Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 11:50
Onderwerp: nederland pro deo
|
|
|
MARISKA601 schreef: | 'Aswolk is straf van God'
ROTTERDAM - De christelijke beweging Nederland Pro Deo (NPD) zegt dat de chaos in het luchtverkeer door een aswolk een 'rode kaart van God' is. De vereniging waarschuwt voor grote natuurrampen omdat de tien geboden niet meer worden nageleefd, zo schrijft Trouw.
,,Het zal rampzalige gevolgen voor de Europese volkeren hebben als we deze waarschuwing negeren en doorgaan met leven zoals we de laatste jaren zijn gewend'', aldus het statement van Nederland Pro Deo.
De NPD is een charismatisch-evangelische beweging. Dit is een stroming binnen het christendom waarin men gelooft dat God boodschappen doorgeeft door mensen visioenen te geven en in tongen te laten spreken. Ook gelooft men binnen deze beweging in genezing door handoplegging.
Eerdere waarschuwingen van God zijn volgens NPD-voorzitter Heijmen Westerveld de bijna-watersnoodramp uit 1995 en het 'levensbedreigende virus' dat premier Jan Peter Balkenende onder de leden had in 2004.
In 2006 probeerde de beweging zonder succes aan de Tweede Kamer-verkiezingen mee te doen. Dat wilden ze bereiken door een lijstverbintenis met de SGP aan te gaan, maar de SGP vond de NPD 'te stellig'. De beweging Nederland Pro Deo (Nederland voor God) is onder meer tegen homoseksualiteit, abortus, echtscheiding en seks en geweld op televisie. |
Straf voor wie: voor het failliete IJsland, voor Europa of alleen voor de vliegmaatschappijen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 11:48
Onderwerp: stilte boven Nederland
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik mis de knipperlichtjes in de lucht. |
Koop een blik vuurvliegjes en laat die los in je tuin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 08:48
Onderwerp: stilte boven Nederland
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Wat mij afgelopen weekend enorm opviel was de stilte.
Echt waar, ik zei het nog tegen mijn kinderen.....luister eens, je hoort niets.
En nu net las ik op een ander forum, dat wel 10tallen anderen dat ook hadden ervaren.
En weet je wat er miste , dit weekend.....juist vliegtuigen |
En een pure blauwe lucht, zonder condensstrepen veroorzaakt door vliegtuigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 08:46
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
VISSER278 schreef: | Rell, ik las net , als er vragen of problemen zijn, dan kan ik die hier kwijt,.
Ik heb een vraag. Ben een verwoed visser, heb dit jaar 6 wedstrijden al gevist maar nog geen staart gevangen . Niemand van mn medevissers heeft dit voor mekaar gekregen . Ik heb al van alles geprobeerd ( vers aas , oud aas, zeemeermin gegoogled, heel veel aftershave opgedaan om de vis te lokken) maar niets helpt. Zaterdag weer wedstrijd en ik vrees nu al met grote vreze. Kan jij, wijsneus , mij helpen? |
Een boot, een sonar-installatie en een groot net.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 20:53
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Is het huisje al leeg? |
Ja hoor, mèt een klein tuintje voor een dwergkonijntje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 20:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Mijn katten komen niet buiten. Ze doen het binnen in de bakken. En mijn hond doet het buiten waar bijna geen mens er last van heeft. En ik heb altijd zakjes bij me. |
Heel goed! Dan mag jij mijn buurvrouw worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 20:46
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel Wiegel een heel markante persoonlijkheid is, gaat mijn voorkeur toch uit naar een andere VVD er. |
Alleen Hans Wiegel is geschikt om zo'n lastige combinatie te leiden. Hij heeft de nodige ervaring en het prestige om het puin te ruimen van 8 jaar Balkenende met LPF, VVD, D66 en PvdA. Hij stroopte ook de mouwen op na het kabinet Den Uyl, natuurlijk voor jou het meest rampzalige kabinet aller tijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 20:21
|
|
|
Ik mis de muziek...
Mario??????????????????????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 20:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De honden weten niet beter dan dat ze ergens hun behoefte kwijt kunnen. De baasjes van die honden kan je beter opvoeden. En wat te doen met de kattenuitwerpselen? Die mogen buiten overal hun behoefte maar doen |
Mijn kat gaat gewoon op de bak. Maar ja, dat is ook een knuffel en geen echte kat.
(verder beweeg ik me niet in deze discussie, want qua formaat en ligging maakt het nogal verschil uit of het van de kat of van de hond is. Ik zie zelden poezenpoep op de stoep. En een hond die in je tuin begint te graven..... )
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 19 april 2010, 20:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 20:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De combinatie PvdA CDA is geen gelukkige. Het laatste kabinet heeft erin uitgeblonken beslissingen voor zich uit te schuiven. Het werkt dus gewoon niet tussen beide partijen. Een geheel links kabinet is een ramp voor de boeren, de economie en voor ons land. De beste oplossing voor NL is CDA met VVD, aangevuld met de PVV. We kennen nu alleen maar de extreme standpunten, maar in veel standpunten komen ze overeen met de VVD. Dus liever PVV in het kabinet, dan PvdA, omdat dan het land helemaal onbestuurbaar wordt. |
Ja, interessant. Maar wie moet dan premier worden: Balkenende, Wiegel of toch Geert Wilders?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 20:13
Onderwerp: liefde is
|
|
|
.... goed doen en niet omzien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 18:12
|
|
|
ANITA324 schreef: | Zouden inwezen meer van die hondenpoep prullenbakken moeten komen om daar de behoeftes van je hond deponneren of dat er via de gemeente een poepmachine komt om al die poep op te ruimen krijg je dat ook niet meer aan je schoenen Kost misschien wat centen maar dan hou je voor iedereen tevreden een lach op je gezicht Zo ik heb gesproken |
Als we eens een hondentoilet uitvinden die gewoon bij de mensen thuis in de badkamer kan worden geplaatst. Dàt zou pas een oplossing zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 18:10
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
Nu we het toch over gras hebben...
Hoe krijg ik dat lastige gras tussen de tuintegels vandaan? En het liefst voorgoed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 18:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed,even prikkelen. Stelling met de PVV kun je een beter kabinet vormen dan met de PvdA. |
Argumenten graag!
(niet dat het mij wat uitmaakt)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 15:49
Onderwerp: Goede doelen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Mij niet.. ik geef er niet aan, mijn beestjes kosten me al geld. Ik verwaarloos ze niet. Ze krijgen van mij wat ze nodig hebben. Ik bescherm mijn eigen beestjes. |
Ik zorg weer goed voor een aantal dieren van andere mensen: hondenkoekjes, speelgoedmuisjes, een warm mandje en een knuffel op z'n tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 15:47
|
|
|
Het wordt hier wel een topic met een luchtje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 15:46
|
|
|
GRACE585 schreef: | over stank gesproken laat ik netjes mijn woefs uit op de daarvoorbestemde plaats trap ik in de hondepoep van een ander |
Tjonge, dat dat allemaal kan in dit land! Onbegrijpelijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 15:41
Onderwerp: Liefdesverdriet
|
|
|
NISHA834 schreef: | ...Ik sluit me graag aan bij Henk... Weet Imre, dat je door elke ervaring, hoe pijnlijk ook steeds meer gevormd wordt. En die kracht en levenservaring heb je straks nodig voor de ware... |
Dankjewel! Alleen: ik geloof niet in de ware vrouw (of de ware man voor een vrouw). Dat komt op mij over als een vorm van magisch denken. Ik geloof dat het complexer is dan dat.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 19 april 2010, 15:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 11:28
|
|
|
MARISKA601 schreef: | geen idee waar die mestlucht vandaan kwam.. ik rook het tijdens het hele rondje met hondje. hopelijk is die lucht nu weg. |
Misschien hebben ze bij het Openluchtmuseum een authentieke Brabantse megastal geplaatst om te laten zien hoe ze tegenwoordig boeren in het zuiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 11:27
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Goeiemorgen!!!!!!!!!! Zonnetje schijnt,nieuwe week,nieuwe kansen |
Tis weer hinderlijk zonnig. 't Doet me denken aan.... aan.....
aan heel veel dingen. Ik blijf iig bij de kachel vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 11:25
Onderwerp: Goede doelen
|
|
|
Ik wissel elk jaar een aantal goede doelen (donateurschap) en dit jaar moest ik echt wat bezuinigen, dus de 'duurdere' goede doelen heb ik ingewisseld voor goede doelen waar ik wat minder aan kwijt ben. Allemaal kun je ze toch niet steunen (tenminste ik niet), maar zo blijf ik wel betrokken bij een aantal.
Aan de deur krijgen ze allemaal wat: collectes, sponsorlopen en lokale loterijen voor de sportvereniging. Er is maar 1 goed doel aan de deur waaraan ik niet geef. Maar als ik dat hier onthul, krijg ik alle dierenliefhebbers over me heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 09:02
Onderwerp: BENZINEPRIJS
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als je wilt leren vloeken, moet je een geit in je moestuintje zetten imre; dan heb je nooit afval meer.... |
Je moet 'm gewoon aan een paal en een touw in de berm zetten of langs de dijk laten grazen. Dat was vroeger heel gewoon hier in de Bommelerwaard. Mijn woonplaats stond zelfs bekend om haar puike melkgeiten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 05:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is donker buiten. en het stinkt buiten naar koeienmest. |
Koeden in de stad?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:50
Onderwerp: Liefdesverdriet
|
|
|
Bedankt voor jullie lieve en aardige reacties. En de wijze raadgevingen. 't Gaat nu weer wat beter. Maar ja, 't heeft even tijd nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:45
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
Ik verzin het ter plekke.
Maarre... we gaan dit spelletje waar 20 volwassen mannen (of vrouwen) achter een balletje aanhollen toch ineens niet serieus nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:11
|
|
|
Zoo, eene veelbewogen week-einde loopt ten einde. Een tijdvak is wederom afgesloten. Voorwaarts maar weer!
(voelt nog wel anders, maar vooruit kijken moet je toch!)
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 18 april 2010, 21:12
|
|
Naar boven |
|
|