ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:21
BerichtOnderwerp: Mijn schooltijd..

HEIDE115 schreef:
Leuk om dit hier te lezen allemaal..
nog meer mensen met ervaringen?

zelf weet ik ook nog dat ik nooit op het dak van de school mocht klimmen

flauw toch?

Ja flauw. Daar is dat dak toch voor?!!

Ik mocht niet in de enige boom op het plein klimmen. Mag je raden hoe vaak ik erin zat.... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 27 juli 2012, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:28
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

ERIKA129 schreef:
Woedende smiley
Ik was al een jaar of 15 wassen met de wasmachine nog nooit verkeerd gegaan Lachende smiley tot dus vandaag Twijfelende smiley
Wit ondergoed 95 graden gewassen doe wasmachine open en opeens rose ondergoed Geschokte, onthutste smiley
Huilende smiley, smiley in tranen komt er een rood schoonmaakdoekie uit de wasmachine Gefrustreerde smiley
heb ik dat Verraste, verbaasde smiley dus maar een poos in verdunde chloor gelegd en nu weer in de machine ze leken alweer weer wat lichter maar denk dat ik voorlopig rose onder mn bovenste goed heb Smiley met dichtgeplakte mond

Das toch mooi rose ondergoed? De chloorlucht lijkt mij erger... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 15:46
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Fantastische zangeres;

http://www.youtube.com/watch?v=fMSFig8VgXE
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 13:45
BerichtOnderwerp: Identiteit

DIANA556 schreef:

Je identiteit in Christus hebben, betekent dat je wedergeboren bent in Christus. Zijn Heilige Geest werkt dan door je heen. Je hebt dan een nieuw hart gekregen en mensen zullen zien en ervaren dat je veranderd bent, je gaat dan strijden tegen je zonden. Het betekent echter niet, dat je zondenvrij zult zijn

Oke dan bedoelt men met 'identiteit' in Christus dus je nieuwe mens? Je wedergeboren ik.

Maar waarom moet je die dan vinden? Of zoeken? Dat begrijp ik dan niet helemaal. Als je bent wedergeboren dan heb je die nieuwe identiteit dan toch gewoon?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 13:38
BerichtOnderwerp: Mijn schooltijd..

PETRA944 schreef:
ha ha,mijn eerste kleuterjuf was een non,met een nonnenpak en zeer streng,vond haar zeer indrukwekkend als kleuter,maar had vaak problemen met haar,ik speelde veel met jongens en in de ogen van een non moest ik me als een meisje gedragen, maar ja met 5 broers en meisjes en popppen leuk maar met katappult schieten enzo was veel spanndender.
verder breide me moeder nog de onderbroeken voor ons.pffffffffff erg ouderwets, de non en ik waren de enige denk ik in de klas metgebreide onderbroeken, met zon stiek en warm in de zomer....
na lang protest en revolutie lukte hetme in groep 8 dat ik van me moeder geen gebreide onderbroeken meer aanmoest, ha ha heb er voor gevochten, 3 zussen boven mij,die die dingen eersthadden aangehad...
en als de non lief tegen tegen je deed noemde ze je prulletje,warom snap iknu nog niet. Smiley die vol vragen zit
me schooltijd...vol leuke herrinneringen, behalve dan die gebreide onderbroeken....

prulletje.... klinkt lief Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:11
BerichtOnderwerp: Identiteit

Ik ben een boek aan het lezen over identiteit van dr. Henry Cloud "4 stappen naar een sterke identiteit"

Boek gaat over hechting, grenzen en individuatie, inzicht in goed en kwaad en verantwoordelijkheid nemen.

Goed boek waarin je (ik tenminste) beter inzicht krijgt in hoe je identiteit gevormd wordt of althans hoort te worden. En in wat er allemaal fout kan gaan. Verder bevat het handreikingen hoe je zelf zaken die niet goed zijn gegaan alsnog kunt oppakken. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling als persoon e.d.

Het is een christelijk boek en het benadert de zaak ook vanuit christelijk oogpunt met Jezus als voorbeeld.

In diverse christelijke kringen hoor ik vaak de uitdrukking: "Je identiteit ligt in Christus". Dit lees ik in bovengenoemd boek niet terug en ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen.

Ik vind het een vage term en ik vraag me af wat men er mee bedoelt. Hoe breng je dit in praktijk?
Wat bedoelen mensen als ze roepen dat je je "identiteit in Christus moet vinden"?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:37
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

YES356 schreef:
Dit vroeg een kind zich af (onder de 10jaar) na het lezen van een stukje uit de bijbel,

“zouden Adam en Eva een navel hebben gehad”?

Hele slimme vraag.

Zo vraag ik mij al jaren af waarom mannen ook tepels hebben. Moeder natuur zit vol onopgeloste raadsels Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:24
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?

Ik ervaar de discussie over genezing heel anders. Afgezien van de vraag over wel of geen speciale diensten pas ik dit meer op mijzelf toe.

Als ik in Johannes 14 de belofte lees van Jezus dat degene die in Hem gelooft grotere werken zal doen dan Hij met daarbij Zijn belofte in bijv Marcus 16, dan vraag ik mij af waarom ik zelf nog geen doden heb opgewekt en zieken genezen heb door hen de handen op te leggen. Wie belet mij dit? Heb ik te weinig geloof hiervoor of hoor ik Zijn stem niet goed genoeg? Of misschien is het nog niet de juiste tijd?

Joh 14:12: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze,..."

(Marcus 16: 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 08:36
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

ANNA415 schreef:
chloor en bleekmiddel met name. levensgevaarlijk

Das toch hetzelfde??
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 21:16

Hier is spuit 11 Engeltje smiley (kom net binnenvallen maar heb me ff ingelezen op het forum...)

t Lijkt me duidelijk dat deze man een probleem heeft en problemen veroorzaakt. Veroordelen heeft geen zin. En in gesprek gaan heeft niet geholpen.

De Enige met wie je veilig van gedachten kunt wisselen over een ander is altijd beschikbaar. Mss doen we er goed aan om deze man in onze gebeden te gedenken. Kwaad met goed vergelden is een bijbels principe. Daarbij is hij wellicht voor God wel bereikbaar.

Grz!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 11:39
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Tijd voor een beetje actie! Coole smiley met zonnebril

http://www.youtube.com/watch?v=316AzLYfAzw&feature=player_embedded

Die belgen zijn zo gek nognie Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: Wie is mijn Naaste?

ZEELAND736 schreef:
Ook hier wil ik vragen...(niet omdat ik het ben)

Laten we de onderwerpen....laten we HEM....rusten!!!!!!!!!
Niet meer over praten....geen antwoord meer geven....
Het gaat dan alsnog stinken als je in de stront gaat roeren...ook als het er nog ligt...

Pik al de leuke...komische...misschien ernstige topics weer op!!!!
Het was gezellig(al zeggen sommige van niet)

Kom op we gaan terug!!!!

Goed plan!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:34
BerichtOnderwerp: Humor

I'm back...

Return of the lady-bug Coole smiley met zonnebril

http://www.youtube.com/watch?v=i9yVwnPq1DM&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LEANNE226 schreef:
Het is van mijn kant een serieuze vraag, als beweerd wordt dat het rechtstreeks uit de Bijbel komt wil ik dat graag lezen en zo nodig mijn mening bijschaven..........ik leer ook wel eens iets bij Knipoog smiley Over dat smijten met teksten;in een topic als dit is het zeer zeker belangrijk dat de Bijbel aangehaald wordt,in andere topics zit het meer in de weg,dan wil ik een eigen mening horen.
Ik hoop dat het belachelijk maken niet gericht is op het feit dat mensen er voor kiezen geen seksuele contacten te hebben,alhoewel het drammerige mij ook begint te irriteren...........ik begrijp waarop het gestoeld is maar vind het tot nu toe vrij vaag.

Ik kom uit een streng gereformeerd nest maar in onze kerkelijke kring is het nooit een issue geweest.

Dank je Leanne. Ik stuur je een mail met mijn ideeen hierover als je het goed vindt.

Grz
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:50

JOL252 schreef:
IIIII IIIII IIIII IIIII IIII
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Nou jouw argumenten worden ook steeds overtuigender. Jammer. Wil je mij ook turven nu? k Zou me vereerd voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:47

PETRA411 schreef:
Toen ik hier begon te schrijven, ben ik bijna weggegaan van cm,want wat gebeurde er,iemand herman begon dingen over me te schrijven,neer te zetten die niet waar waren.
Er van uit gaande dat het goed bedoeld wel was heb ik het vergeven.
Wat zie ik daarna gebeuren, hoe hij daarna yes veroordeelt, blijft doorgaan, geen discussie,gewoon pesten,recht over de gevoelens van yes heen.
Eh goed bedoeld van herman? Misschien zit er ergens een goede bedoeling van zijn kant,maar ik kan het niet meer geloven na de manier te hebben gezien hoe hij met yes omgaat.
dus wat doe ik,kijk ik toe hoe iemand zo met anderen omgaat?
ga ik me heeeel boos maken?
Nee , ik trap effe terug met wat galgen humor. onder de gordel? het is mijn manier om ertegen in te gaan, het lijkt wel of je op cm gewoon voor de lol mensen kan kwetsen.
en wij accepteren dat allemaal? ik niet.
degene die hier bewust mensen kwetst,kan er van mij eentje terug krijgen.

hoe ik het zou vinden als je tegen mij zoiets zou zeggen in een discussie?
Oh heb erger met herman meegemaakt,hij schreef leugens gewoon over me neer hier, nadat ik hier net lid was, de man kon me nog ge neens niet, dus weet hoe het voelt en vind het walgelijk zoals hij daarna op yes reageerde.
eerst dacht iknog,hij zal het wel goed bedoelen, en heb hem ook geschreven daarover, nee hoor hij ging gewoon door,zalniet nadenken, ben ik mensen aan het kwetsen?
En we zijn verschillend in ons denken,jij mag zeker denken dat het onder de gordel is, ikleg het uit warom en als je meniet aardig vind, maakjeniet druk, tot 10 juli loopt me abbo en dan ga ik
denk ik weg, waarom?????
Omdat ikhet niet aan kan zien hoe 1 persoon bewust een ander probeert te breken, wat hem trouwens niet lukt, maar vind het walgelijk, en het irriteert me en heb geen zin ommachteloos toe tekijken,het gewoon te accepteren. en ik vraag me af hoeveel mensen door dit gedoe niet durven schrijven of misschien zelfs weggaan.

Petra zo lees ik die bijdrages van Herman niet. Ik verbaas mij wat anderen er allemaal in menen te lezen aan arrogantie en weet ik het nog niet meer. Ik zie het er niet in.

En er is nu al een paar x opgemerkt door verschillende mensen dat ze niet meer op het forum of zelfs op cm willen komen vanwege dit gedoe.

Welnu; ook dit is geheel vice versa. Ik heb me er lang buiten gehouden en ga na vanavond ook weer verdwijnen van dit forum.

De mensen die graag sex voor, buiten onder boven naast het huwelijk of waar dan ook willen, zijn volgens mij helemaal niet uit op een eerlijke discussie en willen helemaal geen argumenten horen. Prima; ga ik geen tijd en energie meer aan besteden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:39

TINK100 schreef:
dan maar grappig, ik zie de lol er niet van in.....als iemand een langdurige relatie heeft, zonder huwelijk, dan is die ook aan het hoereren??? Ik zou iets voorzichtiger zijn met mijn uitspraken.....
waarop ik alleen maar kan zeggen, zoek het even op: Amos 5;13.....

Ik heb het ff opgezocht wat er staat in Amos 5:13: "Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd."

Dat waardeer ik; jij zegt het tenminste eerlijk: Houd je mond als je het er niet mee eens bent!

Dit forum is voor christenen die sex voor het huwelijk willen. Iedereen die het daar niet mee eens is wordt neergesabeld en vervolgens beschuldigd van het neersabelen van anderen.

Ik voel me hier helemaal niet welkom. Nee. ik voel me hier ook niet thuis alsof ik tussen christenen ben. Alleen omdat ik de bijbel serieus wil nemen en daarop aangevallen kan worden.Dit worden dus ook mijn laatste bijdrages.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:05

LUDOVIS284 schreef:
Goeie help 87 pagina's over dit onderwerp dat moet wel een discussiepunt zijn. Er worden bijbelteksten gebruikt en zelfs geschreven om argumenten kracht bij te zetten...

Hoe issut het mogelijk he?! Bijbelteksten op een christelijke site; t moet niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 22 juni 2012, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:03

WILLEM618 schreef:
De Farizeer, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.

Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.

....want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Heb je geen argumenten meer Willem? Hoeveel turfjes denk jij dat je nu verdient hebt? Herman (ver)oordeelt hier helemaal niemand maar jij maakt hem uit voor Farizeer en beweert hier impliciet dat hij zichzelf verhoogt.

Jij moest je schamen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:35

SHANITA130 schreef:
En degene die wordt terechtgewezen, en geturft, wat nog een grappige manier is, vind ik, die is begonnen met en plein mensen af te zeiken, sterker nog, blijft daar na vriendelijke vermaningen nog steeds mee doorgaan, maar ja, dan zou je van het begin moeten lezen, enkele pagina's terug...weet niet welke pagina...

ff opgezocht...

Het gezeik begon bij pagina 77, na al eerder gezeik, voor pagina 77 en op andere topics, waar sommigen nog grapjes maakten van 'na elke posting van mij zie ik een blauwe tekst, lijkt wel of ik gestalkt wordt:), ed'.

Toen bleef iedereen dingen niet aanrekenen, maar als het dan even later weer gebeurt, maar dan nog wat erger, ja, ik blijf iig niet liefieg doen....

Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.

Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.

Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.

Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".

Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 22 juni 2012, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:28

SHANITA130 schreef:
Hoi Carmen,

Ik denk dat jij misschien het verband niet weet....het wás ook zeker niet liefdevol bedoelt...Iig, mijn feedback erop niet...en dat had z'n redenen...

Groetjes!

Ik vind geen enkele reden zwaar genoeg wegen om en plein publiek mensen te gaan afzeiken, of als je het niet met hem eens bent dan maar kwetsende opmerkingen te plaatsen. Of met een hele groep te gaan jennen (turven): daar is dit forum niet voor.

Dit getuigt niet echt van christelijk karakter; je hebt dan ook geen grond meer om kritiek te hebben op die ander omdat je je zelf schuldig hebt gemaakt aan nogal laag gedrag.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:11

Hoeveel is deze Prins op het witte paard (Openb.19:11-16) je echt waard??

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:57

PETRA411 schreef:
soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden Knipoog smiley

Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic Knipoog smiley

Dit is echt "onder de gordel" en alles behalve 'liefdevol'

Hoe zou je het vinden als ik zoiets tegen jou zou zeggen in een discussie?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 22 juni 2012, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:34
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

FLOWERFUL304 schreef:
En ik vind het knap irritant worden dat mensen zich geroepen voelen om mij iedere keer te vertellen dat ik aan het veroordelen ben terwijl ik gewoon citeer wat er in de bijbel staat en informatie aan het uitwisselen ben. Dat jullie het verschil daarin niet kunnen zien, vind ik jammer!

En als iemand zich veroordeelt voelt door wat ik alleemaal citeer uit de bijbel of dat mijn menig jullie niet aan staat over het onderwerp, dan als je het mij vraagt, schiet die persoon behoorlijk te kort in de liefde want zoals in de bijbel staat raakt liefde nooit beledigd en is zij juist blij met de waarheid.

Er is niets nieuws onder de zon... Deze discussie is hier (al vele malen geloof ik zelfs) al eerder gevoerd. Het probleem is denk ik dat het begrip 'zonde' tegenwoordig een vies woord is geworden. Zonde mag niet meer benoemd worden. Het is voor veel mensen ook lastig te begrijpen dat je zondig gedrag kunt benoemen zonder dat je daarmee de persoon in kwestie veroordeelt. Daarnaast worden de begrippen 'veroordelen' en 'oordelen' door elkaar gehaald. Natuurlijk is Jezus degene die bepaalt wie er wel of niet eeuwig leven ontvangt. Maar 'oordelen' in de trant van: bepalen wat goed of fout is en dan het goede te kiezen (onderzoekt alle dingen en behoudt het goede) is gewoon niet meer van deze tijd.
Als zonde geen zonde meer mag heten, dan verliezen we helaas ook onze Zaligmaker. Want als er geen zonde meer is, waar is Hij dan voor gestorven?
Of (en dat is ook een wijdverbreide opvatting) Zijn 'genade' is zo groot dat wij ons nergens meer druk over hoeven maken. Zondigen doen we toch wel, dus we laten het maar zo. Gelukkig wordt het allemaal vergeven.

Als iemand denkt dat de wil van God anders is dan moet hij dat maar eens 'bewijzen'. Maar niet met bijbelteksten want dan ben je een 'bedweter', een farizeeer of een genadeloze fanatiekeling.

Het is tegenwoordig een schande als je veel bijbelkennis hebt; ook als christen.

Als mensen werkelijk willen weten wat de wil van God is, dan zullen we eerst moeten afspreken waar we die wil kunnen vinden. Als dit voor de 1 zijn gevoel is en voor de ander zijn verstand, voor de 3e meningen van deze tijd en voor de 4e de bijbel dan zul je nooit tot elkaar komen.
Als je met elkaar eens bent dat Gods Zijn wil in de bijbel kenbaar heeft gemaakt dan moet je ook, zonder elkaar aan te vallen, ongelimiteerd de bijbel kunnen citeren. Net zolang totdat je er samen uit bent.
Ik vind het veelzeggend dat mensen bezwaar maken tegen bijbelteksten op een christelijke site.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:08
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

YES356 schreef:
Mooi stuk! Toen ik het las dacht ik meteen Jezus is JUIST voor die mensen gekomenDe “zieken” de zwakken de hoeren de tollenaars…….. enz enz

Over “nette” Kerkmensen in die tijd had Hij een heel duidelijk oordeel! Ergens staat (yes vertaling) zij wie niet “ziek” zijn hebben geen dokter nodig.

Ik ben best wel “ziek Knipoog smiley

Jezus is idd gekomen voor de zieken, zwakken en de hoeren en tollenaars: als Geneesheer! Het is niet de bedoeling dat je zo blijft. Jezus veroordeelde de zondaren niet, maar Hij gaf ze wel de opdracht mee: zondig niet meer!

Over nette kerkmensen heeft Jezus nooit een oordeel uitgesproken. Wel over de Farizeeers; mensen die het volk voorlogen, bedrogen en uitbuitten. Zij beweerden dat zij Gods wil wilden doen, maar zij stonden er ondertussen helemaal niet voor open. Zij wilden zich niet bekeren. Ik begrijp niet dat jij met jouw uitspraak wilt insinueren dat iemand die zich oprecht in de bijbel verdiept om de wil van God te kunnen doen gelijk staat aan een huichelachtige rover zoals de Farizeeers van toen.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 22 juni 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:31
BerichtOnderwerp: Over kerk zijn

SHANITA130 schreef:
TVP!

Wazzdah Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: PC-problemen

MARIO216 schreef:
Moet je voor de website even naar mijn profiel en linken op de website. Daar kun via (de speciale forumcode) uploaden op je profiel.

Helaas znap ik ut niesso Verlegen lachende smiley Hoe moet ik voor de website naar mijn profiel? Ik kan niet op mn profiel komen voordat ik ben ingelogd toch?

Mss is deze optie niet toegankelijk voor proefleden?

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 12:24
BerichtOnderwerp: Prayer for my friends

Voor alle kinderen die gevlucht zijn,
gevangen zitten, of onderweg zijn.
Voor alle mensen zonder huis,
veiligheid of geliefden.
Voor iedereen die het nodig heeft.

So many things we don' t understand,
so many times we wonder why
Now will You take their hearts in Your hand,
when soon we will have to say goodbye

I want to say a prayer for my friends
unmighty to tear down their fence
trying to persevere with bars in both hands
I want to say a prayer for my friends,
still holding on and lifting higher
The pieces of a broken heart with barbed wire

Now will You take them nigh and hide them in Your wings
Yes will You make them fly and make their heart sing

And I want to say a prayer for my friends
who have left their homes to abandon
They' ve crossed the waters wide, at random
I want to say a prayer for my friends
who have narrowly escaped the mire
They were forced to be, tougher than steel in fire

Who are trying to bind together
The pieces of a broken life, for worse or better
Who may be haunted with memories
Will You kiss their souls into light and grant them peace

Now will You make their homes and heal their little ones
And call them Your own and meet them more than once

(2012 door Zingarella)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:18
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers

Morgen is het Wereldvluchtelingendag:

http://www.youtube.com/watch?v=yJr0e18Jqx4&utm_source=e-news&utm_medium=email&utm_campaign=WRD2012
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 16:08

JOL252 schreef:
Ik vind even zo snel niet wat je precies wilt aangeven uit de link over de orde voor de zondeval? Naaktlopen haha, nou nee. Maar ik denk wel dat er Iemand is gekomen om te sterven voor ons, dit verbrak de vloek die het gevolg was van de zondeval en de weg werd vrij gemaakt voor verzoening met God. In die zin geloof ik ook dat de vloek verbroken is wat het gevolg was binnen relaties.
(Dus: datgene wat uitgesproken werd in Genesis 3 : 16.) We zijn in staat om een nieuw leven te leiden en te doen wat Jezus ons voordeed: niet heersen maar dienen.

Vink toch een lastige. Als Jezus de vloek verbroken heeft (wat ik wel geloof trouwens) dan zouden christenvrouwen geen moeitevolle barensweeen meer moeten hebben en komen christenmannen niet meer overtollig zwetend uit hun werk (gechargeerd).

Maar we gaan wel erg off-topic...

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 19 juni 2012, 16:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 Volgende
Pagina 24 van 27