ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 20:09
BerichtOnderwerp: Pinkstergemeente

ANITA324 schreef:
Pinkster gemeentes zijn zowieso occult beladen er zullen een enkel oprechte christenen rond lopen en puur en zuiver naar HEERE Woord naleven en de dingen toetsen zoals het staat geschreven.
Blijf het Woord Zuiver Recht Snijden.

Shalom,

Anita

Pinkstergemeentes zijn eigenlijk niet anders dan welke andere geloofsgemeenschap. Op elke gemeenschap is wel wat aan te merken, waarbij persoonlijke beleving en interpretatie altijd een rol spelen. Dit betekent niet dat zo'n gemeenschap direct occult beladen/satanisch of wat dan ook is.

En ja, er lopen in elke christelijke geloofsgemeenschap (en zelfs daarbuiten) oprechte christenen rond. Juist daarom moet wel altijd opgepast worden voor allerhande waardeoordelen over die andere gemeenschappen. Want je raakt nogal snel broers en zussen op een persoonlijke manier.

Elkaar wijzen op andere mogelijke interpretaties van zaken is prima. Als dat dan maar in een open gedachtenwisseling gebeurt! Daarbij is het wel goed om vragen die gesteld worden inhoudelijk te beantwoorden en niet enkel te verwijzen naar de Bijbel of iets dergelijks. Want dan stokt het gesprek meteen weer.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 18 november 2010, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 19:29
BerichtOnderwerp: De Problemen met Persoonlijke Woorden Van God

(Robbedoes873) Waarom de aanval openen als er een lange laptekst geplaatst word??
Als het te lang is en je wilt het niet lezen, Lees het dan niet maar open niet de aanval,
zo jammer en nergens goed voor lijkt mij Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 16:44
BerichtOnderwerp: Pinkstergemeente

CHATULIEM619 schreef:
Anita, ga je gang....

Jammer dat je afsluit met een dergelijke persoonlijke sneer.
Ja, er zijn wat stukken geplaatst door haar die de pinksterbeweging op de korrel nemen. Maar maak er niet meteen een zo persoonlijke vete van. Als je enkel en alleen de uitgangspunten had geplaatst had je een heel mooi open onderwerp aangemaakt...nu ligt er meteen een aanvalssfeer in...jammer...

Nu dus maar gauw inhoudelijk verder, denk ik maar zo...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

WILLEMIJN232 schreef:
Pieter, ik zit sinds kort op Bijbels Hebreeuws en ik begrijp van mijn docenten dat de Statenvertaling ook niet altijd bij de oorspronkelijke tekst blijft.......
Dus wil je het puur oorspronkelijk lezen? Misschien is er in duitsland ook wel Hebreeuwse les? Of de Naardense bijbel die blijft ook dicht bij de grondtekst......

Hoe lees je Hebreeuws oorspronkelijk, Willemijn? Een Jood heeft ooit eens uitgelegd dat elk Hebreeuwse woord meerdere betekenissen heeft. Zo kan het dus ook dat er vanuit 1 taal meerdere vertalingen bestaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: kanker

PIEKIE042 schreef:
ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt..
Nierkanker ..
Ik heb uitzaai in mijn botten.
ik ben medisch ongeneeslijk ziek.
Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan?
genezen of niet genezen?
ben benieuwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden..

Een heftig bericht. En ja, moeilijk om te dragen zo'n last. Maar toch ook wel mogelijk, zo merk ik bijvoorbeeld ook bij mijn moeder, die nu al ruim 8 jaar heeft te strijden tegen kanker. Ik bewonder al die jaren al haar doorzettingsvermogen en haar opgewektheid dwars door alles heen. Ooit al wel eens met haar hierover gesproken en toen kwam er toch uit dat juist haar geloof, haar liefde voor het leven als geschenk van God haar zo sterk maakt. Dat wens ik jou ook toe in deze tijd!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: Humanisme

WILLEMIJN232 schreef:
Wel mooi toch? Niet dat veroordelende.......?

Ja, heerlijk...meer zoeken naar wat je deelt met elkaar ipv altijd wat je scheidt!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 22:52

CHATULIEM619 schreef:
Het probleem is echter, dat hij de verlossing ontkent, omdat hij de zonde ontkent van de mens....
Een tweede probleem is dat hij het oordeel van God ontkent, en daarmee Zijn heiligheid.
Een derde probleem is, dat hij de Almacht van God ontkent en het initiatief volledig bij de mens neerlegt.

Een humanistisch christen is geen humanist pur sang...
De een erkent God wel, de ander niet...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 20:20

Wellicht is het goed om het afwijzen van de mening van Arend, waar ieder natuurlijk vrij in is, wel gepaard te laten gaan met argumenten. Nu wordt de gepubliceerde psalm direct afgedaan als godslastering, terwijl dit best meevalt volgens mij > zie ook mijn eerdere bijdrage waarin ik inga op de bewuste psalm.

Een humanistisch christen is overigens, Arend heeft er in zijn reactie op alle ophef ook al op gewezen, niet iemand die God ontkent, zoals door een aantal mensen hier veronderstelt wordt. Een humanistisch christen erkent God zelfs ten volle. De aandacht van een humanistisch christen ligt echter vooral op de intermenselijke verhoudingen. Een humanistisch christen is als het ware vooral gericht op de praktijk van alledag, een dader van het woord dat in hem is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: Wat zou jij doen als Jezus volgende week terug komt?

Zou ik werkelijk iets anders doen dan nu? Eerlijk gezegd denk ik het niet! Ik leef mijn leven als mens onder de mensen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:45

AREND003 schreef:
Psalm 2 van de 21ste eeuw

Waartoe leidt het woeden van de openbaringsgodsdiensten,
het rumoer van de evangelisten?
Tot niets.
De pausen, priesters, dominees, imams van de aarde komen in verzet,
de godsdienstige wereldmachten spannen samen
tegen God en de mens die het beeld van Hem is:
'Wij moeten God uitleggen en Hem in een boek opsluiten,
en de mens in boeien en banden vastbinden.'

Een goede schets van een stuk menselijk onvermogen, van het gevaar om naar eigen invullingen te grijpen...

AREND003 schreef:
God, die zeker niet 'in den hemel' troont, glimlacht,
God spot met dezen.
Als Hij al zou spreken zou Hij het doen in een bulderende lach,
en de Volstrekt Andere ieder mens verbijsteren:
'Ikzelf heb ieder mens gezalfd,
op de gehele aarde, mijn heilige planeet.'
Of God werkelijk een bulderende lach zal hebben om de reactie van de mens, weet ik niet, maar deze strofe geeft in elk geval wel aan wat ook in de Bijbel aangegeven wordt, namelijk dat God de mens als waardevolle kroon op de schepping heeft neergezet, maar dat de mens er geregeld een teleurstellende puinhoop van maakt en toch denkt goed bezig te zijn...

AREND003 schreef:
Ben je al bekend met de enige hemel van God?
Hij spreekt in de gedachten van ieder mens:
'Jij bent mijn kind,
Ik heb je vandaag verwekt.
Vereenzelvig je met Mij
en Ik schenk je ooit de geheimen van het heelal,
de uitgestrektheden van het universum tot je bereik.
Verbreek altoos stenen tafelen,
schep voortdurend nieuwe, levende,
levensbomen van jouw wil en hoogste hoop,
en je zult alles opbouwen tot één grote schatkamer.'

Klinkt heel vertrouwd: "kom tot Mij allen die vermoeid en belast zit en Ik zal u rust geven" en "zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid en al het andere zal u bovendien geschonken worden."

AREND003 schreef:
Daarom, dwepers, word verstandig,
wees gewaarschuwd, godsdienstige leiders van de aarde.
Onderwerp u aan de wetenschap,
toon de Schepper van de realiteit uw ontzag,
breng God slechts met bloemen en intellect uw hulde.
En bewijs eer aan de medemens met een kus,
laat hem scheppen, anders kwijnt hij weg, en uw weg loopt dood.
Want een gevangen mens raakt ontmoedigd.

Gelukkig wie rust vinden bij de God van het scheppende denken.

Doet me denken aan de tekst "gedenk Uw Schepper in uw jongelingsjaren"...

Al met al niet direct lasterlijke taal in mijn ogen. Voor degenen die dit wel vinden, lijkt het me goed om even duidelijk aan te geven waar dit in zit wat hun betreft, zodat we er met zijn allen open over kunnen blijven praten zonder met modder te gaan gooien. Wie wil deze uitdaging verder aangaan om met elkaar in gesprek te blijven? Knipoog smiley

Naast de inhoudelijke reactie op de gepubliceerde Psalm van mijn kant al even een reactie op een van de blijkbaar door meerderen gedragen opmerking:

Quote:
Eigenlijk geef je met je bijdrage zo duidelijk weer waarom humanisme en christendom onverenigbaar zijn. Bij humanisme is de mens zichzelf tot norm en heeft God verlaagd tot iemand waar je geen respect voor hoeft te hebben...
Ook zie je allergie voor mensen die de Bijbel als toetssteen voor hun leven hebben. Die worden als onverdragelijk beschouwd.

In mijn ogen is een christelijke humanist een contradictio in terminis. Een christen wil de Heer immers dienen, niet zichzelf.

In de door Arend gepubliceerde Psalm wordt de mens niet direct als eigen norm neergezet. De Psalm geeft overigens eerder aan hoe teleurstellend mensen met hun oorsprong om kunnen gaan dan dat God er wordt afgeschilderd om geen respect voor te hebben...

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 13 november 2010, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Arend

Een gewoon menselijk plaatje voor jou als jarige humanist...

...met een christelijk jasje

door je Gods zegen toe te wensen voor het nieuwe jaar,

dankbaar terugkijkend op wat je al hebt mogen ontvangen,
vol verwachting uitziend naar wat je nog te wachten staat,
volop genietend van je leven in het hier en nu!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 22:38

AREND003 schreef:
En ja.....humanistische christenen bestaan ook!

Ik vind dit een geweldige insteek, Arend!
Het stukje humanisme zorgt er eventueel voor dat een christen zich vooral richt op het vormgeven aan zijn levensopdracht middels intermenselijke betrekkingen. Voor sommigen betekent dit meteen het ontkennen van of voorbijgaan aan God, maar volgens mij is het meer een zo praktisch mogelijk maken van wat je gelooft...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Hey Sofie, wat een geweldig kadootje Knipoog smiley
Geniet ervan met volle teugen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

CROSSROAD317 schreef:
Kom op Frank, sinds wanneer is een gedachte werkelijkheid ?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Je hersens werken toch werkelijk? Clown smiley
Dus dan zijn gedachten werkelijkheid toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: bijbelvraagje

Quote uit Bijbelse Theologische Encyclopedie
Dit woord betekent eigenlijk "mijn meerdere" en werd gebruikt in de betekenis "mijn leraar, meester." Het was ten tijde van Christus de eretitel waarmee schriftgeleerden door hun leerlingen en andere personen aangesproken werden. {#Mt 23:7} Iemand bij zijn naam noemen betekende een gebrek aan eerbied. De schriftgeleerden gaven deze titel aan iedereen die leerlingen om zich heen verzamelde en deze in de godsdienst onderwees. Zo werd ook Johannes de Doper door zijn discipelen rabbi genoemd, {#Joh 3:26} en vooral Jezus door zijn volgelingen {#Mt 26:25,49 Mr 9:5 11:21 14:45 Joh 1:38,49 4:31 9:2 11:8} en door andere personen. {#Mr 10:51 Joh 3:2 6:25}

De veel vaker voorkomende titel didaskale ("leraar," in de (Statenvert. en NBG ‘51 "meester"), die Lucas altijd gebruikt, is niets anders dan de Griekse vertaling van het Hebreeuwse of Aramese woord rabbi. {#Joh 1:38}

Het voller klinkende "rabbouni," beter "rabboni" {#Mr 10:51 Joh 20:16} betekent eigenlijk hetzelfde, met die verstande dat rabbon tegelijk de gewone Aramese uitdrukking voor "heer" is, dus zoveel als "mijn heer" betekent.

"Rabban" betekent "meester," "leraar," maar ook wel "vorst," overste," en was in deze betekenis de eretitel van de opvolgers en verwanten van Hillel, met name van Gamaliël; aan hoofden van scholen buiten Palestina werd deze titel zelden gegeven. Palestijnse leraren noemde men gewoonlijk rabbi, Babylonische rab of mar.

Het gaat bij deze titel vooral om een erkenning van iemand als meerdere, waarbij de nadruk bij rabbi dan volgens mij vooral ligt op de mogelijkheid om van iemand te leren, waardoor je respect krijgt/hebt voor zo iemand.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties

ZINGA672 schreef:
Ai ai... Ik beken! Ik heb ut gedaan! Het was sterker dan ik.

Maar er waren verzachtende omstandigheden.

Ben blondt. Lachende smiley

Zou dat de Wilderstruc zijn Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:45

ZINGA672 schreef:
Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben? Engeltje smiley Engeltje smiley

Ambtelijke molens, Zinga...en bevooroordeelde rechters/officieren... Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:37

ZINGA672 schreef:
Hihi... volgens mij schat jij de RIVD iets te hoog in? Coole smiley met zonnebril

Oeps... als jullie nu 3 weken niets van mij horen.... Smiley met dichtgeplakte mond

Da's toch enkel de tijd voor het voorarrest Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 22:04

AREND003 schreef:
Oké, maar stelletje verkapte humanisten vraagt toch wel om een uitleg! Toch?

Welke uitleg? Waarom Feyenoord geen Ajax is??? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:43

Het humanisme richt zich vooral op de mens als waardevol wezen. Christenen zien de mens ook als zodanig, maar kijken daarbij nog even de coulissen, dus bij de Maker. Zo krijg je een andere uitgangspositie, maar wel met heel veel raakvlakken.

Of het humanisme werkelijk zoveel meer heeft gebracht als het christendom of de islam, valt te bezien. Elke overtuiging kent zijn extremen, dus dat zal ook gelden voor het humanisme...

@Pieter
Erasmus, belangrijk voorman van het humanisme, kwam uit Rotjeknor.
Amsterdam wordt nogal eens, zeker voetballend, geassocieerd met het jodendom, waarin christenen hun wortels hebben.
Je vergelijking is dus zo gek nog niet Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

WILLEMIJN232 schreef:
ik wil hier toch nog even op reageren henk.....Er heeft nergens gestaan dat Anita geen goed mens zou zijn......Er waren wat ongenuanceerde uitspraken die wat pijnlijk waren......
Jammer dat je dit zo opvat terwijl het nergens zo genoemd is.......

Jammer dat jij iets in mijn woorden leest wat er niet staat. Als ik zeg dat iemand een goed mens is (overigens heb ik de term waardevol gebruikt), zeg ik daarmee niet dat anderen beweren dat dit niet zo is!

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 10 november 2010, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:36
BerichtOnderwerp: Zondigen

DAVID923 schreef:
dat is een arminiaanse aanname. niet een Bijbelse waarheid ( en rasechte calvinist zegt dat God mensen uitverkiest).

niet om te zeuren of azijn te pissen, maar vond ik wel een nuance waard.

God kiest zeker uit, maar een mens reageert wel op die keuze!
Dat is nu juist het bijzondere van de mens...
...die dus geen robot is...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: Vergeven

CHATULIEM619 schreef:
En wij, die daar moeite mee hebben, krijgen de schuld dat we niet snel genoeg vergeven???

...zegt de man die altijd roept dat anderen zich niet zo snel aangevallen moeten voelen door zijn woorden...
...over geloofwaardigheid gesproken! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Waarom nu weer doorzagen op dit specifieke geval als de discussie al meer in algemene termen door is gegaan???

Nu dus aub weer gewoon terug naar het onderwerp vergeven in algemene termen!

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 9 november 2010, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:23

PIETER649 schreef:
klopt--- zolang ze nog niet dood zijn wel... daarna verwijs ik weer naar Jolan dr bijdrage

Maakt het werk van Jezus niet nutteloos in mijn ogen Knipoog smiley
Iedereen krijgt van Hem de kans om voor Hem te kiezen...
Da's toch een geweldig gebaar voor ons mensen die er maar al te vaak een zootje van weten te maken...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:19

JOLAN931 schreef:
Voor iedereen?

Dan zou Hij voor diegene die niet geloven dus nutteloos geleden hebben?

Is eigenlijk wel heeeeel off-topic hè

Nutteloos? Ook die mensen KUNNEN bij Hem terecht! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: Vergeven

ZINGA672 schreef:
Maar moet je iemand ook vergeven als zo'n persoon er zelf helemaal geen berouw van heeft? En ik doel nu niet specifiek op Anita, maar meer in t algemeen.

Vergeven is niet enkel iets voor die ander, maar vooral ook iets voor jezelf. Vergeven is ook een vorm van met jezelf in het reine blijven/komen. Dus is vergeven denk ik niet enkel afhankelijk van berouw van de ander of een vraag van de ander...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

DAVID923 schreef:
hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Ik vind dit niet echt een argument tegen de opwekkingsliederen, want ook in de kerken waar vooral psalmen en/of liederen van Johannes de Heer worden gezongen is wel sprake van die zgn. groepsdruk als je bijvoorbeeld kijkt naar de sta-momenten...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:07
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

ANITA324 schreef:
Daarom is het voor mij beter na 15 december niet meer te verlengen.
Men is beter van mij af men ziet mij liever gaan dan komen.

Ik blijf van jullie houden !!!
Dat is oprecht gemeend of je het geloofd of niet.

Velen hier nemen die laatste opmerking met warmte in ontvangst, Anita. En velen voelen hetzelfde voor jou...
...al zal het misschien niet altijd even duidelijk worden uit wat er gezegd/geschreven wordt...
Weet dat velen je zien als een waardevol mens met een geheel eigen visie en manier van overbrengen! Elders op het forum is dat ook al aangekaart door anderen...
...koester dat, welke keus je verder ook maakt!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:25
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

PIETER649 schreef:
De knuffel van vandaag is voor ANITA Lachende smiley

Enkele forumschrijvers zijn op volle toeren bezig haar af te zeiken.
Anita is op dit forum vaak genoeg open geweest over haar achtergrond.
Anita is geen universitair geschoold iemand, ze heeft Wajong, is dus officieel gediagnotiseerd als gehandicapt.
Hierdoor heeft zij een geheel eigen, unieke, manier van communicatie.
In al haar eenvoud heeft zij kracht aan haar geloof.
En ja, zoals iedere enthousiast gelovige probeert zij hiervan te getuigen, das haar goed recht.
Zeker op CM forum!!

Gun ook dit lid haar mening en als je het niet met haar eens bent, en jezelf gekwetst voelt.... bedenk dan eerst dat je zelf wellicht ook weleens kort door de bocht bent geweest, daarna dat wie zonder zonde is, de eerste steen mag gooien, en daarna dat je de PLICHT hebt om te vergeven.

Anita, voor mij ben jij een waardevol lid op cm, en ik zal jou en jouw inbreng missen als je gaat.
(hoewel ik jouw bijdrages van meer dan 50 woorden meestal ook oversla Knipoog smiley )

Ik (Does die via Henk mee leest) sluit me hier volledig bij aan...
Anita een dikke knuffel voor jou.
Ook namens Henk zelf Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 9 november 2010, 22:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 71 Volgende
Pagina 22 van 71