Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 11:33
Onderwerp: Bidden hart
|
|
|
je heb gelijk berend, elkaar steunen en helpen is belangrijker als mensen onder elkaar elkaar de hand geven zo eenvoudig kan het zijn
een gedicht maak je niet zomaar het komt recht uit je hart!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op maandag 21 januari 2013, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:06
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik wil, voordat ik reageer dit wel zo ontzettend belangrijke stukje van Lydia er nog weer even in zetten.
Quote: Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is. Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.
Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit. Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.
Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.
Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan. En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.
De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand' Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.
Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.
Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.
Ja, ik vind dit gewoon zó belangrijk...vandaar ;) |
heb jij goed gedaan
Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie. Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.
echt belangrijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:58
Onderwerp: gebed
|
|
|
berend, je kan echt mooi gedichten schrijven prachtig............! mooie gave, iets ermee doen hoor!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zondag 20 januari 2013, 22:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:38
Onderwerp: Het weer
|
|
|
sneeuw,sneeuw, sneeuw slaapverwekkend..................toen ik wakker werd was het donker.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:34
Onderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @ Joannie,
Ja, soms kan je hebben dat je voelt dit of dat; ergens heengaan, iets doen...
Soms is de reden duidelijk meteen, soms pas na een hele tijd.
|
Ja Shanita, net zoals je schrijft, toen begreep ik het niet, waarom het zo moest zijn.............................nu begrijp ik het na een lange tijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:24
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oh wauw, dat klínkt alleen al supergaaf!!!
Ik ga dit jaar met een vriendengroep een rondreis door Israël maken. |
Ook leuk ....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:24
|
|
|
ROOS575 schreef: | We gaan met name het onderste deel bezoeken en dan de oostkant; Drakensbergen en Swaziland. Ik zie dat jij ook net geboekt heb, waar hoop jij heen te gaan? De voorpret is alleen al leuk!! |
Wat gaaf zeg......!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:25
|
|
|
24-12-2009
ze lag op bed, haar benen wilde niet zo erg meer, veel pijn en zakte zomaar in elkaar! En nu kreeg ze van de Heer zo te horen dat ze moest gaan, iemand op halen die heel erg ziek was en alleen zij kon hem helpen, sta op zei de Here en ga.............. Ja Here hoe ? Die pijn ik kan niks hoe wilt U dat dan? Met de woorden die ze zei, trok een warme gloed door haar benen, de pijn trok weg! ze stond op en vroeg aan de Here, Vader laat mij zien dat het van U is en wijst mij de weg en ga met mij mee! Ze maakt zich eigen klaar voor de reis, een reis van bijna 2 uur rijden, het was donker buiten ze keek om hoog en daar boven stond een prachtige grote ster, zo groot had ze nog nooit gezien! En ze wist dat dit van de Here was , de ster ging mee tot het einde van de reis! Aangekomen in de woning van haar dierbare vriend, het was donker en ze pakte de tas en deed de kleren in, die van hem waren! plotseling ging de deur open een lijkbleke man stond daar, zweet op zijn voorhoofd, verbazend keek hij haar aan! De Here zei dat ik jou moet ophalen en jij gaat met mee, vraag niet waarom doe het maar!
Hij ging mee, thuis gekomen op de plaats waar ze woonde, het was 12 uur in de nacht! hij was aan het stikken, geen lucht bijna meer, ze belde de ziekenhuis, alleen de arts was net weg geroepen, ze wist dat ze niet kon wachten en met moeite kreeg ze hem in de auto, daar aangekomen werd hij direkt geholpen......................................
Maand later........zijn eigen huisarts vertelde tegen deze man, als dat vrouwtje jou niet had opgehaald................dan had je niet meer kunnen na vertellen, dan was jij die avondt gestikt!
Deze man kreeg een nieuwe leven van de Here, deze man begon te evangeliseren en hielp mensen, gebed op straat, kwam voor de zwakken op! Een man die zijn leven in Gods handen legde! Een man die veel voor de mede mens overhad!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:47
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik wens je veel geluk...en hopelijk vergis je je niet... |
zonder gekheid, tussen mijn man en mij zat 13 jaar verschil, leeftijd is niet belangrijk! De verhouding voor elkaar is belangrijker! nu heb ik een vriendje die is jonger, zo blijft ik ook mooi jong! tenminste dat hoopr ik dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:43
Onderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
|
|
|
Soms kan je de mensen niet ontlopen en hoe dan ook weer tegenkomen, dan merk je hoe een gebed kracht kan geven en God je beschermt voor deze mensen.
en met het omdraaien merk ik deze persoon, kan mij geen pijn meer doen! zijn woorden geven geen kracht meer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:33
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
het ijselt en in belgie sneeuwt het, dus we blijven maar mooi thuis! lekker bij de kachel.............................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 09:36
Onderwerp: Gevederd Forum
|
|
|
lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 00:47
Onderwerp: De klik...
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Frank, jij en ik zijn mannen....
Een vrouw ervaart het geborgenheid van de man niet via de statische weg, wel wanneer een vrouw een man ontmoet onder ogen en samen is met hem. Zo ervaar ik het zelf ook. |
Is ook zo, je tikt op een stuk papier, je ziet geen gevoelens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:28
Onderwerp: De klik...
|
|
|
ook is de klik , rustig voelen bij de ander, jezelf kunnen zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | je moet niet boos zijn, visser is te jong voor jou... |
ik val op oudere mannen boven de 50 jaar, die zijn wijzer
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zaterdag 19 januari 2013, 18:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Blijft de vraag staan waarom jullie zoveel belangstelling hebben voor elkaars profiel |
ze voelen zich aangetrokken naar elkaar......................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:00
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | en mogen wij ook weten welke dingen dan? Heeft het iets met jouw klokje te maken? |
nee heeft niet met mijn klokje te maken, misschien wel een klein beetje! nee ik heb woensdag mijn bakkie ingeruild! ik heb een leuke jeep model gevonden en van de zomer kan de dak eraf! suzuki, grand vitara cabrio, wel een oudje, maar ziet er nog mooi uit! en is heel goed ( ik heb nog wel een beetje verstand van auto's)
Ik ben er reuze blij ermee, pas wel bij mij zo stoere, die op zijn tijd heel emancipeerd kan zijn, als haar uitkomt, autootje!
En ja ik heb wel iemand ontmoet, niet via cm! wel een lieve man!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zaterdag 19 januari 2013, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:48
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | en het mag geen lap van een verhaal zijn .... ;)
Ik wil graag een stukje delen van wat mij overkwam op een conferentie afgelopen april. Een conferentie van Leanne Payne over identiteit in Christus. Ik ben daar de tweede avond ziek (40 graden koorts) uit weggelopen. Erg heftig. Ik heb dat hele weekend gewandeld met God, hij heeft me zoveel verteld en bemoedigd. Om een stukje uit de dialoog met hem weer te geven;
-> Heer, moet ik nu morgen terug gaan en ze vertellen wat dit met me heeft gedaan? Nee, dat is niet nodig. Ga eerst maar naar je hotel en ga even lekker slapen. Ik zal je zo wel wat laten lezen. Ik ben in bed gevallen en werd enkele uren later wakker. Ik dacht: -> ok ik moet iets gaan lezen maar wat dan? Heer, hoe zit dat? Ga eerst maar lekker wat eten, dat lezen komt zo wel.
Ik gegeten, en had dus geen misselijkheid bij die koorts, maar nog steeds flinke koorts. Ik weer naar bed maar dacht: -> maar Heer, ik moet wat lezen, ik zou niet weten wat. en ik ben zoooo moe. Galaten 5. -> Wat Galaten 5? Lees dat maar eens In die tekst zit zo het antwoord op mijn worsteling. Met name in vers [24] Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. [25] Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst. Ik krijg nu ik hier neer schrijf weer kippevel. Hoe treffend, maar hoe toepasselijk ook voor dit topic! Ik was klaar met het weekend en reed terug naar huis. Ik lag vroeg op bed, tegen een uur of 9. Ga even bij Nico en Coby langs en laat je zegenen. Ik heb me weer aangekleed en ben naar deze lieve mensen toegegaan. Ze waren net 5 minuten thuis van een vrienden weekend. Ik heb mijn ervaring gedeeld met Nico. Hij keek mij vol verwondering aan en sprak: Galaten 5? Daar hebben wij het het afgelopen weekend met elkaar telkens over gehad na aanleiding van een dagboekje. Hij heeft mij enkele stukken daaruit voorgelezen, ook weer zo relevant. Daarna me gezegend. Ik kan alleen maar zeggen God is geweldig! Hij is een levende, sprekende God en oneindig wijs!
Vertrouwen? het heeft zoveel lagen! Vetrouwen dat Hij bestaat. Vertrouwen dat Hij er is, ook al hoor ik Hem even niet; Vertrouwen dat Hij mij heeft gemaakt zoals ik ben, dat ik mag zijn wie ik ben; Vertrouwen dat hij onvoorwaardelijk van mij houdt; Vertrouwen dat ook al maak ik een verkeerde keuze, ik meer over mezelf leer en dat dit altijd goed is; Vertrouwen dat Hij naar mij toekomt als ik naar hem toega. Dat Hij spreekt als ik luister. Dat in hem alleen maar vrede is. Dat Hij morgen dezelfde is als vandaag!
-> Heer, kan ik dit wel delen? op deze manier op dit forum? Getuig gewoon van Mijn liefde. Laat mij maar zorgen voor de rest ...
P.S. Geweldig om een dagboek bij te houden om al dit soort gesprekken vast te houden. |
Mooie getuigenis, zo is de Here Hij zorgt voor de mensen, leg je leven in Zijn handen neer, vertrouw op Hem....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik word / werd blij toen ik thuis kwam en mn zoon had het huis netjes achter gelaten . Gestofzuigd , afwas gedaan , zn beddegoed in het wasmachine gedaan ...... ik wist niet wat ik zag . Volgens mij heeft ie een huishoudelijke hulp vandaag over de vloer gehad .
Of zn centen zijn weer op en heeft ie binnenkort weer wat nodig van pa . |
Een slimme zoon..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:28
Onderwerp: eenzaam
|
|
|
Mooi.....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:20
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Heel goed, nee zeggen valt niet altijd mee... |
dankje , ja is ook moeilijk en vooral als je nog een antwoord erop krijg dat je nee zegt! Dan denkt ik helemaal, goedzo meissie!
Zo leer je de mensen wel kennen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:17
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Wat is oud? |
wat is oud....................................oud is pas als je oud voelt! gelukkig voel ik me nog jong..................................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:56
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
he he eindelijke heb ik het een keer gedaan, ik ben heel slecht er in om nee te zeggen en vooral tegen bepaalde personen en nu heb ik gewoon goed nee gezegd!
schouderklopje aan mezelf gegeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:41
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dan val ik buitenboord bij de jonge dames. Een buitenboordmotor is toch nodig om een bootje vooruit te krijgen.... | DAn zoek je maar een oudere dame................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|