Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 07:17
Onderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | me dunkt. maar ik heb geen oordeel geveld over wie dan ook.... en idd het wordt vol in de Hel.
helaas........
toch jammer dat iedereen die een andere mening is toegedaan of wordt veroordeeld als liefdeloos en hard of een ander predikaat krijgt opgeplakt.
Ook deze discussie zal verzanden in persoonlijk resentiment.
Slechts de niet controversiele, grijze , niets zeggende discussies cq uitwisselen van ach en wee en goed gevoel boodschappen bevattende relazen zullen dit forum blijven vullen. |
En Hij sprak deze gelijkenis tot hen en zei:
Welk mens onder u die honderd schapen heeft en er één van verliest, verlaat niet de negenennegentig in de woestijn en gaat achter het verlorene aan, totdat hij het vindt?
En als hij het gevonden heeft, legt hij het vol blijdschap op zijn schouders.
En als hij thuiskomt, roept hij zijn vrienden en buren bijeen en zegt tegen hen: Wees blij met mij, want ik heb mijn schaap gevonden, dat verloren was.
Ik zeg u dat er evenzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar die zich bekeert, meer dan over negenennegentig rechtvaardigen, die de bekering niet nodig hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 07:01
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, stel dat Pieter wel komt, en het gaat dus zwaar regenen en lang, ja, sta je daar met zijn allen uren onder een zeil.
Kijk, ik ben zelf ook wel veel weggeweest, ja, in warme landen(op die Nederlandse campings ;), ja, die vind/vond ik nu eenmaal gezellig, ja, werden deze dingen ook onderling afgesproken, maar ja als je ergens zit waar je vier weken elke dag mooi weer hebt, met uitzondering van één halve dag een klein beetje regen.
Ja, dat wéét je eigenlijk zeker dat het mooi weer wordt.
Maar ja Nederland doet al een paar jaar raar met het weer, en, Nederland staat er ook bekend om. Ondanks al die toeristen maar ja die komen vaak ook om dingen te bekijken, monumenten(ja, tis maar waar je zin in hebt ;)
Afijn heb me punt duidelijk gemaakt,
Ik zelf, als ik het voor het zeggen zou hebben hier, dan zou ik zeggen van, (veel)vaker afspreken in de zomer(des noods elke week;) en alleen door laten gaan, indien echt mooi weer, en anders niet...(maar ja, ik heb geen kinderen, en feitelijk niemand om rekening mee te houden kan doen wat ik zelf wil)
Vind het wel jammer dat het zwaar bewolkt wordt in Ede, en dan ook nog eens grote kans op zware buien
Maar ja, ik zie zeg maar, de bui al hangen ;) |
Gewoon grote fles shampoo mee
ps nu is Klus de hele avond druk geweest met chocolade cake......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:16
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Waar is de: VIND IK NIET LEUK-Knop??
|
Ik vind deze reactie niet OKE erop?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:56
|
|
|
KLUS667 schreef: | Mensen, er moeten knopen doorgehakt worden, anders draaien we er morgenavond nog om......
Punt 1: de barbeknoeidingesman heeft afgehaakt.........is er iemand met zo'n ding? Punt 2: het weer.......daar ben ik niet zo bang voor en anders gaan we toch een paar minuten onder een pluutje staan? Punt 3: jullie melden je toch niet af, omdat ik me aangemeld heb
Dus, laten we bij punt 1 beginnen: wie heeft er een bbq? Kosten kunnen we toch delen? De slager hier verhuurt hem niet als je geen vlees bij hem besteld.....jammer hoor.
Klus, die er wel zin in heeft |
punt 1: ik heb wel een knoeitje punt 2: ik heb een pluutje punt 3: nee ik zit op cake te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:05
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Beste picknikkers, vraag me af of we het wel door moeten laten gaan. Hannah en Willem niet en volgens Hannah komen er verschillende mensen die anders even aan komen waaien niet (heb ik uit de 2e hand dus weet niet zeker of dit klopt) Pieter niet dus geen tentzeilen voor de regen. En volgens mijn weerapp valt er morgen daar bij de hei 18,7 mm regen. T wordt wel 28 gr dat dan weer wel. Maar zonder schuilgelegenheid lijkt me dat niet leuk. Dus reageer even en zeg wat je ervan vindt als je mee zou gaan. Misschien zijn er alternatieven? |
Als ik op buienradar kijk, valt het wel mee met de kans op en de hoeveelheid regen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 06:30
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik denk dat er heel veel...ook verborgen leed en narigheid is... En dat neemt alleen maar toe... Werkeloosheid...om maar eens met iets te beginnen... Ik hoor regelmatig toch verhalen...en dan zie ik het nog niet eens... Vreselijk!!! |
Ja maar werkeloosheid is geen reden om je huis niet schoon te houden en je kinderen te verwaarlozen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 06:26
Onderwerp: Wat heb je aan vandaag
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, wat heb ik nou aan vandáág?
|
Nou op dit tijdstip een piezjamaatje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 06:23
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Speciaal voor Petra zal ik het hier ook maar zetten ipv slechtste moment
Ik is er weer Tja geen idee of ik er zelf blij van ben daar mogen jullie me van overtuigen |
Je bent er blij mee Je bent er blij mee Je bent er blij mee Je bent er blij mee Je bent er blij mee Je bent er blij mee Je bent er blij mee ... Al over overtuigt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kijk Anna wil je dat ook wel eens meemaken hier lijkt een uitdaging te liggen Overigens de weersverwachtingen voor de hei is warm en nat wat klopt er hier niet |
Als het warm is ontstaat er heide brand Dan komen er brandweermannen en die blussen dat met water water is nat Brandweer mannen zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:47
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOL252 schreef: | Een windhooskapsel is toch in? |
Natte hondenhaar kapsel niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:34
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ow wat waren die twee buitjes heerlijk.. Heb er lekker een poosje in gestaan |
Nou ik heb hard gelopen. M'n kapsel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:28
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
JOL252 schreef: | Heel juist, we mogen voor onze mening en gedachtegoed uitkomen en niet bang zijn voor weerstand.
Maar dan heb ik een wedervraag... als homoseksualiteit dan zo'n halszonde is, volgens vele gelovigen onder ons, waarom zou Jezus daar niet speciaal aandacht aan hebben besteed tijdens zijn 3 jaar rondgang op aarde?
Jol, nog steeds op zoek naar antwoorden en waarheid. |
Tja dat moet je degenen vragen die dat een halszonde vinden
ik denk niet dat Jezus die 3 jaar specifiek besteed heeft aan welke zonde dan ook. Hij was hier niet om een specifieke zonde aan te wijzen, maar om de straf van alle zonden te dragen. Dus ik zie het niet als onderbouwing dat iets wel of niet zondig zou zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:02
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Holbewoner??? Ik dacht dat kaboutertjes in paddenstoelen of anders tussen boomwortels leven..... Holbewoners, dat zijn toch trollen? En trollen zijn aardsvijanden van kaboutertjes.....
*Steensnapternuhelemaalnietsmeervan* |
vermomt als holbewoner :VERMOMT
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:00
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
CHANNAH042 schreef: | Ik ben het hier absoluut niet mee eens...als christen ook nog! Want... hóe kun je nou zeggen dat wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot een ander van hetzelfde geslacht, zeggen dat dit 'slecht' is...
Ik vind dat de mensen met een andere geaardheid daarmee niet geaccepteerd worden zoals ze zijn en dus zeker wel (deels) gediscrimineerd... Het is een gevoel en de persoon in kwestie doet zelf niks 'fout'.
Elkaar veroordelen, dát vind ik pas fout! Vingerwijzen als iemand het lef en de moed heeft om er bij christenen voor uit te durven komen dat hij of zij zich 'anders' voelt... Ik vind dit soort uitspraken echt erg en absoluut verreweg van een christelijke houding.
IK vind namelijk dat het helemáál niet om onze méning gaat, maar dat we het lekker bij God kunnen (en zouden moeten) neerleggen! En als HIJ het nodig vind dat iemand daarin zou 'moeten' veranderen, dat dit door Zijn Geest gaat en niet door dit soort keiharde (en dus veroordelende) uitspraken en acties.
We vergeten onze houding: Niet door kracht of geweld, maar door mijn Geest, zegt de Heer...
Waarom vinden we het dan zóóó belangrijk om ons gelijk te halen over homo seksualiteit enzo? Is dat nou nodig? Zonde vd energie! Gebruik het liever positief en heb iedereen gewoon lief en laat het aan God over...
Je moest eens weten hoeveel schade deze houding aanricht bij mensen die zich anders ge- aard voelen... En ze dus juist weg lopen v God en de kerk...ipv in Zijn liefdevolle armen!
Ik hoop echt dat deze eeuwige discussie eens stopt en we gaan nadenken over onze houding ipv wat we allemaal vinden hoe het zou moeten...
Groetjes Shannah... |
Ik heb als ik dit lees een vraag. Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?
Is dat niet ontzettend lauw?
( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)
Jezus was ook heel rechtlijnig en scherp over zonden.
Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 23:29
|
|
|
PETRA373 schreef: | Nou ik denk dat bepaalde dames een prins verwachten op d epicknick, die hun heerlijke zelf gemaakte cake aanbied op een heel romantische manier
En als je je dan nog vermomt als holbewoner, word het allemaal heel spannend |
Je moet hem ook echt alles uitleggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 23:28
|
|
|
JOL252 schreef: | En hoe ziet die vermomming er dan uit? Een bot door de neus en een berenvel? |
Dan heb ik zaterdag in ieder geval geen slecht moment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 20:36
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jahaa! Een chocolade cake
|
Nou dan moet Klus maar gauw aan de slag want ik kan niet tegen chocolade dus moet hij er 2 bakken natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 20:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ben jij de leukste thuis ? Ga anders iets nuttigs doen, klussen ofzo! |
Ik heb liever dat ie cake bakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 19:01
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | toen ik net door de winkelstraat heen fietste en er en duif op mijn net gewassen haren poepte |
Dat onderstreept maar weer waarom olifanten niet kunnen vliegen
|
|
Naar boven |
|
|