Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 23:27
Onderwerp: Als je zegt God lief te hebben..
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ik vraag jou eerst nog.. wat zie jij in mijn gegeven antwoord gebeuren. draait het hier alleen om David,of alleen om God? | Echt een wijze zinvolle opmerking Heide..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 23:24
Onderwerp: Olympische Spelen
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja??? Speelden ze vroeger beter dan? | Nee, maar het was wel een spektakel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 18:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zo, vanmiddag begonnen. In Cardiff, 200 km van Londen, met damesvoetbal. Als ik daar zo naar kijk, en dat kan ik, omdat ik 24 extra zenders erbij gekregen heb, doet het me denken aan het voetbal wat mijn zoon speelde in B1. Het is dus begonnen. Hier kun je je opmerkingen over dit evenement kwijt.
En Erika, ik verwacht ook jouw gemopper, dat hoort er een beetje bij. | Goed, de eerste wedstrijd is bijna afgelopen. Wat baal ik van die sportbeha. Vroeger was het veel leuker om naar damesvoetbal te kijken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 18:18
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb jouw wel eens anders horen praten over je dochter!!!!!! Zo praat je niet over deze dingen!!!! Je kunt er terdege wel andere verdriet mee doen!!! Een arm om iemand heen slaan???
Wat gij niet wilt dat u geschied...doe dat aan een ander....wel???? Ik dacht anders over jouw......... | Het overlijden zegt toch niks over mijn gemis over haar? En ik vind dat we dood altijd teveel met romantiek benaderen. Ik kan me echt levendig voorstellen dat als je een aantal lichamen uiteengereten over straat ziet liggen, je dat ook de woorden moet geven die daar bij horen. Het gaat niet om een geliefde, dus er is geen gemis. Maar het weerzinwekkende van het tafereel verdient ook een weerzinwekkende omschrijving. En dan vind ik "tot snot" zeer toelaatbaar.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 25 juli 2012, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 17:28
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
PETRA944 schreef: | tot snot werden gereden,misschien kun je leren om je wat beter te verwoorden,want vind dit zeer respectloos toe naar ouders die een kindje hebben verloren door een ongeluk. | Mijn dochter is inderdaad "tot snot" gereden, maar die uitdrukking raakt me niet. Ik vind het een beeldende uitdrukking, die eigenlijk precies weergeeft wat er gebeurd is. Want wat er gebeurd is, kun je niet afdoen met andere woorden, want het is te erg om te zien. Ik heb er meer moeite mee dat je hem zo aanvalt als hij deze dingen heeft meegemaakt en gezien. Ik denk dat een arm om iemand heen veel functioneler is, dan iemand vermanen om de toon die hij aanslaat.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 25 juli 2012, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 17:20
|
|
|
Zo, vanmiddag begonnen. In Cardiff, 200 km van Londen, met damesvoetbal. Als ik daar zo naar kijk, en dat kan ik, omdat ik 24 extra zenders erbij gekregen heb, doet het me denken aan het voetbal wat mijn zoon speelde in B1. Het is dus begonnen. Hier kun je je opmerkingen over dit evenement kwijt.
En Erika, ik verwacht ook jouw gemopper, dat hoort er een beetje bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 13:02
Onderwerp: Alleen voor de MANNEN!!
|
|
|
DJES101 schreef: | mooie reactie amateur psygologen laten JUIST wat van hun zelf zien en de ECHTE niet... | Keek je er zelf niet gek van op toen je het woord psygoloog schreef? Een psycholoog zou zijn hoofd ervan schudden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:50
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Whatever.. weet je toch dat het humor is en dat niet iedereen daar van gespeend is. Ik heb me laten vertellen dat je voor humor eigenlijk best wel intelligent moet zijn. | O ja, ik vind die bijdrages van jou wel leuk hier. En ik hou wel van je anarchistische humor. Ik was ook altijd een grote fan van Koot en Bie, met name Jacobse en Van Es. Ik lach me kapot om Youp van het Hek. en ik zie die humor van jou wel in dit rijtje staan. Ik hoop dat het je lukt, dat mensen wat meer uit hun schulp durven te komen. Het is hier een hele angstige meute heb ik het gevoel. Trek je niets aan van die azijnp...., want die heb je overal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:46
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Als je had willen communiceren..had je eerder ergens kunnen reageren..maar niet in deze weg Chatuliem..dit zegt teveel over jou namelijk. Het gaat je goed hier op cm. | Ik kan overal reageren waar ik wil. Het is jammer dat je niet inhoudelijk op mijn bijdrages durft in te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:36
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ik heb dit bericht bericht gelezen maar laten dan mijn berichten dan maar liever vaag genoemd blijven. Je hebt nooit in een van mijn geplaatste topic's gereageerd en ga nu een mogelijkheid via de man tallguy zoeken om je zegje doen mischien durf je met de man tallguy nu mee te komen..houden zo!
ik hou het hierbij,ook ik heb jou namelijk wat gevolgd in je uitingen. | Ook weer zo vaag. Ik ben geen Tall Guy, ik begrijp ook niet waarom je tot die conclusie komt. En ga nou niet in de slachtofferrol zitten, doe er eens wat mee. Waarom durf je gewoon niet te laten zien wie je bent? Schaam je je ervoor ofzo?
Algemene opmerkingen
Als mensen eens weer echt hier wil laten zien wie ze zijn, dan kan het forum een heel goed fenomeen worden. Ik ben echt zat van dat flauwe liefachtige gedoe hier. Ik wil gewoon eens een normaal gesprek met een normaal topic hebben. Maar voor sommigen schijnt dat teveel gevraagd te zijn.
Ik ben nu bijna vijf jaar lid van deze site. En als ik zeg dat het niveau echt naar beneden gegaan is, heeft dat alles te maken met het lieve gedoe hier. In de kern van de zaak is dat gewoon angst. Angst om de ander pijn te doen, angst om jezelf te laten zien. Het gevolg hiervan is echter, dat niemand meer iets zinnigs zet hieer op het forum. En als er eens een keer een poging gedaan wordt om eens zinvol met elkaar te praten werd dat snel de kop ingedrukt.
Ik wil een vrouw hebben die kan nadenken. Die ook gewoon eens ergens anders over denkt dan ik. Maar die vooral wil denken, met wie ik kan bomen. Vanmiddag met mn dochter gepraat over WOII. Zoiets wil ik. Dat ik een zin zeg, en dat mn vrouw al precies weet wat ik bedoel en het zelfs kan overnemen...
En als ik kijk naar de bijdrages die ik hier op het forum lees, vind ik het af en toe om te janken. En eigenlijk is dat de meest gehoorde klacht van oud cm'ers, er wordt niet meer over iets gepraat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:15
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Die vage opmerkingen zoals jij ze noemt... heten humor... lichtelijk iemand de kast opjagen kan best leuk zijn, maar treffend is dat hen die geen humor hebben... veelal ook geen geloof blijken te hebben, want Christus is de Zoon des mensen, en naar Lev. 25:25 heeft Hij de straf opgenomen die voor mij en ook jou bestemd was. Hij is onze Losser, zoals Boaz dit was voor Ruth.
En als dit evenzo als vaag wordt bestempeld, dan wordt het misschien eens tijd dat je de Heer vraagt om wijsheid om te verstaan die staat geschreven. | Mijn opmerkingen waren niet naar jou toe gericht, maar naar Heide...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:10
Onderwerp: Liefde
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zou best kunnen Tallguy maar misschien ook omdat dit een date site is. Geen bijbelstudiesite. Het is (meestal) fijn om met elkaar van gedachten te wisselen,maar als ik bijbelstudie wil doen heb ik zo mn eigen bronnen | Tjonge, heb je wel eens naar het hoofdtopic gekeken? Bijbel en Bijbelstudie. Alsjeblieft zeg, als je hier geen bijbelstudies mag neerzetten, wat mag dan wel zeg. Eerlijk gezegd mis ik de geestelijke diepgang hier....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:05
|
|
|
HEIDE115 schreef: | als je wijs bent,laat je de ander eerst een beetje uitpraten. hoe kan je een ander gelijk begrijpen als je hem of haar niet niet de zin laat afmaken? je hebt me duidelijk gevolgd merk ik,en dat is goed..geen moeite mee en als je via deze man tallguy je zegje wil doen naar me..ga gerust je gang hier.,Chatuliem.. | heb ik Tallguy niet nodig om mijn zegje te doen. Ik begrijp ook niet goed waarom je dat denkt.
Even ingaan op het eerste gedeelte: wat is het verschil tussen wijsheid en vaagheid vraag ik me af. Misschien begrijp je niet goed hoe zo'n forum werkt. Op deze site zul je altijd mensen hebben die je niet begrijpen of die je onbewust kwetst. En zolang dat onbedoeld is, is het niet erg. Weet je trouwens, dat als mensen praten over hun kind naar school brengen, dat dat al heel kwetsend voor mij kan zijn? Je moet nooit bang zijn je eigen mening te geven, want daar is het forum toch voor? En iemand met jouw klasse heeft waarschijnlijk hele goede ideeën. En als iemand het niet met je eens is, is het toch ook goed. Je hebt het over meningen, niet over personen... Je moet eens weten hoe vruchtbaar discussies kunnen zijn als je eens een mening durft te geven. Met de angst om anderen pijn te doen doe je jezelf tekort. Bovendien, vrouwen houden van mannen die een mening durven te hebben. Mannen die alleen maar meepraten vinden ze vaak watjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:30
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Het is geen kunst om iets van je zelf te laten zien.en hoorde ik jou in de reactie naar tallguy uit? | Het is toch gewoon je manier van doen op het forum? Je start een topic, begint met vage opmerkingen en dan hoop je dat anderen iets van zichzelf laten zien.... Het zou eens een keer fijn zijn als je wat minder vaag doet en duidelijk bent in je uitspraken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:19
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Er staat vrucht... het zou net zo goed een banaan kunnen zijn. En de Schrift naar je hand zetten kan iedereen... dat doen homofielen ook, die zeggen dat de band tussen David en Jonathan zo sterk was dat het een homofiele relaties zou zijn geweest.
Wou je je daaraan gelijk maken? Staat je netjes dan. | Laat je niet zo uit de tent lokken door die vrouwen...negeer ze dan kunnen we eens over mannen zaken praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:18
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hoi C, Ik heb wat berichten gelezen van Tallgay..en probeer eerst te kijken wat hem nu echt bezig houdt..mag toch;) | Ja je stelt je vaker op als een amateurpsycholoog. Anderen uithoren en weinig van jezelf laten zien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:10
|
|
|
JOL252 schreef: | nou.. niet zo bescheiden he... | Kun je ons mannen ff met rust laten. Jullie mogen lekker kletsen op je vrouwentopic, laat ons nu gewoon eens een keer als kerels onder elkaar dingen bespreken.....
Alleen voor mannen: hebben jullie ook zo'n last gehad van die klagende vrouw? Of van die vrouwen die je maar steeds zo willen veranderen? Wat ben ik blij dat ik daar van af ben hoor. Je moet tegenwoordig als man een halve vrouw zijn. Inleven in de emoties van de ander, dat is ook zoiets, mensen wat kunnen ze klagen en eisen he...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 22:54
|
|
|
Geniet jij ook zo van die Rondemissen bij Tour du Jour? Ik blijf ervoor op hoor...Het is zomerweer, veel kijkplezier gewenst.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 24 juli 2012, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:15
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Hebben jullie ook zo'n problemen met die vrouwen, je weet nooit wanneer ja nou ja is en nee, nee. Volgens mij doen die vrouwen dat expres, om de indruk te wekken dat ze slim zijn, maar vergeten dat God eerst de man maakte, maar omdat deze nogal eens niet de juiste sokken aantrok, alsof ons dat een ruk kan schelen, laat staan of het witte of rode sokken zijn, nam hij een rib van de man - dat is spreekwoordelijk natuurlijk.. want het kost een vermogen om een vrouw te onderhouden, en smeerde daar wat bulten enzo aan, waardoor dus toch het verschil kon worden gemaakt wie of je voor je had. Dat komt omdat staat geschreven: "God is geen man". Dus blijkt Hij een vrouw te zijn!" Kun je nagaan dat God ook gestrest van die wezens werd, dat Hij Zijn eigen identiteit verwarde met die van de vrouw... Hij moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad. | Uiteraard een logische reactie op dat vrouwentopic, maar daar zijn we toch te goed voor? Wij mannen hebben toch niet nodig om te laten zien dat we zo bijzonder zijn? In de kerk heb je vrouwenkringen, heb je wel eens van mannenkringen gehoord? Wel heb ik eens van een mannenavond gehoord, maar dat leek me ook niks toe. Geen voetbal geen chips geen bier, en dat noemen ze dan een mannenavond...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:10
Onderwerp: Genezings...diensten?
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in der eeuwigheid (Hebr. 13: ). Maar als lichamelijke genezing inderdaad kenmerkend is voor Gods werk in deze tijd, dan blijft er maar één verklaring over voor alle ziekte, pijn en nood, waaraan verloste zondaars in onze dagen lijden en dat is onvergefelijk en flagrant ongeloof. Nee, meer nog, niet alleen ziekten en lichamelijke kwalen waren aan Zijn Woord onderworpen, maar zelfs de dood vlood voor Zijn aangezicht. Als wij er ons op beroepen, dat Hij Dezelfde is, dan mogen wij in onze dagen ook dezelfde resultaten verwachten. Waarom dan in onze tijd ook geen doden opgewekt, zoals eens Lazarus en het dochtertje van Jairus? De vraag stellen is haar beantwoorden, want geen enkele "geloofsgenezer", welke richting hij overigens ook is toegedaan, blijkt bij machte, om ook maar één enkel persoon uit de doden op te wekken. | Dat laatste is wel gebeurd hoor, niet vaak, maar het is wel gebeurd....
De vraag of het kenmerkend is voor deze tijd, vind ik eigenlijk heel vreemd, want waar staat in de bijbel dat dit een kenmerk zou moeten zijn voor deze tijd. En wat bedoel je eigenlijk met deze tijd? Als die tijd begonnen is met de uitstorting van de Heilige Geest, dan zeg ik voluit ja. Genezingen horen bij het werk van de Heilige Geest en die is tegenwoordig ook werkzaam. Het kenmerkende van deze tijd is echter, dat we er precies tussen in zitten. Tussen de kruisiging en de tweede komst van Jezus. In deze tussenperiode merken we dat we nog steeds in een gebroken wereld zitten, met ziekte zonde en dood. Aan de ander kant laat de Geest zien, hoe het in het nieuwe koninkrijk zal zijn, waar geen ziekte zonde en dood meer is. In mijn ogen is genezing dus een getuigenis, naar wat ons te wachten staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:48
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
Even een kleine update. Mijn a.s. schoonzoon had nog een harde schijf liggen, dus als Henkeman morgen komt, kan hij gewoon die andere schijf erin zetten...
Maar er zat nog een klein addertje onder het gras. Op mijn huidige laptop gebruik ik videobewerkingsprogramma's. Zoals jullie weten is het mijn grote hobby om films te bewerken. Echter bij dit programma zat een license key. Zonder die sleutel zou ik bij elke film die ik ging bewerken iedere keer op de achtergrond het woord Trial zien...En aangezien deze sleutel zo goed verborgen is, kon ik in het programma die sleutel niet terug zien... Ik mail dus naar die verkoper, de verkoper verzendt die sleutel keurig naar mijn e-mailadres... Echter dat e=mailadres was van mn oude provider, en was opgeheven. Ik dus bellen naar de KPN, mn oude provider om te vragen of dat e-mailaccount weer open gezet kan worden. Dat kon, tegen betaling van €3,50 per maand. Nu is dat zo'n klein bedrag dat ik daar niet wakker van lig, dus mn account werd geheractiveerd. Komt de buurvrouw opeens bij me, ze was gebeld door de KPN, dat de heer T. problemen met zn internet had. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Maar mn e-mail account is gelukkig wel weer actief en ik heb de license key dus gekregen....
Leuk he, computers...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 24 juli 2012, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:57
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Heb jij je loon al? | De bedelingenleer is iets wat mensen er zelf in gelegd hebben. Er is in geen enkele bijbelse tekst te lezen dat genezingen opeens zouden ophouden en bij een bepaalde tijd zouden horen. Bovendien is het bidden voor zieken met handoplegging en zalving nog eeuwen lang door gegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:42
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | | Ach wat een onzin zeg. De leer van de bedelingen en de symboliek van de schepping erbij...bijbels gezien grote onzin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 11:40
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nieuwe HD Chat en een externe behuizing voor een HD kopen om je gegevens in te lezen.
Vraag me trouwens wel af of je HD inderdaad kapot is ...als het nu nog werkt.. blijkbaar is het niet mechanisch maar een aantal clusters die niet meer werken ...(Low Format is dan de beste optie) | Ach Leo, dank je voor je input. Het is idd de harde schijf, ik krijg al een melding dat ie niet meer goed is voordat Windows opgestart is. Ik zet hem gewoon niet meer uit, dit gaat nog klaarblijkelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 juli 2012, 22:56
Onderwerp: Laat de doden hun doden begraven.
|
|
|
MANNA420 schreef: | Wat bedoelt Jezus met deze voor mij toch best wel vreemde en botte uitspraak? | Als de man bij Jezus komt en zegt, Laat mij eerst mijn vader begraven, heeft hij het er niet over dat zijn vader pas overleden is. Zijn vader leefde nog, het duurde nog wel een poosje voordat hij overleed. Jezus bedoelde in mijn ogen het volgende: als Hij mensen roept om Hem te volgen, kunnen we altijd bezwaren uiten. Het komt niet uit, we hebben eerst andere verantwoordelijkheden. En hoe vaak gebeurt dat niet, dat mensen wel God willen volgen, maar op hun tijd, als het hun uit komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 juli 2012, 11:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, haat is het niet en als dat zo is, ik zou het negativiteit door ervaring noemen en niet naar mensen, als ik los met iemand praat die daar komt is er niets aan de hand, maar tegen dat massale, en ik ben niet de enige vertegenwoordig velen die ik ken.
En hoe kan het, dat ik, toen ik pas gelovig was juist een grote affiniteit had met die groepen, en nu niet?
En waarom is, nota bene door Otto de Bruine een boek 'ooit evangelisch' geschreven, en waarom komen spijtoptanten in sites zoals gg? | Misschien omdat mensen teleurgesteld zijn in mensen? Niets menselijks is ons vreemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 22:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het verschil is in de eerste plaats al dat je geen machtigingskaart op je stoel vind.......en je hoeft niet van tevoren de Bijbel aan te schaffen om genezen te worden...... Als je Jezus vergelijkt met een voorganger in een genezingsdienst??????????? | Jammer dat je dat zo vreselijk versmalt, ik kan me nog herinneren dat je onder de indruk was van de dienst. Vanmorgen in een gewone kerkdienst geweest, daar lagen ook machtigingskaarten klaar, moet ik dan ook maar zeggen, dat zij op geld uit zijn?
|
|
Naar boven |
|
|