ChristianMatch

Forum

Berichten van ANITA324
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 31 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANITA324
Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:25
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

DANIEL777 schreef:
Als je de diepgang in de uitjes mist waarom organiseer je zelf dan niets waar de diepgang inzit?

Een uitje plannen heb ik eens een keer gedaan maar er kwam geen kip erop af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:19

HANNAH810 schreef:
zullen we een andere keer een zang-en-muziek picknick houden anita?
dan houden we t nu op gewoon wat eten en wat babbelen.....

Het is toch een vrije Nederland toch of niet soms?
In de Chatbox waren er meerdere mensen die zich daar wat voor voelden moet er dan 2 of 4 zijn die het niet leuk vinden het te niet doen terwijl de rest geen hinder van hebben Smiley die vol vragen zit

Overal waar ik naar uitjes ga mis ik die diepgaande inhoud en dat is gewoon te triest voor woorden het geeft gewoon dat de overmacht van deze wereld de kop op doet steken en de christelijke inhoud maar in de doofpot worden gehouden zeer triest vind ik dat. Boze smiley

Het grote deels is meer voor de fun van lange leve de lol bij al die uitjes waar ik aan meedeed lieve broeders en zusters wat houdt naar eerlijkheid de Christelijke inhoud voor u/jou werkelijk in?

Wie is Jezus Christus werkelijk voor jou?

Shalom,

Een zuster
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:08

Waar staat de C voor Christenen neem ik aan.

Wat houdt dat in Christus centraal staat.

Het is fijn om elkaar als CM leden elkaar te ontmoeten zeker weten.

Maar gaat dat gepaard zonder christelijke inhoud en alleen maar ontmoeten.

Dan stelt die C toch niks meer voor of wel?

Je bent niet alleen Christen op zondag Neej je bent ook christen ten alle dagen.

Schaam je nooit voor het evangelie van Christus lieve mensen.

We zijn tenslote 1 groot familie waar de Here met Hoofdletter is. Lachende smiley Knipoog smiley

Shalom,

Een zuster
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:46

MARIEKE897 schreef:
laat ik dan maar mijn knuppel in het hoenderhok gooien..(moet toch 1 maal de eerste keer zijn! Engeltje smiley )

Als deze picknick bedoeld is als een praise en worship, dan haak ik af...
in mijn beleving was dit een ontspannen ontmoeting...zonder moeten...met als belangrijkste punt elkaar leren kennen, irl!

ik vind het vervelend als de ene helft hier zit en de andere helft daar omdat ze wel of niet willen zingen...krijg dan een beetje een hokjesgevoel...

kunnen we dan ook gewoon duidelijk zijn naar elkaar toe met onze verwachtingen voor deze meeting? Smiley die vol vragen zit

Verlegen lachende smiley Marieke (die niet in hokjes wil denken, en voor duidelijkheid is!)

Je bent niet verplicht om te zingen hoor en het was gewoon een optie.

Ik hou wel van zingen en als jij niet wil zingen dan moet je dat zeker ook niet doen hoor !!!

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:48
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

MAR907 schreef:
Idealilisch is niks mis mee.
Ik bekijk het voor mijzelf, dat de omstandigheden zelf in de hand kan hebben.
Ik heb een relatie met God door de Here Jezus en kan alles met Hem bespreken.
Dus alles wat ik doe, daar is Hij bij.
Ook in date`s, relatie en profiel.
Hij is immers diegene die alles schept, zo ook mijn ideale partner.
Het begint met het open en eerlijk zijn naar God.
Voor mij is Hij althans "het licht op mijn pad en een lamp voor mijn voeten".
Anders zou ik het uit mijn bijbel moeten gaan scheuren.

Jeremia 33 vers 3 staat: "Roept mij aan en Ik ZAL je antwoorden"....

Psalm 119: 105

Is mijn favorite psalm Verliefde smiley Die ken ik zo uit mijn hoofd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:44

MAR907 schreef:
Idealilisch is niks mis mee.
Ik bekijk het voor mijzelf, dat de omstandigheden zelf in de hand kan hebben.
Ik heb een relatie met God door de Here Jezus en kan alles met Hem bespreken.
Dus alles wat ik doe, daar is Hij bij.
Ook in date`s, relatie en profiel.
Hij is immers diegene die alles schept, zo ook mijn ideale partner.
Het begint met het open en eerlijk zijn naar God.
Voor mij is Hij althans "het licht op mijn pad en een lamp voor mijn voeten".
Anders zou ik het uit mijn bijbel moeten gaan scheuren.

Jeremia 33 vers 3 staat: "Roept mij aan en Ik ZAL je antwoorden"....

Open en eerlijk ben ik en heb een relatie met God de Vader.
Alleen die ware komt niet op de andere dag op je stoep
Zo wil ik blijven geloven van wel en wacht rustig af dat de man
Naar mij toekomt maar dan moet ik wel erg lang wachten
Want tja ik ben vrijgezel en nooit getrouwd geweest
Grote deels zijn hier de mannen gescheiden en vind ik dat ook moeilijk
Geef ik eerlijk toe wat is dan wijsheid en waar moet je op letten
Zo weet ik wel dat als iemand van elkaar gaat voor een ander en de ander is trouw aan hem of haar en men gaat scheiden dan weet ik dat die trouw is dan ook vrij is om met de ander te trouwen. Maar echt waar ik vind het moeilijk en maakt mij tegelijk ook bang om met die persoon wat aan te gaan.
Tja ik heb wel verkering gehad maar ik ben naar God nog rein en dan is het voor mij wel ware liefde wacht ik hoop dat men mij snapt waar ik het over hebt. Smiley die vol vragen zit

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:53
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

Te grote foto heb verwijdert

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 5 mei 2010, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:44

Is wat mis gegaan zie ik nu wel heb het al weer verwijdert

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 5 mei 2010, 18:43
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:36

Het borrelt, het borrelt in mijn hart.
Het borrelt, ik voel me heel apart.
‘k Zou wel willen zingen, yeh, yeh, yeh.
‘k Zou wel willen swingen, oh, oh, oh.
Weet je hoe dat komt?
Jezus houdt van jou en mij!

Ja ik weet dat ik zo gek als een deur ben HI HI Clown smiley Clown smiley

JA GEK OP JEZUS Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

JIJ OOK ??? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 5 mei 2010, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:29

Heej is dit Herman en zijn maten met klompen aan

Whoeij Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:15

Het borrelt, het borrelt in mijn hart.
Het borrelt, ik voel me heel apart.
‘k Zou wel willen zingen, yeh, yeh, yeh.
‘k Zou wel willen swingen, oh, oh, oh.
Weet je hoe dat komt?
Jezus houdt van jou en mij!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:09

Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:08

Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:06

Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:02

Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:04

Nog 18 nachtjes aftellen en dan is het zover !!! Lachende smiley met blinkend witte tanden Whoeij Clown smiley

Wie neemt allemaal instrumenten mee dan kunnen we op de heide ook mooie en leuke liedjes zingen ? Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Liedjes als Opwekking of Johannes de Heer liederen !!!

Neem wel je bundels dan mee he !! Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Samen vormen we dan 1 koor whoeij Lachende smiley Clown smiley

Alle vogelstemmen hebben een mooie stem dus je hoeft niet bang te zijn
Alle harten worden gehoord door God de Vader Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 4 mei 2010, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:02

IMKE917 schreef:
Wat goed van je Anita, om zo voor je hartewens te gaan!!
Vandaag 5 jaar geleden !!!

Verlegen lachende smiley Ja ik ben nog steeds heel blij en geniet ernog van als ik eraan terug denk het mooie is ook kan de beelden op dvd en foto van terug zien Lachende smiley met blinkend witte tanden Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:42

Ook in mijn tijd kreeg je dingen te horen ja waarom ben je nog nooit gedoopt geweest je mag je hier of daar ook dopen hoor maar ik had mijn keuze al gemaakt mijn grootste wens was in die tijd toen en heb daar ook voor gespaard om mij te laten dopen in de Jordaan.
Ik kan mij nog goed herrinderen dat was de jaar ervoor ging naar de baptisten kerk en ik vertelde mijn grootste wens naar wat ik wilde en helaas werd mijn wens niet waar genomen door de dominee want zei hij je kan je hier ook wel laten dopen hoor zo ben je tot andere tot getuigenis waarop anderen dan ook willen dopen. Mensen zo werkt dat niet het is geen gevoel zovan dat doe je maar even Twijfelende smiley daar werd ik inwendig heel triest van die dominee wat hij zeide ik was daar dan als gast daarzo maar dat was mijn punt om mij daar niet toe te voegen bij die gemeente want mijn wens werd niet waar genomen Huilende smiley, smiley in tranen
Gelukkig heb ik mij niet laten afdoen naar wat de dominee zei en heb ik mijn eigen wensen die zo diep op mijn hart lag via fax mijn persoonelijke getuigenis naar Jeruzalem verstuurd naar wat mijn wensen waren bij de messiaanse joodse rabijn en via een organisatie christen voor Israël ben ik 1 weekje naar Israël geweest. De 2e dag 4 mei 2005 mij laten dopen in de Jordaan net als Jezus Christus mijn wens kwam in vervulling ik was voor velen eigenwijs misschien maar ik liet mijn wens door niemand afpakken. Coole smiley met zonnebril In witte linnen gekleed ging te water en sprak de rabijn de zegen uit en ging ten onder en kwam boven water en ik was gedoopt. Engeltje smiley

Shalom,

Een zuster
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 15:38

ANNETTE792 schreef:
Zou het nou echt allemaal draaien om HOE je tegen God zegt dat je je verdere leven Zijn weg wil volgen of om DAT je zegt dat je Zijn weg wil volgen?

Ik ben als kind gedoopt en daar ben ik mijn ouders dankbaar voor, zeker omdat het in onze gezinssituatie niet vanzelfsprekend was.
Mijn moeder is gelovig en mijn vader niet.

Toen ik 19 was ik van plan belijdenis te gaan doen. In die tijd leerde ik mijn ex man kennen die naar een pinkstergemeente ging.
Toen we wilden gaan trouwen kregen we de voorgangers op bezoek en werd er duidelijk gemaakt dat er wel van me verwacht werd dat ik me dan gelijk met mn ex liet dopen. Ik heb toen ook gezegt dat ik dat niet van plan was en bezig was met de voorbereiding op het belijdenis doen in mijn eigen kerk.
Het gevolg was dat we 3 avonden 2 voorgangers op bezoek kregen die samen met mijn ex op me ingingen praten dat ik me moest laten dopen, ik zou tenslotte na ons huwelijk bij hen naar de kerk gaan, en ik moest mn man volgen en nog meer van dat soort uitspraken, die me uiteindelijk deden zwichten, eigenlijk om van het gezeur af te zijn.
Mijn volwassendoop is dus eigenlijk geen keuze geweest maar is opgedrongen. Maar voor mezelf beloofde ik op dat moment wel wat ik eigenlijk met mijn belijdenis had willen beloven.

Nog voor ik ging scheiden ben ik terug naar mijn eigen kerk gegaan, mn ex deed toen nergens meer aan. Na mijn scheiding is het belijdenis doen nog wel eens ter sprake gekomen en heb ik er ook serieus over nagedacht.
Maar voor mijn gevoel maak ik dan weer dezelfde fout als 11 jaar geleden: belijdenis doen bij het clubje te horen, want de belofte op zich heb ik al afgelegd. En dat is dus ook de reden dat ik het niet doe.

Als ik dingen over kon doen werd het belijdenis doen ipv volwassendoop, maar dingen zijn gegaan zoals ze gegaan zijn.
Ik geloof dat God kijkt naar de oprechtheid van je hart, en dat het ritueel hoe je duidelijk maakt voor Hem te kiezen dan toch minder belangrijk is.

Wat me altijd verbaast is dat er zo afgegeven word op bv de katholieke kerk en rituelen, terwijl elke gemeente ook zijn eigen rituelen op na houd.

Iets opleggen is nooit een goede zaak dat mogen mensen nooit doen maar het gebeurt toch en dat is heel jammer.
Want als ik na ga mijn vader is klein gedoopt en heeft belijdenis gedaan en mijn moeder is groot gedoopt maar hoe je laat dopen is voor God de Vader niet belangrijk het gaat erom dat je band met onze Here hebt en ja je hart is belangrijk dat je daarin oprecht in geloofd.
Daar ben ik volkomen met je eens Lachende smiley

En stel dat ik een man zou treffen en die komt van een gereformeerde kerk of hervormd en stelt het op prijs om belijdenis te doen dan ga ik daar ook geen punt van maken.

Broeders en zusters onderling kunnen daar zo grote strijd over maken maar daar gaat het niet om je moet niet strijden om geloof of welke situatie`s.

We zijn 1 groot familie van elkaar en daar zou het om moeten draaien.

Ons vasthouden aan Gods woord en ons binden en hunkeren naar Hem Verliefde smiley

Shalom
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 14:54

Heb hier aantal woorden opgezocht waarvan de teksten worden weergeven:

Dopen, Besprenkelen, Onderdompeling en Besnijdenis.

Dit laat zien waarvan de Heilige Schrift weergeeft.

Even om aan te geven kinderdoop kwam er niet in voor dus ik snap de verhouding dan ook niet waarop mensen een strijd punt van maken Smiley die vol vragen zit

Shalom,

Mat 3,6
en zij lieten zich in de rivier, de Jordaan, door hem dopen, onder belijdenis van hun zonden.

Mat 3,11
Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.

Mar 1,5
En het gehele Joodse land liep tot hem uit en alle inwoners van Jeruzalem, en zij lieten zich door hem dopen in de rivier de Jordaan onder belijdenis van hun zonden.

Mar 1,8
Ik heb u gedoopt met water, maar Hij zal u dopen met de heilige Geest.

Mar 16,16
Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.

Luc 3:3-16
3 En hij kwam in de gehele Jordaanstreek en predikte de doop der bekering tot vergeving van zonden, 4 gelijk geschreven staat in het boek der woorden van de profeet Jesaja:
De stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden. 5 Alle kloof zal gevuld worden en alle berg en heuvel zal geslecht worden, en de krommingen zullen recht en de oneffen wegen vlak worden, 6 en alle vlees zal het heil Gods zien.
7 Hij sprak dan tot de scharen, die uitliepen om zich door hem te laten dopen: Adderengebroed, wie heeft u een wenk gegeven om de komende toorn te ontgaan? 8 Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken. 9 Ook ligt reeds de bijl aan de wortel der bomen. Iedere boom dan, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
10 En de scharen vroegen hem, zeggende: Wat moeten wij dan doen? 11 Hij antwoordde en zeide: Wie een dubbel stel klederen heeft, dele mede aan wie er geen heeft, en wie spijzen heeft, doe evenzo. 12 Er kwamen ook tollenaars om zich te laten dopen en zij zeiden tot hem: Meester, wat moeten wij doen? 13 Hij zeide tot hen: Vordert niet meer dan u voorgeschreven is. 14 En ook die in krijgsdienst waren, vroegen hem, zeggende: En wat moeten wij doen? En hij zeide tot hen: Plundert niemand uit en perst niets af en weest tevreden met uw soldij.
15 Toen nu het volk in afwachting was en allen in hun hart overlegden over Johannes, of hij misschien de Christus was, 16 antwoordde Johannes en zeide tot allen: Ik doop u met water, doch Hij komt, die sterker is dan ik, wiens schoenriem ik niet waardig ben los te maken; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.

Hand 2,41
Zij dan, die zijn woord aanvaardden, lieten zich dopen en op die dag werden ongeveer drieduizend zielen toegevoegd.

Hand 18,8
En Crispus, de overste der synagoge, kwam tot geloof in de Here met zijn gehele huis, en vele van de Korintiërs, die hem hoorden, geloofden en lieten zich dopen.

1 Kor 15,29
Wat zullen anders zij doen, die zich voor de doden laten dopen? Indien er in het geheel geen doden opgewekt worden, waarom laten zij zich nog voor hen dopen?

1 Kor 1,17
Want Christus heeft mij niet gezonden om te dopen, maar om het evangelie te verkondigen, en dat niet met wijsheid van woorden, om niet het kruis van Christus tot een holle klank te maken.

Lev 14,7
En hij zal hem die van de melaatsheid gereinigd moet worden, zevenmaal besprenkelen en hem reinigen, en de levende vogel zal hij in het open veld laten wegvliegen.

Lev 14,51
Het cederhout, de hysop, het scharlaken en de levende vogel zal hij nemen en ze dopen in het bloed van de geslachte vogel en het levende water, en zevenmaal dat huis besprenkelen.

Num 19,19
de reine zal op de derde dag en op de zevende dag de onreine besprenkelen, en hij zal hem op de zevende dag ontzondigen; en hij zal zijn klederen wassen, zich in water baden en des avonds rein zijn.

Job 9,31
dan zoudt Gij mij in een poel onderdompelen, zodat mijn klederen van mij zouden gruwen.

Mar 7,4
en van de markt komende eten zij niet dan na zich gereinigd te hebben; en vele andere dingen zijn er, waaraan zij zich volgens overlevering houden, bijvoorbeeld het onderdompelen van bekers en kannen en koperwerk, –

Gen 17,11
gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u.

Gen 17,14
En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken.

Gen 17,24
En Abraham was negenennegentig jaar oud, toen hij het vlees van zijn voorhuid liet besnijden.

Gen 17,25
En zijn zoon Ismaël was dertien jaar oud, toen hij het vlees van zijn voorhuid liet besnijden.

Deut 30,6
En de HERE, uw God, zal uw hart en het hart van uw nakroost besnijden, zodat gij de HERE, uw God, liefhebt met geheel uw hart en met geheel uw ziel, opdat gij leeft.

Joz 5,8
Toen het gehele volk zich tot de laatste man toe had laten besnijden, bleven zij waar zij waren in de legerplaats, totdat zij hersteld waren.

Luc 1,59
En het geschiedde, toen de achtste dag was aangebroken, dat zij kwamen om het kind te besnijden, en zij wilden het naar de naam van zijn vader Zacharias noemen.

Luc 2,21
En toen acht dagen vervuld waren, zodat zij Hem moesten besnijden, ontving Hij ook de naam Jezus, die door de engel genoemd was, eer Hij in de moederschoot was ontvangen.

Hand 15,1
En sommigen, uit Judea gekomen, leerden de broeders: Indien gij u niet besnijden laat naar het gebruik van Mozes, kunt gij niet behouden worden.

Hand 21,21
nu heeft men hun van u verteld, dat gij alle Joden onder de heidenen afval van Mozes leert, door te zeggen, dat zij hun kinderen niet behoeven te besnijden, noch naar de gebruiken te leven.

1 Kor 7,18
Is iemand als besnedene geroepen, hij late het niet verhelpen; is iemand als onbesnedene geroepen, hij late zich niet besnijden.

Gal 2,3
Maar zelfs Titus, die bij mij was, werd, ofschoon hij een Griek was, toch niet gedwongen zich te laten besnijden;

Gal 5,2
Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen.

Gal 5,3
Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen.

Gal 6,13
Want zij, die zich laten besnijden, houden zelf niet eens de wet, doch zij willen, dat gij u laat besnijden, opdat zij op uw vlees roem kunnen dragen.

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 4 mei 2010, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 14:15
BerichtOnderwerp: Rekkelijken en preciezen

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:56

IMRE695 schreef:
Maar, vind je niet dat sommige kerken de weg wel erg smal maken?
Terwijl er ook gemeenten zijn waarbij de weg niet breed genoeg kan zijn.

Zoek de juiste evenwicht

Alleen voeg niet teveel toe of haal dingen erbij weg

Want waar teveel water bij de wijn word gedaan

Smaakt de wijn dan nog wel?

Want hoevaak smaakt de wijn ozo bitter

Er zit amper smaak meer aan

Pure wijn is koosjer en zuiver Knipoog smiley

Shalom
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:56

IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

Het is jammer dat hier weer een vorm komt van iemand in een bepaalde groepje te duwen in wie hem of haar wat is.
Dus als iemand redelijk of precies is het gaat erom dat je ogen gericht houdt op Hem.
Als het goed is wil je ook graag meer hunkeren naar God de Vader toe zodat je meer en meer vormingen krijgt van Hem als een mooi beeld.
Elk mens is met zonde en doet hem of haar pijn of iets fout waarin je mag leren omdan niet diezelfde fout te maken. 7x70 maal vergeven!

Het is aan een ieder welke wegen je opgaat.
De smale weg of de brede weg?
De breede weg heeft veel verleidelijke dingen die je ogen er niet van af houden maar als je langer zou nadenken dan weet je dat het je niet goed doet.
De smale weg is een weg wat voor vele als saai of zwaar word gezien maar is dit wel echt saai of zwaar omdat je dan meer God in je leven laat vormen.

Je hoeft niet te schamen
Neej niet voor het evangelie
Durf anders te zijn
Door niet mee te doen
Met de wereld
Laat je ogen gericht
Op onze Vader Verliefde smiley

Shalom
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 15:55
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

ARJAN007 schreef:
kBen het met je eens dat schade aan de ziel zeker zo belangrijk is om er aandacht aan te besteden
.
Aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om een verband te ontdekken tussen een fabrieksmatig gefabriceerd (en NIET ingestraald) boeddhabeeldje en schade aan de ziel van de koper......

Het maakt niet uit hoe of wat het maken ervan is al niet okay.
Zelf de fabrikant zit dus al fout en zou dit niet moeten maken !! Boze smiley

God duld geen andere afbeeldingen of goden.

LEES DE BIJBEL GRONDIG EN ONDERZOEK EN TOETS NAAR ALLE DINGEN. !!! Engeltje smiley

Shalom,

Deut 4,16
dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod: een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen;

Ex 20,3
Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Ex 20,23
gij zult naast Mij geen goden maken; noch van zilver noch van goud zult gij ze u maken.

Deut 7,25
De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toeëigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is een gruwel voor de HERE, uw God.

Deut 10,17
Want de HERE, uw God, is de God der goden en de Here der heren, de grote, sterke en vreselijke God, die geen partijdigheid kent noch een geschenk aanneemt;

Jes 37,19
en hun goden in het vuur geworpen, want het waren geen goden, maar slechts het maaksel van mensenhanden, hout en steen; daarom hebben zij die kunnen vernietigen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 14:56

GRACE585 schreef:
of gezellig naar een cm activiteit komen om nieuwe mensen te ontmoeten
bv de picknic op de hei,lekker ontspannen zonder een moeten. Coole smiley met zonnebril

Tja cm uitje ben ik 2x geweest maar je voelt je toch op welke wijze dan ook gespannen je voelt je niet lekker in je vel of je bent erg verlegen dat het praatjes houden heel kort zijn of niks meer weet te verzinnen in praktijk.
Terwijl als je achter je beeldscherm zit wel veel kan neertypen tot een heel groot verhaal dat verbaas ik mij contenu daarop.
Ooit hoop je iemand te treffen die jou kan accepteren ook als je niet veel praatjes hebt maar dat je meer een deel alleen aan het luisteren bent.

22 mei ja ik heb er zin in. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:09
BerichtOnderwerp: Eénheid is ons doel !!

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:40
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:42
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:48

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:42
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:41
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

RIK120 schreef:
Dat mensen bij de lijdende zijn blijven hangen, heeft het gevolg gehad dat Jezus, alleen de Koning van de Joden is op het moment, dat Pilatus dat bordje boven zijn hoofd liet timmeren met INRI er op
Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum
zeh hu Jesjoea Melech haJehudim (Hebreeuws),
maar volgens Rikkie is hij ook de Koning van de Joden één dag ervoor en één dag erna, en nog steeds. Over beeldvorming gesproken De Koning der Joden is dan alleen maar een door de Joden verworpen Koning.
Ik heb er ook geen probleem mee om het visueel te maken. Die film 'Prince of Egypt' bijvoorbeeld vind ik geweldig. Maar mijn moeder zegt daarbij: ik houd daar niet van. Die wil alleen maar dat bijbelverhaal/tekst. Maar je zult eigenlijk wel moeten, om je een beeld ervan te vormen in je gedachten; als je in de trein gaat zitten MOET je gewoon kijken wie er allemaal zitten. Dat vind ik vergelijkbaar met het horen van de evangelieverhalen.
Mijn Jezus ziet er het liefst zo uit:
http://www.youtube.com/watch?v=PUz_7vvs4Ew
quote Pieter649: "Linksom of Rechtsom moeten ze toch weer hun eigen onderwerp er door drukken." hahaha

Jezus ofterwijl YHWH is ook Joods en hoe Hij eruit ziet dat mogen we zien als we bij Hem zijn maar mooi hoe jij dat ziet Rik Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 15:29
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3

LEANNE226 schreef:
Ik zie liever wat gehakketak waardoor ik weet dat iemand open is dan de zo bekende doofpot weer tevoorschijn te halen........
We zijn mensen,geen oppervlakkige huppeltr***** die alleen lieve dingetjes tegen elkaar zeggen Knipoog smiley
Ik waardeer (bijna)alle bijdrages,soms is het goed duidelijk en wat harder tegen elkaar te zijn zolang we maar beseffen dat de mens achter de opmerking meer is dan alleen die ene mening.

In hoe de dingen gaan vind ik zelf ook niet leuk maar ook ik hou van eerlijkheid en duidelijkheid en ook ik hou niet van schijnheiligheid.
Waar ik ergens niet tegen kan is onrecht en dat maakt mijn hart droevig.
Durf jezelf te zijn maar hou ook rekening met elkaar niet iedereen is sterk er zijn ook veel gevoelige harten en die zich snel in welke vorm zich aan trekken.
Scherp van tong zijn kan harten doorboren waarop juiste meer muurtjes om hem of haar harten worden gebouwd. Ook ik ben geen haar beter en zeg soms naar wat ik denk en dat kan een ander pijn doen je zegt soms dingen zonder maar ook echt rustig bij na te denken. Daarom is het goed om eerst rustig de dingen te bezinken voor je iets hier snel neer typt.
We zitten dus allemaal in de Leerschool en mogen elke dag wat dingen bijleren.
Als je dan maar ook wil leren?

Hartelijke groet,

Anita
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANITA324
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 31 Volgende
Pagina 23 van 31