Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 18:48
Onderwerp: Wat vinden jullie van deze tip?
|
|
|
EVA685 schreef: | Bid dan maar voor een doelpunt (grapje) |
Ik zie dat wel eens op t veld gebeuren.... voetballers die staan bidden voor de wedstrijd. Toch heeft dat iets bijzonders. Ik begrijp wel dat velen denken dat God het niet uitmaakt wie er wint en zich echt niet met het spelletje zal bemoeien.
Een aantal jaren geleden was Christian Gyan uit Ghana, speler van Feijenoord, bij ons in de kerk. Als je hem op t veld altijd vol overgave zag bidden, vond ik dat altijd heel bijzonder om te zien.
Ik heb hem toen ook gevraagd waarvoor hij altijd bid. Hij zei, om God te vragen voor sportiviteit, dat de emotie het christenzijn niet zou verdringen, en hij deed het om te laten zien dat christen zijn en sporter ook samen kon gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 18:34
Onderwerp: De gouden tip.....
|
|
|
PIETER649 schreef: | t zijn ook schepsels van Onze-Lieve-Heer hoor, waarom doden???? vang ze gewoon en zet ze paar kilometer van je huis af, ergens langs een weg ofzo |
Gaat Carin vast wel lukken dat vangen van mieren !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 08:04
|
|
|
CARIN303 schreef: | Sinds de afgelopen week heeft Juffrouw mier ,en haar hele familie, intrek genomen in mijn woonkamer. Nu hadden ze zelfs het plan opgevat om naar mijn keuken te verhuizen ( als ik heel erg stil ben hoor ik ze zelfs zingen; We zijn er bijna ).
Maar je begrijpt het al.....ik ben volledig tegen dit plan!
|
Je kan ze natuurlijk ook vragen olé olé olé te gaan zingen. Dan is je probleem toch ook opgelost ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 08:02
Onderwerp: Naar de hemel?
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Kun je je wat nader verklaren? |
Ik denk dat jij je eens moet verklaren omtrent dat je stelt dat na die 1000jr alle mensen zullen opstaan om dan alsnog te kunnen kiezen....voor of tegen God. Dat is de herkansing waar jij het over hebt. Ik lees dat nergens in de Bijbel of lees ik ergens over heen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 07:58
|
|
|
CARIN303 schreef: | Sinds de afgelopen week heeft Juffrouw mier ,en haar hele familie, intrek genomen in mijn woonkamer. Nu hadden ze zelfs het plan opgevat om naar mijn keuken te verhuizen ( als ik heel erg stil ben hoor ik ze zelfs zingen; We zijn er bijna ). Maar je begrijpt het al.....ik ben volledig tegen dit plan!
Wie heeft voor mij de gouden tip om te zorgen dat de mieren weer heerlijk buiten gaan wonen? Het is toch prachtig weer immers! En die van de lokdoosjes ken ik al |
geen lokdoosjes, geen siroop, daar komen ze juist opaf....die dingen moeten weg..weg..weg.
koop een busje mieren-doder-poeder. volg het spoor waar ze vandaan komen, buiten zullen ze wel een nest ergens in de buurt hebben. Strooi dat poeder vlakbij op alle looppaden die die mieren bewandelen.
Binnen paar dagen zijn ze er niet meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:40
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Wat is dan het verschil met wat ik zeg? |
in dit stukje
LEPELTJE037 schreef: | Zij het wat later geworden dan zondag...
Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
dus omtrent die herkansing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:26
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Openb.20:4b... Zij (de verzegelden, de 144.000) waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
Als je deel hebt aan de opstanding, dan heb je (lijkt mij) een herkansing om, net als in je eerste leven, nu na de eerste opstanding, weer alsnog de kans cq mogelijkheid, voor God te kunnen kiezen... Als je deze verzen dan kennelijk anders leest, kun je mij dan de 'tweede dood' uitleggen? |
Openbaring 20: 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Als het 1000 jarig vredesrijk aanbreekt zullen mensen opstaan die met Jezus zullen regeren. Ik zie dit in het licht van de belofte die God nog aangaat met Zijn volk Israel. Jezus zal Koning zijn.
Na die 1000 jr krijgt de satan dus nog een kleine tijd om rond te spoken.
Hierna zal God de satan en de zijnen grijpen en hen werpen in de poel. Evenals de doden en nog levenden en hen oordelen op grond wat van in de boeken staat. Degene die veroordeeld zullen worden zullen geworpen worden in de poel, waar de duivel en de zijnen dan al geworpen zijn. Dit is de 2e dood. Na je 1e dood is het oordeel van de vuurpoel dus de 2e dood.
Voor degenen die wel in God hebben geloofd is de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:29
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Wat klopt er niet aan de volgorde? |
ik weet niet of ik je verkeerd lees maar je schrijft dat alle mensen na die 1000 jr zullen opstaan.
LEPELTJE037 schreef: | Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
Openbaring 20 : 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Ook in Daniel lees ik niets anders Dan12 1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd.
Ik lees niets van een herkansing, maar wel dat doden geoordeeld zullen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:12
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat vind je dan van deze opvattingen? De hel is zover weg, het duurt zolang voordat ik daar iets mee te maken heb...Laat ik eerst maar van het leven genieten en als ik wat ouder ben kan ik altijd nog vergeving vragen.
Of:
Denk eraan dat je elke dag dood kunt gaan. Pas op met wat je doet want voordat je het weet ga je naar de hel. |
Opmerkingen van een ongelovige... wat moet je hier van zeggen.
Zo zijn er nog wel tientallen te geven, en hoor je ook zo vaak.
De 2e opmerking vind ik opmerkingen van een ongelovige die wel weet wat er is ....of van iemand die niet het vertrouwen heeft dat God ook genade kent en God alleen als een straffende God ziet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:05
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Zij het wat later geworden dan zondag...
Voor hoe ik het zelf geloof, of eerder van overtuigdt ben, is dat inderdaad nog niemand, dan behalve Jezus Christus, nu in de hemel is. Ieder mens, die doodgaat is ook echt dood. Er zijn een aantal aspecten, die belangrijk zijn om nader te belichten, bij het plaatje, zoals ik het nu ken.
Zoals ik geloof dat de 'hel' niets meer is als een graf cq. gat in de grond en de 'ziel' niet onsterfelijk is, zo geloof ik ook dat niemand ooit is wedergeboren, dan alleen Jezus Christus.
Gods plan met de mensheid is dat ze van een vleselijk leven, op een gegeven moment 'wedergeboren' zullen worden in een geestelijk leven.
Jezus is als mens geboren, in een vleselijk lichaam; Bij Zijn opstanding uit de dood is Jezus wedergeboren, in een geestelijk lichaam. Dat verklaart ook, dat Jezus zomaar door een deur kon lopen, terwijl de deur nog dicht zat.
Jezus zal terug komen naar de aarde, om Gods koninkrijk op aarde te vestigen. Dan zullen de 144.000 verzegelden opstaan (in een geestelijk lichaam, dus worden wedergeboren) om samen met Jezus de aarde te regeren. Een groot deel van de mensen die in het nieuwe millennium doodgaan, zullen dan ook worden wedergeboren in een geestelijk lichaam.
Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
volgorde van de dingen die je vertelt klopt niet. Je stelt dat na het 1000jr rijk, de mensen zullen opstaan voor een herkansing?? In Openbaring 20 staat deze volgorde helemaal niet zo.
Openbaring 20 De eerste opstanding en de tweede dood 1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen. 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Dan begrijp ik ook helemaal niet waar je het verhaal van wel, dan weer niet vleselijk opstaan. En dan weer geestelijk opstaan?
Ja Jezus kwam die ruimte met de discipelen binnen, maar nergens staat door een deur. Hij was er gewoon. En Jezus benadrukte wel degelijk dat Hij gewoon een lichaam had, wat kon eten, drinken en wonden had
Lucas 24 36 Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ 37 Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien. 38 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? 39 Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ 40 Daarna toonde hij hun zijn handen en zijn voeten. 41 Omdat ze het van vreugde nog niet konden geloven en stomverbaasd waren, vroeg hij hun: ‘Hebben jullie hier iets te eten?’ 42 Ze gaven hem een stuk geroosterde vis. 43 Hij nam het aan en at het voor hun ogen op. 44 Hij zei tegen hen: ‘Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.’ 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. 46 Hij zei tegen hen: ‘Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:52
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Geen zorgen voor de dag van morgen |
Kan er niet een stukje van 10 bij 10 mtr flink natregenen ???
dan kan ik daar onder een paraplu een sigaartje roken ??
Even serieus nu..... zullen we met zijn allen het roken maar laten als het zo droog is. Gisteren ook al een stuk bos afgebrand ter grootte van 10 voetbalvelden.
Voor degene die willen roken kunnen we altijd even met een auto terug rijden naar dat Tok-restaurant. Of gewoon even paar uur uitstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:47
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ELOY025 schreef: | eens kijken hoelang je het vol kan houden om op 777 te blijven staan't staat wel mooi trouwens GEFELICITEERD |
eh...t was maar voor heel kort.... Nu op naar de 888 !!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:43
Onderwerp: bidden verboden ???
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Even ter informatie: dit is een reformatorische school, dus heeft niets te maken met God en gebed buiten een school houden. Niet dat ik het een goede actie noem, maar zou het hele verhaal erachter graag weten. En als je het niet met schoolregels eens ben ben je gelukkig vrij een andere school te kiezen |
Ik zie dat toch anders. Ik begrijp echt niet wat er fout aan is dat leerlingen gezamenlijk bidden.
Het verhaal erachter staat toch grotendeels in het stukje....
De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat dergelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.
Controlfreaks "Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."
Heilige intentie Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher.
De dingen die Ds Visscher schrijft kan ik mij ook niet in vinden. Ik vind juist dat met anderen en voor anderen bidden iets heel moois. En dat heeft niets met een goed gevoel te maken.
Ik vind het erg jammer dat zulke dingen, die getuigen van God's Geest die ze er toe drijft om voor de school en voor anderen te gaan bidden, de kop wordt ingedrukt. Ik zie het meer als een stuk opwekking.
Teleurstellend voor degene die er toe geroepen werden.
Als ik de reacties op diverse andere forums lees, zie je veel tegenstellingen. Van teleurstelling tot bidden is je nietig opstellen voor een almachtige God. Jammer dat er zulke tegenstellingen worden gezien in een persoonlijke relatie hebben met God en je geloof delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 18:03
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ben er bijna...... !!! |
Yes...............777 berichten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 18:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik doe mee car De proloog kan ik wel missen. |
de proloog mis ik dan wel, maar zondagmiddag komt de tour door t dorp bij ons, dan ga ik wel kijken, mits het na de kerktijd is, maar dat zal wel. Dit weekend alleen een vroege dienst omdat het andere gebouw onbereikbaar is. Heel het dorp in 2 stukken gesneden door een hekwerk.
maar zaterdag dus lekker met flessen water naar de hei.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:50
Onderwerp: Wat vinden jullie van deze tip?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als het WK afgelopen is..... |
ik zit met de tv aan en laptop op schoot.... anders mis ik een van de 2
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:17
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
CARIN303 schreef: | Terechte opmerking, de bal was minstens een halve meter over de doellijn. Hopen dat Arjen Robben de volgende wedstrijd weer eens gaat laten zien wat tie waard is. Mijn voorspelling voor morgen is ( met een Arjen in vorm ) 3-1 voor Nederland natuurlijk
Op dit moment wordt Mexico trouwens dik ingemaakt,prachtig doelpunt in de kruising ( 3-0) Al was de eerste goal eigenlijk buitenspel |
nou Robben heeft zijn gevaar laten zien. 3-1 voorspelling van je....bijna goed
het lijkt wel of je t volgt?
Hoe kijken vrouwen trouwens naar het voetbal...net zo fanatiek als mannen?? Ik vraag dit omdat in het algemeen mannen meer met voetbal hebben dan mannen, dus graag wat vrouwen reacties !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:14
Onderwerp: welke namen geef jij je kind?
|
|
|
mijn oudste zoon heet Marcello - doopnaam Maarten Lodewijk, roepnaam van beide opa's van hem.
de jongste heet Angela - doopnaam Adriana Allewijna, stukjes doopnaam beide oma's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik kan jonathan wel volgen suus, ik denk zelf ook vaak al was er geen hel, al was er geen hemel, dan nog, zou ik Hem willen dienen, alle dagen van mijn leven gewoon om Wie Hij is!! wat zou mijn leven leeg, dor en koud zijn, wanneer ik het leven zou, zonder Zijn liefde, kracht en trouw!!! ik zou mijn Basis missen onder mijn bestaan!!! |
dat is ook precies wat ik bedoel te zeggen. Ik kan God niet bewijzen, kan Hem niet aantonen, alleen kan ik getuigen wat ik van Hem ervaar in mijn leven, wat Hij voor mij betekent, welke zin Hij mijn leven geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik peins er ook niet over om het te verzetten; met een paar mensen picknicken is ook leuk hoor! |
ik kom sowieso !! Gewoon paar liter vocht mee en heeeeeeeeeeeeel relax aan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:57
Onderwerp: bidden verboden ???
|
|
|
Driestar College doet kringgebed in de ban "Een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders"
Kringgebed is niet langer toegestaan op het Driestar College in Gouda. "Vanwege de diversiteit aan opvattingen hierover" heeft de school besloten regels te stellen voor gebedsgroepjes in de school, laat het Nederlands Dagblad weten. Er ontstonden de laatste tijd spontane initiatieven van groepjes leerlingen die met elkaar in gebed gingen. "Deze mensen hebben bemoediging nodig en geen verbod," is de reactie van Hans Keijzer, voormalig directeur van de Evangelische Zendingsalliantie (EZA).
De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.
Controlfreaks "Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."
Heilige intentie Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:52
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Zo....en nu op naar 777 berichten op t forum
voor eind deze maand moet dat lukken !!! anders ga ik ff tekeer in dit topic , waar ik zeer weinig schrijf. |
ben er bijna...... !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:50
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | het verbaaste me dat er moeders zijn die verdrietig worden van zon opmerking van pieter. |
ik schreef mijn reactie ook als reactie op Chatuliems opmerking ...niet als reactie op pieter..
maar dit even om t onderwerp weer even op de juiste rit te houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:45
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | hm...kikkers...die heb ik vanavond nog langs zien komen tijdens de BBQ ter reünie van een uitje naar Denemarken. ze waren namelijk op pad van de ene tuin naar de andere.
(en NEE: ze zijn NIET op de BBQ gegaan!!) |
wat een gedoe eigenlijk allemaal in dit toppic ???
kikkers....waar gaat t over??? ben ik straks een vreemde, die niet weet waar jullie het allemaal over hebben?
Zijn jullie de emmaus....eh kikkergangers en ik de vreemde die van niets weet ????
Als dat nou zo is.... heeft t dan wel zin voor mij om te komen?
zomaar ff wat vragen....straks voel ik me zo onzeker aanstaande zaterdag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor sommigen is de hel zo afschrikwekkend dat ze bij alles denken, als ik dat doe kom ik in de hel. Is dat een goede motivatie??? |
de hel moet niet de boodschap van het geloof in God zijn.
Moet je met je kinderen ook niet doen, dreigen met straf, om je zin te krijgen, of bijvoorbeeld ze straffen om maar even later weer te laten zien dat je als ouder ook heel lief kan zijn.
De hel is niet de reden van ons geloof. Die moeten we zoeken in de liefde van God. In de kracht die Hij voor je leven van nu kan geven. Je mag leven in Zijn koninkrijk !!! En natuurlijk zal je dan zien dat je dat niet kan omdat je zoveel dingen fout hebt gedaan in je leven. Maar Goddank...Hij is genadig en reikt alsnog Zijn hand.
Maar ja....stel dat er geen hel was..... stel dat er ook helemaal geen God was..... dannog vind ik het leven, wat ik dan ervaar met die 'niet bestaande' God geweldig.
Vraag me alleen maar af waar het gevoel wat ik erbij heb vandaan komt ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:10
Onderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
|
|
|
MARY052 schreef: | He Jonathan, volgens mij kun je dat alleen echt bij JEZUS vinden, HIj is je diepste geluk en bij HEm vind je de echte vrede.
Mary |
voor mij heeft dat er niet direct mee te maken hoor.
geloof en leven gaat samen, maar soms is t leven ook gewoon t leven
gelukkig voelen, zeg maar een minimaal 6+ aan je leven toekennnen, ten opzichte van het 4 ervaren door alleen zijn, zit m gewoon in de verwerking , het invulling geven van je eigen tijd. Daarvoor moet je tijd nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:05
|
|
|
CARIN303 schreef: | Bidden of Nederland mag verliezen
"We zullen hopen en bidden dat Nederland zo spoedig mogelijk zal verliezen." Dat antwoordt Ds. M. A. Kempeneers op een vraag over het kijken van 24-6-2010 | bron: RefoWeb Bron CIP.nl
Ik las het als discussie onderwerp op een ander forum ,Wat vinden jullie van dit bericht? |
wat een onzinnige gedachte. Er zijn zoveel dingen die je van God kunnen weghouden. Computeren , spelletjes, boeken, films, muziek . In allerlei dingen kan je verdwazing gaan zien. En ik geef toe dat de voetbal wel ver weg staat van het brengen van het evangelie en het laten zien van God in de wereld. Maar zijn zoveel andere dingen dat ook niet?
Ik ben t met andere reacties eens dat je je kinderen moet laten zien dat de dingen in de wereld en van de wereld, dus van de wereld zijn. Maar daarentegen moet laten zien wat God ook in de wereld kan betekenen.
Kinderen wereld-vreemd opvoeden is denk ik niet goed. Kinderen alle dingen zelf laten onderzoeken is ook niet goed.
Natuurlijk is de sport soms een sportverdwazing. maar t gaat erom wat je er zelf van maakt. Nou ja..ieder moet het zelf maar weten, maar dit is mijn mening
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 22:35
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
SJOUKJE227 schreef: | Misschien is er wel een vrouw die een man zoekt die zijn eigen overhemden strijkt! hahaha! ik hou niet van strijken, maar vind wel dat het moet! een strijkdate! hahahaha! Op het strand of zo? Met een diner er achteraan??? |
nou wat let je...whahahaha...deze man strijkt liever zelfs zijn overhemden dan dat een vrouw dat doet. Haha..misschien moet ik daar eens over nadenken dat anderen ook dingen kunnen.....pff begin ik dan toch op een verstokte vrijgezel te lijken, waar geen plaats meer is voor vrouwen in t leven, omdat ik voor alle dingen mijn eigen ding al gevonden heb???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 21:18
Onderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
|
|
|
Je alleen voelen en alleen zijn is een behoorlijk gevoel van diepgaande emotie. Een roep om iemand naast je die er voor je is, je arm om je schouder legt, de gezelligheid in huis, is gauw gedaan.
Het beantwoorden van die aandacht is misschien ook heel gauw gedaan. Iemand die er dan is is snel aanvaard.
Vraag is of dit wel goed is? Het verwerken van de dingen die je zijn overkomen vergt tijd, diep gaan in je emoties, jezelf herpakken, met jezelf gaan leren leven vergt tijd.
Ik heb de stelling dat je eerst door die dingen heen moet en dan pas verder moet gaan kijken. Pas als je daar weer bent aangekomen, dat je je lekker voelt, is er ruimte voor een ander. Want die ander vraagt ook wat terug van jou. Ik denk dat als je je teveel focust op de invulling van je voelen/ervaren van alleen zijn, de basis van jezelf niet goed is.
Ik begrijp ten volste de pijn en verdriet die er kan zijn, de diepe eenzaamheid, de schreeuw om verandering van dat leven. Maar alleen bij jezelf kan je dat echt vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 21:07
|
|
|
LEANNE226 schreef: | GRRRRRMBL oke........gefeliciteerd dan maar he |
tjonge jonge wat een geblunder van de scheids-en grensrechters dit wk.
eerst engeland vandaag....terecht doelpunt afgekeurd en nu weer argentinie...mega buitenspel goedgekeurd
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|