Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:50
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een leerzaam topic???? Over waarom ik wel of niet ga verlengen????
Komop!!!!!....dan zeg ik dat heeft niets te maken met leerzaam...echt niet!!!!
Sommige mensen verlaten inderdaad vanwege financiele redenen...(zou ik ook doen)
Of...je ontdekt dat daten niet aan jouw is besteed...
Of...je houd het gewoon voor gezien en hebt een betere tijdsbesteding!!!
verder niets!!!! |
Iets kan leuk zijn. Iets kan ook té leuk zijn... Van die laatste zin moet je de gevoelswaarde snappen.....
En ík vind het wél interessant om te horen van waarom iemand weg gaat van deze site.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 10:04
Onderwerp: eer uw vader en uw moeder???
|
|
|
LIESKEN514 schreef: | eer uw vader en uw moeder... klopt maar vader, verbitter uw kinderen niet
klopt ook.. |
Veel wijsheid toegewenst!
Blijf bij jezelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 20:24
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Mn kidsproof vijver is af
Nog plantjes en vissen erin.....en dan tot volgende zomer wachten voor we erbij kunnen gaan zitten.
|
Mooie omgeving!
Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je reageert nu wel zo...maar in ditzelfde topic lees ik een verwijzing naar Drs. P met zijn....
SCHORSENEREN EN PREI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wie doet er dus ook mee???? |
Dat is een grappig liedje. En wat hij zingt is nog zo ook. En..het was naar aanleiding van de reaktie van Thomas.
Ik bedoel, ik ken best wat mensen persoonlijk die hier ook opzitten op deze site.
En dan als je 'forum' aanklikt is het eerste wat je krijgt, "vriendschap en relaties". En als je dát aanklikt is het eerste wat je krijgt, dit 'topic'.
Mensen die eerst serieus eens wilden lezen en eventueel een posting wilden plaasten doen dat niet meer, omdat ze 'het' een hoop onzin vinden wat er geschreven wordt en dat vind ik jammer.
Vandaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | als je je eraan erger niet lezen een optie? Deze topic heet niet verlengen |
Ik erger me niet.
Ik geef mijn mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:23
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Shanita, dit topic gaat over het wel of niet verlengen van je abonnement hier. Er zijn genoeg andere topics waar serieus over het geloof e.d. gediscusieerd kan worden. |
Alleen al op deze pagina gaat het géén één keer over 'verlengen'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:14
|
|
|
Dit topic is elke keer hetzelfde.
En een afknapper voor iemand die pas lid is ofzo en die serieus een discussie over het geloof wil lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Bovenaan zie je 'niet verlengen' staan |
Al meer dan duizend reakties, en elke keer één zinnetje, da's is géén discussie. Maar een 'slow chat'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:45
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je reageert volgens mij in een verkeerd topic
Maar als je er behoefte aan hebt, mag je ook in dit topic serieus over je geloof praten hoor (al is het dan wel off-topic)
Ik wou wel verlengen maar kon niet verlengen, hoe graag ik ook wou ... mijn portemonnee was van siepelleer ... |
Dit forum heet: Vriendschap en relaties Discussieer hier over vriendschap, relaties, het single-zijn, afspraakjes, en alles wat hierbij komt kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:12
|
|
|
Met die onzinnige slow chat maak je het ook moeilijker voor mensen die wél serieus over het geloof willen discussiëren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:05
|
|
|
Kleuters
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 15:09
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Hoe rijm je dit bijvoorbeeld met Psalm 51:7? |
Er is natuurlijk een gebroken wereld.
Even voor de zekerheid de hele psalm erin, anders kan iets uit zijn verband zijn.
1 Voor de koorleider. Een psalm van David, 2 toen de profeet Natan bij hem gekomen was, nadat hij tot Batseba was gekomen.
3 Wees mij genadig, o God, naar uw goedertierenheid, delg mijn overtredingen uit naar uw grote barmhartigheid; 4 was mij geheel van mijn ongerechtigheid, reinig mij van mijn zonde. 5 Want ik ken mijn overtredingen, mijn zonde staat bestendig vóór mij. 6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan wat kwaad is in uw ogen, opdat Gij rechtvaardig blijkt in uw uitspraak, zuiver in uw gericht. 7 Zie, in ongerechtigheid ben ik geboren, in zonde heeft mijn moeder mij ontvangen. 8 Zie, Gij wilt waarheid in het verborgene, in het geheim maakt Gij mij wijsheid bekend. 9 Ontzondig mij met hysop, dan ben ik rein, was mij, dan ben ik witter dan sneeuw; 10 doe mij blijdschap en vreugde horen, laat het gebeente dat Gij verbrijzeld hebt, weer jubelen. 11 Verberg uw aangezicht voor mijn zonden, delg al mijn ongerechtigheden uit. 12 Schep mij een rein hart, o God, en vernieuw in mijn binnenste een vaste geest; 13 verwerp mij niet van uw aangezicht, en neem uw heilige Geest niet van mij; 14 hergeef mij de blijdschap over uw heil, en laat een gewillige geest mij schragen. 15 Dan zal ik overtreders uw wegen leren, opdat zondaars zich tot U bekeren.
16 Red mij van bloedschuld, o God, God mijns heils, laat mijn tong over uw gerechtigheid jubelen; 17 Here, open mijn lippen, opdat mijn mond uw lof verkondige. 18 Want Gij hebt geen behagen in slachtoffers, dat ik die brengen zou; aan brandoffers hebt Gij geen welgevallen. 19 De offeranden Gods zijn een verbroken geest; een verbroken en verbrijzeld hart veracht Gij niet, o God. 20 Doe wèl aan Sion naar uw welbehagen, bouw de muren van Jeruzalem. 21 Dan zult Gij behagen hebben in offers naar de eis, brandoffers in hun geheel gebracht; dan zal men stieren op uw altaar offeren.
Er staat ook veel in de bijbel dat wij kostbaar zijn. En veel andere positieve dingen.
Wat ik eigenlijk bedoel is, dat als iemand waar je mee te maken hebt, bijvoorbeeld, zondigt, iets doet wat echt niet kan, wat voor de ongelovigen eigenlijk al niet kan. en je zegt daar wat van, je spreekt die persoon daar op aan, en die zegt van dat jezelf ook slecht bent, en iedereen slecht is geboren, en het er verder helemaal niet meer over wil hebben.
Zoiets bedoel ik. Op die manier dingen goed praten met die reden.
En David laat in deze psalm duidelijk merken aan God dat hij wel heel erg fout zat, en zat geen dingen te zoeken om zijn fouten mee te rechtvaardigen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 september 2011, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 07:43
|
|
|
MARIA576 schreef: | 'k Was dringend op zoek.....naar een nieuw onderwerp en Hannah kwam met een boeiend en prachtig item: Onvoorwaardelijke Liefde. Wie denkt daar weleens over na en hóé denk je er dan over? Bestaat het? Als ik er over nadenk dan zie ik het als iets práchtigs...maar is het ook menselijkerwijs mogelijk? Kunnen we onvoorwaardelijk liefhebben? Kan jij, kan ik liefhebben zonder voorwaarde? En wat houdt dat dan in? Dat we misschien ónze verlangens, grenzen, etc, willen verleggen voor de ander? Kan dat? Als ik aan bijvoorbeeld mijn kinderen denk, dan denk ik onvoorwaardelijk van hen te houden. Maar wat nu als zij een leven kiezen waar ik niet achter kan staan? Als ze bijvoorbeeld het verkeerde pad kiezen, medemensen moedwillig kwetsen of schaden? Of als ze míj bewust pijn doen? Keer op keer? Houd ik dan nog steeds ónvoorwaardelijk van ze? En in een relatie? Kan ik onvoorwaardelijk van een man houden? Gezien mijn verleden moet ik daarop met 'nee' antwoorden...helaas. Er záten voorwaarden aan en die bepaalden mijn grens. Genoeg was genoeg. Ik zou willen zijn als de Here Jezus, die ons mensen ónvoorwaardelijk liefheeft. Dat wil ik, dat wil ik écht: op Hém lijken! Maar....wat ik wil en wat ik nu nog ben...daar zit een groot gapend gat tussen! Toch blijf ik zoeken...naar dé persoon die ik onvoorwaardelijk lief kán hebben. Is het mogelijk? Hoe denken jullie hier over? |
Quote: | Ik zou willen zijn als de Here Jezus, die ons mensen ónvoorwaardelijk liefheeft. Dat wil ik, dat wil ik écht: op Hém lijken! Maar....wat ik wil en wat ik nu nog ben...daar zit een groot gapend gat tussen! Toch blijf ik zoeken...naar dé persoon die ik onvoorwaardelijk lief kán hebben. Is het mogelijk? Hoe denken jullie hier over? |
Het hele testament staat vol met geboden en verboden. Oude testament ook. Om ons te beschermen. en voor ons geluk.
Staat nergens van dat je kan doen wat je maar wil. Juist omgekeerde staat er, van dat je niet maar kan doen wat je wilt opdat de genade dan toeneemt.
Ik heb gehoord dat sommigen hun opzettelijke zonden goedpraten met dat God hun toch onvoorwaardelijk lief heeft en vergeeft. En ook dat iedereen 'slecht' is geboren als excuus voor hun zonden.
Nou geloof ik zelf niet dat iedereen slecht wordt geboren.
De een treft het met liefde en respect in de kindertijd.
Iemand anders die is verwaarloosd bijvoorbeeld, daar is het niet van goed te praten, dat die dat gemis uit zijn jeugd gaat compenseren door over anderen hun grenzen heen te gaan.
Dus niets onvoorwaardelijk, denk ik. In veel gevallen is grenzen duidelijk stellen, met consequenties heel gezond.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 september 2011, 07:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 07:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik weet niet of ik het in dit geval met je eens ben, josina; wat voor de ene mens "niet leefbaar' is, vind de ander soms heerlijk of begrijpelijk. normen, waarden en behoeften, verschillen per mens.
onvoorwaardelijk liefhebben is nogal wat, overigens; "I love you; no mather what........" |
Quote: | onvoorwaardelijk liefhebben is nogal wat, overigens; "I love you; no mather what........" |
Inderdaad. Heb ook het idee dat er wordt gedacht bij 'onvoorwaardelijk' van no matter what. Als je dan met iemand bent die bijvoorbeeld door moeilijkheden in het verleden, over grenzen heenloopt, bijvoorbeeld om te denken zichzelf te kunnen beschermen. Soort afweer zeg maar. Ja, dan word je zelf beschadigd.
Van kinderen houden we toch ook onvoorwaardelijk. en toch zijn we streng en stellen we duidelijk en consequent grenzen. Tenminste zo zou het moeten zijn. Want kinderen proberen uit, dat hoort bij de ontwikkeling.
Zou je niet conseqeunt die grenzen stellen, dan wordt de situatie ongeordend, zonder structuur en chaotisch.
Dus, er zitten zeker wel grenzen aan onvoorwaardelijke liefde ook bij kinderen. Denk ik.
Wat anders is denk ik, toch van iemand blijven houden, en wel stoppen met de relatie uit zelfbescherming.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 04:54
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:57
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar Chat...toen mijn vader vroeger dicht langs de bergwand reed, zo dichtbij dat we de Grimselpas...de Griezelpas zijn gaan noemen....hadden we wel een prachtig uitzicht...al was het .wat mijn vader deed ..niet goed..
Wj mensen zitten zo in elkaar dat we constant grenzen opzoeken..zoveel mogeljk ergens uithalen willen...Zoveel mogeljk genieten....en we verleggen onze grenzen ook telkens...het is de aard van het beestje..
Tegelijkertijd geloof ik dat we ook genieten van alles wat God ons geeft.. Kan dit samen gaan? volgens mij wel...
is dit wat je bedoelt? |
Ik ken die Grimselpas wel, in Zwitserland he? Je kan trouwens ook die bergen(pas) oplópen. heel smal eng paadje. Zeker als daar kleine kinderen meelopen, vind ik.
Quote: | Wj mensen zitten zo in elkaar dat we constant grenzen opzoeken..zoveel mogeljk ergens uithalen willen... | Ik weet niet of "wij mensen" zo in elkaar steken.
Je hébt wel mensen die constant, grenzen opzoeken en/of eroverheengaan. Juist óm zoveel mogelijk uit iemand te 'halen' loop je het risico op misbruik. Dan kan je niet over alle mensen praten.
Quote: | Zoveel mogeljk genieten....en we verleggen onze grenzen ook telkens...het is de aard van het beestje.. |
Je hebt ook mensen die juist binnen grenzen blijven, waar anderen overheen gaan. En 'zoveel mogelijk genieten', dan kan mijns inziens ook alleen bínnen grenzen. En ook zijn er mensen die het buiten grenzen zoeken.
Quote: | en we verleggen onze grenzen ook telkens...het is de aard van het beestje.. |
Grenzen verleggen is wat anders denk ik. zo van meer discipline aan de dag leggen bijvoorbeeld.
Ik denk dat dingen voor iedereen anders zijn.
Je kan binnen grenzen blijven die de bijbel stelt. Of binnen grenzen wat normaal is. Of wat je normaal vind. dat kan verschillen. Wat de een normaal vindt kan de ander niet normaal vinden. Bijbelteksten, die kunnen ook verschillend worden geïnterpreteerd.
Quote: | Tegelijkertijd geloof ik dat we ook genieten van alles wat God ons geeft..Kan dit samen gaan? volgens mij wel... |
Nee, constant grenzen opzoeken, en zoveel mogelijk genieten kán niet samengaan met wat God ons geeft.
Als iemand steeds je grenzen opzoekt, kan die je helemaal leeg zuigen, dan wordt 'het spel' niet eerlijk gespeeld, en heeft niets van doen met God.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 september 2011, 06:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:06
Onderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is
|
|
|
Quote: | Pieter: na een huwelijk van 7 jaar met een narcist, ben ik blij daar van af te zijn en raad het niemand aan |
Dat herken ik dat gevoel wat je daar schrijft.
ELLEN203 schreef: | Wat is normaal? Je hebt mensen met ADHD. Voor een actieve beweging Je hebt mensen met PDD-nos. Voor een niet snel maar wel een zo goed mogelijk resultaat Je hebt mensen met een verstandelijke beperking. Die hoeven tenminste niet te veel na te denken over de ellende in de wereld Je hebt mensen met Asperger. Gelukkig maar. Anders leefden we nu nog in een hutje op de hei Je hebt mensen met ziektes. Die kunnen er op hun manier er nog het beste van maken Je hebt mensen met een lichamelijke beperking. Kunnen we mekaar tenminste nog een beetje helpen. Je hebt mensen met andere beperkingen. De 'gemiddelde' mensen vinden mensen met een beperking niet normaal. Dit komt omdat de gemiddelde mens wel een beperking heeft. Kortom normale mensen bestaan niet! Kan iemand me nu nog vertellen wat normaal is? |
Normaal dat is wat de norm is. Normaal is datgene wat door de meeste mensen geaccepteerd wordt of dat wat de meeste mensen doen. Het wijkt niet af van de gangbare praktijk, ofwel iets verloopt volgens de regel.
Nou, als iemand door een psychisch iets over grenzen heen gaat, en niet zo nu en dan, wat normaal is, maar echt regelmatig. Dan is dat niet normaal. En schadelijk. Dan is stoppen, of afstand nemen met grenzen misschien een optie. En en er veel over blijven lezen. Denk ik.
Nou is niet normaal, als het niet schadelijk is niet erg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 23:59
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen |
Hoi,
Meestal, bijna altijd NBG 1951. Want dat ben ik gewend al een paar jaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:39
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Voor mezelf gekozen en eindelijk eens mijn verstand gebruikt! En mijn leven opgepakt, waar het een tijd geleden door omstandigheden was veranderd, zeg maar......
En daar weer veel van geleerd. Het gezegde van 'door schade en schande' wijs worden heeft ook nu veel meer betekenis voor mij.....
Vooral de 'schade'. Het fijne is, dat 'je' er wel weer zoveel van leert. En zo door God's genade toch weer de kracht en de vreugde krijgt om verder te gaan.....
God's Zegen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 19:44
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
MAR907 schreef: | Scheiden is geen zonde.....er wordt geen gebod van God overtreden..... Dus is het ook niet vreemd dat het voorkomt in de christelijke omgeving.
Zelf heb ik meer moeite mee, hoe men na een scheiding zich als "christen" gedraagd. Voornamelijk in nieuwe relatie's.....daar zakt de broek van mij weleens vanaf en heb er vraagtekens bij of dat wel christelijk is...... |
Ik heb dat ook, meer moeite mee, hoe men na een scheiding zich als "christen" gedraagd. En......die vraagtekens......
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 26 december 2010, 19:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 23:38
Onderwerp: Beste Wensen !
|
|
|
Beste Wensen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 07:57
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
Prediker 4, het drievoudig snoer
Beter met zijn tweeën dan alleen 7 Ik vestigde mijn aandacht op nog iets anders onder de zon, en ook dat is leegte. 8 Iemand is helemaal alleen. Hij heeft zelfs geen zoon of broer, maar toch zwoegt hij almaar door en wordt zijn dorst naar rijkdom nooit gelest. Voor wie beult hij zich zo af en ontzegt hij zich de genoegens van het leven? Ook dat is enkel leegte en een trieste zaak. 9 Je kunt beter met zijn tweeën dan alleen zijn, want – dat is zeker – samen zwoegen loont. 10 Wanneer twee vrienden samen zijn en een van beiden valt, helpt de ander hem weer overeind, maar wie alleen is en ten val komt is beklagenswaardig, want hij heeft niemand die hem op de been helpt. 11 Wanneer je bij elkaar slaapt, geef je warmte aan elkaar, maar hoe krijgt iemand die alleen slaapt het ooit warm? 12 En iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aangevallen wordt, maar met zijn tweeën houd je stand. Een koord dat uit drie strengen is gevlochten, is niet snel stuk te trekken.
Dit stukje kwam ik hiervoor in een ander 'onderwerp' tegen. Ik vond het zo mooi en aandoenlijk zeg maar, dat ik het hier ook nog even neerzet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:05
|
|
|
Quote SJONNIE, Of is perse in 1 huis wonen weer een westerse uitvinding overgoten met een Bijbels zalfje.
Ja mee eens. dat zou je inderdaad denken ja. westerse uitvinding met een bijbels zalfje. Dat samenwonen word je vaak opgedrongen door omgeving, gelovigen enzovoort.
Terwijl het juist in veel gevallen helemaal niet zo verstandig en wijs is om (gelijk) samen te gaan wonen......Zeker niet als beide al veel hebben meegemaakt....
En het juist wijsheid is/kan zijn om voorlopig lekker even in je eigen omgeving te blijven...juist in je eigen omgeving blijven.
Dit is voor iedereen anders. voor anderen kan het juíst weer goed zijn om samen te wonen/trouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:00
|
|
|
MAR, God bracht het op onze weg om toch daarmee te stoppen zodat het mijn keuze zou worden... 19 jaar later (nu dus), ben ik dankbaar dat het zo is gegaan.... Als ik nu nog had gevaren met het verleden die er is geweest?? Zouden mijn kinderen nu bij pleeggezinnen zijn geplaats en had ik geen zeggenschap meer over hun gehad i.v.m. dat ik varende man zou zijn...
zo zie je maar hoe God voor ons zorgt. Ondanks problemen die er zijn geweest, door de gebroken wereld, zeg maar..... En het leven hoeft niet áltijd makkelijk te zijn ofzo. Ik vind zelf het al heel wat als ik regelmatig erg gelukkig ben. en als ik het nu en dan erg moeilijk heb, waardeer ik juist dat ik regelmatig ook gelukkig ben.
Groetjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 21:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: Je bent een moderne man Mar Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het van mijn partner niet zo gauw zal vragen......
MAR, Dat is ook niet nodig. Een man die God boven alles stelt, daar geeft God het in zijn hart....
[i]Ik denk dat Mar hier zegt van dat dat )in zijn geval, of in het algemeen bij iemand die gelooft..)denk ik', niet nodig zal zijn om daar modern voor te zijn, zeg maar.
Maar als God in je hart werkt, dat je dan ùberhapt dingen over hebt voor iemand anders...
Zoiets.
In ieder geval, er zijn ook gevallen, waar het in de buurt van je partner verhuizen niets te maken heeft met ´het ervoor over hebben´, maar gewoon wijsheid is om het niet te doen, )als je uit ervaring ook nog) weet dat dat niet haalbaar is psychisch...... En wat heeft een partner nu aan mij, als ik wel naar hem verhuis, maar dan niet gelukkig ben, omdat ik dat niet aankan, zo een grote permanente verandering. of een ´samenwoonfobie´ heb, dat ik me voel opgesloten dan. dit laatste is voor mij heel reeel.
Dan kan ik beter gelukkig zijn en in mijn eigen plaats blijven wonen. Nogmaals, een drama van een scheidng is niet te vergelijken, dat leed, met het leed van elke keer weer voor een paar dagen afscheid te moeten nemen. Maar dan wél in je hart weten dat alles ok is.
En nogmaals, mensen die varen of in het leger zitten, ja, die zien hun partner ook tijden niet.
Groetjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 21:39
|
|
|
Quote Pieter, ik stel alleen dat het al dan niet gelovig zijn van de man niets te maken heeft met het verhuizen naar de locatie van een vrouw. en andersom ook niet.
de enige legitieme reden lijkt mij liefde tussen 2 mensen. ----- [i]Misschien on topic blijven ,
De einige legitieme reden is de liefde tussen 2 mensen.
Maahaar, wat als je nu een soort situatie krijgt, waardoor het eigenlijk onmogelijk is, om te verhuizen naar een locatie. Omdat het bijvoorbeeld economisch onmogelijk is.
En dan ook, beter een relatie van 2 dagen per week ofzo, dan bij iemand intrekken, of in de buurt wonen. Wat als het dan niet gaat.... al mijn vrienden wonen hier, moet ik dan op mijn leeftijd helemaal naar ...verhuizen, en daar ken ik niemand....Wat als er dan iets is.....
Neehee, ik durf dat niet aan, daar ben ik eerlijk in.
Dan kan ik de man wel heel erg missen, en er naar uitkijken, elke keer als ik daar naar toe ga, of hij hier komt, en dan elke keer weer het pijnlijke en verdrietige afscheid, en dat je elkaar weer dágen niet ziet. Dát heb ik liever dan dat het huis letterlijk te klein is, omdat er teveel bagage kan zijn. en dan zou ik daar achter komen als het te laat is, als ik daar dan al zit zeg maar.
Dit is wijsheid denk ik.
Ideaal is het niet, maar wel de beste optie in deze gebroken wereld. Kiezen tussen bij iemand intrekken waar je veel van houdt, en van te voren al weten dat ik dat niet trek. of elke keer iemand heel erg missen en ernaar uitkijken als je de persoon weer ziet. en het jammer vinden als je weer afscheid moet nemen voor enkele dagen.
Dat laaste vind ik vele malen beter, logisch ook, dan uit elkaar moeten, omdat het ´samenwonen niet werkte...Dan beter uit elkaar, elke keer een paar dagen, gewoon omdat iedereen weer werken moet, en de afstand te groot is om te blijven.
En je hebt ook mensen die elkaar door hun werk tijden niet zien.
Groetjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:56
|
|
|
MAR907 schreef: | Dus jij stelt dat de vrouwen op CM ongelovig zijn???
Verdraai niet mijn woorden.... God opend deuren waarneer nodig is.... |
Denk dat hier sprake van een misverstand is.....
En dat zou zonde zijn, denk ik....
...
Mooi gezegd, van dat God deuren opend....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:18
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar ben je dan niet nog alleen?
En wil God niet juist dat we samen zijn?
Ik maak u een hulpe die als tegenover u zij....
Impliceert hulp niet dat je er altijd bent, zodat je elkaar tot een hand en een voet kunt zijn..in liefde? |
Hoi Marian,
Nou, je bent in zoverre niet alleen, dat je dus wel enkele dagen in de week, wanneer je beidde kan en wil iets af kan spreken...
Dan ben je alleen, maar als je samenwoont, dan kan je ook enkele uren alleen zijn....
Groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|