Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 08:30
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Droog ,wel frisjes, de pret was niet minder om. Gezellig bij elkaar! Pieter de bbq apparaat deed weer prima de best om het vlees te garen. Gelukkig met de zeil op de achter grond, was het goed te doen.
Het was weer gezellig. Tot de volgende keer? |
Zeker lekker rustig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 08:29
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als je goed hebt gelezen....(zag ik ook) was dit de 15e keer!!!
De reacties zijn altijd erg leuk... Zelf ben ik er nog nooit geweest... Er komen ook veel mensen uit die hoek vandaan.. Voor mij is het ruim 180 kilometer... |
De vorige keer was het ook al de 15de keer, dus de tel is een beetje kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 08:27
Onderwerp: Ik voel me nog;).........
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | als ik al ga daten, zorg ik dat ik mijn foon stil staat en alleen opneem bij me moeder, want als die belt is het nooit zomaar en al helemaal niet als ze weet dat ik niet alleen ben.
en dan waar ligt je prio bij je foon of bij je date of hij moet heel saai zijn |
Ja en dan wordt je nooit gebeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 08:24
Onderwerp: Koningshuis
|
|
|
LANFY127 schreef: | Toch wel jammer dat Cortazar nog steeds geen antwoord geeft, of heeft misschien?! |
8 mei heeft hij al antwoord gegeven, dat jij niks met dat antwoord kunt is wat anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 08:28
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
KLUS667 schreef: | Het één vlees worden is een referentie naar de seksuele omgang met elkaar. Seksuele omgang in een belangrijk principe in een huwelijk. Seksuele omgang word in de Bijbel beschreven als één vlees worden.
..........
Conclusie:
We lezen in deze dingen dat God een man en een vrouw heeft gemaakt met een duidelijk beeld voor ogen. God heeft deze twee mensen gemaakt om tot elkaar te komen en de mensheid voort te zetten, om deze twee mensen één te maken, om deze twee mensen de bescherming van een verbond te geven en om te genieten van die nieuwe éénheid.
|
Dus een vlees worden = gehuwd?
De teksten die je aanhaalt wijzen er niet op dat je netjes moet huwen. Of hoe een huwelijk eruit ziet
Dus samenwonen, trouwen, LAT relatie kan allemaal een door God gezegende relatie zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 06:32
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wat is dat nou weer? Avond over computers, lijkt me saai |
Je wordt er in ieder geval niet blij van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 06:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JANS221 schreef: | Te hard gereden en...... flits…..dit wordt mijn eerste boete! |
Deze week? Deze maand? .......... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:00
Onderwerp: mail gerust ...
|
|
|
ROLF230 schreef: | Een mailtje terugsturen is altijd wel zo netjes, al zul je soms een leugentje voor andermans bestwil moeten gebruiken |
Jaja en als iemand je uitscheld, moet je dus een mailtje terug sturen waarin je liegt dat je het niet erg vindt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 06:42
Onderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
|
|
|
KLUS667 schreef: | Oei, sterkte......en ben je ook wat kwijt? |
D'r schoen was ze zeker kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 mei 2013, 06:22
Onderwerp: mail gerust ...
|
|
|
KLUS667 schreef: | Ik heb ook wel eens een mail gestuurd naar iemand (ook via een christelijke site, maar niet deze ). Ik dacht, dat is helemaal mijn type. Dus.. met klotsende oksels stuur je de mail, nadat je hem 6x nagelezen, verbeterd en aangevuld hebt. Je ziet dat een paar minuten later die persoon op je profiel kijkt, je hart zit ondertussen al in je keel. En dan maar afwachten......... Vandaag niets Morgen niets Volgende week niets Bah! NU, maanden later nog niets. Nou ja...bah? Deze vrouw is mij niets meer waard!
Maar........wel frustrerend en eigenlijk wel respectloos.... Het is moeilijk om iemand te melden dat je niet geïnteresseerd bent, heb ik ook, maar iemand in het ongewisse in de kou te laten staan, dat vind ik persoonlijk niet christelijk.
Math. 7:12 (NBV) Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten. |
Eens, alleen er blijven mails die je soms beter maar niet kunt beanwoorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 19:15
Onderwerp: plastische chirurgie .........kan dat ?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ergens gelezen: Als je het vet van je billen in je gezicht laat spuiten is dat dan ook recyclen? |
iewww heb ik weer tijdens het eten, schiet me weer eens iets te binnen. Je zult zo iemand een kus op de wang geven . Als je dat toch weet van iemand..... 'k moet er niet aan denken. Dat wordt een nieuwjaarswens met gestrekte arm.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 19:05
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Elk voorjaar heeft zijn najaar.
Thomas Cruyff. |
En elk voorjaar heeft z'n nadeel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 18:51
Onderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Precies, maar misschien krijgen we uitleg wat hij onder feminisme verstaat...... |
Da's niet zo moeilijk, dat zijn de recensenten in dit topic.
Gefeliciteerd dames
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 07:00
Onderwerp: Het weer
|
|
|
De zon schijnt alweer Waar is m'n bikini?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 06:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Even los van de inhoud van jouw betoog is het wel erg boud om de dames hier in de feministische (dus heidens, dus werelds, dus etc.) hoek te zetten wanneer zij vraagtekens en komma's zetten achter de eeuwen aangenomen stellingen en interpretaties. Dan de uitsmijter dat "zij zich wel eens af mag vragen welke God zij dient" is een poging om alle tegenspraak af te sluiten of in de hoek te zetten als duisternis. WWJD. |
Ik dien een God die de vrouw uit de rib van haar man schiep, opdat ze dicht bij zijn hart zou zijn.
sommige mannen behandelen vrouwen alsof ze uit de voet zijn geschapen
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op dinsdag 28 mei 2013, 06:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 06:54
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik zal mijn soortgenoot nu toch echt te hulp komen..........
het door klus gestelde is onderhand anno 2013 bijna gelijk aan heiligsschennis in de feministische kerk.
het probleem is niet dat de man de vrouw wil overheersen, ook al wordt dat wellicht zo gelezen in deze regels. en dat er vele vrouwen zijn, die het zo willen lezen is, gezien de stroom aan recensenten alhier, evident.
.......................
kortom: de reis naar de totale marginalisering van de mannelijke levensvorm species anthropos is weliswaar al heel ver , maar heeft nog veel strijbare feministen nodig , eer het doel geheel en al is bereikt.
wie hierin de Hand van de Vader meent te kunnen zien moge zich eens afvragen welke God zij dient. |
De vraag is of jij wel goed gelezen hebt. Niet dat ik twijfel aan je verstand, maar of je vrouwen begrijpt (ik weet het vrouwen begrijpen )
Afgelopen weken hebben de 'recesenten' van deze site zich ook duidelijk uitgelaten tegen feminisme: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3541 http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3559&lastPage=t#btm
Het gaat denk ik meer om het misbruik van het woord onderdanig. Wat heden ten dage veel vrouwen nog aan de lijve onder vinden. (daarom heb ik een stukje terug ook de NBV gepakt ipv de Statenvertaling)
Als ik naar mezelf kijk: zou ik enorm geëmancipeerd moeten zijn vanwege m'n werk, denken velen. Maar geef mij maar een 'holbewoner' als kerel. Want dat zijn nog echte mannen, ach mij mag het hof wel gemaakt worden
Dus Contazar misschien iets meer tussen de vrouwelijke regels doorlezen
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op dinsdag 28 mei 2013, 06:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 06:20
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
KLUS667 schreef: | Als de dag 24 uur duurt, hoe lang duurt de nacht dan? |
nacht = dag - overdag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 18:40
|
|
|
Zo lekker koppie soep in de zon, aan de picknicktafel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:50
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | eindelijk zon............................ |
Waar? Hier ben ik hem kwijt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:48
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Mwah......op zijn koudste is het daar in de winter overdag nog zo'n 17 graden...... Dat noemen wij toch voorjaarstemperaturen?? |
Och en als 17 graden te koud is, loop je toch even de woestijn in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:30
|
|
|
Ik denk dat ik maar een vakantie ver weg boek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 19:53
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Vaatwasser?
de mooiste gesprekken die kan hebben met je partner is onder de afwassen..............dat wil je toch niet gaan missen! |
Ik was altijd af, waar is die prins dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:58
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha. dan doe je het zelf wel
petra, ook beetje de kluts kwijt over mannen die het hoofd zijn, toch es nog es goed de bijbel lezen, kan het er niet mee eens zijn. Dat ze de leiding hebben oke, maar in liefde na zijn vrouw en gezin. Dus ergens in onderdanigheid na je mede gezinsleden, respecterende hun keuze,s . dat ze in vrijheid kunnen leven, zich zelf ontwikkelen, niet met een slavenjuk. zoiets zou god het wel bedoeld hebben.... |
Lees het stukje nog eens en dan niet met de kerkelijke historie in het achterhoofd. Lees eens hoe vaak de man verteld wordt dat hij de vrouw moet liefhebben, en hoe!! Als Christus ons heeft lief gehad. Dat is een hele diepe en vergaande liefde. Hoe moet een vrouw haar man respecteren zoals ze Christus gezag ervaart. Voel jij je bij Jezus een slaaf, niet vrij? Paulus omschrijft hier onvoorwaardelijke Liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:48
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Ja hoor leuk........eindelijk kent Jilly hoe jij er uit ziet....Kan ik weer over nieuw beginnen...............!
staat je wel leuk........... |
Sorry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 12:16
|
|
|
JOL252 schreef: | Hoofd van het gezin... ik vraag het me af of dat zo is en wat daarvan zou komen. Ik denk wel dat de man wordt beschreven als hoofd van de vrouw (symboliek: bescherming).
Maar dit was even tussendoor off topic. |
Efeze 5 21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.
Lekker off topic Tel eens hoe vaak er staat dat de man zijn vrouw moet liefhebben en hoe vaak dat de vrouw het gezag van de man moet respecteren. Blijkbaar wist Paulus toen al waar het aan schortte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 21:08
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Helikoptertje bij de action Helaas vliegt ie maar een paar minuten en moet dan een half uur op laden. Heb mezelf nog niet aangevlogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 07:09
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
ROLF230 schreef: | CM schreef aldus schrijvende:
De volgende vijfjes, zesjes, zeventjes en achtjes mogen weer in het Gedichten-subforum geplaatst worden.
Redactie CM
Akkoord. En de negentjes? |
Die mogen bij de tientjes in de portemonee
|
|
Naar boven |
|
|