Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:30
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Jammer chatdat je nu zelf een topic opent met een äanval"op een bepaalde groep kerken en dat je ander in een andere topic afkaffert dat ze mensen aan zou vallen. Dit ben ik helaas nog eerder tegen gekomen van jou dus maakt me wel een beetje treurig. |
En mij maakt het blij, ik hou er wel van als iemand de minpunten van zijn eigen stroming ook durft te benoemen. Zou je ook zo gereageerd hebben als het een posting was over het zingen met orgel (wat met de verkeerde organist ook niet bepaald fijn is)? Dat iemand iets in een bepaalde stroming niet plezier ervaart, wil niet zeggen dat hij heel de stroming aanvalt.
Ik heb persoonlijk heel weinig met opwekkingsliederen en het zingen in de gemeente zoals Chat het beschreef. Iedereen beleefd dat anders, maar op mij komt het ' uit je dak gaan voor de Heer' altijd een beetje oneerbiedig over. Je zult mij dus ook niet tegenkomen op de evangelische festivals, maar net zo min op zangavonden in traditionele kerken. Zingen in de dienst prima, en dan het liefst uit verschillende bundels, maar buiten de dienst hoeft het voor mij niet. Ik kan me dus goed voorstellen dat je het jammer vind dat de zelfbenoemde zangtalenten meer een concert lijken te geven dan een samenzang leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:42
Onderwerp: Storingen
|
|
|
MARIO216 schreef: | Bij Lexa wel.........er schijnt ook nog een subsidie te zijn om ingeschreven te staan bij een datingsite. Dat is geloof ik ook bij Lexa. |
Maar dan krijg je de vraag: wat is nou eigenlijk een mislukte date?
Is een date mislukt als het geen gezellig persoon blijkt te zijn, als je na date 1 denkt: gezellige avond maar ik hoef niet zo nodig nog eens op stap met deze persoon, als er uit de date geen relatie voortkomt of als je niet dezelfde avond nog samen in bed beland? Ik vind het een vage reclame, die dategarantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:55
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik neem het me steeds voor een weekrooster te maken maar op de een of andere manier ga ik halverwege de week al de fout in........... Wat ik wel doe is het schillen van een aantal kilo's aardappelen op een rustig moment,die gaan in grote gripzakken(van die hersluitbare stevige zakken)met een beetje water zo de koelkast in en dan schud ik er 's avonds uit wat ik nodig heb,dan ben ik een paar dagen van dat rotklusje af |
Hier gaat het ook nog wel een mis hoor, maar dan probeer ik gewoon ff 2 dagen om te wisselen ofzo. Of er komt iemand thuis met de mededeling dat tie morgen een beurs heeft en laat thuis is...dus morgen toch maar weer chinees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:48
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Herman, je bent een fantast ... weet je nog wat je een paar weken geleden schreef ....
@ Herman388: Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:55 (Topic: het weer, pagina 63) Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven
.. |
Hij zei dat het moest he, niet dat tie het ook deed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:46
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Ik ga in Duitsland werken, lekker 2 weken herfstvakantie.
Maarre......ik begrijp je wel hoor. Het is ook een goed teken, als ze graag naar school gaan! |
Maar wij hebben geen voorjaarsvakantie he Volgens mij kom je aardig op hetzelfde aantal dagen uit als je ze optelt. Op 30 april werken wij gewoon, maar op 1 mei hebben wij dan weer een feestdag, 5 mei vieren we hier niet ( ), maar op 3 oktober vieren we herenigingsdag en dan zijn jullie gewoon aan het werk. De enige dag die wij meer hebben dan jullie is geloof ik Froleichnam, 60 dagen na paaszondag.
Je hebt pas echt pech als je net als mijn man een bedrijf in duitsland hebt, en voornamelijk nederlandse klanten hebt. Op de nederlandse feestdagen zijn de klanten dicht maar wordt op het bedrijf gewoon gewerkt, en op de duitse dagen is het bedrijf dicht maar zitten zn nederlandse klanten gewoon op hem te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:06
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heerlijk he...als je dat van tevoren weet... Als het enigszins lukt doe ik dat ook zo... Vandaag vanwege het late tijdstip...kant en klare lasagne... (was t.h.t. 4 november...maar ik durf...) |
Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week. Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal! (en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:02
|
|
|
MARRY942 schreef: | eh...ik ben maar een domme oppasmoeder Annette, maareh...wat is spätzle? (ben nog nooit in Duitsland op vakantie geweest....) |
Blöde Hollander Nee hoor, ik kon het ook niet tot ik hier kwam wonen. Maar dankzij de buurvrouw kan ik inmiddels spätzle maken. Het is een soort deegprodukt, je maakt beslag van bloem, water en eieren, je hangt een spätzlereibe (soort zeef) boven een pan kokend water, en wrijft het beslag door de zeef het water in, dan krijg je je sliertjes. Die sliertjes eten ze hier net als dat wij rijst bij bepaalde dingen eten, maar maken er ook overschotels en dergelijke van. Wij eten het bv bij goulash, maar meestal maak ik er Allgäuer Käsespatzle van, een ovenschotel uit zuid-duitsland, met spekjes, uien en van die stinkende bergkaas. T stinkt de pan uit, maar t is zooo lekker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:12
|
|
|
MARRY942 schreef: | Hebben jullie dat nou ook wel eens? Vroeg opgestaan, vol met plannen wat je vandaag allemaal wilt doen.... en dan loopt alles uit de hand, telefoontje tussendoor, huilend babietje wat niet lekker in dr vel zit, iemand van de politie aan de deur dat er in onze straat bij twee huizen ingebroken is....kortom rampspoed en ellende en ik heb vandaag zogoed als NIKS gedaan |
Dat heb ik net 2 weken gehad, ze noemen dat ook wel eens schoolvakantie
De reden dat het SCHOOLvakantie heet is omdat mama's dan overuren maken thuis. Als je een poging doet tot huishoudelijk werk komt er minimaal 3x per kwartier een kind vragen of ze een snoepje mogen, vertellen dat de een de ander pest, ruziemaken wie er op de computer mag, vragen wat ze nou eens kunnen doen want ze vervelen zich zo. Als je begint met opruimen ligt er voor je klaar bent alweer het volgende, dus halverwege de vakantie heb ik besloten enkel de was te doen en te stofzuigen, de rest was gewoon compleet zinloos.
Maar vandaag begonnen de scholen weer Ik heb vandaag met zoveel plezier opgeruimd, de boodschappen voor de hele week gehaald en al het achterstallige schoonmaakwerk gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:00
|
|
|
Zo, de koelkast van familie649 is weer gevuld, we eten deze week bloemkool,witlof, rode bietjes, spagetti,sperciebonen, spätzle en bami en de rest van de week hoef ik niet meer om boodschappen.
Laten we vandaag eens beginnen met de rode bietjes met gebakken uitjes en een speklapje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:13
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
misschien moet je je eens gaan richten op wat er voor zorgt dat je in een andere richting wel vind wat je zoekt, ipv te blijven hangen in wat er voor zorgt dat je het in de evangelische hoek niet vond.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 5 november 2011, 18:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 15:19
|
|
|
ik heb pas zo'n actifryer gekocht(heteluchtfriteuse, zonder vet). Vanavond eens proberen hoe zelfgemaakte aardappelpartjes met rozemarijn eruit smaken. Biefstukje erbij bakken, beetje sla erbij en de pot appelmoes op tafel voor de kinderen, lekker snel klaar vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
PIETER649 schreef: | daar wel ja.... maar hier niet |
In dat geval kan je voor 12 uur nog ff bij het slechtse moment van de dag zetten: dat mn vrouw me een dreun met de deegroller gaf toen ik haar uit haar slaap hield.
Trusten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:33
|
|
|
Bekvechten jullie lekker verder, ik ga lekker mn bed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:26
Onderwerp: de chatbox
|
|
|
misschien kan je beter meteen doei zeggen als er iemand binnenkomt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 20:55
|
|
|
[quote=VISSER278]
Geen, hij dreigt enkel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 20:33
|
|
|
[quote=ERIKA129]
nou nee, MIJN auto kan echt nog 500 km, pieters auto nog 25km en de bedrijfsauto nog 55km Kortom, dr zit altijd wel ergens een beetje benzine in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 20:28
|
|
|
[quote=ERIKA129]
En ik kan dus niet tegen het helemaal leegrijden van mn benzinetank, dus in noodgevallen pakken we mijn auto Kan nog 500 km volgens de meter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 19:45
|
|
|
[quote=PIETER649]
nog 756 punten te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:54
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Sorry hoor, maar dat kan ik niet veroordelen....
Pieter, die als buitenlander OOK zn partner uit zn geboorteland heeft gehaald terwijl ze daar echt niet weg hoefde |
Haha, ik moest daar echt wel dringend weg hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 11:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zo, en laten de dames dat zo staan? Ik dacht dat de feministes hier toch wel eens seksistische opmerking in zagen.... |
Tsja chat, ik zie jou in heel veel topic roepen dat de waarheid benoemt moet kunnen worden En wees eerlijk, we kunnen niet verlangen dat hij gaat liegen en zeggen dat ik er slimmer uitzie
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe deze zaak verder af gaat lopen. Want als er nu een studievisum volgt,hebben we dit hele gebeuren over een paar jaar als hij klaar met studeren is weer. Van mij had de jongen mogen blijven, maar eruit is eruit en dan moet je dat wel direct doen (dat was dus tig jaar geleden al, maar voeg nu dan ook eindelijk eens de daad bij het woord)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 10:29
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
MOMO697 schreef: | Lieve Shanita,
Uit respect voor de mensen die zich wel thuis voelen bij evangelische gemeentes wil ik je vragen om deze post te verwijderen. Mijn negatieve ervaringen in welke kerk dan ook, is niet bepalend voor de rest van de kerk van deze stroming. Ik vind dit met modder smijten en beneden alle peil.
Ik vind jou een toffe meid maar dit kan echt niet. Ik hoop dan ook dat je dit zelf zal inzien. |
Behalve dat, geeft het ook nog een verkeerd beeld van het boek, waarvan ze alleen de recenties heeft gelezen. Het boek is namelijk niet het afzeikboek zoals weergegeven in deze bijdrage, het is een onderzoek waarin ook positieve punten genoemt worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 10:23
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Albayrak is hier gekomen om haar zakken te vullen, en heeft dat ook ruimschoots gedaan. Daarbij staat ze nu op nonactief, en die Ballin is ook een oude slaper van links. Hadden ze toen daad bij woord gevoegd, zaten ze nu niet met dit probleem Maar omdat die partijen toen geen daadkracht, hadden en zig vooral met knuffelen bezig hielden. En om nu appelen met peren te vergelijken, het gaat nu om die Mauro, die toen 13 was. Je kan ook niet een kind van toen 13/14 nu 18 de schuld van slapent en falent links in de schoenen schuiven. Net zo als het vergelijk van een vrouw die verkracht is, en daar door een kind heeft. Dat gevaar voor verkrachtingen is hier net zo groot, net zoals hier ook vrouwen rondlopen die een kind uit een verkrachting hebben. Het is in en in triest, dat ben ik met je eens, maar het is geen reden voor een asielverzoek. |
Volgens mij hebben jullie het over 2 verschillende mensen. Nebahat Albayrak is van de PvdA en besloot in 2009 dat Mauro terug moest,Nurten Albayrak was van het COA en is geschorst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Al die jaren dat Mauro Manuel in Nederland verbleef heeft hij nooit een verblijfsvergunning gekregen. Nu is het zo dat Mauro uitgezet dreigt te worden. Hij kan in Angola een studievisum aanvragen. Als dat toegewezen wordt kan hij terugkeren. Zo is dat in de wet vastgelegd.
Waarom kunnen zijn pleegouders hem niet adopteren? Gewoon omdat zijn biologische moeder nog leeft en in Angola verblijft.
Kan hij terug naar Angola? In principe wel. Men zegt dat het een veilig land is. |
Omdat je op je 18e volwassen bent he, je kan geen volwassenen adopteren. En een studievisum, gaan ze die jongen nog langer aan het lijntje houden om hen na zn studie alsnog terug te sturen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:28
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen |
Dat heeft te maken met het associatieverdrag waardoor Turken gelijk gesteld moeten worden aan EU-burgers. Je mag geen extra belemmeringen op de arbeidsmarkt opwerpen omdat dan het vrije verkeer van arbeidsmigranten in gevaar komt. En zakken voor je inburgeringsexamen schijnt een belemmering te zijn. Je zou ook kunnen denken dat slagen extra kansen biedt, maar dat schijnt de rechter ander over te denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:12
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc...... |
Tien jaar van zijn leven, dat is in zijn geval meer dan de helft van zijn leven. Ik woon zelf in het 'buitenland', hemelsbreed een km bij de nederlandse grens vandaan. Mijn dochter is 8, kwam hier wonen toen ze 5 was, en zelfs voor haar zou het al ingrijpend zijn om naar nederland terug te gaan. Maar dan hebben we het over een gezinssituatie en een westers land waarvan ze nog altijd de taal prima spreekt. Dit is een jongen die hier alleen heen kwam (raar verhaal op zich maar daar hadden ze 10 jaar terug direct naar moeten kijken), in een nederlands gezin opgegroeid is, die kan je toch niet meer terugsturen?
Als je als land zo'n idioot immigratiesysteem hebt men 10 jaar hier kan zijn voor er een uitspraak komt, moet je ook voor de gevolgen instaan en dit op een nette manier oplossen. Ik snap de angst dat er straks nog een paar honderd mauro-gevallen opstaan, maar t zijn niet de azielzoekers die deze kromme wetgeving gemaakt hebben. Los het op en pas je immigratiesysteem aan zodat zoiets nooit meer voor kan komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:01
Onderwerp: Hervormingsdag
|
|
|
PIETER649 schreef: | En morgen is het Allerheiligen, das hier een officiele feestdag dus ik zit weer in mn uppie op de fabriek. |
Welnee, ik heb zojuist heel mn familie uitgenodigd om je nieuwe pand te bezichtigen. Dus in je uppie....in je dromen bedoel je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:47
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Heerlijk die wintertijd! Geen moeite met opstaan, om half 7 vol energie naast mn bed. Om 10 uur heel het huis aan kant en de boodschappen voor een hele week al in huis. De de rest van de dag mn kinderen bezig houden, als volgende week de scholen ook weer beginnen hebt ik het helemaal naar mn zin
|
|
Naar boven |
|
|