Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:01
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
grrrr... iemand gebeld die me weer zijn woorden in mijn mond legt... Waarom luistert hij nou nooit eens naar mij hoe ik ergens over denk... ik word daar zo moe van... Ik kan niet anders zeggen dat ik bel voor hem, maar het kost me altijd weer moeite om met hem te praten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:27
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sommige dames zijn weer teruggekeerd in hun kindertijd denk ik dan... |
In mijn leven is het precies andersom... Lang genoeg kind geweest haha... jippie... vrouw... here I come
Maar hij was wel erg lief hoor...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 22 december 2010, 00:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:23
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Ook prachtige dag vandaag..........de dagen gaan weer lengen.... |
Hierbij wil ik een ieder hartelijk bedanken die aan mijn verjaardag gedacht heeft, via forum of privémail of wat dan ook !! Helemaal geweldig... tnx !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 22 december 2010, 00:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 23:15
|
|
|
VISSER278 schreef: | En wat heb je gezongen voor Henduk? |
Gracie bedankt, Gracie bedankt, Gracie, Gracie, Gracie bedankt ! Wadri bedankt, Wadri bedankt, Wadri, Wadri, Wadri bedankt !!
ff voor Visser (en de rest)… heb ik alsnog (eh virtueel dan) gezongen… lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 23:04
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Eva,er is al heel veel gezegd in dit topic Als je nu eens bij de bron begint,de relatie op zich.Je hebt het over "weer" uit en ik denk dat daar,in dit geval,het probleem ligt,het steeds weer stuklopen van de relatie.Je zoekt niet zomaar iemand maar een partner voor het leven,waarom dan niet eerst rustig alles duidelijk op een rijtje krijgen?Er wordt veel te weinig met elkaar gepraat vind ik........ Seks en liefde zijn in een relatie onlosmakelijk met elkaar verbonden,als de relatie goed is en de intentie(je 100% willen geven) is bij elkaar te blijven tot......(vul maar in)dan zie ik niet hoe je zoiets hoererij kunt noemen. En ja,beslissingen neem je zelf,misschien is God daarom vrij onduidelijk in de Bijbel en wil hij dat je hierin je eigen verantwoordelijkheid neemt? |
Mooi verwoord Leanne… Ik heb soms zoveel aan jouw bijdragen… !! ;)
Ik wil graag ff reageren op een aantal bijdragen.
1. God haalt mensen die een relatie met elkaar hebben niet uit elkaar denk ik, ook niet als de ander op een verkeerd spoor bezig is. Ik denk dat dat de verantwoordelijkheid is van de mens zelf. (om met de relatie te stoppen of door te gaan). Een relatie kun je niet in je 1-tje onderhouden, dat doe je samen. Je kunt denk ik wel om hulp vragen, maar veel zal denk ik ook afhangen van je persoonlijkheid, de een zal wat meer aankunnen dan de ander. Het lijkt mij enorm moeilijk als de ander geen waarde meer hecht aan God en de dingen daaromheen. Ik denk dat je dan voor een zware taak komt te staan. Toch lijkt het me ook dan goed om het bij God te brengen. Als je dan een keuze maakt, mag je vertrouwen dat God je daarbij helpt en dat je die weg ook mag gaan. Ik denk dat God ons die vrijheid geeft. Bij de beslissingen die ik maak, vraag ik God om hulp, (dat is: ik vertel Hem wat mij bezighoudt en wat ik moeilijk vind), maar de beslissing maak ik zelf… in het vertrouwen dat God me nabij is op die weg. Ik denk dat praten idd. erg belangrijk is in een relatie. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn denk ik, maar weten wat de ander bezighoudt lijkt me wel erg belangrijk in een relatie.
2. En Eva, ik geloof niet dat je in die context een hoer bent. Ik denk dat je intentie om bij die ander te blijven erg belangrijk is, ook al zegt dat niet alles. Een relatie is veel meer dan de seks, het is met de ander door willen, vertellen wat je bezighoudt, luisteren en heel veel liefde !! en liefde kan op zoveel verschillende manieren getoond worden. Ik denk dat een hoer een ander niet leert kennen en niet de behoefte heeft om gekend te worden, ik heb wel gehoord dat een hoer vaak niet eens wil zoenen omdat dat teveel gevoelens oproept. Dat klinkt misschien raar in de oren, zelf kan ik me het wel indenken, je laat jezelf kennen bij een zoen, laat jezelf zien !!
3 Wat betreft de ceremonie: ik ben het daarin met Henk710 eens. Het gaat volgens mij er bij God om hoe je relatie is met Hem, de dingen eromheen zijn mijns inziens bijzaak. De dingen eromheen die vooral in het O.T. belangrijk waren dacht ik een aanwijzing naar hetgeen waar het echt om gaat, namelijk God die ervoor kiest om met de mens een vertrouwelijke relatie te hebben. Ik denk net zo als offers de latere kruisiging van Jezus een aanwijzing waren. De offers op zich stelden niet veel voor. Jezus’ dood (en opstanding) echter was hetgeen wat er toe deed en zorgde er ook voor dat de offers van daarvoor vervielen/ niet meer nodig waren. (denk ik).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 23:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | En wat heb je gezongen voor Henduk? |
haha... niet gezongen... lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:54
|
|
|
Allemaal hartelijk dank voor het supergezellige kerstfeest... !! Wadriaan en Grace, mijn dank voor de organisatie, dat dit mede mogelijk was door jullie... tnx !! Enne... Henduk bedankt voor het ophalen en thuisbrengen, vond het erg gezellig... Voor herhaling vatbaar
mag van mij veeeeel eerder dan kerst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:49
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bij deze wil ik een anoniem persoon bedanken die mij een kerstkaart stuurde via sussannah475.
er stond geen afzender op. |
haha Maris, geen idee joh dat je de afzender niet wist... had het ff aan mij gevraagd dan... Denk wel dat het dezelfde afzend(st)er is als de kerstkaart die ik ontvangen heb...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 23:09
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
PIETER649 schreef: | In mijn ervaringen en wat ik, in diverse kerken/ gemeentes, heb meegemaakt, is er geen intoleranter volk dan christenen. Iedere christen heeft het gelijk ( en God) aan zijn of haar kant. Lees het forum hier er maar op na.... Het is geen incident dat een kind van chr. ouders dat de religie de rug toekeert, of zelfs naar een andere richting overstapt, min of meer verstoten word uit de familie. Ook medekerkgangers kunnen opeens helemaal geen vrienden blijken te zijn, of zelfs maar vage kennissen. Het "zoeken" waar Arend aan refereerd, word dan erg lastig. Het zal je maar gebeuren dat je als zoekende op een chr.site ( cm bijvoorbeeld) komt, daar controversionele uitspraken doet en direct naar de hel verwezen wordt.... spreekt echt naastenliefde uit.... |
Goeie bijdrage Pieter... Zelf geloof ik wel dat we goed moeten luisteren naar wie God zegt dat Hij is... dat zou je toch ook doen als je een mens op aarde wilt leren kennen, dan luister je naar hoe die persoon is. Maar zeker zo belangrijk is idd. de liefde... ook tot elkaar !!
Zo'n onderwerp over hoe bijv. de nieuwe hemel en de nieuwe aarde zijn vind ik best lastig... het enige wat je eigenlijk weet is de voorbeelden in de bijbel... Als ik hier op het forum vertel hoe ik erover denk, krijg ik daar reacties op met meningen van anderen... dat vind ik best lastig... ik zou het prettiger vinden als we elkaar aan kunnen vullen, maar niet op de manier van dat ik niet gelijk zou hebben en de ander wel. Ik mag net zo goed een mening erover hebben... vind ik De opmerking over boeddhisme is iets wat ik helemaal niet begrijp... als mensen mijn eerdere bijdragen hebben gelezen, snap je toch echt wel dat ik een christen ben dacht ik...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 17 december 2010, 23:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:38
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Grut, zou bijna benieuwd worden naar de zangkunsten van Sus... Ligt hier nu vol met sneeuw, geeft wel een mooie akoestiek! |
hihi Tess... Je bent welkom, donderdag 27 januari weer jamsessie in Café de Sub (Substitute te Ede) met jaja... een uitvoering van het popkoor "Poplicious" (onder begeleiding van de koorleidster Jessica), dus pak die kans zou ik zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:34
|
|
|
HENDUK927 schreef: | duk heeft wel een radio in de gele en die kan heeeeel hard |
Wees gerust... deze kat bijt niet , dus je kunt haar met een gerust hart ophalen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:56
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | dat katje bijt niet, alleen een waarschuwing, laat haar niet zingen .... |
Misschien vindt Duk mijn zangkunsten wél mooi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:29
|
|
|
Wat een weer hee... Regen, regen en nog eens regen (en een plu kon niet op de fiets, vanwege de wind... ). 'k Was net een verzopen katje toen ik thuis kwam...
(Wel nog net voor de sneeuw binnen... )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 16 december 2010, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 23:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?
hint: de zin begon met HEDEN...
( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )
|
idd. Pieter... Verder is er ook een gelijkenis betreft Lazarus en de rijke man... Dat wil toch ook wat zeggen ?
(* "De gelijkenis van de rijke man en Lazarus is een verhaal verteld door Jezus. De gelijkenis wordt in de Bijbel alleen genoemd in het Evangelie volgens Lucas (Lucas 16 vers 19-31). In de Bijbel staat niet expliciet dat dit verhaal een gelijkenis (parabel) is, maar hoewel sommige gelovigen het verhaal daarom als waar gebeurd beschouwen, is de gangbare opinie dat het hier om een gelijkenis van Jezus gaat").
Bovendien... ik denk dat het eeuwige leven hier en nu al begint... ik geloof er niks van dat ik na mijn sterven in een soort niemandsland zal zijn... gelovigen zijn mijns inziens bij God... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:34
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Vraagje: .........
Waar hebben jullie gelezen dat we alleen maaar in de hemel zijn????? terwijl er ook een nieuwe aarde zal zijn EN een vrije toegang tot de troon... |
Dat is denk ik de spraakverwarring die er vaak ontstaat Alous... Voor mij is de hemel de plek waar ik misschien zal zijn als ik sterf en Jezus nog niet is wedergekomen... De nieuwe hemel en de nieuwe aarde is (voor mij) de plek waar je leeft na Jezus' wederkomst.
Ik merk vaak in gesprekken over het geloof dat mensen met 'de hemel' vaak "de nieuwe hemel en de nieuwe aarde" bedoelen. (Vaak, niet altijd).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:18
|
|
|
MAR907 schreef: | Volegens mij zijn er wel tranen die gewist worden, blijkbaar is er wel verdriet!!! |
Volgens mij wil dat zeggen dat God mensen troost. (Openbaring 21, 4: "En de dood zal niet meer zijn, noch rouw noch verdriet noch moeite zal er meer zijn.")
Ik zou trouwens niet van mijn vreugdetranen af willen... die emoties horen bij mijn mens zijn !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend.... |
Oke, dat laatste kan ik snappen Chatuliem... Maar denk je niet dat God jou kent en precies weet wie jij bent en wat jij nodig hebt ? Ik zou zeggen... vertrouw daar dan op... maak je geen zorgen... nu jij nog...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:00
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Wel jammer dat ik effe niet meer weet hoe dat moet, genieten.... |
Komt vast wel weer Angel... Ik zat van de zomer ook in een dip... vandaag besefte ik weer hoe goed ik momenteel in mijn vel zit (lang niet geweest zo)... Mijn troost is altijd dat als ik dingen niet met iemand kan delen ik het altijd nog met God kan delen... hoop dat jou dat bemoedigt. Dikke knuf Angel...
Enne... mijn oma schreef ooit in mijn poeziealbum: "Niet wachten op de lente want dan komt ie niet" (haha sommige vonden dat maar een rare zin, maar de kern ervan was dat je beter (in het) nu kunt leven... )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik was degene die erover begon dat ik me afvroeg of het saai was. En als ik naar de bijdrage van Henk kijk, krijg ik associaties van een communistische heilstaat voor ogen. Tja Marx kon toch ook niet helemaal zijn achtergrond ontkennen niet waar.
Wat ik zo bijzonder vind in deze wereld, is dat we allemaal verschillend zijn. En dat komt door ons karakter. Juist omdat dat karakter niet perfect is, zorgt ervoor dat er verschil is tussen mensen onderling. Niet alleen onze karakters verschillen, ook ons verleden, waardoor we juist vanuit onze ervaringen van elkaar kunnen leren.
Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst? Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant.... |
Tuurlijk zijn er verschillen... ik ben er van overtuigd dat dat blijft... zo heeft God ons toch ook geschapen ? Het unieke van de mens is juist door God ingeschapen... ik geloof dat dat zo blijft... (niks mis mee)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | t is een kerst-feestje he, herman; ik zou maar een drie delig pak aantrekken, met sokken in de kleur van je broek asjeblieft! witte geven licht af, he!!
en de dames weten zichzelf wel te stylen..........verwacht ik......... |
oh oh, dat wordt nog wat met die kledingkeuze... spijkerbroek... ? of eh.... toch maar... netjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Saai... Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt... ...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan, met onderling respect en geen ruzies en dergelijke...
Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!
En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven! |
Maar gemoedelijk hoeft echt niet saai te zijn Henk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:40
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik ben helemaal verbaasd! Hoezo de Hemel saai??? Ik denk dat het een geweldige plek is, een plek van vrede en liefde en onze Vader zo dichtbij!! Hoe kan dat nu saai zijn????
Mary |
Ja precies Mary, dat bedoelde ik dus idd. Het was niet mijn bedoeling om inhoudelijk een discussie te voeren over het 'hiernamaals'... daarom heb ik dit topic ook niet onder het kopje "Bijbel en bijbelstudie" geplaatst, maar onder "Christelijk leven". 't Ging mij meer om hoe je kunt zeggen dat het (en ja dat is bij God) daar saai zou kunnen zijn... en het vertrouwen in diezelfde God.
P.S.: Als jullie wel de behoefte hebben te discussieren over het hiernamaals, wat mij betreft prima hoor, maar ik ga daar dan niet op reageren... voor mijzelf is het geloof heel simpel en dat wil ik graag zo houden. Ik richt me liever op de dingen die (voor mij) echt belangrijk zijn... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 00:54
|
|
|
Lieve mensen,
Er moet mij iets van het hart… Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.
Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde). Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond. Hoezo ‘de hemel’ saai ? Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn… En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…
God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ? Is dat niet wat tegenstrijdig ? Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping ! Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.
Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.
We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Susannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 20:26
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Ik ga ook eens een knuffel geven... een hele dikke (bees ? haha) en die 's voor Sofie(ke)
En -nu ik toch bezig ben- voor een ieder die 'm kan gebruiken (dan wel een digitale hè... lol )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 12 december 2010, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:45
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nog precies één week en dan verloopt mijn abo, ook ik zal voor nu even niet verlengen...
Ik heb ervaren dat het tijd is voor een periode van gebed en bezinning. Er gebeuren momenteel een heleboel (mooie) dingen in mijn leven en ik wil me daar echt heel graag even op gaan focussen. Even tijd nemen voor de Heer en mijzelf, om nog meer aan die relatie te werken en puzzelstukjes op de plaats te zien vallen Dingen als CM slokken in mijn ervaring tijd en energie op die ik beter in andere dingen zou kunnen steken, en aangezien het enorm verslavend werkt zo'n forum vind ik het maar moeilijk om het te laten voor wat het is! Natuurlijk kom ik wel weer terug! Tenslotte kunnen jullie helemaal niet zonder me ...maar wanneer dat precies word weet ik nog niet...
Zal de komende week vast nog wel online zijn, maar heb bewust al een time-out genomen en zal ws. dus niet zo heel veel meer reageren... Om het niet te kunnen vergeten wens ik iedereen alvast hele fijne kerstdagen en een mooi, gelukkig en bovenal gezegend 2011!
Tot ziens! |
Ik vind het jammer Tess, maar tijd voor jezelf is zekers belangrijk !! Het ga je goed ! Liefs van mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Natuurlijk. Waar zie je me voor aan ? Voor een échte lompe zeeuw ofzo?
Iedereen die met de auto de weg op gaat hoort een band te kunnen verwisselen (is mijn mening) |
Ben ik ff blij dat ik geen auto heb... eh... zelfs mijn fietsbanden kan ik niet verwisselen... jaja... weet het... ik ben een paar tinten blonder toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:31
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als het goed is kan je met iedere auto naar het kerstfeesie. |
Is Griff nou alweer pleite ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 22:39
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ja, en toch he...angst kan echt een heleboel doen... Angst kan er zelfs voor zorgen dat iemand die liefde bij zichzelf inderdaad niet toe durft te laten. Maar om nu meteen te stellen dat het dan geen echte liefde was? Denk dat het daarmee erg kort afgedaan wordt. Als iemand op de een of andere manier niet de ruimte ervaart...(en dat hoeft echt niet altijd aan de partner te liggen)...om voorzichtig met die angst om te gaan en zo te gaan zien dat het ook anders kan...dan kan die angst zodanig op de voorgrond blijven dat het zelfs die (echte) liefde overschaduwt. |
Ik heb in elk geval m'n best gedaan, dat hij zich dan terugtrekt...tja, zie dat in mijn geval dan toch als dat het geen echte liefde was. Misschien is elke ervaring wel weer anders Tess...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 21:42
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie. Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken??? |
herkenbaar Chat... Ik vraag me soms ook af wat het is dat een ander heeft (ikzelf heb idd. geen bindingsangst Tess... ), want het kan bindingsangst zijn, maar voor hetzelfde geldt is degene niet over een vorige relatie heen, dat heb ik ook al eens meegemaakt... en dat is dan ineens toch wat anders dan dat iemand zich niet durft te binden, dacht ik... Ondertussen krijg jij waar hij bang voor was... hij verlaat je. Ik denk dat het dan geen echte liefde was... anders zou diegene het geduld er wel voor kunnen opbrengen, toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 21:37
|
|