Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:18
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.
Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.
En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?
Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.
Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje. |
Klopt Willem kan me volledig in jou tekst vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:23
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
Denk dat best velen die hier zitten een zekere "angst" hebben om weer of voor het eerst lief te hebben..
Als ik me openstel wordt ik dan niet weer gekwetst? is deze man vrouw het waard om voor te vechten?? Ook als je nooit een relatie hebt gehad is er een angst geloof me!! Want als je denkt wat op te bouwen en iemand te leren kennen kunnen ze je vies gebruiken en dan ben je gekwetst tot op het bot... Je dan weer open te stellen voor een nieuwe liefde geeft angst daar ontkom je volgens mij niet aan, dat is menselijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:19
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Eindelijk een begin kunnen maken met het uitruimen, opruimen van van trapkast Wat wordt dat toch snel een troepie Maar goed het begin is er, nu de rest nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 20:07
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik denk met de zijne |
LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 20:06
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ROOS575 schreef: | Toch vind ik deze witte wereld geweldig!!! Tijd om vrij te krijgen èn een fikse wandeling te maken!!!! Helaas denkt m'n baas er anders over |
Ik ook vind het heerlijk... Ging net de container halen dacht dat het allang gestopt was met sneeuwen maar nee er viel nog poeder naar beneden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:48
|
|
|
ANNA415 schreef: | Mooi wit mooi uitzicht vanuit m'n bungalowtje, die in een beboste omgeving ligt |
Sneeuwde hier net nog steeds Mooi wit wereldje kids die lekker lopen te dollen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:47
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JANS221 schreef: | Haha, jij ook al? |
Ze nodigen zichzelf uit haha... Hier menu veranderd, verse sperziebonen met gebakken spekjes, champignons en ui, gebakken aardappeltjes en filetlapje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:45
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNA415 schreef: | Vanavond condoleren. Collega van de radio. Ze leed al 1,5 jaar aan A.L.S. Als eerste viel haar spraak uit. Erg triest voor iemand die graag praat. |
A.L.S vreselijke ziekte er zijn veel erge ziektes maar dat lijkt me echt een van de ergste! sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:45
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat komt vanavond nog denk ik.......... Ik heb straks een gesprek over een puber(niet de mijne),een jongen die de wereld heel zwart ziet en zichzelf als slachtoffer........hij is aan zijn 3de therapeut bezig en aan zijn derde opleiding en........het dreigt (weer) volledig mis te lopen dus ga ik op zijn school praten in de hoop dat er nog iets te regelen is.Hoewel ik veel voor hem over heb voel ik me leeggezogen,ik maak me er al tijden druk over,hij ligt waarschijnlijk om deze tijd nog op bed
Ik ga hem enkele opties voorstellen die hij,naar ik aanneem,weer zal afwijzen(het enige dat hij wil is geld) en dan......tja,bij het laatste gesprek met zijn vader moest het meubilair het bij hem thuis ontgelden,ik blijf liever nog een poosje heel........
Wie niet geholpen wíl worden.......
Leanne,ziet altijd wel een lichtpuntje,hoe klein ook. |
Oef dat valt niet mee... Sterkte ermee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:43
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
JANS221 schreef: | Jij mag wel buitengewoon lid worden. We passen ons reglement wel aan. Doen politieke partijen ook weleens……………. |
Doet me denken aan een mail die ik ooit een doorkreeg.... We hebben een cluppie opgericht met mensen met.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 13:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Gisteren aardappels, rode kool met appel en een bal gehakt. vandaag aardappels, worteltjes met gebakken uitjes en vis.... het leven is zo slecht nog niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 13:08
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik sla mijn volgende maar over . Blijft het altijd jubeljaar. |
Met 50 begint het mooie leven toch pas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 09:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...hier sneeuwt het weeral...mijn merels kunnen amper hun brokjes vinden... |
Hier een zeer grijze lucht vanaf 1 uur vannacht sneeuwt het al heerlijk En de vogeltjes die hebben echt wel hun voer hier in hun VOGELVOEDERHUISJE namelijk Frank
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 15 januari 2013, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:56
|
|
|
JOL252 schreef: |
|
Tsssssssss beloofden ze vanavond al sneeuw valt er niks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Erika, je moet Maritime gewoon even citeren : ik vraag niet om jouw reactie..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:32
|
|
|
MARITIME853 schreef: | ik zou iemand op leugens laten bannen ???? Dat zeg ik niet! jou woorden....
van jou kan een mens alles verwachten ook zulke insinuaties!!
Dat zeg jij, jou opvatting!!
Jij hebt het over groepsverband? ervaring mee?
Ja, want ben zelf forumbeheerder geweest!!! weet wat er aan reactie's in de achterdeuren gereageerd wordt.... |
Dat is niet waar. Iemand banen op "logen", dat slaat nergens op. Jij zou het doen
Dat zijn de woorden die jij zegt!! dus jij insinueerd idd dat ik dat zou doen ja!! maar weet je zoek jij het effe lekker uit joh jij bent fantastisch, echt super goede vent droom verder en zoek het verder uit... adios!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 16:40
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Hier ist alweer vertrokken.. |
Het komt deze kant op zag ik net
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 16:39
|
|
|
KEITH722 schreef: | vgs mij snap jij het niet helemaal of lees je alleen wat je wílt lezen??, nogmaals de korte uitleg: ik begon een onschuldige grap, dat is door een aantal mensen verkeerd opgepikt en vooral verkeerd aangevuld lees: tendentieus íngevuld en als zodanig gelezen door CM en alleen op díe gang van zaken kreeg ik al een ban
God weet dat ik de grap meer dan voldoende onschuldig heb ingezet en niet meer en als iemand het beter dan God zelf meent te weten... need to say more? a |
Ik lees prima maar weet je wat? zoek het gewoon zelf uit!! Ik wilde je alleen maar even meegeven hoe de redactie werkt zoals vaker gezien is op het forum!! Doe wat je wilt en dien de klachten in is je goed recht ik zeg alleen en daarover valt maritiem weer eens omdat ik waarschuwen zeg... lees het dan als tip voor mijn part!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 16:36
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat is niet waar. Iemand banen op "logen", dat slaat nergens op. Jij zou het doen.
De redactie hoort alleen op basis van hetgeen dat zichtbaar op het forum is geplaatst, hun reactie/ban te geven.... Niet hetgeen dat in de chatbox en/of achterdeur praktijken via e-mails vanuit een site.
Het is toch te gek voor woorden dat er een "groeps verband" is, diegene zijn, welke gaan bepalen of iemand gewaarschuwd moet worden of gebant? |
Pardon???? ik zou iemand op leugens laten bannen ???? van jou kan een mens alles verwachten ook zulke insinuaties!! Jij hebt het over groepsverband? ervaring mee? zoals ik al eerder zei dat is een ander topic!! En Cm band wel degelijk op forum en chats en prive mails ja!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 14 januari 2013, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 15:19
|
|
|
KEITH722 schreef: | oh ik heb zelf ook wel eens een onterechte ban gehad hoor, dat ging in het kort gezegd over een onschuldige grap waar andere mensen verder een heel vervelend verhaal van hebben gemaakt resp. er zelf wel even wat vieze dingen bij hebben verzonnen en zogenaamd als klacht hebben ingediend enz dat was erg duidelijk Dat CM daar in meeging viel me net zo vies tegen want God en ik weten dat de grap te onschuldig was voor een ban |
Volgens mij snap je het niet helemaal he!! De redactie leest na waar het over gaat ik kan veel beweren maar als het niet is chats of mails staat te lezen bannen ze niemand!!! Dus als jij een ban hebt gehad doordat volgens jou mensen over jou logen, dan kan je gerust aannemen dat er niet is gelogen maar dat het na te lezen was!!
Maar goed het onderwerp was pesten dus laten we daar maar op terug gaan een topic over de ban bestaat al!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:54
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het in 0181 inmiddels is gaan sneeuwen... ? |
hier nog niks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:53
|
|
|
ROOS575 schreef: | Wie heeft hiervandaan opeens de zon meegenomen? |
Ikke nie want hij is hier ook foetsie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 13:01
|
|
|
KEITH722 schreef: | eh erika, God heeft ze liever vurig en dan maar een beetje verkeerd dan lauw en dan maar een beetje vals snaps? Waar gaat het ook alweer over: een van de bezoekers waar de klacht over gaat maakte de ander ook nog eens uit voor "vieze holbewoner" enz op die bewuste avond!, dan hoeft het niet meer over mij te gaan want dan is er een grens gepasseerd, dat heb ik tenminste nog nooit tegen iemand gezegd of gedaan, noch binnen CM, noch buiten CM, en dat weet je ook wel (kerk midden in het dorp laten hoor!) verder had je ook kunnen waarnemen dat als dat dubieuze groepje er niet is in de chatroom, het dan ook >met of zonder mijn aanwezigheid< beeeregezellig is! maaknieuit Eerst even nadenken, kijken of je alle feiten in hun waarde en in de juiste context voor je hebt en dan pas schrijven graag, en je ziet ík kom wel voor mezelf op, alles went behalve een vent a |
Ik waarschuw je alleen want je zou niet de eerste zijn die in klacht indient over een ander en zelf een waarschuwing krijgt.. Wie wat gezegt heeft geen idee ik was er niet en kan niet oordelen, meestal is er het een en ander aan vooraf gegaan.. Zeg alleen dat ik weet dat jou gedrag ook niet altijd je van het is... maar ja tis net of het mensen zijn he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:58
|
|
|
Tis lekker zonnig maar brrrrrrrrr bar koud!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:51
Onderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is een prachtige tekst maar het komt wel voor uit een mooi huwelijk(mag ik hopen) en dat is -volgens mij- toch een beetje een andere invalshoek......voor de rest ben ik helemaal met je eens....ervaringsdeskundigen worden we nog eens..... |
Klopt idd mijn ouders hadden een goed huwelijk en zijn door de dood gescheiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 09:43
|
|
|
KEITH722 schreef: | btw, ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik wel ééns een paar reacties heb gehad van de redactie bij monde van judith maar dat ging weer niet over aangifte van klachten. Het gaat nu wél over 2 gegronde klachten over bezoekers en hun vunze kreten enz enz, precies het gedrag waarover CM zegt dat ze meldingen van misbruik zeer serieus nemen, en dat er tegen misbruik hard wordt opgetreden door de redactie. Prima zaak redactie maar houd je er dan ook aan! |
Keith houd je er rekening mee dat jou gedrag ook wordt bekeken van de gesprekken?? Kan me namelijk heerinneren dat die ook niet altijd even perfect zijn!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:25
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Was reactie op Franks bijdrage Maar A) klopt wel. |
owwwwwwww nu ikke snap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:50
|
|
|
KEITH722 schreef: | eh erika, steentje heb ik ook op de hoogte gebracht van het voorval en mn heldere en duidelijke klacht daarover en die was het echt wel met me eens... |
Ik ben geen redactie he zeg alleen hoe de redactie vaak werkt daar ben ik na 2.5 jaar aardig achter maarre ligt eraan wanneer je de klacht hebt ingediend opvallend is dat Judith vaak op zondag avond/nacht aan het werk is!
|
|
Naar boven |
|
|