ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 215 216 217 218 219 220 221 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:10
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

Als je typt, blind met tien vingers, dan heb je vaak de neiging om dingen op te schrijven hoe je ze zegt. Dat zie je ook vaak in literatuur.

Ik weet zo even geen echt voorbeeld, want ik lees veel Amerikaans, de laatste tijd.

Maar ik kan wel een voorbeeld geven; als een Nederlandse schrijver over Den Haag schrijft, over een 'volksbuurt', dan kunnen dingen worden opgeschreven hoe ze in een Haags volksbuurtje worden uitgesproken.

Ik kom zelf uit Amsterdam. Ik zeg vaak bijvoorbeeld van: 'Dat is van me eigen'. Ik weet heel goed dat het moet zijn van : 'Dat is van mezelf'.

Of ik zeg: 'ik gaan nu weg'. Dan weet ik wel dat het: 'ik ga nu weg' is.

Maar ja, soms vind ik het leuk om gewoon nog een beetje met het Amsterdamse dialect te praten. Het kan ook automatisch gaan als ik mezelf ben en niet oplet.

Net zo goed als dat je dat in Dordrecht heb. Volzinnen die helemaal niets met ABN te maken hebben. Maar ja, ik neem ze nu en dan wel over, gewoon omdat dat makkelijk(er) is.

Ja, en dus ook van dingen opschrijven hoe ze klinken. Wat ik later dan wel verbeter. Want dat gaat soms automatisch. Ik spreek vaak de 'r' niet uit, en als ik dan typ, dan staat die 'r' er dus ook niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 28 september 2011, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 16:38

Niet het perfecte plaatje...

Ik schreef: Hoe de persoon echt is natuurlijk.

Iemand kan een persoon aantrekkelijk vinden. en ook qua karakter aantrekkelijk over vinden komen. Dat kan buitenkant zijn. Diegene kan bijvoorbeeld geen diepgang hebben. Neemt 'het' niet echt serieus. Is lang niet altijd eerlijk, behalve als het hem/haar uitkomt...

Dan wordt dat aantrekkelijke juist niet aantrekkelijk...je kijkt er dan als het ware doorheen, door die 'aantrekkelijkheid'.

Het kan ook zijn hoe je je bij iemand voelt, of je van iemand zou kunnen houden. Dat je bijvoorbeeld met iemand omgaat die je wel sympathiek vind, maar waar je niet echt van zou kunnen houden hoe dat bedoelt is voor een relatie/huwelijk. Dan is het belangrijk dat je vanaf het begin duidelijk bent. Dat die ander geen irreële verwachtingen krijgt.

Uiterlijk telt ook mee, dat is de eerste indruk. Voor een eventuele relatie/huwelijk moet daar van beidde kanten een aantrekkingskracht zijn.
Later kan iemands karakter het een en ander toevoegen. Of juist niet.

En je moet natuurlijk ook jezelf kunnen zijn bij diegene.

Maar ja, er moet een bepaalde vorm van aantrekkingskracht zijn. en dat hoeft niet per se de aantrekkelijkheid te zijn, hoe de media dat voorschotelt. Dat is persoonlijk.
En het karakter moet ook passen.

Dus het hoeft niet het pérfecte plaatje te zijn. Maar uiterlijk speelt wel een rol...en daarna komt het innerlijk erbij kijken, of iemand eerlijk is, betrouwbaar. Of je met iemand kan lachen. Kan praten. enzovoort.
Want het is wél een beslissing voor je verdere leven.

Dit zijn een paar gedachtes erover.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 19:32

ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.

Hoe de persoon echt is. Natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 19:19
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEANNE226 schreef:
Even opscheppen Engeltje smiley

2 tienen en 8 negens op certificaten,op de eindtoets een 8,3 Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

(en nu maar hopen dat ik de volgende toetsenronde niet huilend bij "het slechtste moment" moet posten Knipoog smiley )

Wat fijn voor jou!!!!

Gefeliciteerd!!!!!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 13:35
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?

JOAN712 schreef:
Sterkte meid!!!

Dank je!!!

Ja, als ik me goed voel zoals nu dan kan ik best veel goede dingen opnoemen. Dan voel ik me zelfs ook gelukkig als ik aan de goede tijden denk.
Dan heb ik ook nog zoiets van dat het ook wel aan mij heeft gelegen.

Belangrijk is, dan worden het mooie herinneringen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:29
BerichtOnderwerp: Vergeven

WILLEMIJN232 schreef:
Zo vul jij het in terwijl je mij helemaal niet kent....Je gaat maar uit van het negatieve van de mens?
Als ik het als vervelend had ervaren had ik het er wel neergeschreven......

Ja...daar ging ik even vanuit, van dat je het zó bedoelde...Ik was ook verbaasd....

Dan bedoelde je het niet zo, en heb ik het helemaal verkeerd ingeschat!

Mijn excuses!!!!!!!!!!!

En het waarom: Het geeft mij impuls om verder te gaan. Want het is nu voor mij een soort van verhaal.

Ik zal het er misschien nu en dan over hebben, maar/en áltijd naar aanleiding van iets.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:24

ERIKA129 schreef:
Hoi Shanita,

Wat een heftig verhaal weer als ik het zo lees heb jij echt een zeer moeilijke jeugd gehad.
Aan de ene kant kan ik me goed inleven dat je dit wilt delen ik heb daar bewondering voor en als het jou helpt in het verwerken prima.
Maar ik kan me ook de waarschuwing van leanne wel indenken het forum is openbaar en al sta je hier met een nickname ja foto staat er wel.
Sterkte met alles en doe wat voor jou goed voeld om te doen, weet dat er mensen voor je bidden!

Ja, ik reageerde wat uitgebreid op Chris. Ik kan zijn vraag me zó goed voorstellen.
En 'het' geeft mij de impuls om verder te gaan.

Ik mail je deze week.

Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:20

HERMAN388 schreef:
Erg triest.
Het is heel pijnlijk voor je wat je vader gedaan heeft.
God gaf je de wijsheid en dat kan je vader niet aan doen
Hij mag niet jaloers of boos zijn op jou, maar juist trots op jou en dankbaar voor God.

Mijn dochter heeft zojuist afgestudeerd bj hogeschool, ik ben trots op haar dat zij diploma heeft gehaald.
Nu werkt ze in Delft als gymjuf.

Hai,

Dat vind ik altijd tof als ik dit soort dingen hoor! Dan heb ik zoiets van het kan en gebeurd ook anders.

Gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:18

ANNETTE792 schreef:
Ik ben wel eens bang dat mensen door de naam christelijke datingsite een vals gevoel van veiligheid krijgen.
Want ook al is de opzet van cm dan misschien christelijk, of de leden dat ook zijn kan cm je niet garanderen.

Ook op cm, net als op alle andere datingsites, zitten mensen met verkeerde bedoelingen. De redaktie van cm doet haar uiterste best om dit soort personen te weren, maar vaak moet er toch eerst iets gebeurd en gemeld zijn voor zij in kunnen grijpen.
Dus een beetje voorzichtigheid kan ook hier geen kwaad.

Hoi,

Wat je bedoelt, dat kunnen een paar dingen zijn... In alle dingen zit en ben ik veilig. Ik mail je deze week.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 10:18

WILLEMIJN: Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen......
En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he?

Deze eerste 2 zinnen, niets mee aan de hand, voor mij.

Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......

In deze derde zin hierboven voel ik verwijt, zo van élke keer weer hetzelfde.

Nou, ik heb er één topic over geopend. en ik heb het er niet elke keer over.

Hoe jij het zei, klinkt het van 'vervelend, heb je haar weer'...Ja, zo komt het op míj over.

Ik gaf Chris antwoord...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 08:55

HANNAH810 schreef:
ik denk dat de mensen waarop je nu zo pittig reageert, veel inzicht hebben in hoe "verhalen" op een datingsite kunnen werken, shanita.

daarbij heb jij zelf de keuze om hun advies op te volgen, of naast je neer te leggen.

goed bedoelende mensen op deze manier aanspreken is naar mijn idee onterecht.
als ik je verhalen lees, heb je een byzonder moeilijk leven achter de rug. het is je goed recht om dat hier op het forum te plaatsen.
of het op langere termijn goed voor je is, je hier te uiten, zal de tijd uitwijzen.

ik wil je heel veel sterkte wensen om je leven op de rit te krijgen; het zal een hele klus worden, verwacht ik.

nogmaals; sterkte!

Hoi Hannah,

Bedankt voor je reaktie!

Het is een topje van de ijsberg wat ik heb neergezet.

Quote:
goed bedoelende mensen op deze manier aanspreken is naar mijn idee onterecht.

Het voelt terecht. door de 'toon' van de reakties.

Quote:
het is je goed recht om dat hier op het forum te plaatsen.

Ja.

Quote:
daarbij heb jij zelf de keuze om hun advies op te volgen, of naast je neer te leggen.

Ja. Ik zie het anders.

Quote:
ik denk dat de mensen waarop je nu zo pittig reageert, veel inzicht hebben in hoe "verhalen" op een datingsite kunnen werken, shanita.

Kijk, ik zet niets verkeerds neer. Maar ik begrijp wél wat jij bedoelt.
Ik zie dat anders.

Quote:
ik wil je heel veel sterkte wensen om je leven op de rit te krijgen; het zal een hele klus worden,

De ene keer gaat het erg goed, dan weer niet écht goed, en ertussen...

Quote:
nogmaals; sterkte!

Dank je :) !!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 september 2011, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 08:09

.......
LEANNE226 schreef:
Heel fijn(!!!) dat je veel hebt aan het vertellen van je verhaal maar je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte.De positieve verhalen doen je pijn maar je kunt niet weten wat er zich in het leven van de anderen afspeelde of nog afspeelt simpelweg omdat niet iedereen hier zijn verhaal wil doen,ga nooit op 1 zinnetje af en laat ieder zijn eigen mening hebben.
Ik kom nu vast ook bits over maar zeg het voor je eigen bescherming,dit forum is openbaar,iedereen op internet kan je verhaal lezen.......

Nu even in het algemeen;Ik begrijp de negatieve reacties ook wel,ik kom hier al langere tijd,zie mensen eerst klagen dat ze geen relatie kunnen krijgen,vervolgens hun nieuwe vriend/vriendin ophemelen en als de relatie uit is weer(op het forum) afkraken Zieke smiley

Dit hier wat ik schreef is het topje van een ijsberg, omdat ik niemand bang wil maken.
Positieve verhalen doen mijn geen pijn, doen mij juist goed.

Quote:
je kunt niet weten wat er zich in het leven van de anderen afspeelde

Nou dan.

Quote:
dit forum is openbaar
Openbaar?
Ik zit met een andere naam hier. En al kan iemand dat lezen. Wat dan?

Ik heb maar een negatieve gehad, van W. hierboven. En jij weet niet wie mij mailen en wat.

Quote:
je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte...
Ik moet niets. En dat zegt al genoeg over jezelf.

Ik heb het hier niet over een relatie.

En het is geen school, en je gedraagt je als een schooljuffrouw.(negatief)

Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 september 2011, 08:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 00:17

En...jij zit hier zelf elke keer te jammeren dat men jou yoga-uurtje occult vindt. En elke gelegenheid pak je aan, om te vertellen hoe goed jij het hebt getroffen in het leven.

Kijk alleen naar je laatste zin, op je laatste posting:
"en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?" Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04, onderwerp angst.
Als jij je zonnebril eens zou afzetten zou je zien dat dat in deze gebroken wereld niet voor iedereen zo is.

Jij zit het op mij te projecteren, met:
Quote:
Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum?

En voor jezelf praten, ipv ons.

Ik heb hier op dit forum veel hele toffe reacties gehad, die mij heel erg sterken en hebben gesterkt in het dagelijks leven!! en daar ben ik heel dankbaar voor!!

En het helpt mij heel erg met de verwerking. En in het dagelijkse leven.

En dan zou jij mij even lopen afbranden hier? Met wat jij je zogenaamd een beetje afvraagt? Dacht het niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 september 2011, 03:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 23:27

En een 'levensverhaal' wat jij denkt dat iedereen die heeft, die kan je een plek geven en afsluiten.

Ik heb nog niets af kunnen sluiten en 'pluk nog dagelijks de vruchten' van mijn kindertijd.....

Dusz het hier neerzetten helpt mij heel erg.

Ik heb mail gehad van mensen die dat niet durven, er heerst nog steeds een taboe op, om het erover te hebben.

Ja, je mag het hebben over dat je je baan kwijt bent, over de crisis in de wereld. Maar dit soort dingen is een taboe.

Quote:
Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen......
Dan krijg je dat je alleen aandacht wil, of medelijden. Of het wordt gebagatelliseerd, als slechts wat hoogte en dieptepunten die iedereen wel heeft. dus je moet je niet zo aanstellen. Zoals jij doet.

Jammer voor de mensen die dat denken.

Maar míj helpt het wel.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 september 2011, 03:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 23:14

En als Chris niet had gerageerd, hád ik nu helemaal niets opgeschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 23:11

@WILLEMIJN: Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen......
En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he?
Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......

Quote:

Helemaal niet iedere keer, lang niet iedere keer, dit is het enige topic wat ik hierover heb geopend.

Omdat ik aan het verwerken ben. Mijn leven nog steeds niet heb, hoe ik het hebben wil. en als een soort bescherming. Als ik het opschrijf en ik weet dat christenen het lezen, voel ik me sterker. Want dit blijft een gevecht. en ik heb verder geen een familie.

En ik blijf de neiging houden in het dagelijkse leven om wat anderen willen belangrijker te vinden. en juist daar ben ik mee bezig. Ik ga nu weer met mensen om. en ja, dan wil ik leren voor mijn eigen mening op te komen, en niet dingen doen, omdat anderen dat willen.
En dan helpt het als ik nu en dan hier wat kwijt kan.

Quote:
Ik zei niet dat in vergelijking met mijn verhaal anderen hun verhalen perfect lijken.
Ik had het alleen over Chris, en ik ken jonge mensen en hun ouders, die in liefde en respect worden opgevoed, en kunnen opgroeien.

En als jij mijn verhaal wil bagatelliseren als 'slechts' wat hoogte en dieptepunten die iedereen wel heeft is jou zaak....
Ik vecht nog steeds elke dag, en ik heb mazzel dát ik nog leef....

En hier, nu en dan iets opschrijven helpt mij.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 september 2011, 03:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:47

En voor de mensen (zeker de zogenaamde christenen) die nu weer gaan zeggen "dat je zo niet over je vader hoort te praten". Daar zit ik al op te wachten, zo vaak gehoord....

Het is juist veel erger dat een vader(ouders) de dader is, ook seksueel misbruik, al vanaf mijn 1ste herinnering....

Want is een buurman de dader van het een en ander, kan je naar je ouders voor troost en support, maar was als je ouders zélf daders zijn...?????

En, juist doordat gezeik van 'zo praat je niet over je vader, ouders', is het juist nog een taboe. Niemand durf nog zijn mond open te doen, want het is je vader.....Om ziek van te worden...

Dan is het toch nog veel erger.......

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 september 2011, 03:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:38

@SHANITA130: Als ik je verhaal lees, dan denk ik echt "wat een rotleven heb je zeg". Ik weet niet hoe je zo iets vol kan houden(ik heb bijna een perfect leventje, dus ik weet echt niet hoe je met zo iets om kan gaan).

@CHRIS212: Ja, dat denk ik ook. Ook toen ik 22 als jij was en jonger.
Mijn nichtjes, 2 zusjes hadden een ideaal leven. die konden lekker leren. Eigen kamertje. Ook al zaten ze daar met zijn tweeën op. Gewoon, de vader deed moeite, verbouwen zodat ze konden leren. Gewoon gezellige, integere vader.

Ja, ik kon via cito toets naar VWO, dat wou mijn vader niet hebben. Jaloers en afgunst hoorde ik later van psycholoog. Dus, ik naar mavo-brugklas. alleen maar tienen, negens en soms een acht. Dus ik kon naar 2 havo, en gelijk hetzelfde jaar na kerst en oud en nieuw naar 2 VWO. Ook alleen maar achten, negens en tienen.
Ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Mijn vader was echt woedend dat ik die hoge cijfers haalde...

Toen zei mijn vader(die ik overigens al ruim 10 jaar nooit meer zie)dat ik twee krantenwijken moest lopen en zeggen dat ik 16 was, Ik was 12 en 13 jaar. Je had toen nog geen id controle zoals nu. Dus ik als enige klein meisje tussen jongens van 18 enzo. ik had 2 krantenwijken, en ik was aan het leren tot 12 á 1 uur. en ik moest om 4 uur op staan, om helemaal in mijn eentje naar Amstelveen te fietsen, Bang dat ik was...Ja, na een paar maanden kreeg ik een burn-out, ja, dat besef ik nu, toen zag ik dat nog niet zo.

En een geschreeuw voornamelijk omdat die twee krantenwijken niet lukte. En mijn vader is gewoon Nederlander.
Als ik die krantenwijken niet zou doen, mocht ik niet naar school.
Mijn moeder zei er ook niets van, dat ik zo vroeg opstond. Maar als er een feestje was van school, wat tot 12 uur duurde, dan was ik de énige die om 10 uur werd opgehaald, want mijn vader wou vroeg naar bed...!!!

Toen ging ik nog even weer naar een mavo, dat ging dan weer wel, dan weer niet. Of hele hoge cijfers, of ik leerde helemaal niets. Ja, de sfeer in huis. als mijn vader aan me zat, dan zei ik van klootzak blijf met je #.... van mij af. Ja, en dan was ik degene die de boel in huis terroriseerde. Dat zei hij, ook naar familie toe...
Toen mijn vader erachter kwam dat ik in Amstelveen al op mijn 16de een uitkering kon krijgen, kon ik, meteen toen ik 16 was vertrekken. en hij zat uit te rekenen hoeveel hij zou verdienen als ik weg was, met kinderbijslag erbij...!!
Toen ik nog geen paar dagen weg was, hadden ze de muur tussen de kamer van mijn broertje en mij ertussen uit laten halen, dan zou mijn broertje een grote kamer hebben. Die werd ook mooi opgeknapt.
Mijn broer en mijn moeder zaten tot voor kort, nog steeds tegen mij, dat ik zo dom ben dat ik in de wao zit, en mijn opleiding niet heb afgemaakt.
Mijn broer(tje) is echt verwend, met name door mijn moeder. en hij loopt mij al jaren te pesten, dat hij lekker wel werk heeft, en dat ik mijn vader moet vergeven. en dat zijn vader zo goed voor hém was. en hij zegt dat ie zich dingen niet herinnerd, dingen die hij moét weten, Mijn psycholoog zegt dat ie gemeen is, en dat hij het zich natuurlijk wel herinnerd. Ik moest het contact verbreken met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder is gescheiden, maar ik mag niet op haar verjaardag komen, waar oa mijn nichtjes wel komen, omdat ik van een uitkering leef..!!! Dat soort dingen.
En toen ik dat deed, contact met hun verbreken, verdween de verschrikkelijke angst die ik jaren élke ochtend had...

Ja, en zo kan ik wel een een boek schrijven.

Ik zie het zo: ik ben lang niet de enige. Op zo'n forum als dit, krijg ik echt wel al veel mail...En ik liep een paar jaar geleden al de lotgenoten groepen in Nederland af, met mijn auto, dus ik wéét dat ik niet de enige ben.

Natuurlijk is en was het leven voor mij veel moeilijker dan de gemiddelde Nederlander. En toch heb ik ook mooie dingen mee gemaakt.

En ik ben zelf wel heel blij, dat er mensen zijn, zoals jij die wel een bijna perfect leventje hebben, dat meen ik echt!!!!

Dank voor je reaktie!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 september 2011, 08:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 10:27

JOAN712 schreef:
Ik heb ook zeker geen wrok ofzo. Gelukkig niet.
Het heeft zijn tijd nodig, maar het gaat de goede kant op!! En er zijn ook mooie herinneringen.

Ik heb ook geen wrok meer.

Maar ja, het heeft wel één jaar en 3 maanden geduurd.

En ik heb het gevoel dat ik brokstukken bij elkaar moet zoeken.

Maar ook goede herinneringen.

Nou, nu kan ik doen, wat ik niet kon, met anderen omgaan.
En weer dagbestedingen oppakken. (WAO)

Ik zag niemand meer alleen hem....Met iedereen waar ik mee omging, commentaar, en redenen waarom ik met degene moest breken.

Hij had bijvoorbeeld een tekst uitgeknipt, uit een of ander tijdschrift, ging zo: "ik heb alles opgegeven waar ik van hield, zodat ik misschien jou liefde zou winnen", zoiets. en dat was dan op mij van toepassing.

Ben zo gemanipuleerd, heb mezelf laten manipuleren. Gewoon blind.

De (zo je wil 'mijn') waarheid. Ja, die moet ik inzien.

Heeft niets te maken met 'slechte' dingen over hem opnoemen. dit even voor de zekerheid. Niet naar jou toe.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 10:02
BerichtOnderwerp: Angst

Die groep vallen ook door de mand met échte problemen.

En voor het geval mensen zich aangesproken voelen: niet álle groepen natuurlijk....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 09:55
BerichtOnderwerp: Angst

Quote:
ROADY641 schreef:
Ik noemde een paar dingen algemeen hoe er op het forum wordt gereageerd...

Ik kom er prima uit hoor.... Je neemt iets aan dat niet waar is.
En uiteraard zit ik in een "proces". Wie niet?

Ik legde alleen het linkje tussen angst en anti-depressiva.
Dat mag toch?

Want de enige reden dat mensen dat spul slikken, is omdat ze de angst niet durven te ervaren.... Toch?

Het zal me niet verbazen dat er meer mensen zijn die dat spul slikken die gereageerd hebben op dit onderwerp.
Het verklaart voor mij de soms felle reacties op dit onderwerp.
Hoe harder iemand schreeuwt...

Ik sluit dit topic af met een stelling:
Gooi je antidepressivum in de prullenbak, en ga doen wat Jezus van je vraagt. Dan ben je er zo weer boven op...

Quote:
ERIKA: Kan zo kwaad op jou worden he!!!!!!
Heb je enig idee waarom ik aan die medicijnen zit??NEE
En nee Roady het is niet hoe harder iemand reageerd!
Waarom er samen met mij mensen reageren zijn erbij waarvan ik zeker weet dat ze het niet hoeven te slikken en die reageeren omdat jij zo ongelooflijk radicaal reageerd!

En dan gooi de antidepressiva in de prullenbak en doe wat Jezus aan me vraagt!!
Man denk na dit zijn zeer kwetsende en pijnlijke opmerkingen waarmee je WEER suggereerd dat mensen die antidepresiva gebruiken niet op hun Heer vertrouwen jij durft erg veel te beweren!!

Zo kwaad was ik ook aantal jaren geleden. Zelfde redenen.

Een vriendin van mij, die heeft anti-psychotica. En die was eigenlijk door mij gaan geloven. Die ging naar een gemeente bij haar in de buurt. Een gemeente die erg veel reklame maakt voor zichzelf. Ook met borden langs de weg enzo.

Nou ja, ze ging dus, helemaal uit haarzelf naar zo'n gemeente.

Na de 'dienst' gingen mensen haar van alles vragen omdat ze nieuw was.
Toen zeiden ze ook van dat ze haar medicijnen niet meer moest slikken.

Zelf ben ik die dingen ook meegemaakt, van dat stoppen met medicatie.
Ik luisterde niet eens meer toen, Ja, je gaat wennen aan die dingen als je er lang inzit. Alleen iemand van 'buiten' kan zien dat er het een en ander niet klopt.

Héél gevaarlijk. zowieso moet er eerst zorgvuldig afgebouwd worden. áls er al van afbouwen spraken is.

En ineens stoppen is heel gevaarlijk.

Weet je, die groepen beloven vanalles. als je(iemand) dan doet wat ze zeggen, en je bent niét van je dingen af zeg maar, ga je aan jezelf twijfelen. zoals ik eerst, jaren geleden.

En ik heb járen gedaan wat ze wilden. Het voelt als jaren verspilt. Ja, dat zóu dan wel niet, maar zo voelt het.

Ik zat eerst ook, toen ik nog gehersenspoelt was, zo te doen...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 september 2011, 10:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 09:24
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
Gisteren de hele dag geslapen en nu weer actief Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Hoi Erika,

Ik begin m'n leven op te pakken, en weg te gaan en dingen te doen met mensen.

Nadat ik een tijdje veel in mijn huis zat.

Die slaapsmiley vind ik gewoon leuk, had niet met slapen van doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 18:51

ZEELAND736 schreef:
Heb even het een en ander gemist...i.v.m vakantie...maar deze opmerking( noem het raad) vind ik toch wel heel lief!!!!!!!!!!!!!!

Ach...mijn ex heeft ook een lichte vorm van autisme...en toch...
Ik heb veel meegemaakt, maar vaak denk ik nog aan hem...maar in de vorm van medelijden...De liefde voor een medemens is gebleven...en ook een ex...is een medemens!!!!

Ja, je blijft toch ook van zo iemand houden, heb ik ook.

Ook al kan het niet meer, zeg maar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 18:32
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam

ROADY641 schreef:
God zal je aan deze uitspraak helpen herinneren ...

ERIKA: Dit klinkt alsof God een wrekend God is en dat is Hij niet!

Ja, en hij doet net alsof hij wéét wat God zal gaan zeggen

Ik ken dat van jaren geleden: zo van God zei dit en dat tegen mij over jou, zo van dat je dat en dat moet doen, of juist niet moet doen...

Zieke smiley

God spreekt tegen een ieder persoonlijk tot zijn/haar hart. Dat kan een ander niet weten!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 18:14
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

JOSINA022 schreef:
Wanneer ik naar de lijst kijk, zitten er mensen tussen vanuit jouw regio. Misschien kun je wel meerijden?

Hoi Josina!

Ja, gewoon @#$ zonder auto. Elke keer afhankelijk en vragen of iemand je naar huis kan brengen. Komt bij dat ik 's avonds niet alleen over straat durf.

Ik ga vanavond ook naar een vriend, die heeft me uitgenodigd. Maar ja, hij kan me niet naar huis brengen, want hij drinkt. Niet veel hoor, drie glazen ofzo, maar ja, dan kan je toch al niet meer rijden.

Nou ja, nu kan ik daar op de bank slapen. en ik ken 'm al lang, dus ik voel me erg veilig daar en ik kan mezelf zijn. Maar ja, bij anderen is vaak de reden dat ik niet kwam, omdat ik geen auto meer had. Ik was ook jaren een auto gewent.

Maar even to the point, ja, als ik misschien mee kan rijden, en mee terug kan rijden dan wil ik wel komen.

Ik zie het wel.

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 15:06
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

JOSINA022 schreef:
Wees welkom, zowel hier als met de strandwandeling!

Ik wil ook wel mee, omdat het pas in november is, dus niet gelijk over een paar dagen, kan ik dat wel inplannen.

Ik heb alleen geen auto op dit moment...

Hoe moet ik daar dan komen Smiley die vol vragen zit

En ook niet onbelangrijk...hoe moet ik terugkomen Smiley die vol vragen zit

Verder lijkt 't mij wel heel erg leuk Engeltje smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 13:49

JOAN712 schreef:
dank je Shanita, maar niet iedereen kan goed met deze informatie omgaan zo is gebleken, vandaar dat ik het bericht heb verwijderd.
Ik heb overigens ontzettend veel om de persoon in kwestie gegeven.

Het blijft pijnlijk en vervelend (zacht uitgedrukt) als je met iemand moet breken waarvan je houdt..

Je zal wel moeten, ik ken dat. Bij mij was er spraken van iets anders dan autisme, maar ja, toch zie ik wel enkele raakvlakken.

Als je niet zou breken met zo iemand zou er je zelf psychisch aan onderdoor gaan.

Ik merk het aan mezelf, ik loop weer met een glimlach rond een groot deel van de dag. Mensen met grote karren laten me voorgaan in de supermarkt. Mensen op straat maken praatjes met me.
Mijn uitdrukking is weer zoals eerst.

:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 23:30

JOAN712 schreef:
Ik heb mijn bericht verwijderd om bepaalde redenen

Ik heb het gelezen, en ik vond het een heel goed bericht!
Duidelijk en met herkenning.
En ik heb weer wat erbij geleerd. Omdat die diagnose tegenwoordig vaak wordt gegeven, en ik ook wat mensen ken die het hebben.

En inderdaad, als je niet te close met ze bent, merk je er niets van.

In ieder geval toch bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 23:18

PIETER649 schreef:
Ik denk dat jij het goed begrepen hebt.
Zelf heb ik ook vaak de houding van: rol maar om, wees er gelukkig mee en de groeten tot nooit weer ziens.
Bevalt mij prima en "zullie" zien maar!

Quote:
Ik denk dat jij het goed begrepen hebt.

Dank je!

Quote:
rol maar om, wees er gelukkig mee en de groeten tot nooit weer ziens.
Bevalt mij prima

Dat heb ik ook en dat bevalt mij ook prima!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 23:14

COOTJE711 schreef:
Beste Shanita,
Wat een heftig verhaal schrijf je hier.

Vergeving wordt inderdaad vaak als opdracht gezien maar kan me voorstellen in sommige situaties dat dit erg moeilijk is.
Vooral als de 'dader' geen spijt van zijn daden heeft...

Naar mijn idee is het belangrijk om (verschrikkelijke) ervaringen een plaats in je leven te geven zodat je de problemen kan verwerken.
Hopelijk mag je hierbij dan de steun van God ervaren.
Daarna kun je tot vergeving komen. Naar mijn idee niet andersom!

Ja, en komen tot vergeving heeft derhalve tijd nodig. Ik denk zelf, dat in mijn geval mijn leven té kort is, om de verschrikkelijke ervaringen een plaats te geven. En het te verwerken. Ook met de steun van God.

Ik zeg niet dát het niet kán met de steun van God.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 215 216 217 218 219 220 221 ... 235 Volgende
Pagina 218 van 235