ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 21:58
BerichtOnderwerp: Het weer

Bijna 22.00 uur en nog niet helemaal donker buiten......nu het warme weer nog...............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 20:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 15 mei 2013, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 20:36

Als we nu toch nostalgisch gaan doen........

Ik geloof dat dit mijn eerste elpee was die ik kocht: "Bridge over Troubled Water" Simon & Garfunkel

http://www.youtube.com/watch?v=q-XCmb6t6Zw
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 16:59
BerichtOnderwerp: Minder dan 1 op 10

PETER535 schreef:
Flirten en een berichtje... appels en peren wat mij betreft. Sowieso: als jan in de sloot springt, moet pietje dat ook? Wat would Jezus do? Ik vindt het een kleine moeite om een antwoord terug te sturen, ook al is het alleen al dat je niet geïnteresseerd bent.

ontopic:
Natuurlijk moet er wel iets zijn om op te antwoorden! Dus wat anderen voor mij al zeiden: probeer een persoonlijk bericht te sturen, waarin je vragen over diegene stelt en daarmee oprecht geïnteresseerd overkomt.

Ja, ik vind het een kleine moeite om iemand even een mailtje terug te sturen. Laat in elk geval weten dat je het mailtje gelezen hebt en reageer daar even kort op, ook als je verder geen contact wil. Als je in iemand geïnteresseerd bent neem dan in elk geval de moeite om het profiel te lezen. Het profiel zegt -als het met een beetje aandacht ingevuld is-, toch het een en ander over de persoon die je mailt. Een profiel waarin maar zeer weinig vermeld wordt en waar op b.v. de vraag: ``wat betekent het geloof voor je`` geantwoord wordt met: alles of veel, zegt mij niets. Ook lees ik liever hoe iemand zichzelf ziet, dan een omschrijving die vrienden geven. Ik vraag me dan af, in hoeveel gevallen dat echt aan een vriend gevraagd is. En natuurlijk is een profiel nooit volledig, maar het geeft toch wel een eerste indruk van iemand. Probeer wat van jezelf te laten zien in je profiel, daar is het voor. Uiteraard bepaal je zelf hoeveel en wat je kwijt wil. Mijn ervaring met mailtjes die ik zelf stuur is dat ik in 9 van de 10 gevallen toch wel een antwoord krijg en dat stel ik zelf ook op prijs.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 14 mei 2013, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 11:47
BerichtOnderwerp: Emancipatie

Ach…..…..Jet heeft in elk geval weer even de discussie doen oplaaien……. Vrouwen moeten af van het eeuwige schuldgevoel over hun gezin en moeten eerder een schuldgevoel krijgen over het feit dat de overheid zoveel in ze heeft geïnvesteerd. ALS we maar een schuldgevoel blijven houden…
Meestal is het de keuze van de vrouw zelf om niet buitenhuis te werken en fulltime moeder te willen zijn. Zolang vrouwen die keuze zelf kunnen/mogen maken vind ik het goed.

En gelukkig zijn we er sinds 1330, toen op verzoek van Paus Johannes XXII het volgende werd geschreven, er wel op vooruitgegaan:
-Eva is de moeder van de zonde. Van dan af werd de vrouw een instrument van de duivel. (Dit is ook nog weleens te lezen op het forum van CM)
-De vrouw verleidt de man met leugenachtige lokmiddelen en listen. Ze schildert haar gezicht, danst erotisch en heeft betrekkingen tijdens de menstruatie. Engeltje smiley
-Sommige vrouwen zijn goddeloze waarzegsters en toveren, verhinderen de voortplanting, doden kinderen en storten maagden in het verderf. Vrouwen werken ongeloof in de hand door zich over te geven aan de vleselijke passie. (foei, vrouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
- Haar kenmerken zijn: dwaas- en onwetendheid, schreeuwerig en babbelziek, onstandvastig, twistziek en opvliegend.
-Het boek waarschuwt de echtgenoot voor het onheil van het huwelijk. (niet trouwen dus, samenwonen of latten)
-Vrouwen sturen als onzuivere wezens het kerkelijk leven in de war en meiden hebben een slechte reputatie.
Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 12 mei 2013, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:33
BerichtOnderwerp: Ziel

Zomaar even een opmerking/vraag: Zou het Duitse woord ``das Ziel`` wat het doel of de bestemming betekent, ook iets zeggen over wat er bedoeld wordt met ons woord ziel? Straks bij de dood komt onze ziel dan uiteindelijk geheel tot zijn bestemming, ons einddoel: God alles in allen?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 08:27

LEANNE226 schreef:
Ik heb vanavond het een en ander gelezen over ziel/geest maar ik blijf met mijn vragen zitten en ik ben blij te zien dat jullie dezelfde vragen hebben.

Ik heb het idee dat de ziel gezien wordt als je persoonlijke denken,je karakter etc en de geest als iets algemeens,de basis die iedereen heeft,de levenskracht.
De zielen stijgen,volgens de Bijbel,op en de geest/het geestelijk lichaam blijft dus achter?
Of wordt met ziel en lichaam eigenlijk hetzelfde bedoelt ?Of wordt de ziel een geestelijk "lichaam" dat opstijgt?

Mooi onderwerp om over na te denken en te lezen, Leanne!

De ziel is het niet-stoffelijke deel van de mens, het individuele, het karakter, je psyche. Ieder mens heeft eigenlijk niet een ziel, maar is een ziel, allemaal verschillend. Ziel en lichaam horen bij elkaar, je lichaam en je karakter bepalen wie je bent.
De geest is onafhankelijk van de mens, het is een (goddelijke) kracht die ons aanstuurt. De geest is dat wat we met elkaar delen, dus als mensen gemeenschappelijk hebben.
Volgens het scheppingsverhaal in Genesis is de geest is de “adem des levens” die de mens ingeblazen wordt. Vanaf dat moment is de mens een lévende ziel.
Ik las een mooi voorbeeld om het te verduidelijken: Is geest de klei waarmee een pottenbakker werkt, dan zijn zielen de vazen en potten die hij maakt – allemaal anders, maar van hetzelfde materiaal.

Moeilijk, maar zeer de moeite waard om je in te verdiepen. Blijft de vraag: wat gebeurt er met je ziel na de dood?

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 11 mei 2013, 08:35
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:06

Ik heb dit al eerder geplaatst, maar het blijft zo mooi...

http://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE&feature=related

Wees mij genadig, God,
want bij u is mijn leven geborgen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:33

LEANNE226 schreef:
Wat zien jullie als de ziel van de mens?

Verdwijnt de ziel met het wegvallen van de hersenfuncties of pas als de algehele dood intreedt?Of vind je dat er niet zoiets als een ziel bestaat?

Ik denk.........maar ben er nog niet van overtuigt,dat wij wel degelijk een ziel hebben en dat die vertrekt zodra ons lichaam het laat afweten.....

Is onze ziel niet dat wat ons tot levende lichamelijke wezens maakt, en onze geest dat wat ons tot geestelijke wezens maakt, dus het verticale gedeelte, datgene wat ons met God verbindt?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 08:32
BerichtOnderwerp: Het weer

Gisteren een paar stevige hagel/regen/onweersbuien.
Wat gaat het weer doen vandaag? Het kan vriezen, het kan dooien...........

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 9 mei 2013, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 12:17
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde

JOL252 schreef:
Liefde moet groeien... maar het kan zomaar ook samen opgaan; tot over de top verliefd kun je denk ik ook weten dat je van iemand houdt en het de tijd geven, laten uitrijpen. Maar voorwaarden stellen aan degene van wie je houdt... dat klinkt gesloten naar de ander toe: als jij niet voldoet... als jij niet dit of dat hebt/bent... Van te voren ben je op zoek en heb je wel zo je uitfiltering, je gaat ook niet voor niets daten om te zien of iets klikt. Maar echt bij de aanvang van een relatie is het nodig dat je je zelf mag zijn. Vertrouwen is de basis en het weten dat je geaccepteerd bent.
En wat je deel B betreft is dat denk ik per situatie verschillend. Heeft iemand een bedrijf, hoe zit het met kinderen enzovoorts.

Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 08:40
BerichtOnderwerp: Ik voel me nog;).........

Het woordje ``nog`` in de titel doet vermoeden (zij het met een glimlach) dat ik me jonger moet voelen dan ik ben. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat zou moeten, ik voel me niet jonger dan ik ben, ik ben gewoon 52 en voel ook niet de behoefte om er jonger uit te zien.
Of het zou moeten zijn omdat ik wat rimpels heb, mijn grijze haren verf, zonder leesbril niet meer kan lezen, putjes in mijn bovenbenen, love-handles (zwembandjes zo u wilt), hangende oogleden etc. etc. heb. Daarnaast snurk ik, vergeet ik weleens wat, val na een dag hard werken weleens op de bank tijdens het journaal in slaap en heb zo nog wel het e.e.a. wat te ontdekken valt. Verlegen lachende smiley
Maar ook daar valt mee te leven, ik zit misschien niet meer strak in m`n vel, maar ik zit wel lekker in m`n vel.
Ach, en die mannen van mijn leeftijd die denken dat dat ze nog helemaal strak in hun vel zitten en er nog jonger uit zien dan ze zijn, moeten dat vooral blijven denken als zij zich daar goed bij voelen…..
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 08:56
BerichtOnderwerp: Als ogen zien........

ALS OGEN ZIEN

Als ogen zien
handen behoedzaam zijn
liefde aanwezig is
kan vertrouwen
geboren worden.

Aukje Wijma
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 21:42

Schindler's List Violin Theme - Ann Fontanella

http://www.youtube.com/watch?v=5KrVztcBYg4
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 17:12
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?

Ik denk dat de Geest van God daar aanwezig is, waar mensen op zoek zijn naar God, op God gericht zijn en daar waar je God ervaart. En dat hoeft niet alleen op zondag tijdens een kerkdienst te zijn. Ook is het niet zo dat de Geest alleen daar is waar in tongen gesproken wordt en waar mensen in de geest vallen of uitbundig de Heer prijzen.
God en de Geest kun je niet loskoppelen. God is zichtbaar in de Zoon en inspireert mensen door zijn Geest. De Geest is de tegenwoordigheid van God en zet mensen aan om elkaar lief te hebben, om compassie tonen, om een luisterend oor en een geopend hart te hebben voor hen die dat nodig hebben. Ondanks de vele tekortkomingen van de kerk kunnen we in de kerk wel de werking van Gods Geest herkennen.

Zelf hou ik ook meer van rust en stilte in de diensten. Dat is dus inderdaad iets heel persoonlijks. Het met elkaar hardop bidden van het Onze Vader, het samen zingen geeft ook weer een gevoel van verbondenheid met medegelovigen. En juist op zondag is daar ruimte voor.
Overigens ben ik wel van mening dat het christen-zijn niet in de eerste plaats bepaald wordt door de frequentie van je kerkbezoeken. Natuurlijk is het goed met andere christenen samen te komen, de bijbel te lezen en daarover na te denken. Maar christen-zijn is meer en wordt als het goed is ook zichtbaar in je leven van alle dag.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 13:16
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

Marina Abramovic en Ulay, twee kunstenaars, kregen een relatie in de jaren 70. Toen hun relatie ten einde liep besloten beiden de Chinese Muur af te lopen, allebei in tegengestelde richting, om zo elkaar uiteindelijk tegen te komen voor een laatste omhelzing en vervolgens elkaar nooit meer te zien.

Later tijdens een kunsttentoonstelling was Marina onderdeel van 'De kunstenaar is aanwezig', waar ze 1 minuut stilte deelde met elke vreemde die voor haar kwam zitten. Ulay arriveerde zonder dat zij het wist en dit is wat er gebeurde.

http://www.youtube.com/watch?v=OS0Tg0IjCp4&feature=player_embedded
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 april 2013, 22:00

Behüte mich, Gott, ich vertraue dir.

http://www.youtube.com/watch?v=MKaYn_fWEaw
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 17:37
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Maaltijdsalade met aardappel, gegrilde kip, ei, ijsbergsla, kaasschilfers, croutons en caesardressing.
Yoghurt met bosvruchten.
Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen

God is oorsprong en doel van alles wat bestaat. De wil van God is dat wij hem kennen. En kennen wil zeggen liefhebben. God en onze naaste liefhebben en geliefd worden is de zin van ons bestaan.
God wordt zichtbaar in Jezus en God inspireert mensen door zijn Geest. Al wij bidden ``Uw wil geschiedde``, bidden we dus niet in de eerste plaats om vervulling van onze verlangens, maar gaat het om het verlangen van God. Gebed brengt je in contact met God en vanuit dat spreken zal je ontvangen.
Wij kunnen de vervulling van onze wensen niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden niet verhoord worden. Aanvaarding ervaren met wat het leven je brengt. Je leven leven zoals het is, zoals het zich aandient in overgave aan God, die je wel altijd hoort.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 21 april 2013, 09:22
BerichtOnderwerp: Mooi, bijzonder of inspirerend gedicht

Na de topics ``mooi, leuk of bijzonder lied`` en ``mooi filmpje dat je wit delen``, nu ook een gedichtentopic. Bij de forumindex worden gedichten/citaten wel apart benoemd, maar je moet wel steeds bij elk gedicht een nieuw topic met titel openen. Voor citaten is dat al niet meer nodig, omdat die geplaatst kunnen worden bij `` kreet van de week``. Nu dus ook ``mooi, bijzonder of inspirerend gedicht``.

Brandende braamstruik

De aarde zit boordevol hemel
en elke struik, hoe gewoon ook,
staat in lichterlaaie van God.
Maar enkel hij die het ziet
doet zijn schoenen uit.
De rest zit er omheen
en plukt bramen.

Elisabeth Barrett Browning

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 21 april 2013, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 19:02
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

Ik denk dat het belangrijk is om je eerst weer gelukkig te kunnen voelen, gelukkig zonder relatie. Dat is goed voor je persoonlijke ontwikkeling en je zelfbeeld. Als je zelf niet gelukkig bent en niet weer een zekere balans in je leven gevonden hebt, zal dat ook in een nieuwe relatie moeilijk te vinden zijn.
Een nieuwe relatie is er niet alleen voor bedoeld om jou gelukkig te maken, je zult ook in staat moeten zijn om je partner gelukkig te maken. Zeker vlak na het beëindigen van een relatie heb je je handen vol aan jezelf en zal het moeilijk zijn om energie te steken in een nieuwe relatie. Als je voelt dat je weer iets over hebt, iets weg te geven hebt, kan een nieuwe relatie een optie zijn. Een relatie beginnen omdat je je alleen voelt en troost nodig hebt, is niet voldoende.
Begin met mailen en chatten, probeer er achter te komen hoe de ander in het leven staat. Voer gesprekken en neem op een gegeven moment dan ook de beslissing om elkaar te ontmoeten. En dat kan anders zijn dan je gedacht of gehoopt had, maar geef het een kans!

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 18 april 2013, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 22:17
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

MARENTH030 schreef:
Ben het helemaal met je eens Jans. Je hebt het prachtig omschreven.
Ik wil er nog aan toevoegen dat seksualiteit ook een manier is waarop twee lichamen met elkaar praten. Ik elke liefdevolle relatie is lichaamstaal net zo belangrijk als het gesproken woord. Iedere aanraking vertegenwoordigt een reeks van gevoelens die niet in woorden tot uitdrukking gebracht zouden kunnen worden.
Gr Marenth

Mooie toevoeging!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 22:06

Waar liefde is, daar is God.

http://www.youtube.com/watch?v=457nVpxJDkA

Ubi Caritas et amor - by the Cambridge Singers - Maurice Duruflé

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 17 april 2013, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?

JOL252 schreef:
Klopt ja, zo denken Farizeeërs, heel wreed en onnadenkend. Je hoort ze helaas nog steeds in deze tijd en vaak onder een heel vals mom.

Ja, het is ``trouw tot de dood ons scheidt``, maar soms is het huwelijk eerder dood dan de partner.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 17:09
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

Binnen een relatie van liefde en trouw is het elkaar leren kennen en het beminnen van elkaar en het beleven van seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het hoort bij elkaar en daarom moet je het niet los van elkaar zien of proberen te scheiden. De definitie van seks is voor een ieder ook weer anders. Seksuele gevoelens en verlangens zijn in elk mens aanwezig en dat is niet iets om je schuldig over te voelen, het hoort bij ons mens-zijn. In een beginnende relatie moet je altijd naar elkaar toe groeien en elkaar leren kennen, zowel wat betreft het hart en het vlees en het omgaan met die gevoelens en verlangens.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 16 april 2013, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 17:49
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 14 april 2013, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 20:03

JOL252 schreef:
Hoor ik daar in de verte een lofgedicht? Clown smiley

Je bent off topic, ik zal proberen weer on topic te gaan:

Liefde is : samen een overhemd strijken!
Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 19:27

JOL252 schreef:
Vandaag gehoord:

Een echte vent strijkt z'n eigen hemd.

Die ga ik in m'n profiel zetten.

Ik wil met alle liefde je hemd strijken, hoor! DAT ga ik in m`n profiel zetten! Engeltje smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 09:42

Heb (God) lief en doe wat u wilt. (Augustinus)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 18:51
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

Vroeger……..toen CM nog niet bestond………………….

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=1FfmiMEG1R4&feature=endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=YEF6rQoh4Cc

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 12 april 2013, 18:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 54 Volgende
Pagina 21 van 54