Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:12
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal eens met je Mamaloe... En het is echt niet zo dat een scheiding....(werd hier namelijk ook over gesproken) geaccepteerd zou worden...kerkelijk gezien... Of normaal gevonden... Het gebeurd....en steeds meer...maar of dat is volgens Gods Woord...NEE..
Maar er wordt toch ook bij ons gebeden...voor de alleenstaanden...en anders geaarden...en de moeilijkheden in huwelijken en gezinnen...
Kijk...dat vind ik ook anders.. Maar ik leg me niet neer bij de woorden...Het heeft Gods goedkeuring... Dat klinkt te makkelijk God heeft verdriet van al deze dingen... |
Dus jij vind jezelf net zo zondig als een praktiserend homo? Jij bent tenslotte ook gescheiden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:10
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
JOL252 schreef: | Geen flauw idee waar jij op doelt. Mijns inziens hebben voorgangers pastorale vaardigheden nodig en die heb ik hier in de discussie nog niet herkend. |
Is wel mooi Jol dat je dat benoemd. Wanneer kan je je voorganger noemen? Meestal heb je daarvoor een universitaire scholing voor nodig en is het een drukke full time baan en wordt je ieder jaar nog flink bij geschoold met studieverlof en verplicht cursussen om je punten te halen zodat je je vak mag beoefenen....>Zoals in meerdere banen....En je mag ook maar niet zo sacramenten toedienen.... Ik sprak zondag een voorganger van een gemeente en die doet het er gewoon bij, die is door de Geest geroepen vertelde hij, niks geen theologische scholing. Hij bedient ook rustig de sacramenten zoals doop en huwelijk......en doordeweeks heeft hij een volledige werkkring. Misschien is er wel een wildgroei onder voorgangers die hun eigen gemeente stichten en dan van alles denken te weten en te kunnen....zonder scholing en bijscholing.........Dus men redeneert alleen vanuit hun eigen visie die niet getoetst wordt. Het is een trend in kerkelijk Nederland; ben je het ergens niet mee eens dan vorm je je eigen gemeente wel weer....of je nu geschoold bent of wel of niet de capaciteiten hebt......jij denkt dat je het ware geloof verkondigt en daar ga je dus mee aan de slag......en dat kan dus blijkbaar ook.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:41
Onderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch staat er in die bijbeltekst iets anders, er staat nl ook leert en terechtwijst... |
Klopt, maar daar staat niet de naam Chatuliem bij........ En het is maar net hoe je tekst interpreteert, daar hadden we het hierboven al over he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is een hele goeie... |
Durft ze niet meer misschien? Zo vriendelijk werd er toch niet over gesproken? Ik kwam de woorden verachtelijk enz voorbij komen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:08
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Inderdaad, over scheiden en hertrouwen staan ook hele duidelijke dingen in de bijbel, terwijl een heel groot deel van cm gescheiden is en hier nu een nieuwe relatie zoekt. Vijftig jaar geleden werd je ook daarvoor nagewezen, nu word het geaccepteerd. Is dat niet een beetje hetzelfde? |
Ik vind van wel Annette........scheiden is ook een hot item en nu maatschappelijk en kerkelijk min of meer geaccepteerd.... Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:02
|
|
|
MARGREET739 schreef: | ja, maar is dat niet met alles zo? Ik veroordeel ook geen mensen, maar volgens de bijbel veroordeelt God homofilie, en in diezelfde God geloof ik en uit diezelfde bijbel put ik mijn geloof. dus wil ik me daar toch aan vasthouden. Ik doe zelf ook heel veel dingen fout en ben zeker niet volmaakt, maar ik blijf erbij dat we elkaar moeten opscherpen, ook of misschien wel juist in het geloof |
Je veroordeelt niet??? Ik doe aardig tegen homo"s? Waarom zou je niet aardig doen? En zij mogen geen liefde van hun leven hebben ondanks dat jij die wel hebt??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:49
|
|
|
[quote=PIETER619]De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.
Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.
Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.
Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?
Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.[/quote
Helemaal met je eens Pieter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:48
|
|
|
MARGREET739 schreef: | Ik ben het er wel mee eens dat we elkaar niet moeten veroordelen, maar in feedback kan ook een opbouwende kritiek zitten.
Jezus zegt zelf in de bijbel, dat we elkaar moeten waarschuwen en opscherpen in de dingen die niet zijn naar zijn wil. daarom denk ik dat je best wel elkaar feedback kunt geven, maar dat het aan jezelf is wat je ermee doet. Als je dit in het licht van de bijbel houdt, en het aan Hem vraagt in oprecht vertrouwen, zal Hij je ook laten zien wat de weg is die je te gaan hebt.
degene die deze discussie geopend heeft, heeft mi om allerlei meningen gevraagd, anders had zij dit vast niet op het forum gezet. ws wil zij graag weten hoe anderen daar over denken.
Ik ben zelf getrouwd, maar werk in de zorg met heel veel homo's en lesbienes, maar ik ga ontzettend graag met deze mensen om. Ik veroordeel ze niet als mens, maar wel als praktizerend homo. dat is gewoon mijn mening. |
Jouw mening is wel makkelijk te geven als je zelf niet in die situatie zit he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:45
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Dat de bloemist me uit bed belt en ik ineens in het bezit ben van een bos rode rozen............. Heerlijk, die onverwachte dingen! Wel jammer dat hij zo vroeg kwam op mijn vrije dag....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 11:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:38
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik ken een situatie waar twee vrouwen enorm veel deden in de kerk, goed zorgden voor hun medemens, uitreikten, bekend stonden om hun wijsheid en een groot voorbeeld waren in hun relatie met God naar hun omgeving toe. Toen ontdekt werd dat deze vrouwen een relatie hadden werden ze in alle opzichten eruit geknikkerd en genegeerd. Gevolg was dat deze vrouwen gekwetst en geëtiketteerd werden en niets van hun hele functioneren bleef er over. Hoe kan dat allemaal opeens vergeten zijn, vraag ik me dan af.
Ik vind je nuancering een juiste... seksuele zaken worden altijd uitvergroot en gezien als het ergste van het ergste terwijl er zoveel in de gemeente gebeurt wat schadelijk is. Het feit dat deze vrouwen niet meer in een kerk komen en dit verder ook mijden vind ik begrijpelijk en super pijnlijk.. en een verlies van hun aanwezigheid. |
Wat een triest verhaal, en zeker niet op zichzelf staand......En wat liefdeloos ....je wordt dus als het ware afgedankt omdat je in een liefdevolle relatie met een vrouw leeft en DAAROM dus niet meer kan functioneren in de kerk......Gelukkig oordeelt God en niet de mens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:35
|
|
|
JOL252 schreef: | Als ik als niet gelovige hier es rond zou kijken zou ik me doodschrikken en angstig worden van het beeld dat soms van God hier wordt neergezet. Ik zou er snel klaar mee zijn net zoals zoveel mensen die juist op dit soort zaken van christenen reageren. Ligt dat dan aan "de wereld" die Zijn waarheid niet accepteren wil?? Dit is volgens mij kort door de bocht en eenzijdig gedacht. Ik denk dat het is omdat er toch met regeltjes gekomen wordt, met de do's en de dont's en elkaar bijna scalperen als er andere ideeën en interpretaties zijn ... terwijl Jezus juist zei dat mensen zullen herkennen wie God is "als er liefde is onder elkaar". |
Als er geen liefde is voor elkaar val je buiten Gods gloria, is een mooie tekst van een kinderliedje..... En het trieste is dat als gelovige hier ook niet erg blij wordt over al die termen die je hier om de oren vliegen en dan heb ik het nog maar niet over al die Bijbelteksten waarmee mensen hun recht denken te halen...... Ik ben het helemaal met je eens, je kan van mening verschillen en de dialoog daarover KAN tot mooie gesprekken leiden en die zijn er ook gelukkig ook nog wel.....maar de woorden hoogstverachtelijk die ik hier lees als het je visie niet is vind ik van weinig christelijkheid getuigen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:44
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Ik schaam mij niet want ik ben juist gehoorzaam aan Gods Woord. We moeten rekening met God houden en Zijn Woord waarlijk lief nemen en niet dat we water bij de wijn doen want dat is modern visie en gedachte`s leveren vanuit humanistisch denken.
<><
Zwaan |
Maar dat is absoluut geen reden om iets verachtelijk te noemen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:36
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten! Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ? Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie. Samenlevende homo's doen niemand kwaad Christenen die roddelen doen dat wel Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat 16 Zes dingen haat de HEER, zeven dingen zijn hem een gruwel: 17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt, handen die onschuldig bloed vergieten 18 en een hart dat op het kwade zint, voeten die zich naar de misdaad reppen 19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen, en zij die stoken tussen broers Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is. De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen? en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan? Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan? |
Mooie woorden Roelande en oh zo waar......je moet jezelf niet beter vinden dan de ander, zeker niet als christen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf is in die zin een mooi spreekwoord! Kijk eens wat je zelf doet en niet altijd naar die ander!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 09:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:34
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Paulus zegt het volgende over verlossing van deze en andere zonden: “Of weet u niet dat onrecht-vaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10 Dwaal niet! Hoereerders, afgodendie-naars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen gemeenschap hebben, dieven, hebzuch-tigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11 En sommigen van u zijn dat geweest, maar u bent schoongewassen, en geheiligd, en gerechtvaardigd, in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God” (1 Kor. 6:9-11).
Dr. Ed Murphy zegt: “Hoewel ik niet de grote bindende kracht van homoseksuele begeerte onder-schat, wil ik nadrukkelijk verklaren dat Gods verlossende kracht beschikbaar is voor allen die prak-tiserende homoseksuelen zijn, alsook voor degenen die door homoseksuele begeerten geteisterd worden. Dezelfde God die in Paulus’ tijd van homoseksuelen nieuwe mensen gemaakt heeft, is nog steeds bezig om mensen tot wedergeboorte te brengen en nieuw te maken (2 Kor. 5:17)”.
Dit standpunt is het gevolg van humanistisch denken. Humanisme is een onbijbelse, mensgeoriën-teerde ideologie die de christelijke theologie extensief heeft aangevallen om haar duidelijke leerstel-lingen af te zwakken en aan te passen aan de behoeften en ideeën van de moderne samenleving. Het gezag van de Schrift wordt ondermijnd door het herinterpreteren van “controversiële” leerstellige verklaringen, op zo’n manier dat ze compleet aan de kant worden gestoten of verworpen door dege-nen die ze niet willen gehoorzamen.
Wij zijn allen rekenschap verschuldigd aan God voor hoe wij Zijn Woord behandelen, en hoe wij zijn Zoon eren, Hij die mens is geworden om ons te onderrichten in de wegen van gerechtigheid en aan het kruis verzoening te doen voor onze zonden - inbegrepen de hoogstverachtelijke zonde van homoseksualiteit.
<><
Zwaan |
Ik vind je mening ver beneden peil............en je kan het er niet mee eens zijn maar om dat zoiets hoogstverachtelijk te noemen vind ik weinig christelijk en ook niet kunnen.....je mag je schamen! En weet je? Je hoeft gelukkig niet overal een mening over te hebben en die hoef je zeker niet altijd te ventileren.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 09:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:39
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik ben een echte lezer hoor... een interessant boek is geen punt. Maar een lap tekst op het forum vind ik niet uitnodigend. Voor een ander misschien geen bezwaar om door te ploegen, ook prima. |
Ik ben het met je eens Jol, ik sla die lange stukken ook altijd over, domweg omdat me de tijd ook ontbreekt om dat allemaal door te lezen...Er is nog een leven naast CM en daar ben ik vast niet de enige in....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 09:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:58
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik denk dat voorgangers en oudsten daar idd een verantwoordelijkheid in hebben. Maar ik denk dat het tevens onze verantwoordelijkheid is om elkaar te onderrichten en te bemoedigen.
Koll 3:15-16 is niet uitsluitend gericht aan voorgangers, herders of leraars, maar aan de hele gemeente: "En de vrede van Christus, tot welke gij immers in één lichaam geroepen zijt, regere in uw harten; en weest dankbaar. Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten."
Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat er niets mooiers is dan samen met anderen de bijbel te bestuderen en te onderzoeken en te ontdekken wat God allemaal voor ons in petto heeft! Het bindt samen, het bemoedigt en het verrijkt je geloofsleven. | U
ik ben het laatste helemaal met je eens! Maar ik vind niet dat je eigen mening ook voor een ander moet gelden, ik ga mijn medechristenen niet vermanen omdat zij hun geloof wat anders ervaren en beleven dan ik dat doe, dan doe je die ander tekort in zijn geloof.
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 20 september 2012, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 13:10
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hoe ga jij dan om met een bijbeltekst zoals ik hierboven neerzette?
"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16) |
Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 20 september 2012, 13:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:47
Onderwerp: Het weer
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het weer is zeker heerlijk!! Heel de dag op strand en aan zwembad, zonnetje en 29 graden. En GEEN zeeuwen op t strand
groeten uit Griekenland |
Je hebt een zwaar zwaar leven......ik hoor het wel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:46
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn, liefde voor je kind gaat wel over, toen ik gedoopt was, zei me moeder nou die preek kunnen we in onze zak steken(slaat op ons). Ik vatte 'm toen niet... Nu wel...
Toen ze jonger was, wou ze 't er niet oever hebben want ze wou genieten van het leven, ja, met een flinke zwarte baan, oppassen op huizen van miljonairs bij vondelp.
Nu ze iets ouder is wil ze 't er niet over hebben want ze is nu 'oud'.
Ik vroeg hoe kan je je dochter van 12 nu elke ochtend om 4 uur kranten laten lopen is nog gevaarlijk ook en ik kon zo niet leren want 's middags weer een wijk.. Ze werd echt woedend...en ik wéér, voor de zoveelste keer excuses "het spijt mij dat ik je boos heb gemaakt....wil je me vergeven, me broer er ook achteraan meteen, of ik wel weet wat ik haar aandoe...ik vroeg 't gewoon, vriendelijk, zonder ondertoon....
Ja, ik moet het 'een keer' achter me laten, dus ja, kan niet meer met me moeder omgaan, want ik moet dan altijd me"het gaat wel goed ondanks dat me leven kapot is gezicht/masker opzetten, wat zoveel stress geeft.... en ook: ik vind het niet erg dat me broer en me nichtjes wel op je verjaardag mogen komen maar ik niet
En toen ik geld hád(getrouwd met man met eigen zaak, waar ik geen alimentatie niets van wou, omdat ik agressief was in dat huwelijk en hem niet nog meer pijn wou doen....) Ja, toen zat ze elke weekend bij ons...en nu ik op een flatje zit met 2 de hands spulletjes, ja, ik woon er 7 jaar nu, ze is één keer een uurtje geweest...
In sri-lanka verkopen moeder hun kinderen voor omgerekend 10 euro, maar ja die hebben niets te eten....
En ik kreeg hier een keer een opmerking van een vrouw, ja het is hier geen therapieruimte maar een forum....
Ik ben er klaar mee, nu is de verleiding nog om te forummen, straks loopt me abo af, en dan niet verlengen en dan kan ik niet eens reageren.
niet naar jou pers.natuurlijk |
Je hebt wel gelijk, ik redeneerde wat vanuit mijzelf.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:43
|
|
|
[quote=CARMEN073]Ik denk juist dat de Bijbel daar niet voor gegeven is... De Bijbel is voor mij het lezen van Gods woord en daardoor stil te worden in de Geest van god.......... Het probleem in deze is ook dat er niets voor niets zoveel kerkgenootschappen zijn met allemaal hun eigen visie op de Bijbel......en dan kom je bij het kernpunt dat iets wat jou volle overtuiging is en ook mag zijn absoluut niet die van een ander hoeft te zijn.....De Bijbel is een boek met feiten die een ieder anders interpreteert anders waren we wel één in geloof en kerk.... Ik was zondag jl om wat privéredenen in een Evangelie gemeente, ik vond het er onrustig en miste de verstilling...wil dat zeggen dat die gemeente fout is? Nee, ik heb een andere vorm van geloven waar ik me fijn bij voel en ben dus ook lid van een andere kerk die aan mijn normen van geloof voldoet......Maar moet jij mij dan vermanen? Of ik jou? Omdat we toevallig een andere invulling van geloven hebben? En alle twee op een verschillende manier de Bijbel lezen?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 19 september 2012, 20:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:34
|
|
|
HARALD940 schreef: | Voor mij in elk geval, lerend wie God voor mij persoonlijk is. Wat zegt de tekst, en wat leer ik ervan voor mij relatie met God.
En dat laatste, dat we nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt, ik denk dat dat niet kan, we kunnen het mogelijk verkeert interpreteren, maar dat ligt dan aan ons, en niet aan God of Zijn woord. |
Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?
he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg? En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:43
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik wist dat er ergens een duidelijke tekst moest staan in de bijbel hierover en heb het even opgezocht. Lees leviticus 18:22, Gods Woord is er duidelijk genoeg in dat dit niet bijbels is, desalniettemin geloof ik wel dat er veel mensen, ook christenen mee worstelen! |
Dan mag er wel meer niet denk ik wat nu heel normaal is......
Het is net als met homosexualiteit, mensen moeten daar zelf een weg in vinden.....zij moeten zich verantwoorden voor God, niet jij en ik..... Wij moeten niet denken voor God om de simpele reden dat we dat niet kunnen......en ook niet moeten willen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:40
Onderwerp: De wet
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Volgens mij hebben de katholieken dit begrip 'geleend' uit de mythologie en getracht het te onderbouwen met bijbelteksten. |
Zou zo maar kunnen, maat het ging mij meer even om het begrip......en katholieken onderbouwen nu eenmaal niet alles met Bijbelteksten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:38
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
JANS221 schreef: | Niet alles is wat het lijkt. En zolang de vrouwen vrijwillig meedoen en gewillig naar de man luisteren en hem het voor het zeggen laten hebben, zullen ze daar beiden wel tevreden mee zijn. Wel komt boer Aad op mij vrouwonvriendelijk over! Maar ik hoop voor de vrouwen dat dat ook niet is wat het lijkt. |
Ik vind boer Aad ook wel wat op zichzelf gericht maar we zullen het beleven! Zal hij weleens eerder drie vrouwen in huis hebben gehad?
En hoe zal het de mannen bij de boerin vergaan en de mannen bij boer Willem.......spannende laag complexe tijden........heerlijk met een kop koffie en even whatsappen met vriendinnen over het overhemd van boer Aad en het shirt van Willem..... Genieten dus.......Visser weet niet wat hij mist als hij in slaap valt....... En Jans, ik ben het met jee eens. Niet alles is wat het lijkt, gaat er juist om wat je niet ziet he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 23:09
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oke , maar dan zal die Jacob niet op jou vallen denk ik .
Was eigenlijk ook wel saai hè in zo'n smederij , geef mij dan maar zo'n uitje op zo'n vissersboot . Die personen troffen het heel wat beter. Lekker op het water , is toch veel romantischer als in zo'n smederij? |
Dat ben ik helemaal met je eens....maar misschien vonden de mannen het wel gezellig?????? Zo leuk vind ik Jacob nu ook weer niet, vind hem leuk voor de homoboer...... Jij weet er toch wel aardig veel van Vissertje......net als de meeste mannen trouwens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 22:59
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , ik snap er geen bal van . Meestal zie ik de eerste 5 minuten , dan val ik in slaap en nèt als het klaar is word ik weer wakker. Dat vind ik nou altijd zoooooo jammer hè. Maar ja , hoeveel uitzendingen zijn er? 12 ? Dan denk ik maar zo aan het eind van het seizoen .... Heb tóch een hele uitzending bij elkaar gezien.
En hoe zat dat dan met die Willem dacht ik . Die gozer die bij de smid op bezoek was. Want daar zag ik geen één vrouw.
Nee , vissertje snapt er helemaal niks meer van van heel dat bzv-principe |
Toch eens een hele uitzending kijken...Willem is een homoboer Visser, hij valt op de mannen en ik vind Jacob de leukste man bij de homoboer...... Homoboer, wat een woord eigenlijk......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 22:18
|
|
|
JOL252 schreef: | Inderdaad... zoals een vrouw in een documentaire van de EO eens zei: Gods genade is onbegrensd, mijn genade kent beperkingen... Een vrouw die al jaren jongens opving in de sloppenwijken van ik dacht Harlem, groot hart en ongelooflijk geduld.
Mooi dat die moeder haar zoon nog ging opzoeken.. het hoeft geen goedkeuring te betekenen van wat hij deed. Het gevoel van behoefte aan recht van de schoonmoeder is ook duidelijk. |
Prachtige uitspraak van die vrouw en zo is het ook denk ik......
Liefde van je kind gaat nooit over toch? Kan me dat wel voorstellen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:59
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee joh , kwestie van gunnen. |
Visser, ken jij het principe wel van BZV? Vrouwen schrijven op de mannen die ze leuk lijken, niet andersom.....dit even voor de duidelijkheid....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 17 september 2012, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Overigens een leus van de VVD die zeer kort door de bocht is. Ja er moet erkenning zijn voor de slachtoffers en een genoegdoening (het OT staat daar vol mee dus is bijbels zat). Maar ik blijf het zeggen, een groot deel van de daders hebben inderdaad een rot jeugd gehad, misbruik en mishandeling en er zijn kinderen die voor hun 8e jaar al leren wat hun moeder op de tippelzone doet en hoe je drank en drugs moet gebruiken (aangeboden door pa en ma). Hoe moet je dan ooit normaal leren kijken naar correct burgerschap. Meeleven met de slachtoffers... ja en ook met de slachtoffer in de dader als hij of zij de straf uitzit. |
Klopt wat je zegt, zie je bij incest ook vaak dat dat doorgaat in families omdat je niet beter weet dan dat dat hoort....... Maar ik kan me ook voorstellen hoor dat vergeven een brug te ver is, ik zag een tijd geleden een docu op tv waarin ouders vertelden van hun dochter die met haar kindjes vermoordt was door haar man....Die mensen waren christenen en vertelden heel open over hun strijd......De moeder vertelde ook dat de moeder van die man ook vreselijk met hun meeleefde maar wat ze niet begreep was dat die moeder toch wel haar zoon opzocht in de gevangenis, dat hoorde niet vond ze.....en weet je? Vanuit haar kant kan ik me het nog voorstellen ook dat je zo denkt........maar vanuit die moeder van die man kan ik me het ook wel weer voorstellen......zo zie je maar het blijft een heikel punt vergeven.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 17 september 2012, 22:01
|
|
Naar boven |
|
|