ChristianMatch

Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:15
BerichtOnderwerp: De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen

ROELTJE813 schreef:
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Een coltrui is altijd aantrekkelijk.

ja, want je trekt 'm aan, lol...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:00

LEANNE226 schreef:
Geschokte, onthutste smiley
Met het oog op het stapavondje in Groningen maak ik vast een lijstje......

1.Niemand rijdt met mij mee en ik rijd met niemand mee
2.Ik neem geen drinken aan en bied niemand iets aan
3.Niemand aankijken of aanraken
4.Niet praten of glimlachen

Vergeet ik nog iets?Oh ja natuurlijk,een coltrui.....
He,gezellig,ik heb dr echt zin in Clown smiley

neeeee, dat wordt 'm niet, Leanne, die coltrui kan wel, hoor, kan heel aantrekkelijk zijn....Je kan dan maar beter niet gaan......als slechte vrouw of helemaal niet, is er een tussenweg? behalve levend dood zijn???
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:46

ROELTJE813 schreef:
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

"voor wat hoort wat" of "voor niets gaat de zon op." luid toch het gezegde?

En 's avonds na het stappen ff gezellig dollen is niets mis mee.

Het is net een band, je moet de spanning er in houden.

Nou, Roeltje, de geëmancipeerde vrouw van vandaag en daar reken ik de cm-vrouwen ook onder, laten zich niet kopen met een paar drankjes, hoor! En de heren der schepping schrikken er ook niet voor terug om terwijl ze hun verovering aan de arm hebben links en rechts knipogend te flirten met korte rokjes en inkijkjes!! ohhhhh die arme mannen toch!!
Maarrrr, ik ben geen vrouw die voor drankjes aan de rol gaat, ik betaal ze zelf. Dan kan je een heel leuke avond met elkaar hebben zonder dat de man zich blauw betaald en de vrouw het gevoel heeft dat er persé gedold moet worden, kan en mag als beiden het willen en hoever je gaat is ieders eigen verantwoordelijkheid....maar meteen lijkt mij te vroeg....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: verlangen vs vertrouwen

JONATHAN890 schreef:
Soms heb je van die dingen in je leven .
Verlangen in gebed bij God te hebben gebracht, vooraf een heel goed gevoel hebben, leven in een soort roes
van weten dat God mijn leven leidt.

En dan toch ervaren dat dingen anders lopen dan je zo graag had gewild.

Ik had daar de laatste dagen echt wat tegen aan lopen hikken. Welke kant wil Hij nu dat mijn leven opgaat?

Vanmorgen in de kerk raakte God mij toch heel sterk aan.
En dan vooral in de liederen die gezongen werden..

voor de dienst zongen we opw 481

Ik aanbid U , met heel mijn hart, Ik verhoog U, met al mijn kracht
Heer, ik zoek U , wil zijn waar U bent
Heer, ik volg U , wil gaan waar U zendt
Heer, ik geef U mijn aanbidding,
Heer, ik geef U al mijn dank en eer.
U alleen wil ik aanbidden,
U alleen komt toe mijn dank en eer.
Heer, ik dien U, en buig voor U neer, geef mijn leven , want U bent mijn Heer
Ik vertrouw U, Vader en Zoon , hef mijn ogen, op naar uw troon

De vragen van afgelopen week kwamen weer zo sterk in mijn hart......
Maar Heer.....u weet toch waar ik u om vraag, waar blijft die zegen? Waarom niet?
tja....dan zongen we Psalm 139

Heer die mij ziet zoals ik ben
dieper dan ik mijzelf ooit ken
kent gij mij,
gij weet waar ik ga
Gij volgt mij waar ik zit of sta,
Wat mij ten diepste houdt bewogen,
't ligt alles open voor uw ogen.

Precies God....u weet t toch?!?!

Daarna zongen we.... opwekking 614

Ja, ik dank U voor uw genade, o Heer,
dat U het kruis voor mij droeg.
U bewijst uw genade aan mij telkens weer.
Uw genade is mij genoeg,
uw genade is mij genoeg.

Die tekst drukt God zo vaak op mijn hart.....Mijn genade is u genoeg.
Altijd als ik vragen heb waar ik niet uitkomt.....maar wat moet ik hier nu mee?
Altijd maar dat zelfde antwoord.

Maar God liet mij zien wat die genade werkelijk is/betekent, de diepste betekenis

opwekking 615, waarin staat:

Hoog verheven Heer
Jezus, zoon van God.
De hemel gaf ons haar grootste schat.
Waardig is het Lam
Waardig is het Lam

Wat zoek ik eigenlijk in mijn leven?? Wat is het mooiste te ontvangen,
Ja....de hemel heeft haar grootste schat ons gegeven !!

De preek ging trouwens over de brief in openbaringen aan Sardes.
Waarin die gemeente een soort wake-up call krijgt
Van buiten lijkt t levend, maar van binnen dood.

Hoe staan wij in t leven, de dingen die wij zingen naar God,
doen we dat ook wel echt, geven we Hem wel alles, vertrouwen we Hem wel volkomen? Mag Hij je leven wel bepalen? Laten we God wel echt ons hart geheel vullen met Zijn Geest?
Welke gebieden in ons leven, is er geen plaats voor God?
Of zijn we hypocriet (komt van t griekse woord wat acteur betekent)

Ik heb God weer heel dicht in mijn hart mogen voelen en ben God zo dankbaar voor alles.
En ik geef mijzelf aan Hem....t zal best een bedoeling hebben en Hij zal mijn weg best wel heel goed uitgestippeld hebben en zegenen.

Tja achteraf is t wel duidelijk allemaal.....vooraf is t echter vertrouwen hebben.

en de hemel heeft mij haar grootste schat gegegen...die genade is mij genoeg !!

Knap, Jonathan, dat je het zo kunt opschrijven. Ik heb het ook wel meerdere malen zo beleefd, dan voel je hoe groot Gods Liefde is en Hij is je zo nabij dan, hè? Overweldigend om te beseffen hoeveel Hij van ons houdt. Zo ervaar je dat God een levende God is die je beter kent dan jezelf. Alles heeft zijn tijd, Jonathan, vertrouw op Hem....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

[da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:04

PIETER649 schreef:
Ik geef eerlijk toe dat ik Solafide ook wel eens een kip zonder kop heb genoemd. Verlegen lachende smiley
Maar ja, toen praatte ze ook als n kip zonder kop dus was het feitelijk geen schelden.. Coole smiley met zonnebril

ROFL
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:46

[da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 14:58
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...

JONATHAN890 schreef:
dat vraag ik mij nou ook af Mariska,

nog even en het down syndroom is ook te genezen.

Niet dat ik zeggen wil dat God niet groot is......
maar om dit zo te stellen, daar heb ik mijn twijfels bij.

Ik geloof dat iemand met homofiele gevoelens inderdaad zo geboren is,
Ik geloof ook dat God het niet zo gewild heeft
Ik geloof ook dat alle andere afwijkingen in deze wereld niet zo gewild zijn
Ik geloof ook dat die dingen helaas toch gebeuren

Ik geloof dat God de mensen imperfect heeft gemaakt en dat in elke imperfectie iets goeds te vinden is als je het maar wilt zien.
Hoe kunnen wij weten wat God wil of niet wil, wat Hij wel of niet zo heeft bedoeld? Juist in die afwijkende dingen is Hij te vinden....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...

ROELTJE813 schreef:
De duivel is ook heel machtig. en die mensen die niet in God geloven, door wie worden die dan genezen?

God geneest ook mensen die niet in Hem geloven.....die heeft Hij ook lief, zegt Hij in de Bijbel.......en God zelf beslist wie Hij geneest of niet en hoe, Zijn wegen zijn niet die van ons mensen, zo staat het in de Bijbel en ik geloof dat...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Hostie

MARIO216 schreef:
De katholieke kerk in Den Bosch heeft besloten a.s. weekend de hostie toe te bedienen ook aan mensen die openlijk homo zijn. Dit is niet even de verantwoording van de kerk, maar van de personen zelf.
Mogen mensen zo openlijk misbruik maken met toestemming van de hostie en is de kerk hiervoor ook niet verantwoordelijk.

Mensen uitsluiten omdat ze anders zijn, is gevaarlijk en uit de tijd. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Er zijn andere manieren, bijvoorbeeld in een gesprek om over hun levenswijze te spreken met hen persoonlijk, om te onderzoeken hoe zondig ze wel zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 17:03
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid

JILL658 schreef:
Als ik zo al heel wat stukjes heb gelezen, dan zie ik dat er veel persoonlijkheden zijn.
Maar wat maakt iemand nu een sterke persoonlijkheid?
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Jill

Een sterke persoonlijkheid is volgens mij iemand die voor zichzelf helder heeft waar hij/zij voor staat. Dat doorleefd hebbend lijkt me vanzelfsprekend. Een sterke persoonlijkheid heeft respect voor zichzelf en voor anderen, geeft advies/raad maar is niet belerend, geeft eerder aanwijzingen dan belemmeringen. Een sterke persoonlijkheid is empatisch en straalt warmte en compassie uit.

Jill, hoe omschrijf jij een sterke persoonlijkheid?

Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 26 februari 2010, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:54
BerichtOnderwerp: over reageren en gedrag

PETER758 schreef:
Ik kan het begrijpen als je het vervelend vind dat er niet wordt gereageerd.
Maar wat doe je eraan?
Moet een ieder niet zelf weten waar hij/zij op wil reageren.

Ook ik hoopte van iemand een bericht terug.
Het was van mijn kant een behoorlijk openlijk bericht.
Natuurlijk vind ik het dan jammer dat er niet op gereageerd wordt, maar is dat dan niet haar eigen keus?

Ik vind dat je een ieder er vrij in moet laten om een keuze te maken waar je wel of niet op reageerd.

Als er niet op je gereageerd word, dan denk ik dat je ervan uit mag gaan dat er geen interresse is.
Mijn mening: Laat het daar dan bij.

Dat vind ik een goede, volwassen reactie, Pieter, zo werkt het. Ik zie CM als een aanvulling op mijn sociale leven, er zijn veel discussies op het forum die interessant zijn en waar je wat verdieping kunt zoeken met elkaar. Schroom niet contact te zoeken met mensen die je voor je gevoel wat kunnen bieden, vriendschap is een mooi begin. En vergeet niet hoe waardevol jouw reacties kunnen zijn.
Het leuke is dat er een aantal cm-stellen zijn die gewoon blijven en verdere vriendschappen uitdiepen, dat kan dus ook! Succes!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 15:42
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting

HENK710 schreef:

Ik vind het een heel goed artikel. En kan me er in vinden. Het nadeel is dat het potdicht zit. Alles is geschreven, moeilijk op aan te haken. Snap je wat ik bedoel? Waar wil je zelf verder op ingaan? Wellicht krijg je dan meer van een discussie, lijkt me de moeite waard.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 15:18
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting

HANNAH810 schreef:

ik ben er helemaal klaar mee klaar mee.

[edit: erg fout]

Laatst aangepast door KAT125
op vrijdag 26 februari 2010, 14:11

gut-e-gut-e-gut kat!
weet je wel zeker dat je een christen bent?

(wat ben ik blij, dat je in het topic over scheiding aangaf dat ik niet in aanmerking kom om je verkorene te zijn..........*zucht*)

lies, kan ik je niet overhalen om er toch eens een date aan te wagen? Knipoog smiley

Hannah, toch, dat kan je Lies niet aandoen; een date te moeten uitzitten met Kat. Ik denk dat er niet veel gegadigden zijn die er naar uit kijken tijd met je door te brengen, Kat. Als christen zie ik je als een broeder )), die afwijkt van het door Jezus uitgezette pad. Jezus wijdde veel tijd aan zondaars als jij om ze van het rechte pad af te brengen naar het pad van het mededogen, van de vergevingsgezindheid en het pad van de wetenschap dat God alles geschapen heeft, ook de homo's. En hier blijkt ook weer duidelijk, Kat, oordeelt niet opdat je zelf niet onder het oordeel valt. En Kat, nog een advies, wellicht ongevraagd, doe een cursus Nederlands spreken en schrijven, je doet geen eer aan je moerstaal. En begin die Bijbel weer eens te lezen bijvoorbeeld de Evangeliën, en deelname aan een Bijbelstudiegroep kan je ook verder helpen.

Bij deze niet off topic, vrijheid van meningsuiting, een pracht van een topic; goede omschrijving.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 27 februari 2010, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: politieke discussies

MARISKA601 schreef:
aangezien er elders op het forum geen politieke discussie gevoerd mag worden, hierbij een nieuwe waar het wel mag.

In hoeverre houden we rekening met etische vraagstukken omtrent ons stemgedrag.
Nemen we dat mee, of negeren we het?

alle onderwerpen mogen aan bod komen.

Een ethisch vraagstuk waar ik het al jaren moeilijk mee heb is dat van de intensieve veehouderij. Hoewel de omstandigheden voor dieren wel wat verbeterd zijn worden dieren toenemend uitgebuit en misbruikt, mishandeld en vernederd. Dieren kennen emoties als blijdschap, teleurstelling, verwarring, angst, verdriet, boosheid etc etc. ofwel wetenschappelijk onderzocht ofwel uit ervaring ondervonden door dierenliefhebbers/-houders.
De ellende in de intensieve veehouderij die nu zelfs ook mensenlevens kost (ik doel op de Q-koorts) is een duidelijk antwoord van de natuur op ons misbruik ervan. Onder de CDA-stemmers zijn veel boeren geschaard zoals we allemaal weten. Uit economische beweegredenen worden methoden ontwikkeld en/of gedoogd die zeer dieronvriendelijk zijn. Hoewel ik een overtuigd christen ben, weerhoudt dit zeer onchristelijke gedrag (we mogen de aarde beheren en beheersen zelfs maar dat we de schepping op deze manier mogen uitbuiten etc. lees ik nergens in de bijbel) mij ervan op de CDA te stemmen.
Van lering lijkt geen sprake. Wel van hardleerse struisvogelpolitiek, geen stelling durven nemen en het zieke stelsel van subsidies met alle rampen van dien maar laten voortwoekeren. Hoe bestaat het dat geen boerin opstaat en maar een enkele boer de moed heeft om biologisch te gaan boeren ondanks alle tegenwerkingen.
Hoe bestaat het dat ondanks de mening van vele consumenten ertegen de intensieve veehouderij nog steeds bestaat.
Hoe bestaat het dat een grote, rijke christelijke partij geen beter beleid voert voor een gezonde veehouderij, die de volksgezondheid dient in plaats van die in gevaar brengt.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: GOEDEMORGEN

ISRAEL987 schreef:
GOEDEMORGEN

"God, de Heer, geef mij een vaardige tong,
waarmee ik de moedeloze kan opbeuren.
Elke ochtend wekt Hij mijn oor,
zodat het toegerust is om aandachtig te horen.
God de Heer heeft mijn oren geopend".
Jesaja 50 : 4, 5a

Wat een mooi gebed hè, bidden om een vaardige tong waarmee je de moedeloze op kan beuren.
Als dit eens een gebed zou zijn van ons allemaal wat zou er dan veel veranderen in deze wereld.
's Morgens vroeg of in de nacht kunnen zulke mooie momenten zijn samen met God, als het stil is om je heen en niemand je stoort.

God wekt ons iedere ochtend, we mogen steeds weer ontwaken in Zijn aanwezigheid.
En je mag gewoon elke dag bij het ontwaken even "goedemorgen" zeggen tegen de Heer.
Je zal eens zien dat die groet vanzelf uit gaat groeien tot een gebed.
Aan God zal het niet liggen, Hij heeft je oren er al voor geopend. Jij hoeft alleen nog maar te luisteren.

Zo mag je iedere dag met God beginnen, al is het maar met een korte groet of gebed, die je even stil doet staan bij het feit dat God van je houdt en ook deze dag met je meegaat.

Goedemorgen Heer,

Heer ik dank U in de morgen
voor ’t gezang van vogels …nog bijna nacht
voor het wéér mogen ontwaken
voor een mooie, nieuwe dag.

Voor de zon die weer gaat schijnen
voor de lucht zo hemels blauw
voor de bloemen en de dieren
ze vertellen me: “God houdt van jou!”

Help me deze dag te beleven
als een onderdeel van Uw plan
dat Uw wil geschiede in mijn leven
dat is waar ik naar verlang.

wat een prachtige tekst komend van een jonge vrouw van twintig.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

IMRE695 schreef:
Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.

Waarom krijgen mensen elkaar lief? Wellicht omdat beiden iets bijzonders in elkaar zien, dat anderen niet zien. Een emotie, iets dat je raakt, iets dat je in elkaar herkent en jij alleen.

En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang....

Het is denk wat je zegt over iets wat je vindt in het profiel, dat kan een weergegeven gevoel of gedachte zijn of een ideaal, het waarde hechten aan iets wat jij ook ook zo belangrijk vindt. Als je dat toelaat dan kan het gebeuren, denk ik en ook durven, het jezelf gunnen, het proberen en echt zijn, jezelf niet bedotten en de ander ook niet.....voor jezelf uit durven komen....succes!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:57
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

IMRE695 schreef:
Het is logisch dat opleidingsniveau bepalend is, want dat bepaalt ook je kansen op goed betaald werk en hoe je verder je leven wilt inrichten. Wat je je kunt veroorloven aan huis, auto en reizen. Zonder hoge opleiding zit je automatisch in de minder betaalde banen, tenzij je een eigen bedrijf begint en een succesvol zakenman of zakenvrouw wordt.

Toch ben ik wel benieuwd naar de spreekwoordelijke uitzondering: een hoog opgeleide man of vrouw, die geen goedbetaalde baan heeft. Hoe zijn dan de kansen op een hoogopgeleide partner?

Het kan een keuze zijn ondanks je hoge opleiding niet voor de goed betaalde baan te gaan omdat je dan je idealen zou doorkruisen. Met mijn docentenopleiding zou ik commercieel les kunnen geven en veel meer verdienen dan ik nu doe. Ik kies ervoor kleine groepen te bedienen omdat ik dan de kwaliteit kan bieden die ik wil.
Mijn salaris als secretaresse van een manager is niet erg indrukwekkend, voor mij wel genoeg.
Ik kan me voorstellen dat een partner met ongeveer dezelfde levensovertuiging bij mij meer kans maakt dan een hoger opgeleide die heel commercieel denkt.
Een gemiddelde levensstandaard is mij genoeg. Het hebben van een auto of een eigen huis maakt een man voor mij niet aantrekkelijker dan zijn levensopvattingen en hoe hij met God, zichzelf en anderen omgaat. Hoe hij in het leven staat is voor mij doorslaggevend, niet zijn salaris. Een hogere opleiding vind ik wel weer belangrijk, inderdaad om op ongeveer gelijk niveau te kunnen communiceren. Wel van belang vind ik hoe hij zijn salaris verdient. Taalgebruik en -kennis zijn voor mij heel belangrijk omdat je daar zoveel mee kunt uitdrukken en samen van de taal genieten met haar heel specifieke schoonheid vind ik een sterk genoegen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:37
BerichtOnderwerp: veertig dagen tijd/vasten

Met U wil ik opstaan

Jezus Christus,
met U wil ik opstaan
tegen de nood en dood
tegen marteling en lijden
tegen armoede en ellende
tegen haat en terreur
tegen twijfel en berusting
tegen onderdrukking en dwang.

Met U wil ik opstaan
tegen alles
wat het leven hindert.
Met U wil ik instaan
voor alles
wat het leven stimuleert.

Wees Gij met mij,
Opdat ik met U opsta.

Amen

Anton Rotzetter
(in het kader van de 40dagentijdcampagne
'Het kan! Sta op voor een betere wereld')

Wat betekent Aswoensdag eigenlijk?

Het ritueel van vasten

Aswoensdag is de eerste dag van de veertigdagentijd, ook wel vastentijd genoemd. Het is de dag na carnaval (carne vale= het vlees vaarwel zeggen), oftewel de dag na Vastenavond. De veertigdagentijd loopt tot Stille Zaterdag. Vanaf Aswoensdag zijn er veertig vastendagen, waarbij de zondagen niet worden meegerekend.
Op Aswoensdag laten katholieken, en tegenwoordig ook steeds meer protestanten, een kruis met as op hun voorhoofd tekenen, het zogenaamde askruisje. Deze as is (teken van) het overblijfsel van verbrande palmtakken die het jaar ervoor gebruikt zijn voor de viering van Palmpasen op Palmzondag. Het is een ritueel ter bezinning en als uiting van boetvaardigheid. Om gelouterd weer verder te gaan.

Veel christenen vasten in de veertigdagentijd. Zij onthouden zich in deze periode vaak van bepaalde gewoontes, zoals alcohol drinken, snoepen maar ook bijvoorbeeld televisie kijken of de auto gebruiken. Vaak wordt het geld dat daarmee wordt uitgespaard aan een goed doel gegeven.
Binnen het protestantisme is er geen expliciete gezamenlijke traditie van vasten. Het wordt op individuele basis of door kleine groepen, binnen kerkelijke gemeenten, gedaan.

donderdag 18 februari 2010, vegetarisch koken: www.bijbels-culinair.nl

Laatst aangepast door
MIEKE364
op donderdag 18 februari 2010, 16:53
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:46
BerichtOnderwerp: RODE BALK!!!!!!!!

MARIJAN072 schreef:
Nog even volhouden Mieke, ze zijn bijna weer weg. Knipoog smiley

ach, ik wil niet ongastvrij zijn, hoor, wie weet hoeveel gelukkigen zijn voortgekomen uit de bezoeken....... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: RODE BALK!!!!!!!!

CHRISTIANMATCH schreef:
Gewoon een herstart van de server...

ik heb er sinds een paar dagen ook veel last van. Het is behoorlijk irritant. Maar een zware belasting van de site door extra bezoekers ivm Valentine lijkt me plausibel.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??

CHATULIEM619 schreef:
Een waardevrije discussie over de gemeente bestaat helaas niet. Vaak wordt deze discussie gekleurd door de ervaringen die mensen hebben (gehad). Het argument dat er geen plaatselijke gemeente nodig is voor je geestelijke groei, komt ook vaak voort uit teleurstelling en wantrouwen. Een andere reden, die vaak ten grondslag ligt aan deze visie, is dat men weet dat er zonde is in hun leven en ze daarom bang zijn zich onder andere christenen te begeven.
Het nadeel van jouw visie, Mieke, is dat de mens centraal stelt. De mens mag bepalen wat hij/zij een gemeente vindt. En daarmee geef je ook meteen aan dat als er iets gezegd wordt wat hem/haar niet uitkomt hij/zij ook zelf kan bepalen wat er mee gedaan wordt.
De kracht van de plaatselijke gemeente is echter niet te vervangen door deze site. Juist vanwege de vrijblijvendheid van deze site. In de gemeente leer je elkaar kennen, kun je elkaar ondersteunen. Hoe goed kennen we elkaar eigenlijk? Zien we elkaar elke week, komen we bij elkaar op de koffie. Als ik naar mezelf kijk, ken ik 90% van deze site niet. 5% ken ik alleen maar van af en toe chatten en 5% ken ik ook persoonlijk. Ik denk dat deze schattingen zels aan de hoge kant zijn. En ik denk niet dat ik de enige ben.
Een gemeente is gebaseerd op een gezamenlijke visie. Op deze site wordt verschillend gedacht over de bijbel, God, verlossing door Jezus, doop, doop in de Heilige Geest, evangelisatie, homoseksualiteit, zondagsrust, predestinatie, Maria en Jezus, Jan Zijlstra, reiki, rijkdom, gemeente, eindtijd, en dan heb ik het alleen maar over de onderwerpen die de laatste paar weken en rol hebben gespeeld hier op de site.
"Je moet elkaar in je waarde laten", wordt er dan gezegd. Maar de gemeente is juist in het leven geroepen om niet de waarheid van mensen centraal te stellen, maar ons door God te laten vormen. Als we zo verschillend zijn, kun je niet spreken van een gemeente. Deze site is geen gemeente. En kan ook niet als vervangen dienen voor een gemeente.

Met je eens Chatuliem dat een kerkgemeente er is voor de ontwikkeling van je spirituele leven, het met elkaar bouwen aan de gemeenschap van God. Gevoed worden en gezegend worden om tot zegen te zijn. Bijna alle zondagen mag ik dat ervaren en met veel plezier. Het is een goede gemeente met veel kinderen, zelfs wat tieners en alle leeftijdscategoriëen zijn verder vertegenwoordigd. Ik ben zo'n mazzelaar dat ik dat meemaak. Voor mensen die geen gemeente hebben waar ze zich thuis voelen is cm een goede aanvulling. God is overal en bereikt ons overal, niet alleen in een kerkgemeente. Wij kunnen en mogen ook overal christen zijn en Zijn gemeente bouwen. God is er altijd, overal tegelijkertijd en Hij heeft alles geschapen, alles Chatuliem.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 februari 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??

HENK710 schreef:
Zou God werkelijk niet gewoon in vriendenkringen of op een ontmoetingssite dezelfde dingen uit kunnen werken? Zou Hij werkelijk die kerkgemeente daarvoor nodig hebben? Of zou Hij inderdaad ook andere vormen erkennen als appartementen in Zijn Vaderhuis? Zou Hij wellicht ook andere vormen erkennen en waarderen als lichaamsdelen die verbonden zijn? Zouden werkelijk die kerkmuren Zijn bescherming bieden of, zoals het eerder aangehaalde lied ook zegt, werkt Gods Geest dwars door muren die door mensen zijn gemaakt en zo dus ook bijvoorbeeld gewoon via vriendschappen en dergelijke als gemeente-oefening?

Ik geloof dat God mensen aan elkaar geeft en dat dat in beginsel gemeentevorming is. Zo kan Jezus ook zeggen dat waar 2 of 3 bijeen zijn in Zijn Naam, God in hun midden is. Dan heb je ook al gemeente met pastoraat, met bescherming, met verbondenheid! En dat heeft voor God inderdaad veel waarde! Misschien krijgt een gemeente zo zelfs meer waarde dan enkel te kijken naar kerkgemeente. Knipoog smiley

In veel gevallen is dus meteen leidend om een feitelijke uitspraak te doen over wat wel en niet gemeente kan zijn? Is dat niet gewoon reageren vanuit de menselijke kant en niet zozeer vanuit Gods zijde om het even zo uit te drukken?

We zijn als mensen bouwstenen van de gemeente van Christus, meen ik. De gemeente (de kerk) is er voor de mens niet omdat God die nodig heeft, de mens wel. Deze site maakt ons gemeente van Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 19:04
BerichtOnderwerp: Stel je je eens voor dat

PIETER649 schreef:
Ik denk dat er rigoreuze keuzes gemaakt moeten gaan worden...
Keuzes die ik persoonlijk nooit zou willen en kunnen maken.

Verplichte geboortebeperking is een optie... en ja ik weet waar dat in China toe heeft geleid.

Ook heb ik mijn twijfels over de goedbedoelde inentingsprogramma´s voor ontwikkelingslanden: je red een baby maar creeert een hongerige.
En wat gaan hongerigen doen? Proberen aan voedsel te komen, dus oorlogen voeren....
Misschien is het een optie om ipv een inenting, een sterilisatie te sponsoren?
Klinkt heel kil en heel hard, dat realiseer ik me ook wel, maar word het geen tijd om kwaliteit boven kwantiteit te zetten?
Het is nu eenmaal zo dat deze aarde ook grenzen heeft.

Tsja, verplichte geboortebeperking, het was toch uit twee kwaden de minst kwade proberen te kiezen? De ellende die er zou zijn in China aan hongersnood, armoede, misdaad, burgeroorlogen, ziekten en alles wat daar uit voortvloeit als de geboortebeperking niet was opgelegd is niet te peilen, natuurlijk, maar wel een gissing naar te doen.
Ik ben het met je eens dat overbevolking op delen van de aarde waar niet is te voorzien in de behoeften een enorm probleem is waar de hele aarde en haar bewoners last van ondervinden. Sommige landen zouden onder curatele gesteld moeten worden zodat fondsen uit de rijke landen niet meer worden besteed aan de regeringsfunctionarissen en hun families maar aan werkelijk succesvolle projecten waardoor armoede beperkt wordt en wat er is eerlijk wordt verdeeld. Daarbij zou wat mij betreft ook een geboortebeperkingsprogramma kunnen worden ingesteld; maximaal twee kinderen per gezin. Lichamelijke, geestelijke en sociale hygiëne op de voorgrond in een breed scala aan programma's. We hebben ze in de afgelopen vijftig jaar uitgebreid ontwikkeld en toegepast, er zijn resultaten maar pover in vergelijking met de inspanningen en kosten.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

HENKEMAN399 schreef:
't is toch wat later geworden, vanmorgen gewogen 136 kg

Ga je zomaar zelf proberen af te vallen? Heb je een diëtiste toegewezen gekregen door je huisarts? Heb je het al eens eerder geprobeerd?
Weight watchers lijkt mij wel wat als ik het nodig zou hebben. Je krijgt goede adviezen, steun in de rug en de bijeenkomsten zijn een goede controle. Je hebt natuurlijk ook lifestyle-adviezen nodig zodat je niet terugvalt. Dat lijkt me enorm ontmoedigend.
Als mijn kleding hier en daar strak gaat zitten en ik me er niet meer prettig bij voel, weet ik wat me te doen staat.
Minder snoepen, drie keer per dag een gezonde maaltijd, 's morgens, 's middags en 's avonds een verantwoord tussendoortje bij behoefte anders niet, veel bewegen en dingen doen waar ik vrolijk van wordt (behalve eten buiten de maaltijden). Jezelf belonen als je een paar keer een aanvechting goed hebt doorstaan, met een stevige wandeling of fietstour(tje), een mooi boek of blad, iets leuks doen met een leuke vriend/vriendin etc.
Zet 'm op hè! En niet vergeten: je doelen halen, niet opgeven, er volop voor gaan, is goed voor je zelfvertrouwen èn voor je gezondheid!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 februari 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: Wat zou Jezus doen

TESSYBEAR731 schreef:
Ik snap je stukje helemaal hoor Knipoog smiley

Zat alleen te denken; WWJD?...
Ik ben maar een mens en weet dat ik er heel veel moeite mee zou hebben als het mijn partner was die vreemd ging.
En om heel eerlijk te zijn denk ik dat ik het nog moeilijker zou vinden hem te vergeven...
Natuurlijk staat er als eerste in de bijbel dat we niet zullen echtbreken, maar zou iedereen dat in zo'n geval kunnen opbrengen?
Of ben ik dan, als christen-zijnde, gemachtigd om dezelfde zin die Jezus tegen de vrouw zei op een andere manier te gebruiken?
Ofwel; Ga heen en zondig voortaan niet meer!
Mag ik hem wegsturen en alsnog berispen?

Ik zal er serieus op ingaan, Tessy. Gelukkig spreek ik niet uit eigen ervaring. Ik zou zeker niet aanraden bijbelteksten uit de context te halen, dat wordt hier veelvuldig gedaan en daarmee wordt het Woord misbruikt.
Zeker als het ook nog wordt misbruikt om goede mensen mee af te serveren, smakeloos en respectloos, ten aanzien van het Woord en je medemens.
In zo'n geval zou ik me vasthouden aan wat het eerste gebod is: Gij zult Uw God liefhebben, met geheel uw hart, geheel uw ziel, geheel uw verstand en het tweede daaraan gelijk is, heb uw naaste lief gelijk uzelf.
Als je nog van de ontrouwe echtgenoot houdt zou ik proberen het uit te praten met elkaar en vooral heel goed naar elkaar te luisteren.
Er is hoop, geloof en liefde en daarvan is het laatste het belangrijkst. Als je het kunt opbrengen hem te vergeven (en dat kan een langdurig proces zijn) en samen met een schone lei te beginnen hebben beiden alles gewonnen. Als de liefde er niet meer is en je kunt het samen niet meer oppakken dan lijkt het mij onmogelijk nog met elkaar te leven, maar je zou zde stellen de kost moeten geven die wel verder gaan met elkaar, inclusief mokken, verwijten, ruziemaken en elkaar het leven zuur maken.
Dat is voor mij geen optie. Zoals ik er nu tegenaan kijk: er samen voor gaan, de diepte in, goed naar elkaar luisteren, geen verwijten, maar in een opbouwende, liefdevolle, respectvolle relatie verder gaan met elkaar. Moeilijk maar als het kan alleszins de moeite waard lijkt me.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

SOLAFIDE630 schreef:
Ik wil van de Here Jezus houden Mieke........en mijn leven om Zijnentwil verliezen, want dan alleen zal ik het leven behouden.

Maar ik vrees, dat je dit wel niet zult begrijpen......daar je m.i. zeer occult belast bent en in mijn visie al helemaal de bijbel niet naar behoren kunt lezen.

Je bent het spoor m.i. behoorlijk bijster.

De bijbel kun je alleen maar DOOR DE HEILIGE GEEST lezen en jij geeft je over aan allerlei zaken, zoals Yoga, dat zijn oorsprong heeft uit een andere en duistere geestelijke wereld. In ieder geval komt het niet van de Heilige Geest, de Geest, die de Here Jezus heeft gezonden en HEM ALLEEN MAAR VERHEERLIJKT.

Maar jouw smaad is mij als muziek in mijn oren, want er staat:
Lucas 6 : 22 Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen jullie omwille van de Mensenzoon haten en buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen.
23 Wees verheugd als die dag komt en spring op van blijdschap, want jullie zullen rijkelijk beloond worden in de hemel. Vergeet niet dat hun voorouders de profeten op dezelfde wijze hebben behandeld.

God heeft je lief, Mieke.......Gods zegen! Lachende smiley

Arme Sola, je typeert jezelf weer meesterlijk.....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:43

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
je snapt me niet sola?
dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9
Jezus zei in Matth.15 :
7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \

dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten....

Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt.
Laatst aangepast door SOLAFIDE630
op dinsdag 2 februari 2010, 17:35

dat is ook precies de reden dat ik t je probeer duidelijk te maken sola.....

stel je voor, dat ik je in een huiselijke situatie welterusten zou wensen, en dat dan tegelijkertijd combineer met een bijbeltekst over huichelaars, zou je dan beseffen hoe fijn ik t zou vinden als je lekker zou slapen, of zou je je gekwetst voelen denk je?

ik zou persoonlijk liever een welterusten meekrijgen in de zin van;

ik lag en sliep gerust,
van 's Heeren trouw bewust,
tot ik verfrist ontwaakte
want God was aan mijn zij,
Hij ondersteunde mij,
in t leed dat mij genaakte

ik zal vol heldenmoed
daar mij Zijn hand behoed
tien duizenden niet vrezen
schoon ik van alle kant
geweldig "aangerand"
en fel geprangt moog' wezen....

dus bij deze nog eens een geruste slaap toegewenst uit het zuiden..... Lachende smiley met blinkend witte tanden
snap je nu beter wat ik bedoelde, sola?

Mooie poging om Sola een spiegel voor te houden, Hannah, wellicht komt het nu over bij haar. Misschien voelt ze iets van de harteloze wettische houding tegenover haar medemensen van wie je, volgens de Schrift, moet houden zoals van jezelf.

Hou je wel van jezelf, Solafide?
Kan je jezelf en daardoor ook anderen, vergeven?
Kan je ook met een menselijk warm hart naar mensen en dus ook naar jezelf, kijken; mensen geschapen naar Gods Beeld, imperfect en daardoor zondig, maar stuk voor stuk van Hem.
Zoek niet naar de zonde in de ander want daarin veroordeel je keer op keer jezelf. Zoek naar wat goed is in de ander en geef daar je aandacht aan, zodat wat goed is groter wordt en wat niet goed is (wie oordeelt?) minder groot wordt.
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Sola. Oordeelt niet opdat u zelf niet in het oordeel komt.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:33

HENK710 schreef:
Off-topic, maar iets afwijzen moet wel op goede gronden gebeuren. En de paus afwijzen omdat hij zich ziet als plaatsvervanger van God is geen goede grond, aangezien de paus zich zo niet ziet. De paus geldt i katholieke kring als plaatsvervanger van Petrus, en die was bij mijn weten geen God. Knipoog smiley

Perfect, Henk, dat vind ik mooi gepareerd.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN

THOMAS968 schreef:
Er word dus in de bijbel niet over roken gesproken omdat hier toen nog geen sprake van was, maar aangezien het hetzelfde effect heeft als ander genoemde verslavingen lijkt het mij net zo goed een zonde.

Toch vind ik dit lastig hoor. Als ik nou gemiddeld genomen gezond leef en neem wijn, eet me af en toe klem aan babipangang en beweeg te weinig, moet ik me dan een zondaar noemen? Dat kan, maar toch niet om die reden. We doen allemaal wel iets wat niet perfect is, je mag best leven en daarvan genieten hoor. Je moet elkaar met de Bijbel in de hand ook niet alle kleine geneugten ontzeggen, er is altijd wel ergens een tekst te vinden die je gedrag dan aanvalt. Pas als het je gezondheid (op den duur) bedreigt, moet je eens gaan nadenken of dit wel in overeenstemming is met de bedoeling als mens. Genieten is niet fout, verzuren en altijd leven in een hunkerbunker naar alles wat je graag zou willen en niet realiseert, is ongezonder denk ik.

Thomas[/quote]

Zoals je het omschrijft, Thomas, gaat het bij jou meer om 'pekelzonden' Lachende smiley lijkt me. Empirisch getoetst is, dat die beleven beter voor je gezondheid is dan te verzuren in de hunkerbunker.......mooi woord Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 Volgende
Pagina 24 van 26