Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 12:34
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Joah... da zegge ze ook wellus. Dink nie da ze de weg noar den Bosch witte Grace, dink da ze dan teveul verf noadig hebbe. Tis un end heur, diejen A2 is ut toch? Da heddu healemol veul files. |
ginne verf maor kalk crien,tis vakaonsie ; dan hedde ze tog teit zat toch as ze ut dan redde kreige ze vas un bak leut men unne bossebol kenne ze schranse met un veketje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 11:55
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Het is idd heel leuk al die dialecten, bij oos in braboaant zeeje wij.
Ik hoe van oew.
luak toaltje vijnde gullie da ok nie.....enne houdoe wah. |
in dees hoek zegge we ok welus ik houw van oe maore crien zouwe ze den weg naore denbos wel witte???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 23:48
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
VAN HARTE TRIJNIE NOG VELE JAREN MET VEEL ZEGEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 17:49
Onderwerp: pedofilie
|
|
|
ik kan enkel zeggen dat ik bezig ben om een boek te schrijven over dit onderwerp (vanuit persoonlijke ervaringen ) vooral in het licht van wat doet het met je als ouder(verzorger) en hoe ga je ermee om en met wat voor instanties krijg je te maken etc etc. het is een onderwerp wat veel emoties oproept,dus het boek vorderd langzaam. wil je meer weten dan zou ik zeggen mail me maar pv want het is te heftig om het hier zomaar ff open te gooien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 23:23
Onderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
|
|
|
tja ik had een mooi grijs koppie (zie oude profielfoto ) maar als je kiddo trauma's krijgt omdat haar mamie steeds als haar oma aangezien wordt heb je wat over voor het kind en ga je liefdevol de verfpot weer voor de dag halen.
Gracie die niet bang is om grijs te worden of te zijn en enkel lachrimpeltjes heeft, zolang ze me nog veel jonger inschatten blijf ik vrolijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:46
Onderwerp: Nieuwe relatie en kinderen
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Meen je dit serieus Behappy??? Ik bied mijn kinderen een veilige thuisbasis die zo blijft zolang ze die nodig hebben maar daarbij de prettige dingen in het leven die je hebt in een relatie(maar ik ze niet kan geven) Met 18 jaar zijn ze volgens de wet volwassen maar ik blijf voor de rest van mijn leven hun moeder..... Mijn partner is mijn keuze,zolang dat een normale relatie is die geen negatieve invloed op hun heeft hebben ze met die keuze niets te maken.
Zo,memmie heeft gesproken |
deze mamie is het ook met je eens wow wat een goede mamies zijn we he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:36
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
zo weer ff on topic off topic is het van belang dan hoeveel postings je hebt anders zijn we dus met veel onbelangrijke zaken bezig,moet ik me leven toch ff verbeteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 12:29
|
|
|
of ik ABN spreek of dialect is afhankelijk met wie ik op dat moment in gesprek ben . over het algemeen spreek ik toch ABN maar soms vind ik dat je sommige dingen beter tot uitdrukking kunt brengen in een andere taal ,voor mij bv engels maar dat is weer een ander verhaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 12:22
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | ........met peertjes
|
PEERTJES? je bedoelt zeker peeNtjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 12:15
Onderwerp: Een nieuw huisje
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd. Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel
God is goed!! |
gefeliciteerd meis met jullie nieuwe woning
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 00:51
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 34 jaar | grace585 gaat mee
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 5 augustus 2010, 00:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 23:01
Onderwerp: verliefd op een niet christen.
|
|
|
ik ben 8 jaar getrouwd geweest met een christen,zelfs samen in bediening gestaan en helaas toch strande dit huwelijk ,hij gooide het gehele christenzijn aan de kant en maakte andere keuzes. toch zou ik in een relatie weer kiezen voor een christen omdat je toch meer raakvlakken hebt ivm je geloofsbeleving. anders sta je al meteen zover van elkaar af is mijn ervaring. het gezegde 2 geloven op een kussen daar slaapt de duvel tussen is een kras gezegde maar er zit wel een kern van waarheid in.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 22:54
Onderwerp: Jeugdsentiment
|
|
|
in de vakantie naar snip en snap
als snip niet snapt wat snap snapt en snap niet snapt wat snip snapt als snip snapt snap en snap snapt snip dan snapt ...................... ppfffffff ik ken t niet meer uit me hoofd ,lol
[url]Songtekst: Snip en Snap - "Als Snip niet snapt wat Snap snapt"
Want Snip snapt niet wat Snap snapt En Snap snapt niet wat Snip snapt Als Snipt snapt Snap en Snap snapt Snip Verdwijnt het Snip en Snap begrip Waar Snap snapt niet wat Snip snapt En Snip snapt niet wat Snap snapt Als Snap Snip snapt en Snip snapt Snap Doen Snip en Snap geen klap Voila...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:57
Onderwerp: Gibby
|
|
|
sterkte gibb en we denken aan je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 22:38
Onderwerp: Dagje "strand" ...
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Miekjes285 Pearl (onder voorbehoud) grace585(onder voorbehoud)
Jonathan890 (onder voorbehoud)
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...
Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier... Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij! Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen? |
ik heb me er ff bijgezet onder voorbehoud en zit ook met vervoersprobleempje dan.ik zie het dan maar als een picknik aan het water,(zwemmen doe ik dan niet)ik laat weten wanneer het zeker iswant ik logeer nl de 20e bij maris ivm de bbq
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 16:02
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
suus ik denk een ieder is zoals ie is niet ieder wil een macho en niet ieder wil een softie of iets ertussen in,denk maar zo op ieder potje past een dekseltje,en wie bepaalt nu eenmaal hoe mannen (of vrouwen ) zouden moeten zijn moet zijn???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 15:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | het ging nu even over jou, niet over ons....... De toon maakt de muziek..... |
we bliven gewoon doorgaan met de muziek toch? muziek brengt vreugde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 15:52
|
|
|
hahaha er waren zeggen en schrijven 5 kiddo's aanwezig. en dit x waren er ook geen honden wauw anders hadden we daar ook nog over moeten discuseren of dat wel kan ,nl aandacht via de woefs en die kids waren zo heerlijk zelf bezig waardoor we heerlijke gesprekken hebben kunnen hebben op ieder niveau. ik kan niet anders dan lachen op de geweldige reacties, en chat wat leuk he dat je op deze manier toch bij de picknik betrokken bent ook al was je lijfelijk niet aanwezig je zit midden in je eigen gecreeerde libelle niveau. en wat je er ook van vind en ook al maak je ons(mij) soms kriegel met je gezeur,wij blijven genieten van de leuke en interressante contacten die we opdoen tijdens zo'n picknik of jij het er nu tegen kunt of niet. en of daar nu wel of geen cm stelletjes uit voorkomen is niet van belang,samen genieten van het leven is dus een levenskunst die jij schijnbaar met aangrenzende zekerhed nog niet onder de knie hebt chat,of is dit iets te ver boven je niveau( )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 21:21
|
|
|
visser de bolussen waren heerlijk
de kinderen en ik hebben genoten. het was leuk weer nieuwe gezichten te zien en mensen te ontmoeten. de kinderen vonden t ook leuk om weer mensen te herkennen en ja voor me zoon is het al genoeg om met takken te spelen,boom te klimmen en grote torren te zoeken al waren de meisjes van marco en hannah de kampioenen daarin,lol
en geen regen gehad ging rond 5 weer naar huis en hoe zuidelijker ik kwam,hoe harder de zon scheen
misschien toch nog eens iets in het zuiden organiseren,
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 31 juli 2010, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:39
|
|
|
wij gaan onderweg eerst de auto halen en hopen tegen 12en er te zijn
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 31 juli 2010, 09:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:01
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..
Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.
Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht. Groep moet niet erg groot zijn.
En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.
- soberheid en dankbaarheid - zegen van God zien in ons leven - stilte voor jezelf - gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen - tijd voor gebed en bijbel studie - wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg |
lijkt me heel fijn jonathan ik zal mee uitkijken voor evt. lokatie hoe groot mag de groep maximaal worden denk je jonathan??? bij deze meld ik me dus aan onder voorbehoud. dus de lijst; jonathan 890 willie400 carin303 suzanne475 marieke 897 tessybear 731 grace 585 (ondervoorbehoud)
als ik nog iemand gemist heb,zet jezelf erbij. we zijn benieuwd jonathan of t van de grond komt,animo is er dus wel suc6
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 14:09
|
|
|
moet men wel oppassen dat men geen 2 kampen creeert niet iedereen ziet het als komisch maar ja als je jezelf niet kieteld kan er niet gelachen worden en aangezien de heren begonnen zijn met de afscheiding moeten de damens idd zichzelf van hun goede niveau laten zien btw zonder libelle gedrag,wat sommige heren daar dan ook onder verstaan
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 28 juli 2010, 14:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 00:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | is misschien een idee. maar geen slaapkabines dan.
en misschien heeft iemand een partytent. |
ik heb nog wel een ouwetje maris weet alleen niet of ie nog compleet is is nl al vaker uitgeleend geweest
maar ik ga gewoon uit van droog weer was vorige x ook,nauwelijks regen,die regenwolken sturen we gewoon ff door
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 28 juli 2010, 00:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 00:29
|
|
|
ik moet de laatste tijd wel kilo's zout kopen zeg wat een topcs met onzin.
VRAAG ; waarom kunnen mannen en vrouwen niet meer samen in gesprek???????¿¿¿¿¿¿¿
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|