Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:09
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | zien jullie het ook ??
|
boeh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:06
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
EVA685 schreef: | Mooi Mario Weer eens heel wat anders hè. Bedankt dat je het over wilde nemen, echt tof van je
Groetjes van Eva. |
ik heb je bijdragen graag gelezen....en ... ....ik zie dat je nog gewoon verder gaat...
toppie !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:45
Onderwerp: 24 t/m 30 juli ZOMERCONF NEW WINE WALIBI
|
|
|
Het thema voor de New-Wine conferentie :
Thema 2010: Vrijheid
Vrijheid is één van de belangrijkste waarden in het leven. Vrijheid om te zijn wie je bent. Vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om te kiezen wat je wilt. Tegelijk ervaren we vaak dat we niet zo vrij zijn. We worden bepaald door ons verleden, zijn gebonden door verkeerde gewoonten of gaan gebukt onder schuldgevoelens. We staan onder invloed van mensen in onze omgeving, van de media en de cultuur die ons omringt. Jezus Christus is in deze wereld gekomen om ons echt vrij te maken en te worden zoals God ons bedoeld heeft. Toch worstelen ook christenen ermee dat zij op bepaalde terreinen van het leven niet vrij zijn. Paulus schrijft: ‘Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven: houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen’ (Galaten 5:1), en ook: ‘Waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid’ (2 Korintiërs 3:17). Juist wie echt vrij is, heeft ruimte om een ander te dienen. Tijdens de zomerconferentie 2010 staat deze vrijheid in Christus centraal. Ware vrijheid in ons eigen leven en in de kerk en de samenleving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:33
Onderwerp: uitverkiezing
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Niets in dit leven is zeker Carin, ook het geloof van mensen niet. De een gelooft zus, de ander zo en ik accepteer en respecteer een ieders geloof, maar wat ik zelf geloof??? af en toe heb ik daar geen idee van.
Ik zie geen enkele reden waarom God mij in Zijn hemel wil hebben, en bovendien.... Wat heb ik daar te zoeken als ik Hem hier al zo vaak vergeet? Maar om daar te zijn, zonder een hart wat nooit wil wat God wil....zonder zonden....dat moet geweldig zijn |
Als God jouw leven liefheeft en jij Hem, dan belooft God dat Hij je nooit zal loslaten. Hand in hand mag je dan gaan, Zijn kind wat Hij liefheeft.
Ook wanneer jij het even niet begrijpt, het jou even ontschiet aan geloof, woorden, dan nog is Hij je vader.
En waarom God jou bij Hem wilt hebben? Omdat Hij gewoon van jou houdt.
Joh 17:6 Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard, 7 en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt. 8 Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben, en ze geloven dat u mij hebt gezonden. 9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor de mensen die u mij hebt gegeven, omdat zij van u zijn 10 – alles wat van mij is, is van u, en alles wat van u is, is van mij – en omdat in hen mijn grootheid zichtbaar geworden is. 11 Ik ben al niet meer in de wereld, ik ga naar u toe, maar zij blijven wel in de wereld. Heilige Vader, bewaar hen door uw naam, de naam die u ook aan mij gegeven hebt, zodat zij één zijn zoals wij één zijn. 12 Zolang ik bij hen was heb ik hen door uw naam, die u mij gegeven hebt, bewaard en over hen gewaakt: geen van hen is verloren gegaan behalve hij die verloren moest gaan, opdat de Schrift in vervulling ging. 13 Nu kom ik naar u toe, en ik zeg dit terwijl ik nog in de wereld ben, opdat zij vervuld worden van mijn vreugde. 14 Ik heb hun uw woord gegeven. De wereld haat hen, omdat ze niet bij de wereld horen, zoals ook ik niet bij de wereld hoor. 15 Ik vraag niet of u hen uit de wereld weg wilt nemen, maar of u hen wilt beschermen tegen de duivel. 16 Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet bij de wereld hoor. 17 Heilig hen dan door de waarheid. Uw woord is de waarheid. 18 Ik zend hen naar de wereld, zoals u mij naar de wereld hebt gezonden. 19 Ik heb mij geheiligd omwille van hen, zo zullen ook zij door de waarheid geheiligd zijn. 20 Ik bid niet alleen voor hen, maar voor allen die door hun verkondiging in mij geloven. 21 Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden. 22 Ik heb hen laten delen in de grootheid die u mij gegeven hebt, opdat zij één zijn zoals wij: 23 ik in hen en u in mij. Dan zullen zij volkomen één zijn en zal de wereld begrijpen dat u mij hebt gezonden, en dat u hen liefhad zoals u mij liefhad. 24 Vader, u hebt hen aan mij geschonken, laat hen dan zijn waar ik ben. Dan zullen zij de grootheid zien die u mij gegeven hebt omdat u mij al liefhad voordat de wereld gegrondvest werd. 25 Rechtvaardige Vader, de wereld kent u niet, maar ik ken u, en zij weten dat u mij hebt gezonden. 26 Ik heb hun uw naam bekendgemaakt en dat zal ik blijven doen, zodat de liefde waarmee u mij liefhad in hen zal zijn en ik in hen.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:13
Onderwerp: Heimwee naar de Hemel
|
|
|
Ik las vandaag dit stukje:
Het komt in de vakantietijd wel voor dat mensen heimwee hebben. Heimwee naar thuis. Bij sommigen is dat heimwee zo sterk, dat ze niet meer van hun vakantie kunnen genieten. Ze zijn pas weer gelukkig als ze thuis zijn. Ik moest hieraan denken toen ik Hebreeën 11 las. Over de geloofshelden die daar de revue passeren, wordt gezegd dat ze vreemdelingen en bijwoners waren op de aarde en dat ze verlangen naar een beter, dat is een hemels, vaderland (Hebreeën 11:13-16). Ook bij Paulus kom je deze gedachte tegen. In Filippenzen 1:23 zegt hij: ‘Ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste.’
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Heb+11,1-12,13&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10
Toen we vorig jaar op vakantie waren aan de Belgische kust, hebben we daar ook verscheidene kerken en kathedralen bekeken. In één van die bouwwerken - ik ben helaas vergeten in welke - zag ik een schilderij dat mij zeer aansprak. Je zag een pelgrim, op de reis door dit leven, onderweg naar de eeuwigheid. De belijdenis van de aartsvaders dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde, komen we al tegen in Genesis 23:4. Ook al waren zij in het beloofde land, toch groeide in hen het verlangen naar het betere, het hemelse vaderland. Dat zegt Hebreeën 11:16. Daarom schaamt God er Zich niet voor om hun God genoemd te worden: de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Zij hebben het hemelse vaderland reeds bereikt.
De zomer lijkt mij een prima tijd om hier eens mee bezig te zijn. Om jezelf af te vragen hoe het ervoor staat in je leven. Tekent Hebreeën 11 ook uw leven? Hoe vast zitten we nog aan deze aarde? Beseffen we dat we op weg zijn naar de eeuwigheid of schuiven we dat het liefst zo ver mogelijk voor ons uit? Ik heb wel eens de indruk dat wij - en ik zeg het ook tegen mezelf - erg vastzitten aan deze wereld. We leven voor het hier en het nu. Een goede opleiding, een goede baan, een leuk huis, een gezin, een mooie carrière, promotie, een steeds grotere auto… En als we (ernstig) ziek zijn, strijden we tot het uiterste om zo lang mogelijk hier te blijven.
Begrijp me goed, ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar ik zou sommige mensen toch wel eens hardhandig wakker willen schudden. Dit leven is tijdelijk. Als we sterk en gezond zijn 70 jaar, 80 jaar, heel misschien 90 jaar… Dan is het voorbij, althans hier op aarde. En voor sommigen is het al veel eerder voorbij. Dan komt het erop aan dat we klaar zijn voor het hemelse vaderland. Dan begint het pas. Hebben we in dit leven geleerd dat we hier slechts gasten en vreemdelingen zijn? Is de Here u al aan het klaarmaken voor de hemel? Bent u als een pelgrim daarheen onderweg? Kent u het heimwee naar de hemel, ten diepste naar de Here Jezus zelf, om Hem te ontmoeten, Hem te zien en voor altijd bij Hem te zijn?
Dat kan alleen als u Hem hebt leren kennen als uw Heiland en Verlosser. Als Degene Die ook voor u Zijn leven heeft gegeven aan het kruis op Golgotha. Die voor u is gestorven, begraven en ook weer opgestaan. Die nu in de hemel is, aan de rechterhand van Zijn hemelse Vader. Die daar voor u bidt, voor u pleit. Die daar is om een plaats voor u te bereiden. ‘En wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij moogt zijn waar Ik ben’ (Johannes 14:3). Dit moment, Zijn wederkomst, kan wel eens dichterbij zijn dan wij vermoeden.
Of u nu wel of niet op vakantie gaat, ik wens u een goede zomertijd toe. Houd uw oog gericht op de Here Jezus. En leef als een pelgrim, die verlangt naar het hemelse vaderland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:29
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
CARIN303 schreef: | Margreet is vandaag jarig!
HIERPERDEPIEP......HOERA
en ook natuurlijk voor alle andere jarigen vandaag..gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag! |
ADRIE289 (56) IEME797 (53) FIETJE707 (63) MARGREET933 (64) HANNO145 (28) PIETER099 (71) HADASA486 (63)
bij deze allemaal :
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:25
Onderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf. |
Beste Chatuliem.
Ik lees eigenlijk altijd al je reacties, soms ben je scherp, soms sla je de plank mis, soms heb je een heel goede kijk. Maar wat mij toch echt soms verwondert is dat als de vragen de andere kant opgaan je geen antwoorden geeft.
Zo ook in je reactie naar mij toe, die misschien wel heel veel vragen en vertwijfeling bij iemand kan oproepen. Iemand die denkt te staan...kan door dergelijke dingen vallen.
Mij krijg je hierdoor niet van mijn stuk hoor, en ik vraag mij ook echt niet af, of alles wat je schrijft op mij van toepassing is.
Maar ik lees zo vaak, vragen van mensen aan jou, over reacties die je hebt gegeven. Maar die beantwoorden gebeurt niet. Waarom is dat? Waarom ontwijk je een volgend stuk communicatie?
Ik heb je ook vragen gesteld over je reactie... ik wacht met geduld en belangstelling je antwoorden af.
Bij deze nogmaals mijn vragen/opmerkingen:
1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken 2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij 3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek 4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek 5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze. 6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend 7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan 8. doe ik mijzelf te kort?....misschien wel, maar zo ben ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:12
Onderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
|
|
|
ASANTI087 schreef: | je hebt een sterke wil, of niet Jonathan? Je eigen mens/gevoel/verlangen is iets wat sterk op kan spelen, het gaat een gevecht aan met het overgeven aan Gods verlangen. Wat een zegen dat je zondag Gods Geest kreeg. Dat mocht ervaren hoe heerlijk het is om die sterke wil los te laten, en hoe simpel het overgeven eigenlijk is. |
Ik een sterke wil...? Ja/nee...meer een ik leef bij mijn gevoel. De ene dag kan mijn gevoel anders zijn dan de andere. Maar ik ga hier heel bewust mee om, ben er ook open over, spreek mijn dingen uit die ik voel, denk, verlang. Maar dit is niet altijd een gevecht om mijzelf over te geven aan God's verlangen. Meer een gebed aan God, maakt U het maar duidelijk wat u wilt, U weet mijn ding. Maar in dit alles wil ik God volgen.
ASANTI087 schreef: | Je zegt in je laatste bericht
wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.
klopt het dat je nu nog sterk verstandelijk bezig bent? Je weet wat belangrijk is, je weet hoe je wilt geloven. Je weet wat God van je vraagt. Je wilt het allemaal goed doen, maar je beseft ook dat je eigenlijk totaal geen verstand hebt van de werkelijke wil van God.
Ik wil, ik moet, ik wil weten, ik wil doen... En dan de frustraties dat het toch niet goed voelt. Gods Geest die je verteld dat je toch niet op de goede weg zit. Heerlijk dat God je in de kerk liet ervaren hoe fijn het is om dat stukje 'ik' los te laten. |
Nee, ik ben niet sterk verstandelijk bezig. Hetgeen je van mij aanhaalt is een reactie op een vraag hoe om te gaan met je christenzijn, op plaatsen waar je twijfel over hebt. Dan is mijn antwoord....zou ik hier Jezus kunnen ontmoeten. Ja dat is een verstandelijke beredenering, vaak volg ik echter ook mijn gevoel wat in mij opkomt. Ook in contacten met mensen ben ik behoorlijk gevoelig voor wat mijn gevoel me ingeeft over die persoon. Iemand voelt goed of niet goed.
De werkelijke wil van God..... Ik volg mijn denken en voelen, Leef vanuit het vertrouwen dat Hij kenbaar maakt en mag maken wat Hij wil met mijn leven. Zolang Hij dat niet doet, volg ik mijn eigen denken, weten, voelen. als God dan anders wil, heb ik t vertrouwen dat Hij mij dat duidelijk maakt.
ASANTI087 schreef: | Ik weet zeker dat hoe meer je Gods Geest krijgt, hoe minder belangrijk jouw vraag wordt. Dan ben je automatisch aan het werk in Gods rijk. Dan heb je geen angst meer om dingen verkeerd te doen en verliest het verkeerde van het aardse rijk zijn aantrekkingskracht. Dan vind het het heerlijk om te bidden: Uw wil geschiede. |
Zo is het trouwens dus precies zoals ik er ook over denk.
en toch zeg ik .... God, U mag mijn leven leiden, maak Uw wil maar bekend, zodat ik in Uw koninkrijk dienstbaar kan en mag zijn.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op woensdag 21 juli 2010, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:43
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Aan t begin van liefde is er alleen maar geluk
Maar alleen geluk is niet t begin van liefde
©jonathan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:41
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | slaap lekker lieve man! |
owh..... .... tjonge.....dat wens jij mij ???? ik heb heerlijk geslapen hoor, zelfs zonder dit gelezen te hebben.
Dank je wel lieve vrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:38
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
iets rijven = ...................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:30
|
|
|
Nog 13 berichten......yeah....dan de 999 forum berichten gehaald
bijna 4000 bezoekers op mijn profiel...
Mooie getallen om mee af te sluiten op CM...... nog 1 wk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:28
|
|
|
Zo.....de wekker riep me toch zeg....pfffff
Nog 2 keer mag ie ...en dan....... .....3 weken mag ie zijn mond houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 00:04
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | nou, het gaat weer goed met Jonathan, lang intens met hem gesproken! wat is het ook een bijzonder persoon,
|
Gelukkig dat je me opgebeurd heb Ik zat me daar toch in een dip
dank je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 21:57
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | 1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken 2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij 3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek 4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek 5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze. 6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend 7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan 8. doe ik mijzelf te kort....misschien wel, maar zo ben ik |
ALS IK GEEN ANTWOORD OP DEZE VRAGEN KRIJG.....WEET IK ZEKER DAT IK MET WEEL HEEL VEEL VRAGEN MIJN BED INGA VANAVOND.
Tjonge dit is een aanslag op mijn zelfbewustzijn, zelfvertrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 21:54
Onderwerp: je lichaam een tempel
|
|
|
IESJE369 schreef: | De beste manier om je niet met verkeerde dingen bezig te houden, is om je tijd helemaal te vullen met dingen die God een plezier doen. |
Natuurlijk ben ik dit helemaal met je eens.
Maar wat betreft het gezond leven, en je lichaam gezond houden, hoor ik vooral tips, gezond eten, niet TE ......., en dat we tevreden moeten zijn.
Mijn vraag is of we met onze gezondheid ook nadenken over de taak/zorg/verantwoording die we hebben voor de mensen uit onze directe naaste omgeving. Hoe zien jullie dat??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het materiaal is echt honderden keren verbeterd. Heb je wel eens gehoord waar de fietsen van gemaakt zijn tegenwoordig? Carbon. Ze zijn dus veel lichter geworden. En wat denk je van de professionalisering van de sport. Heeft ook invloed op de rijders. Zelf denk ik dat er nog steeds doping gebruikt wordt, maar ook dat er veel verbeteringen zijn vergeleken met een paar jaar geleden. Toen vormde het een onderdeel van het beleid, nu niet meer.
|
Natuurlijk is het materiaal beter. Maar ik heb een wat 'oudere' fiets...weegt 8,9 kg Tegenwoordig rijden ze op een fiets van 6.8 kg....ja dat scheelt 2.1 kg eh.....als ik ga plassen.....weeg ik ook 300gr minder....
Tuurlijk de sport is veel profesioneler, meer training, eh.....ssssttt...doping
maar ik ga ook weer ff een uurtje racefietsen....heerlijk ff t luie zweet eruit. Wilskracht je lichaam naar een hogere verdere grens brengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:04
Onderwerp: topic afsluiten....
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Pieter heeft dus eigenlijk mensenkennis....... En weet je? Je hoeft gelukkig niet door iedereen heel slim gevonden te worden.....Als de mensen die er toe doen in je leven dat maar vinden...... |
precies, dat zeg ik ook altijd
wat kan het mij nou interesseren wat mensen vinden waar ik geen enkele boodschap aan heb.
ik luister altijd naar ieders mening , maar soms heb je dan situaties waarvan ik met die boodschap die gebracht wordt niets, maar dan ook niets doe , ervaar, over nadenk.....
ach wie is nou dom ?? ik sowieso niet....want op die momenten denk ik er geen seconde over na
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf. |
1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken 2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij 3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek 4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek 5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze. 6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend 7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan 8. doe ik mijzelf te kort....misschien wel, maar zo ben ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 18:43
Onderwerp: topic afsluiten....
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hoe dom ben je dan???
Naast dom is het tevens arrogant om eerst een stukje neer te zetten waar de schrijver m/v nogmaals de eigen standpunten uiteen zet, concludeerd dat "alles" nu wel gezegd is en CM verzoekt om zo snel mogelijk een slotje te plaatsen...
|
ik ben ook heeeeeeeeeeeeeeel dom en vreselijk arrogant...
bedankt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:08
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar heeft Chris zn mening een paar pagina's terug zn mening al over gegeven:
LATEN WE DOORGAAN
CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC
[Edit: nee hoor, jullie leren maar op een nette manier met elkaar te discussiëren]
Laatst aangepast door CHRISTIANMATCH op maandag 19 juli 2010, 10:29
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat een ander ergens anders over denkt, waarom moet je een andersdenkende perse overtuigen? Je hoeft het toch niet altijd eens te zijn?
En Jonathans laatste bijdrage krijg ik dan helemaal beetje raar gevoel bij: mag er een slotje op want deze tekst is goed......oftewel, jaknikken en tegenspraak verboden? (je zal het vast anders bedoelen maar zo komt het wel over.) |
zucht............het ging mij over de inhoud van wat daar stond.
en er is een verzoek van meerdere......en dat wat je aanhaalt is een reactie van chris van zaterdag..... Daarna heb ik al een keer een verzoek gedaan
en inderdaad waarom is het zo moeilijk....de meest niet zinvolle bijdragen zijn gelukkig verwijderd uit t topic.. en t werd nu toch constant van t zelfde.
dus please.............. heerlijk de website OuderAlleen waar je je eigen topic kan afsluiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:40
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
CARIN303 schreef: Eh...met prohomo bedoel ik dat het okay is zoals je bent! Weet je welke tekst ik vorig jaar kreeg via een landelijke dag van Contrario;
Ho-Bi-He God vind jou okè!
Elke mens is waardevol en niemand, echt he-le-maal niemand kiest ervoor om anders te zijn dan anderen. Neemt niet weg dat ,als je homo bent ,je er later blij mee kunt zijn omdat je jezelf kunt zijn, open en eerlijk over jouw geaardheid en weet je, dat is zo mooi als mensen dat kunnen zeggen; het is goed zoals ik ben ( en nee,dan heb ik het natuurlijk niet over het kruis dat een ieder van ons heeft gekregen in dit leven!)Allemaal hebben wij een doorn in ons vlees en alleen God kan ons helpen hiermee te leven maar dat neemt niet weg dat we anderen daar bij nodig hebben en hoe fijn is het als dat je mede broers en zussen kunnen zijn! Dus lieve homo broers en zussen, kom uit de kast, en zit niet bij de pakken neer als je negatieve reactie`s krijgt. Kijk maar eens naar de reactie`s op dit forum, altijd zullen er mensen zijn die een oordeel over je hebben maar ook altijd en ik bedoel dus ALTIJD zullen er mensen zijn die er voor jou willen zijn, *om te luisteren *samen te bidden *je helpen op weg te gaan *er voor je te zijn.
Ook toen God jou schiep zei Hij; Het is zeer goed
en voor meer informatie en steun;
www.contrario.nl
www.regenboogforum.nl
Laten we hier maar mee afsluiten....
CHRIS slotje graag.... ik heb m geopend en zou zo graag willen dat ik m nu zelf af kon sluiten, want deze tekst is goed !!
ik heb chris een mail gestuurd.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 19 juli 2010, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:52
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | mjammie zing..wat ga je halen?????????????? |
ja...ehhh....kilo chocola staat er volgens mij. puur, wit of melk.... een reep wegeten kan nooit gezond zijn,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:44
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Bij mij zaten de verkeerde gewoontes ook in 't eten, nou ja 'gewoonte' was het niet... bij mij zat het vooral van binnen, wat zich dus naar buiten uitte... korte tijd annorexia wat al snel over ging in boulimia omdat je daarmee het minder zichtbaar kon maken en dat uitgemergelde vond ik maar niks... Op een gegeven moment was ik het 'spugen' zat en dacht ik er vanaf te zijn, maar schijn bedriegt... het ging over in troost eten... een aanval van heel veel voedsel achter elkaar, maar dat bleef wel binnen (sorry voor het onpasselijke hiervan, maar boulimia is een echte stoornis)
Ik kwam erachter dat 't te maken had met hoe ik me voelde en daarom begon ik me voor het eerst te uiten... gewoon janken als ik het moeiliijk had, het opkroppen was genoeg geweest en had al veels te lang geduurd... opkroppen van menselijke gevoelens door wat ik had meegemaakt. En toen ik er psychisch aan werkte werden de (vr)eetbuien vanzelf minder... dik ben ik er nooit door geworden, want het waren 'buien'.
Hoop dat mijn verhaal een inspiratie kan zijn voor anderen. Zorg voor jezelf, maar vergeet je binnenkant niet, daar zit vaak het echte probleem en is denk ik in veel gevallen effectiever dan dat lijngedoe. |
Met alle dingen in je leven die je doet of gedaan hebt, kan je blijven hangen......... tja....t is zo, kan er niets aan doen etc....
Inderdaad zitten de dingen vaak van binnen...t blijven hangen, terug kijken en een drempel niet over, omdat dat een andere instelling vergt.
Maar ik zeg altijd...Morgen is jouw dag....Dan kan je alles gaan doen wat je moet en zou moeten doen. Niemand kan jou weerhouden, dingen anders te gaan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:40
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Zow hee, waar haal je toch al die ideeen voor topics vandaan? |
eh......daar hadden we t gister toch over ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | in 1967 en er was flink uit de dopingpot gesnoept |
ik denk dat dat hele wielrennen een grote doping, superrrrr preparaten gedoe is.. Vandaag bijvoorbeeld....rijden ze t eerste gedeelte van de etappe een gemiddelde van 47km/uur. 20 jr geleden lag het gemiddelde op ongeveer 35km/uur , gisteren...bergetappe....43km/uur gemiddeld Het materiaal is beter, maar de energie moet toch echt uit de man komen. En hoeveel tour vedettes worden niet gepakt?
CHATULIEM619 schreef: | De reden dat ik mensen erop attendeer dat het meer om geestelijke zaken gaat, is omdat er op dit moment een religie aan het ontstaan is in NL. De gezondheidsreligie. Met haar nieuwe zonden en overtredingen en haar nieuwe verlossing, nl. als je alle dingen laat staan blijf je langer leven. De link naar het biologisch dynamisch eten wordt al snel gelegd. Dus mensen ga normaal met alles om en laat je niks wijsmaken over gezondheid.... |
Daarom geef ik zelf ook aan dat te veel sporten ook wel eens niet goed zou kunnen zijn. En wat is er mis met biologisch dynamisch eten? En wat is er mis met langer leven? Ik hou toch ook mijn ogen open tijdens het autorijden? Wijsmaken over gezondheid...... dat probeer ik juist met dit topic eens te bespreken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | ze rijden inderdaad morgen niet over de mt ventoux.... klopt maris |
pfffffffffff..........ze zullen morgen ook wel flink zuchten
die berg heet ook de berg des doods. tom Simpson overleed er tijdens de tour door te grote inspanning, uitdroging en oververhitting
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er zit nog een foutje in pieter.. maar dat is off topic. |
dit dus ook....eh..ja het is Pantani....en vast nog wel een typefoutje Geen zin om t verder na te lezen....ben ook maar een mens
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|