Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 15:26
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Als je 21 mei ook weer komt, dan ken je al heel veel mensen van gezicht, dus echt "onbekend" zijn ze dan niet meer.... En anders zal gastvrouw Hannah vast wel zo vriendelijk willen zijn om je voor te stellen aan die "maffe" CM'ers ....  |
En mag ze zeker en vast mee een liedje zingen. Of solo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 15:02
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
"In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten."
Sint Augustinus (354 - 430)
Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen. Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 20 april 2011, 15:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:41
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MVV749 schreef: | Ik vraag me zoveel dingen af. Om één ding te noemen:
Waarom is je uiterste best doen niet goed genoeg in deze maatschappij? |
Ik las vandaag nog een artikel waarin werd gezegd dat geld, titels en status veel belangrijker zijn. Dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:53
|
|
|
JOMALI106 schreef: | Je hebt gelijk Frank, daar was ik, met m'n dochters, 1 van! Ik ben inderdaad niet zo'n held en was er het liefst als eerste geweest maar dat ging helaas niet! Bij deze nog een hand van mij! Hoop het zo een beetje goed gemaakt te hebben! Voor mij waren het trouwens allemaal "onbekende mensen" groetjes Jomali |
...nadat ik het geschreven had en er pas dan over nadacht kwam ik ook tot de conclusie dat ik het ook niet zou durven. Tenzij het iemand is die ik al ken. Ook niet echt een voorbeeldig gedrag. Eigenlijk is dit ook een preek voor mezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 06:13
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Je privacy instellingen Frank ...of is het misschien, dat we teveel blozen naar de dames  |
Het zal dat blozen wel zijn...in de Skype heb ik privacy instellingen maar ergens anders heb ik dat nog niet gezien. Waar moet ik die dan zoeken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 06:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GRACE585 schreef: | kroten zijn rode bieten Frank en erg lekker met gefruite uitjes  |
Dank je wel, Grace. Ja rode bieten lust ik ook wel graag. Dat is zo'n groente die ze in België niet kennen. Toch niet als iets dat gegeten wordt met aardappelen... Pas toen ik in Zundert leefde heb ik het voor de eerste maal gegeten. Ik vind het heel lekker .
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 20 april 2011, 13:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 06:09
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | die belgische alvast niet, ik vraag het me af! |
Ik weet ook niet wat kroten zijn Marylien, anders zou ik het zeker en vast niet vragen. Misschien moeten wij er ook maar eens enkele Belgische woorden tegenaan gooien zodat de Nederlanders vragen hebben over bepaalde uitdrukkingen...
F
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:08
|
|
|
VISSER278 schreef: | Waarom is dat perse voor de winter? Alles wat op deze waslijst staat, ligt nu ook in de winkel hoor.  |
wat zijn kroten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:43
|
|
|
VISSER278 schreef: | ma. zuurkool met worst di. stamppot boerenkool wo. erwtensoep do. stamppot peen en juun vr. kroten met spek za. hoog tijd voor friet zo. daar gaan we nog eens over nadenken maar iig. geen brok olie
 |
Oké, dat is het menu voor de winter. Maar wat eet je deze week???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:13
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hee Frank, dit viel mij ook wel op... Maar weet je, stel dat er 100 mensen zouden komen, dan zou je toch echt niet als laatsten aan willen komen haha, want dat wordt namen onthouden en handjes schudden... Dus ergens kan ik het ook wel begrijpen... |
ja, dat is dan ook weer waar...misschien was ik te voorbarig...weeral...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:18
|
|
|
Weet je wat ik een beetje spijtig vond? Dat er picknickers aankwamen terwijl er al een grote hoop CM-ers aanwezig waren. Die pas aangekomen pn-ers gingen dan bij voor hun bekende mensen zitten zonder dat ze zich voorstelde aan de anderen. Daar heb ik het een beetje moeilijk mee. Christelijkheid en beleefdheid zijn blijkbaar niet altijd met elkaar verbonden.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:14
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
ik heb vandaag ook weer veel last met CM. Soms krijg ik weer die Cookies-melding. Dan kan ik geen mails versturen of lezen of chatten. Dan lukt het me wel om in te loggen maar als ik dan de babbelroom binnenga sluit de site weer plots. Ik wil geen firefox of Chrome. Dat is me te ingewikkeld en niet zo gebruiksvriendelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 15:03
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOLAN931 schreef: | hoe dan? |
Ik ben ook erg benieuwd en wacht met groot ongeduld hoe MVV wakker werd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:55
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | gebakken patatjes met worteltjes met hamburger met pepersaus, we kunnen er weer tegen  |
pfff, gebakken erwtjes met hamburgersaus en peper patatjes... Ik eet gewoon wat geraspte worteltjes en komkommer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 04:20
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ja 'smorgens doodop mijn autootje richting holland sturen? en dan 'savonds doodop niet geslapen een nieuwe nachtdienst beginnen? zo jong en zo energiek zijn we niet meer Leonard! |
Kan je op je werk niet wat slapen zodat je toch naar pn kan komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 03:20
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
een nadeel van vroeg gaan slapen is, is dat je ook weer vroeg wakker bent...de is helemaal opgebruikt voor vandaag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 03:19
|
|
|
LISA610 schreef: | Ach hoe vertederend.. een man die kan blozen... Nou dan moet ik je maar wat vaker op de vingers tikken.  |
Ja, ik ben wel teder maar ook gevoelig...hou je dus een beetje rekening met me? Please...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 03:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zal haar de groeten doen Mario als ik haar spreek....speciaal van jou ok?  |
...ik begon er wel over hé!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 20:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | chatuliem; je weet dat je welkom bent; en het is aan jou om te komen of niet; feel free......... (to stay home..... ) |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 19 april 2011, 04:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 20:48
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MADELIEF469 schreef: | Nee muischje muis daar zeg je echt te zinnige dingen voor, zoals je hebt gemerkt  |
Ja, vooral haar droge opmerkingen vind ik heel goed... Dus, piep maar lekker door...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 20:41
|
|
|
MARIO216 schreef: | We want Marijan072 back, please !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Ik hoop dat ze aan deze noodkreten gehoor geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:45
|
|
|
Ik heb geen honger...
Vraag me eigenlijk wel af wat Suus allemaal eet op een doorsnee dag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | IK MIS JE, MARIJAN072!!!!Dit forum is openbaar maar elk nadeel hep se foordeel. (Even in ABN voor Leonard) 
Tommie wil weer les. |
Ja, je kan er wel mee lachen maar sommige mensen kunnen een bepaalde indruk op je maken en als ze dan zo abrupt vertrekken is dat wel pijnlijk. Je kan toch een liefdevol gevoelen hebben (en neen, dat heeft niets met verliefdheid te maken) na een hoop gedeeld te hebben. Je hoeft daarom niet elke dag te mailen met iemand. Gewoon haar aanwezigheid en het gevoel te hebben dat alles min of meer in orde is geeft al een geruststellend gevoel.
Pffff, ik kan niet tegen afscheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:26
|
|
|
Ik wil langs deze weg MARIJAN072 van harte groeten en zeggen dat ik het erg spijtig vind dat ze niet meer op CM te lezen is.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:22
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Berbers, Turks en Papiamento en Rotterdams, lol |
Volgens mij is Rotterdams de verzamelnaam voor onder andere de drie bevolkingsgroepen die je opnoemde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:19
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Vanwaar, dat blozen Frankt ...dit geeft te denken  |
Als ik op de vingers getikt word bloos ik altijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:18
Onderwerp: Oud Zeer
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Spanningen 2
Spanningen mogen niet, problemen ook niet: daar moet je je voor schamen. Ruzies mogen niet, iemand de huid vol schelden ook niet, je moet alles braaf slikken en inslikken. En waarom? Omdat anders het machtssysteem uitgehold wordt, te beginnen bij het systeem waarin je spanningen hebt, waarin je ruzie KRIJGT (die maak je niet, die KRIJG je!). Want spanningen en problemen geven aan dat er dingen niet kloppen, dat dingen voor mènsen niet kloppen. Spanningen die je het meest in je mens-zijn aan-grijpen, heb je ook altijd met mènsen, niet met situaties.
Enkele gezegdes waarin de energieën van spanningen onontkoombaar opgestapeld, of afgereageerd worden:
- onder hoge druk staan: 1. je kunt onder de druk van de tijd staan die jou toegewezen is, waarbinnen je iets klaar moet hebben of moet weten. Die tijd is jou dan wel weer afgemeten door mensen-in-functies, 2. je kunt onder druk staan van een beslissing die je moet nemen waar je niet achter staat. Zo kan iedereen nog wel andere voorbeelden geven. Is het dan een wonder dat je hoge bloeddruk krijgt, hartinfarct, hersentumor, beroerte? En dat je steenkoude voeten hebt, omdat al je energie met geweld naar je hersens gepompt wordt?;
- een voelbare spanning: wie heeft dat niet meegemaakt: een spanning om te snijden?;
- buiten zinnen raken: dat wordt minachtend gezegd van iemand die het op zijn heupen krijgt, omdat die geen kant meer op kan, helemaal vastgelopen is in de maatschappelijke en religieuze leefvoorschriften en wetten, die absoluut geen gehoor krijgt voor zijn dingen-anders-willen;
- het te kwaad krijgen: iets wat heel goed is: je emoties komen boven, maar dat wordt 'kwaad' genoemd... Als dat geen politieke truc is...;
- het onderspit delven: komt uit de riddergevechten dacht ik en als zodanig hoort het hier niet thuis, maar is emotioneel zwaar geladen. Je gaat ergens aan onderdoor...;
- ergens niet toe bij machte zijn: je hebt geen mogelijkheden om iets te doen of te zeggen. Het kan 1. door gebrek aan energie zijn, en/of 2. een gebrek aan kennis, vaardigheden en inzicht. Je hoeft toch niet àlles te weten? Als je ergens niet toe bij machte bent, luister dan naar je lichaam;
- ergens niet tegenop kunnen: 1. de berg problemen of de macht van iemand, de overrompelende woorden zijn als een berg die je niet kunt beklimmen; 2. ook wordt deze uitdrukking veel gebruikt in momenten waarop een ander iets (veel) beter, mooier, groter kan/is dan jij. Echt iets uit de macho-maatschappij: daarin moet Men altijd dingen groter, mooier, sterker, beter kunnen. In de mannenwereld moet Men dingen vaak zelfs slechter, rottiger, pesteriger (jongetjes die opscheppen tegen elkaar hoe ze hun zusje getreiterd hebben, hun moeder gepest enz;
- je verpletterd voelen: als door een rotsblok van een probleem wat plotseling over je heen gestort werd;
- gebroken zijn;
- ten einde raad;
- de moed opgeven: de moed om wat te doen? Probeer af te splitsen of Men wel de juiste dingen van jou verwacht: 1. geef de moed maar op als het je boven je pet gaat, als Men verkeerde dingen van je eist; 2. besef dat het krank-zin-nig is dat je voor bewust leven, voor eerlijk leven moed moet hebben. Dat anderen zeer schuldig zijn, als ze zodanig vijandig met je omgaan dat jij de moed opgeeft... Zie ook: Mogelijkheden;
- iets uit je lijf laten: je wilt persé iets niet of niet meer: 1. omdat het ongunstig voor je is; 2. en/of omdat je iets geleerd hebt door een vorige vervelende gebeurtenis. Zo hoort dat ook. Je laat het letterlijk uit je lijf om daar energie aan te spenderen;
- er knapte iets in mij: dat is een kostbaar moment. Je voelt ineens dat er dingen al langer helemaal niet goed voor jou waren. Je voelt ineens een zekerheid in je lijf opborrelen dat je dàt niet meer wilt pikken! Hou dat gevoel vast en doe er wat mee;
- iets wordt je teveel;
- ergens op stuk lopen;
- het niet meer zien zitten: je hebt geen uitzicht meer op je toekomst en zou het het liefst maar opgeven;
- geen woord uit kunnen brengen, vastgenageld staan, met de mond vol tanden staan: kortom: je bent sprakeloos gemaakt;
- de grond in geboord worden: een zeer wrede manier om jou klein te krijgen: je hebt het gevoel dat je vernietigd wordt;
- een kramptoestand: een situatie waarin je verkrampt raakt. Dat is altijd door en met andere mensen. Verkrampt raken hoort niet bij volwassen mensen. Kijk naar wat je niet meer pikken wilt, wat er veranderd moet worden. Doe dat liefst met anderen samen die in dezelfde (soort) situatie zitten. Op je eentje is het moeilijk om dingen te bereiken;
- een verkrampt mens: als je dat bent, heb je al heel lang in één of meer kramptoestanden gezeten, met allerlei mensen in allerlei functies. Je zult veel pijn hebben en je moeilijk kunnen bewegen. Word maar eens goed kwaad!;
- iets niet kunnen verdragen;
- iets zit je hoog: als er één gezegde is dat goed voelbaar is, dan is het deze: je voelt iets net onder je kin zitten, een prop, een dwarsbalk. Dat is een balk van energie, waardoor er geen signalen meer van boven naar beneden e.o. kunnen doorgegeven worden. Meestal gaat het erom dat iemand je gekwetst heeft, vernederd, genegeerd, getreiterd of wat ook. Probeer het uit te praten. Wil die ander dat niet, ga dan desnoods, maar dat is dus een noodsprong, je gal bij iemand anders spuwen. Iets wat je hoog zit moet je altijd kwijt;
- ineen, in elkaar zakken: dat is letterlijk: dingen zijn je zó te machtig dat je het niet meer kunt opbrengen om rechtop te lopen, te zitten of te staan. Recht vooral je rug niet om toch maar... Geef er aan toe, voel die macht op je schouders drukken om kracht te vinden in dat in elkaar zakken om dingen te veranderen in je leven;
- terneergedrukt, terneergeslagen zijn;
- je rot voelen: hèt signaal dat er iets niet helemaal of helemaal niet klopt;
- wankelmoedig zijn, labiel zijn: gefeliciteerd: je kunt alle kanten op, wat stabiele mensen niet kunnen;
- van slag zijn;
- in elkaar krimpen: van angst of innerlijke pijn. Wie jou dat aandoet is een misdadiger, die maakt jou ziek. Sta nooit toe dat iemand jou ziek maakt. Wie jou dat aandoet is je mindere, die is onzeker en erg in de war en moet zijn stand hoog houden door jou te bedreigen of zo;
- iemand ergens mee dood-gooien: net zo lang op iemand inpraten tot die het niet meer horen kan. Dikwijls met het gevolg dat die persoon maar toegeeft. Of het gewoon niet meer hoort;
- iemand voor het blok zetten: de ander kan gewoon geen kant meer op;
- iets komt hard aan: dat kan zowel 1. een leugen zijn die jou onderdrukt en jouw eerlijkheid kwetst, of 2. de waarheid zijn die een ander je zegt, maar dan spelen jouw voorprogrammering en frustraties op;
- je wordt ergens op vastgepind: je hebt eerder iets gezegd of beloofd en wordt gedwongen je daaraan te houden. Men vindt dat je niet van mening of beloftes mag veranderen. En dat terwijl je in wezen niets kunt beloven of toezeggen, want je kunt nog geen seconde vooruitzien!;
- je opgelaten voelen: dat is meestal in een bepaalde situatie. Het kan op allerlei terrein betrekking hebben. Vaak is het over uiterlijke dingen. Het is nooit ergens voor nodig om je opgelaten te voelen, om je ergens over te schamen. Doe je dat wel, dan heb je dat nog in je lijf gebakken zitten en is dit weer een mooie gelegenheid om je er van af te oefenen;
- opgejaagd zijn/worden: zie: haasten, in het vorige hoofdstuk;
- iemand opjagen: dat mag je nooit doen, je mag het je ook niet laten doen;
- wakker liggen van;
- dat is me te veel: om het te versterken gebruikt men in dit geval verzachtende, verminderende woordjes, zoals: net even iets: dat is me net even iets te veel... terwijl het gewoon hartstikke veel teveel is;
- met de rug tegen de muur;
- je bekneld voelen tussen...;
- in een kringetje, in cirkeltjes ronddraaien: je kunt geen oplossing vinden voor een probleem. Misschien dènk je teveel. Laat dingen gebeuren. Het is soms heel goed en heel duidelijk voor iedereen als dingen totaal in de soep lopen;
- ergens dol van worden: niet alleen je hoofd, maar je hele lichaam loopt òm;
- ergens gèk van worden;
- ergens niet goed van worden, beroerd van worden: dan klopt er een heleboel heel erg niet! Luister naar je lichaam en vraag je af wat er eigenlijk aan de hand is;
- onuitstaanbaar: iemand gaat zó rottig met je om dat je het niet aankunt en er machteloos tegenover staat;
- je ergens aan vertillen: een probleem is zwaarder dan je tevoren dacht of dan jou gezegd is, en/of je hebt teveel energie nodig om dat probleem aan te kunnen. Let eens op je rug. Waar denk je dat al die rugklachten vandaan komen?;
- alles in je verzet zich tegen...: dan is er iets helemaal niet goed. Luister naar je lichaam en wees eerlijk, kost wat kost... Ook als het betekent dat iemand jou bewust wil maken en jij je verzet dus op moet geven;
- dwarsliggen: dingen die Men van jou wil, wil je niet doen of aanvaarden. Mensen die tegen mensonwaardige werksituaties in opstand komen, worden dikwijls dwarsliggers genoemd, zo ook huisvrouwen die tegen de zwaarte van haar beroep in opstand komen... 1. Als je terecht dwars ligt, dan voel je heel goed dat je niet anders kunt; 2. is het onterecht, dan weet je dat ook best en dan is het noodzakelijk voor jou om er over na te denken;
- je ergens aan storen: heeft het met jouzelf, met je eigen belang te maken?;
- je ergens aan ergeren; idem. Hier zit dikwijls een verhaal van jarenlang woede-onderdrukken achter;
- je ergens aan stoten; idem;
- koortsig ergens naar zoeken: dan schiet je je doel voorbij. Als je er rustig bij gaat zitten, heb je het waarschijnlijk zó te pakken. Als je koortsig naar een oplossing zoekt: zie boven;
- afkeer uitstralen: waarschijnlijk heb je gelijk. Steek dat niet onder stoelen of banken! Ga de oorzaak na en laat merken dat je dingen voortaan niet meer pikt, dingen wilt uitpraten enz;
- overal iets achter zoeken: achterdochtig zijn is een zware last, een handicap. Achterdochtig ben je niet zómaar: daar gaat een heel verhaal aan vooraf van bedrogen worden, misbruikt worden... En je hebt nooit iemand ontmoet die jou ècht liefhad. Dat wil zeggen: die jou goede, bewustmakende aandacht gaf, warmte, waardering en begrip. Als je dit beseft, kun je beginnen met jezelf die goede aandacht te geven. Wees eens lief voor jezelf! Een betere persoon vind je niet om lief te hebben;
- je tegen iemand afzetten: is dat terecht? 1. Het is goed als je je afzet tegen iemand die jou tot dingen wil dwingen. En vooral als dat dingen zijn die slecht zijn, of niet bij jou passen (op dit moment); 2. het is niet goed voor jou als jij je afzet tegen iemand die jou bewust wil maken van de mens-bestrijdende strukturen en van jouw eigen mogelijkheden en onmogelijkheden;
- op eieren lopen: je moet heel voorzichtig zijn in een bepaalde situatie, met bepaalde mensen. Waarom pik je dat?;
- spitsroeden lopen: dit komt uit de martelpraktijken. Je moet heel zorgvuldig een pijnlijke weg afleggen in een probleem. Het is erger dan op eieren lopen, moeilijker en er zijn grotere 'belangen' mee gemoeid. Het voelt heel beroerd aan en vraag je maar af of dat terecht is, of iets belang-rijk (let op dit woord) genoeg is om je er zo beroerd over te moeten voelen, of anderen wel het recht hebben jou zo zwaar te belasten;
- er gìng wat door me heen!: allerlei energiestromen gingen door je heen en je voelt heel goed dat dat allerlei signalen waren;
- ergens in tekort schieten: iets om degelijk over na te denken, want: waarin schiet je tekort? In iets wat je niet kunt of kent? In voldoen aan eisen die niet bij jou passen of die te hoog gegrepen zijn voor jou? enz;
- versnipperd bezig zijn: met een heleboel dingen tegelijk bezig zijn. Zie: Energie;
- je in stukjes getrokken voelen: dat is emotioneel, energetisch: je mist in allerlei organen energieën die daar hadden moeten zijn, omdat je ze in allerlei voor jou onbelangrijke of slechte dingen hebt moeten steken...;
- ergens middenin zitten;
- on-rust-ig;
- iets tekort komen: heel dikwijls doelt Men met deze uitdrukking op de zogenaamde moederliefde, dat Men die tekort gekomen is. Politiek!;
- brokken maken: in eigen leven en dus ook in dat van anderen. Ik schreef daar al over;
- mijn geweten knaagt: dat voel je diep in je lichaam. Waarom knaagt je geweten? Misschien nodeloos... Dat geweten knaagt ALTIJD als het goed is. Maar vooral jongens leren al vroeg daar niet naar te luisteren. Vandaar dat misdadigers, bankiers, multinationalisten en top-militairen keien zijn in het onderdrukken van het knagen van hun geweten. Dat zijn allemaal fundamentalisten. Alleen de een is het op basis van geld, de ander op louter macht en een ander op basis van 'religie'. 'God's-dienstige 'fundamentalisten' zijn dus juist geen fundamentalist, want ze gooien het eigen geweten, het eigen beslissingsrecht van mensen weg;
- je dood schamen: er kan nooit iets zó erg zijn dat je er aan dood zou moeten gaan. En laat je dat niet aandoen door anderen;
- verkommeren: je kunt wel het gevoel hebben dat niemand om je geeft, maar wat doe je er zelf aan? Geef je wel om jezelf? Wat maak je van je leven?;
- schoorvoetend: 1. heel voorzichtig met een idee komen; 2. of letterlijk in een beangstigende onmachtssituatie naar voren komen;
- huilen: alles wat in je lijf verkeerd zit móét eruit. Huilen is een van de gezondste bezigheden. Als je dit niet meer kunt, ben je al ver heen. Nu je nog leeft, je lichaam nog kunt gebruiken om dingen uit te werken, raad ik je aan om àlles aan te grijpen om te leren huilen. Tv-uitzendingen met mensen met èchte emoties: programma's over verloren/teruggevonden mensen, goed-maak-programma's enz, maar vooral praatgroepen met mensen die dezelfde dingen hebben meegemaakt als jij maken veel los. Praatgroepen zijn directer en dat werkt sneller omdat er herkenning bij zit;
- gespannen zijn: als je gespannen bent, is dat een signaal. Ga na wat er fout zit. Daar kun je bijna altijd achter komen. Soms duurt het wat langer, maar het lukt op den duur. Gun jezelf de tijd: een ander doet dat niet. Als je gespannen bent, is het niet goed om afleiding te zoeken, om je door meditatie of een of andere therapie ontspannen te maken. Dat lost namelijk niets op. Integendeel: alles blijft bij het oude en de volgende keer... |
Wat was nu weer de aanleiding om deze 2508 woorden, 73 alinea's en 266 regels te schrijven (lees: kopiëren)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:10
|
|
|
LISA610 schreef: | Gaan we flauw doen Frank.. hoezo is het erg om in Friesland geboren te zijn... Verklaar je nader? |
sorry, ik liet me een beetje meeslepen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:07
|
|
|
ik ben weer helemaal de kluts kwijt...komt door de warmte
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 18 april 2011, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:55
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee helaas FrankTTT mien bed is te groot om effe te verzetten en mien benen te wiebelig dus blijf vandaag maar lekker binnen in mijn bedje hopelijk morgen een betere dag.
Enne wat luisterd gij goed naar tante Dini gij hebt mijn naam gelijk veranderd in EriKa  |
Frank zonder 'TTT'... en wat de 'C' betrof in je naam: dat was een testje...
|
|
Naar boven |
|
|