Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 10:29
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik haalde het woord "vangen" aan, omdat mij dat aansprak in de bijbel studie van Mario. Ik weet dat het bidden tot God en het getuigen van Hem het beste is.. Het is zo dat elke keer als ik mijn collega met een rode stip op haar voorhoofd binnen zie komen ik erbij word bepaald dat ze tot Shiva gebeden heeft..daar heb ik het dan moeilijk mee. Maar ieder zijn eigen geloof...het hoort ook bij de ander in zijn of haar waarde laten... En het is waar..iemand zal eerst zelf interesse in een andere geloofsbeleving aan moeten geven. |
Ik denk dat de sleutel voor het getuigen ligt in de voorbede voor mensen. Uiteindelijk kan alleen de Heilige Geest mensen laten zien wie Jezus Christus is. Er staat ook geschreven: "Het gebed van een rechtvaardige vermag veel". Een rechtvaardige in Jezus Christus mag erop vertrouwen dat zijn / haar gebeden worden gehoord en verhoord. Dus als wij voorbede doen voor mensen dan mogen we volgens mij geloven dat God aan het werk gaat in de levens van deze mensen. En het kan zijn dat Hij onverwachte openingen geeft voor een getuigenis of een goed gesprek. Het kan ook lijken alsof er niets gebeurt, maar wij kunnen niet zien wat er allemaal 'achter de schermen' gebeurt hè....
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 23:50
Onderwerp: Gezocht: Sjouwers m/v
|
|
|
GRACE585 schreef: | zo kom net binnen na 2uur reizen Tess en uk kunnen slapen,lol alles verliep best vlotjes,na enkele schroeven nog een x te verwisselen van uk z'n nieuwe bed,lol dat snoetje van uk sprak boekdelen,zo blij was ie. Tess kan nu dozen gaan uitpakken ,maar denk dat ze daar morgen mee verder gaat,hihihihi moe maar voldaan,een gezellige verhuisdag tess nogmaals veel suc6 in je nieuwe woning. |
Hoe kan dat nou: jij bent eerder thuis dan ik Of is mijn topografische kennis weer niet toereikend?
Tess; veel plezier in je nieuwe woonst. k Kom graag op de housewarming party
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 september 2010, 17:56
Onderwerp: Welkom
|
|
|
CARIN303 schreef: | Speciaal voor Chatuliem;
Welkom terug Petra, in huize Chat , werd je zeer gemist. Fijn dat je vanaf nu weer warmte en gezelligheid terug kan brengen in zijn huis en hart! Enne.....nu niet meer weggaan,hè! |
Ik dacht dat het maag was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 september 2010, 17:42
Onderwerp: Occulte therapie in doktersjas?
|
|
|
Occulte therapie in doktersjas?
Wetenschappers en psychologen krabben zich achter de oren over het verschijnsel. Desondanks wordt het zonder schroom aangewend als therapie in de gezondheidszorg. In het Nederlands Dagblad van 31 augustus werd bericht dat het Juliana Kinderziekenhuis binnenkort hypnose gaat toepassen bij de behandeling van kinderen. Kinderen die last hebben van pijn, stress of angst kunnen aanvullend behandeld worden met hypnotherapie. Deze kinderen wordt bovendien geleerd hoe zij zichzelf onder hypnose kunnen brengen.
Hoe ver de behandeling precies gaat is niet duidelijk. Wel is duidelijk dat hypnose gezien wordt als volkomen normaal en neutraal. Hypnotiseurs beweren dat een patiënt tijdens de hypnose slechts in een toestand verkeert van verhoogde concentratie. Anders gezegd, iemand wordt in een lichte vorm van ‘trance’ geleid. Hypnose is een toestand waarin men zogezegd afdaalt naar het onderbewuste en niet meer alert is op de omgeving. Bovendien is hij ontvankelijk voor sturing en suggestie van de hypnotiseur. Dit alles geeft spanning met de oproep uit de bijbel om voortdurend paraat en waakzaam te zijn. (1 Petr.13)
Verborgenheden van Satan
Hoewel hypnose medisch erkend is, liggen haar wortels onmiskenbaar in het ‘occultisme’ De term ‘occultisme’ komt van het Latijnse woord occultus, wat ‘verborgen’ betekent en omvat alle activiteit waarbij men zich inlaat met het zogenaamde ‘verborgene.’ Jezus spreekt over de zogenaamde ‘verborgenheden’ van Satan waar we ons niet mee bezig dienen te houden (Openb. 2:24)
Het eigentijdse hypnotisisme neemt met haar medische benadering afstand van de occulte wortels en associaties. De vraag is of je occulte manifestaties hiermee buiten de deur kunt houden. Omdat hypnose gebruikt wordt in de setting van therapie, wordt het gelabeld als medisch verantwoord. Maar is de occulte lading daarmee verdwenen? Therapeutische hypnose is nog steeds hypnose, van oorsprong occult, gehuld in een doktersjas.
Habakuk nu: Koos van der Ziel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 18:14
Onderwerp: Welkom
|
|
|
LOES550 schreef: | Jeah! De verloren zonen zijn weer back. |
Tsja... jullie hebben nu wèl een strafblad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:56
Onderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem
|
|
|
LOES550 schreef: | dat klinkt idd zo mooi. woorden schieten tekort. Wat een getuigenissen. Misschien is het dan toch zo dat God onderscheidt maakt. Ik hoor God via de preek en via de steun van anderen. Ik denk dat God mensen op mn pad brengt en gebeurtenissen om mij heen laat gebeuren. En op die manier stuurt Hij mijn leven. Maar het pad is zo smal. Ik ballanceer en struikel elke dag. Wat zou het heerlijk zijn om God zn stem te kunnen horen. Te horen van Hem welke weg ik moet gaan. Het leven kan af en toe behoorlijk moeilijk zijn. liefs Loes |
Ik weet niet of God onderscheid maakt. Wel denk ik dat het een proces is: een proces van overgave en Hem steeds beter leren kennen.
Ik heb Gods stem ook rechtstreeks ervaren en Hij heeft mij meer dan eens het leven gered. Hij heeft mij ook andere dingen laten zien; dingen die niet direct op mij betrekking hadden. Van al deze dingen weet ik heel zeker dat ze van God kwamen. Geen twijfel over mogelijk. Maar ik ken ook de twijfel en het 'wishfull thinking'-syndroom. Die treden in werking op het moment dat ìk zo graag iets van Hem wil horen. En vaak zijn dat momenten waarop ik heel erg graag iets wil (en dus eigenlijk alleen maar "Ja" wil horen) of te ongeduldig of te veel op mijzelf gericht ben i.p.v. op Zijn Zaken. En zo werkt dat niet; God is geen automaat die op iedere smeekbede een advies laat 'landen'.
God is een Persoon met wie je een relatie kunt hebben en binnen die relatie leer je Hem kennen. En binnen die relatie spreekt Hij ook; vaak op eigen initiatief. En soms zegt Hij ook weleens iets minder aangenaams. Zo zat ik een x in een uiterst moeilijk en verdrietige situatie en ik dacht alle reden te hebben om troost en bemoediging te ontvangen. Menselijkerwijs gesproken was dat ook zo. Maar Hij sprak me niet knuffelig en zoetsappig toe. Door de woorden die Hij sprak wierp Hij Zijn licht op de situatie, werd ik wakker geschud en nam mijn leven een andere wending. Niemand anders dan Hij kan zó spreken.
Tenslotte denk ik dat God met ieder zijn/haar eigen weg gaat; ook in het communiceren. Wellicht moeten we niet zozeer kijken naar elkaar in dit opzicht, maar lezen en leren wat er in de bijbel staat. In het Nieuwe Testament blijkt duidelijk dat Gods stem door de gelovigen wordt verstaan. Jezus zegt zelf "Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij" (Joh. 10:27). Dit kun je op meer manieren uitleggen. Een ervan is: als je veel van iemand houdt en iemand goed kent dan herken je de stem van die persoon overal; zelfs in een menigte.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 21:55
Onderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik neem die boodschappen van boven steeds minder serieus... (voor zover ik ze ooit al serieus heb genomen) De boodschappen die mij ooit ter ore zijn gekomen waren ALTIJD in het voordeel van degene die het te horen kreeg en verder bracht, ofwel ter bemoediging of aansporing van degene waar het tegen gezegd werd.
Pieter, die al meerdere keren te horen heeft gekregen dat hij een pijnlijke dood zal sterven en zal branden in de hel..... ( gelukkig is de houdbaarheidsdatum van deze boodschappen al verlopen ) |
En als er nu eens boodschappen met minder positieve inhoud zouden worden gebracht? Hoe herken je bijvoorbeeld een profeet van God zoals ze bijvoorbeeld in het OT voorkwamen?
Ben het overigens met je eens dat veel mensen kennelijk niet het verschil kennen tussen wishfull thinking en profetie.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 22:44
Onderwerp: wie gaat er (MISSCHIEN) mee naar EVA
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De doelgroep is dus duidelijk de wat oudere(ahum)jeugd...... |
Chris in de strijd tegen de vergrijzing van cm....
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op maandag 13 september 2010, 22:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 22:36
Onderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het gaat hier over de rust/vrede die je in God vindt. Letterlijk rusten over je werken waarin je vrede/rust kunt vinden. |
Als je het in zn verband leest (dus ook Hebr. 3 erbij betrekt) dan zie ik een tegenstelling tussen ingaan in de rust van God en niet ingaan in de rust van God. Degenen die niet ingingen in de rust waren degenen die Hem niet geloofden. Ingaan in de rust van God houdt dus in: geloof in Jezus Christus. Hierdoor worden wij behouden en kunnen wij ingaan in de rust van God. Dit betekende ook het einde van het verkrijgen van rechtvaardiging door de werken van de wet (lees Galaten). Ik denk dat in Hebreeën de werken der wet worden bedoelt, daar waar staat dat wij daarvan tot rust mogen komen.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Moeilijk stukje en heb het gelezen. En begrijp he took een beetje. |
Begrijp je ook welke werken er bedoelt worden? Ben wel nieuwsgierig of je er hetzelfde uithaalt als ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:12
Onderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
|
|
|
ANITA324 schreef: | Als we zouden nagaan nadat in het verhaal van mozes die bij God was voor de 10 geboden waren er mensen achter die een afgodsbeeld bouwen en daar gingen feesten en voor buigen. Met grote toorn verbrande mozes de beeld en werd in stukken geslagen tot gruzelmenten. Want God dient niet dat er een andere afgod is dus ook geen alla de baalisme en andere goden die door mensen handen zijn gemaakt. Ook die zullen gegeven moment de ban krijgen en het is als gelovige in Christus is dus ook je plicht om andere afgodsbeelden of boeken te verbranden. Alleen wij christenen naar deze tijd zijn angst hazen die in hun broek doen bang voor de dood als één of ander moslim of boedist of welke afgoddienaar hun kop afslaat of hun vermoord daarom blijven de meesten mensen rustig en zitten te knuffelen met iedereen. Sjonge wat een helden hebben we hier in NL in die zin mag je als NL wel schamen in hoe je in alles voor open staat en dat dit dan ook kan.
Shalom,
Anita |
Anita; ik weet niet welke "andere afgodsbeelden of boeken" jij bedoelt, maar ik geloof niet dat wij bezittingen van andere mensen mogen afpakken en vernielen. Er staat geschreven dat God degenen oordeelt die 'buiten' zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor onszelf en degenen die God aan onze zorg toevertrouwt. Maar de mensen die niet in Jezus geloven mogen wij niet onderdrukken door hen bijv. van hun religieuze bezittingen te beroven.
Over heldenmoed gesproken; ik denk dat je pas een echte held bent als je "blijmoedig de roof van je bezittingen aanvaart, wetende dat je in God een beter en blijvend bezit hebt". Daarnaast je vijand kunt liefhebben, je onder vervolging het karakter van Jezus mag laten zien en je het lijden vanwege Jezus Christus als een eer mag ervaren. Dit alles zonder ook maar een tittel of jota van je getuigenis af te doen.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:48
|
|
|
MAR907 schreef: | Precies Zinga, zorg hoort geen betaalde baan te zijn!!! Zorg hoort uit liefde gegeven te worden...vanwege uit behoefte (armoe)....
[i]Onvoorwaardelijke[/i] liefde wie kent dat nog????? |
Ik bedoelde iets heel anders Mar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:37
|
|
|
MAR907 schreef: | Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.
Werken in de zorg kan ook een "slaafse" werken zijn. |
Zo zou je het idd kunnen zien. Helemaal als je naast de tekst in Hebreeën bijv. de tekst van Galaten 3:10-12 zet. En er zijn er overigens nog veel meer die hetzelfde zeggen.
Slaafs en gebonden... maar NIET in de zorg...
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op maandag 13 september 2010, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:06
Onderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
|
|
|
Boekverbrandingen louter om te shockeren of om te onderstrepen dat je 'tegen' een bepaalde religie bent lijkt me niet direct een christelijke opdracht. k Maak me sterk dat je hierdoor geen mensen voor Christus wint.
Het feit dat bijbels en christelijke documenten op grote schaal worden vernietigd is natuurlijk geen reden om dit dan 'terug' te doen. Wij mogen ons niet laten leiden door wrok.
Wat ik wel waardevol vind en van een hele andere orde, zijn mensen die, nadat ze tot geloof in Jezus Christus komen, uit eigen initiatief hun eigen afgodische bezittingen verbranden. Het letterlijk je 'schepen achter je verbranden' en radicaal voor Jezus kiezen.
Hoewel ik boeken een fantastische uitvinding vind zijn ze voor mij niet dermate 'heilig' dat ze per definitie onschendbaar zijn.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:52
|
|
|
MARIO216 schreef: | Rusten. En genieten van alles wat geschapen is. |
Ik denk dat er nog een reden is. God rustte op de 7e dag van Zijn werken. En zoals Hij rustte van Zijn werken mogen ook wij rusten van onze werken. De vraag is echter: welke werken?? Lees maar es: Hebreeën 4:1-13. Een moeilijk stuk, dat een tijd geleden tot mij begon te spreken en dat ik nu een ietsjepietsje beter denk te snappen.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:27
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Maar ja, nu je het er dan wel over hebt... God heeft voor een bepaalde reden de zevende dag ingesteld als rustdag... Heb je lak aan die redenen, dan leidt dat inderdaad tot zonde en mis je dus het doel, waarvoor God iets heeft ingesteld. |
Heb je een idee om welke redenen God op de 7e dag de rustdag heeft ingesteld?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:45
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
GRACE585 schreef: | mijn mooiste moment was bij de revalidatiearts die vertelde dat mijn dochtertje stabiel was gebleven en dat ze zeer tevreden was en dat Dominique dus niet in een nachtspalk hoeft met haar benen dat haar terugslag van de vorige x waarschijnlijk gedeeltelijk de invloed was van haar groeispurt ook de uitslag van haar heupfoto's was perfect.
en ook de reactie van mijn dochter voor we naar de dokter gingen;nl; ze vroeg zou God iets speciaals met mij voorhebben dat Hij toegelaten heeft dat ik een spierziekte heb,misschien voor andere mensen als getuigenis???Want God kan alles dus ook mij genezen kijk dat noem ik nu vertrouwen hebben als een kind. |
Wow Grace. Wat een dapper meissie!
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|