Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 20:49
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | kijk, zo beginnen nu de dates...., maar 8 jaar wachten????? |
Jakob kregen ze zo gek.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:41
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch mis ik nog een getal, Thomas. Zoals het er nu staat raakt 93% niet zwanger en dan zou VDS gelijk hebben. Als je nu ook kunt weergeven hoe vaak iemand zwanger wordt door liefdevol gemeenschap hebben, dan zien we de verhouding beter.moeilijk opgeschreven, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel |
Ik snap wel wat je bedoelt in ieder geval. Maar als 7 procent toch zwanger wordt dan heeft van der Staaij mijns inziens niet gelijk, want dat is niet een zeer klein aantal zoals hij zegt. Zwanger worden door liefdevol gemeenschap hebben, is niet op te zoeken, vrees ik, maar wel kun je kijken naar de mate van conceptie onder normale omstandigheden. Verder zijn er leugens, groffe leugens en statistieken zoals we allemaal weten. Cijfers en percentages worden vaak door elkaar gehaald. Maar laten we wel wezen: de meeste malen dat mensen gemeenschap hebben , leidt dat helemaal niet tot zwangerschap en dan is dit aantal wel hoog. Hoog of laag zijn relatieve begrippen maar als inderdaad een op de honderd zwangerschappen een gevolg zijn van seksueel geweld, vind ik dat in ieder geval ook veel.
Ik heb ondanks het gegeven dat ik het zelden met de man eens ben toch een groot respect voor van der Staaij. Toen ik het interview bekeek, dacht ik nog dat hij bedoelde dat het aantal abortussen in Nederland na verkrachting heel gering was. Maar uit de context van het interview is dat niet af te leiden. Hij reageerde op de uitspraak van de republikein Todd Akin die hetzelfde beweerde tot afschuw van veel Amerikanen en bevestigde dat. Bij de SGP zal nu wel de kritiek komen dat hij beter niet voor het oog van de duivel had kunnen verschijnen en dat is dan weer jammer. Het is best moedig van hem om toch op TV te zien te zijn.
En Teaparty, waar lees jij dat mensen zouden vinden dat van der Staaij niet meeleeft met slachtoffers? Ik ben dat nergens tegengekomen behalve in jouw veronderstelling over kennelijke anderen die dat dan wel zouden vinden hierboven.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:15
|
|
|
Daarnaast Kees van der Staaij zei dit in alle liefde naar de slachtoffers toe beste Thomas. Dadelijk word het weer "genieten" om te zien hoe de media zich als wolven storten op die "achterlijke" christenen met hun achterhaald geloof. En dat word door de media ook met veel liefde gedaan, liefde voor het kwaad.
Daar zit een groot verschil.
Er zit vooral een groot verschil tussen wat ik schrijf en wat jij er van maakt. Ik twijfel niet aan de integriteit van van der Staaij, noch heb ik liefde voor het kwaad. Een aanval op zijn volstrekt onjuiste uitspraak is geen aanval op het Christendom. Die twee dingen moet je niet door elkaar halen.
Wat mij stoort is dat hij dingen beweert die gewoon niet waar zijn. De kans op zwangerschap na verkrachting is aantoonbaar helemaal niet klein, ik heb dat met cijfers aangegeven. Wat van der Staaij zelfs een feit noemt, is helemaal niet waar.
Ik denk dat feiten voor mij wat belangrijker zijn dan voor jou, temeer omdat ik zie dat je reactie gericht is op de boze media die die zich als wolven storten op christenen met een achterhaald geloof. Ik ben wel geen SGP-er en kalk het forum niet vol met bijbelteksten die mijn eigen opvatting en heiligheid kennelijk moeten bevestigen maar ik wens wel tot de christenen gerekend te worden.
Omdat van der Staaij zich daar ook toe rekent, raakt deze domme en feitelijk onjuiste uitspraak ons ook. Een deel van de media zal zich er ongetwijfeld op storten maar dat is ook heel terecht. Je moet als christen-politicus al helemaal geen onwaarheid vertellen en dat doet hij wel. En dat notabene op een uiterst gevoelig onderwerp als verkrachting. Dat mag in sommige kringen gebagatelliseerd worden en stilgehouden, het is en blijft een zwaar geweldsmisdrijf met vaak grote gevolgen voor de meisjes die het treft. Daar hoor je als christen zorgvuldig mee om te gaan. De bevindelijke kerken die hij vertegenwoordigt, hebben al geen beste naam als het gaat om seksuele misdrijven als incest en ander geweld, die veelal stilgehouden worden.
Als het kwaad van de verkrachting en het geven van onjuiste informatie daarover aangepakt wordt, is dat geen liefde voor het kwaad. Van der Staaij had dit als christen-politicus nooit mogen zeggen. Hij had meer liefde voor de waarheid moeten tonen, dan was zijn verder wel duidelijke verhaal meer gerespecteerd geweest.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:18
|
|
|
http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/28/van-der-staaij-geen-abortus-na-verkrachting/
Dat is een feit, nounou.
Beetje onhandige uitspraak van van der Staaij, lijsttrekker van de SGP. Hij stelde dat de kans heel klein is dat je zwanger wordt na een verkrachting. Ik vraag me werkelijk af of de verkrachte vrouwen in het oorlogsgeweld van o.m. Afrika er ook zo over denken. Of meer in onze regio de verkrachte vrouwen in Duitsland door de Russen aan het eind van de oorlog. Er waren zoveel zwangere vrouwen die deze kinderen afstonden dat er in de Russische zone aparte doorgeefluiken werden ingericht. Het is met cijfers onderbouwd ook onjuist. Een onhandige uitspraak van van der Staaij, al respecteer ik zijn vasthoudendheid.
De uitspraak van van der Staaij is hiermee ontkracht:
RIVM: zeven procent van verkrachte vrouwen raakt zwanger
Zeven procent van de vrouwen die zijn verkracht zijn daardoor zwanger geraakt, blijkt uit gegevens op de site van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), zo bericht persdienst Novum. Van alle vrouwen van 15 tot 70 jaar is een procent ooit zwanger geweest als gevolg van seksueel geweld.
Thomas, stemt geen SGP.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:11
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
PETRA944 schreef: | duidelijk... heavy misschien zit ik dus met mannen te communiceren die net hun kat hebben verzopen , maar kijk als ik nou iets langer eerst met zo iemand mail, kom ik er misschien wel achter dat hij een hekel aan katten heeft en dan weet ik, nee is niet de man voor mij. |
Dan moet je Chatuliem nemen, Petra, zijn naam betekent zelfs katten, meen ik en hij heeft er ook wel een.
Thomas, groot dierenliefhebber want hij eet vissen, koeien, kippen en wat al niet meer. (Geen katten).
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:08
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
[quote=TEAPARTY711]Ja, want ik heb mij het volgende laten vertellen. De pil voorkomt geen zwangerschap, maar breekt het af. Het zorgt ervoor dat na de bevruchting iets niet meer verder kan groeien. Ik wist dit eerst ook niet
Het is ook niet zo.
Thomas, de pil is een zegen en ik heb zelden zoiets bespottelijks gelezen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:46
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat je tegenstrijdig bezig bent. Aan de ene kant stel je dat je moet oppassen met de definitie van occult, maar dan voeg je er wel iets aan toe.
De discussie die je voert, is feitelijk gebaseerd op het gegeven dat Yoga een niet-christelijke oorsprong heeft en daarom beschouw je de uitingen ervan als occult. Als ik net zo zou redeneren als jij, zou roken derhalve een occulte gewoonte zijn.
Dat gaat me veel te ver en dat maak ik duidelijk. Het enige verschil is wel dat roken onmiskenbaar schade toebrengt aan het lichaam, zeker bij hart-, copd- en diabetespatienten. Of dat met ontspanningsoefeningen met dezelfde techniek als in yoga gebruikelijk ook zo is, kun je zelf invullen
In alles wat ik geschreven heb, ben ik zorgvuldig geweest. Ik heb occultisme gedefinieerd als esoterische religies. Die definitie kun je terugvinden bij anderen en zelfs bij niet-christenen.
Ik beweer niet dat je niet zorgvuldig bent of niet zorgvuldig probeert te zijn. Als ik dat dacht zou ik je niet serieus nemen. Maar ik verbaas me wat over de mate waarin je je hier in vastbijt en ik stel vast dat mensen er persoonlijk erg door geraakt worden - en niet op een prettige manier. Het moet haast zo zijn dat je mensen er voor wilt waarschuwen en dat is je goed recht. We zitten hier om als, weliswaar heel verschillende, christenen tot betere inzichten te komen. Maar ik vind je onderbouwing niet erg sterk.
Je leest in ieder geval niet altijd zorgvuldig en dat blijkt ook hier weer. Je hebt die definitie ook gegeven toen er nadrukkelijk naar werd gevraagd, onder meer door mij. Het is mijns inziens daarmee niet hard te maken dat de ontspanningsoefeningen occult zouden zijn, dan wel dat iemand die dat soort oefeningen doet, zich feitelijk inlaat met of openstelt voor occultisme.
Wel vraag ik me af wat slechter voor je lichaam en geest is. Roken is dodelijk en iedereen kan weten wat dat in haar of zijn medische situatie doet.
En verder weet je zo langzamerhand wel dat ik niks heb met zweverigheid in welke vorm dan ook en ook niet zo met yoga
Het verwijt dat ik zomaar iets roep, vind ik ook niet juist.
Toon eens aan waar ik dat schrijf of beweer. En als je dat niet kunt, heb jij nu maar wat geroepen.
|
Thomas, die vindt dat je alles moet onderzoeken en het goede behouden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 14:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 18:24
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
Shanita:
Zegt een christen die rookt als een schoorsteen tegen een andere christen dat Yoga occult is, kan niet, sowieso niet maar dan helemaal niet.
Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.
In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook. In mijn beleving doen ze echter gewoon iets wat op termijn ongezond is en kennelijk is het karakter van de roker om weerstand te bieden tegen de gewoonte van het tabaksverbranden niet sterk genoeg. Dat zegt ook iets over de werkzame stoffen die de roker tot zich neemt.
Persoonlijk vind ik dat je wat moet uitkijken iets occult te noemen want als je de bijbelteksten fout interpreteert, zet je medechristenen in een extreem kwaad daglicht.
Thomas, die wel vindt dat iedereen zou moeten stoppen met roken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 27 augustus 2012, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:57
|
|
|
Van het debat op RTL werd ik ook niet vrolijk. Wel even wennen dat de liberalen en sociaal-democraten wel aanwezig waren en de christen-democraten niet. Samson was terecht winnaar en de enige die zich als premier gedroeg: "Dat worden dan drie gebroken beloftes!" Rutte deed het goed maar Wilders komt niet ver zonder Islam en Marokkanen. Roemer viel me ook tegen.
Thomas, vond het debat maar matig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 26 augustus 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:25
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Dit werk werd door de Paus geheim gehouden en nagenoeg niemand kon bij de muziek. Op een dag werd een jongetje van 12 jaar, waarvan gebleken was dat hij een groot muzikaal talent had, uitgenodigd dit werk te beluisteren. Het is een achtstemmig koorwerk van ongeveer een kwartier met inderdaad een keer een heel erg hoge C. Toen men hem vertelde dat de muziek al honderd jaar geheim was en er niet aan een kopie was te komen, ze hij na afloop: "Ik zal het opschrijven." En hij schreef dit hele achtstemmige stuk wat hij had gehoord onvoorbereid op, foutloos.
We kennen hem nu allemaal: het jongetje was Wolfgang Amadeus Mozart.
Thomas, prachtige en ontroerende muziek, dat vooral ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 26 augustus 2012, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:17
|
|
|
Voor de liefhebbers dan nog maar eens het hele werk:
http://www.youtube.com/watch?v=1-aaEkdKssE&feature=related
Het is met Emma Kirkby en Judith Nelson en vlak ook Hodgwood niet uit. In het begin lijkt het net iets te snel gespeeld maar het is topklasse, wat al meteen blijkt bij het Comfort ye. Het is een oratorium, samengesteld uit uitsluitend bijbelteksten. Handel componeerde het hele werk in 28(!) dagen.
Thomas, is Jans erkentelijk voor haar eerste posting van dit werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:58
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik kan je de nieuwste Iphone aanraden, reuze handig......ik heb een appp erop dan geeft hij een regenbuitje als het in je buurt over een halfuurtje gaat regenen.....lekker belangrijk natuurlijk maar wel leuk...... |
Ik stelde het ooit voor. Het is echt een fluitje van een cent om dat te maken voor CM maar ja, je moet dan wel met je tijd meegaan. En app om een site makkelijker te kunnen benaderen is al bijna gemeengoed.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:14
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb de buren net ook even mee laten genieten.......
http://www.youtube.com/watch?v=C3TUWU_yg4s&feature=related
Hallelujah! For the Lord God Omnipotent reigneth. Hallelujah! The Kingdom of this world is become the Kingdom of our Lord and of His Christ; and He shall reign for ever and ever, King of Kings and Lord of Lords! And He shall reign for ever and ever. Hallelujah! |
Het mooie is dat zowel Bach als Handel er in hun muziek voor kozen na het grote algemene dat meteen naar het persoonlijke te vertalen.
Na het grote gebeuren van de kruisdood "Und Er schriee abermals laut und entschied...." komt Bach met het beroemde: Wenn Ich einmal soll scheiden, so scheide nicht von mir.
In het oratorium van the Messiah doet Handel iets soortgelijks, want na het majestueuze en collectieve Halleluja komt het persoonlijke: I know that my Redeemer liveth, ik weet dat mijn Verlosser leeft.
Vanwege het warm spelende orkest en zeker ook vanwege Elisabeth Schwartzkopf, deze uivoering dan maar:
http://www.youtube.com/watch?v=jRUxn1Hr5HE
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:28
Onderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest, doch dat nimmer op komt dagen.
Die Joost van de Vondel was zo gek nog niet.
Thomas, Joost mag het weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:09
Onderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
|
|
|
[quote=PETRA944]maar filia, je kan toch ook je fiets op slot zetten en bidden voor wat extra bewaking, dan verzoek je niet maar vraagt als god het wil wat extra bewaking.[/quote}
Ik heb hier ooit eens een zin op het forum gezet, die Willemijn nog wel eens aanhaalde: Vertrouw op God, maar zet je fiets op slot.
Dat is niet zo profaan als sommigen het zullen zien. Vertrouw op God is een goede christelijke levenshouding. Maar sla daar niet in door en gebruik je verstand, dat ons als mensen ook of vooral gegeven is. Hart, ziel en verstand gebruiken, is ook een bijbelse wijsheid. God is geen God van willekeur die ons naar Zijn believen wat aandoet of niet, waarbij er impliciet zo gedacht wordt dat alle leed dus kennelijk van God komt. Dat leidt tot een lijdzame en fatalistische levenshouding en daar is niks vrooms aan en naar mijn opvatting zelfs strijdig met het Christendom. We hebben zelf ook een verantwoordelijkheid gekregen. De christelijke leefregels met als kernbegrippen liefde en vergeving staan ons verstand echt niet in de weg om hier op aarde tot een betere omgang met elkaar te komen en onder elkaar gerechtigheid te doen ontstaan. En gerechtigheid is in bijbelse zin iets anders dan rechtvaardigheid, het is meer. En wel dat we zorgen dat een ander tot zijn recht kan komen.
Als ik hier sommige discussies lees, gaat het vooral om het persoonlijke gelijk en soms moet dat impliciet nog blijken uit hele lappen bijbeltekst.
Het voorbeeld van God en de aspirine als betuiging van vroomheid, daar word ik echt niet goed van. Aspirine geneest je nooit, ook niet van hoofdpijn. Het verlamt de uiteinden van de zenuwen waar we de pijn voelen. Als het is uitgewerkt na een paar uur, is de oorzaak hopelijk verdwenen en door het lichaam hersteld. De meeste lichamelijke kwalen zijn goed verklaarbaar en we moeten niet om een vroom sfeertje te scheppen God daar bij halen. Een diabeet, die met hoofdpijn wakker wordt, heeft vermoedelijk de nacht ervoor glucosetekort gehad en moet dat voorkomen door zich goed in te stellen. En waarom stuurt God de ziekte van Huntington alleen naar die families waar het in de genen zit? Vrouwen met migraine worden meer door God bezocht? Er zijn lichamelijke oorzaken die gewoon een rol spelen, vaak zijn die erfelijk bepaald en voorspelbaar. God kan, naar mijn overtuiging, ingrijpen in ons leven maar je moet niet voor God gaan spelen als iemand iets overkomt en dan allerlei verklaringen poneren. Dat schept een vroom sfeertje maar er is niemand mee geholpen, behave degene die het zegt kennelijk.
Als je fiets gestolen is omdat je hem niet op slot hebt gezet is dat jouw eigen stomme schuld en zit God je daar echt niet mee te beproeven.
Thomas, die wel gelovig is maar ook vindt dat enige nuchterheid en wat verstandelijk denken geen kwaad kan.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 26 augustus 2012, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:31
Onderwerp: Het weer
|
|
|
dubbel
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 15:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:24
Onderwerp: Het weer
|
|
|
In de Noordelijke beschaving klopt het wel hoor, flinke buien hier in het Friese land.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 10:10
|
|
|
Je leest in ieder geval een goede krant!
Thomas, trouw aan Trouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:21
|
|
|
INGE721 schreef: | Zit je nu IN het onderwijs op werk je OP een school???
Smurfinnetje smurft het niet meer
|
Zoals je weet, zijn leraren niet in staat het werkwoord "werken" luidop te vervoegen in de eerste persoon enkelvoud.
Thomas
Ik werk
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:21
|
|
|
Weekend! Inderdaad, daar was ik wel aan toe na een paar weken vakantie.
Thomas, het is een goede tijd om in het onderwijs te zitten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 08:58
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Maar even wat anders...
Er zijn mensen die medicijnen meenemen op vakantie. Ik raad hun aan om op de site te kijken van de opiumwet om te kijken of je medicijnen daaronder vallen. Ik zelf heb het ondervonden dat ik mijn medicijnen niet zomaar over de grens mag meenemen. Hiervoor heb je een Schengenverklaring nodig die je bij het CBIG kan aanvragen. |
Een medisch paspoort kan ook en is veel minder gedoe. De apotheek moet het dan uitdraaien en dat is gratis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:55
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je overtrekt mijn reacties, Thomas. Ik geef slechts reactie op de vraag wat is occult. Dat betekent niet dat ik er voortdurend mee bezig ben. God heeft de duivel overwonnen, maar dat betekent niet, dat je je dan maar met occulte dingen bezig moet houden. Dan roep je dingen op jezelf af en dat is niet goed. Maar om mij af te schilderen als demonenjager is onjuist. |
Je leest dingen die ik niet schrijf en beschuldigt me er vervolgens van. Waar ik over schrijf, heeft niets met je opvattingen te maken en het is er ook geen reactie op. Ik kan niks met occulte zaken en het trekt me ook niet aan. Ik stel wel vast dat er een verschil van opvatting is wat al dan niet occult zou zijn. Het is mogelijk dat ik het wat rationeler inkader en het daardoor geen vat op me heeft. Mijn boodschap is echter een hele andere, lees maar.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 augustus 2012, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:11
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
Het lijkt er op dat sommige mensen geloven in twee goden: God zelf en de god van het kwaad. Dat het kwaad bestaat, weten we allemaal. Maar er is slechts één God, en dat is niet de duivel. Die is allang overwonnen.
Thomas, aandacht voor de overwonnen duivel werkt juist satanisch.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 augustus 2012, 12:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:14
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
Ik zal niet zeggen dat ik alle maatschappelijke veranderingen als een zegen beschouw maar ik juich een meer gevoelige en affectieve rol van de vader zeker toe. Ik vind het prima dat vaders zich meer met de opvoeding bezighouden en ook een gevoelsband met de kinderen opbouwen. Kinderen hebben affectie, zekerheid en structuur nodig en daar kan de vader, ook al was dat niet zijn traditionele rol, prima toe bijdragen. Velen van ons, ik ook, zijn traditioneel grootgebracht met moeder regelt het huishouden en vader is weinig thuis vanwege de plichten in samenleving en kerk. Knuffel je kinderen maar, lees ze voor, ga met ze op stap, leef liefde en vergeving voor en stimuleer eigen ontwikkeling. Dat kunnen vaders ook heel goed al is het niet de gewoonte. Het is maar zeer de vraag of de in kerken gegroeide traditionele rol ook Gods wil is. Veel kinderen kwamen daarin tekort.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:48
Onderwerp: Taize liederen
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=WpV_T8g5Zco&feature=related
Mon âme se repose en paix sur Dieu seul: de lui vient mon salut. Oui, sur Dieu seul mon âme se repose, se repose en paix Alleen bij God kan mijn ziel rust en vrede vinden, is de hoofdgedachte.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 19 augustus 2012, 22:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 16:22
|
|
|
JANS221 schreef: | klinkt nog te Noordelijk, dat ``eigenlijk ook``mag er af!
In geen geval, het taalgebruik in de Randstad is voor mij niet de norm. Ik zou ook echt niet weten waarom. Jouw zinsnede kan natuurlijk ook. We bedoelen hetzelfde
En welk lied staat dan op nummer 1? |
Laudate omnes gentes - al twijfel ik ook nog wel eens.
Impressie van Taize:
http://www.youtube.com/watch?v=rE_TQO3rEXo&feature=channel&list=UL
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 19 augustus 2012, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 21:21
|
|
|
De op een na mooiste dan maar:
http://www.youtube.com/watch?v=s-qz7zPjNg8
Meine Hoffnung und meine Freude, meine Stärke, mein Licht. Christus, meine Zuversicht, auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht, auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht. (Taizé nach Jes 12,2)
Thomas, meer hoeft eigenlijk ook niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:30
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Gewoon de eerste sigaret niet nemen en jezelf NOOIT een excuus geven dat wel te doen. De kwaliteit van leven gaat er enorm op vooruit. Niet alleen je gezondheid maar wat dacht je ervan weer lekkere dingen te kunnen proeven en dat het veel smakelijker is voor de ander om je te zoenen? Wie likt er nou aan een asbak? Roken is even rustgevend en opwekkend, twee prettige effecten.Je kunt die effecten ook op een gezonde manier bereiken. Ook al probeer je het stoppen voor de zesde keer, toch doen. Zet hem op!
Thomas, roken is alleen maar ellende en het sloopt je.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 14:47
|
|
Naar boven |
|
|