Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 20:36
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Koffer nog eens goed nagekeken of alles er in zat |
Hoe vaak ga jij op vakantie Mario? Dit is zelfs voor een leraar niet bij te benen.
Thomas, over drie en een halve week weer een week vrij, zal tijd worden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 25 september 2012, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 14:59
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Thomas...vertaal het even...want ik maak er echt NIETS van.... |
Thomas, fan myn kant ek tige lokwinkse en in noflike dei hjoed!
Ook van mijn kant van harte gelukgewenst en een (aangename, prettige, gezellige, comfortabele) dag vandaag.
Noflik is een heel specifiek Fries woord en betekent alle vier. Bedenk dat de gevoelswaarde van Friese woorden vaak anders is dan je denkt.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 25 september 2012, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 14:15
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
..
Dit bedoelt Erika.
Thomas, fan myn kant ek tige lokwinkse en in noflike dei hjoed!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 25 september 2012, 14:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 21:54
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JANS221 schreef: | CD: Agnus Dei. Het New College Choir Oxford zingt onder leiding van Edward Higginbottom werken van Barber, Fauré, Palestrina, Mozart, Bach, Rachmaninov, Elgar, Gorecki, Mendelssohn, Tavener en Alegri.
(tweedehands voor 3 euro!!!) |
Je hebt meer handelstalent dan ik want ik betaalde de volle prijs. Is het wel waard overigens.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:48
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
Of neem een echte computer, een Mac. Ik heb XP, Windows7, Windows8 probeerversie en Ubuntu Linux desnoods naast elkaar. Met het programma Parallels een fluitje van een cent. Ik gebruik Windowsprogramma's naast die van mijn Mac - en tegelijkertijd. Knip en plak tussen alle systemen. En ervaar elke keer dat maar een systeem in alle opzichten superieur is: MacOS X, Mountain Lion. Alles synchroon met iPad en iPhone. Het gebeurt zelden dat er vastlopers zijn maar door de gescheiden soft- en hardwarelaag is dat altijd maar één programma. Dat alles op een heerlijk groot scherm. Een Mac doet het gewoon. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Thomas niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:33
Onderwerp: Het weer
|
|
|
INGE721 schreef: | mijnkoudevoetenwarmenaanjouwvoeten is voor mij het toppunt van zaligheid....alhoewel......drop doet het ook altijd goed |
Pffff is dat bij de vrouwen nog steeds niet veranderd? Doe maar drop dan.....
Hoewel...
Thomas,
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:17
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
CARMEN073 schreef: Pleaaaase...
Voor alle duidelijkheid: ik kan geen dubbele tekens maken; geen klinkers met daarboven trema's geen accent graves of minder grave....
En ik gebruik Word op een Imac
Ga op je iMac in Word naar Invoegen --> Symbool --> Symboolbrowser en klik op het gewenste symbool. Het verschijnt op de plaats waar je cursor staat. Je kunt dat scherm met alle symbolen ook open laten staan. Kies desnoods voor accenten en niet voor alle symbolen want dat zijn er nogal wat. Ik werk met Word 2011, een onderdeel van Office 2011. Ik heb geen oudere versies.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 15:05
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
Ik neem wel aan dat je dat zo niet bedoelde dat je het specifiek over die ziekte had maar het is wel de ziekte die typisch de kenmerken vertoont die jij noemt. En op grond daarvan voer ik het dus ook op. Je veronderstelling dat iets voor wetenschappers niet bestaat als het wetenschappelijk niet is aan te tonen, is niet juist. Er is dan alleen geen uitspraak over te doen. Gods bestaan is uiteraard hoe dan ook niet aantoonbaar, noch bewijsbaar maar het falsificeren ervan kan ook niet, je kunt ook niet bewijzen dat God niet bestaat. Wetenschappelijk gezien kun je best van het bestaan van God uitgaan alleen moet je er dan bij zeggen dat het een aanname is - en dat is natuurlijk ook zo. Op die wijze kun je theologie toch als wetenschap beoefenen. Kijk verder een beetje uit om wetenschappelijk denken als antigodsdienstig te zien. We hebben onze welvaart en verbeterde en meer langdurige gezondheid er aan te danken. Insuline-afhankelijke diabeten stierven tot 1925 binnen twee jaar aan wat men toen de suikertering noemde. Dat die nu nog ongeveer dertig tot veertig jaar leven of nog langer, lijkt me een grote vooruitgang. En het is niet eerlijk naar de wetenschappelijke kennis in de Bijbel te kijken met de kennis van nu. De Bijbel is trouwens geen wetenschappelijk werk maar beschrijft veel meer de relatie tussen God en mens. En daarin ligt de grote waarde voor ons als gelovigen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 september 2012, 21:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | Sorry, maar zo idioot vond ik die uitspraken van Santorum niet. Met circa 35.000 moorden op ongeboren kinderen per jaar en een steeds actiever euthanasiebeleid is er op zn minst sprake van genocide en is het woord holocaust ook niet overdreven betreffende dat landje aan de noordzee. Dit alles onder goedkeuring van iemand die bij haar aantreden in 1980 gezworen heeft voor bescherming van ALLE onderdanen te zorgen, maar in 1984 door het zetten van 1 handtekening liet blijken daar schijt aan te hebben. |
Het ging natuurlijk over de uitspraak van Santorum dat Nederlandse bejaarden met een speciaal bandje rond moesten lopen als ze niet geeuthaniseerd wensten te worden. Verder is elke abortus er een te veel maar het aantal abortussen in de Verenigde Staten is per 10000 vrouwen veel hoger dan in Nederland. Daarnaast vormen de tienerzwangerschappen, die veelal ongewenst zijn, een groot sociaal probleem, terwijl dat in Nederland in verhouding weinig voorkomt. Met goede anticonceptie is er veel kwaad te voorkomen. Tamelijk hypocriet van de Republikeinen want ze houden dit hoge aantal abortussen in hun land dus kunstmatig in stand. Als je het een Holocaust noemt, dan woedt die gemiddeld harder in Amerika. Overigens ben ik altijd wat huiverig om deze term in de mond te nemen. De industriele vernietiging van het Joodse volk met het enorme bijkomende leed en dat in een ongekende omvang, leent zich mijns inziens niet voor vergelijkingen. De uitspraken van Santorum over het euthanasiebeleid in Nederland zijn onhoudbaar. Hij is zelfs door de conservatieve commerciele media in de USA teruggefloten. Dat heeft hem zijn kandidatuur mede gekost en ik moet er niet aan denken dat een dergelijke volstrekt leugenachtige man president van dit door mij verder wel bewonderde land zou worden.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 26 september 2012, 14:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 september 2012, 21:29
|
|
|
Ik denk inderdaad dat je me onbedoeld verkeerd begreep. Een van de kenmerken van schizofrenie is, behalve de meervoudige persoonlijkheid, het horen van stemmen die al dan niet dwingende dingen zeggen. Let wel: het is een ernstige stoornis, die wel ietwat te behandelen maar niet of moeilijk te genezen is. Als je het horen van stemmen aan demonen koppelt, dan wel het aanroepen of zoeken ervan, leg je een verband tussen schizofrenie en het openstaan voor demonen en occulte zaken. Dat noem ik een trap na naar schizofrenen want de oorzaak van ervan is veel complexer, zelfs voorzover we daar goed zicht op hebben. Je suggereert feitelijk dat schizofrenen mogelijk ziek zijn geworden doordat ze zich met occulte zaken bezighielden. Welnu dat is gewoon op geen enkele wijze aantoonbaar, domweg omdat het wetenschappelijk niet aan te tonen is. Het is op geen enkele wijze aantoonbaar te maken, niet eens het begij ervan. Daar komt bij dat op dit forum over occultisme geen fatsoenlijke discussie te voeren is, zoals al twee maal is gebleken. Zelf kan ik helemaal niets met dit soort suggestieve vaagheden. Ik ga er na het lezen van je commentaat er van uit dat je het niet zo bedoeld hebt.
Het valt me wel op dat je nogal stellig dingen beweert die circuleren in rechts-republikeinse kringen en gewoon een politiek doel hebben, waar mijns inziens het christendom wordt misbruikt. Denk aan de uitspraken van de voormalige republikeinse presidentskandidaat Santorum over Nederland. Dat is volledig ontkracht, ook door de media in de VS, maar er zijn dus zielepoten in dit land die dit (willen) geloven. Het zijn medechristenen die die dit doen maar ondanks dat: ze liegen gewoon. Een houding die de naam van de Christenen veel kwaad berokkent. Vanuit mijn achtergrond ben ik uitermate kritisch naar bronnen en begrijp best dat niet iedereen dat in die mate is, maar wat uit deze hoek komt is ronduit onbetrouwbaar, zeker ten tijde van de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Chatuliem wees er terecht ook al op en wat betreft dit punt zijn we het volledig eens.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 23 september 2012, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 september 2012, 13:22
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
Dat is een waardeoordeel, Chat en geen bijdrage. Harald levert hiermee een hele goede en eerlijke aanvulling. Je kunt je veilig verschuilen achter de teksten en je kennelijk daarmee in de waarheid achten - of wanen - maar je kunt ook naar de noden van de mensen kijken. Harald geeft ook het belang van de context aan, wat je als theologisch geschoolde aan zou moeten spreken. Je kunt het Christendom invullen door naar de letter te kijken maar ook door de mens in zijn nood en onvokomenheid te zien. In de tijd van Christus had je ook al mensen die alles volgens de letter interpreteerden en ze mochten iedereen die ernstig afweek ter dood brengen, want dat stond er toch? Ze konden toch het Woord niet veranderen? De overspelige vrouw moest dus gestenigd. Christus was echter heel duidelijk met zijn keuze tegen de schriftgeleerden en Farizeeërs, ook al wist hij dat het Zijn dood werd.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 23 september 2012, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 23:03
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Dit is niet het mooiste slaaplied, dit is de absolute top en het Larghetto uit het Vioolconcert van Beethoven is een van de allerdiepste werken. En het is echt niet het enige stuk dat ik ken. Ik plaatste het ooit in de uitvoering met Hillary Hahn als soliste, een violiste die ik een beetje verafgood eigenlijk. Ze was toen vijftien jaar en ik heb het nooit mooier gehoord. Deze uitvoering is trouwens ook heel warm en hoe kan het ook anders met David Oistrach. Wie dit stuk niet mooi vindt, zal klassieke muziek nooit kunnen waarderen. En dan mis je veel, heel veel....
Thomas, doe je zelf niet tekort, luister en huiver....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 september 2012, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:12
|
|
|
Nou het is wel duidelijk als je sommige reacties leest : die zoon of dochter gaat naar de hel maar ze houden wel van hem of haar hoor. Tsja, die constatering zal wel uit naastenliefde zijn. Daar heeft iemand met homofiele aanleg echt wat aan. Josina, Erika en Jans hadden het naar mijn idee wat beter begrepen. Gelukkig wordt er door Bastiaan nog inhoudelijk gereageerd en op niveau. Het is niet mijn standpunt maar tenminste fatsoenlijk en onderbouwd.
Maar feitelijk stel je hier de kernvraag want het is precies waar het echt om draait. Het gaat om mensen en niet om doemteksten.
Thomas, die vindt dat Christendom ook vandaag de dag in de praktijk gebracht moet worden.
Geweldige bijdrage die je had over het jaar na de scheiding, petje af!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 september 2012, 17:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:47
|
|
|
GANDALF639 schreef: | Een psychose is idd een ziekte , maar soms kan je het ook zelf opwekken . Bv drugsgebruik of halucinerende middellen . Zelf kan het zo wezen ,dat iemand met geesten oproepen bezig is en daarmee stopt en dan echt aangevallen word ,waardoor er een psychose ontstaat , ik denk wel degelijk dat mensen ,en dat is ook bewezen een bepaalde gevoeligheid hebben voor de bovennatuurlijke wereld. Je hebt dus ook een categorie die echt met occulte zaken bezig is ,wil stoppen en dan aangevallen word door de boze geesten ,demonen enz. ik zelf ben er van overtuigd dat mensen die bv stemmen horen ,de stemmen van de geesten horen . Gelukkig bestaan er medicijnen die deze dingen stoppen , het lijkt er op ,dat medicatie een soort schild is tegen vreemde bovennatuurlijke toestanden ,dingen die waar genomen worden ,maar er niet zijn ,maar dat daar achter wel degelijk de vijand zit ,die mensen ziek wil maken. wat ik als laatst wil zeggen is ,dat veel mensen krankzinnig geworden zijn van geesten oproepen ,wat ook dus zeer gevaarlijk is ,gelukkig zijn wij als christenen daarvoor beschermd en moeten we ons daar abosoluut niet mee bezig houden |
Je gaat nu echt over een grens en legt feitelijk een verband tussen mensen die schizofrenie krijgen of hebben en het oproepen van geesten. Dat zijn echt twee verschillende dingen die niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben. Feitelijk leg je de mogelijke oorzaak van schizofrenie neer bij het oproepen van geesten en geeft deze mensen op een rottige wijze nog een zogenaamd christelijke trap na ook.
Het oproepen van geesten en dat soort flauwekul daar moet je niet aan meedoen, dat is voor alles beter, maar je moet geen verbanden leggen die uitermate stigmatiserend voor schizofrenen werken. Deze mensen hebben het al moeilijk genoeg. Psychiatrie bedrijven doe je niet via een discussieforum en zeker niet op deze wijze.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 september 2012, 11:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 21:48
|
|
|
BERT168 schreef: | maar voel je dan helemaal niks voor mannen sonja?
m.a.w. het is dus onmogelijk dat je van een man zou kunnen gaan houden? |
Je kunt het ook omdraaien, Bert: Het is dus onmogelijk dat jij, Bert dus, van een man zou kunnen houden? Maar voel je dan helemaal niks voor mannen, Bert?
Er van uitgaande dat je hetero bent, stel ik je dan toch ook wel een wat moeilijke vraag? Ik hoef geen antwoord, het gaat me er om dat je toch moeilijk van iemand kunt houden als het tegen je geaardheid ingaat...En als jij niet van mannen kunt houden, weet je dus nu ook waarom Sonja dat ook niet kan omdat dat ook tegen haar gevoel of geaardheid ingaat.
Thomas, vult het mogelijk voor Sonja in.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 18 september 2012, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:35
|
|
|
Jane,
Ook na het verbouwen van je link lukt het niet, ik denk dat je hem even opnieuw moet kopiëren. Jouw link kan nooit werken.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 17 september 2012, 21:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 21:30
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIO216 schreef: | Alexander Rinnooy Kan: “Wie denkt dat kinderen onderwijzen duur is, die kent de prijs van domheid niet.” |
Kijk Mario, dat is een waarheid als een koe. Intelligentie houdt ergens op maar domheid is werkelijk oneindig.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 15 september 2012, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:46
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het was een klap in het gezicht van de nederlander, dit hadden we nog nooit meegemaakt.... een partij die "zomaar" besluit het vertrouwen in een coalitie op te zeggen... ongehoord!!
Thomas, hoeveel kabinetten hebben eigenlijk ooit hun volle tijd uitgediend? waarom nu denigrerend over degene die de stekker er uit getrokken heeft, alleen omdat het dit keer Wilders was?
Het is een golf, over anderhalf jaar weer verkiezingen, best kans op PVV dan de grootste partij en VVD en PvdA geminimaliseerd.
Ik hoop dat het volgende kabinet valt voordat ze zo ver gegaan zijn dat ze zichzelf overbodig hebben gemaakt.
Pieter, souvereiniteit is goud waard |
Ik beweer iets anders, Pieter. Als je wat wilt bereiken, moet je regeringsmacht hebben. Op het moment dat je dat hebt, moet je er gebruik van maken. Iemand die hoopte dat er wat tegen het geweld van de Noord-Afrikanen zou worden gedaan door Wilders, de reden van het stemgedrag op de PVV, werd teleurgesteld en voelde wel aan dat dat niet zou gebeuren, want geen andere partij wilde dat. En dezelfde mensen lopen niet zo warm voor een anti-Europaverhaal. Tactisch verzweeg hij het verhaal van de verkiezingen ervoor. Ik voorspelde dat al na de val van het kabinet en daar hoefde je geen profeet voor te zijn. Het eerste paarse kabinet zat de rit uit en het tweede viel niet over innerlijke tegenstellingen maar het kabinet nam de consequenties voor de ellende op de Balkan. Laten we voor dat we over de val praten eerst maar eens zien wat voor kabinet er komt. Zelfs met een vleugje groen is het nog bijna paars, zo het er nu uitziet.
Thomas, mist het vorige kabinet niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:03
|
|
|
Pieter: ik was dees ochtend de allereerste in t stembureau en ik heb voor t eerst van mn leven op de grote blonde leider gestemd.
Groot en blond, nou,het laatste zeker in overdrachtelijke zin mag ik aannemen? Maar een leider? Als hij wat slimmer was geweest, had hij een deel van zijn programma kunnen uitvoeren. Weglopen was niet zo bijdehand toen hij veel regeringsinvloed had. Zijn achterban weet dat men niet op hem kan rekenen. Het spijt mij echter totaal niet dat hij spijt heeft. Hij is er wel in geslaagd indirect het CDA een klap toe te dienen. Vertrouwen in die blonde samenwerking hadden ze niet allemaal in deze ooit zo machtige partij.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 13 september 2012, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 18:57
|
|
|
Als de trend doorzet, wordt hij nog de grootste. De kiezer is moe van de stompzinnige debatten. Het geeft weinig inhoud en ook geen verdieping. Maar goed, een slotdebat kan veel uitmaken. Of het land er beter van wordt, weet ik niet maar het zijn wel interessante politieke tijden.
Thomas, ietwat zwevende kiezer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 10 september 2012, 19:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:05
|
|
|
Fraai, je plaatst dubbel maar hij zou ook mooi bij Taize kunnen.
Taize in het Nederlands is toch sterker he.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 13 september 2012, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 15:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Eindelijk mijn vakantiepapieren binnen... maar moet me wel om 01.00 uur melden op Schiphol. |
Dan ga je gewoon laat naar bed en slaapt in het vliegtuig, wie neemt nou een hotel tot één uur bij Schiphol? Fijne vakantie!
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:03
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
en het verzet .....waar ook veel niet christenen bij zaten. de idee dat de nederlanders de Yad Vashem onderscheiding zouden verdienen wegens getoonde moed tijdens het redden van Joodse Nederlanders is een grote fabel.
Wat je suggereert, is onjuist. Jij mag om voor mij onnavolgbare redenen vinden dat er geen Nederlanders zijn die de Yad Vashem onderscheiding verdiend hebben maar in Israël zijn ze toch echt toegekend. En je kunt van het Joodse volk zeggen wat je wilt, maar gek zijn ze niet. Het zijn er in Nederland 5000 geweest die die onderscheiding kregen. Het zou goed zijn als je het werk van de Jong eens zou lezen, ook wat hij schreef over de kerken. Die beweerde niet zomaar wat.
http://www.dedokwerker.nl/yad_vashem.html
Alle 5000 zijn daar te vinden. Alleen de dokwerkers heldenmoed? Ook buiten Amsterdam gebeurde toch echt het een en ander. En de calviniste Froukje Groen (één van de 5000) was geen antisemiet. Flink wat Joden ervoeren dat.
Thomas, mijn complimenten voor Bastiaan.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 september 2012, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:56
|
|
|
Laat ik dat nu ook niet geschreven hebben, dat mijn bijdrage aan de economie meer oplevert dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Dus qua opvatting en instelling hoeft de schoen niet te wringen. En kom ik zo arrogant over, of heb je het over de westerlingen in het algemeen?
Je komt bij mij totaal niet als arrogant over. Wel als intelligent als ik je stukken lees. Ik had ook gedacht dat je de laag eronder er wel uit zou pakken. Het gaat feitelijk over de vooroordelen die in het westen leven over mensen buiten de Randstad. Dat loopt soms de spuigaten uit en ik heb er persoonlijk niet zo veel last van, ik ben verbaal vrij sterk, maar het is een bijna universeel gegeven in de houding westerlingen dat ze zich als vanzelfsprekend superieur beschouwen. Een sterk staaltje speelde zich af toen men een vrouw in Den Haag vroeg waarom ze niet naar Friesland kon verhuizen. Ze zei: dat kan niet want mijn zoon zit op het Atheneum.
Nou, daar zal ze zelf in ieder geval niet gezeten hebben.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 september 2012, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:18
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sjonge t wurdt tied dat jem aan de grens entreegeld gaan heffen |
Je kunt zelfs een Fries paspoort kopen. Erg populair onder de randstedelingen want het levert nogal wat korting op, lol
Thomas, het entreegeld aan de grens bij een parkeergarage in Amsterdam is aanmerkelijk hoger.
|
|
Naar boven |
|
|