ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 12:13
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SHANITA130 schreef:
Chat: Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort.... [i]

Ik zelf ben voor latten wat ik hier ergens las vlak hiervoor, in dit topic of een ander.
Want, als je nu al ouder bent, het nodige hebt meegemaakt in deze gebroken wereld, een partner hebt die ook het nodige aan bagage heeeft.
Dan moet er ook genoeg plaats zijn voor al die bagage. Ja, ik weet niet hoe ik dat goed zeg, ik ben ook geen psycholoog.

Want als kerken vinden dat latten enzo niet mag, en dan pressen om te trouwen, en de liefde is er wel, maar ja, de patrners hebben beidden teveel meegemaakt, wat dan als het huis(letterlijk) te klein wordt?

Met latten kan je, ik dan nog even naar mijn eigen huis gaan.

Dan kan ik even wat afstand nemen, om van een afstandje nar de dingen te kijken.

Iets anders is, als je beidde tussen de 16 en de 20 bent zeg maar, ja, dan kan je wel ff een jaaartje wachten en trouwen, maar ja, dan ben je zo jong, kan je nog naar elkaar toegroeien.

Gelukkig zien meer kerken dat in, ook in de kereknraad enzo.

Groetjes

Kiezen voor latten, zegt mij dat iemand onafhankelijk wil blijven.
Waarom dan zoeken naar een partner?
Blijkbaar is iemand dan nog niet aan toe om een relatie aan tegaan op een gezonde verstandige wijze...

Wanneer er sexuele gevoelens zijn voorelkaar ga dan trouwen. Zo heeft God het bedoeld...
Er zijn ook mogelijkheden om ingeval van een stukje onafhankelijkheid een huis te zoeken waar ruimte's zijn om je terug te kunnen trekken en je ding kunt doen...

Om direct al te zeggen van "ik wil alleen latten", is wel heel kort door de bocht om een goede relatie op te bouwen...

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 20 december 2010, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:48

CHATULIEM619 schreef:
Wat ik niet begrijp, is dat men huwelijk en seks zo uit elkaar haalt. Men verlaagt het huwelijk m.i. tot een boterbriefje. Is dat juist niet de omgekeerde wereld? Is juist niet het huwelijk ingesteld als basis voor stabiliteit, de echad, komt daar immers ten volste en alleen maar tot zijn recht?
Dit zou toch juist het uitgangspunt moeten zijn van de discussie, terwijl het door de meeste mensen aan de kant gezet wordt als onzin. God heeft toch het huwelijk ingesteld voor man en vrouw om elkaar lief te hebben zoals Hij wil? Als je met minder genoegen neemt, doe je in mijn ogen jezelf tekort en Gods instellingen....
Volgens mij is het ook een teken van deze tijd. De duivel zaait verwarring, ook onder de kinderen van God. Vertelt, dat het huwelijk niet belangrijk is, vertelt dat het alleen maar om iets uiterlijks gaat. Terwijl het m.i. veel dieper gaat. Het huwelijk is precies hetzelfde als het jaren geleden was. Het huwelijk is van alle culturen en heeft altijd dezelfde inhoud. Het huwelijk is precies hetzelfde zoals het in de Bijbel was.
De uiterlijkheden mogen wel verschillen, maar de principes zijn nog altijd hetzelfde.

Kort samengevat: de huwelijksvoltrekking is een openbaar gebeuren, zodat het voor iedereen duidelijk is dat men getrouwd is.
Wordt ook alleen maar voltrokken door een ambtenaar of een geestelijke.
De ceremonie symboliseert de eenheid tussen man en vrouw, waarbij het duidelijk is, dat de mensen samen verder door het leven gaan.
Deze ceremonie wordt feestelijk afgesloten. Het is immers een grote vreugde, dat twee mensen nu samen tot een stel gebracht worden.
Als afsluiting van deze ceremonie, mogen de eega's samen het bed delen en op die manier ook de lichamelijke eenheid ervaren.
Seksualiteit buiten het huwelijk wordt in alle culturen sterk veroordeeld. Temeer ook vanwege bescherming voor kinderen uit deze relaties.

Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort....

Een huwelijk is een belofte (verbond) voor de maatschappij: "trouw zijn tot aan de dood" niet meer en niet minder.
In de kerk geld hetzelfde maar dan voor Gods troon, daarna wordt het huwelijk ingezegend...

Het gaat om de belofte (verbond) waar JA op gezegd wordt....God is een God van verbond.....

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 19 december 2010, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:45

HENK710 schreef:
Dus ritueel (want dat is een synoniem voor ceremonie) gaat voor het hart?
Ik lees in de bijbel toch echt wat anders...

Ik zal nu de teksten toch maar eens plaatsen:
1 Kon 15:22
maar Samuël sprak: behagen Jahweh brand- en slachtoffers evenveel als gehoorzaamheid aan zijn stem? néén, gehoorzaamheid is beter dan slachtoffers, volgzaamheid beter dan het vet van bokken!

Psalm 51:16,17
Want Gij hebt geen lust aan offers, ik wilde ze U anders gaarne geven; en brandoffers behagen U niet. De offers, die Gode behagen, zijn een verbroken geest; een beangst en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten.

Ondanks het instellen van de offers en dergelijke geeft God dus duidelijk te kennen dat het niet om die offers (lees: ceremonieën) gaat, maar om het hart!

Lees deze teksten maar eerst eens in zijn konteksteksten Henk....
Volgens mij begrijp jij het niet...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 13:03
BerichtOnderwerp: Schepping (naar Gods beeld)

HENK710 schreef:
Noach werd uitgelachen omdat hij een boot bouwde zonder dat er vaarwater in de buurt was te bekennen. En nergens wordt ook maar duidelijk dat de seizoenswerking een negatieve invloed zou hebben op de schepping. Dus hoezo een gevolg van de zondeval????

Niet mijn woorden verdraaien Henk....
Ik beweer dat regen en seizoenswerking oorspronkelijk niet was in het begin. Later wanneer de mens vervloekt werd door God, bij Noach toen kwam pas daarna de seizoenwerking.
Zelf heb ik nog niet gelezen in de bijbel dat aangeeft dat in de tussen liggende periode geregend heeft....

In genesis wordt gemeld dat het nog niet geregend had.
Pas bij de zondvloed.

Gen 2:5 En allen struik des velds, eer hij in de aarde was, en al het kruid des velds, eer het uitsproot; want de HEERE God had niet doen regenen op de aarde, en er was geen mens geweest, om den aardbodem te bouwen.
Gen 2:6 Maar een damp was opgegaan uit de aarde, en bevochtigde den gansen aardbodem.

Gen 7:4 Want over nog zeven dagen zal Ik doen regenen op de aarde veertig dagen, en veertig nachten; en Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, dat Ik gemaakt heb.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 18:19
BerichtOnderwerp: alcohol

WILLEMIJN232 schreef:
Grappig om het allemaal te lezen.......krijg ook wel eens mailtjes over......ogen zijn de spiegels van de ziel en dat soort dingen....
En nee, ik heb toch helemaal niets te verbergen, ik vind alleen dat ik niet alles hoef te delen met andere cm leden...... Knipoog smiley
Dus Gibby, je kan ook overal wat achter zoeken........

Dan heb je toch wat te verbergen voor cm leden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:59

EVA685 schreef:
Kan wel een vingerwijzing zijn, maar mij wordt door velen verteld, dat het pas in het huwelijk mag.

Wanneer ben je voor GOD aan elkaar verbonden, hoevelen gaan na een relatie uit elkaar, je kunt dan wel zeggen ik hou van je, maar ga er dan ook voor, denk ik, maar nee, als het even niet zint, relatie verbreken,
dat is toch ook niet Gods bedoeling?

Ik denk ook dat God iemand aan je geeft, maar jij moet weten, hoe je daarmee omgaat toch?
Maar als diegene waar je die relatie mee hebt, nu zondige dingen doet,
kan God je dan uit elkaar halen of doet de mens dat zelf?

Ik begrijp heel goed je reactie, maar ben zelf geen vrouw...
Ik kijk naar het mannelijke gedeelte ervan....
Dat je ermee geconfronteerd wordt begrijp ik.

Zoek naar een man die weet hoe het huwelijk door God bedoeld is...
Sex is een uiting van 1 zijn in "Ware Liefde"....
Ik wordt er ook mee geconfronteerd met vrouwen die na een scheiding diverse sexuele relatie hebben gehad...
Ik geef toe dat ik daar niet mee over weg kan, vanuit mijn geloof...

Sex is voor mij een "echad" en dat wordt algemeen niet zo ervaren in het christelijk geloof...
Veel vrouwen denken dat het zo hoort om sex te hebben bij een man, om hem te vreden te stellen, dan vol doe ik aan zijn verwachting omdat ik verliefd ben.
Het kan ook een angst zijn om iemand te verliezen of iemand zijn eigen behoefte....

Een relatie bestaat niet uit sex, maar om een man en vrouw te zijn zoals God het bedoeld heeft. Het uitstellen van sex (gemeenschap) toont de ware partner die voor je bestemd is....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:42

GIBBY159 schreef:
Voor Willemijn:
Er zijn mensen die mij ook zonder zonnebril kennen, hoor... zeg je?

Ik heb de indruk dat je om bepaalde reden een donkere bril nodig hebt? Dat leid ik af uit het gedichtje in je profiel. Of heb ik het mis?

Wek mijn zachtheid weer.
Geef mij terug de ogen van een kind.
Dat ik zie wat is.
En mij toevertrouw.
En het licht niet haat.

Misschien dat er voor heel veel eden het duidelijk wordt.....waarom...

Groet,
Gibby

Is voor mij heel herkenbaar.... maar zeg niet hetgeen dat mij zegt, op een forum.....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 17:43
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:27

HENK710 schreef:
Sneeuw heeft te maken met seizoenen en seizoenen zijn volgens mij al in de schepping neergelegd door God en niet pas na de zondeval ontstaan. Dat de mens er na die tijd anders mee is omgegaan is weer wat anders...maar misschien wel wat meer ontopic al mist het de link naar de titel een beetje Knipoog smiley

Lees je de biijbel dan wel???

Voor de zonvloed heeft het nooit geregend of gesneeuwd.
Het was de dauw s'morgens die de aarde van vocht voor zag.
Vandaar dat Noach ook uit gelachen werd omdat men dat toen niet kon voorstellen dat er een zondvloed zou komen van de Schepper (God)....

Gen 27:28 Zo geve u dan God van den dauw des hemels, en de vettigheid der aarde, en menigte van tarwe en most.

Gen 27:39 Toen antwoordde zijn vader Izak en zeide tot hem: Zie, de vettigheden der aarde zullen uw woningen zijn, en van den dauw des hemels van boven af zult gij gezegend zijn.

Als aanvulling:
Mat 24:37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
Mat 24:38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
Mat 24:39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:29

PIETER649 schreef:
Sterke drank is een begin van de leugen

Noach zoop tot hij Lazerus was.... puntje bij paaltje kreeg Cham de schuld.
Na Cham werd ook diens zoon vervloekt...
Lekker... een opa die aan de drank is Gefrustreerde smiley

Slaat nergens op....Als Cham gedaan had wat hij had moeten doen was hij niet vervloekt geweest......
Heeft niks met drank te maken....

Ik vergelijk het met jou begrijpbare taal:
Je ruikt dat jou kind een poepluier heeft en deeld deze mee aan je vrouw......
Vervolgens gaat je vrouw je kind een schone luier geven en de kind zegt ik vervloek mijn vader....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:51

EVA685 schreef:
Zou sneeuw van de boze zijn, al het goede komt van boven, dus ook de sneeuw Knipoog smiley

Denk niet van de boze....maar wel na de zondvloed.....
Dat was toch ook dat van boven kwam van God??? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:47
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

CHATULIEM619 schreef:
Zaterdag 15 januari om 14:00 een nieuwjaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen.
In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer.
Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.

En om 16:00 gezellig wat drinken in het restaurant.
o, ja. honden welkom

Lijstje Aanmeldingen:
1. Wilma
2. Grace
3. Chat..+ hond
4. Willemijn??

Hoi Chat,

Je kunt mij ook op de lijst zetten, ben dan vrij....
Leuk iniatief van jou...en dat op shabbath, een dag die God heiligt!....
lijkt op een stukje Hemel op aarde.......Lachende smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 15:58
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:52

ROLAND867 schreef:
door iets anders hoe voelt het ben je samen hou je van elkaar weet je het zeker

je noemt dat dus echad 1 zijn
heel mooi Mar

Het is ook heel mooi, je begrijpt het...
Er zijn zo weinigen in het christelijk geloof die dat begrijpen, want het draaid in het leven alleen daarom, ook voor God en Zijn Zoon....voor ons als mens in relatie's helemaal...... want dat betekend het huwelijksverbond vanuit de bijbel voor God....

De "echad" in een gezin is het type beeld van Gods "echad" dat in de schepping gelegd is....
De man in relatie met de "schepper" is daar verantwoordelijk voor omdat hij het hoofd is in het gezin (ook vast gelegd door God)....anders gezegd: de man is de waker over de "echad" van God.....

Is een leer proces maar heel mooi....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 15:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:32

EVA685 schreef:
Roland, je zegt, het komt er vanzelf van, dat is het nu, het mag niet, staat toch in de Bijbel.

Het laatste daar heb ik heel veel moeite mee Eva.
Het komt over als een vingerwijzing vanuit de christendom...

Tot nu toe vind ik nog geen duidelijke aanwijzing vanuit de bijbel, beter gezegd van God zelf wat betreft: SEX VOOR HET HUWELIJK...

De grondvraag is, wanneer ben je voor God aan elkaar verbonden (alszijnde "echad" (een))?????

Wordt dat bepaald door een boter briefje (waar trouwens velen een probleem mee hebben). Of door iets anders....???

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 14:45
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:20

ROLAND867 schreef:
Mar God creeerde de hemel en de aarde toch?

Of is dit een andere aarde geworden ?

ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles

Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God

btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...

Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?

durf jij op die stoel te gaan zitten ?

ik niet ik ben slechts een korrel zand

groet

Ps is sneeuw geen uitdaging hoeveel gescheld en gevloek zal er niet zijn gladde wegen ongelukken file s enzovoort.
en wie zal er vloeken en wie zal op dat moment zijn mond houden en dragen

Sneeuw is een verzoeking als je het dan vanuit het geloof bekijkt
een oooh zo door God bedoeld

wederom mijn mening

Roland ik heb onze reactie's verplaatst naar een ander topic (schepping (naar Gods beeld)).

Daar kunnen we verder reageren over deze onderwerp.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:18

Mar God creeerde de hemel en de aarde toch?

Of is dit een andere aarde geworden ?

ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles

Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God

btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...

Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?

durf jij op die stoel te gaan zitten ?

ik niet ik ben slechts een korrel zand

groet

Ps is sneeuw geen uitdaging hoeveel gescheld en gevloek zal er niet zijn gladde wegen ongelukken file s enzovoort.
en wie zal er vloeken en wie zal op dat moment zijn mond houden en dragen

Sneeuw is een verzoeking als je het dan vanuit het geloof bekijkt
een oooh zo door God bedoeld

wederom mijn mening

Roland.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:17

Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....

Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen....
Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur....
God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:17

Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:19

Hi Mar

Dank voor je mening

Het is geen listig stukje hoor
Het is een stuk hoe je God kan beleven
En natuurlijk zijn er mensen die daar dan Satan in zien zo is het al door de eeuwen heen
Wij met onze mensen gedachtes en mensen handelingen schijnen te weten hoe God alles bedoeld heeft.
Sterker sommige staan er op voor dat zij weten .

Maar niemand weet alleen God volgens mij.

In het stuk raakte mij het volgende namelijk Liefde liefde in jou voor hem.
ook vind ik het mooi als ik naar Gods evenbeeld ben geschapen dat ik in al mijn menselijkheid een stuk van hem in me draag .
En dat stu k wat ik van hem in me draag elke dag weer mag geven aan anderen namelijk liefde
de liefde voor de natuur de liefde voor mijn famillie de liefde voor alles . want God is tenslotte alles .
En ik mag rond lopen in zijn creatie die hij met alle liefde voor ons heeft gemaakt
Na de zondeval is zonde op ons neergedaald .
we hebben elke dag beproevingen strijd in en met ons zelf wat is goed wat is kwaad . het mooie als je hart spreekt weet je wat God bedoeld.
En daar hoef je volgens mij (mijn mening) alleen maar voor te luisteren en om je heen te kijken .
Ik zie momenteel sneeuw neervallen is dat mooi is dat God ja dat is God want het is een onderdeel van zijn creatie

Alles is God en hoe je tot hem komt maakt niks uit ( mijn mening)
En hoe andere daar komen maakt niks uit.
Maar vertel me aub niet dat ik duivels bezig ben enzo want dat is te simpel .
Haal die angst uit het geloof ( aangebracht door mensen voor macht) en geloof oprecht.
En zei Jezus niet wees zoals de kinderen ?
en wat doen kinderen die zijn lief die hebben simpele oplossingen , die hebben fantasie. die kijken onbevangen naar zaken ,die zijn niet belast
ik ben blij dat ik niet het kind in mezelf ben verloren
Groet Roland
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:16

ROLAND867 schreef:
Dank Mar voor je bijdrage heb je ook inhoudelijk een mening in deze ?

groet

je vraagt naar mijn mening, ik zal die geven....

Ik begin met een basis, dat is het volgende:

Toen de Satan Evan trof zegt hij "wanneer je van deze vrucht eet dan wordt je gelijk aan God".....Tevens zou dan de ogen van de mens geopend worden....

Dat is de taal van de satan... spreekt de mens aan met "selfexteem" (zelfverhoging), want de mens heeft een lage zelf beeld...men voldoet er nog niet aan???

Wat constateerd Eva: "En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze(voelt goed), en dat hij een lust was voor de ogen(ziet er goed uit), ja, een boom, die begeerlijk (verlangen naar) was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at."

De taal van je stuk spreekt precies hetzelfde taal van een gevallen engel....
Dezelfde gevoelens, lust, verlangen naar, plus verhoging (gelijk zijn aan God) staat erin vermeld...

Ik geloof in een weg tot God alleen door de Here Jezus.. Hij is de enige weg tot God, de waarheid en het leven.... Alleen door Hem wordt de mens weer Zijn evenbeeld Hij doet dat voor de mens.... Niet wij zelf doormidel van (spirituele) zelfverhoging.....

Een heel listig stukje, want de bijbelse fassetten komen erin voor.....

God is inderdaad "ECHAD"....maar niemand heeft Hem gezien behalve de Zoon.....

Mar907.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:16

ZINGA672 schreef:
Sja; er staat wel meer onzin op het net. Waarom plaats je dit hier? In de bijbel wordt wel duidelijk gemaakt wat er wordt bedoeld met het 'geschapen zijn naar Gods evenbeeld'. En dat staat ongeveer haaks op de boodschap van dit stukje. Dit doet mij meer denken aan 1 of andere Oosterse religie / filosofie; God als energie. De link met sex en huwelijk ontgaat mij nogal.

GrZ!

Het is geknipt en geplakt van deze site.

http://www.gedachtelichaam.be/index.html

http://www.gedachtelichaam.be/Godsevenbeeld.html
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:15

ZINGA672 schreef:
Roland; in de bijbel wordt God beschreven als persoon door diverse profeten die Hem hebben gezien. Denk aan Daniël, Ezechiël, Johannes e.a.

GrZing!

Prachtig ik zie God elke dag in al zijn facetten om me heen

Roland.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:15

ROLAND867 schreef:
God is ook energie ,God is alles.God is liefde wij zijn liefde uit het paradijs gegooid door verleiding de basis blijft en is liefde zoals ik het voel en zie .

mijn mening over

Sex voor het huwelijk oftewel sex in een relatie.
Ik denk dat het er vanzelf van komt.

Roland; in de bijbel wordt God beschreven als persoon door diverse profeten die Hem hebben gezien. Denk aan Daniël, Ezechiël, Johannes e.a.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:14

ZINGA672 schreef:
Sja; er staat wel meer onzin op het net. Waarom plaats je dit hier? In de bijbel wordt wel duidelijk gemaakt wat er wordt bedoeld met het 'geschapen zijn naar Gods evenbeeld'. En dat staat ongeveer haaks op de boodschap van dit stukje. Dit doet mij meer denken aan 1 of andere Oosterse religie / filosofie; God als energie. De link met sex en huwelijk ontgaat mij nogal.

GrZ!

God is ook energie ,God is alles.God is liefde wij zijn liefde uit het paradijs gegooid door verleiding de basis blijft en is liefde zoals ik het voel en zie .

mijn mening over

Sex voor het huwelijk oftewel sex in een relatie.
Ik denk dat het er vanzelf van komt.

Roland.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:13

ROLAND867 schreef:
Geschapen naar Gods evenbeeld

Gevonden op het net

Blijft de vraag: sex voor het huwelijk ?

Groet Roland

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:13

Geschapen naar Gods evenbeeld

Wat een fraaie bedoening moet het daar in de hemel zijn, wanneer God gewoon op ons mensen zou gelijken! Bibberend van de kou, zwetend in bloed en tranen van angst, klein en onbenullig, en niet bij machte om de wereld waarin hij verblijft te controleren!
Totaal overgelaten aan zijn lot, in een bedreigende wereld waarin de dood achter elke hoek aanwezig kan zijn, beweegt God zich voort en doet hij zijn werk als onverbiddelijke rechter over goed en kwaad!
Het is niet te verwonderen dat wij allemaal zo bang zijn voor die God van ons, want een God die op ons gelijkt, wat een armzalig schepsel zou dat wel niet zijn! Met recht en rede keren wij ons dan ook allemaal af van zulk een onbenullige god, want hij kan ons geen voldoening schenken omdat zelfs hij niet méér middelen voorhanden heeft dan het lichaam dat wij aan onszelf te bieden hebben.

Maar als hij dan toch op ons zou lijken, zoals men zegt, zou God dan een blanke of een zwarte zijn? Of zou hij oosters of westers in zijn denken en handelen zijn? Welk deel van de wereld zou dan het best beantwoorden aan het beeld dat God zelf heeft?
U merkt het wel, de manier waarop wij God interpreteren is gewoon larie.

En nochtans komen de woorden uit de mond van diegenen die het konden weten!
En dus moeten ze wel juist zijn!

Wij zijn inderdaad geschapen naar het evenbeeld van God zelve. Maar als de stelling dat God een lichaam is, of dat hij er op zijn minst op gelijkt, niet kan opgaan, dan moet er dus duidelijk iets verkeerd zijn aan de manier waarop wij onszelf waarnemen!
God heeft ons inderdaad naar zijn evenbeeld geschapen!
Maar God is een energie van gedachten (God is geest), een oneindige bron van alleen de hoogste gedachte van liefde en vrede. En dat is precies de manier waarop God ook ons geschapen heeft, namelijk als een idee van liefde, als een bewustzijn van eenheid. Maar dan wel zonder lichaam!!!
De kenmerken die God heeft zijn net dezelfde als deze die wij hebben, wanneer wij onze aandacht alleen nog fixeren op de liefde die in ons aanwezig is, en niet meer op een buitenwereld die we zelf gemaakt hebben juist om ons van God af te scheiden.
Alleen maar vanwege het feit dat we ons wilden afscheiden van God, zitten we nu allemaal in afzonderlijke lichamen vastgekluisterd. Maar voorheen, toen God ons geschapen had als dezelfde gedachte van liefde die hij zelf is, waren wij een deel van het grote geheel en waren wij deelachtig aan het totale bewustzijn van het universum.
God heeft ons geschapen als een onbeperkt bewustzijn van liefde, maar wij hebben onze (gedachte)krachten verkeerd aangewend, en daardoor zijn er grote belemmeringen ontstaan voor de liefde. Het lichaam dat we nu als het onze beschouwen is de waarheid die we op dit moment verkiezen in plaats van die hoogste liefde. Het lichaam heeft dus de plaats van liefde ingenomen in ons bewustzijn, en juist van dit lichaam laten wij ons geluk afhangen. De buitenwereld samen met al de andere lichamen erin, allemaal met een wil verschillend van de onze, bepaalt vanaf nu wat ons gelukkig maakt, en wat niet. En iedere wil in deze wereld die we zelf geschapen hebben is verschillend van de wil van God, omdat iedere wil voortaan alleen maar naar zichzelf kijkt, en geen rekening meer houdt met al de anderen.

Een beperkt bewustzijn in een lichaam, van de rest van de wereld afgezonderd en helemaal op zichzelf aangewezen, is niet het juiste beeld van God. De wereld van God verschilt juist van de onze, omdat het fundament ervan, het uitgangspunt, volledig anders is.
In onze wereld is ‘afgescheiden zijn’ het fundament. In de wereld van God wordt er echter eerst uitgegaan van ‘eenheid’ vooraleer men verdere redeneringen maakt.
God heeft immers genoeg aan het bewustzijn zelf, en ziet geen buitenwereld die zijn vrede kan verstoren. Hij is liefde, en hoeft daar geen nieuwe wereld buiten Hem voor te maken! Alleen het bewustzijn van liefde is genoeg, en precies dat brengt ook de hoogste ervaring van vreugde teweeg.
Waarom zou God dan op een mens willen gelijken?

Wil je je opnieuw bij God vervoegen, laat je geluk dan niet meer afhangen van je werk, je huis, je familie, je mooie meubelen, je nieuwste technologische aanwinst, de gebeurtenissen van de wereld, je oversten of de wereldleiders, het weer… Dat zijn dingen buiten jezelf.
Zoek daarentegen binnenin jezelf naar het geluk, door je alleen maar gelukkig te verklaren zonder dat je aan de buitenwereld nog waarde hecht.
En vergeet niet dat het de belofte van God zelf is, dat je dan opnieuw zijn wereld zult mogen aanschouwen, en dat hij je niet in de steek zal laten voor de behoeften die we nu nog menen te hebben met ons lichaam.
Je hoeft dus de wereld van ellende niet voor altijd blijven te zien, want als je de wil van God die bestaat uit liefde voor iedereen, weer als de jouwe aanvaardt, dan zal God zelf jouw bewustzijn weer verenigen met het zijne!

Gevonden op het net

Blijft de vraag: sex voor het huwelijk ?

Groet Roland.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:32

ROLAND867 schreef:
Hi Mar

Dank voor je mening

Het is geen listig stukje hoor
Het is een stuk hoe je God kan beleven
En natuurlijk zijn er mensen die daar dan Satan in zien zo is het al door de eeuwen heen
Wij met onze mensen gedachtes en mensen handelingen schijnen te weten hoe God alles bedoeld heeft.
Sterker sommige staan er op voor dat zij weten .

Maar niemand weet alleen God volgens mij.

In het stuk raakte mij het volgende namelijk Liefde liefde in jou voor hem.
ook vind ik het mooi als ik naar Gods evenbeeld ben geschapen dat ik in al mijn menselijkheid een stuk van hem in me draag .
En dat stu k wat ik van hem in me draag elke dag weer mag geven aan anderen namelijk liefde
de liefde voor de natuur de liefde voor mijn famillie de liefde voor alles . want God is tenslotte alles .
En ik mag rond lopen in zijn creatie die hij met alle liefde voor ons heeft gemaakt
Na de zondeval is zonde op ons neergedaald .
we hebben elke dag beproevingen strijd in en met ons zelf wat is goed wat is kwaad . het mooie als je hart spreekt weet je wat God bedoeld.
En daar hoef je volgens mij (mijn mening) alleen maar voor te luisteren en om je heen te kijken .
Ik zie momenteel sneeuw neervallen is dat mooi is dat God ja dat is God want het is een onderdeel van zijn creatie

Alles is God en hoe je tot hem komt maakt niks uit ( mijn mening)
En hoe andere daar komen maakt niks uit.
Maar vertel me aub niet dat ik duivels bezig ben enzo want dat is te simpel .
Haal die angst uit het geloof ( aangebracht door mensen voor macht) en geloof oprecht.
En zei Jezus niet wees zoals de kinderen ?
en wat doen kinderen die zijn lief die hebben simpele oplossingen , die hebben fantasie. die kijken onbevangen naar zaken ,die zijn niet belast
ik ben blij dat ik niet het kind in mezelf ben verloren
Groet Roland

Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....

Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen....
Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur....
God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:00

ROLAND867 schreef:
Dank Mar voor je bijdrage heb je ook inhoudelijk een mening in deze ?

groet

je vraagt naar mijn mening, ik zal die geven....

Ik begin met een basis, dat is het volgende:

Toen de Satan Evan trof zegt hij "wanneer je van deze vrucht eet dan wordt je gelijk aan God".....Tevens zou dan de ogen van de mens geopend worden....

Dat is de taal van de satan... spreekt de mens aan met "selfexteem" (zelfverhoging), want de mens heeft een lage zelf beeld...men voldoet er nog niet aan???

Wat constateerd Eva: "En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze(voelt goed), en dat hij een lust was voor de ogen(ziet er goed uit), ja, een boom, die begeerlijk (verlangen naar) was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at."

De taal van je stuk spreekt precies hetzelfde taal van een gevallen engel....
Dezelfde gevoelens, lust, verlangen naar, plus verhoging (gelijk zijn aan God) staat erin vermeld...

Ik geloof in een weg tot God alleen door de Here Jezus.. Hij is de enige weg tot God, de waarheid en het leven.... Alleen door Hem wordt de mens weer Zijn evenbeeld Hij doet dat voor de mens.... Niet wij zelf doormidel van (spirituele) zelfverhoging.....

Een heel listig stukje, want de bijbelse fassetten komen erin voor.....

God is inderdaad "ECHAD"....maar niemand heeft Hem gezien behalve de Zoon.....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 12:21

ZINGA672 schreef:

GrZ!

Het is geknipt en geplakt van deze site.

http://www.gedachtelichaam.be/index.html

http://www.gedachtelichaam.be/Godsevenbeeld.html
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:56

CHATULIEM619 schreef:
Alcoholisme is een groot probleem. Ook onder christenen.

Wat zijn jullie ervaringen met alcohol?
Wat zijn jullie ervaringen met alcoholisme??
Wat zijn jullie ervaringen met alcoholisten??

Ik zit me af te vragen wie het een probleem vind???
De omstanders of de persoon in kwestie...
Ik ken "christennen" die bij elke druppel al streigeren....en iemand veroordelen als acloholist......

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 17 december 2010, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

ANNETTE792 schreef:
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat van een borderliner houden of er mee samen leven onder 1 dak een heel verschil is.
Er zullen ook mensen zijn die wel met een borderliner onder 1 dak kunnen leven.

Maar als je aan een relatie begint en je weet al dat je dan gescheiden van tafel en bed zal moeten blijven leven....wil je dat dan echt aan gaan?
Ik weet dat ik er nooit voor had gekozen, ik weet dat dat een situatie is waarin ik zelf niet gelukkig zal zijn , en als ik iets van mn eerste huwelijk heb geleerd is dat je ook voor je eigen geluk moet kiezen.

Ik zat mij af te vragen wat jij bedoelde met "samen leven?"
Blijkbaar bedoelde jij dus onder een dak leven....
Vandaar dat ik daarop reageerde om te weten wat je nu precies bedoelde....

Even los van je reactie...

Toen ik verloofd was met mijn vrouw bestond "borderline" nog niet als diagnose....
Zes weken voor onze eerste trouw datum kwam mijn vrouw in een rustoord terecht waarvan de psychologe tegen mij zij dat ik beter de relatie kon verbreken en dat er genoeg betere vrouwen waren...
Ik had die keuze, maar heb bewust voor haar gekozen omdat ik van haar hield en wist dat zij van mij hield....tevens had ik mijn geloof waarop ik vertrouwde.....
We hebben samen twee kinderen gekregen waar ik dol gelukkig mee ben...
Ondanks wat we in ons gezin meegemaakt hebben, heeft de Here Jezus altijd centraal gestaan en heeft ons doorheen geholpen.... Alleen met menselijke liefde zouden we niet ver gekomen zijn....

Iemand die "borderline" heeft kan ook heel goed lief hebben, alleen het uit zich anders dan bij een gemiddeld iemand.....(zacht uitgedrukt)

Wat heeft het betekend voor mijn kinderen om verlaten te worden op een radicale wijze en beslissing, van hun moeder door "bordeline"???? en voor mij??? (why me Lord???).
Het zijn twee kinderen die weten wat verlatingsangst en daarop bindingsangst inhoudt.....
Dat is voor mij nog een taak, om hun te helpen om daarmee te leren om te gaan....

Snapt iemand in de omgeving of de familie het??? Nee....niemand....zelfs hier op CM niet....
Alleen wanneer iemand begrijpt wat "ware liefde" inhoud die kan het verstaan....
Liefde zoeke zichzelfe niet...(dat is wat Chat geloof ik bedoeld)...
In een relatie zoek iemand de liefde bij een ander en niet bij zichzelf.....
Dat is wat ik duidelijk probeer te maken....
God houd van deze wereld zoals we zijn en niet onder voorwaarde's en/of verwachtingen van onszelf....

Je gaat ervoor of je gaat er niet voor... die keuze ligt bij elk.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:45
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

ANNETTE792 schreef:
Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen.

Ben ik niet mee eens..... Boze smiley

Er zijn gevallen (meestal wanneer het om extreme gaat) die heel goed samen kunnen leven en die van elkaar houden, maar niet onder een dak kunnen leven.......

Ik ken genoeg stellen waarvan de een borderline heeft, appart bij elkaar in de buurt wonen, van tafel en bed gescheiden zijn, dat heel goed gaat.
Die op zo,n wijze "samen leven"....
Dat kan, als je zeker van elkaar bent en het durft aan te gaan.....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 47 Volgende
Pagina 25 van 47