Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 08:55
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | God zal nooit een weg met je inslaan waarin Hij overbodig is.... |
WOW.... Zo had ik het nog nooit bekeken Bedankt Marianne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 08:51
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Waarom heet een boterham een boterham?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 09:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Frank, je moet nog even verder googelen. Je loopt alweer achter. Je hebt tegenwoordig ook treggings en jeggings. |
Ow mèn, ik loop achter, ik weet niet eens wat ik vandaag aan heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 09:01
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Straks worden we nog vriendinnen........ |
Dat zou wel eens een heel interesante vriendschap kunnen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:26
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
PIETER649 schreef: | De knuffel van vandaag is voor ANITA
Enkele forumschrijvers zijn op volle toeren bezig haar af te zeiken. Anita is op dit forum vaak genoeg open geweest over haar achtergrond. Anita is geen universitair geschoold iemand, ze heeft Wajong, is dus officieel gediagnotiseerd als gehandicapt. Hierdoor heeft zij een geheel eigen, unieke, manier van communicatie. In al haar eenvoud heeft zij kracht aan haar geloof. En ja, zoals iedere enthousiast gelovige probeert zij hiervan te getuigen, das haar goed recht. Zeker op CM forum!!
Gun ook dit lid haar mening en als je het niet met haar eens bent, en jezelf gekwetst voelt.... bedenk dan eerst dat je zelf wellicht ook weleens kort door de bocht bent geweest, daarna dat wie zonder zonde is, de eerste steen mag gooien, en daarna dat je de PLICHT hebt om te vergeven.
Anita, voor mij ben jij een waardevol lid op cm, en ik zal jou en jouw inbreng missen als je gaat. (hoewel ik jouw bijdrages van meer dan 50 woorden meestal ook oversla ) |
Hey pieter, netjes onder woorden gebracht...zo denk ik er ook over niet alles kon door de beugel naar mijn idee, maar in het licht wie iemand is, en welke achtergrond iemand heeft zijn de reacties van die persoon vaak beter te begrijpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 17:14
Onderwerp: lange lappen
|
|
|
HELEEN863 schreef: | Ik vind de lappen tekst soms ook echt te lang. Niet de, soms ook lange, meningen die erop gezet worden, maar vooral de gekopieerde teksten. Die lees ik dan ook niet.
Misschien is het een idee om de link van de site, waarop de tekst staat, erin te zetten. |
Dat is idd wel een idee, want een link wekt nieuwsschierigheid, maar een lange lap gekopieerde tekst slaat men over, dus wordt het doel van de reactie niet berijkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 13:28
Onderwerp: lange lappen
|
|
|
Hallo allemaal,
Ik word helemaal niet goed van al die lange lappen tekst op het forum. Ik vind ze niet om door te komen. Ligt dit aan mij en ben ik de enige zeur, of zijn er velen met mij?
Zo ja, misschien kunnen we er iets aan doen zodat het forum voor iedereen leesbaar blijft. Naar mijn idee zal dit ook het aantal (korte) inhoudelijke reacties verhogen, zodat het forum drukker bezocht wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 23:39
Onderwerp: Zondigen
|
|
|
MARY052 schreef: | Jezus heeft voor alle alle mensen geleden!! Voor iedereen....de vraag is of je dat gelooft en HEM aanneemt als je Verlosser!! |
Voor iedereen?
Dan zou Hij voor diegene die niet geloven dus nutteloos geleden hebben?
Is eigenlijk wel heeeeel off-topic hè
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 8 november 2010, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk, deze theologie kan ik me voorstellen. Niet dat ik het ermee eens ben, maar dat onderwerp hebben we al uitputtend behandeld. Het gaat hier meer om de vraag of een kind verantwoordelijk is voor zijn daden. En daar ben ik het absoluut niet mee eens... |
Dus..... Wel met een zondig hart geboren
Maar... God rekent ze dat niet toe
Mijn vraag is dan: Waarom niet? Waar baseer je dat op?
Kijk, ik zou dat graag willen geloven hoor, daar gaat het niet om.Want wij als mensen vinden het oneerlijk als God die lieve kleine babytjes gewoon hun zondige natuur toerekend. Maar, hoe kom je er dan bij dat God dat NIET doet? Dan zul je zeggen omdat Jezus daarvoor geleden heeft. Okee, kan ik nog inkomen.
Maar... dat lieve kleine babytje sterft niet, maar wordt groot en blijkt de meest grote christenhater te zijn die je kan bedenken. Dan klopt je veronderstelling toch niet meer dat Jezus daar voor geleden heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Lees maar eens de laatste zin, Jolan... |
ow sorry, ben een beetje moe geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat ik eerst beginnen met een bijbeltekst die dat het beste verwoordt.
Paulus beschrijft zijn kinderperiode als het leven zonder wet. Toen deze wet ook voor hem ging gelden, stierf hij. In de Joodse traditie heb je een ritueel, dat heet Bar Mitswa en dat wordt gezien als het punt waarin het kind geestelijk volwassen wordt en volwassen geacht wordt door zijn daden. Zelf vind ik dat Paulus hiermee ook aangeeft hoe het Oude Testament over zonde denkt en verantwoordelijkheid voor het kind. Een kind is pas verantwoordelijk voor zijn/haar daden als hij daarvoor de leeftijd bereikt heeft.
De mens is wel geboren met een zondige natuur, maar ook dan vind ik een kinderdoop niet op zijn plaats. Strijden tegen een zondige natuur zullen we altijd moeten blijven doen... |
Je ontkend dus niet dat een kind met een zondige natuur geboren wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:52
Onderwerp: advertentie`s
|
|
|
ANITA324 schreef: | advertentie : aan de man naar Gods hart.
Zoek je een vrouw die recht door zee is , rechtvaardig en betrouwbaar is. Voor meer informatie zie profiel Anita324.
Intresse: ik zie je mail tegemoet in mijn mailbox.
Shalom, |
PFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTTT................... Wat mankeert jou vandaag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat is de reden waarom ik kinderdoop een vreemde leer vind, ik geloof niet in erfzonde, ik geloof dat een kind behouden is of die nu gedoopt is of niet.... |
Waarom niet geloven in erfzonden terwijl de bijbel zegt dat de kinderen van Adam niet meer naar het beeld van God, maar naar Adams beeld gemaakt zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:51
|
|
|
ANITA324 schreef: | |
Helemaal waar, maar stop jij dan met je mening opleggen en laat het bekeren aan God over!
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 8 november 2010, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:15
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sja, eigen schuld dan Jolan. Gun hem dan gewoon één bank. Verandering van bank doet slapen toch? |
Ow werkt dat zo???
Geef me dan maar een cursusje met mannelijke wijsheden zodat ik er rekening mee kan houden, of me kan bedenken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:12
|
|
|
ANITA324 schreef: | Lieve broeders en zusters,
mocht ik jullie gekwetst hebben dan wil ik mij hierbij mijn spijt betuigen en hoop ik dat jullie mij kunnen vergeven.
Shalom,
Een zuster in Christus,
Anita |
Anita....
Hoe kun je om vergeving vragen als je, zoals het lijkt moedwillig, anderen hier blijft kwetsen met je ongenuanceerde uitspraken?
denk er eens over! jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:08
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | M.I. begint de zonde zodra het besef er ook is...hoe kan zonde je tenslotte worden aangerekend als je helemaal niet begrijpt wat zonde is? |
ik heb hier (nog) geen goed gegronde mening over. Maar wat me wel opvalt is idd het stuk van jacob en Ezau waar God aangeeft Jacob lief gehad te hebben en Ezau gehaat. Dit zou dus ook zo geweest zijn als Jacob en Ezau na de geboorte gestorven waren.
Wat me ook opvalt in de bijbel dat de mens naar Gods evenbeeld geschapen is, dus zonder zonden. Maar dat er bij de geboorte van Kain duidelijk staat dat dit een zoon was naar het beeld van Adam, dus MET zonden.
Als ik hieraan mijn mening zou moeten toetsen kan ik daar alleen uit opmaken zoals er in het oude doopformulier staat, dat kinderen in zonden ontvangen en geboren zijn, Dus, als zondaars in de wereld komen of ze dat nu weten of niet.
En als ik dan verder denk, bedenk ik me dat dus ook kleine kinderen het geloof moeten hebben om eens in de hemel te mogen komen.
Al kan ik er wel inkomen dat wij grote mensen niet weten of er al geloof in een babyhartje is of kan zijn. Wel weet ik dat bij God alle dingen mogelijk zijn.
tot zover mijn gedachtespinsels... ik weet nog niet wat ik er van denken moet verder
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 8 november 2010, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 14:07
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
EVELINE482 schreef: | Sex voor het huwelijk, ik denk dat vrijwel iedereen dat doet. Zolang je daar allebei het over eens bent. Indien de ene iets wil forceren, vind ik het oneerlijk. Word je dan ongelukkig, ja, want je moet er allbei achterstaan. Mijn ervaring was een nachtmerrie, die nog 20 jaar doorging. Uiteindelijk heb ik de kracht gekregen om het te stoppen. Als je voor de 2de keer in het bootje stapt, vol goede moed, dan merk je dat je veel sneller met sex begint, waarom?? omdat je allebei de wens hebt om het opnieuw te ervaren. Helaas moest ik ook dat huwelijk stoppen, vanwege iets wat erg gevoelig ligt, helaas kan ik alleen maar zeggen, dat het om een kind ging. Opnieuw een relatie beginnen is voor mij heel erg moeilijk, omdat ik weinig tot geen vertrouwen meer heb. |
eveline
Begin dan eens met het lezen van het stukje onderaan je eigen profiel! Wat is dat mooi! Vertrouwen kun je deels terug winnen,met Zijn hulp, maar geef jezelf de tijd daarvoor.
Succes! Jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 13:57
Onderwerp: vertrouwen in een nieuwe relatie
|
|
|
EVELINE482 schreef: | Door veel tegenslagen kan het vertrouwen volledig weg zijn. Om dan weer opnieuw te beginnen is dan heel moeilijk. Toch zijn er behoeftes en die kunnen soms heel heftig zijn. Maar die stap om toch een relatie te vinden is zo moeilijk, omdat je er niet meer in gelooft. Toch wil je een nieuwe relatie, maar dan eerst rustig aan. Dat is voor de meeste van ons mensen (man en vrouw) heel erg moeilijk, want je wilt de ander troosten en dan gaat zo iets toch wel snel over in handelen. Kunnen jullie advies geven hoe het toch goed kan gaan. |
Hoi eveline,
Wat jij omschrijft is heel herkenbaar. Vertrouwen is niet iets wat je zomaar terug wint. Hier gaat een lange tijd overheen, naar de mate waarin je gekwetst bent en het vertrouwen hebt verloren. Ook karakter speelt een grote rol hier in.
Wat ik je kan zeggen is, dat het wel mogelijk is om weer opnieuw te beginnen ondanks dat het vertrouwen niet helemaal terug is. Dit vergt wel iets van je nieuwe partner omdat je die soms geheel onterecht niet helemaal vertrouwt. Ik denk dat eerlijkheid en openheid enorm belangrijk is in een relatie waarin een van beide partners het vertrouwen kwijt is. En ook al komt het misschien niet meer helemaal terug....Je kunt er wel heel ver in komen als blijkt dat je nieuwe relatie een gelukkige en eerlijke relatie is.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar zo niet...Weet dat er velen met je het vetrouwen in hun medemens verloren hebben, die weten wat je voelt.
Sterkte en veel geluk Jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 22:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Slaapt ie nog steeds op de bank? |
Naahhh... woensdag weer denk ik, bokkeavond=slaapavond Ik heb ontdekt dattie sterk wisselende bank contacten heeft. Nu pakt hij die weer van zichzelf
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 7 november 2010, 22:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 22:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | 'k zou lekker gaan stofzuigen als ik jou was. |
pfffffft, kan jij het niet ff komen doen..dan zet ik hier nog ff een paar reacties neer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 19:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zijn er nu mensen die deze topic lezen en allerlei reacties hebben die durven toegeven dat ze seks hadden voor het huwelijk?
Frank |
Je zou zelf kunnen beginnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 18:19
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Beste Gibby. Voor een groot gedeelte ligt het ook aan je eigen houding. Als je al conflicten verwacht, zul je die ook krijgen. Het valt me op, dat er zoveel mensen zijn, die bang zijn om geband te worden. Zoveel mensen die zich beledigd voelen, aan de kant gezet, afgebrand. Terwijl het in mijn ogen heel veel aan de mensen zelf ligt. Ze voelen zich gekwetst maar zijn ze het ook? En soms zijn algemene opmerkingen al voldoende om een ander pijn te doen. Het wordt heel moeilijk gewone gesprekken aan te gaan met mensen die al eigenlijk van af het eerste moment verwachten dat ze conflicten krijgen.... |
Ik denk dat Chat hier wel een punt heeft, Vaak zijn het ook de zelfde mensen die met anderen in conflict komen. Ik persoonlijk heb er nooit last van gehad. Ja...soms is er ruzie...nou en? ik blijf. We zijn allemaal mensen toch?
Conflicten zijn er om uit de weg geruimd te worden, en een ander ergeren dat doe je naar mijn idee niet als je iets begrijpt van naasteliefde. Ook een ander kwetsen doe je daarom niet, maar anderzijds.... er zijn mensen die al gekwetst zijn, of zich ergeren aan de meest simpele en onzinnige dingen.
Als iedereen een wat gladdere rug had en eerst naar zijn eigen balk gaat kijken ipv naar andermans splinter.... Wedden dat het nooit meer oorlog en ergernis in de chatbox is!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 18:10
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ja, zoiets ja | Wat let je om te beginnen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 18:02
|
|
|
MARIO216 schreef: | Als dit openbaar een open is waar zegt niet iedereen gewoon of ie het doet of niet. |
En dan turven, doettie et wel of doettie het niet?
naam: ja naam : nee
Zoiets?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 12:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi Jolan,
Even reageren. Ik heb de andere reakties nog niet gelezen.
Van die grote en kleine problemen in relatie? Wat is die?
Anyway, iedereen heeft, denk ik, grote en kleine problemen(gehad) en dusz ook in relatie, wat voor relatie nou ook: vriendschap, kinder-ouder relatie etcetera.
Hoe ga je/iemand er mee om, da's de vraag en belangrijk denk ik. Want probs blijf je houden, grote en kleine ook en zelfs als alleenstaande, denk ik.
Nou, de vraag van 'hoe ga je ermee om'?
Ik zelf denk dat het antwoord assertief zijn is. Heb je bijvoorbeeld iemand die moeite heeft met rekening houden met grenzen, dan kan je twee fouten maken. Fout één is dat je sub-assertief wordt en doet, dusz over je heen laat lopen, waar je uiteindelijk jezelf mee kan hebben. Omdat je dan geen rekening met jezelf houdt en dan zélf agressief kan worden op den duur. Tweede fout is dat iemand agressief wordt. Lijkt me ook duidelijk. De juiste manier is assertief, assertief, da's je grenzen trekken op een vriendelijke doch duidelijke manier. Dat is niet alleen heel erg goed goed voor je partner/vriend/echtgenoot of hoejehetooknoemenwil, maar/en ook heel erg goed voor jezelf. Want je houdt dan rekening met jezelf zónder over grenzen te gaan door door je boosheid agressief te worden.
Want....Dan blijft 'het' rustig. En de een weet dan waar ie aan toe is, want je kan dingen duidelijk uitleggen, dus ook 'waarom'.
Dan denk ik altijd aan een 'spreuk' van "Loesje" die gaat zo: 'een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan'.
Duidelijk grenz(en) trekken. Van dít pik ik niet en uitleggen van waarom niet, op een rustige doch duidelijke manier.
Zo van, om even jou voorbeeld te nemen: 'wil je slapen de hele avond? Prima! Maar niét op mijn bank, dan ga je maar lekker naar je eigen bank toe, in je eigen huis.
Kijk, dan ben je duidelijk, en zónder ruzie. Ja, de partner/vriend/echtgenoot kan wel even mopperen, that's all.
Dusz...ik loop ook tegen dingen aan, natuurlijk, en ik wil even niet opnoemen waartegen, da's te privé vind ik.
Maar ja, ik heb hier dusz wel neergezet van hoé ik ermee omga. En mee om wil gaan, want ik ben aan het oefenen en leren, zeg maar.
Voor betekenissen van de drie woorden: sub-assertief, assertief en agressief verwijs ik nu even naar google, omdat het al laat is enzo.
Fijne week! |
Hoi Shanita,
Het gebeurt nogal eens dat je reageerd zonder het voorgaande gelezen te hebben, om vervolgens weer je excuses aan te bieden ondat je niet weet waar het over gaat.
Als je dit topic wel ghelezen had, had je waarschijnlijk gemerkt dat het een klaagzang met een zeer grote knipoog was.
Desondanks toch bedankt voor je advies al heb ik besloten om hem maart lekker te laten slapen op mijn bank.(dan istie er tenminste en kan ik doen en laten wat ik wil )
Groetjes Jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:15
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Veel geluk samen en tot je driedaagse proefabonement
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 22:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het geven van telefonische consulten is ook nog mogelijk, Jolan. Dat kost iets minder tijd.
Ik denk dat jullie een perfect trio zijn, om mensen 'begeleiding op maat' te bieden richting een huwelijk. |
Das waar ja... de rekening volgt nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 21:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | maar denk erom... NIET sexdaten, want het is en blijft wel CM he!! |
Pffft, wie zou daar nu aan denken, dit is Cee Em
Je zou ze de kost moeten geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 18:02
|
|
|
LEANNE226 schreef: | We kenne een ruilhandeltje opzette? Jij geeft les in verwegdaten,ik in dichtbijhuisdaten......en als extra doen we er dan wat lesjes meelijdaten,troostdaten,eensmaarnooitweerdaten,autowasengrasmaaidaten en uiteraard het nade40rozenontvangentehebbendumpikjeweerdaten bij |
Heb jij zoveel tijd dan? Ik vrees dat we voor zo'n uitgebreid aanbod, Pieter erbij moeten vragen. Die was toch expert tempodaten en oplangetermijneenbabydaten
|
|
Naar boven |
|
|