Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 16:26
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 00:55
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 14:23
Onderwerp: Leven
|
|
|
Leven
Het Leven is en het Leven was Ieders Leven heeft een begin maar ook een eind Eens in je Leven maak je mooie of niet mooie dingen mee
Wat is Leven? Dat vraag je soms af wat Leven inhoud Leven is iets wat je kan proeven, voelen, ruiken en zien
Leven is als je de lucht tot je neemt in je longen om te kunnen ademen De bomen , planten, bloemen die geven zuurstof die wij als mens en dier nodig hebben Om in leven te blijven eet en drink je en slaap je om tot krachten te blijven en ga dit jaar in en jaar uit
Wat als er geen zuurstof geen voedsel, enz. dan is je Leven dood Je Leven is ook dood wanneer je Leven alleen maar leeft om te Leven
Het gezegde: pluk de dag of pak wat je pakken kan of haal alles eruit wat erin zit Klinkt jou dit bekend in de oren dat ze zeggen ja je leeft maar 1 keer hoor
Wist je dat alle mensen Levens door blijft Leven ook nadat hij of zij sterft Je lichaam sterft maar je ziel sterft nooit dat blijft voor Eeuwig door Leven ook voor diegene denkt dat je na je leven gewoon dood bent is eigenlijk een leugen alleen wil men dat niet onder ogen zien.
Waar wil ik met mijn verhaal heen als je leest in Zijn Woord dan komen zelfs mensen die niet gelovig zijn voor de Witte Troon en word gelezen of ze in de Boek des Levens staan of niet Lees Openbaring 19 t/m 22. Voor diegene die hun hart aan Jezus Christus hebben gegeven hebben het Eeuwig leven.
Alleen je hart voor Jezus Christus open stellen kan iedereen Hij vraagt dat wel van je maar er is meer wat Hij van je vraagt je Leven je Ziel of je die voor 100% aan Hem wil geven zodat Hij je dan ook kan kneden,vormen en vullen naar Zijn Beeld. Want dat is wat wij mensen niet graag willen doen we willen liever alles zelf alle touwtjes in handen houden en eigen levens weg afslaan zonder God maar enigszins erbij te betrekken.
Wat is Leven wat betekend dat voor jou? Ieders Leven heeft Leven de ene vol de ander leeg Kies je Leven naar de Weg van de Waarheid
De Smal Weg of de Brede Weg ? De keuze is aan jou
<><
AK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 13:58
|
|
|
Overigens hebben jullie ook het idee dat je stofjes lava proeft Mijn moeder had even een blokje omgelopen en proefde op haar tong stofjes lava. Het heeft hier overigens ook eventjes geregend dus die druppels doen hun werking wel lijkt mij niet echt gezond dus om dan nu naar buiten te gaan ben ik wel voorzichtig nu ik ook erg verkouden ben blijf ik binnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 13:51
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Geen zonnetje vandaag,dus straal ik zelf maar
Maak wat van deze prachtige dag! |
De dag is zeker prachtig en bovenal al hier in het noorden schijnt wel de zon. Geniet van de zon reis even hier naar toe kan je mee profiteren Het waait verder wel maar sta je ergens beschut dan is de zon lekker warm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 22:09
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
[quote=HANNAH810]we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Leuk Hanna,
Dat je zo iedereen uitnodigt en ja die dag kan ik echt super zo. Ja ook ik zie er naar uit om met mede broeders en zusters elkaar beter te leren kennen zal voor mij wel even wennen zijn en wat als een kat uit de boom kijken maar als het ijs éénmaal gebroken is dan komt het wel goed. Dus als ik wat verlegen over kom dan weet je waar het van komt. Verder hoop ik dat het die dag heel mooi weer mag worden en dat de zon zich doet stralen. Neem niet vergeten je dosis humor met je mee. Totdan!
Hartelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 16:54
Onderwerp: Afscheid
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 16:34
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
spruitjeslucht? |
Ja spruitjes ozo lekker alleen ligt er maar net aan hoe je dat klaar maakt. Want alleen goed wassen en koken smaakt de spruitjes nog bitter van smaak en dat is niet te eten die kun je letterlijk door je kamer gooien of geef je portie aan fikie die lust toch alles wel is net een prullebak prop alles maar vol. Om je spruiten echt lekker te maken is als je tijdens het koken een flinke scheut melk door doet en 4 schepjes suiker en dat laat koken is de bittere smaak van je spruiten helemaal weg en maakt de spruit overheerlijk smaken dat je wel een bord op kunt Dan zijn spruiten haast wel een delecetese jammie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 16:29
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Tja,Grace trapt ook overal in |
Zouden inwezen meer van die hondenpoep prullenbakken moeten komen om daar de behoeftes van je hond deponneren of dat er via de gemeente een poepmachine komt om al die poep op te ruimen krijg je dat ook niet meer aan je schoenen Kost misschien wat centen maar dan hou je voor iedereen tevreden een lach op je gezicht Zo ik heb gesproken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 18:44
Onderwerp: Geef God maar de schuld
|
|
|
Geef God maar de schuld Hoevaak doen mensen dat Uit gemak in alle dingen Terwijl de fout bij jou ligt
Geef God niet zomaar de schuld De schuld ligt niet bij God De schuld ligt bij jou Door de zonde heen
Als je IK verkleint Zal de wereld ook anders uit zien en meer vredig eruit zien
Door ons ikke te verwerpen En Jezus Christus meer en meer In ons leven vorm geven
Laat je vormen en vullen door Gods Woord Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag
Want alleen Jezus Christus is de Weg de Waarheid en het Leven Niemand komt tot de Vader dan door Mij
<><
AK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 20:33
Onderwerp: Israel-Bijbel-Landdag 13 Mei
|
|
|
Israel-Bijbel-Landdag Hemelvaartsdag Datum: donderdag 13 mei 2010 Thema: ‘Israël en de hete grond van de diaspora’ Locatie: Cultureel Centrum, Stationslaan 26, Harderwijk Aanvang: 10.00 uur
Israël en de hete grond van de diaspora
‘Israël en de hete grond van de diaspora’ luidt het ernstige thema voor de Israël-Bijbel-Landdag 2010. Een thema dat is ingegeven door de dramatische ontwikkelingen in het Midden-Oosten, die hun weerslag hebben op de Joodse bevolking in de diaspora. Erets Israël, ooit door de Zionistische beweging als veronderstelde veilige thuishaven in het leven geroepen, wordt opnieuw met vernietiging bedreigd. De Iraanse president Ahmadinejad die, zoals vermoed door het internationaal atoomagent schap, uranium laat verrijken voor de ontwikkeling van een atoomwapen, heeft inmiddels meerdere keren opgeroepen tot de vernietiging van de staat Israël. Heel alarmerend is echter ook het rapport van het Joodse agentschap dat er in 2009 meer antisemitische incidenten zijn gemeld dan enig voorafgaand jaar, sinds de Tweede Wereldoorlog. Het rapport toont een verband tussen de explosieve groei van het antisemitisme en de Gaza-oorlog (eind 2008 tot begin 2009). Illustratief voor het eeuwenoude beginsel van Jodenhaat is dat de vermeende misdaad van één Jood, of groep Joden, alle Joden wordt aangerekend. ‘Toevallig’ schrijf ik deze uitnodiging op Purim, de feestelijke herdenking van de smadelijke nederlaag van Israëls vijanden, maar ook de onthulling van een eeuwenoud principe: ‘Haman achtte het te gering om alleen aan Mordekai de hand te slaan… daarom zocht hij alle Joden, het volk van Mordekai, te verdelgen ...” (Esther 3:6). Let u op het woord ‘verdelgen’. Is het niet verbijsterend dat de hele Israëlische bevolking momenteel vernieuwde gasmaskers moet krijgen, omdat de vijand hen wederom als ‘ongedierte’ wenst te verdelgen? We leven in ernstige tijden waarop gelukkig het profetische Woord een helder licht laat schijnen. In dat licht hopen we ons op de actualiteit te bezinnen. Na een multimediapresentatie over ‘Israël en de hete grond van de diaspora’, zullen enkele sprekers vanuit Bijbels perspectief het thema belichten. Verder natuurlijk aandacht voor de snelle ontwikkelingen binnen de bijbelverspreiding en een aangrijpend videogetuigenis van een Holocaustoverlevende die door haar Messias van een verstikkende wrok werd verlost. We zien er naar uit u op Hemelvaartsdag te ontmoeten.
Speciaal op deze Landdag -“Maar ik prijs God, dat Hij sterker is dan ik …”, aldus de Joodse Holocaust overlevende Rose Price over haar eerste reis naar Duitsland. Ze was gevraagd te getuigen van de vrede die ze gevonden had in haar Messias. Maar getuigen in een land, tegen mensen en in een taal die ze zo wanhopig uit haar geheugen had proberen te wissen? En… kon ze alles wat haar was aangedaan vergeven? Het antwoord ziet u in een video met haar aangrijpende getuigenis. -Ds. Henk Schouten, directeur van Het Zoeklicht, zal spreken over ‘Evangelie voor Israël, noodzaak en hoofdzaak’. -De SDHS, de Engelse organisatie van wie wij de Bijbels betrekken, bestaat 70 jaar. Eric Browning, algemeen secretaris van de SDHS, zal enkele hoogtepunten van de afgelopen 70 jaar de revue laten passeren. -Muzikale medewerking wordt verleend door het gospelkoor ‘Ichtus’ onder leiding van dirigent en (huis)pianist Jaap Verkiel.
Crèche De Israël-Bijbel-Landdag is bedoeld voor het hele gezin en dus is voor de kleinste telg een fijne crèche aanwezig.
IB Kinderfeest ‘Hou je vast...!’ Stel je eens voor… Je zit in een bootje op zee. Het gaat steeds harder waaien en de golven worden steeds hoger… Het stormt! Gelukkig heeft je boot een reddingsboei. Als je die goed vast houdt, ben je veilig. Soms lijkt de wereld om je heen op zo’n woeste storm waarin van alles gebeurt. Het volk Israël zit vaak midden in zo’n storm. Maar de Heere God zegt: ‘Hou je vast... aan Mijn Woord!’ Kom naar het IB-kinderfeest als je meer wilt weten! We gaan samen zingen, luisteren naar spannende verhalen, spelletjes, knutselen, poppenkast kijken, snoepen, en... wie weet zit jij dit jaar wel op de verrassingsstoel!!
Antisemitisme… and what about you? Joodse graven en synagogen beklad met hakenkruizen, boycotacties tegen Israël, Midden-Oosten leiders die oproepen Israël te vernietigen. Afgelopen jaar is de haat tegen Joden nog nooit zo erg geweest sinds de Tweede Wereldoorlog! Waartoe leiden deze ontwikkelingen en hoe moeten we hiermee omgaan? ’s Ochtends denken we na over de oorsprong en ontwikkeling van het antisemitisme. We gaan in op de actualiteiten in het Midden-Oosten en onze Westerse wereld. Ook krijgen we een speciale gast uit Engeland! ’s Middags wordt het weer lekker chillen met sport en spel! We rekenen op je en vergeet niet je vrienden mee te nemen!
Routebeschrijving Met de auto vanuit Utrecht Volg de A28 vanaf Utrecht richting Amersfoort / Zwolle. Neem afslag 12, Ermelo/Harderwijk-West. Aan het eind van de afslag gaat u linksaf en onder de snelweg door de Oranjelaan op richting centrum Harderwijk. U passeert alsmaar rechtdoor rijdend diverse stoplichten en na ongeveer 500 meter de spoorlijn. Nog ongeveer 200 meter verder gaat u de tweede weg (bij blauw/witte zuil met daarop de letters CCH) rechtsaf de Badweg op. Aan de rechterkant ligt het parkeerterrein en links de entree van de zaal (tevens ingang Chr. College Nassau-Veluwe).
Met de auto vanuit Zwolle U neemt op de A28 vanaf Zwolle richting Amersfoort afslag 12, Ermelo/Harderwijk-West. Aan het eind van de afslag gaat u rechtsaf de Oranjelaan op richting centrum Harderwijk. Zie verder andere routebeschrijving vanaf Oranjelaan.
Met de trein Neem de stoptrein tussen Zwolle en Utrecht. Bij station Harderwijk uitstappen en vanuit de stationshal rechts naar de Stationslaan lopen. Deze links oplopen. Na 150 meter vindt u aan uw rechterzijde (bij blauw/witte zuil met daarop de letters CCH) het Cultureel Centrum Harderwijk (tevens ingang Chr. College Nassau-Veluwe).
www.israelendebijbel.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 april 2010, 12:08
Onderwerp: Meer over Israël weten?
|
|
|
Meer over Israël weten?
Kom naar de jongerenstudiedag! Op zaterdag 17 april a.s. organiseert Het Zoeklicht in samenwerking met Jong iB van Israël en de Bijbel een jongerenstudiedag. Algeheel thema van de dag is 'Israël, lekker boeiend'.
Aanvang: 9.30 uur | Einde: 15.00 uur Locatie: Het Brandpunt, Postweg 18, Doorn
Ton Stier, die spreekt over 'Israël, je kunt er niet omheen!', zegt: "Door de eeuwen heen hebben veel christenen gedacht dat de zegeningen die God aan Israël heeft beloofd, hun eigendom zijn geworden. Deze vervangingstheologie heeft helaas geleid tot onverschilligheid ten aanzien van het Joodse volk. Gelukkig heeft de oprichting van de staat Israel in 1948 velen de ogen geopend. Letterlijk en figuurlijk werd Israël als een levende realiteit op de kaart gezet. De vervangingstheologie is op zijn retour, maar hoe kijken we nu tegen Israël aan? Talloze onvervulde profetieën laten zien dat Jeruzalem nog een grote rol in het wereldgebeuren zal spelen. God gaat niet om Israël heen, jij toch ook niet?"
Na de lunch blikken we terug op ontwikkelingen die hebben geleid tot het ontstaan van de staat Israël. Daarna kijken we naar de actuele stand van zaken in het Midden Oosten, de opmars van de Islam, de nucleaire dreiging vanuit Iran en het snelgroeiend wereldwijde antisemitisme. Durf jij deze feiten onder ogen te zien? Wil jij de moeite nemen om na te gaan wat de Bijbel zegt over de dingen die staan te gebeuren? Het zal je geloof versterken, want vergeet niet, de God van Israël is ook jouw hemelse Vader!
Voor deze studiedag is inschrijving verplicht. Mail je naw-gegevens naar:
jacquesbrunt@filternet.nl
Kosten voor de studiedag inclusief lunch: €10.- Heb je nog vragen, neem dan contact op met Jacques Brunt via jacquesbrunt@filternet.nl
Maranathe-groeten,
Jacques Brunt
Jongerenwerker
HET ZOEKLICHT
+ Postweg 18, 3941 KA Doorn
- Postbus 99, 3940 AB Doorn
Tel. 0343 - 413300
Fax. 0343 - 416624
www.zoeklicht.nl
www.hetbrandpunt.nl
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op woensdag 14 april 2010, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 05:16
Onderwerp: PUUR
|
|
|
PUUR
PUUR Ja voor 100% Zonder Toevoeging
PUUR ja Echt PUUR Daar hou ik van Doe je niet ander voor
Maar blijf PUUR Blijf PUUR door Gods Woord
Laat je niet misleiden door allerlei dingen !!! Blijf je oog gericht houden op onze Vader Door Puur en Zuiverheid ja voor 100% !!!
Blijf PUUR door Gods Woord Doe jezelf niet anders voor Het doet mij pijn als je anders voor doet
Je doet niet alleen mij pijn Je doet vooral onze Vader pijn !!!
Blijf PUUR door Gods Woord Ja PUUR door samen met onze Vader Ja Jezus Christus alleen Hij is echt PUUR Die kan je voor 100% vertrouwen !!!
Ben jij ook PUUR??? Of wil jij ook PUUR worden???
PUUR daar hou ik het meeste van PUUR blijf je door Gods Woord !!!
<><
AK
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 13 april 2010, 05:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 18:18
Onderwerp: Afscheid
|
|
|
Verwijderd door mijzelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 12 april 2010, 18:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:41
|
|
|
Psst...
Weetje.... ik heb een geheim...Ja een geheim
Een heel mooi geheim....Niet vertellen hoor...
Er is iemand...Ja iemand die...In mijn leven... is gekomen...
En weet je...
Ben zo blij...Ja blij van hart...Mag dit zo zijn...
Mijn leven ligt in Gods hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 13:15
Onderwerp: Stilte
|
|
|
Stilte
Als we alleen in drukte en stress blijven En geen tijd meer maken voor onze Vader waar blijft dan die innerlijke rust?
Luister naar de Vader door Zijn Woord Zie naar Zijn Schepping die Hij heeft gemaakt Dat maakt je als mens ozo nietig en klein
Kom tot de Vader door Hem alleen Leg elke dag je leven in des Heren hand Verwerp je eigen ik en wees stil
<><
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 13:13
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Lieve Anita
Ik hoop dat je die innerlijke rust weer gevonden hebt......
Gr.Leanne |
Ja met mij gaat het verder prima. Ben zondag nacht opnieuw gestorven Mijn eigen ik verwerpen En opnieuw geboren Laat Jezus Christus Elke dag ja Meer en meer in mijn leven Kneden, Vormen en Vullen Dus niet meer mijn ik. Door de Wapenrusting aan te trekken Door Zijn Kostbaar Bloed overwin je alles Ja Door Jezus Christus alleen Hij is de Weg de Waarheid en het Leven Niemand komt tot de Vader dan door Mij !!!
I Jesus !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 08:53
Onderwerp: Koolmeesje
|
|
|
Zonet een Koolmeesje Twee aan twee Zien vliegen Achter elkaar aan
Met die mooie kleuren Mijn hart werd er stil van Zie die Koolmeesje Zo in die boom
Zo klein en zo teer Dat maakt je als mens Zo nietig en zo blij God U bent Goed
Dank U wel voor Die kleine dingen Zoals het Koolmeesje
<>< AK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 06:59
|
|
|
Stilte
Ja wees stil Stil tot God Zodat die Stilte Tot innerlijke rust Terug mag vinden Van hart
Tot die Stilte Mogen we genieten Ja van de natuur De vogels de dieren Kleuren en geuren Stilte ozo kostbaar
Verlies dat niet Uit het oog Kijk om je heen Niet alleen rechtdoor Zie de Stilte En luister
Stilte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 12:30
Onderwerp: Moet je eigen IK sterven???
|
|
|
Om de minste te willen zijn Moet je eigen IK sterven Ja elke dag weer Zodat Jezus Christus ons Naar Zijn Beeld Kneed, Vormt en Vult
Want leven we uit eigen IK Dan blijft die onrust in jou En kan de Here je niet vullen Met Zijn Liefde
Sterf elke dag je eigen Ik En maak je klein Als een kind
Dat we meer Nederigheid en Zachtmoedig Mogen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:47
|
|
|
Was vanavond naar de kerk hebben we avondmaal gevierd en nadat gezongen accepella van dat ruwe houten kruis echt mooi was dat. Hadden we hand aan hand elkaar vast als 1 groot familie. Na die tijd hadden we koffie/thee drinken konden gezellig kletsen echt fijn hoor om zo met je mede broer en zussen om te gaan leer je elkaar ook wat beter kennen. Zo ga ik elke zondag al genieten naar de kerk telkens weer het is daar nooit saai voor de zondag is er paaspraise om 19.30 uur in Surhuisterveen bij de Vluchtheuvel zijn jullie allen van harte uitgenodigt naar paaspraise onder genot van een heerlijk bakje koffie/thee met een koekje erbij. Wees Welkom broers en zussen jij hoort er ook bij.
Hartelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:40
|
|
|
Gisteren heb ik een mooie fiets gekocht was zo bij marktplaats te vinden. Kwam voor een andere fiets en toen ik daar was zag ik nog een mooiere fiets en heb ik die maar gekocht voor nog minder geld ook. Heeft de fietsenmaker ook nog een nieuwe stevige stander opgezet en even mijn koplampen gemaakt die deed het niet. Voor vandaag heb ik een fietstassen op de kop getikt een groene nog wel voor 5 euro is dat niet duur ziet er ook nog netjes uit ook. En vandaag nog 2 sleutels erbij gemaakt mocht ik mijn ene sleutel kwijt raken heb ik reserve achter de hand. Het ziet nog nieuw uit en heb een tochtje met mijn fiets gemaakt de fiets fietst lekker zeg mijn dag kan niet meer stuk voor zo`n goede vrijdag.
Hoe was jullie dagje? Hebben jullie verder nog plannen voor dit weekend?
Met vriendelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:10
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Anita, ook hier een stukje warme deken... Fijn dat je ondanks alles mag en kunt vertrouwen op God! Ik hoop van harte dat je dat vast mag blijven houden en dat je spoedig een fijne baan zult vinden... |
Dankje wel.
Stel mijn vertrouwen op de Heer, mijn God. Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot.
Hem heb ik lief, zijn vrede woont in mij. 'k Zie naar Hem op en 'k weet: Hij is mij steeds nabij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:05
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:52
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:53
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:29
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 18:41
|
|
|
Vandaag 4 tassen vol boodschappen gehaald en 2 dozen vol halfvolle melk. Sjonge wat is dat zwaar zeg eerst moet je ze vanaf je lijstje opzoeken naar welke boodschappen je wilt hebben. Dan éénmaal je alles vol geladen in je boodschappen karretje moet je nog wachten in de lange rij van de kassa dan alles uitstallen op de baan. Nadat de kassajufvrouw de product heeft ingevoerd van een bepaalde code moet je al je producten inpakken in de boodschaptassen en zeulen naar je auto. Éénmaal in de auto gezet moet je naar nog een andere winkel en daar haal je nog 2 boodschappen tassen vol en moet je ook daar wachten. Daarna nog naar de warme bakker om 1 ongesneden brood te halen voor je pa want hij houdt niet van gesneden brood word te droog vind hij. Binnen 2 uren ben je 3 winkels binnen geweest en heb je tjok vol van een auto schiet het mij ook verkeerd in de rug auw Gelukkig bij thuiskomst wilde pa mijn tassen met boodschappen 2 dozen melk wel uit de auto halen is dat niet lief van pappa die verdient een dikke Als gezin van 5 personen waarvan 3 mensen die erg hard werken en wel lekker trek hebben heb je inwezen heel wat nodig om de schappen te vullen en naar paar dagen is het ook weer op en zo kan je weer vanaf voor af aan beginnen. Herkennen jullie dat ook Zo ga je wel 2x naar de dorp toe om je schappen vol te hamsteren. Ene keer 2 a 4 winkels binnen stappen niet dat ik het erg vind ofzo mag het wel graag doen alleen je begrijpt niet hoe snel alles op gaat. Het zijn hier gezonde eeters en als je kookt na lange werk is het binnen korte duur hap slik weg net als een krokodil na niet eens 10 minuten al op. Ze krijgen gelukkig hier wel vers fruit en groente`s Voor vanavond heeft mijn moeder die nu in de keuken staat mam en ik doen het zo oms te beurten en als mam moe is dan help je extra een handje in de keuken of neem je het over koken is iets wat ik erg graag mag doen dat vind ik niet erg om te doen het is voor mij als een hobby. Als mensen genieten van hun eten dan geniet ik ook mee. Vanavond lekker hapje van gebakken krieltjes, stukje vlees en geraspte wortels jammie Wat schaft jullie de pot?
Fijne avond gewenst he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 13:25
Onderwerp: Eindtijd
|
|
|
B I J B E L S E -- E I N D T I J D
Luc. 21: 5-36 (Verwoesting van Jeruzalem voorzegt: begin der smarten) (Rede over de laatste dingen) De grote verdrukking, (Wederkomst van den Zoon des mensen) Waakzaamheid.
Matt. 24: 1-44. (Verwoesting van Jeruzalem voorzegt: De grote verdrukking: De komst van Christus (eind v/d 7 jaar)
Zach. 12:1-14. (Jeruzalems redding Belegering en bevrijding van Jeruzalem) Belofte van den Geest der genade, (Rouwklacht over de doorstokene)
Zach. 13:8-9. De Herder geslagen, de kudde verstrooid. (1/3 blijft in leven) aan het einde v/d 7 jaren in de opsplijting v/d Olijfberg
Zach. 14:1-21. Wonderbare redding en verhoging van Jeruzalem - de openbaring des Heren op de Olijfberg. (Het Koningschap des Heren).
Ezech. 38:1-23. Profetie tegen Gog. (Rusland, vers 20. beven der vissen, dieren des velds, vogels en alle mensen, bergen zullen neder geworpen worden en alle muren zullen ter aarde neder vallen.
Ezech. 39:4-29. 4. Op de bergen Israëls zult gij vallen (Gog=)(Rusland) Magog=Iran en div. andere arab. volkeren (put= Libië) Edom=Arabieren. (nazaten van Ezau) 9. Israëls toekomst, 12. 7 maanden begraven.
Ezech. 47:1-12. De heilige wateren uit den nieuwe tempel. De tempelbeek (duizendjarige vrederijk) 13 e.v. De grenzen des lands (veel groter: groot Israël)
1 Joh. 2:18-29. De anti-christ (in de 7 jaar v/d grote verdrukking: (hij die loochent dat de Heere Jezus, de Zoon van God is.)
1 Joh. 5:1-21. Het overwinnend geloof in Jezus Christus. vers 14: de kracht des gebeds.
Joël 1:1-20. Sprinkhanenplaag als aankondiging v/d dag des Heren: eind v/d grote verdrukking.
Joël 2:1-32 De dag des Heeren komt.
Joël 3:1-21. Het gericht over Israëls vijanden. (Het eind v/d 7 jaren van de grote verdrukking)
Dan. 2:1-45. De grote koninkrijken der aarde die geweest zijn en vers 44: Het Koninkrijk v/d Heere Jezus dat alle andere rijken vernietigd "tot stof" (blijft niets van over) maar Gods rijk blijft tot in Eeuwigheid! (eind v/d 7 jaar van grote verdrukking)
Openb. 6:1-17. vers 9. De zielen onder het altaar die in de 7 jarige verdrukking als nog tot geloof komen en het merkteken weigeren!
Openb. 7:1-17. vers 9. De schare uit de grote verdrukking die als nog tot geloof komt, door te sterven met hun eigen leven.
vers 1-8 de 12 stammen uit Israël jongelingen vanaf +- 7-25 jr. mannelijk uit elke stam 12.000 die als nog het woord over de wereld verkondigen, waardoor velen nog tot geloof zullen komen (o.a. de grote schare).
Openb. 8:1-13. Plagen over de wereld in die 7 jaren.
Openb. 9:1-21. Oordelen + plagen + weergave van gebeurtenissen in die 7 jaren.
Openb. 11:1-19: de 2 getuigen (Henoch en Elia) in die 7 jaar 3 1/2 jaar. (op de straten van Jeruzalem.)
Openb. 13:1-18. Dit gaat over de opkomst v/d antichrist + het merkteken in de 7 jarige periode van grote verdrukking.
Openb. 14:1-5. (De 144.000 uit Openb. 7, allen joodse jongelingen) 6-20 periode uit de 7 jaren en de bijeen-vergadering v/d goddeloze legers richting het dal van Josafat waar de Heere der Heeren met ze zal afrekenen.
Openb. 15:1-8. Aankondiging v/d plagen die verder weer zullen komen. (in die 7 jaar).
Openb. 16:1-21. Diverse plagen + de grote aardbeving + de grote hagelstenen (net als beschreven in eerdere gedeelten).
Openb. 17:1-18. De grote hoer (die vele slachtoffers maakt) net als een hoer in`t klein uit Prediker 2; doch hier in `t groot over de gehele wereld. (alle afgodereien bij elkaar in een grote pot) Rome die hoereert met alles, als ze haar macht maar behoudt en zolang nog behouden kan. (hoereert ook met de stad "Dubay" v/d geest v/d anti-christ).
Openb. 18:1-24. Val v/h grote babylon met een van zijn grootste invloedrijkste steden.
Openb. 19:1-21. Overwinningsfase en periode van de Heere zelf + afronding van antichr. werkingen + werkers.
Openb. 20:1-15. Gebondenheid van satan voor 1000 jaar en opstanding v/d zielen onder het altaar v/d 7 jaar + weer afrekening definitief met satan en daarna de grote witte oordeelstroon.
+ Jes. 65:17-25 De nieuwe Hemel en de nieuwe aarde.
Openb. 21:1-27. De inleiding v/d periode van de nieuwe Hemel + nieuwe Aarde + het nieuwe Hemelse Jeruzalem dat nu pas op de aarde kan nederdalen, zonder in contact te komen met zonde + zondigheden.
Openb. 22:1-21. Uitwerking en beschrijving over de Eeuwigheids periode voor allen die Christus Jezus lief gehad hebben en onder de genade wilden vallen. En dit eeuwig mochten en mogen beleven in Eeuwigheid zonder Einde. Eeuwige Volmaaktheid!
+ 1 Waarschuwing en oproep om het goede deel te kiezen in zijn/haar leven.
Redding der Wereld
Joh. 3:16-18. Walt alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft, omdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verloren ga maar het eeuwige leven hebbe. Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden. Die in Hem gelooft, word niet veroordeelt, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoon van God!
Het geheimenis v/d Opname
Rom. 11:25-26. 1 Thess. 4:13-18. 2 Thess. 2:5-8. 1 Cor. 15:50-53 Uitnemendheid der wijsheid.
Spreuken 2:11 Zo zal de bedachtzaamheid over u de wacht houden, de verstandigheid zal u behoeden.
Bron: De Bijbel, waar mijn vader dit uit heeft opgezocht.
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 maart 2010, 14:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |