Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:36
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Verhuizen...je kent het wel...van het ene huis naar het andere
Krijg pas over vier weken de sleutel en ben nu al aan het stressen...
moet eerst nog allemaal rotzooi hier opruimen die k niet mee neem, en alvast aanschaffen wat k aan kan schaffen...administratieve rompslomp gaan regelen... "Wanneer moet k men oude huur opzeggen en ga k dat dan wel redden? Want stel nou dat die andere mensen langer nodig hebben dan krijg ik later de sleutel!" Moet foon, t.v. en internet verhuizen...etc, etc, etc... Alvast spullen in gaan pakken, maar dan wel pas als ik dozen geregeld heb..".oh ja, die dozen...waar ga ik dozen vandaan halen?!" Geld voor nieuwe dozen heb ik niet, dus maar hopen dat er iemand is die er nog een paar heeft staan. Maar wel z.s.m. want anders moet k me dalijk weer gaan haasten!
Ofwel: "Aaaargh! Waar ben ik aan begonnen"
Ben dus weer even helemaal mezelf aan het zijn "Hmm...misschien doe ik dan toch iets verkeerd! Haal adem Tess, en blijf ademen...ut komt allemaal goed! God voorziet!!"
*haalt ff rustig adem*
"Zo, weer helemaal rustig...dank je Zing, als k jou toch niet had!"
Ga k nu weer verder de kledingkast opruimen...want alles wat weg kan hoeft dus niet mee... |
Oké, maar ff recapitulerend... je moet me ff helpen. Was er laatst niet iemand die gebed vroeg omdat ze in een flat metzonder (zo goed als zonder) lift woonde? Die dringend een nieuw huisje wilde???
Wíe heeft er zo goed gebeden?!?!
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje Tess!!
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:21
Onderwerp: De hel voor altijd?
|
|
|
DAVID923 schreef: | Met jouw reactie op Bakker geef je hem alleen maar gelijk. je kunt hem nergens weerleggen, alleen maar op sommige punten gelijk geven.. |
Denk je nu echt dat ik me geroepen voel om te weerleggen dat ik;
...een narcistische christen ben met een laag zelfbeeld met megalomane trekken? Een machtswellusteling die graag voor God speelt? En dan ook nog vergeleken worden met een monstertje uit een film?!
Sjonge; wát een bijbelse, inhoudelijke argumenten! Als dat boek zo de moeite waard is waarom kopieer je dan niet een beter stuk van hem met zinnige opmerkingen??
Overigens wil ik je nog vertellen dat mensen gillend weglopen uit de gemeente van de heer Bakker omdat hij zijn gemeente in een ijzeren greep houdt van kille bekrompenheid. Dit ondanks het feit dat hij daar niet eens voorganger is.
Waarom kom jij zelf niet met je eigen mening en je eigen (bijbelse en/of inhoudelijke) argumenten? Als ik met Henk Bakker wil mailen dan weet ik hem wel te vinden hoor. Dus, voel je vrij en geef zelf eens weer in je eigen woorden hoe (en waarom) je over bepaalde zaken denkt.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:54
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
DAVID923 schreef: | @ zinga, ik vertaalde het even. er werd steeds met bid en werk rondgestrooid, wou even laten zien waar die term vandaag kwam. thats all. gaf er verder geen waarde oordeel over. zeker niet als het van katholieke komaf is . |
Volgens mij was het Calvijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 16:07
|
|
|
PIETER649 schreef: | In het zweet uws aanschijns zult gij uw brood verdienen....
zult staat hier in de gebiedende wijs...
|
Euh... kleine correctie, er staat: (Genesis 3:19) in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten... "
Is toch net ff ietsje anders.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 15:02
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ai Caramba! Ik ga verhuizen!! |
Vertelverterlvertel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Checklist
Je drinkt teveel koffie als:
Je op andermans nagels begint te bijten; Je bij de stationsrestauratie wordt gekozen tot medewerker van het jaar, terwijl je daar niet werkt; Je verjaardag tot nationale feestdag wordt uitgeroepen in Brazilië; Je op je koffiemok een foto hebt staan van je koffiemok; Je naar AA-bijeenkomsten gaat vanwege de gratis koffie; Je zenuwtrekjes uitslaan op de schaal van Richter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:52
|
|
|
MARIO216 schreef: | Een glimlach kost minder dan elektriciteit en verlicht zoveel meer. |
Probeer elke keer als je tegen de lamp loopt, een beetje licht mee te nemen.
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:41
Onderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??
|
|
|
MARIO216 schreef: | ....kan de hele wereld bellen..............
sorry, moest even |
Er zijn 3 soorten mensen:
mensen die kunnen tellen... en mensen die niet kunnen tellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:32
|
|
|
DAVID923 schreef: | niet zo focussen op 1 ungelukkige uitspraak, en naar mijn Bijbelse verwijzingen kijken en inhoudelijke agrumenten. de Bijbelse toets voor een profetie blijft staan, en als je iets niet met de Bijbel kan bewijzen KAN het wel waar zijn, maar je kan het niet als zeker Bijbelse waarheid claimen. stuke van Henk bakker: |
Ik ben het met je eens dat je altijd alles aan de bijbel moet toetsen. En ja; een nieuwe openbaring of visioen is, hoewel gegeven met een bepaald doel, geen absolute bijbelse waarheid die wij zouden moeten verdedigen of prediken.
Maar ik mis nu juist jouw Bijbelse verwijzingen en inhoudelijke argumenten. En wat Henk Bakker betreft; hij heeft gelijk als hij zegt dat er in de charismatische wereld fouten gemaakt worden. Maar dat geldt nu nog voor iedere kerk. Zélfs in die van hem. Maar Henk Bakker lijkt iets tegen alle charismatische kerken te hebben en kraakt zonder bijbelse of inhoudelijke argumenten bij voorbaat alles af wat er binnen pinkster- of evangelische kringen gebeurt. Ook het stukje dat jij hierboven hebt geciteerd staat bol van pretentieuze uitspraken die op geen enkele wijze worden bewezen noch beargumenteerd. Henk Bakker is iemand die zijn gelijk haalt door anderen door het slijk te halen. Dat jij je daar niet van kunt distantiëren verbaast mij.
GrZ
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 14:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 13:55
|
|
|
DAVID923 schreef: | ora et labora; dat is meer een katholieke uitspraak, gebaseerd op jacobus 2. |
Maar Jacobus 2 gaat over aanzien des persoons en naastenliefde. Dat heeft toch niets te maken met werken om in je onderhoud te voorzien? En bidden wordt daar al helemaal niet genoemd...
Ik zou op grond van onderstaande bijbelteksten concluderen dat het de bedoeling is dat ieder zijn/haar eigen kost verdient en dat je daar tevreden mee mag zijn. Nu zal de 1 daar langer of meer voor moeten werken dan de ander. Maar als je tijd overhoudt kun je die besteden aan de dingen van de Heer (bijbelstudie, vrijwilligerswerk e.a.). En als je geld overhoudt kun je dat weggeven aan goede doelen.
Overigens denk ik dat men vroeger wellicht minder werkte omdat werktijden afhankelijk waren van het aantal lichturen per dag. Wij overvragen onszelf tegenwoordig denk ik. En niet alleen met werk, maar wij moeten zóveel. Van onszelf, van onze kerk, van onze familie/vrienden/kennissen. Teveel om op te noemen. We stellen vaak niet de goede prioriteiten terwijl we het wel zouden kunnen. Als we maar even stil zouden staan.
2 Tess. 3: 10-12 "Want ook toen wij bij u waren, bevalen wij u dit: Wil iemand niet werken, dan zal hij ook niet eten. Wij horen namelijk, dat sommigen onder u zich ongeregeld gedragen, door geen werk te verrichten, maar bezig te zijn met wat geen werk is; zulke mensen bevelen wij en wij vermanen hen in de Here Jezus Christus, dat zij rustig bij hun werk blijven en hun eigen brood eten." 1 Timotheüs 6:8 "Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn."
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 13:32
|
|
|
Weet iemand nog een lekker sprinkhanenrecept? Hij knaagt aan mijn zonnebloemen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:19
|
|
|
EVA685 schreef: | Bid en werk staat wel in de Bijbel....maar hoelang? |
Voor zover ik weet staat dit niet in de bijbel maar is dit een uitspraak van Calvijn. Tenzij iemand mij die tekst kan aanwijzen???
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:03
Onderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
|
|
|
CHANDLER627 schreef: | Ben er weer!
En wil daarom maar gelijk de lessen en valkuilen uit het verleden voorkomen met mijn onderstaande gebruiksaanwijzing...
Ik zit hier.... Ik zit hier.... Ik zit hier....
Verder wil ik je waarschuwen voor stalkers die hier aanwezig zijn. Mensen die emotioneel te kort schieten en te veel op zichzelf gefocust zijn.
Hey, ik ben er weer. |
Jij!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 01:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 00:39
|
|
|
Ik ben 1 van de mensen die in de hel zijn geweest. En ik heb verhalen gehoord en gelezen van andere mensen die er ook zijn geweest. Die verhalen komen overeen met de bijbel en met elkaar. David; benoem jij deze getuigenissen bij voorbaat, zonder toetsing vooraf, als 'wilde cowboy-verhalen"?
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 10:07
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Inderdaad aan jullie reacties te lezen is dus precies gebeurd waar ik bang voor was. Wat hebben de kinderen toch een fijne tijd met elkaar gehad. En wat zien we er weer naar uit elkaars kinderen weer te zien..... Mensen dit is een dating site, het gaat erom dat je elkaar leert kennen en sommigen zijn op zoek naar een partner!!!! Als je elkaars kinderen wilt ontmoeten ga dan naar het Libelle forum! Ik begrijp dat ik me niet geliefd maak met mijn opmerkingen, zwak uitgedrukt, maar ik hoop dat jullie eens een keer nadenken over waar je mee bezig bent. Het is niet mijn intentie om mensen in het harnas te jagen, maar om eens een keer een echt gesprek op gang te brengen. De laatste tijd is mij verweten dat ik een kinderhater ben, dat ik niet iets met vrouwen wil, als ze kinderen hebben. Dat ik sowieso nooit een vrouw met een verleden zou willen hebben. Dit zijn verwijten die totaal ongegrond zijn. Het gaat mij erom duidelijk te maken dat als je activiteiten organiseert in het kader van een dating site, je wel in de gaten moet blijven houden dat het natuurlijk past in het kader van die site. En tot mijn schrik kom ik tot de conclusie dat jullie meer met elkaars kinderen zijn bezig geweest dan met elkaar. En ik vraag me daarom in alle ernst af of dit past in deze site. De hatelijke term Libelle gebruik ik niet voor niks, omdat het in mijn ogen echt die kant op gaat. In plaats van een uitdaging zien jullie dit als een beschuldiging. Ik daag jullie uit eens te bewijzen dat deze activiteit in de doelstelling van deze site past en het niet tegenwerkt. |
Chat, ik ga alleen ff in op het vetgedrukte gedeelte. Deze conclusie trek jij op grond van een paar postings hier op het forum. Die postings zijn geen verslag van wat er die dag allemaal gedaan of gebeurd is. Er wordt 1 detail uitgelicht en belicht. Dat jij daaruit vergaande conclusies trekt vind ik DOM. Oliedom. Nog beneden het Libelle niveau. Denk nu meer richting Privé of Story....
GrrrZ
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 1 augustus 2010, 10:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 03:07
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dames,laten we het eens hebben over toegepaste exacte wetenschappen zoals de chemische technologie of gaan we over op een discussie over genetische manipulatie?
waar die tweede hersencel al niet goed voor is |
Hé bah nee Le; ik kom hier nu net niet om over m'n werk te praten!
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:54
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ah.....wat zijn jullie allemaal lief Kruimel is een jongedame van 7 jaar en heel erg aanhankelijk. Ze moet nog wel even wennen. Ik vond haar , op de stekkerdoos achter de computer en later sliep ze in de kattebak op het grind, mega schattig!
Al bezoek voor haar gehad en kwam er toen achter dat ik geen beschuit met muisjes had,stomstom. Toen ik een nieuw sponsorkindje had heb ik daar wel op getracteerd,maar ja....
Wel weer gezellig hoor om je huis te delen! Slaap lekker allemaal, tot morgen! |
Op de stekkerdoos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:51
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vertoef nog steeds in die regio |
Schenk nog ff in wil je Mars? Wij gaan gewoon nog ff door...
De Tia Maria is weer van een goed jaar, hík
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:38
|
|
|
CARIN303 schreef: | Sinds 2 uur ben ik de trotse eigenaar van Kruimel, een heel lief katje van 7 jaar! Net vond ze de plek achter de computer erg fijn en nu heeft ze rust gevonden in de kattenbak ( hmmmm.......moet maar even tegen haar zeggen dat de bank een stuk comfortabeler ligt) maar het komt helemaal goed. Gezellig hoor , het geluid van trippelende pootjes op mn parket, mijn huis wordt weer een thuis |
Leuk Carin! Gefeliciteerd! Geef d'r een extra dikke welkomstHUG.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:24
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Ik ben van mening dat hemel en de hel op dezelfde ' plaats' te vinden zijn, namelijk in God. Volgens de Bijbel is God namelijk licht en vuur. Voor zijn vijanden is hij een verterend vuur. Zonde staat in de Bijbel gelijk aan duisternis, en duisternis kan het licht niet verdragenIk denk daarom dat zowel in hemel als in de hel een vuur is, namelijk het vuur van God.
De rechtvaardigen zijn vrij van zonde en delen in de goddelijk natuur (zonder zelf god te worden, natuurlijk). De heiligen zijn dus licht geworden, zoals God ook licht is. De rechtvaardigen kunnen de aanwezigheid van God daardoor verdragen, terwijl de onrechtvaardigen door datzelfde licht gepijnigd worden. En omdat God eeuwig is, is ook deze staat van geluk of pijniging eeuwig.
Ik geloof dus niet dat 'hel' een plaats is waar God niet is. Dit suggereert namelijk dat er een plaats buiten God bestaat, en dat kan volgens de Bijbel niet. Gods aanweziheid is overal. Ik geloof daarom ook niet dat hemel en hel twee 'plaatsen' zijn, het zijn mijn inziens twee eeuwige ervaringen. |
Tsja, ik lees in mijn bijbel toch hele andere dingen hoor. Zoals bijv in Matteus 25: 41 Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is
Of in Mattheüs 8:12 maar de kinderen van het Koninkrijk zullen uitgeworpen worden in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.
Lucas 13:28 Daar zal het geween zijn en het tandengeknars, wanneer gij Abraham en Isaak en Jakob zult zien en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar uzelf buitengeworpen. Er zijn ongetwijfeld meer teksten te vinden. Maar stel jij je God mss niet een beetje teveel voor als een soort 'vage kracht'? Lees bijv. Ezechiël maar eens door of Openbaringen: God is een Persoon. En het afschrikwekkende van de hel is nu juist dat God daar niet is. Er is dus ook helemaal niets meer, omdat alle geschapen dingen van God afkomstig zijn. Blijdschap is er niet meer; er valt niets meer te genieten.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 21:55
Onderwerp: david maasbach
|
|
|
SAM876 schreef: | Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!! |
Genuanceerd of niet; ik kan Davids opmerking wel begrijpen. Als mensen tot geloof komen, ervan overtuigd dat hun geloof in Jezus al hun problemen zal oplossen en hen welvaart zal brengen, en dit gebeurt vervolgens niet.... dan hebben die mensen er nog een probleem bij. Ik weet niet of dit bij Maasbach ook het geval is, maar er zijn mensen in geestelijke nood geraakt omdat ze denken dat hun geloof niet voldoende is, of omdat ze gaan wroeten naar onbeleden zondes die er zouden moeten zijn, omdat het ze niet allemaal voor de wind gaat.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 21:37
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ikkuh niet!
Sommige mannen neem ik allang niet serieus meer...maar zo heel af en toe vind ik dat ze er op gewezen mogen worden dat ze nu toch wel een beetje te ver gaan in het generaliseren
Offeh...zou dat dan toch mannenhaat zijn? |
Ik las per ongeluk in het mannentopic dat er een man is die iedere avond vanaf 7 uur in de chatbox rondhangt! Die heeft blijkbaar niets beters te doen?!. Wat een beperkt interesseniveau voor een man hé
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 31 juli 2010, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:10
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dit klinkt wel heel productie gericht hoor, als je t mij vraagt! |
Da's geheel in overeenstemming met onze opdracht in Genesis 9: 1-7
"En gij, weest vruchtbaar en wordt talrijk, wemelt op de aarde, ja wordt talrijk daarop."
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:04
Onderwerp: david maasbach
|
|
|
DAVID923 schreef: | ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af. |
Is dat hetzelfde als prosperity-teaching?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 20:47
Onderwerp: Wat is zonde?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk dat het antwoord ligt in Genesis 2:15 God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’ en Genesis 3:22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. |
De 1e keer dat het woord in de bijbel wordt genoemd is in Genesis 4:7. God spreekt tot Kaïn (die loopt met een chagereinig gezicht rond). God zegt dat de zonde als een belager aan de deur ligt (zijn begeerte naar ons uitgaat) en dat wij over hem moeten heersen. Zonde als sluipmoordenaar?
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 20:40
Onderwerp: Voorganger zijn.
|
|
|
Oké. Het is dus eerder een politieke keuze geweest dan een op de bijbel gefundeerde invulling van dit ambt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 19:07
Onderwerp: naar de disco
|
|
|
MARTIEN579 schreef: | beetje van het onderwerp afgedwaald hier lijkt mij zo |
Nederige excuses!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 19:03
Onderwerp: Voorganger zijn.
|
|
|
Waar komt het dominees- of voorgangersambt zoals wij dat kennen eigenlijk vandaan? In de bijbel zie ik alleen apostelen (=rondreizende predikers die gemeenten stichten) en verder ouderlingen en diakenen.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:59
Onderwerp: Wat is zonde?
|
|
|
In Johannes 8 staat het verhaal waarin de Farizeeën een op overspel betrapte vrouw bij Jezus brachten om Hem te verzoeken. Het verloop van dit verhaal is bekend. Jezus oordeelt haar niet, maar zendt haar weg met de woorden: "Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!"
In Marcus 9 (42-50) waarschuwt Jezus voor zonde. En wie één van deze kleinen, die geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen. En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust)." Etc...
Maar wat is zonde? Is het onderhevig aan cultuur en tijd? Hoe kunnen wij weten of wij zondigen? Is er verschil in gradaties bij bepaalde zonden? Wat is de oorzaak van zonde en wat zijn de consequenties? Wat zegt de bijbel hierover? Wie bepaalt wat zonde is?
GrZing
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 30 juli 2010, 11:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |