Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 20:24
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | frank had het over heren met overmatige haargroei...... vraag het hem, xabia...... |
ahum...ik had het wel degelijk over behaarde vrouwen hoor Hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:12
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | weet je wat Frank, dan ga jij mij plagen over mijn sjaaltje (waarmee ik mijn haar op een staart wilde doen), want die ben ik al dagen kwijt... Het domme is dat ik vergeten ben hoe dat heet als je niet meer weet wat je vergeet... ik g'loof dat ik ook ouder wordt... haha. 't verschil is misschien dat ik ook om mezelf kan lachen... |
Volgens mij bedoel je het D-woord... Zoek dan iets anders om een staartje te doen want dat vind ik wel mooi Ik ben geen plager...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:11
|
|
|
XABIA794 schreef: | ge denkt toch niet dat vrouwen ne briquet gebruiken om haar te laten verdwijnen |
Nou ja, de vrouw die ik gisteren zag zie ik er anders toe in staat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:09
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dat vind ik ook wordt er wel een kribbelig van dat er te pas en te onpas word gezegd Jezus houd van jouw. |
Ik heb daar gisteren ook lang over nagedacht toen ik het las maar of je er nu iemand moet voor ontslaan vind ik wel een beetje overdreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:06
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan heb je zeker een bril nodig.
Maar dan lijk je niet meer op Chat. . Dan ben je een broer van W-tje |
...maar wat is nu erger eigenlijk??? Ik denk dat ik voortaan maar ga picknicken ergens in Breda...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:58
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
THIRZA120 schreef: | personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Erika129 36 jaar regio 0318 Thirza120 (30 jaar), regio 0318
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 |
Aha...Thirza gaat mee lees ik en spontaan beginnen mijn tanden de wateren...het was wel hele lekker cake...
Begrijp je wat ik bedoel???
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 22 april 2011, 18:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:56
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | nog ff een toevoeging Dini
eh Frank, neem dan gelijk ff pen en papier mee, dan kun je gelijk ff opschrijven waar je pantoffels zijn, hoef je die ook niet meer te zoeken...
Sus, die graag plaagt... |
De dames hebben elkaar blijkbaar gevonden. De plagerijen kunnen dus verder gezet worden net zoals op de picknick. Doe maar rustig verder zonder rekening te houden met mijn gevoelige aard...
Baai de wee: mijn pantoffels heb ik op een nacht gevonden. Ze stonden op de droogmachine...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:25
Onderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we eerst eens definiëren wat letterlijk is en wat niet. Het eerste dat je vast moet stellen is, wat dringt de Bijbel zelf aan ons op. Jezus vertelt in gelijkenissen, vind ik een mooier woord, maar niet altijd. En ik vind niet dat je alles allegorisch moet zien, zoals wel in sommige kerken beweerd wordt. Ik geloof dat de verhalen in het OT echt gebeurd zijn, en dat de Bijbel zelf daar een verslag van geeft. Hetzelfde geldt voor het NT. Alleen daar waar de bijbel zelf aanleiding geeft voor een andere benadering, volg ik die. Ik denk dat dit de enig juiste manier is als je als doel wilt hebben, dat de Bijbel als een richtsnoer fungeert. Als je zelf maar gaat invullen, wat je nu wel of niet moet gebruiken, krijg je dat je je eigen visie en levensstijl bevestigd wilt zien door de Bijbel. |
Het is inderdaad zo, Chat, dat de Bijbel een richtsnoer is. Een gids hoe we kunnen leven in navolging van Christus. Ik ben het ook met je eens dat we de Bijbel niet zodanig moeten gaan vervormen zoals wij het willen en wat ons het beste uitkomt. Toch is het zo dat de wetenschap, en die is er nu eenmaal, en gelukkig maar, ook al heeft aangetoond dat niet alles wat in de Schrift staat een correcte weergave is. Misschien zijn die niet- correcte weergaven nu ook weer niet zo doorslaggevend omdat de essentie van een godvruchtig leven en de wijze waarop we dit kunnen bekomen wel duidelijk beschreven staat. Toch blijf ik er van overtuigd dat de inhoud van de Bijbel vandaag anders mag worden geinterpreteerd dan pakweg 50 jaar of veel langer geleden. Wel met die gedachten dat de we ons onder andere houden aan de 10 geboden en aan de voorbeelden die Jezus ons in het NT stelt. Want dan mogen die teksten nog enkele duizenden jaren oud zijn toch veranderd dat niets aan de gedachten, de bedoelingen en de richtlijnen van hoe we moeten leven zoals Hij het van ons verlangd. Niet alles vervaagd door de tijd.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:50
|
|
|
Het begint te donderen en te regenen...het is niet slecht voor de natuur maar ik zie er ook een symboliek in als we bedenken wat we vandaag herdenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:19
|
|
|
DINI968 schreef: | Trek je dan wel even je zwembroek aan???????????? Er kunnen maar opeens dames langskomen die zich aan bepaalde haargroei ergeren Trek wel eerst je sloffen uit en koel maar lekker af in de vijver. |
Het was op wel Imke bedoeld hoor wat die zoektocht in de vijver betreft. Mijn vijvertje is te klein en te ondiep. Dames komen hier niet langs en een zwembroek heb ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 14:43
|
|
|
IMKE917 schreef: | Achgut Frank.......
Nou mijn dikkoppies hebben het jampotje niet overleefd helaas...... En nu heb de rest ook maar in de vijver gedaan, maar ik kan het ook niet weer vinden.... Ik zal strakkies nog eens ff goed zoeken..... |
haja, dikkoppekes moeten niet in een jampotje maarja, ons Imke wilde weer eigenwijs doen... Het is lekker weer nu om in de vijver op zoek te gaan naar dikkoppekes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 13:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En iedereen M/V rent nu naar de Trekpleister, Etos of welke drogisterij er maar in de buurt is, om Wilkinson Sword te kopen .... |
ze kunnen toch een dinges gebruiken, een vuurmaker... Ik bedoel een aansteker. Ik moest er over nadenken hoe dat alweer heette
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 22 april 2011, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 12:08
|
|
|
mijn kikkerdril en dikkoppekes zijn verdwenen!
Imke, heb jij soms...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat wil ik voor dat bedrag ook wel beloven....... |
Oja, dat bedrag dat hij krijgt is dan nog eens belastingvrij. Ze kunnen hem dat bedrag niet meer afnemen want die man is bijna 50 jaar en dus niet goed meer voor de arbeidsmarkt. Terwijl ze dan volop bezig zijn om mensen van 55 en ouder terug aan het werk te krijgen. Begrijpen wie het begrijpen kan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Omdat het zo'n mooie zonnige dag is zullen we maar even de uitspraken van Prins Laurent niet aanhalen |
Die uitspraken van hem zijn zo erg nog niet. Zijn daden dat is heel wat anders...hij krijgt nu zo'n 26.000 euro per maand van de staat maar dan moet hij wel beloven dat hij niet werkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:41
Onderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
|
|
|
Als je zegt dat je de Bijbel letterlijk neemt, bedoel je dan heel de Bijbel of slechts enkele passages? Als je nu eens echt nuchter kijkt naar wat er allemaal geschreven staat kom je dan niet tot de conclusie dat je niet alles letterlijk kan nemen?
Een parabel, komt uit het Grieks en betekend 'gelijkenis'. Jezus sprak in parabels om iets duidelijker te maken. Denken we maar aan de zaaier die zaaide op rotsen en vruchtbare grond. Er zijn nog andere parabels die ons iets beter doen verstaan of die ons aan zetten tot denken.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:37
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Sire, il n'y a plus des Belges. (Majesteit, er zijn geen Belgen meer.)
Thomas, houdt wel van de Belgen. | dat is heel fijn om te horen.
Maar ook jullie prinses Maxima deed eens een uitspraak: "Er zijn geen echte Nederlanders." Na dit gezegd te hebben verdween ze een tijdje uit de openbaarheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:23
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Wat zul jij blij zijn dat ze in Brussel Nederlands praten..... |
In Brussel hoor je alle talen...vooral heel erg moeilijk verstaanbare talen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 03:11
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Frank, wou je niet kwetsen hoor!
kan mij alleen maar moeilijk voorstellen dat er niemand is bij wie je eens terecht kan, die je hiervoor vriend of vriendin genoeg vindt, persoonlijk zijn er in mijn leven ook maar weinig mensen die ik ècht vriend noem, maar dit komt door dat ik niet zo makkelijk vertrouwen geef, maar toch is hier en daar wel iemand op wie ik kan rekenen en bij wie ik durf te gaan, en dit noem ik dan vrienden (ook al zie of hoor je ze soms zelden!) Mijn grootste vriend is zonder twijfel de Heer Jezus! Maar een menselijke vriend of vriendin af en toe naast je hebben kan ook deugddoend zijn.
(je doet mij bijna aan Ignatius van Loyola denken, als ik het juist voor heb heeft die toch ook een tijd lang in afzondering geleefd? of ben ik nu aan het verwarren met ....? )
Sorry als ik te vrijpostig ben
zelf vind ik het makkelijker vriendschap te geven dan te ontvangen! |
Hoi Marylien, ik je heb je uitspraak niet als kwetsend ervaren hoor. Toch is het zo dat ik geen vrienden heb. Het is ook een gelukstreffer dat je net met die ene zo goed kan opschieten dat er een vriendschap ontstaat die op een stevig fundament staat. Indien ik zou kunnen biljarten of dartsen of wat dan ook, indien er die interesse zou zijn of indien ik het zou willen aanleren kon ik me ergens aansluiten en dan zou ik misschien ergens wel een, kansje maken om met iemand bevriend te kunnen geraken. Je ziet er zijn veel indiens en zou's. Neen, het moet je gegeven worden. Je moet ook ergens toegelaten worden. Het is niet allemaal zo vanzelfsprekend. Jaren geleden heb ik ook op andere datesites 'geleefd' en dat niet om een relatie te vinden maar wel met de hoop om een vriend of vriendin te vinden. Ook dat was een ijdele hoop. Ik weet het niet zo goed waarom bij de ene het wel lukt en bij de andere niet. Ik wil er eigenlijk ook niet meer zo diep over nadenken.
Tja, Ignatius van Loyola, onze grote vechtersbaas, die bekeerd werd toen hij in het ziekenhuis herstelde na een zoveelste veldtocht. Ik weet niet of hij in grote afzondering heeft geleefd. Ignatius, de stichter van de Jezuieten, zal, denk ik, net als alle grote heiligen wel een tijd in afzondering hebben geleefd maar vriendenloos was hij niet. Voor zover ik me zijn levensverhaal nog ken. Mijn grote voorbeeld is Sint Augustinus en Sint Benedictus. Ik heb nog wel enkele voorbeelden maar dan gaan we erg off-topic.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 02:46
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Geef gewoon maar toe Frank ...België bestaat eigenlijk niet meer |
België is veel te belangrijk om zo maar ten onder te laten gaan... L'union fait la force... om het op zijn Vlaams te zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 02:43
|
|
|
IMKE917 schreef: | Haha Dini.....lol
Maar ben het wel met je eens |
ik heb gisteren het onkruid gemaaid en tot mijn grote verbazing vond ik hier en daar nog wat gras...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 20:31
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | haha nee hoor, ik zou alleen als ik jou was er van genieten... of zit je alleen maar de dagen te tellen ? |
Neen, ik geniet wel want mooi weer biedt ook mogelijkheden. De dagen tel ik niet meer. Dat is verkeerde energie.
Ik geef wel toe dat het eenzame leven wel eens zwaar wordt en dat weegt meer met het mooie weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 20:26
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | haha oke... dat had ik niet door... Maar eh, waarom kijk je zover vooruit dan ? hou je niet van de warmte misschien ? Ik vraag me wel eens in de winter af waarom het dan geen zomer is... ik vind het namelijk heerlijk dit warme weer !! |
Ik begrijp je heel goed Sus, want als het winter is en erg koud zeg ik ook wel eens: 100 keer slapen en dan is het vriezen voorbij.
Ik kan beter tegen de koude maar ik geniet van deze tijd van het jaar. Vooral omdat de natuur ontwaakt en ons zoveel biedt. Alles heeft zijn charme en alhoewel ik eens klaag kan ik heel erg genieten van onze seizoenen hoor.
ben ik nu een brompot??? Héééé, niet te vlug ja zeggen want ik ben een gevoelig persoontje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 20:23
|
|
|
DINI968 schreef: | Ik snap je reactie niet helemaal?????????????? Dit weekend zit moeke in haar uppie en daarna ben ik geen lid meer van CM. De fotoos van de picknick krijg je dus niet meer te zien. |
Ik bedoelde dat je lief moest zijn want je zoon moet de foto's nog op je computer zetten. Ik ben er zeker van dat je wel een mailadres hebt van iemand waar je de foto's heen kan sturen. Indien je dat wilt natuurlijk. Het is immers geen verplichting.
Ik mag graag alleen zijn...ik mag graag een boek lezen...ik mag graag iets gaan eten...dat is geen perfect Nederlands, het is zelfs heel krom Nederlands (en ik zie het zelf op profielen van mensen die in het onderwijs staan) en daarmee verwijs ik naar het verhaal van jou, dat je op de pn vertelde, over je zoon en een leerling...Weet je nog?
Maar wij zijn erg off-topic, alhoewel dat heel normaal is afgaande op de andere topics...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 22 april 2011, 09:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 20:10
|
|
|
Ik vind vrouwen die erg wispelturig zijn niet leuk. Vrouwen die zich heel bewust zijn van de materiachale maatschappij én daar dan ook naar handelen zijn niet echt aangenaam.
Net zoals sommige vrouwen bepaalde mannelijke beharing niet mooi vinden, afstotelijk vinden, zo vind ik ook bepaalde vrouwelijke beharingen afstotelijk.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 19:32
|
|
|
DINI968 schreef: | Het is denk ik voor iedereen verschillend, sommige mensen noemen hun kennissen ook vrienden en dan kom je al snel tot een flink aantal. Ook is het maar net hoe je aard is. Ik heb niet veel vriendinnen maar degenen die ik heb daar kan ik blind op varen en verder heb ik er ook niet zoveel behoefte aan. Ik mag graag alleen thuis zijn (foei, oma), lekker wat lezen en nadenken en ik moet er niet aan denken dat ik continu mensen om mij heen heb.
Met bezoek ben ik altijd 2x blij, als ze komen en als ze weer weggaan.............. |
Wees maar very happy en lief wanneer ze komen dit weekend want ik wil de foto's van de picknick eens zien.
Laat je zoon vooral niet lezen hoe je schrijft want anders geeft hij je ook nog les
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:50
Onderwerp: Doel van CM-forum
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er staan meer dan 60000 berichten op het forum. Het is maar wat je gering noemt. Ok, heel veel is flauwekul en ook als zodanig benoemd maar als je onder Christelijk leven of Vriendschap en relaties kijkt, is er veel te lezen hoor. De kwaliteit wordt nu eenmaal bepaald door degene die de bijdrage levert. Iedereen die dat wil kan schrijven, dat is een gegeven. Maar als je ziet hoe andere christelijke fora het doen, hebben we niet te klagen. Het ligt de laatste paar weken wel wat op zijn gat, dat ben ik wel met je eens. Dat soort perioden zijn we hier wel vaker te boven gekomen.
Thomas. |
...en dan is het ook wel zo dat het forum toch wel een zekere vaste crew heeft. Je kan niet eindeloos dezelfde berichten blijven schrijven. De inspiratiebron komt wel eens droog te staan.
Het goede weer en de werkweek heeft natuurlijk ook zijn aandeel in de forum-stilte.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:46
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Misschien dat het in België zo het weer is In Nederland kan het zelfs in september nog mooi weer zijn... Dus eh, niet zo negatief hè... Positief denken heet dat de lente is nog maar net begonnen !! |
In die 153 keer slapen zit ook de maand september bij gerekend. Pfff, ik mag nooit eens negatief zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:14
Onderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
|
|
|
LISA610 schreef: | Maar waarom worden die dan de befaamde helden uit het verre verleden genoemd? |
Oja, wel dat slaat op de gevallenen. Het zijn geen bekenden namen maar er wordt mee aangeduid dat zij die echt godvruchtig leefde, God wist dat natuurlijk en daarom waren het voor Hem bekenden, zich nu tegen Hem keerde door hun gedrag. Het is zoals wij nu zouden zeggen: 'Van uw vrienden moet ge het hebben.'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:52
Onderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
|
|
|
LISA610 schreef: | Om maar eens even een nieuw topic in de groep te gooien:
Genesis 6 1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.
Wie zijn die zonen van de goden die kinderen kregen bij de dochters van de mensen? En wat wordt bedoeld met de giganten die op aarde leefden en die “de befaamde helden uit het verre verleden”? Op wie wordt hier gedoeld?
Het zijn vragen die in mij omgaan als ik deze tekst lees en juist daarom ben ik heel benieuwd naar hoe jullie deze tekst lezen….. |
In de Willebrord vertaling staat:...de zonen van God...dus niet de zonen van de goden
Adam was bijvoorbeeld een zoon van God...en niet een zoon die uit 2 mensen ontstaan is
Als ik het me nog goed herinner wordt met de 'reuzen' de afvalligen bedoeld. Mensen die zich hebben afgewend van God.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 21 april 2011, 17:01
|
|
Naar boven |
|
|