Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:44
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
PETRA944 schreef: | Ik snap het ook niet, zoveel heterosexuelen zijn ook verkeerd bezig met sex, als cristen kun je je gewoon tussen zondaren begeven, hoe kun je anders het licht van jezus laten schijnen tussen zondaren |
Ik lees het ook met grote verbazing Petra......schijnt allemaal te kunnen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je legt me woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb. Ik heb geschreven dat ik mijn twijfels heb, maar ik heb niet gezegd dat ik iemand daar om veroordeel. Een mens is meer dan zijn geaardheid, en de mens die erachter zit is in mijn ogen veel belangrijker. Maar we hebben het hier specifiek over homoseksualiteit, en dat is mijn ogen slechts een deelaspect.... |
Dat herhaal je heel vaak Chatuliem dat mensen je woorden in de mond leggen....ligt dat aan de mensen of aan jou?????? Je veroordeelt niemand maar zegt wel de vreselijkste dingen in naam van God........
En nogmaals: ik veroordeel jou ook niet omdat jij denkt in tongen te spreken? Net zo min als ik homo's in relaties van liefde en trouw niet veroordeel omdat dat een zaak is tussen God en hen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:35
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Als je ongemakkelijk erbij gaat voelen dan is het vrijwilligerswerk niet leuk meer om te doen dan zoek je wat anders wat bij je past. Mocht af en toe getuigenis geven aan haar maar ze stond er niet open voor dan moet je het stof van je voeten afvegen en verder gaan met je leven. Dat ze ander geaardheid heeft ik had haar lief maar haar daden in praktijk heb ik een gruwel van.
Mannen die met mannen liggen evenzo vrouwen met vrouwen = ZONDE
<><
Zwaan |
Als je de Bijbel zo goed kent als dat je schrijft weet je ook vast dat bij mannen liggen niet altijd betekent dat ze een verhouding hebben he? In die tijd woonden mannen ook wel met vrouwen samen zonder verhouding of wat dan ook....en als je dan je zelfbeheersing bewaart is dat een toppunt van trouw aan God......
En vrijwilligerswerk is toch om te werken? Als je op je werk iemand tegenkomt die je niet mag of ongemakkelijk bij voelt vertrek je toch ook niet zomaar??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:37
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Ik heb het hier al eerder geplaatst maar hier kan je nooit genoeg van krijgen.........in november ga ik naar een optreden van haar in het Concertgebouw en kijk ik erg naar uit......
http://youtu.be/F6h4Lcu5QfE
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:19
Onderwerp: EigenZondeTopic
|
|
|
PIETER649 schreef: | goed plan... maar dan ook hier zwijgen over andermans zonde, oke? |
Alleen hier of forum breed?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ben niet lenig genoeg meer voor de krokodil vrees ik |
Veel oefenen he? iedere avond even in de kroko....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 19:04
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Geslaagd voor mn examen In een heel druk jaar met 2 zorgenkindjes (1 blijkt asperger te hebben en de andere had/heeft een motorische ontwikkelingsachterstand) tussendoor toch maar mooi voor elkaar gekregen. Stiekum ff trots op mezelf |
Annette, je bent een kanjer.....sowieso al dat je daar al aan begint..... Proficiat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 15:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Even opgezocht... best een mooie:
|
Moet je daar ook ijzeren handschoenen bij aantrekken?
Maar als ik katten leuk zou vinden vond ik deze prachtig........
Maarre, we zijn wat off topic geraakt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 14:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik maakte me al zorgen. Niet aan katten beginnen dus ... |
Wist je wel dat Chatuliem ook een merk van een kat is?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 12:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En toen was het maandagmorgen.... Ben blij dat ik hem anders begonnen ben.....!!!!! |
Wat bedoel je nu te zeggen Zeeland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 12:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En ga ik dan lopen te klagen als je commentaar levert? Het is gewoon jammer als je voortdurend de discussie naar jezelf toe haalt, dat doet niemand goed.. |
Je klaagt voordurend Chatuliem, je opmerkingen doen het forum geen goed, realiseer je dat eens......... Sommige opmerkingen plaatsten heeft totaal geen meerwaarde.....Waarom moet je zo nodig een stuk wat ik mooi vind weer esotorisch noemen? Behalve dat het dat niet is komt het wat stokerig over......ik heb een mooie discussie met Bastiaan, wat doe jij weer? Moet er weer zo nodig wat vervelends over zeggen.......Laat een ander eens..... Zal ik je nu ook iedere keer lastig vallen met yoga? Of wat ik vind van praten in tongen? Of dat ik evangelie gemeentes niets mijn ding vind? Respecteer een ander zijn/haar mening eens, net wat Annette al schrijft.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ze dat zou doen, zou ze niet voortdurend er op terug willen komen. Van mij kan je veel zeggen, ik geef mijn mening, en zeg daar heel vaak bij dat het mijn mening is. |
Dat ik yoga prettig vind en in tongen spreken raar vind is ook heel gewoon mijn eigen mening Chatuliem........ en soms vind ik jouw stukken zo verderfelijk dat ze dat commentaar nodig hebben.....(ik citeer nu iemand...)
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 1 oktober 2012, 11:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ze dat zou doen, zou ze niet voortdurend er op terug willen komen. Van mij kan je veel zeggen, ik geef mijn mening, en zeg daar heel vaak bij dat het mijn mening is. |
mijn mond viel net even open.......niet te geloven.....ik kom er op terug.....nou ja.... Ga mijn slaapkamer maar poetsen, lijkt me verstandiger.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 1 oktober 2012, 11:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:17
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ja, ik begrijp het verhaal; toch is de tong geen wapen. Daar zit toch wel een essentieel verschil in. Maar das te diepgaand en volledig off-topic.
Ik vind niet dat Zwaan zich heeft schuldig gemaakt aan de zaken genoemd onder jouw linkje. |
Dat zal wel niet want jij vind het humor als iemand een vogelspin hier neerzet met die tekst erbij......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben vanmorgen opgestaan met goed nieuws. Nee hoor, ik mopper niet. Als jij nu eens ophoudt met iedere keer over tongentaal te praten, of over yoga, kunnen we het met ons allen nog gezellig houden. |
jij , jij ,jij, en wat doe jij? ik heb het woord yoga tegen jou niet in mijn mond genomen en mag ik niet zeggen dat ik tongentaal niet ethisch vind terwijl jij wel van alles mag vinden over mijn christen zijn Begrijp ik je nu goed???? Je bent nog niet goed wakker geloof ik.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 1 oktober 2012, 11:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 10:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk eerder dat dat voor Wmijn geldt, Annette. Die klaagt voortdurend over het onbegrip, ik niet. |
Ook goedemorgen Chatuliem, goed geslapen?????? Wat begin jij de week venijnig zeg......maak er eens een mooie week van zou ik zo zeggen......zonder al te veel gemopper....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 10:54
|
|
|
JOL252 schreef: | Woorden hebben kracht. De tong is een wapen, wat kan helen of vernietigen. Je kunt er mee zegenen en vervloeken. Onze taak als gelovigen die de Liefde (is een persoon, is Jezus) kennen is elkaar te zegenen en niet te vergelijken met dergelijke voorbeelden om aan te duiden hoe je een persoon beleeft. Het is maar waar je je gedachten mee vult (Zwaan).
Ik noem het maar even... want ik word hier een beetje triest van ... |
Het is ook een verdrietige zaak als mensen dit hier neer zetten en dat sommigen dit nog onder het kopje humor willen zetten...... En waar we zo'n boeiende discussie hadden waar je veel van kon leren ook al lagen de meningen mijlenver uiteen is dit weer verzandt in dit soort zaken....... Echt om triest van te worden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 10:34
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Slechte moment hadden we al vroeg vanmorgen, mn dochter die om half acht naar de bus moet stond om twintig over zeven naast mn bed: mam, we zijn het verslapen. Dat werd dus rennen geblazen, en als mn dag zo begin komt het meestal niet meer goed. |
Op yoga leer ik dan....even aarden, rustig ademhalen en het komt wel weer goed.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 10:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Om aan te geven dat ondanks de prachtige toon van het stuk er listig addertje onder het gras zit. Het gaat in mijn ogen dwars tegen alle principes van Gods Woord in. |
Dat vind ik nu als jij het hebt over in tongen spreken.....maar dan zet ik er toch ook niet zo'n flauwe reactie op? Waar ben je dan mee bezig vraag ik me in alle ernst af?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 10:31
|
|
|
CARMEN073 schreef: | LOL! Waar zit de "Vind ik leuk knop!" |
Vind je dit echt leuk????? Tja, ieder heeft zijn eigen gevoel voor humor denk ik dan maar.....misschien druk ik wel op de niet ok knop.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 09:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja een esoterisch stuk spreekt jou wel aan he... |
Waarom schrijf je dat nu? We denken verschillend maar moet je daar nu zo flauw over doen? Laten we elkaar accepteren in onze opvattingen en dat elkaar ook gunnen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 08:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Goedemorgen
Nou, mijn eerste zonde heb ik al overwonnen vanmorgen.
Ik ben vroeg opgestaan.
Dus niet wat ik wel had zo lang mogelijk blijven liggen, daardoor ook mijn contract verspeeld bij een vrijwligerswerk.
Ja, want het is altijd moeilijker om op te staan als je weet dat men niet boos op je wordt, je niets kan maken.
Toen ik een keer een tijdje in een hotel werkte en ik om half 6 moest beginnen, ja, toen kwam ik mijn bed wel uit, ik hoefde alleen maar aan dat boze gezicht van mijn chef te denken...dat was al genoeg om op te staan. dus had ik een behoorlijke stok achter de deur. Want als ik niet kwam, nou dan werd ze boooos...ja, want zó vroeg kon ze niemand anders krijgen van het uitzendburo, je moest ook altijd daarom een dag van te voren zeggen als je ziek was. en dan toch een dag komen werken.
Maar ja, zo'n 'stok' heb je niet met vrijwilligerswerk, iig láng niet in die mate.
Ja, als ik een paar weken weer op kom dagen heb ik ook mijn contract weer.
Ja, eerst kon ik ook niet vroeg opstaan....tijdje wel, tijdje niet, maar ja, ik had laatste tijd dat ik het wel kon, maar gewoon regelmatig die wekker later zette of uitzette. En lekker bleef slapen, gat in de dag...
Dus ja, dat valt nu bij mij onder luiheid.
Daar staat het een en ander in in spreuken daarover. Spr. 15 Luiheid doet in diepe slaap vallen en de trage moet honger lijden. Prediker 18 Door luiheid valt het gebinte(balken van een gebouw) ineen en door slapheid der handen wordt het huis lek.
Klopt wel deze teksten: als ik bijf liggen ben ik niet gezellig onder de mensen, ik kan dingen, 2de hands dingen met korting krijgen, is namelijk zaak met 2de hands dingen. Maar zitten regelmatig hele mooie dingen tussen, vergis je niet ;) Ja, want ik heb net bijna alles bij het grof vuil gezet....
En ook, als ik op tijd opsta, dan heb ik meer zin en tijd om me huis bij te houden en dingen doen die ik nog wil doen in mijn huis. zoals schilderen, plinten, muren plafond, en ik heb wat ideeën..
Enzovoort.
Ik moet zeggen, het valt me wel heel zwaar hoor, zo vroeg, maar heb 't er voor over, ik weet als ik dat gewoon iig vier dagen in de week doe, dat ik me dan gewoon veel beter voel uiteindelijk. |
Mooi hoe je dat schrijft....het merendeel der Nederlanders wordt 's morgens op een bepaalde tijd op een bepaalde plek verwacht Shanita, laat je dat tot troost zijn....... En geloof me, dat went nooit..... En vroeg opstaan blijkt een crime voor de meeste mensen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 1 oktober 2012, 09:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 08:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Homoseksualiteit “Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.” (Lev. 18: 22). Het lijkt duidelijker dan het in werkelijkheid is. Veelal wordt deze tekst (en anderen, zoals Lev. 20: 13) geïnterpreteerd als een duidelijke verwerping van homoseksualiteit. We moeten deze teksten echter wel in hun verband en culturele context lezen, ‘want het hermeneutische principe van de Bijbel is niet algemeenheid maar contextualiteit’*6. In de omringende Egyptische en Kanaanitische culturen weelde de homoseksuele (tempel)prostitutie. Kinderen werden aan de Moloch geweid, zelfs dieren werden misbruikt voor deze religieus-seksuele praktijken*7. Orgiën waren een soort van eredienst. De fallus werd verheerlijkt. In die context zegt Mozes dat het een gruwel is in Gods ogen. We moeten ons terecht afvragen of daarmee elke liefdevolle homoseksuele relatie wordt bedoeld.
Het komt ook niet overeen met het volledig mens worden. Als mens mag je jezelf ontplooien. Je mag zijn wie je bent. Waarom zou dat niet gelden voor de homofiele medemens? Waarom zou hij zich niet mogen ontwikkelen tot volledig mens? Seksualiteit mag niet worden onderdrukt! De mens is geroepen om vrij te zijn. Een nieuwe levenswandel betekent niet dat de homofiel zijn gevoelens onderdrukt, maar dat hij een grondhouding van respect voor de ander koestert. Intimiteit en seksualiteit mogen een uiting van liefde zijn, nooit van dwang en onderdrukking. Dat geldt trouwens voor alle mensen, niet alleen voor de homofiel. De nieuwe levenswandel betekent dat je jezelf accepteert en aanvaart zoals je bent. Je mag jezelf zien in het licht van de Eeuwige, gewassen door het bloed van Jezus Christus. Deze God zoekt de verlorenen en redt de onderdrukten. Hij wil jou kennen zoals je bent. Bij hem mag je jezelf zijn, met je eigen specifieke seksualiteit.
En dan natuurlijk niet pedofielie, waarmee je kinderen beschadigt, maar gewoon 1 op 1 volwassen relaties.
Maar, hoe zit het dan met Adam en Eva? “Toen zei de mens: Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; deze zal “mannin” heten, omdat zij uit de man genomen is. Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot een vlees zijn.” (Gen. 2: 23 en 24). Hier wordt toch heel duidelijk geleerd dat man en vrouw voor elkaar geschapen worden? ‘God created Eve, not a Steve.’ Zei een bekende Amerikaanse theoloog eens.
De vraag is of er ons hier wel een normatieve vaststaande levensordening wordt geleerd. Volgens mij gaat het daar helemaal niet om in dit verhaal. De logica van het verhaal vraagt er nu eenmaal om dat het menselijk geslacht met een man en een vrouw begint. Anders had de mensheid niet kunnen ontstaan. Heteroseksualiteit wordt hier als vanzelfsprekendheid verondersteld, homoseksualiteit is onbekend. De reden dat God Adam een vrouw gaf was trouwens om hem een hulpe tegenover te geven “Het is niet goed dat de mens alleen is. Ik zal hem een hulp maken die bij hem past.” (Gen. 2:18).
De bankring der eenzaamheid wordt doorbroken. Volledig mens worden kun je niet zonder andere mensen. Waarom zou een man geen hulp tegenover een man, een vrouw geen hulp tegenover een vrouw kunnen zijn?
In veel christelijke kringen wordt homoseksualiteit gezien als een gevolg van de zondeval. Deze gedachte is echter onbijbels en dus verwerpelijk. De zondeval is niet zomaar een daad van ongehoorzaamheid van Adam en Eva, maar een gebeurtenis die een catastrofale betekenis had voor heel de schepping. Er is niets dat niet op de een of andere manier aangetast is door de verwoestende gevolgen van de zondeval.
De zondeval heeft dus ook gevolgen voor de menselijke seksualiteit, en ook hier, voor alle seksualiteit. Heteroseksualiteit is net zogoed als homoseksualiteit onderhevig aan de gevolgen van de zondeval. Verlossing betekent dat ook de seksualiteit weer tot zijn oorspronkelijke doel wordt gebruikt. De nieuwe levenswandel impliceert niet een richting van heteroseksualiteit, maar een richting waarbij je jezelf en je partner het meest recht doet. Het gaat God erom dat je volledig mens wordt, dat je jezelf ontplooit tot wie je bent. Doe dus af het masker van ‘hetero’ als je een andere voorkeur hebt.
In Christus ben je een nieuwe schepping, dat wil zeggen dat je de nieuwe levenswandel mag gaan in het licht van God, waarbij je telkens zoekt naar harmonie met God, je medemens, de natuur en je eigen innerlijk.
Seks mag een teken van lijfelijke liefde zijn, niet van onderdrukking. Dat is de juiste richting. Nogmaals, het heeft niets te maken met welke voorkeur, maar alles met hoe je seksualiteit in je relatie(s) gebruikt.
Bron: http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm
Ik kan mij vinden in dit stuk. |
Mooi stuk Shanita!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 08:45
|
|
|
JOL252 schreef: | Beetje jammer deze reactie. Ik vind dit eindelijk een discussie waar ik wat aan heb in plaats van al het steken wat afleidt van het doel van dit topic. |
Ben ik met je eens....is er eens een boeiende discussie wordt er weer zo over gedaan.....jammer en ook totaal misplaatst......, zonde......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 1 oktober 2012, 08:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 21:59
Onderwerp: etentje Duitsland
|
|
|
PIETER649 schreef: | woon je in n klooster ofzo? |
daar zijn altijd wel logeerkamers toch? Gastenkamers.....? ben benieuwd waar Erika nu woont......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 21:58
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik slaap al de hele dag , geloof je dan zelf dat ik dàt uurtje dan net wakker ben? |
Ja, natuurlijk!!! Was spannend hoor......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 21:24
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ranzig en zo .... ach weer eens wat anders dan alle mensen die als ergste zonde het negatief denken over een ander vinden.
enne wij hebben allemaal ranzige zonden en gedachten ..... daar is ons brein helaas toen in staat, want wees eerlijk ....... thee drinken met zijn tweetjes ( nu even ongeacht sexe of geaardheid ) of .......iets verder gaan dan dat , wat is die strijd toch zwaar soms. |
Mag koffie ook? Ik drink alleen thee op hele nette visites.......
Oeps, off topic.....koffie drinken is geen zonde.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 30 september 2012, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 19:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er is in de tijd van de reformatie erg rigoreus gebroken met ALLE katholieke gebruiken. Zelf denk ik dat de biecht an sich best een goed iets was, tegen een vertrouwensman je hart ff luchten. Die absolutie hoeft er van mij dan niet zo nodig bij, maar t opbiechten geeft toch een opluchting lijkt me. |
Ben je daarom dit topic begonnen????? Voel je vrij.....
|
|
Naar boven |
|
|