Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 november 2012, 00:12
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik vind het juist als gescheiden vrouw heel moeilijk als ik in contact kom...of ben met een weduwe...of weduwnaar... Zeker als mensen vertellen hoe ze hun vrouw of man missen... Natuurlijk zal er heus wel in dat huwelijk ook zorgen en verdriet zijn geweest...waar niet...
Maar toch...ik vind het heel moeilijk...om dan te praten.... |
Zeer begrijpelijk, maar als ik het zo zie (hier op CM) hoef jij je niet te schamen voor jou situatie.
Soms kun je ongemerkt door, alleen al een luisterend oor te zijn, al veel goeds doen. Je mag gerust een simpel woord van troost geven, meestal moet men gewoon even aanspraak hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:23
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
SHANITA130 schreef: | JANS221 schreef: Ik zal volgende keer de letter grootte aanpassen! Maar je hebt gelijk, vroeger had ik nog weleens serieuze bijdragen, nu zuig ik ook maar van alles uit mijn duim!On topic dan maar weer.....
nu zuig ik ook maar van alles uit mijn duim!
Je lijkt W en F. Ouweneel wel! |
Ja of Franklin ter Horst of Peter Steffens of Jan van Barneveld of Feike ter Velde of Otto de Bruine en ik denk dat die niet naar het Uilenbos komen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 22 november 2012, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 20:19
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
INGE721 schreef: | Heb ik ook regelmatig gehad. Bleek ook de datum niet te kloppen en op een gegeven moment liep de hele boel vast. Ik heb gelukkig hele handige buurmeisjes
|
Of de batterij, zit meende ik op het moederbord, moet vernieuwd worden, deze zorgt er voor dat dus je klok door loopt als je de pc uitzet.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 22 november 2012, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 13:11
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik geniet altijd van jonge kinderen.... -een hulbui of lach van een baby, het hele lijf doet mee.. -de onzekere eerste stapjes -de geweldige taalontwikkeling, woorden en uitdrukkingen door elkaar gooien. -de opperste concentratie van het spelen -het genieten van sinterklaas -etc etc. |
Ik word blij van goede dingen die mij overkomen heir in contact te treden met mensen die je eerst helemaal niet kende gelijk hierop CM of natuurlijk ook op andere fijne manieren.
Tranen van blijdschap heb ik gehuild bij een cd met https://www.youtube.com/watch?v=_xms-an-K4M onderweg in de auto vlak na dat mijn ex de deur uit was gegaan, blijdschap omdat ik toen op Zijn schouder mocht zitten, ondanks wat me overkwam. Zo is er veel meer muziek wat mij blij maakt. Als de kinderen thuis komen, bijv straks weer met de kerst, word ik ook blij van, heb ik ze weer een tijdje over de vloer
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 22 november 2012, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 09:11
Onderwerp: Een getuigenis van een oudere mevrouw
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Het volgende verhaal gaat over een kleine jongen die elke zondag na de dienst met zijn vader bij de deur langs ging om koekjes langs te brengen bij mensen. Deze kleine jongen vond dit altijd leuk om te doen. Zijn vader was tevens een dominee van dat kerkje.
Zoals gewoonlijk liep de vader samen met zijn kleine zoon van 7 jaar oud naar buiten na de dienst. En hij vroeg zoals altijd of zijn pa dit keer ook mee wilde om een mand vol met koekjes langs te brengen bij mensen.
Maar aangezien er zware regenval aan kwam zetten zei de vader tegen zijn zoon dat het beter was om dit keer niet de straat op te gaan. Maar zijn zoontje zette maar door, want hij zou en wilde bij de deuren langs. Dus zoals gewoonlijk ging deze kleine jongen bij de deuren langs met koekjes ondanks de regenval, maar dit keer even zonder zijn vader.
En bij elke deur dat hij aanklopte gaf hij een koekje aan mensen, gratis als een geschenk. Maar bij het laatste huis zou de kleine jongen ook weer aankloppen, maar dit keer ging de deur niet open. En in die grote regenval bleef de kleine jongen maar op de deur om kloppen. Maar niemand deed open. Op gegeven moment riep hij door de brieven klep en vroeg of er ook iemand thuis was. En toen zag hij eindelijk dat er iemand aan kwam, een oude mevrouw kwam er aan en deed eindelijk de deur open voor deze kleine jongen. En ze vroeg wat zij voor hem kon doen. Maar toen zei hij tegen die oude mevrouw: "ik sta hier met een mand vol met koekjes, en u mag er ook een paar uitpakken als geschenk". En de vrouw lachte en bedankte de kleine jongen. En de kleine jongen vertelde deze oude mevrouw dat Jezus van haar hield. En zo liep de kleine jongen weer terug naar huis.
De zondags daarop ging de kleine jongen met zijn vader weer naar de kerkdienst, zoals gewoonlijk. Zijn vader begon te preken over bekering en over de liefde van Jezus en hij vroeg of er iemand in de zaal was of die ook een mooie getuigenis had. Daarop stond een oudere mevrouw op uit haar stoel en vertelde dat zij een getuigenis had. Dit was haar getuigenis: "Vorige week zondag toen het zo regende, voelde ik me zeer alleen, aangezien mijn kinderen en klein kinderen ook nooit meer langs komen, zag ik het niet meer zitten. Ik pakte op gegeven moment een stuk touw, en bind deze vast aan de balk boven mijn slaapkamer. Terwijl ik de touw al om mij heen had ging de bel, ik zei nog tegen mezelf "gaat toch weg alsjeblieft". Maar het aanbellen ging maar door, en op gegeven moment werd er zelfs gebonkt op de deur waardoor ik toch eerst maar naar de voordeur liep. En toen ik open deed, stond daar een klein 7 jarige jongetje met koekjes in een mand, en bood mij de koekjes aan, en deze kleine jongen vertelde mij over hoeveel Jezus van mij houdt". Terwijl de vader van zijn zoon deze getuigenis hoorde, sprongen de tranen in zijn ogen, en liep langzaam naar zijn zoon toe. En lachte vol blijdschap in zijn ogen naar zijn zoon toe.
En toen vroeg de man aan die oudere mevrouw: "is dit deze jongen die bij u aan de deur kwam?", waarop die mevrouw antwoorde: "ja, dat is die jongen die bij mij aan de deur kwam". En toen pas besefte de vader van deze kleine jongen wat de betekenis was wanneer er weer iemand gered word door Jezus, en dit keer door zijn kleine zoon heen.
Zie je? Weer of geen weer, hoe hard onze harten ook zijn. Jezus klopt ook aan in onze harten, en vraagt of Hij binnen mag komen. Jezus zoekt naar de harten die open staan voor Hem.
Dit lag dik op mijn hart om met jullie te delen. |
Ik snap um even niet, Scrooge is ook een pracht verhaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:22
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
We zouden ook een topic kunnen openen met hoe moet ik reageren. De één reageerd anders omdat zijn/haar interpretatie anders is.
Als ik zie dat er sommigen zijn die precies lezen wat ik bedoel denk ik ja dat is het wat ik schreef, dus de anderen irnterpreteren het verkeerd.
Soms lijkt het wel en gevecht terwijl we (denk ik) het toch christelijk willen houden. Natuurlijk zijn er dus reacties die niet in overeenstemming zijn met wat men schrijft, maar laat het wel respectvol zijn. Als iemand reageert en het stemt niet overeen met wat men leest (neerbuigend of zoiets) laat het zo over komen in je reactie, vraag evnetueel im een mail of zo, om uitleg, ondanks dat men er al bij zet niet neerbuigend te willen overkomen.
Het is zo als, al word aangegeven dat men soms vanuit en ander hoek reageert ivm situaties van verleden of kort heden die zeer ingrijpend zijn en dus ook een impact kunnen hebben op het reageren. Wederom noem ik geen namen, maar houdt rekening met elkaar, zou men heftig willen reageren op wat een ander schrijft, bedenk dat het gezegde "bezint eer gij begint" ook op het forum van toepassing zou moeten zijn.
Ëén ding is zeker ik wens een ieder alle goeds en Gods zegen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 20 november 2012, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:00
|
|
|
Het is dus de bedoeling dat alle topics verziekt worden met zware Bijbelstudies, of horen die in de topics Bijbelstudies thuis?
Een enkeling wil dat geheel CM is voor de heftige zware Bijbelkostgangers wordt. Waar het mij omgaat is dus dat elke schoenmaker zich bij zijn Leest houdt oftewel, als het bijvoorbeels de topic Wat heb je gedaan vandaag? en men heeft een Bijbelstudie gedaan, dat in de topic Wat heb je gedaan vandaag? gewoon vermeldt, maar zijn/haar studie kan delen in de topic Bijbel en bijbelstudie en die dan niet in zijn geheel op Wat heb je gedaan vandaag? wordt neergezet, maarin de topic Bijbelstudies.
Op deze manier houden we het forum open voor iedereen, en kan men dus wel keuzes maken, nu worden er zaken toch opgedrongen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 19 november 2012, 20:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:09
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Eerst schrijf je achter elke alinea dat er 'niet mis mee is, helemaal niets mis mee is, en dan, komt het:
Maahaar, en hier komen de voorwaarden:
Hoe kan iemand nou weten dat proefleden worden afgeschrikt, je kent die mensen toch niet, die in een nabije toekomst lid gaan worden? En ik ben geen socioloog, die bestudeert, met welke dingen je te zeggen, of juist niet, zoveel mogelijk leden hebt die blijven....
Moet je eens een paar muisklikken verder kijken wat er gebeurd. Op hetzelfde net, op dezelfde kabels.
En..je noemt geen namen, iedereen kan hier zitten raden.
En ja hoor, gelijk 2 reacties: 'ik als afgeschrikt proeflid'. Moet ik me nu verantwoordelijk gaan voelen omdat er proefleden zijn afgeschrikt, en alles zeker teruglezen en bijdrages gaan verwijderen. En wat je naar leden mailt, geldt dat ook, dan heb ik nog wel een paar mailtjes van jou liggen hoor. |
Beste Shanita, uit bovenstaande reactie van jou, mag ik concluderen dat jij je aangevallen voelt. Ik heb het in de laatste plaats over jou, dat voorop gesteld. Wat jij zoal neerzet is voor zover ik het zie niets mis mee. Misschien weleens dat ik een andere mening ben toegedaan, maar dan heb/krijg je discussie. Als we dat met respect voor elkaar doen, niets mis mee.
Dat ik zoiets al "WAAR HET HART VOL VAN IS"neerzet komt omdat ik niet de enige ben die vindt dat een forum vooor iederen moet zijn en geen opgedrongen Bijbelstudies, daar gaat het om.
Natuurlijk mag men met tekstne komen waar men aangeeft waarom men een mening heeft over een item. Ik heb het dan over zoekende mensen (zij die nog niet bewust belijdend christen zijn). Als je soms ziet wat men neerzet (bijv Oud Testamentisch), zakt mij d ebroek er al vanaf, en denk ik haas tom maar christnene af te worden.
Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost"
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 25 november 2012, 12:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 13:27
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
JOL252 schreef: | Jullie doen je naam eer aan. Op een rots kan je bouwen. |
En dan te bedenken dat ik soms , in een melige bui zeg. "Zonder i heet ik Peter en deug voor geen meter"maar dan wel hoop dat mij prettig gestoord wordt aangerekend. Rijdend met gehandicapte kinderen in de taxibus een paar jaar terug, lekker "gek "doen https://www.youtube.com/watch?v=fKjj-dsX1UA , dit nummer op cd en mee zingen en gek doen, feest in de bus, Als we d erit begonne moest ik beslist van hun met dit nummer beginnen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 19 november 2012, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 13:20
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Ik wil niet tegen zere schenen aanschoppen maar gewoon aangeven dat het fourm niet bedoeld is om er om raak maar "preken" op neer te zetten. sosm zijn er die wel een verhaal neerzetten maar dat is niet "hinderlijk" en kunnen sommigen dan ook bemoedigend of meelevend daarop reageren.
Zet gerust neer waar je denkt dat ik iets verkeerd heb gezet, als ik het met je eens ben, wil ik mij dan oprecht daarvoor excuseren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 21:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | erkend oplichter hooguit.... en dan licht ik liever de belastingdienst op dan n paar dozen.
ik heb Jans nog mn hulp aangeboden vanuit de goedheid van mn hart maar t was niet nodig, geloof ik |
Bedankt voor de uitleg, dan krijg je geen misverstanden, dat Pieters niet welwillend zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 21:18
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja dat is zo.. on topic maar weer.. het vrouwenhart ... |
sorry vrouwenhart is de topic maar, moest nog even reageren toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 21:14
|
|
|
JOL252 schreef: | Laat Pieter 649 het maar niet horen... dozen sjouwen ... |
Is die wel erkend verhuizer? Dan kan hij jullie wel even helpen als vriendendienst of uit naasteliefde, dacht ik zo. Vele handen maken licht werk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:53
|
|
|
Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is. Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.
Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.
Dat we met z'n alle nadenken over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?
Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee.
Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen. Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 18 november 2012, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:30
Onderwerp: Iets wat op mijn hart lag....
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | je mag het ook gewoon niet lezen |
Dat was ik vergeten, dank u voor de tip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus om het even kort samen te vatten: Jans, het wordt geen date met Pieter.......en zelf de dozen sjouwen...... |
Ik wil best wel dozen sjouwen geen probleem
Ik ben nog net niet een erkend verhuizer
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 18 november 2012, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Pieter blijft wel erg stil na jouw uitnodiging tot daten...... |
de innerlijke mens moet zo nu en dan ook even versterkt worden toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:20
|
|
|
JANS221 schreef: | daten? |
Aangezien ik wel wil daten maar eigenlijk niet kan Ik wil eigenlijk eerst afwachten hoe het verder gaat met het mailen en chatten wat ik nu al doe. Maar natuurlijk kan er kennis gemaakt worden. Ik vond de laatste BBQ-picknick in Ede goed, mede omdat je dan kennis maakt met mensen en nu weet wie je voor je hebt, als je hen hier op CM weer tegen komt. Helaas weinig opkomst maar 15 december weer een kans op meer mesnen te ontmoeten. al ik het goed heb begrepen zijn er zo ook vriendschappen ontstaan.
Ik heb zo het idee dat als ik met meerdere dames aan de slag ga (met chat en mail) en jullie harten op hol breng en dan ik één keer weg zou zijn met één van jullie, dat toch niet eerlijk ten opzichte van de achterblijvers is.
Ik hou van een grap en grol, maar als het om een relatie gaat (ongeachte welke vorm (man-vrouw, ouder-kind, kennis ,vriendschap) hoe dan ook, ik een eerlijk persoon hoop te zijn in andermans ogen.
Btw er mogen wel wat meer mensen naar Uilenbos komen op 15 december.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 18 november 2012, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 18:42
Onderwerp: Iets wat op mijn hart lag....
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Volksgenoten, terwijl ik de pc al had uitgedaan en bezig was mijn zonden te belijden, kreeg ik iets op mijn hart. Vervolgens heb ik mijn pc weer opgestart: En dit is wat de Geest zegt; Staan wij wel eens bij stil wie die Verlosser is van het Volk Israël? Staan wij wel eens bij stil hoe hij die pijn heeft ervaren om Zijn volk te verlossen?
Staan wij wel eens bij stil wat het Jezus heeft gekost om ons(Israël) los te kopen van Babylon, de satanische instelling? Uren lang voordat Hij werd gekruisigd werd Hij gepijnigd met gedachtes. Met tranen zit ik hier te schrijven. Hij werd gepijnigd met zoveel geweten, geweten van onze zonden, onze smerige fouten. Onze smerige leugens, onze smerige gewetenloosheid. Want wij zijn vervuld met gewetenloosheid, waardoor wij onze fouten niet meer in zijn diepste doorgronden. Hij werd verzocht door de duivel, maar hoe werd Hij verzocht? Hij werd verzocht met onze fouten. Hij werd verzocht met onze geweten, Hij zwete bloed. En dit doen onze zonden... Wij zijn fout, niet Hij. Hij is rechtvaardig, niet wij. Hij hoeft zich niet bewust te worden van Zijn zonden, maar wij moeten dit worden. Wij zijn smerig en vies, wij zijn vuil en vervuld met leugen. Maar wij willen daarbij nooit stil staan. Het offer van Jezus word als vanzelfsprekend gezien. Maar geloof mij... Zijn offer was het duurste wat er is. Hij heeft onze fouten daarmee weg gedaan. Maar wie staat daar nu nog bij stil? Jezus word negeert... Hij word negeert onder ons volk. Terwijl Hij zoveel pijn en leed voor Zijn volk heeft ondergaan, en ondanks dat negeert men Zijn Offer. Om afgewezen te worden door degenen die je lief hebt gaat tot je bot en zenuw inzitten. Bij Jezus gaat dit gevoel nog verder. velen menen maar dat Hij geen pijn meer kent. Maar juist door Hem te negeren doet Zijn Volk Hem juist het meeste pijn. Het gaat Hem niet om hoeveel fouten wij gemaakt hebben. Maar het gaat erom of wij Hem hebben aanvaard, en dat wij onze fouten met Hem willen delen, zodat Hij dit kan voorleggen bij de Vader, onze almachtige Hemelse Vader die al eens gebroken is geweest toen Hij Zijn enig geboren Zoon moest laten kruisigen, dit zien we terug hoe gebroken Jakob was toen hij kreeg te horen dat Jozef was gedood. Maar wij als een hardnekkige Volk, negeren dit. Wij denken gemakkelijk en simpel over Zijn offer. Maar die laatste uren van Jezus hier op aarde als vleselijke mens, waren de meest angstaanjagende uren, die wij niet kunnen voorstellen. Om onze gewetenloosheid, om onze hardheid heeft Hij bloed uit gezweet. Hij bad tot de Vader; en als ik de Heilige Geest hoor, hoe intens Hij heeft gebeden, zoals de Bijbel dit omschrijft, dan breekt mijn hart. Die gebeden waren niet om om de beker voorbij te laten gaan. Hij vroeg enkel Zijn Hemelse Vader van; als er een andere weg is laat deze beker mij dan voorbij gaan. Maar doe dit niet omdat Ik dit wil, maar omdat U dit wil mijn Hemelse Vader. Maar Zijn Hemelse Vader verroerde zich niet en veranderde niet van gedachten. En Jezus aanvaarde dit zonder tegenstribbeling. Jezus werd gepakt en mee genomen. Hij werd onderweg meerdere malen mishandeld. En midden in de nacht, terwijl dit niet wettelijk was toegestaan, werd Hij verhoord. Ook hieraan zat een betekenis, dat Hij werd verhoord op de nacht terwijl dit tegen de wet was. Hij werd zo onderdruk gezet en verhoord, maar Hij bleef zwijgen. Niemand kon zonde in Hem vinden. Maar mij nog steeds aangrijpt is dat Hij riep van: papa, vader, waarom hebt U mij verlaten? Als een hulpeloze kind, een mensenkind, schreeuwde Hij dit uit. Als ik hier aan denk, dan zie ik het lijden in Zijn ogen terug, die oprechtheid, die liefde dat Hij uitstraalde. Maar Hij hing daar als een hulpeloze mensenkind die schreeuwde om troost, maar Zijn Hemelse Vader negeerde dit zodat de profetieën van Mozes en de profeten vervuld zouden worden. Waarom? Om Zijn gehele volk Israël te verlossen. Mijn hart is zo gekleineerd wanneer ik steeds weer tot die besef kom hoe Hij voor ons heeft geleden.
Hoe kan zo'n liefdevolle Jezus die in waarheid en rechtvaardigheid is verwikkeld voor mij aan het kruishout is gegaan. Dank met mij vanuit mijn diepste van mijn hart. Mijn Heiland, mag ik deze gebed alleen aan U opdragen, als dit kan, als eerbetoon aan U Jezus, kan dit? Ik dank U daarvoor. Ik wil U vertellen hoe mooi U bent. Hoe de Bijbel U omschrijft. Dan zie ik mezelf voor U staan als een dienaar voor U. Ik zie naar uw ogen, dan gaan de mooiste liederen door me heen gaan. Oh Uw lach en Uw gezicht, Uw aanwezigheid, mijn hart dat schreeuwt naar vrijheid, vrijheid die U mij hebt gegeven. Uw ogen die weerschijnt als de vuur der zeeën, Uw ogen die zo helder zijn als kristal, en weerschijnen door de spiegeling van de zon op de zeewater. Uw handen die blinkend als goud en koper. Uw vingers die getuigen over Uw zorgzaamheid over Uw volk. Uw haren zo mooi die als goudlinnen zijn geweven. Ze weerschijnen door de wind en weerspiegelen door de schittering van zeeën. U bent mooi, U bent die volmaakte waar ik van hou. U hoort dicht bij mij. Ik hou van U. Laat mijn liefde voor u iets wezen, laat mijn liefde voor U als een getuigenis zijn voor velen. Ik hou zo van U. Ziet toch? Hoe mooi u bent? Ziet toch? U bent niet alleen, mijn hart kijkt naar U om. Ik weet hoe het is om afgewezen te worden, en ik deel dit met U omdat wij één zijn, want ik ben immers van hetzelfde geslacht. Maar U weet ook hoe moeilijk het kan zijn om zoveel te houden van zoveel mensen. Dit is wat ik ervaar mijn Heiland, mijn mooiste Schepper en Vader. Uw liefde dat geborgen is in waarheid maakt mij tot leven. Juist als mensen ons verlaten omdat wij de meerderheid niet willen navolgen, dan bent U nabij, en zegent U ons. Ik heb zoveel zegeningen ontvangen, in alles. En ik heb nog steeds niet datgene vervuld wat ik zo graag voor U wil vervullen. U bent mooi, u bent zo mooi. U bent in die waarheid veel mooier. Maak mij naakt mijn Here, zodat ik steeds meer mag weten wie ik ben, en wat ik ben. Want dat is wat U wilt, dat wij onze identiteit weer zullen terug krijgen. En dat kan pas wanneer wij naakt voor U staan. Maak mij zwak mijn Heiland, zodat Uw rechtvaardigheid in mij kan leven, tot een getuigenis voor velen. Ik wil U danken voor alles wat U hebt gegeven, U bent diegene die Zich heeft bewezen, en nu is het aan ons als Volk of wij Uw goedertierenheid willen aanvaarden. Ik bid voor mijn volksgenoten over de gehele wereld, wilt U hen bewust maken van hun identiteit. Ik dank U daarvoor. Amen Dit moest ik met jullie delen... |
delen of opdringen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 18:40
|
|
|
Niet dromen dames maar gewoon aanpakken, keuzes genoeg of is het wrouwenhart niet zo gauw tevreden?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 18 november 2012, 18:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 13:42
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Juist alleen met Israël heeft Hij een verbond gesloten. Maar je moet onderscheid maken tussen het Huis Juda en het Huis Israëls. Israël de 10 stammenrijken kregen een scheidbrief, aldus het oude verbond.
Het Huis Juda hebben nooit een scheidbrief gehad, alleen het Huis Israëls. Juda staat bekend als het huidige Joodse deel, wat in feite gewoon Judeëers zijn. En de 10 stammen staan vandaag de dag bekend als de westerse natiën die in Paulus zijn brieven als heidenen worden herkend. Maar als je heidenen vertaald zie je dat het om vreemdelingen gaat. En Israël de 10 stammen die een scheidbrief hebben gekregen, zijn vervreemd geraakt zowel van het verbond als God de Vader zelf.
Maar om het Huis Israëls de kans te laten geven om terug te keren naar haar man, was het nodig dat 1 van beiden zou moeten sterven. Daarom de uitleg in het oude verbond hoe een huwelijk in mekaar zit. Een man of een vrouw mag niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. En daar heeft God de Vader goed aan gedacht maar met pijn in Zijn hart. Jezus stierf om Zijn Volk van hun zonden te redden, zoals Mattheüs dit omschrijft. Daarmee was de man gestorven, maar ook weer opgestaan. Daardoor is de scheidbrief weg gedaan, waardoor Israël de verheidenste gedeelte, terug kon keren en niet langer meer als vreemdelingen zouden zijn voor God, want het verbond(huwelijksverbond) is weer hersteld. En in het duizend jarig rijk zal inderdaad Israël een herstel periode ondergaan, zoals Hebreëen duidelijk omschrijft. Maar ook de andere volkeren zullen weer op hun plek worden gebracht, en dan zal Israël weer een voorbeeld volk zijn voor al de volkeren buiten Israël om.
Let wel: Je zondigt, oftewel; je bent pas in overtreding als je een wet overtreedt. En alleen Israël heeft de wet(verbond, huwelijksverbond) overtreden. Want Israël kreeg de opdracht om zich apart en afgescheiden te houden van alle volkeren, maar Israël wilde dat niet. Israël wilde zich niet apart houden voor haar man, maar pleegde liever overspel, oftewel hoererij. Dus moest haar een scheidbrief worden gegeven. Dus Israël, oftewel verloren schapen van het Huis Israëls heeft heel lang in die ballingschap en zonder wet geweest, dus ze werden ook niet besneden, alleen het Huis Juda was besneden. Israël het verstrooide deel dat voor 2520 jaar(straftijd) in de ballingschap is geweest stonden toen der tijd van Jezus en de apostelen bekend als Grieken, zij waren bekend als Griekse Burgers. Daarom dat Jezus ook zei dat de scheiding tussen de twee huizen nu weg is, de muur tussen deze beide huizen is nu weg gehaald,. Daarom is er geen onderscheid meer tussen de twee huizen, noch Judeëer noch griek, besneden of onbesneden.
Daarom is het goed het oude verbond grondig te bestuderen als je het nieuwe verbond wilt begrijpen. Want deze beide verbonden liggen dicht bij mekaar.
Wat ik laatst ook ontdekte over de offers die vroeger gebracht moesten worden elk jaar, was een tijdelijke bedekking voor hun zonden. Als het geen tijdelijke bedekking was, dan was één keer genoeg geweest. Maar elk jaar moest het weer gebeuren. Hun zonden werden toebedekt. Maar toen Jezus kwam, die heeft de bedekking weg gedaan en heeft de zonde zelf weg gedaan door Zijn bloed, en dat is het mooie verschil tussen het oude en nieuwe verbond. Nu door Jezus Bloed is er geen bedekking meer op zonden zoals in het oude verbond, maar nu is de zonde volledig weg gedaan, de zee der vergetelheid gegooid. En dat is het bijzondere en merkwaardige gebeuren van het Nieuwe Verbond.
En de vrouw(Israël) kan nu weer terug keren naar haar man, en zoals Openbaring omschrijft zal de bruid(vrouw) weer herenigd worden met haar man. Wat een tijd zal dat toch zijn. En dan zal Israël weer een voorbeeld zijn voor alle volkeren. Heerlijke vooruitzichten in het vizier. Daarom hou ik zo van mijn Here, daarom hou ik zo van Hem, Zijn verbond is getrouw en Hij is altijd dezelve gebleven, de onveranderde God, die de belofte aan Abraham, Isaac en Jakob heeft beloofd en aan Zijn letterlijke nageslacht(nazaat). En God beloofde aan Abraham, Isaac en Jakob dat uit hen een menigte van volken zouden ontstaan. Ik dank mijn Here voor Zijn wonderbare beloften die onveranderd zijn gebleven. |
EN WAT HEEFT TONGENTAAL MET DEZE PREEK VANDOEN?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 13:07
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
Wij kunne niet leren om de Heilige Geest te verkrijgen en dus ook iet om hoe meer we leren meer gaven te verkrijgen. Wel kunnen we leren wat God van ons verwacht en als we ons hart voor hem openzetten, zijn blijdschap en zekerheden te verkrijgen, dit vanuit Zijn Woord
GELOOF KUN JE NIET LEREN, het is de Geest die je overtuigd dat en wat Jezus is, niet de Bijbel. Waar het wel aan ontbreekt is de tijd die we in werkelijkheid aan God besteden en waar zo door de week ons hartsverlangen vaak ergens anders ligt. Bidstond, nee dar hoef ik niet heen dat is voor de bidders, jeugddienst ik ga niet is mij te druk, en meer van dit soort excuses om God maar aan ons te laten aanpassen ipv wij aan Hem.
De Geest bepaald zelf wat er van Zijn gaven nodig is en aan wie Hij die geeft, dus absoluut niet door wat wij leren. Helaas onderkeen wij de macht en kracht van de Geest of zijn er bang voor en zijn daardoor onwetend afkerig van Hem. Wij laten de Geest toe maar willen zelf een slag om de arm houden, gelukkig werkt Hij zo niet.
Tongentaal kan alleen als men er uitleg bij geeft of, men spreekt in tongen gelijk de discipelen bij de uitstorting van de Geest wat wij gedenken met Pinksteren. Ook nu gebeurd het nog, er was ergens een conferentie war een spreker het woord had en na afloop iemand naar hem toe kwam en zei waar hebt u mijn taal zo goed leren spreken, waarop de spreker zei ik heb alleen in het Engels gesproken. Nee zei de bezoeker het was duidelijk in mijn taal.
GELOVEN IS ERVAREN, IK BE NCHRISTELIJK OPGEVOED, de Geest overtuigde mij, iet wat ik heb geleerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 12:31
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ergens gehoord:vragen om gebed dat zouden meer mensen moeten doen |
AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 15:53
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Yep, en dan naar de kringloopwinkel, grofvuilplaats en dan weer verder met uitzoeken, weggooien, inpakken, afvoeren. Inzoeken, afgooien, wegpakken, uitvoeren, Afzoeken, ingooien, uitpakken, wegvoeren…… |
kalm, kalm, rustig,rustig, stress is geen goede raad gever' "Älleen kalmte kan u redden. succes met alles
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 01:56
Onderwerp: Mijn dochter.
|
|
|
Gods nabijheid, genezende handen op hun en zegen gewenst en ik zal ook voor je bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 november 2012, 18:38
Onderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik vraag me heel vaak af waarom het engels zo in is. is het een teken van de alom aanwezige oppervlakkigheid of is het bon ton om engels te praten dan wel englands te produceren.
ik persoonlijk ben absoluut geen liefhebber van het engels. wellicht een evidente opmerking. mi is het algehele verlies aan talen kennis een ernstige zaak. de meeste nederlanders vinden dat ze en goed engels spreken en goed duits. want , zo is de redenering duits is net als nederlands en dus een makkelijke taal om te spreken.
om over andere talen maar te zwijgen. frans , spaans , portugees , russisch etc etc zijn niet interessant want de hele wereld spreekt engels.
is dat wel zo ? misschien in nederland , maar in ons buurland is het engels absoluut geen vanzelfsprekendheid, sterker nog een gebrek aan beheersing van het duits wordt niet geaccepteerd als het gaat om handelsbetrekkingen of werk. Je kunt niet werken in duitsland zonder de taal te beheersen en je moet een bepaald niveau van taalbeheersing bezitten alvorens je er mag werken.
Het is wellicht een punt wat veel mensen boos gaat maken , maar ik denk dat wij als nederlanders ons teveel op het engels richten en te weinig op andere talen en dat kost en gaat ons veel opdrahten en werk kosten.
Afgezien van het feit dat er meer mensen zijn die spaans als moedertaal hebben dan engels en dat het ook een mooiere taal is , is het ook onverstandig om de leerlingen op de middelbare scholen alleen het engels te verplichten.
Spaans is een wereldtaal met 500 miljoen sprekers , het is de tweede taal van de VS en heeft zo n sterke verwantschap met het Portugees , dat men alleen al door het kunnen spreken van Spaans in heel Zuid Amerika incluis Brazilie ,zich verstaanbaar kan maken. En meteen een markt van tezamen meer dan 700 miljoen mensen heeft.
Er zijn 260 miljoen sprekers van het portugees. in brazilie , angola , mocambique , cabo verde , portugal , S tome , guinnee bissau , goa en oost timor is het de officiele taal Samen met de 500 hispanohablantes ...........in 23 landen
maakt een potentiele markt , die die van de engelstalige landen ver overstijgt. |
Dus hâlde wy it mar op it frysk, dat is pas in taal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 08:30
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Boeken dvd's, etc, giften, nou als ik daar allemaal de nieuwprijs voor zou krijgen zou ik een klein fortuintje hebben.
Idd, ik vind dat schokkend, dat deze dingen, die veel 'ooit evangelischen' al vermoedden naar buiten komen, mag dat misschien.
De ene schok naar de ander, eerts Hinn, dan Lindsay, dan die dan die en dan die, (ja, ik wil ff geen namen noemen om nog meer dingen te krijgen). Da's niet leuk hoor, als je mensen eerst bloedserieus nam. En als het dan gaat om een of andere psycholoog, die er wat theorieen op los laat die helemaal niet kloppen, ja, ben ff de naam kwijt: die man die oa, niet morgen maar nu'. schreef.
Maar ja, als je zoals ik pas gelovig bent, ja, dan wordt er al ingestampt dat de traditonele kerken dood zijn, ja, en dan geloof je dat. Je gelooft alles, want ze zeggen dingen in de naam van God.
Ook als dingen helemaal niet kloppen wat ik hier ook ergens las, er van uit gaan, dat iemand niet meer zondigt.
Carmen woensdag 1 augustus 2012, 19:49 : De manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.
In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.
En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.
Maar het moet ons wel wakker schudden....
Jahaa, maar over die 'Grote mannen Gods uit de bijbel zeidden ze dan van jaahaa, maar dat was voordat Jezus kwam. Dus ja, hun zondigden nog, want ze hadden niet zo direkt de heilige Geest als ons.
Dus, dan haalden ze de een of andere junk van de straat, en die had dan als tie ging geloven ineens helemaal geen problemen meer. alleen de Heilige Geest had hem geholpen. dus ja, als iemand dan nog wel dit of dat had, ja, dan zei die maar wijselijk niets. Ja, kwam er dan iemand achter, ja, dan was satan in hem gevlogen. En ja, mensen die daarbij zaten deden net alsof in tongen spreken anders hoorde ze er niet bij, dus echt de halve zaal jongeren deed maar wat.
Ja, totdat pastor...met de hele kerkkas van ... ... naar .... vertrok met de noordenzon. Ja, dat was nodig om wakker te schudden, maar ja, daarna gewoon doorgaan hoor.
En mensen van die sekte die daar met z'n tienen op een kamertje sliepen, en hun hele inkomen inleverden. Ja, die gingen slapen bij de weinige kerkleden die wel een eigen woning hadden. dus ja, je had dan Engelsen en Amerikanen die gingen bijvoorbeeld bij Nederlanders in huis. Zelfs mensen die ik nog kon van de lagere school.
Dus mij ff niet vertellen dat ik niets gezien en gehoord heb ;)
Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben. Tis niet anders. |
Beste Shanita, eerst je alle goeds toee wenst, maar ga dit alles achter je laten, ergernis is een slechte raadgever. ga op zoek naar het goede daar kun je pas opbouwend mee aan de gang gaan. natuurlijk zijn er valse profeten maar er is er maar Één die weet wie dat werkelijk zijn. Iemand hoeft hier maar een reactie neer te zetten en je spuit weer je gal over de Ouwenlen, het bouwt je niet op.
Bedenk, "hij/zij die zonder zonde is werpe de eerste steen", er is mij ook wel kwaad aangedaan, maar zinnen op wraak, geeft verkeerde inzichten, er voor bidden geeft meer zelfoverwinning.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|