ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 21:13
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon

THOMAS968 schreef:
Ik denk dat dit in het andere topic thuishoort, mopperen over een ban. Ik had het ook anders kunnen noemen, dat is wel zo.

Thomas

Kijk en dat is nu het Babylonische wat ik eigenlijk bedoelde, want daar gaat het wel over, alleen wilde ik wat meer duidelijkheid.
Nu krijg je verwijten die nergens over gaan,, waarom de kop telkens wordt veranderd, door telkens een ander onderwerp te behandelen, naar ieders wil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 19:35

THOMAS968 schreef:
Wordt het niet tijd voor een topic: Mopperen op de ban of zo? Dit gezeur blijft maar doorgaan en het gaat niet over dit forumonderwerp zelf. Om daar nu elk onderwerp mee te gaan vervuilen, wordt vervelend. Als het nieuwe topic geopend wordt, zal ik echt mijn mening over de ban en het waarom ervan wel geven. Verder vind ik bovenstaande nogal een zware en onaantoonbare aantijging dat de klagers dat bepalen want het is toch echt CM dat dat uiteindelijk doet. Je kunt toch moeilijk stellen dat er aan de ban van Chatuliem of Sola niets aan vooraf is gegaan.
Reageer maar in het andere topic en toon aan wat je beweert, dat schept helderheid en voorkomt irritatie over dit type bijdragen. Die horen hier niet.

Thomas

Thomas, het heeft niets met mopperen te maken, er is ook een topic, in ieder geval geweest, die over de ban ging of gaat.
Waar ook iedereen zich afvroeg wie, waarom een ban had gehad, en soms wist ook iedereen het, en soms ook niet.
En ik kan mij voorstellen helaas, dat er soms mensen op de tenen getrapt worden, als er wat gezet wordt wegens het afwijken van een onderwerp.
Dan krijg je een lading verwijten over je heen, over de manier van schrijven, en nog wat andere voor oordelen.
(was in mijn geval zo)
Maar gaat het eigen belang wel voor het werkelijke onderwerp, en heb je toevallig tegenstanders in het verhaal, kan het zo in eens zwart worden.
Zonder dat je, je stelling kan verdedigen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 19:01
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

STEENTJE178 schreef:
Wat verstaan we eigenlijk onder die "seksualiteit"??

En als dat dan bijv. de werkelijke geslachtsgemeenschap betreft, wat als dat niet mogelijk is??

En als "seksualiteit" alleen voor in het huwelijk is, wat moet je er dan mee als niet gehuwde?

Niet gehuwd, is ook geen relatie met iemand, huwen is samen één worden, en alleen gaat dat wat lastig. (huwen is de, of wordt seksualiteit mee bedoeld)
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:58

CORNE927 schreef:
Tja, en zo kan je eindeloos rondjes blijven draaien om de brij heen natuurlijk.

Tessy verwoordt het heel goed vind ik. We zijn geschapen (1) we krijgen talenten (2), de één wat meer of minder dan de ander en op basis hiervan (verstand en dus 3), wat je ook van Hem krijgt in combinatie met gut-feeling (wat we ook hebben gekregen) of lees intuitie/gevoel zal de balans gevonden moeten worden in en voor elkaar. Niemand is perfect, zelfs ik niet Knipoog smiley

Maar als het houden van echt is, respecteer je elkaar en is dit geen issue zolang alles eerlijk en open is, zoals het ook hoort....en daar schort het nog wel eens aan. Want zijn we allemaal echt eerlijk?????!!!!!

Dus ja, God is 1, jezelf is 2 (je hebt zelf balans nodig), je partner is 3, in die volgorde en ja..eerst vlees of hart lijkt me dan ook geen issue. Eten moet ook eerst gekookt, fietsen moet je ook eerst leren en dus moet je iemand ook eerst leren kennen en als dat goed gaat houd je de sexualiteit niet meer tegen...zoals het volgens mij bedoeld is.

En als je 20/25 bent lukt het nog wel (met pijn en moeite) de sexualiteit te bewaren voor na het huwelijk, maar op latere leeftijd en dus andere levensfase met alle mensenkennis van dien is dat niet zo eenvoudig meer. Als het echte liefde is (voorwaarde) dan wil je dat ook allebei en niet verdrinken in het wettische van eerst dit en dan dat?

De Bijbel zegt toch ook dat gemeenschap hebben = gehuwd zijn! Dus ga je hier niet lichtzinnig mee om lijkt me.
Er staat niet dat je ook naar het gemeentehuis moet, dat hebben wij mensen zelf en vooral verzonnen als sociaal vangnet.

Precies ik was even te kort door de bocht..... maar ook de kerk was eigenlijk een soort van controle voor wie bij wie hoorde.
Op zich niets mis mee, alleen hebben ze er in de loop der eeuwen een kerkelijke gewoonte, en soms (vaak) een kerkelijke verplichting van gemaakt.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:52

dubbel foutje Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 12:53
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:12
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ERIKA129 schreef:
Waar ik blij van wordt? vandaag een schoon en opgeruimd huis, weer eens wat energie hebben Lachende smiley

Is het dan normaal door de band genomen, niet het geval dan Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:07

KEITH722 schreef:
het zou eigenlijk dus om het aanleggen en het onderhouden van de juiste gut-feeling in een elkaar niet bijtend verband met de bekende bijbelse dinge kunnen gaan, maar eh... het vlees (gut) begeert tegen de geest, hoe passen we dat dan weer in???

onderzoekt alles en behoudt het goede

a

Volgens mijn bescheiden mening, hoef je nergens aan toe te geven, maar het is makkelijker praten dan doen.
Er zijn wel meer dingen in het leven die je graag wil, maar om één of andere reden niet kan.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:57

[quote=ANNA415]Al heb je een boterbriefje, dan kun je bijbels gezien nog ongehuwd zijn.
Het boterbriefje is een kerkistische slavenketting.[/quote

Precies, maar in het verleden en ook het heden wordt je nog steeds met de verkeerde boodschap misleid.
Althans ons is in het verleden wijsgemaakt, dat je eerst getrouwd moest zijn eer je aan het vleselijke kon beginnen (het moeten trouwen)
Dat laatste was zeker in de jaren "50-60 aan de orde van de dag, en menig jong stel, werd door de kerkelijke perikelen het bos in gestuurd.
Simpelweg, omdat er geen geld was, en trouwen zeker veel geld koste, wat er bij de meesten niet was.
Heel veel jong geliefden zijn, mede door toedoen van de kerk, uit elkaar gedreven, en ontstonden veel, één ouder gezinnetjes.
Het kerkelijke huwelijk en burgerlijke huwelijk, zijn niets meer en niets minder, dan bevestigingen dat twee mensen bij elkaar horen .
Meer een registratie beheer, niets meer en niets minder, en het huwen voor God is dus waar twee mensen (man vrouw) samen één vlees worden voor God.
En is het wel van belang dat je bijna zeker weet, dat je samen verder gaat
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 20:11

MARITIME853 schreef:
Sexualiteit is het kroon op een huwelijk door houden van....

Precies, door houden van, tenminste dat is wat ik dacht, een relatie in deze heb ik nooit gehad, ik ben me leven lang vrijgezel.
Maar, en dat is van horen zien en zwijgen, vroeger of voorheen en misschien nog wel, werden veel de economische aspecten, hoog gezet.
Dan pas, werd gekeken of de rest ook wel goed zat/zit, en vaak werd er overheen gekeken.
Maar van de korte relatie van mij, met een vrouw, werd gesteld dat ik eigenlijk gehuwd was, met haar, jaren nadat het uit ging.
Puur en alleen door een seksuele omgang, dus gehuwd zonder boterbriefje..
Na het één en ander te hebben uitgezocht, in de Bijbel en wat gesprekken links en rechts, was het wel zo...........
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:25

[quote=SHANITA130]

Even kort, ik was niet woedend ik was het alleen zat om het daar weer over te hebben, over dat onderwerp.
En ging ik meer uit van een beginnende relatie, wat je dan als het belangrijkste vond, en niet over de mogelijke gevolgen, als eerst het vlees ter sprake komt.
Dat had wellicht een mogelijkheid geweest, als je wat verder in een topic zit, maar niet na plusminus 6 reacties.
De kans dat ik (houd het liever bij me zelf) nog een grote kinderschare achter mij aan krijg is zeer beperkt.
Doch waarschijnlijk onwaarschijnlijk, nog een jaar en 14 dagen en ik behoor tot de jong bejaarde.
En in een ander geval, dat ik mij tot een vrouw kan wenden van zeer jonge leeftijd, met kleine kinderen, acht ik ook onwaarschijnlijk.
Ik mag dan jong van geest zijn, de rest zal waarschijnlijk ook mee tellen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:49

KEITH722 schreef:
In je eerste quote staat toch duidelijk Christen vervolging maritime en op een manier dat iemand niets anders kan begrijpen dan dat je er Christenvervolging mee bedoelt

in de tweede quote staat dan ineens weer alleen maar vervolging...

Het ene moment zeg je iets en het ander moment zeg je weer dat je het niet hebt gezegd, daarmee heb je je geloofwaardigheid beetje geweld aangedaan, ergens komt het ook neer op "het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd" maar dat had ik je al verteld

als je meedoet aan een forum als dit wordt er van je verwacht voldoende duidelijk te zijn, meedoen is prima maar dan wel eerlijk blijven en niet meteen ergens op terugkomen of totaal ombuigen van wat je eerder hebt beweerd ok!? Coole smiley met zonnebril

a

Sjonge het is maar wat makkelijk om zo af en toe wat neer te kalken zonder ooit ergens inhoudelijk op in te gaan.
Als je vrij veel ergens op in gaat, kan het wel eens zijn dat je mogelijk iets anders zet (mogelijk he) dan dat er staat.
Het gaat er lang niet meer over dan waar ik mee begon, maar de eerste die de trant in werking zette, ach wie was dat ook weer.
Tsja, iemand die liever Jip en Janneke taal wilde, en een beestje, waar het helemaal niet over ging. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:37
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?

ZOEKER064 schreef:
Gerrit, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld: als ik nu denk dat ik iets volgens de wil van God doe kan later blijken dat ik dat verkeerd had begrepen. Dat is leren.

Hoe verhoud zich dit nu tot jouw vertrouwen in God?

Voor mij, ik heb eens gehoord, of gelezen, dat als je twijfelt, dat vaak het niet doen, de juiste keuze is.
Als het vertrouwen in mensen zo,n deuk heeft opgelopen, dat het vertrouwen zo is geschaad, dan kan je alleen je vertrouwen, nog op Hem vestigen.
Maar vaak heeft een oorzaak ook wel een gevolg door eigen handelen.
En wordt je uiteindelijk in een hoekje gedreven, waar je eigenlijk bijna niet meer uit kan komen.
En als het dan zover is, kan je nog één ding doen, Hem om hulp vragen, en dan ben je klein heel klein.
En je merkt het van zelf, als het zo ver mag komen, en soms moet dat komen in een mensen leven.
Om je eigen te laten leiden door Zijn Geest, en niet wat het kwaad je influistert , en als je eerlijk bent, ook tegenover jezelf, weet je welke keuze de juiste is.
Maar je moet ook met beide benen op de grond blijven staan, en niet als een blinde rond huppelen.
Volgens mij, vraagt ook Hij om zelf uit te kijken, en niet blind te varen..
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:31

SHANITA130 schreef:
Gerrit: Maar uiteindelijk, als je dichter met Hem leeft, en mag leven, er een heleboel duidelijk wordt, en je kan zeggen, ik, wie was ik ook al weer.

Nou, als je dichter bij God leeft, en dan niet meer weet wie je was.... Smiley die vol vragen zit

Ik zelf heb dan meer zoiets van: ik herken mezelf weer, weet weer wie ik ben(blij, blij, blij), en ja, dat geeft me juist een goed gevoel. Lachende smiley

Nee, niet meer weten wie ik ook alweer was, dat lijkt me nu niet echt een fijne ervaring.... Twijfelende smiley weet ik ook uit ervaring...juist het mezelf weer herkennen en terugvinden/hebben gevonden, dat is voor mij, onder andere met bij God leven.
Want dát geeft zoveel vreugde.... Kwijlende smiley

ach, je hebt nu eenmaal mensen, en mensen die kunnen zeggen, zoals ik voorheen was, wil ik niet meer zijn, maar zoals nu, op de goede weg.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:24

[quote=SHANITA130]

Ha, nu even uw opmerking over mijn taal gebruik, het is doorgaans de taal die gewoon gesproken wordt hoor in Nederland.
En het grut weet waarover ik het heb, en hoeven geen woorden boeken aan te schaffen om bepaalde woorden te kunnen ontcijferen.
Maar sommige onder ons vinden het waanzinnig intellectueel om woorden te plaatsen van een HBO kwaliteit van de L.O.I
Maar dit staat natuurlijk helemaal los van het onderwerp, maar even als bijvoegsel Gefrustreerde smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:09

ZOEKER064 schreef:
Hoi Anna, boeiend. Als ik jouw reactie lees dan denk ik; maar ik moet toch ook dingen zelf doen? De problemen ontstaan juist als ik dingen niet zelf doe.

Ik herken het probleem als ik zeg; "iike op mijn manier doen"

Ik mag vertrouwen dat als ik dingen op zijn manier doe (naar zijn wil) dat dat altijd zegen geeft.

Ben het bijna met beiden eens, bijna helemaal, maar laten we niet vergeten, dat heel ons leven, eigenlijk een leerproces is, tot je laatste snik.
En je leert elke dag, sommige een beetje, en anderen weer een hele hoop, als ik van uit mijn eigen leven kijk.
Nog steeds, en als ik eens terug fietst in mijn geheugen, kom ik uit op die eerdere opmerking, het doen op mijn eigen eigenwijze manier.
Maar uiteindelijk, als je dichter met Hem leeft, en mag leven, er een heleboel duidelijk wordt, en je kan zeggen, ik, wie was ik ook al weer.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:25

SHANITA130 schreef:
Ok. Knipoog smiley

Ik ben goed, maar/en jij bent geen haar beter Knipoog smiley

Precies Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:19

SHANITA130 schreef:
Als he zegt; niemand is een haar beter, ja, dan ga ik er dus vanuit dat iedereen slecht is.

Oorzaak - gevolg

Wie he is weet ik niet, maar wat ik wel weet, als iemand goed is (niet slecht) is niemand een haar beter, Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:03

SHANITA130 schreef:
Trouwens, mijn mening vind ik denk ik, je kan niet zeggen iedereen is slecht, je hebt slechte mensen goede mensen en ertussen.

S. houdt niet van zwart-wit denken en is nog ongezond ook.

Slechte mensen?! waar dan? alleen geen haar beter Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 08:38

[quote=SHANITA130]

Als ik zet bescheten mening, bedoel ik ook een bescheten mening, en geen bescheiden mening.
Als je en voorbeeld stelt, of een onderwerp bespreekbaar maakt, moet je het wel bij dat onderwerp houden.
Doe je dat niet, hoef je er ook geen kop meer boven te zetten, ook en zeker als het door derden ook wordt gezet.
En nee , ik bedoelde niet de kruisiging, maar meer het oude testament, Zondvloet, dat was de eerste, en het voorbeeld dat niet onbesproken is geweest, nog steeds niet Sodom en Gomora.
En of ik weet dat niemand een haar beter is?! Lees de krant kijk het nieuws en of lees je Bijbel, er was en is er maar één die zonder zonden was en is.
En dan kan het forum voor jou een zegen zijn, nou, voor mij niet dus, het is wel aardig dat het er is, maar een zegen zou ik het echt niet willen noemen
En over je laatste zinnen ga ik me niet eens, druk maken, das jou mening, en dat mag.
En misschien zijn daar de meningen over gedeeld, en over mijn taalfouten ach sommige zijn echt en sommige niet.
En dan nog, ik ben nu eenmaal niet bescheiden, en kan dan ook geen bescheiden mening geven.
En een bescheten mening, is even geen bescheiden mening, maar een iets terughoudende mening, als ik zou zetten bescheiden, dan zou ik liegen.
En dan nog dit, over mijn taalfouten, lees die van je zelf maar eens, misschien geen taal fouten, of zetfouten misschien kleine vormfouten.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 08:10

JANS221 schreef:
Moet ik dit duiden als een serieuze opmerking?
Er werd jou gevraagd naar een onderbouwing, je deed een poging daartoe, maar je verwarde twee personen met de naam Johannes met elkaar.
Ik kan je twee kreten die je als antwoord gaf, dan ook helaas niet plaatsen.

Het is zo,n beetje, een zelfde opmerking, als waar het hele topic nog over gaat, nergens over dus.
Althans niets waar het voor bedoeld is, of nu was, ongeveer het zelfde als, een ons drop halen, bij de groente boer.
Om vervolgens een beetje pissig weg te lopen........... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 00:21

ALTJE848 schreef:
Lees nog even een ban gehad van c m ik denk dat je beter door mensen kunt worden afgewezen al ben ik dat al heel vaak in mijn leven maar laat me er niet meer door het leven dat ik nu heb afnemen hoor.
En de Heer weet altijd beter als mensen denken het beter te weten dan komen we bij het poortje van zelf tegen hoe het was want HIJ onthoud alles.
En dan zullen al onze keuzes wel bekend worden , maar als God alles ten goede lan en wil keren denk ik waar ben je dan bang voor voor de wereld om daar goed in te doen of leef je voor HEM ?
We kunnen niet goed doen want het kwade dat ik wil dat doe ik en het goede dat ik wil dat doe ik niet.
God kent ons dat is het belangrijkste en weet ten diepste wat ons ook hier op het topic raakt en niet en waar we verkeerd of goed over denken.
En ja we zijn en blijven mens maar eens als we thuis mogen komen dan zal ons alles worden afgenomen,
maar ook hier is dat wat we zeggen een last en leg dat maar niet op iemand neer ik vind als je wilt dan bedoel ik algemeen mensen hoer op c m iemand niet mag en je bent christen ga den in gebed en bid voor de vrouw of man die je iets gezegd heeft wat je pijn deed of je gekwetst heeft.
Want bidden heeft kracht en God vergeeft ik bid vaak voor mensen en vraag ik Heer wilt U het doen want dit gaat boven mijn verstand om maar misverstanden te voor komen en me als goede christen voor te doen want geen enkele christen is goed zelfs niet één staat in de bijbel

Gods zegen voor een ieder die dit leest hopende dat de Heer U geneest.
van woorden , schrijven ,daden die iedereen kan schaden.

Stop met zinloos geweld en als u iets kwelt breng het in gebed naar boven Hij heeft beloofd laat een bidder niet staan en ik weet je kan er van op aan dat Hij je geneest met Zijn heilige geest.
Hij maakt harten heel , gewonden verbind Hij met zijn kracht ,
voor hen die het van HEM verwacht

Anita

Natuurlijk Anita, maar er is altijd een maar, er is nog altijd je persoonlijke relatie met Hem.
En iedereen vult die in, op zijn eigen persoonlijke manier, en die wil zo links en rechts nog al eens verschillen.
En met die verschillen heb je hier nogal wel eens te maken, en die botsen nogal eens, en dan kan je toch beter, je beentjes nog even beneden houden.
En er schuilt nogal wel eens, een grote verwarring hier beneden, en die mogen we wat onze Lieve Heer aan gaat, best wel eens zelf uitzoeken.
Proberen dan, elkaar het leven op CM eens wat minder zuur te maken, en voor wij dan Hem er mee lastig vallen, is er nog CM.
De redactie, of het moderatie team, die zo af en toe, de klagers tevreden stemt, zonder er eens goed zich, er van te laten informeren hoe de beklaagde het bedoeld.
En meer nog, of het allemaal niet iewat te doorzichtig is, wat in een ver verleden nog al is gebeurd.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:45
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

ERIKA129 schreef:
Ondertussen de hele kast schoon en opgeruimd Lachende smiley
Wat een ruimte opeens Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Kan je wel nagaan hoe opgeruimd mijn maag er uit ziet Boze smiley me darmpies worre gewoon opstandig Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:20

ZOEKER064 schreef:
Hoi Gerrit.

Ik heb geleerd dat proberen betekent dat het niet gaat gebeuren Knipoog smiley

Ik doe liever niet mee aan het beter proberen te zijn dan anderen. Ik wil gewoon doen wat goed is: Gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef niemand te overtuigen, dat doet God wel op Zijn manier op Zijn tijd. Hij heeft ook zo veel geduld gehad met mij Lachende smiley

Ik heb vanmiddag een nieuw topic geopend omdat het gesprek in een ander topic helemaal off-topic ging. Ik denk dan: wat een enthousiasme. Maar ik heb zelf de keuze om daar in mee te gaan of om zelf het nieuwe gesprek te faciliteren.

Het is zo eenvoudig als je gewoon dicht bij jezelf blijft en probeert te kijken waar je iets voor een ander kunt betekenen of waar je zelf iets zou kunnen leren. Als jij dan vind dat ik een haar beter ben, God zij dank!

Precies dat zette ik ook, met niemand is een haar beter, bedoel ik ook iedereen, ook ik, en dat zette ik ook meteen (om misverstanden te voorkomen)
En het of topic gaan, in het verleden heb ook ik mij daar aan schuldig gemaakt, maar dat hoeft dan toch geen herhaling op herhaling te worden.
En of God met je, bezig is geweest, ik denk nog steeds, met iedereen.
Als Hij ons zou loslaten, dan zijn wij allemaal on geleide projectielen, maar wij kunnen er wel aan bijdragen, allemaal een geleide te zijn?!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:49

ZOEKER064 schreef:
Wat houdt jou tegen om wel een haar beter te zijn?

Ik probeer het, doe je mee?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:41

MARITIME853 schreef:
idd, het christelijke of wat christelijk zou moeten zijn, is ver zoek..... Dat ervaar ik ook. Dat is voor mij nooit anders geweest. In hoevere wordt het Woord van God gezien als leidraad?

Precies, maar los van dat ervaart een ieder op zijn eigen persoonlijke manier.
Maar het is meer de omgang met elkaar, daar is het Christelijke al vrij ver te zoeken.
Laat staan dat wij ons bij één onderwerp kunnen houden, dat iets de aanzet kan worden tot een ander onderwerp, is mogelijk.
Maar meestal staat er aan de kop van iets, iets anders dan waar het later nog over gaat.
En wees dan ook eerlijk, ik heb het nu over het groot verschil aan onderwerpen, en je kan zo een nieuw topic openen.
Maar nee, we veranderen liever een topic, halverwege, naar een ander onderwerp, dan hoef je n.m niet in te grijpen als het mis gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:21

ERIKA129 schreef:
Wat nu dan te hoog cholesterol Smiley die vol vragen zit
Probeer eens te stoppen met dat paffen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt zal misschien ook al een eind heen helpen...
Nah succes met je gezonde levensstijl Knipoog smiley

idd Huilende smiley, smiley in tranen me glorestedinges was veel te hoog, mag alles wat lekker is niet meer eten Gefrustreerde smiley roken mocht ik wel Geschokte, onthutste smiley
Maar met dat laatste wil ik wel stoppen Engeltje smiley maar weet nog niet hoe Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:51

ALTJE848 schreef:
Christen zijn is Jezus volgen Hem dienen en willen zijn zoals hij deed.
Hij had iedereen lief ongeacht rang stand kleur beperkingen of hoe iemand ook is daar komen we erg veel te kort in ons zijn .
Willen mensen dat nog proberen er zijn er velen die zeggen ik leef in de wereld en ja ben hier neergezet en leef en geniet ja dat mag allemaal maar er staat ook geschreven die Hem liefhebben en volgen die zullen vervolgt worden en dat is naar laat een bittere smaak achter want dat is dan niet wat wij dachten zoals we het graag zouden willen.
Ik probeer telkens weet Hem te volgen dan maar opnieuw en opnieuw want dat is wat Hij van mij vraag .
En ik wil putten uit de bron van levend water niet uit een bron van levende mensen die denken het beter te weten .
Maar soms kan je delen en dat is helen zien dat je niet alleen gevallen bent want dat kan soms zo voelen .
En antwoorden die je krijgt van iemand als christen de bijbel goed kent
daar kan je op bouwen en die rots wil God je ook zetten HIJ wil niet dat je je eigen huis op zand bouwt.
IK geloof dat er zeker echte christenen zijn.

Anita

Natuurlijk weet iedereen wel waar om het draait, en wie onze lieve Heer is maar het gaat er nu meer om, ons gedrag op CM.
En natuurlijk de achterliggende gedachte, daarom staat ook de C voor de M en voor die laatste zit het grut hier ook op.
Maar dan komen de regels, en de aanwijzingen, die sterk omzeild worden eigenlijk net als in het verkeer.
Een simpele kruising, met een voorrangsweg en stoplichten, als die uitvallen, staat iedereen met de handen in het haar.
Iedereen kent de regels, maar toch moet oom agent er aan te pas komen om alles weer in goede banen te regelen.
En niemand, weet nog waar het allemaal eigenlijk over ging.............
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 11:22

En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheiden mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 09:12
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:17

ERIKA129 schreef:
Eindelijk een begin kunnen maken met het uitruimen, opruimen van van trapkast Twijfelende smiley Wat wordt dat toch snel een troepie Gefrustreerde smiley
Maar goed het begin is er, nu de rest nog Knipoog smiley

Nah, wat jij met je trapkast had, heb ik met me koelkast Huilende smiley, smiley in tranen mot al mijn lekkere happies naar moeders brengen Gefrustreerde smiley
En alles vervangen door futloos vetarm, Geschokte, onthutste smiley magere melk, vetarme kaas, smerige smeersel dat verre weg margarine mot heten Woedende smiley
nooit geen varken meer, nooit meer uitgebakken spek tegen rundvlees kan ik niet Gefrustreerde smiley
Toen zejen ze, dan neem je maar veul rauwkost Boze smiley ben toch geen knijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:24
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.

Hoe weet je dat het goed is ?

Anita

Nou, dat wil nog wel eens verschillen, is er verschil tussen iemand die wat gedaan heeft, of iemand die een strafblad heeft.
Niet echt veel, maar van de laatste is het bekend, het mooie van dat iets bekend is, je eigenlijk al weet, of er verbetering is.
Is dat niet het geval, dan zou ik zo wie zo afhaken, maar is dat wel het geval, kan je gewoon door gaan met liefhebben.

In een tijd als deze, zijn er nog maar weinig zonder schuld, aangezien de meerderheid een woning heeft die is gekocht.
80% heeft een lening, en een lening is schuld, wel één die je dient af te betalen, anders knikkeren ze je het huis uit waarin je woont.
En je blijft met de restwaarde zitten die je nog moet afbetalen, daar zou ik mij dus niet ongerust over hoeven te maken, overal zijn er hulptroepen voor.

En dan nog rest mij te zetten dat: je jezelf beter kan afvragen, als je iemand tegen komt waar je voor zou kunnen vallen
En niets van het bovenstaande heeft, of die overal wel eerlijk is aan gekomen, en als die een blanko strafblad zou hebben.
Moet je eigenlijk banger zijn dat die er wel eens één kan krijgen, ééns moet de eerste keer zijn.........
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 74 Volgende
Pagina 24 van 74