Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:10
Onderwerp: Het weer
|
|
|
[quote=JANS221]Ik ga je gewoon gelijk geven, lijkt mij het beste.
Jans, een westerling die hard werkt om de economie voor het gehele land, inclusief de meest noordelijke streken, op peil te houden.t
[i]Dat doen we zelf wel. Jouw bijdrage aan de economie, levert omdat je in het westen woont, niets meer op dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Je opmerking geeft precies aan waar de schoen voor ons qua opvatting en instelling wringt. Dat de mainports Schiphol en Groot-Rotterdam in het westen liggen, betekent nog niet dat de doorsnee-westerling met zijn baan meer bijdraagt aan de economie als geheel. Er is geen enkele reden tot arrogantie. Groningen is in theorie vanwege de hoge prijs van het aardgas ook een van de rijkste provincies van Nederland maar profiteert daar nauwelijks van. Zelfs de schade van aardverschuivingen wil men vanuit de Randstad niet betalen. Groningers hebben niet zo'n grote mond he. En het werkschuwe, dan wel criminele deel in de grote steden daar betalen wij ook aan mee.
maar om on-topic te komen: Gelukkig laat God zijn zon opgaan over noorderlingen en westerlingen (vrij vertaald naar Mattheus)[/i][/quote}
Gelukkig maar, over ons schijnt dezelfde Zon, waar we ook zijn. Dank voor je reactie, ik hou daar wel van. Mooi weer om even naar de eilanden te gaan.
Thomas, was in zijn opsomming bos, heide en de filevrije snelwegen nog vergeten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 september 2012, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:17
|
|
|
1962: De havenmeester van Grou had een beetje ruzie over het gedrag van een van onze oosterburen. Die was midden in de nacht gaan liggen en weigerde te betalen. De havenmeester kwam naar hen toe met de uitspraak dat er een tijdje geleden ook nogal wat Duitsers midden in de nacht kwamen en dat was hem nadien niet zo goed bevallen.
In het Fries klinkt het leuker, en bedenk dat ze met veel understatement spreken.
Thomas, die helaas moet toegeven dat hij wel graag in Duitsland is. Gezelliger dan de wat arrogante delen van Nederland, lol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:08
|
|
|
Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad: veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een hele grote gevangenis in Leeuwarden - en nauwelijks daarbuiten. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel. Ze spreken zelfs Nederlands.....
Thomas, er is maar één echte elfstedentocht.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 september 2012, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:13
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, of het nu wel of niet Wmijn was, als ik me druk moet maken over wie ik hier eventueel zou kunnen bezeren durf ik niks meer te schrijven... |
Als je weet dat je niet bezeert, hoef je je ook niet druk te maken. Ik hecht aan helderheid maar voel me niet bezeerd. Ik ken je langer dan vandaag.
Thomas, zere keel van het praten vandaag, blij dat ik geen dominee ben.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 19:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het begint nu een onderwerp te worden waarin we elkaar persoonlijk kunnen bekritiseren? Wmijn, als jij je zo verwond voelt, en volgens Thomas is het heel ernstig, waarom val je een ander dan aan? |
Hoho, volgens Thomas is hetgeen Sola heeft gedaan ernstig en ik heb Willemijn in een ander verband genoemd, namelijk in een uitspraak van Sola over het schrijven van een eigen Bijbel. Bij degenen die hier verwond zijn geworden en dat is zeker het geval, heb ik Willemijn niet genoemd en toen ook niet bedoeld. Willemijn komt wel voor zichzelf op. Ik vind dat je iets zorgvuldiger moet zijn over Willemijn en mij geen uitspraken in de mond moet leggen.
Thomas, dit even ter verduidelijking omdat het op het forum staat. Dit soort dingen kunnen normaal beter in een privemail.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 14:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De discussie gaat me nu weer veel te veel over Filia. En het is volgens mij onjuist, maar het valt niet te bewijzen. Iedereen heeft een andere beleving en zou dit ook anders beleven. En om te praten over wonden die genezen moeten worden wat is dat overdreven zeg.
Bepaald niet. Dat jij niet inziet wat ze heeft aangericht dat is dan zo. Maar kennis van en inzicht in de gevoelens van nogal veel mensen hier, heb je dan niet. De mensen hier die wel gekwetst zijn zou je op zijn minst serieus kunnen nemen in plaats van ze belachelijk te maken met een uitspraak als: dat is wat overdreven zeg. Helaas is het dat duidelijk niet, het is eerder een understatement.
Maar goed, ik heb gemerkt dat er voldoende appel gedaan is aan het moederinstinct van sommigen hier. En dan zijn ze van twee kanten tevreden, degene die getroost wordt en degene die kan troosten. Dat ze dan maar de waarheid begraven is ten tweede...
Wat is waarheid is een vraag die de mensheid al langer bezighoudt. Na al die eeuwen is een beetje tolerantie naar mensen die dingen anders zien en de zoektocht naar die waarheid of Waarheid ook volgen, meer op zijn plaats. Mijn grootvader zag het als waarheid dat alleen de vrijgemaakten in de hemel kwamen om maar eens iets te noemen. Die 'waarheid' is ook begraven en heeft zeker niet tot veel vreugde geleid. Ik vind wat je hier schrijft bijna cynisch. (Cynisme is ongevoelige spot, waarbij er geen rekening wordt gehouden met degene die het treft) Dat noem ik geen polemiek.
|
Thomas, dat de discussie teveel over Sola gaat, ben ik wel met je eens.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 14:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 10:36
|
|
|
Mensen, de vorige keer had Sola veel langer de ruimte. Toen ze weg was, kwam de discussie werkelijk op gang en beleefden we op het forum de beste tijden die er hier waren. We kunnen nu dit hoofdstuk afsluiten, opgelucht adem halen en weer aan meningsvorming doen zonder dat, laat ik het vriendelijk zeggen, ze zich er mee bemoeit. De wonden helen niet snel en dat is zonder meer begrijpelijk. Het voordeel van deze uitermate slechte periode is dat iedereen nu kan weten hoe het niet moet. Verder staat het nergens letterlijk in de Bijbel, maar ik geloof echt dat we behalve Gods Naam ook Gods Woord niet ijdel mogen gebruiken.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 september 2012, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 19:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het moet niet gekker worden met die criteria hier. Iedereen die zich een beetje sociaal voordoet mag al als christen door gaan. En er zijn veel mensen geweest, die zich als beesten gedragen hebben. Het is de idioterie zelve dat ze jullie bijdragen hebben laten staan waarin je yoga verheerlijkte en andere mensen uitdaagde om mee te doen... |
Ik denk dat CM eerder op de stijl van communiceren en reageren op standpunten van anderen is gericht dan op de standpunten zelf. CM grijpt nooit in vanwege de standpunten en altijd vanwege de manier waarop het gebracht wordt en wat het effect is of kan zijn bij degenen die aangevallen worden. Sola en jij vormen nu eenmaal een eenheid dus het raakt je persoonlijk. Het gaat ook niet om haar standputen maar om haar stijl. Een jaar of wat geleden is ze weggegaan omdat ze van alle kanten werd aangevallen op haar persoonlijke omgangsstijl. Na twee weken bemoeienis met het forum nu was de sfeer onhoudbaar en werden mensen ernstig beschadigd. Omdat CM de discussie op het Internet voor iedereen leesbaar laat staan, doen ze zichzelf ook geen goed. Ik denk echt Chat, dat je niet goed aanvoelt wat het negatieve effect van Sola is. Er zijn mensen op CM die vandaag nog het bloed voor de ogen krijgen en zich gekwetst en vernederd voelen door haar. Het gaat niet om haar standpunten, er komt hier zoveel voorbij.
Een commissie die moet toezien op de inhoud van de geloofsleer en het in overeenstemming moet brengen met wat mensen mogelijk als de christelijke boodschap zien, zal nooit werken. Dat is ook niet de taak van CM, noch het nut van dit forum. Iedereen kan zeggen wat hij vindt en wie in de communicatie ernstig tekort schiet of mensen bewust kwetst, dan wel de sfeer anderszins verziekt, daar is geen plaats voor. Dat vind ik een goed beleid.
Vanuit mijn achtergrond ben ik ook niet zo voor de herinvoering van de Inquisitie met types die een oordeel geven maar onvoldoende kennis of inzicht hebben, ook in mensen. Herman zou zichzelf mogelijk wel een goede kandidaat vinden, of Gibby en wie weet Sola ook wel, gezien de opstelling van deze mensen op het forum.
Nou, dat lijkt mij geen goed idee. Wie bepaalt wat christelijk is of niet? Daar komen we als christenen al tweeduizend jaar niet uit. Als iedereen volwassen en respectvol schrijft, is een discussie best te voeren. In een discussie ben je het nu eenmaal vaak of zelfs per definitie oneens. En dat kan best zonder een opmerking tegen Willemijn dat ze haar eigen Bijbel maar moet schrijven omdat ze er andere opvattingen op na houdt dan Sola. Ik vind dat van een stuitende arrogantie. Dan wordt er een grens overschreden, zeker als je dat zegt tegen iemand met een behoorlijke theologische opleiding, die nog een warm mens en overtuigd christen is ook.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 september 2012, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is er bijbelgetrouw aan als ze kinderdoop aanhangen? Als ze predestinatie als voorwaarde tot behoud zien en de kerk gebruiken als machtsbasis om de gelovigen te onderdrukken? |
Maar jij beschouwt jezelf als bijbelgetrouw en de vrijgemaakt-gereformeerden doen dat ook. Mensen die zichzelf als bijbelgetrouw beschouwen, vinden dat vaak omdat ze de bijbel letterlijk lezen. Dat is dus ook een interpretatie, want de conclusies zijn niet hetzelfde. Aantoonbaar want jij en de vrijgemaakten hen bepaald verschillende standpunten. Bijbelgetrouw wordt op die manier een term die gebruikt wordt om het eigen standpunt kennelijk extra gezag te geven.
Thomas, is bang dat je slotzin maar al te vaak waar is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 september 2012, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 18:01
|
|
|
Er waren ook mensen die zichzelf bijbelgetrouwe christenen noemden en er in lazen dat alleen vrijgemaakt-gereformeerden in de hemel zouden komen. En er zijn nog steeds leden bij de vrijgemaakten, zij het niet veel, die dat geloven. En je kunt van ze zeggen wat je wilt maar ze nemen het Woord serieus. Het staat alleen nergens, ook niet indirect.
Thomas, wel vrij gemaakt, niet vrijgemaakt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 september 2012, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:55
|
|
|
JANS221 schreef: | Van het weekend 25 graden!!
(maar wat is het al vroeg donker.....) |
Over ongeveer twee weken is de nacht al net zo lang als de dag, en het wordt alleen maar erger. In november is het vaak ook nog nat, grijs en koud, al viel het mee het laatste jaar.
Thomas, houdt niet van november.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 20:56
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Lekker Jans, heerlijke muziek.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 5 september 2012, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Volgens mij gestofzuigd. Maar dat kan Thomas wel vertellen. Stof gezogen lijkt me niet echt gezond. |
Het is gestofzuigd. Het is een onscheidbaar samengesteld werkwoord. Stof en zuig blijven samen en dat geldt in de tegenwoordige en ook in de verleden tijd. De verwarring onstaat doordat stofzuigen wordt vervoegd als een zwak werkwoord (stofzuigen, stofzuigde, gestofzuigd) terwijl zuigen een sterk werkwoord is (zuigen, zoog, gezogen.) Stof gezogen is om die reden fout.
Visser heeft gelijk.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 september 2012, 00:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:52
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
En Willemijn, wat vond je ervan?
Thomas, geen boer Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:30
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
Chatuliem,
Anti-VVD is niet automatisch pro-PVDA.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 19:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit stelt me wat teleur Thomas. De vreugde van de democratie is immers dat we vanuit onze mening mogen stemmen? En ik heb een mening, heb die al jaren, wordt er de laatste tijd alleen maar in bevestigd. Wees dan blij dat ik uit volle overtuiging kan stemmen op een partij die bij me past. |
Ik denk en handel anders. Ik geef iedereen de ruimte maar wil wel argumenten. Mijn bezwaar tegen de VVD bestaat niet uit de opvattingen uit het boekje, zoals ik ze bij jou lees. Mijn probleem is de praktijk: roepen dat iedereen de buikriem moet aanhalen en vervolgens voorstellen 1000 euro (arbeidskorting) te geven aan 'de hardwerkende Nederlander'. Flink roepen over de zaken aanpakken maar de bezuinigen halen uit het snijden in sociale voorzieningen. En wie dragen aantoonbaar niets extra bij? De mensen met een hoog inkomen. Jij stelt dat mensen die een bepaalde opleiding of verantwoordelijkheid wel extra mogen verdienen. Dat vind ik ook maar daar gaat het de liberalen niet om. De praktijk is een hele andere: Wie veel verdient (en misschien wel alleen belegt) moet minder belasting betalen van de VVD. In de laan waar ik woon, lossen de mensen geen hypotheek af maar beleggen van dat geld. De belasting op rendement van je geld is 4 procent waar je in de praktijk 2 procent betaalt, want het toptarief is maximaal 50. De hypotheekrenteaftrek moet uiteraard in stand blijven om dit allemaal mogelijk te maken. Van de weinige rente die je tegenwoordig betaalt, gaat daarvan dan ook nog de helft af. En maar mopperen op de uitkeringstrekkers. Zet dat eens af tegen de echt hardwerkende Nederlander. Na jaren stevig bezuinigen en liberaliseren, komt die nauwelijks meer aan een vaste baan en krijgt bij ontslag al snel een lage uitkering, waarna met de huidige werkeloosheid niet snel een andere baan gevonden wordt. En dan nog hopen dat je niet ziek bent, want het eigen risico moet mensen stimuleren gezond te blijven - alsof dat zo zou werken. De VVD heeft de positie van de eigen achterban verbeterd maar de rekening neergelegd bij mensen die toch al weinig hebben. Zeker, er wordt misbruik gemaakt van sociale voorzieningen en dat stoort me buitengewoon. Maar het bedrag dat omgaat in belastingontduiking is een veelvoud daarvan. Echter daar hoeft kennelijk niet op te worden bezuinigd.
Ik vind dat iedereen die dat kan de eigen broek moet ophouden. Maar in tijden van crisis moet je niet de mensen in mijn laan helpen maar zorgen dat gezinnen met kinderen toch nog redelijk door de tijd komen. En je kent me lang genoeg om te weten dat ik zelf aan de goede kant van de samenleving zit, zowel qua opleiding, baan als inkomen. Toch peins ik er niet over op deze belangengroep van mensen die het toch al heel goed hebben, te stemmen.
En als je dat standpunt je teleur stelt, dan is dat jammer. We zijn een samenleving. Die jou ook onderhoudt - en daar heb ik geen enkele moeite mee omdat je je middels je voorgangerschap in een gemeente toch heel nuttig maakt. Het is een gegeven dat je gezien je leeftijd en andere zaken haast niet meer aan een baan komt. Het gaat in de wereld niet alleen om de economie. Niet bij brood alleen, wat mij betreft.
Thomas, deelt je vreugde over de democratie maar vraagt zich af of deze partij wel echt bij je past.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 september 2012, 13:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 14:42
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nieuw probleem;
Wie wil mij even helpen om te leren hoe ik een elektronisch boek koop en dat ook op mijn e reader kan zetten..... Ik wil dolgraag het nieuwe boek van Geert Mak op mijn ereader maar weet niet hoe dat moet.....
Mis gelijk weer beun, die wist dat allemaal en was ook erg behulpzaam.... |
Ik neem aan dat je Reizen zonder John van Geert Mak bedoelt:
http://www.ebook.nl/store/reizen-zonder-john-p-199551.html
Zorg dat je een idealkastje of een creditcard gereed hebt en controleer of je op je ereader de boeken kunt lezen:
http://www.ebook.nl/store/ebook_pages.php?id=150
Zoja dan kan je hem voor 20 euro downloaden. Volg de instructies nauwkeurig.
Overigens zijn er dvd's in omloop met 4500 ebooks of zo en het is geen rommel. Je kopieert ze eenvoudig naar je ereader. Dat is uiteraard niet legaal dus het is maar hoe je daar over denkt. Ebook.nl werkt met niet te kopieren titels en je moet een extra programmaatje downloaden om die boeken te kunnen lezen. Op de iPad werkt het prima en het is lekker in de trein.
Thomas, sjouwt soms wel 300 boeken mee in de trein.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 september 2012, 15:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:55
|
|
|
[quote=COOTJE711]Heb ik eigenlijk 2 vragen; 1. Wie zou je er momenteel onrecht mee doen als ze dit standpunt, wat democratisch is gekozen, uitgedragen wordt? 2. Stèl okee men wil ècht theocratie uitdragen... (wat helemaal niet aan de orde is) Dan wordt dit toch pas een heikel punt als de ruime meerderheid van ons land hierop stemt? Nou dàt zie ik nog niet gebeuren... Dus wat is nu het probleem? En stem het grootste gedeelte hier wel op... nou dan is het democratisch gekozen toch?
Om met je slotzin te beginnen: in ons stelsel heb je voor een grondwetswijziging een tweederde meerderheid nodig. Dan pas kun je in plaats van democratie, theocratie, dus wetgeving op basis van bijbelse wetten, invoeren. Natuurlijk zal dat nooit gebeuren. De SGP is een randverschijsel in de politiek en de aanhang is klein en nagenoeg constant. Het is niet aannemelijk dat deze opvattingen gerealiseerd worden. Je eerste vraag begrijp ik niet echt.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor mij is mijn christelijke achtergrond niet het hoofdmotief hoe ik stem. Uiteindelijk vind ik het een verschrikking een theocratie te hebben. Daar kun je nl. niks mee. Dan leg je andere mensen jouw idealen op en dat kan gewoon niet.
Ik heb trouwens eens goed de kiezerslijst door gelezen. Dit omdat ik het altijd leuk vind op mensen te stemmen met wie ik wat heb. En tot mijn grote verbazing stond Orlando Bottenbley ook op deze lijst. |
Bottenbley is als de dood dat hij met voorkeursstemmen wordt gekozen. Hij staat op nummer 49 van de CU. Maar stem maar op hem Chat, beter dan de VVD in ieder geval.
Thomas, een theocratisch staatsbestel is inderdaad waanzin.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:28
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik denk dat je hier een denkfout maakt Thomas... De SGP mannebroeders zien een vrouw wèl als volwaardig. Ze zijn juist vrouw vriendelijk door voor ze op te komen... Dit zie je bijvoorbeeld in hun prostitutie standpunt...
Nee, als je een vrouw niet als gelijkwaardig beschouwt, ben je niet vrouwvriendelijk. Je kunt niet zeggen je bent volwaardig als je niet mee mag praten en niet in de Tweede Kamer mag komen door het enkele feit dat je een vrouw bent. De SGP en met name de CU breken zeker een lans als het gaat om vrouwenhandel en het uitbuiten van vrouwen. Het is echter een PVDA-wethouder in Amsterdam die de klappen aan de slavinnenhouders uitdeelt. Ik ben het zeker wel met je eens dat deze misstanden in het neo-liberale Nederland te lang onderbelicht bleven en dankzij met name de CU - maar gesteund door de SGP - op de agenda kwamen.
Ik denk dat er in elke groep, zo ook in de SGP, verschillende groepen zijn... met verschillende meningen... niks mis mee lijkt mee. Als je maar dezelfde hoofddoel hebt.
Het is zeker zo dat er ook binnen de SGP niet over alles hetzelfde wordt gedacht. Maar het vrouwenstandpunt kan echt niet en is in strijd met de grondrechten. Persoonlijk stoort de sociale paragraaf mij het meest. En wat is het hoofddoel, tsja.
De bijbel wordt door mensen geïnterpreteerd.... dus o zoveel meningen... Waarom zou een partij niet zo'n standpunt mogen hebben? Er wordt toch democratisch gekozen?
In Duitsland is er een wet dat je democratie niet mag misbruiken om de democratie omver te werpen. Feitelijk streeft de SGP een theocratisch systeem na, ook al hebben ze het in 2008 uit het programma geschrapt om niet in een adem met fundamentalisten uit Iran genoemd te worden. Maar men stelde dat het standpunt niet veranderd was. Er botsen wel twee grondrechten: het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van vergadering.
Het kan mij geen lor schelen of vrouwen wèl of niet op de kieslijst komen... als ik het maar niet hoeft te zijn
Ik zou ook niet graag als vrouw in de SGP-fractie zitten maar ik ben natuurlijk een jongetje. Vrouwen behoren wel op de kieslijst. In de bijdrage van Job lees ik impliciet dat de man de leider is. Nou ik vind dat Merkel het prima doet, daar kan geen SGP-stemmende ouderling tegen op ook al is hij een man.
Wat ik altijd zo vreemd vind is.... we leven in een land die zich uitgeeft ènorm tolerant en democratisch te zijn... maar als het erop aankomt zijn we helemaal niet zo tolerant èn democratisch.....
Nederland blijkt juist tolerant en democratisch te zijn door deze partij, ondanks ongrondwettelijke opvattingen en het feitelijk niet-democratische karakter - men wil theocratie, dus een wetgeving op grond van de bijbelse, toch volledig mee te laten doen en te erkennen. |
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 september 2012, 15:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan van de SGP vinden wat je vind maar ze blijven wel trouw aan hun principes.....Ik zal er nooit op stemmen door hun vrouwbeeld maar dat is even wat anders... Het CDA heeft het alleen nog maar over de wortels van het christendom en verder heeft het niet zo'n plaats binnen die partij..... En helaas moet je bijna zeggen is het nog steeds van deze tijd dat de kerk voor minder behoeftigen zorgt ondanks dat sociale zorg een taak van de overheid is..... kijk maar eens naar het aantal voedselbanken wat door diaconieën opgericht is en het toename van de hulpverlening door kerken........ |
Je gaat niet in op de kern van mijn bijdrage. Ik vind het eigenlijk triest dat we als kerken weer aan diaconie moeten doen omdat er zoveel mensen en met name gezinnen met kinderen tussen wal en schip raken. In mijn directe omgeving is de diaconie een groep kerkleden die mensen helpt en voor hen de weg in het subsidiedoolhof effent, aangevuld met geldelijke bijdragen voor bijvoorbeeld een wasmachine of schoolboeken. Het CDA is te weinig sociaal geweest in het verleden en raakt de stemmers die dat willen kwijt. De sociaal-christelijke opvattingen zijn binnen de CU nog wel aanwezig, al is het minder dan onder Rouvoet. Wel typisch: wie in de kieswijzer van Trouw een sociaal-conservatief standpunt heeft, kan haast bij geen enkele partij terecht, nu de CU op dit vlak ook iets naar rechts opschuift.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:45
|
|
|
JOB714 schreef: | ik vind dat als een man en vrouw het zelfde idee moeten hebben over de politiek, een vrouw op de kies lijst vind ik opzich geen probleem maar ook staat achter iedere lijder als het goed is ook een sterke vrouw die hem bijstaat. |
Waarom zouden een man een vrouw hetzelfde idee moeten hebben over de politiek? Vrouwen zijn tegenwoordig zelfstandige wezens en goed opgeleid. Een opvatting dat de man de vrouw behoort te volgen, doet geen recht aan ieder mens. Evenmin als dat de vrouw de man volgt. De Bijbel preekt ook gerechtigheid en dat is dat een ieder tot zijn of haar recht komt. Als een vrouw uit overtuiging SGP stemt dan is dat ok en als ze het doet omdat ze dat moet doen van haar man dan doe je haar geen recht. Verder is er wel een verschil tussen een leider en een lijder, ik denk dat je het eerste bedoelt. Als dit soort mannen denken dat ze leider zijn, lijden ze eerder aan een achterhaalde opvatting. Een partij die vrouwen niet als volwaardig ziet, zal mijn stem nooit krijgen en als men zich dan nog beroept op bijbelteksten dan vind ik dat beledigend voor medechristenen die een vrouw wel als een gelijkwaardig mens zien. Als de SGP vrouwen niet wil laten meedoen dan moeten ze ook consequent zijn en de stemmen van vrouwen niet meetellen. Ik denk als SGP-stemmers het programma zouden zien ze nog wel eens konden aarzelen of ze dat ook wel willen: nog niet al te lang geleden bestond de sociale paragraaf uit het gegeven dat 'armenzorg een zaak van particulieren' zou moeten zijn. Geen bijstand dus maar afhankelijk van de diaconie of niet-kerkelijke weldoeners. Dan ben ik toch blij dat we in een beschaving leven waar sociale zorg een zaak van de overheid is. Wie wil er terug naar de tijd dat een stel zwarte ouderlingen wel even zullen bepalen hoe die zo zondige gescheiden vrouw haar leven zal moeten inrichten omdat ze nu eenmaal wat geld voor haar en haar kinderen moet hebben?
Thomas, echte leiders zorgen dat zwakken minder lijden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe kun je nu voor de zwakken opkomen en ze gelijk niet uit hun situatie willen helpen? Dat is niet helpen, dat is mensen zwak houden. Mensen leren voor zichzelf te zorgen is verreweg het beste. |
Gewetensvraag: zie jij daar zelf nog kans toe in je eigen situatie? En voor hoeveel mensen zal dat in deze zware economische crisis wel niet opgaan?
Thomas, voor elkaar zorgen is een christelijke opdracht, de vroege kerk is er mede groot door geworden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 30 augustus 2012, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zou het echt niet weten. In mijn bijdrage zat een woordgrapje, die voor heel veel mensen niet te begrijpen is. Alleen voor mensen die veel eerder hier op CM waren. |
SolaFide is de eerdere nickname van Filia. Solafide betekent door het geloof alleen en Filia is dochter. SolaFilia is, zoals Chat zegt, een woordgrapje. Denk bij Sola aan het Franse seule (alleen)en bij Filia aan het Franse fille (dochter). Frans wordt wel eens vulgair Latijn genoemd, tenslotte.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 30 augustus 2012, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 21:50
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
Beetje een sukkel, die Jakob.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 21:04
|
|
|
De uitspraak is al te lezen bij Associated Press in Amerika. Todd Akin heeft zijn uitspraken inmiddels teruggenomen wat het voor van der Staaij nog pijnlijker maakt.
Dutch Candidate Echoes Akin Rape Pregnancy Comment
THE HAGUE, Netherlands August 28, 2012 (AP)
A conservative candidate for parliament in Dutch national elections has agreed with remarks by U.S. congressman Todd Akin, who claimed that women have a natural defense mechanism that usually prevents them from becoming pregnant in cases of "legitimate rape."
Kees van der Staaij, leader of the small Christian fundamentalist SGP party, said Tuesday that after a woman is raped "the chance of pregnancy is very small."
He says he opposes abortion even when a woman was raped.
Akin's remarks caused a storm of protest in the U.S. and he has since said he was wrong, though he still opposes abortion.
Van der Staaij was quickly critized by Dutch leftist parties, who called for him to retract the remarks he made on television station RTL-Z.
Dutch national elections are Sept. 12. 10:49 AM EDT Aug 28, 2012 This man is not living in nowerdays life.He still thinks womens rights are nothing more as doing the dishes and get pregnant as much as possible. Women are not welcome in his party!Glad to know on forehand this party won't get much seats at the Sept 12th elections!!
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|