Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:45
Onderwerp: Incest
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Doe ik.
Ja, de meesten hebben wel iets....doch niet iedereen zoiets vernietigends als ervaringen met misbruik, mishandeling in de meest sadistische vorm, en leedvermaak van eigen ouders tov hun eigen kinderen....
Zelfs misdadigers zijn bijna altijd nog goed voor hun eigen kinderen.... |
Klopt Shanita en dat is heel wrang. Een traumatische jeugd beschadigt niet alleen je ziel, maar havent ook je persoonlijke ontwikkeling. En als de mensen die jou zouden moeten beschermen en koesteren er onverschillig over zijn of zelfs leedvermaak hebben over jouw pijn, dan doet dat iets met je eigenwaarde. En niet veel goeds.
Maar ik wil je bemoedigen: mijn persoonlijkheid was door mijn jeugd compleet verwoest. Gelukkig ben ik op (relatief) jonge leeftijd tot geloof gekomen en God heeft mij stap voor stap, beetje bij beetje genezen en opgebouwd. En ik wil je echt aanmoedigen om daar niet te klein van te denken: bij God is alles mogelijk! Hij wil en kan jou vormen tot een prachtige sterke stralende persoonlijkheid zoals Hij jou in gedachten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat je dat nu niet bent! Maar wat Hij voor jou in gedachten heeft is vele malen mooier en groter dan jij kunt fantaseren. Believe me...
GrZ!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 15 juni 2012, 11:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:30
Onderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
|
|
|
Citaat van Herman968 "Ik vroeg God wat moeten we toch met al dat profitariaat (ik schat tussen de 20 en 40 % ) dat naar België toe komt want zij nemen de plaats in van een goeie".
Herman ik ben toch wel nieuwsgierig naar waarin het Belgische toelatingsbeleid verschilt van het NL. Kun (en wil) jij daar iets over zeggen?
Hele tijd lang worstelde ik met deze vraag, bad "help me, want ik wordt hierin opstandig". Gelukkig kreeg ik antwoord van Hem (God geeft altijd antwoord ): "Herman, met die mensen is in hun land ook geen WEG te bezeilen. Hier in België is er een een rechtssysteem -geschoeid op Mijn wetten- waarin zij zich moete inpassen, willens nillens. Het thuisland wordt hierdoor ontlast, dat is de hulp die jullie Westen kunnen leveren".
God bekijkt de zaken vanuit een heel ander perspectief. Ik vind het geen rare gedachte. Zeker wanneer je bedenkt dat die profiteurs op deze manier ws ook meer en vaker in aanraking komen met het evangelie.
"Ziet het hart aan vooraleer je iemand definitief binnenlaat zou ik zeggen"
Dat laatste is natuurlijk een hele moeilijke opgave.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:12
|
|
|
Dank Harald voor je bijdrage. Ik kan daar voor het overgrote deel in meegaan. Heb nog wel een paar vragen dr bij.
HARALD940 schreef: | Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken. Heel simpel door daar alleen al eten en hulp te eisen of te nemen, ipv te krijgen, of meer nemen, of stelen, zodat anderen daardoor minder krijgen/hebben. Vernielingen aanrichten aan gebouwen of meubilair. En dan noem ik alleen nog materiële zaken hier op.
Duidelijk. Lijkt me idd misbruik. Het moeilijke is alleen dat dit misbruik pas kan ontstaan op het moment dat iemand hier al is. Vind jij dit een gegronde reden om dan preventief de grenzen (bijna) helemaal dicht te doen? Immers worden hierdoor de goeden met de kwaden gestraft.
Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod. Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.
In de bijbel wordt idd over kaf en koren gesproken mbt mensen; maar daar is het Jezus die de wan ter hand heeft. Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee om mensen als 'kaf' aan te duiden. Maar dat ligt gevoelsmatig; wij zijn immers voor God allemaal 'kaf'. Van nature geneigd tot alle kwaad; so who am I? Maar ik begrijp de bedoeling wel.
Natuurlijk kan geen enkel land alle asielvragers opnemen (denk ik). Maar als de Europese landen op dit punt goed zouden samenwerken zou er veel meer en adequatere hulp geboden kunnen worden. Nu laten we als NL niet alleen die vluchtelingen zitten, maar ook Griekenland en Italie die nu 1x wat dichter bij het vuur zitten.
Waar het om zou moeten gaan met asielzoekers en de richtgeving en wetgeving daarvoor is om mensen die het vanuit onderdrukking op lichamelijk, materieel(voeding) en geestelijk vlak wel en echt nodig hebben hier op te vangen, vast of tijdelijk.
Mee eens. Dan zouden de grenzen dus weer open moeten.
Maar ook dat je mensen die komen om de rest van hun leven hier bv. uit de bijstand(1 of meerdere....) te leven terwijl ze kunnen werken, zich misdadig gedragen, en misdragen het recht om hier te mogen gaan wonen ontzeggen en terug sturen.
En daarnaast ook mensen terug sturen die geen hulp nodig hebben, maar hier gewoon komen omdat ze denken hier het "beter" te hebben dan hun geboorteland, terwijl ze daar ook zonder problemen kunnen overleven.
En helaas komen er meer mensen van de laatste 2 groepen dan van de eerste.....
Waar baseer je jouw laatste uitspraak op? Mijn indrukken zijn namelijk geheel anders. Ik heb de indruk dat mensen uit de laatste door jouw genoemde 2 groepen voornamelijk via andere wegen en dus niet via een asielprocedure proberen binnen te komen. En dus ook niet in de opvangcentra terechtkomen. Ik schat dat op er op de 1000 asielzoekers mss 1 of 2 personen zijn met onzuivere bedoelingen. En die schatting is niet verifieerbaar; puur gemaakt op persoonlijke waarneming.
Maar het is goed om je als Christen (en gemeente) voor de eerste groep mensen in te zetten en die verder te helpen met hunzelf (en gezin), laten merken welkom te zijn in je gemeente, en in deze maatschappij.
Yezzz!! Geef je op! |
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 15 juni 2012, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:33
|
|
|
Haha lol
Ik vind het juist wel overzichtelijk zoals hij schrijft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:05
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dat wil ik even aan onze lezers overlaten, Carmen ? Hoe scheiden we het kaf van het koren ? Tip: lees de Bijbel. |
Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.
Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?
Voor je laatste tip heb ik eigenlijk geen woorden: waaruit maak jij op dat ik de bijbel niet lees?? Ter geruststelling voor jou hier een citaat: " Barmhartigheid roemt tegen het oordeel".
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 16:33
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt, sedert Schengen is de situatie gewijzigd. Doch ik wil ermaar op wijzen dat misbruiken ertoe leiden dat de gehele opvang rigied wordt.
Iemand die in gevaar is, dient te worden geholpen. Dit zal niemand tegenspreken. En het beleid dient ervoor te ijveren dat de juiste mensen hierblijven, niet zomaar blindelings werken zoals veelal het geval is. Zo is het ongehoord dat er christenen naar Iran worden gerepateriëerd.
Maar nogmaals je met asielzoekers zelf werkt, zie je heel veel. O.a. advocaten en de medische wereld zijn ook belanghebbenden. |
Wat versta je onder misbruiken Herman?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:14
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Griekenland heeft nooit ernst gemaakt van de opvang van asielzoekers ondanks Europese regelgeving, en er zijn nog meer landen. Dus heelwat asielzoekers stromen door naar betere opvanglanden, waaronder Belgie en Nederland. |
Bij mijn weten stromen er geen asielzoekers door naar betere opvanglanden: iedere asielzoeker wordt juist teruggebracht naar het land waar hij het eerste voet aan land zet!
Weet niet hoe je aan deze 'informatie' komt?
Nogmaals; Nederland heeft zijn grenzen gesloten, neemt GEEN asielzoekers op van andere europese landen en sluit centrum na centrum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:43
|
|
|
Waar ik persoonlijk heel veel moeite mee heb is dat we in Europa zogenaamd loyaal aan elkaar zijn: we helpen Griekenland door er vele euro's in te pompen en Nederland heeft Italie geholpen door overname van hun overtollige vuilnis(!)
Zowel Griekenland als Italie kampen met ernstige overload aan immigranten. Deze kunnen niet meer op humanitair verantwoorde wijze worden opgevangen. Vluchtelingen in Griekenland en Italie ontberen de meest essentiele voorzieningen. Als gevolg hiervan breken er opstanden uit (net zoals overigens in Nederland in de detentiecentra).
http://www.youtube.com/watch?v=br1Xy_t0_Fo&feature=related
Nederland heeft de opvangcapaciteit (leegstaand of gesloten) en goed opgeleide mensen om nog veel meer vluchtelingen op te kunnen vangen, maar doet niets.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 14 juni 2012, 11:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 10:18
|
|
|
[quote=HERMAN968 Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking. Maar hoe en wie dat is de vraag. ]
Wat versta jij onder een profiteur?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 14 juni 2012, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 20:26
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | 16.00 uur een sms van Dennis: geslaaaaaaaaaaagd! |
Gefeliciteerd Visserman!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 17:45
Onderwerp: Humor
|
|
|
ook in t kader van voetbal...
Beauty is in the eyes of the beerholder
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op woensdag 13 juni 2012, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:00
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoe zit 't met Haïtie?
Al die grote RTL shows om geld daarvoor op te halen....
Miljoenen waren er opgehaald. En niet alleen door Nederland, door heel erg |
Mss een nieuw topic Shanita? t Is eigenlijk een heel ander onderwerp.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 11:27
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Waarom zijn die voetbaltoeters nog niet gedigitaliseerd EN standaard op headphones aangesloten?!
Hoop dat ut znel voorbij is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:22
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
JOL252 schreef: | “You can't stay in your corner of the Forest waiting for others to come to you. You have to go to them sometimes.” |
Egwel!!
Zaterdag 16 juni om 12 uur bijvoorbeeld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 11:30
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
Verdraagt elkanders moeilijkheden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:41
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch lijkt het dan of we weer afdwalen.... Afdwalen van...WAT WIL GOD!!! Dan gaan we toch weer twijfelen en zeggen... Ja...maar ik ben er ook nog...Ik heb ook gevoel!!! |
Misschien moeten we dan de vraag over sex wel in een bredere context plaatsen?
In Efeze 5 (22-33) wordt het huwelijk incl sex in verband gebracht met Christus en Zijn gemeente. Misschien wordt het makkelijker om deze vragen te beantwoorden wanneer we een helder beeld hebben van Gods totaalplan met het huwelijk waarin sex een bepaalde plaats inneemt. Ik kan mij voorstellen dat we in de loop van de tijd een verwrongen beeld hebben gekregen van hoe God het oorspronkelijk heeft bedoeld. Inmiddels is er immers al veel fout gegaan. Wat ons tot keuzes kan brengen waar we eigenlijk mss niet eens zo gelukkig mee hoeven zijn.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 11 juni 2012, 13:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |