Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 21:47
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het was een mooie , wonderschone 2e vakantiedag . Van mij mag het zo 3 weken blijven . Eigenlijk is het morgen pas de 1e. Vanavond een paar spetters , maar dat is goed voor je haar zeggen ze. |
Ben je wel topless in de regen gaan staan dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 21:46
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
VISSER278 schreef: | 't gaat lekker hier Carmen. Wordt het nog niet tijd om eens in te grijpen? |
k Zit met mn handen in t haar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 20:06
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA944 schreef: | schijnbaar ha ha ha heb jij wel es gedate met vrouw met borsthaar dan. maar op andere topic zitten wij vrouwen met een belangrijke vraag: welke mannen hebben er borsthaar? tot nu toe maar eentje |
Ik vind dat het een meerkeuze vraag op t profiel moet worden.
Borsthaar?
Ja, 1 schatje Ja, meer dan 3 Ja, 1 oerwoud.
Mannen zonder borsthaar worden dan van de site geweerd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 18:48
Onderwerp: Alleen voor de MANNEN!!
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Die kijken op RTL7 naar de Grand Prix !!!! maar wat zijn echte mannen ???? Als ze een boom omhakken in het bos . Of hun gevoelens tonen als het misgaat (en ik bedoel niet stevig vloeken) . Of bouwvakkers,vrachtwagenchauffeurs (nee die niet, die rijden altijd te langzaam ), boeren, vissers (ook die ene). LET ME (us) NOW
|
ECHTE MANNEN reageren niet op een mannentopic als deze door een vrouw is opgestart...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 18:41
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zometeen vervuilen ze ook nog de normale boeken. Een normaal boek kun je toch ook gewoon lezen zonder icoontjes? Wat is het verschil dan??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 18:37
Onderwerp: Zelfverloochening
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af of je de zaak niet omdraait. Zelfverloochening is nl. geen doel op zich. En zelfverloochening werkt niet als het niet gedaan wordt vanuit de juiste motieven.
Wat zijn volgens jou dan de juiste motieven?
Er zijn mensen die een heel negatief zelfbeeld hebben van God. En die worden in hun schuldgevoel versterkt met termen als zelfverloochening. Deze term komt alleen maar vol tot zijn recht als het gebaseerd is op liefde voor God. En als je van God houdt, gaan dingen vanzelf.
Vandaag hoorde ik een preek over zelfverloochening adhv het bijbelboek Esther. En voor Esther ging het niet vanzelf. De link werd als volgt getrokken: Esther verkreeg wellicht de koninklijke waardigheid met het oog op de bewuste tijd van Jodenvervolging (Esther 4: "en wie weet, of gij niet juist met het oog op deze tijd de koninklijke waardigheid verkregen hebt." NBG) Wij hebben ook koninklijke waardigheid gekregen omdat wij horen bij het Koninkrijk der Hemelen. Wij staan in dienst van Jezus en die vraagt van ons dat wij onszelf verloochenen en ons kruis op ons nemen. Ik denk genuanceerder over jouw uitspraak dat "dingen vanzelf gaan". Jezus hield van God toen Hij voor de kruisdood stond, maar Hij heeft geworsteld in de hof van Gethsemane.
Als je bang voor God bent, wordt deze term gebruikt om je te manipuleren.
Dan zul je het dus duidelijk aan iemand moeten uitleggen hoe het wel is bedoeld. Hoe zou jij dat doen?
Hoe zie je je dat trouwens voor ogen? Iets in de trant van: Zullen we aan een potje zelfverloochening doen? Jij eerst, want ik ben toch niet goed??? Wie vindt dat hij aan zelfverloochening doet, heeft het principe niet goed begrepen geloof ik. Want echte zelfverloochening kenmerkt zich juist door en niet over te praten, er niet trots op te zijn hoe goed jij jezelf kunt wegcijferen.
Jezus roept zelf op om ons kruis op ons te nemen. Het is een opdracht die wij niet kunnen laten liggen. In Matth zegt Hij: "Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. " Het lijkt hier toch echt om een actieve handeling te gaan die van essentieel belang is als je Jezus wilt volgen.
Het is overigens Jezus die ons opdraagt ons kruis voor Hem te dragen. Het lijkt me idd niet de bedoeling dat wij elkaar dit gaan opleggen. Hoewel ik vrees dat je gelijk hebt dat er mensen zijn die dit manipulatief gebruiken.
Ik zie zelfverloochening niet als verplichting maar als natuurlijk gevolg van je relatie met Christus. Een vrucht moet bloeien. Zodra je als mens eist dat de ander zich moet verloochenen, ben je heel verkeerd bezig.
Als ik naar de voorbeelden van Jezus en van Esther kijk vind ik het meer een keuze dan een vrucht.
Het doet me denken aan hetgeen ik eens meemaakte met een vriend. Let goed, ik was in een zeer melige bui. Ik vroeg hem, Hoe werkzaam is de vrucht van de Geest in je? En ik gaf hem een klap in zn gezicht. Hij vertrok geen spier. Pas na de derde tik werd hij kwaad...
Ik snap niet wat dit met zelfverloochening heeft te maken?
Zelfverloochening zie ik bv. in diegene die een gehandicapte partner heeft. Dan vraag je toch ook niet om zelfverloochening, maar je doet het toch gewoon?
Er zijn er ook die er niet voor kiezen; die laten hun gehandicapte partner vroeg of laat in de steek. Zo 'gewoon' is het kennelijk toch niet.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 18:01
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | heeft 2 sterke armen waar je helemaal in weg kunt kruipen |
En Borsthaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:55
|
|
|
Oh pleassssse wil iemand een topic voor watjuz openen?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | WEEEEEEEEEEEEEEEEEER LIBELLE NIVEAU..... |
Maar wat moet jij dan met een ECHTE MAN?!?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:57
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Carmen in de bocht.
Ga je voor jezelf beginne
En ik had al heel jong de zwarte band bij het knikkeren dus kijk je uit;) |
Oei, daar had ik ff niet op gerekend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:20
|
|
|
ECHTE MANNEN ga hier je gang!
Ik grijp alleen in als jullie het te bont maken. En ik heb karate dus een flinke knokpartij houdt me ook niet tegen.
Ben benieuwd. Vrouwen die net als ik een ECHTE man willen kunnen bij mij inschrijven via een pbtje
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 29 juli 2012, 11:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:15
Onderwerp: Alleen voor de MANNEN!!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het had zo mooi kunnen zijn, een topic alleen voor mannen. En met lekkere mannen onderwerpen. Maar de coup van de vrouwen is geslaagd, het is weer verworden tot een Libelle conversatie...Mannen, kerels, in mijn ogen zijn jullie watjes... |
Zucht...
Waar zijn de echte mannen?!!?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 29 juli 2012, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:07
|
|
|
HEIDE115 schreef: | maar opnemen dus.. wetend dat God het kruis niet wegneemt in mijn leven kan als pijn ervaren worden. Het liefst gooi ik het van mij af..en denkt dat dan alles anders zal worden. Ja denkt zeg ik bewust. want wat wanneer een kruis in mijn leven mij dichter bij God doet leren leven? Het opnemen kan daarom ook alleen wanneer God dit mij leert,en steeds weer daar bij helpen zal het(kruis)op te nemen. kan een pijnlijke weg voor het vlees zijn,maar God acht deze weg voor mij nodig te zijn.
en verloochen zichzelf.. Ook zal iemand die door God geest wordt geleid tegenstand gaan ervaren in het leven. . |
Dank je wel voor je mooie reactie Heide! Bovenstaande citaat uit jouw stuk spreekt mij aan omdat je daarin ook aangeeft dat je het niet alleen kunt doen. Je doet het vrijwillig vanwege God; je werpt het niet van je af ook als je dit zou kunnen of willen.
Iemand zei eens; "Your cross is where your will and Gods will cross".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 07:43
|
|
|
BART347 schreef: | wat begreep Carmen nou niet van de eerdere reacties???????? |
Ik begreep je wel Bart, maar ik vind het nog wel een beetje vaag. Hoe breng je het in de praktijk?
Een kruis is dacht ik een martelwerktuig waaraan je sterft. Het is nogal een uitspraak die Jezus hier doet. En dat iedere dag.
Ben gewoon benieuwd hoe andere mensen omgaan met deze tekst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:58
Onderwerp: Tóch maar liever een kind
|
|
|
Kunnen jullie nu ophouden met vitten alsjeblieft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:05
|
|
|
Als Jezus op aarde rondloopt roept Hij diverse malen op om Hem te volgen. Hij noemt echter wel 2 voorwaarden namelijk: je moet jezelf verloochenen en je kruis op je nemen.
Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. (Lucas 9:23)
Wie vindt deze teksten nog steeds actueel en hoe interpreteer je dit? Wat versta je onder je dagelijkse kruis en wat bedoelt Jezus met zelfverloochening?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:45
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Everyone wants to get to heaven, but nobody wants to die...
(Keith Green)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 10:18
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Denk nu niet dat je alleen over dit onderwerp moet/mag reageren anderen wensen mogen ook geuit worden om verder te praten te discusieren! |
Ik zou heel graag willen dat "de kerken" / "rijke westerse christenen" meer oog kregen voor het schrijnende leed dat er in de wereld is.
Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen! (Vaak voelen zich dan juist die mensen aangesproken die zich er allang druk om maken).
Wil ook niemand een schuldgevoel geven. Maar....
... mss bedoel ik met meer "oog krijgen voor" eigenlijk: "meer verantwoordelijk voelen voor".
Dat zou ik wel willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 22:17
Onderwerp: Mijn schooltijd..
|
|
|
k Weet niet offut leuk is, maar stiekem roken op de gang.... En dan znel je sigaret in je mouw verbergen als er een leraar langskwam. Maar man wat bleef die lang kletsen terwijl de rookwolken uit m'n mouw kwamen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 20:23
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zou heel goed kunnen maar dat kan ik me niet meer herinneren. Gezien m'n lengte heeft ze de was toen ook iets te lang buiten laten hangen. |
Dasniezzo erg. Als je maar droog bent achter je oren he...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 20:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Volgens m'n moeder redelijk.........ze zitten er nog wel aan alleen ze werken nu al ruim 40 jaar niet meer zo best. |
Hm... heeft je moeder je aan je oren aan de waslijn gehangen zeker??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 20:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sttttttttt hier is ook nog niks!! We sturen alles naar visser die wilde zijn vakantie graag goed beginnen |
Helemaalnie! Ik heb recht op mijn portie onweer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 20:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | En verder heb ik niks , helemaal niks geen leuke herinneringen aan school. Ik weet nog , de eerste keer dat ik naar de kleuterschool moest. ..... Je moest langs de gemeentewerkplaats om er te kunnen komen en één of andere dwaas had tegen me gezegd , zorg dat je heel lief bent tegen die mannen want er is er één bij , die snijdt je oren af als je vervelend bent. Wat heb ik een trauma's overgehouden zeg aan die kleuterschool , puur omdat ik iedere dag langs die werkplaats móest . Was maar goed dat ik er na een jaar al weggestuurd ben . en dan die schoolbanken zeg ...... wat waren ze hard . 'k Heb er nog steeds eelt van op m'n .... En die meester uit de vijfde klas...... die je met stoel en al de klas uitschopte . En die juffrouw met die geniepige kneepjes. Nee hoor , mij niet meer gezien in de school. |
Je bent niet de enige Visser. Ik heb welgeteld 1 leuke herinnering aan mijn schooltijd en dat was de klimboom (euh nou ja; dat maakte ik er van). Kleuterschool heb ik overgeslagen (geen idee waarom) en de rest eigenlijk ook...
Hoest met je oren afgelopen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 20:04
|
|
|
DIANA556 schreef: | Het zal wel de stilte voor de storm zijn. |
Klopt! Het is hier spannend stil; geen vogel te horen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:28
Onderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Die grijze man heb ik pas nog gesproken, als je een beetje aardig tegen hem bent, komt hij wel) | Die kan toch zijn nieuwesgierigheid niet bedwingen en mist ons teveel om niet te komen [/quote]
Erika tis hier wel de Veluwe he... roze ondergoed wordt hier op de hei niet gedoogd hoor...
|
|
Naar boven |
|
|