Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 10:10
Onderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Je maakt het veel te ingewikkeld, Chatuliem, alsof jij het evangelie en de leer van Christus moet uitvinden en toepassen op homo's en lesbiënnes. Wat je doet is exclusief denken en dat is een enorme zonde tegen wat Jezus ons heeft opgedragen: het eerste gebod: Heb God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand en het tweede daaraan gelijk is heb uw naaste lief gelijk uzelf. Christus vergaf een moordenaar die naast hem aan het kruis hing en zei hem dat hij dezelfde dag nog bij Zijn Vader in het hiernamaals zou zijn. Wie ben jij meer dan Christus, Chatuliem.....Met exclusief denken stel je je boven de leer van Christus en dat kan echt niet.
De zonde van de homo en de lesbo, die Christus hebben aangenomen en Hem liefhebben met heel hun wezen en in de kerk willen komen om dat te delen en te belijden, is vele malen minder dan jouw zonde....je boven Christus stellen als mens. | Dat is me nogal een beschuldiging, Mieke. Ik hoop dat je je er bewust van bent wat je schrijft. Ik heb nergens een homo veroordeeld en me zeker niet boven Christus gesteld. Maar ik ben ook niet van plan de homo te verheerlijken en maar alles te accepteren, ook de dingen die ik niet zou accepteren van een hetero.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 00:31
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
PETRA944 schreef: | soms word ik er onzeker van, je merkt dat er veel mensen kijken op je pro en die laten dan geen berichtje achter en dan denk ik wel es, bekeken en afgekeurd ha ha vervolgens word ik soms nieuwsgierig wie er allemaal kijkt en kijk ik terug en laat ook maar meestal geen berichtje achter, niet dat ik ze afkeur maar wel als ze ook geen bericht bij mij plaatsen dan denk ik daar wachten ze vast niet op ha ha maf eigenlijk dat kijken | Nou, is dat dan zo erg? Het hoort bij de mens toch, dus maak er gebruik van zou ik zo zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 00:30
|
|
|
YES356 schreef: | Hallo, Chatuliem welkom
We hebben elkaar al een keer via via via………….. 1 richtingsverkeer!! “gesproken”! namelijk toen je als niet lid een cmm r vroeg iets te posten voor jou op een topic. Omdat je een plaatsing van mij ergens niet passend vond.
Die gene heeft dit vervolgens niet gedaan , en dat vind ik netjes heel netjes! Toch gaf ik n.a.v. wat die cmm r me zei wat je er van vond wel uitleg op het forum.
Ik neem aan dat je dat ook offline als niet lid gelezen hebt?
Ik hoop dat die onduidelijkheid over die plaatsing van dat stuk weg is nu bij jou? na mijn stukje waar ik de uitleg gaf?
Ik zou het fijn vinden daar duidelijkheid over te krijgen van je, dat ons dat niet in de weg staat. Of mogelijk in de weg kan gaan staan.
fijn dat je de keus hebt gemaakt om van offline niet lid actief je bijdrage te willen leveren, naar actief lidmaatschap! Dus nogmaals welkom Chat | Ik vind het wel heel erg ver gaan om psalm 133 te gebruiken voor het goedkeuren van een homoseksuele relatie. Dat is dus pure inlegkunde, dat wil je er in zien. Het gaat in dit gedeelte nl. om echte broers. Als ze niet samen zouden wonen en ieder de helft van de erfenis zou opeisen, zou het land niet meer voldoende opbrengen voor beiden. Juist omdat ze in dezelfde boerderij blijven, is er voldoende voor iedereen....Dat wilde ik rechtzetten, verder niet.
YES356 schreef: | Ik Lees dat je voorganger bent van een gemeente.
Ik ben dan wel benieuwd hoe voorgangers en jij dus er mee omgaan en hoe hulp bieden aan die christenen met homosexuele gevoelens.
Hoe ga jij daar als voorganger mee om chat?
Als ik de cijfers zie van 1 op de hoeveel mensen( dus even veel christenen) dat heeft zit er misschien wel 1 of meer in jou gemeente? en weet je dat?
En stel dat je denkt of er stelleg zeker van bent dat die er niet zijn. Kunnen ze er dan misschien wel zijn maar durven ze niet “uit de kast”te komen dat kijkt me heel goed kunnen toch wat denk je daar van?
Hoe vul je dat in hoe ga jij daar me om?
Daar in dat stadium dat niemand het ziet ,hoort, of weet ligt de meeste pijn, verdriet. onbegrepen voelen, onmetelijke eenzaamheid, denk ik . onderken je dat, en hoe je daar rekening mee?
En hoe ga je daar dan als voorganger mee om?
Als bidden en bevrijden niet help hoe ga jij er dan mee om met die christen(nen)?
(ik weet niet of je een hele dienst preekt of even voorgaat in de dienst? maar lees dan mijn woord preek als voorgaan in het onderstaande)
Tja hoe jij preekt weet ik niet.
Maar preekt je dat er verschil is bij God in welke zonde je doet?
Dat het 1 erger is dan het ander voor God?
Voorbeeld. Iemand die voor de rechter moet verschijnen omdat hij bewust meerdere malen door het rode licht heeft gereden? Of iemand die op CM komt meteen vrouwen sexueele voorstellen doet? Iemand die getrouwd is en zijn vrouw mishandeld?iemand die ongetrouwd is en naar de prostituees gaat? Iemand die Illegaal vuurwerk afsteekt? Iemand die homosexuele gevoelens heeft ?iemand die zijn ouders besteelt? Iemand die vreemdgaat? Iemand die van CM een ban heeft en er de volgende dag weer onder een andere naam weer binnen zou komen? Iemand die zijn kinderen mishandeld of misbruikt?
Hoe denk jij daar over?
Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN of christene kinderen op bovenstaande dingen? Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN kinderen op bovenstaande dingen? Dit is best een kromme zin als ik hem nu lees!!!!
Wat ik bedoelde te zeggen is: Zou er voor God verschil in zitten in de vorm van dat vind ik erg of dat vind ik erger met het een mag die persoon wel aan het avondmaal ,kind laten dopen, zichzelf laten dopen, kerkewerk doen, enz enz………..! Of maken wij daar verschil in zodat dat ons misschien beter past?
Wat vind jij hier van als voorganger? |
Tjonge een heleboel vragen meteen. Ten eerste geloof ik niet in een aparte behandeling voor homoseksuelen. Ze hebben in mijn ogen evenveel nood, die ook aandacht nodig heeft. En het veroordelende, wat jij er graag in wil zien, is bij mij totaal niet aanwezig. Ik zie ze eerst als mens, en dat is het belangrijkste toch? Maar in mijn ogen zijn ze even zondig als ieder ander. En ik denk dat je niemand er een dienst mee doet om zonden te bedekken, in dit geval ook niet. En ben je er dan als ze strijd hebben? Natuurlijk, maar in mijn ogen is er geen wezenlijk verschil tussen homo's en andere mensen. En ik vind dat ze in jullie ogen een uitzonderingspositie verdienen, en dan ga ik daar tegen in. In mijn ogen ontdoe je ze namelijk van menselijke trekken, en schilder je ze af als een soort heiligen. In mijn ogen liegen ze net zoveel als hetero's, hebben ze dezelfde problemen als hetero's maken ze dezelfde fouten als hetero's. En dat is in mijn ogen het belangrijkste. Volgens mij zie je ze als een soort engelen, Yes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:02
|
|
|
TINK100 schreef: | is ook zo......maar aan de andere kant...... hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo? Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen.... Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).
Ik heb er grote moeite mee om de homo en lesbiennes zo af te schilderen als zondige mensen...wij zijn het ook ( balk en splinter) dus waar haalt iemand het lef vandaan om te oordelen?
Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt. Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn..... Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord..... | Het ligt er toch helemaal om hoe je met deze mensen omgaat? En het feit dat ze deze gebondenheid hebben, wil niet zeggen, dat ze minder zijn? Ik zeg niet dat je ze dan maar moet veroordelen of aan de kant zetten. Maar ik zie daarentegen geen enkele mogelijkheid om ze als lid in de gemeente te hebben, zonder dat dat directe invloed heeft op de boodschap die ik predik, waar ik in geloof, en waar de mensen in de gemeente in geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:48
|
|
|
TINK100 schreef: | ik ben benieuwd Chat....of jij de discussie weer op gang kan krijgen..... | De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel chantage toepassen toch?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 12 juli 2012, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:45
Onderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wat dat geloofwaardig blijven met je boodschap dat klopt natuurlijk! Enne je hoeft echt niet rijk te zijn om op die manier te eten hoogstens vindingrijk. (Ik heb een jarenlange ervaring in het leven op het bijstandnivo en daaronder, dus ik weet waar ik het over heb.) | Goed, laten we dan eens concreet zijn. Is er iemand ooit in het ziekenhuis beland door aspartaam? Als dat niet zo is, waar praten we dan eigenlijk over? Heeft chronisch gebruik ervan dodelijke effecten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 16:16
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Chat, ik heb het totaal niet gehad over gemeentes die wel of niets toestaan. Ik gaf een algemeen beeld van hoe ik denk. Een beeld dat ik mensen aanvaard die door zogenaamde liefdevolle christenen verstoten worden omdat ze als homo een partner hebben en die dezelfde zaken doen op gebied van liefde als een hetero-mens. Ik wil homoseksuele mensen niet op 1 lijn zetten met pedofielen. Homoseksualiteit is geen misdaad (in de beschaafde landen toch niet) terwijl pedo-activiteiten dat wel is. Ik merk meer en meer dat bepaalde christelijke strekkingen zich als liefdevol profileren maar dat hun tolerantie veel te wensen overlaat. Nogmaals zeg ik dat ik het woord discrimeren niet in de mond nam in mijn teksten. Ik denk dat ik erg tolerlant ben maar als ik alles zo lees zie inderdaad dat er erg gedicrimineerd wordt maar dan niet door mij. | Zelfs dat woord verstoten heb ik moeite mee. Welke christen zet daadwerkelijk homo's aan de kant? En wat bedoel je daar precies mee? Ik lees dat er mensen zijn die hun levensstijl niet goedkeuren, en zoals je weet ben ik één van hen. Maar wat ik merk, is dat er altijd een hele aggressieve houding is, als we hier wat van durven te zeggen. We moeten vooral medelijden met deze mensen hebben en dat gaat me echt te ver. Ik vind het zelfs wreed worden op een gegeven moment. Ik kan een homoseksuele levensstijl niet goedkeuren en zeker niet gelijk stellen aan een huwelijk. Ik heb in vorige bijdrages uitgelegd wat voor gevolgen het zou hebben voor de boodschap aan anderen. En ik ben absoluut niet bereid die boodschap daarvoor in de waagschaal te stellen. Dat is, omdat ik nog steeds geloof dat er verlossing is voor elke zondaar. En dat die verlossing kan betekenen dat er bevrijding komt van zonde en ongerechtigheid. Zelf beschouw ik homofilie als een gebondenheid. En ik geloof dat ook daar bevrijding voor mogelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:49
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, daar ben ik nu, jaren later door schade en schande ook achter.
Je hebt gelijk!
Toch kan het schadelijk zijn als pas gelovigen deze dingen en mensen geloven en er dan achter komen dat ze liegen.
Voor mij gold dat wel heel erg...
Dusz, als ik een iemand die pas gelooft kan weerhouden....door net als ik heel enthousiast van Benny Hinn dit en Benny Hinn dat, ja, dan doe ik dat...
Wat je zegt klopt helemaal, de boodschap, niet de boodschapper, al heb je ook integeren ertussen.
Waar ik ook erg van schrok was als mensen zeiden van dat ze het járen 'alleen' met God moesten doen, totdat ze naar die en die bijeenkomsten gingen, met bekwame broeders en zusters...
Ach ja, en sommigen kunnen denken dat ik mensen zwart probeer te maken met die artikelen... Dat doen die mensen zelf al.. Mijn motivatie om het hier te zetten is grote verontwaardiging, en anderen waarschuwen....
Want wat sommige mensen voor geld doen....het enige dat ze uiteindelijk nog interesseert is het geld..anders ga je niet zoals ouweneel hele feiten uit je duim zuigen cq lopen verzinnen. Gewoon liegen en dan doorgaan als integere christenen..... | zo Shanita, en waar zijn je bewijzen dan dat hij dingen uit zijn duim zuigt? Heb je er zelf onderzoek naar gedaan en heb jij met duidelijke conclusies zijn theorieën weerlegd? Of is dit gewoon weer je oude wantrouwen ten opzichte van mensen uit de evangelische wereld? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je per definitie naar die sites toe gaat waarvan je weet dat ze kotsen op de evangelische beweging.....Of is dit alleen voor bevestiging van je eigen wantrouwen?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 12 juli 2012, 15:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind het feit dat je niet in een ziekenhuis bent beland niet echt "bewijzen"dat je super gezond bent. Ik weet wel dat sinds ik zo natuurlijk mogelijk probeer te eten ik me veel gezonder voel, beter slaap. kilo's ben afgevallen, de trappen op kan zonder te hijgen heb energie voor tien enz. Zodra ik weer terugval in mn oude eetgewoonten zijn deze voordelen ook allemaal weer weg. dus ik vind het de moeite waard om me mee bezig te houden. Welkom terug trouwens heb je bijdragen gemist! | Het hoeft ook niet te bewijzen dat ik supergezond ben, dat stel ik nergens. Maar als het echt zo ongezond was zoals hier beweerd werd, zou ik allang onder de zoden moeten liggen. We moeten oppassen met het waarschuwen voor gezond/ongezond eten.
Voor veel mensen is dit nl. het nieuwe evangelie. Er zijn veel mensen met evangelisatiedrang op dit gebied en de zondaars worden ook al benoemd. Om je boodschap zuiver te houden, moet je geloofwaardig blijven, dat geldt voor mijn boodschap op de kansel, dat geldt voor jouw boodschap wat betreft gezondheid.
En btw betaal jij dan ook ff de extra kosten? Of is dit weer een evangelie voor de rijke elite van NL, die nu al wil bepalen dat ik niet elke dag vlees hoef te hebben? Voor sommige standpunten moet je rijk zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:24
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Chatuliem,
Kan je goed begrijpen. Als je inderdaad in je leven meer dan 20000 liter op hebt en geen aantoonbare schade dan is dat als experiment wel duidelijk. Op het punt van roken en suikerziekte heb ik mijn mening al eens gegeven. Roken is voor een diabeet hetzelfde als bidden om complicaties met dit verschil dat je gebed met zekerheid en ook redelijk snel verhoord wordt. Het is goed aandacht voor een gezonde levensstijl te hebben maar mensen moeten niet vergeten te leven en dat niet te laten bederven door overal maar bang voor te zijn.
Thomas, neemt vanavond nog een Muscadet, koel maar niet te koud. | Mijn conclusie is dat vruchtdrank en sinaasappelsap giftiger voor mij zijn dan aspartaam...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 12 juli 2012, 15:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:10
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja Heide, je hebt gelijk...ik kom voor iemand op. Ik kom op voor een minderheidsgroep. Een groep die uitgejouwd wordt door zogenaamde liefdevolle christenen. Ja, ik kom voor homo's die praktizeren én die christenen zijn of willen zijn. Of dacht jij dat ik voor iemand anders op kwam. En je oproertaal pik ik niet zomaar...je moet eens leren lezen wat er staat. Je kan misschien nog eens herlezen en er over nadenken. IK krijg de indruk, let wel, ik zeg een indruk, dat je denkt dat ik tegen jouw persoon ben. Voel je je dan zo vlug aangesproken??? Ik weet echt niet waarover je hebt. Nu ik zie hoe je reageert hier wil ik je mail zelfs niet openen. Dan hoef ik me ook niet druk te maken over eventuele aantijgingen. | Ik begrijp je niet Frank. Waarom mogen gemeentes zelf niet bepalen wie lid mag worden en wie niet? We hebben toch vrijheid van vereniging hier in ons land? Als je een gemeente bent, wil je iets uitdragen wat bij jou past. En dat betekent automatisch ook dat je uitdraagt, wat niet bij jou past. Moet je dan meteen die grote woorden in de mond nemen als verdrukken en discrimineren?
Ik ben overigens blij, dat er geen wet gekomen is, die de pedopartij verbood. Niet dat ik voor die partij ben, maar het zou een rechtstreekse bedreiging betekend hebben voor de vrijheid van vereniging. Als de staat zou gaan bepalen welke vereniging wel mag en niet, zouden we als christen snel in het hoekje van vervolging terecht komen. En de rechter heeft bewezen dat de bestaande wetgeving voldoende was voor ontbinding van deze partij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | WELKOM TERUG CHAT....
Ik wist het...eens komen ze weer terug!!!!!!!! | lid zijn of geen lid zijn, dat is de vraag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 14:58
|
|
|
Bij mijn afwezigheid heb ik mij het meest geïrriteerd aan dit onderwerp. Inderdaad in grote hoeveelheden kan aspartaam gevaarlijk zijn. Maar wie heeft er nu zin om twee potten Candarel achter elkaar te vreten??? Ik heb suikerziekte, en op advies van de arts drink ik Cola light. (dat doe ik overigens al 30 jaar). Voor mij is het veel "gevaarlijker" om vruchtdrank of sinaasappelsap te drinken.
Ik vind daarom ook dit onderwerp een duidelijk teken van deze tijd. We zijn zo gefixeerd bezig met onze gezondheid, dat we heel snel roepen dat is ongezond. Terwijl je daar mee jezelf enorm ongeloofwaardig maakt. Als ik na dertig jaar gebruik, 2 liter per dag, nog steeds niet in het ziekenhuis beland ben, hoe ongezond is zoiets dan? Als je hierbij al roept, dat is vreselijk ongezond, hoe geloofwaardig ben je dan als je zegt dat roken ongezond is????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 14:42
|
|
|
Goed, ik ben er weer.....
Om even een nieuwe draai aan de discussie te geven, hoe zien de mensen dat voor ogen eigenlijk? Stel je bent net zoals ik voorganger van een gemeente. Op het moment dat ik zal verkondigen dat homofilie net zo acceptabel is als heterofilie, houdt de verkondiging nl. op. En er zijn veel gemeentes, waar men het niet meer zo nauw neemt met het evangelie. Wat wil dan het begrip zonde zeggen, als ik een levensstijl goedkeur die volledig indruist tegen het evangelie? En stel, dat ik deze levensstijl zou accepteren, zou ik met twee normen moeten gaan werken. Eentje voor homo's, en eentje voor hetero stellen. Bij homo's zou ik moeten goedkeuren dat ze sexualiteit bedrijven zonder huwelijkse vormgeving, bij hetero's zou ik deze eis wel moeten verkondigen. Met deze dingen maak ik mezelf ongeloofwaardig, zet ik mijn bijbelse principes aan de kant en kan ik wel ophouden met verkondigen van het evangelie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:31
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
PIETER619 schreef: | voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist | vind je? Ik vind het daar nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Schreeuw om leven is niet om aan te zien..droge saaie studies over de eindtijd, of over-emotionele diensten van Afrikanen...af en toe zijn er leuke programma's zoals Homecoming, of leuke films...maar die studies en preken vallen me eigenlijk allemaal tegen. De laatste keer lieten ze een preek door een vrouw doen, die gekleed was als man...geen getuigenis vond ik.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 16 mei 2012, 19:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 18:38
Onderwerp: aangenamer
|
|
|
Eerlijk gezegd kan ik mij de irritatie van Zeeland wel voorstellen. De meeste topics die op dit moment gemaakt worden, hebben een raadselachtig begin, niemand weet wat ie er aan heeft en niemand weet ook wat de meerwaarde is van zo'n topic. Sommige mannen schijnen nogal mysterieus over te willen komen, en dat irriteert anderen. Zeg nu gewoon eens wat je echt bedoelt, in plaats van deze halfslachtige opmerkingen te plaatsen en vreemde topics te openen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 00:08
Onderwerp: aangenamer
|
|
|
BASSIE783 schreef: | het leven zou een stuk aangenamer zijn als: we wat meer op elkaar zouden passen en wat minder op elkaar zouden letten | Get a life man, lijkt me veel gezonder toe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 20:15
Onderwerp: Kaartjes voor karin Bloemen op 2 juni voor 5 levens middelen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat een gezever... | Hoezo gezever, het valt me op, dat iedereen altijd wel een graantje mee wil pikken over de ruggen van de arme. En o, wat zijn we dan opeens betrokken bij de medemens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 19:06
|
|
|
LEANNE226 schreef: | "Met deze actie steunen we de voedselbank en de mensen die ervan afhankelijk zijn. Daarnaast bieden we mensen die het zich niet kunnen veroorloven om een kaartje te kopen voor de voorstelling, maar wel vijf levensmiddelen kunnen aanschaffen, de kans om de voorstelling bij te wonen."
Ik lees het als volgt:mensen die de voedselbank willen steunen kunnen op deze wijze hun kaartje betalen,tevens is dit voor mensen die geen kaartje kunnen kopen maar wel 5 levensmiddelen kunnen betalen.........
Iemand die bij de voedselbank ingeschreven staat kan helaas niet doneren dus kan niet heen.........jammer maar wel logisch. | Dan lees je niet het vervolg: Wij hopen door deze actie mensen die gebruik moeten maken van de Voedselbank, te helpen door de levensmiddelen in te zamelen. Aan de andere kant hopen we mensen die niet vermogend genoeg zijn om een theaterkaartje te betalen, naar het theater te halen.''
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 10:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Leg mij eens uit hoe kan je profiteren van de voedselbank als je er niets van ontvangt. | Het gaat om aanschaffen van kaartjes. Zelf geeft ze aan dat dit voor mensen bedoeld is, die normaal niet in het theater kunnen komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 10:26
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mag je vinden Chat lig ik niet wakker van, maar het siert je niet iemand veroordelen zonder precies te weten hoe het zit | Krijg je van de voedselbank, dan hoor je bij de doelgroep, krijg je dat niet, dan profiteer je ervan, is mijn stelling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 09:58
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | HYPOCRIET???????? Even opgezocht hypocriet = iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houd even denken huldig ik hierin bepaalde waarden waaraan ik mij niet houdt? dacht et niet. Bovendien weet jij helemaal niet hoe groot mijn beurs is, dus niet te snel oordelen | Ach ja, iedereen voelt zich snel arm hier. In mijn ogen profiteer je gewoon van iets wat voor mensen bedoeld is, die het heel wat minder hebben..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:50
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Chatuliem normaal gesproken vind ik de treinreis al duur genoeg. Maar ik zou het natuurlijk wel kunnen betalen als ik dat perse wil zo'n kaartje. Dus ja ik maak er handig GEBRUIK van
Helemaal mee eens Leanne | Als het voor mensen bestemd is, die geen grote beurs hebben, vind ik dat misbruik maken van... Je maakt er een hypocriet verhaal van, maar in feite profiteer je zelf van een aanbieding die voor anderen bestemd is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:20
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Karin Bloemen treed 2juni op in het DeLaMar in Amsterdam. De toegangsprijs is 5 levensmiddelen, dit doet ze om de voedselbank te steunen. En om mensen die normaal geen kaartje kunnen betalen zo de kans te geven om ook eens naar haar voorstelling te komen. Kaartjes kunnen besteld worden op 0900-3352627 dus ik zou zo zeggen grijp deze kans ik heb 2 kaartjes besteld | Dus, jij hoorde bij de doelgroep, of heb je misbruik gemaakt van de goedkope prijs. Dat doen mensen vaker nl.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 22:41
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik heb hem gekopieerd uit de NBV vertaling. Ik kende hem ook niet zo, maar sprak mij wel erg aan | Fijne woorden he, ik mag graag lezen uit de NBV en ik preek er ook uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:44
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets? Lijkt me geen goede reden | helaas dat is de realiteit hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:28
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja dat denk ik ook Chat, maar ik probeer er ,ook voor mezelf achter te komen waarom we met het ene wat in de bijbel staat, minder moeite hebben. We op een gegeven moment God weer onder ogen durven te komen. En met het andere beslist niet. Waar ligt dat aan dan aan denk ik dan. Ligt dan aan mij? Of is het te onderbouwen bijbels gezien? | Misschien omdat we voor het een gemakkelijker een excuus gevonden hebben en voor het andere niet?
Het valt me op, dat veel mensen hun eigen zonde willen vergoeilijken door anderen mee te laten doen, want als iedereen het doet, kan het toch niet zo erg zijn? Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was. Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:02
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Je bedoelt denk ik dat je zelf vrede ervaart in je hart na gebed bijv. over zo'n uitzondering. Ja dat kan natuurlijk, maar dat is dan heel persoonlijk. En waarom zou dit dan niet met andere onderwerpen ook zo kunnen zijn? Bijv sex voor het huwelijk op de manier zoals Robert dat beschrijft? | Eén ding weet ik zeker Roelande, Hij zal geen toestemming geven om voor het huwelijk met iemand naar bed te gaan....dat is wishful thinking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 23:24
Onderwerp: vrouw zoekt boer
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Culinaire barbaren...... nooit van een quiche gehoord??? Ja Frank, je hebt ze zelfs met zalm!
Grappige afkorting, Chatuliem
En ff ontopic: er zijn in Nederland ruim 2,3 miljoen mensen single. Laat de helft daar vrouw van zijn, houdt je er 1,15 miljoen vrouwen over. Als 1% van die vrouwen nou één van de boeren leuk vind, en/of het interessant vindt om op televisie te komen, levert dat 11.500 reacties op..... Eigenlijk best logisch, die stapels brieven........ | En wat betekent het dan, als je maar 8 reacties krijgt??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:12
Onderwerp: De klik...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is ook zo hoor, daarom dat ik ook geen voorstander ben van het chatten zoals we het hier kennen op de site. Praten door de telefoon of via msn, met wie ik deed omdat zij me steeds opbelde, en dat per dag vele, echt vele uren, is al een betere vorm van communicatie. En dan is er die ontmoeting(en) die een nog duidelijker beeld op de zaak werpen.
Toch kan je ook door te chatten, mailen een zekere aantrekkingskracht voelen indien het uiterlijke en status niet het belangrijkste zijn. | Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|