspraken van b.v. 1931).
Het genadeverbond is voor iedereen die Jezus Christus heeft aangenomen als Verlosser, Zaligmaker en Redder, zoals dit geschreven staat in de bijbel. Ja het is God die het willen in ons werkt, en alles komt van God. Toen wij nog in de duisternis leefden, gaf Hij Zijn Zoon, om ons een weg vrij te maken tot Heerlijkheid. Door het bloed van Zijn Zoon Jezus Christus is de weg vrij tot de Vader, niet door uitverkiezing of voorbestemming.
Dat God alles weet, Hij is de Alpha en Omega, het begin en het eind, God kent het eindresultaat, God weet wie de keuze voor Jezus Christus heeft gemaakt of nog gaat maken. Dat is de werkelijke vrijheid van eigen keuzes mogen maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 11:00
BerichtOnderwerp: collecte

MARYLIEN613 schreef:
die tienden bleven toch hangen in mijn hoofd.......
de collecte kreeg meer dan anders van mij,
maar ben er nog niet gans uit hoor,

Hoi Marylien,

Als je vanuit je hart geeft, dan geef je aan Hem, niet de hoeveelheid is bepalend ....
Voor degene die de tienden kunnen betalen is het denk ik wel een bijbelse verplichting, maar ook dan geldt, het moet vanuit je hart komen.

Markus 12:41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. 42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:14

MARIAN519 schreef:
Maar waar staat dat dan? dat HIj ons Zijn almacht, want dat is het dan, gegeven heeft?
zouden wij gelijk zijn aan God?

Lees nog eens de teksten.
Voor mij zijn die niet anders uit te leggen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:07

MARIAN519 schreef:
Ik geloof zeker dat God ons in Zijn liefde alles gegeven heeft, maar Zijn autoriteit LIgt bij Hem en daar ging dit over.

daarom mag je dus in Zijn autoriteit staan, omdat Hij je die macht heeft gegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:01

MARIAN519 schreef:
ik lees in 2 Kor. 4: "7 Maar wij hebben deze schat in aarden vaten, zodat de kracht, die alles te boven gaat, van God is en niet van ons:"

Dat klopt, van God en niet van onzelf. Dus we hebben die kracht wel gekregen .... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:44

MARIAN519 schreef:
Dat wij mogen staan inde autoriteit van Jezus?
Wie zegt dat en waar staat dat in de Bijbel?
Ik vind het zo vreemd dat je dit stelt...?

Ik kan wel een persoonlijke mening neerzetten, maar in dit geval laat ik liever de bijbel spreken...
Enkele bijbelgedeeltes die zo in me opkomen; Johannes 17, 1 Kor. 5 en 2 Kor. 4, Efeziërs 1:1-13 en 18-20 en tot slot 2 Tim 1:7
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 13:22
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag

MARIA576 schreef:
Weet je Mac, als ik hier mijn gevoel zou moeten verdedigen, dan zou ik misschien óntzettend mijn best gaan doen om dat gevoel over te brengen. Maar zoals ik al zei: dit is méér dan mijzelf, dit komt niet van mezelf af en dat kán ik niet in woorden vatten of overbrengen. Je gelooft dat...of niet. Het gaat (sorry dat ik het zeg) ook niet om wat jij wel of niet gelooft, maar om wat God daar deed...in mij. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig en een hórende kan doof zijn, daar kan IK, uit eigen kracht, niets aan veranderen...maar God wel

Hoi Maria, dat gevoel gaat nooit weer over denk ik ....
Elke keer dat je een doopdienst bijwoont zul je merken dat je nog steeds datzelfde gevoel kunt oproepen.
Ik ben meer dan 30 jaar geleden gedoopt, het besef waarom en het gevoel van dankbaarheid wat dat geeft, is nog steeds even groot. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:40
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

LISA610 schreef:
Hé Maureen. Dat is niet wat ik lees in Chats bijdrage. Hij zegt dat de Joden van mening waren dat de niet-Joden besneden moesten worden en dat Paulus heeft gezegd dat dit niet nodig is, omdat de besnijdenis het teken is van het oude verbond dat God met Abraham is aangegaan. Dit staat los van de doop. De doop is niet in de plaats gekomen van de besnijdenis: in eerste instantie zijn het zelfs besneden joden die gedoopt worden.

Het nieuwe verbond is gelegen in de kruisiging van Jezus. Hij is gestorven voor onze zonden. En omdat wij in Hem geloven, mogen wij vrij zijn van schuldgevoelens en Zijn voorbeeld volgen. En wie daadwerkelijk Zijn voorbeeld volgen wil, laat zich dopen zoals Hij dat deed. Knipoog smiley

Nog niet zo lang geleden dooponderricht gehad zeker .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:37
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Pfff, volgens mij zijn er nu heel veel blondtt ...... Slapende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 83 Volgende