Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 11:52
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
ERIK390 schreef: | zeker tessybear mag ieder denken wat hij wil maar het in het openbaar te brengen is wat anders ik kan niet oordelen hoe jij gekeken heb maar ben wel bang dat jou zicht eenzijdig is net als ik al aangegeven heb als wij de dieren die ons lief zijn niet goed verzorgen krijgen wij ook geen slach waardig produkt wat zeker de bedoeling is al hebben wij niet alles zelf te regelen door al de regels die ons al op gelegd w2orden en nog doen wij het niet goed wat erg neerslachtig is |
Bord voor je kop Erik Ik dacht dat ik duidelijk was over het feit dat mijn mening hier helemaal niet gegeven is, behalve het feit dat ik er geen moeite mee heb om halalvlees te eten! Blijkbaar voel JIJ je aangevallen door een samenvatting van internet geplukt over de gedachtengangen achter het slachten op deze wijze. Een discussietopic is het al net zo min, enkel een uitnodiging om mee te gaan gezellig een hapje eten... Ga dus elders op het forum rustig verder over discussieëren, maar schuif mij jouw nukken niet in de schoenen...klaar nu!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 15 oktober 2010, 11:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 11:36
|
|
|
Op 20 November gaan we heerlijk eten bij Hotel Bazar in Rotterdam!
Ga je ook mee? Vul je eigen naam dan even in op het lijstje:
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Rinske773 Chatuliem619 Mario216
Het adres is: Witte de Withstraat 16 3012 BP ROTTERDAM
Voor routebeschrijving auto en OV zie http://www.hotelbazar.nl
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats ook ff een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
Ik heb er zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 11:35
|
|
|
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats ook ff een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
Ik heb er zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 11:28
|
|
|
Ik heb er zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 11:27
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Tessabear....ik vind het niet leuk dat je zoiets schrijft...er is zoveel toezicht op de dieren of ze wel een goede verzorging krijgen. De regels hierin zijn zo scherp, je moest eens een keertje mee draaien op een boerderij, dan sprak je wel anders. Ik weet zeker dat mijn dieren het beter hebben dan sommige kinderen. Een boer laat zomaar zn dieren niet verwaarlozen, soms lees je dat welleens, maar die mensen hebben geen uitzicht door al die regels hier. Er wordt veels te snel afgegeven op de boeren,ik maak mij dr wellis boos over. Mijn oma verteld weleens over de oorlog hoeveel mensen ze eten heeft gegeven, dat wordt snel vergeten. |
Carien, zoals ik ook al aan Erik heb geprobeerd duidelijk te maken zit hier absoluut geen veroordeling mijnerzijds in! Ik geloof zonder meer dat jouw dieren het goed hebben, net zoals vele andere dieren in nederland en de EU. Maar er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat de dieren die volgens de halal-wijze geslacht zijn dat niet hebben. Er zijn voor beide manieren van veehouden en slachten voors en tegens. (In het geval van de europese wetgeving zouden de dieren niet genoeg vrijheid hebben, maar worden ze wel op een "diervriendelijke" manier geslacht. In het geval van de halal hebben ze die vrijheid wel, maar is het onmenselijk om de dieren te slachten zonder verdoving.) De eerste reactie die ik gaf met uitleg van de halal-werkwijze gaat uit van de mening van de voorstanders van deze methode, niet van die van mij!
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit op welke manier ze geslacht zijn, m.u.v. dieren die gewoon gruwelijk behandeld zijn voor hun dood natuurlijk...en zodoende heb ik er geen moeite mee om halal-vlees te eten, that's all!
Nu weer ontopic, please
Tess, word misschien wel gewoon vegetariër
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 11:03
|
|
|
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Josina022 (onder voorbehoud) Rinske773 Chatuliem619 Mario216
Ik heb er zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 10:54
|
|
|
ERIK390 schreef: | tessybear ga eens kijken voor je wat in het openbaar brengd als je dat eens zou doen wou jij niets meer eten van halal geslacht maar enkel het dier vriendlijke ritueel punt 2 als een dier onmenselijk behandeld zou worden en gehouden word heeft dat dier geen schik en groeid hij niet dus dus wij als dieren houders proberen alles te doen om zoon dier gezond en goed te verzorgen want anders zouden wij ons eigen te kort doen er zijn meer mensen die onwaardig gehuisvest zijn dan dieren die gehouden worden door houders die er hun boterham mee proberen te verdienen en die er dag en nacht voor het dier klaar staan terwijl dat niet door een bepaalde groep mensen gewaardeerd worden |
Ik heb heel goéd gekeken voor ik wat in het openbaar gebracht heb, Erik...dit is wat ik gevonden heb! Beide manieren van vee houden en slachten zijn omstreden. Jij mag er op een bepaalde manier over denken, ik ook...maar gevraagd werd wat halalvlees inhoud, niet wat onze persoonlijke mening erover was. Iedereen is vrij om voor zichzelf te beslissen of dat een reden is om wel of niet niet mee te gaan. Laten we het hier gewoon bij het onderwerp houden: Eten bij Hotel Bazar in Rotterdam,en mensen die verder willen discussieren over de juiste manier van slachten kunnen dat elders op het forum doen!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 15 oktober 2010, 11:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 07:42
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Vertel? Wat moet ik me daar bij voorstellen? |
Volgens islamitische wetten moeten dieren ritueel worden geslacht, want dat is halal. Maar de term ‘halal’ (rein, toegestaan) houdt nog veel meer in. Bijvoorbeeld: “het dier mag niet onderhevig zijn aan onmenselijke behandeling. Dit betekent dat ze niet opgesloten zitten in kleine hokjes met vele andere soortgenoten, maar dit betekent dus ook dat het dier niet allemaal chemische goedjes binnen mag krijgen en daarom niet verdoofd word, alvorens het slachten.
Het kan dus zeker een reden zijn om hier niet voor te kiezen... Aan de andere kant, in het OT kende men geen andere manier dan deze manier van slachten, én als je alles bij elkaar optelt is de europese manier van vee houden en slachten niet veel vriendelijker...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 15 oktober 2010, 08:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 17:46
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Bedankt voor de felicitatie, er is denk ik iets fouts gegaan. Paar weken geleden stond ik hier als jarig vermeld.
Ik zal het wel ff aan Chris melden dat ik 13 oktober jarig ben. |
Oh dus toch?!
Maar had wel goed onthouden dat je een paar weken terug bij de jarigen was haha...
Alsnog gefeliciflapstaart dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 17:21
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoi Carien, ik hoorde in de chatbox dat je gisteren jarig was .... (zag je alleen niet op de lijst van jarigen staan)
Maar goed, bij deze, alsnog van harte gefeliciteerd |
Carien is volgens mij nog niet zo heel lang geleden jarig geweest? Carin was gisteren wel jarig, misschien lettertje te veel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 07:40
|
|
|
Meiden, van harte gefeliciteerd en natuurlijk een mooie dag, maar vooral een heel gezegend toekomend jaar!
En dat natuurlijk ook voor alle anderen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 07:38
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | *refo-modus aan* ik vraag me af of je als christen hier wel mag gaan eten. *refo-modus uit* |
Nou, ik dus niet Grif...ga je ook mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 23:39
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Op 20 November gaan we heerlijk eten bij Hotel Bazar in Rotterdam!
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Josina022 (onder voorbehoud) Rinske773 Chatuliem619 Mario216
Ik heb er zin an! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 10:26
|
|
|
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Josina022 (onder voorbehoud) Rinske773 Chatuliem619
Ik heb er zin an!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 13 oktober 2010, 10:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 07:51
|
|
|
"Onze" Carin blaast vandaag 42 kaarsjes uit! Hieperdepiep hoeraaaaaa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 07:52
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | .......
Lieverd 1:lieverd wakker worden.......ik roep je maar 1x.....ben je al wakker??.....kom er nu af!buskaart,geld,mobiel?....okeoke.......cornflakes,thee,je moet eten hoor,schiet op,bus,tas,sneekers,verslag,excursie,brief van school?waar?wat nu weer,nee nu geen tv meer aan,schiet op,ren,ik breng je niet,vriend,hoi,doei,hou van jou....
Lieverd 2:goeiemorgen poesje......ben je dr af??......trek nou gewoon wat aan!fiets,licht,project,hoe laat,zo vroeg dus,koek,brood,overblijven,doe je haar nou,word eens een echte meid,dan niet,krijg je nooit verkering,blijf ik met je zitten,oke ik plaag al niet meer!doe die tv nou uit,trek niet weer die ouwe schoenen aan,kus,sleutel,doei snoes,mem houdt van je.....
Hehe,koffie!!!! |
Geniet ervan meid, zo te zien ben je er hard aan toe
Nu die lieverd van mij nog naar school krijgen. Die moet op de foto vandaag, dat word wat...maar lang erbij stil staan kan k toch niet, moet zelf hard aan den arbeid!
Maar nu eerst....Thee!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 07:49
Onderwerp: Wat je mist op CM
|
|
|
GERT856 schreef: | Dat je kunt zien of iemand je geblokkeerd heeft, alvorens je een heel verhaal in tikt, terwijl die toch niet aankomt dat kan een heel raam en laptop schelen |
Begrijp je frustratie, maar om nou onnodig geruzie via het www te voorkomen lijkt het me niet heel erg verstandig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:53
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Yesss!!! En de woensdag en de donderdag en de vrijdag |
Meid, al sla je de halve maand Oktober over... Maareh, de 23e wel even tot leven komen hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:47
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Moet et echt |
Nou ja, je zou kunnen overwegen om em over te slaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:45
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Maandag weer overleefd... |
Op naar de Dinsdag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 18:38
Onderwerp: The ties that bind...
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | eert uw vader en uw moeder, oké, maar dan moeten ze wel eerbaar (eerwaardig) zijn... |
Dat is inderdaad wél de houding die we tegenwoordig hebben, en ook ik "beroep" me hier vaak op... Maar toch staat er in de bijbel "eert uw vader en moeder" en niet "eert uw vader en moeder, maar alleen als ze dat waard zijn"... Het grote verschil tussen toen en nu is denk ik vooral de houding van de mens, we zijn steeds weerbaarder geworden en hebben ook een steeds "grotere mond"...Het eigenbelang is steeds meer voorop komen te staan. Dus wat verstaan we eigenlijk nog onder iemand "eren"...en wanneer is iemand dat wel of niet waard?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 18:24
Onderwerp: Wat je mist op CM
|
|
|
De mogelijkheid om je status te veranderen!
Zodat je bijvoorbeeld op "offline" kunt staan terwijl je er wel bent, maar even geen zin hebt om te chatten, of op "afwezig", omdat je ondertussen ff aan het stofzuigen bent...moet tenslotte ook gebeuren!
Helemaal mooi zou het ook zijn als je kunt laten zien waar je op dat moment mee bezig bent, net als bij msn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 18:18
Onderwerp: Het beste van YouTube
|
|
|
OMG!!
Die mensen eromheen kijken echt allemaal van: "I'm not with those idiots!"
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 11 oktober 2010, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 14:24
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ik wil een topic beginnen op het forum en ik snap niet hoe dat moet
Ben toch echt niet blond |
Effe naar de index van je keuze en dan links bovenin kiezen voor de optie "nieuw topic/bericht plaatsen" en dan typen maar...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 11 oktober 2010, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 13:48
Onderwerp: The ties that bind...
|
|
|
Gisteren kreeg ik te horen dat mijn opa is overleden. En voor iedereen me gaat bestoken met condoleances, bespaar me! De aantal keren dat ik de man in mijn leven gezien heb zijn op één hand te tellen. Sinds jaar en dag was er al een hoop gedoe in de familie en het contact is dan ook vlak na mijn geboorte al verbroken. Mijn moeder, (zijn dochter) heeft daar wel altijd moeite mee gehad...ze voelde zich, als christen, toch eigenlijk wel verplicht om contact te houden...want ja, er staat toch echt in de bijbel dat we onze vader en moeder dienen te eren! Vandaar ook dat ik daar zelf een bepaalde periode toch over de vloer kwam, maar al snel de conclusie trok dat het ook niet bepaald "mijn soort mensen" waren...uiteindelijk ben ik mijn eigen weg gegaan. Na de zoveelste streek van opoe was voor mijn moeder toch ook de maat wel weer vol! Niettemin, heeft ze het erg moeilijk met het overlijden van haar vader, en spijt dat het zo gelopen is. Dit zette me aan het denken; Niet alleen heb ik nauwelijks contact met haar familie, ook met de familie van mijn vaders kant zijn de banden alles behalve sterk. Natuurlijk heb ik daar zo mijn redenen voor...maar ook bij mij brand de vraag of ik als goed christen niet zou moeten "zorgen" dat die banden sterker worden? Ik meen me ook te herinneren dat er ergens in de bijbel gezegd is dat we in de eerste plaats moeten zorgen dat de band met onze families goed is, willen we als voorbeeld kunnen dienen voor anderen. En ja, dan moet ik toch bekennen dat ik genadeloos tekort schiet... Na al die jaren heb ik niet echt de behoefte meer om banden te herstellen, ik heb mijn eigen leven opgebouwd en een hoop lieve vrienden die meer familie voor me zijn dan sommige bloedverwanten ooit geweest zijn. Maar toch...zou ik misschien niet iets meer mijn best moeten doen? Want ik behoor toch ook mijn naaste lief te hebben gelijk mijzelf???
Herkennen jullie dit, en hoe ga je er mee om?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 11 oktober 2010, 13:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat een leuk idee, ik heb zelf in de Witte de Withstraat gewerkt. Ik kom ook. Kan het vroeg in de avond of laat in de middag, zodat ik met de trein weer terug kan? |
Gezellig chat!
Het word vroeg op de avond zodat iedereen die met het ov komt wel weer gewoon thuis kan komen
Zet je jezelf ff op het lijstje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 10:58
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | bij Tess voor de deur heb je 1. voldoende parkeerplaats (vraag is alleen of je daar wil parkeren) en 2. de metro om de hoek (vraag is alleen of je daar wil opstappen)
|
Goed gevonden Grif! Tis alleen zo jammer dat je dan nog zeker een uur onderweg bent
Denk dat de parkeergarage van Frank dan toch een beter idee is...ga k ff uitzoeken!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 11 oktober 2010, 10:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 07:50
|
|
|
Ik dacht zelf om op 20 November te gaan!
Wel even onder voorbehoud want ook ik moet even kijken of ik oppas kan regelen...
Laten we ff een lijstje maken, vul je eigen naam even in als je mee wilt:
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Josina022 (onder voorbehoud) Rinske773
Plaats een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 18:23
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
MARIO216 schreef: | IK HEB GEWONNEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Ehh...heb me in laten fluisteren dat je de 1e plaats moet delen met Anita, Mario...
De prijs: Een date voor twee naar het geweldige Duitsland om daar de nieuwste CM-spruit te bewonderen!
|
|
Naar boven |
|
|