Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 18:47
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ga ik me nu eh..."gevleid" voelen? |
Ons Pietertje maakt een schrijffoutje.....heb je moeite met de o-oo klanken? 'n Beetje dyslectisch? Kijk je zinnetje nog maar eens goed na... hak het hele woordje in stukjes....en kijk maar eens of je dan de 'o'-klank of de 'oooooooooo' klank (lánge klank moet gebruiken)....enne ...het mág hoor, foutjes maken...leer je van.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:33
|
|
|
MARRY942 schreef: | Eh...ken ik die? Oh ja....das die man die alleen maar piepjonge vrouwtjes wenst....ik weet het weer.... |
Nou, je mag in ieder geval geen dág ouder zijn...dus....... ...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 17 oktober 2011, 17:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:23
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik heb nog steeds niet door hoe dat gedoe met die linken naar youtube nou werkt....maar jullie kunnen het vast zelf wel vinden, het dooplied van mijn dochter gisterenochtend: Amazing Grace ( en dan moet je de "bagpipes-versie" hebben, die is het mooist... |
Daarvoor moet je bij de enige en echte Crossroad zijn.....híj heeft de enige echte manier.... .....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 17 oktober 2011, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:12
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ...
Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen. Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".
Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)
Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"? Snel (direct, liefst binnen een jaar) Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar) Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar) Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)
De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ... |
Ik weet daar zelf zo gauw geen antwoord op. Momenteel ben ik een boek aan het lezen, van Gary Chapman 'Liefde moet je leren'. Aan de hand van allerlei analyses stelt hij, dat verliefdheid ongeveer anderhalf jaar duurt. In deze anderhalf jaar moet de verliefdheid plaats hebben gemaakt voor liefde. Het kan ook zijn, dat de verliefdheid niet overgaat in liefde. Dan zijn alle vlinders dus verdwenen.....ook als je ondertussen getrouwd bent. Dit boek heeft me nogal aan het denken gezet en ik vraag me af, of deze schrijver gelijk heeft.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 17 oktober 2011, 17:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 13:42
Onderwerp: Het weer
|
|
|
'k Heb er niet zo gauw last van, maar krijg nu wel een beetje een triest gevoel van dit grauwe weer. 'k Had er zo op gerekend dat de zon zou schijnen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 20:32
|
|
|
JANS127 schreef: | Hai,
dit is mijn lievelings lied, toen ik in de rolstoel belande dohttp://www.youtube.com/watch?v=G5RZ2nrhqYM&feature=related
or mijn ziekte was het heel donker en leek het net of God er niet was toen kreeg ik een kaart met dit liedje erop en toen zag ik dat God er wel was
http://www.youtube.com/watch?v=G5RZ2nrhqYM&feature=related
Jans |
lied van Jans
http://www.youtube.com/watch?v=G5RZ2nrhqYM&feature=related
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 16 oktober 2011, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:16
Onderwerp: slavernij
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik heb mijn mede mens lief, zelfs jou ook. En wat jij prive uitspookt, dat is jou verantwoording, trouwens daar vraag ik ook niet naar. Ik wil het niet eens weten. Maar als God zegt dat iets niet goed is, ga ik niet zeggen dat het wel goed is, dat de wereld er voor kiest, moet de wereld weten. Maar het is tegenwoordig wel zo, dat de mening van de wereld telt, en niet die van God. Ik zal nooit een homofiel persoon veroordelen, maar algemeen homofolie wel. Nou ja veroordelen gaat wat ver, maar ik zet ze ook weer niet in de knuffelzone. En natuurlijk heeft iemand die zo is, er zelf niet om gevraagd. Maar ga je er je zelf aan toegeven, of ga je jezelf onthouden. En tegenwoordig wordt dat veelel gekoppeld aan seksualiteit, laat mij nu weten dat het niet levensbehoefte nr 01 is. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:51
Onderwerp: slavernij
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Opvangnet? Slaven die probeerden te ontsnappen, werden gekruisigd in de Romeinse tijd. En over de homofiele medemens mag je wel wat genuanceerder denken, vind ik. Je koppelt alle homofilie aan perversiteit. Het onderwerp van het artikel dat ik bij Slavernij heb geplaatst baart me meer zorgen. Dat is weliswaar een gevolg van onze liberale samenleving maar pas echt pervers.
Thomas |
Ja, ben ik mee eens. Bij het woord slavernij kan ik amper het woord 'opvangnet' over mijn lippen krijgen. Ik word misselijk bij het idee wat deze hongaarse vrouwen gedwongen moeten ondergaan. Ik ben erg blij dat ze gedwongen kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek met iemand van de overheid en ik hoop ook echt dat de overheid hier zijn best voor gaat doen. Ik moet ook aan de boeken en de film 'de negerhut van oom Tom' denken, in die setting was het absoluut geen opvangnet. Ook daar werden de slavinnen voor andere doeleinden gebruikt en als een vader, oom of broer er wat van durfde te zeggen werden deze wreed gemarteld.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 21:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 15:49
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhh het wordt vandaag toch een ovenpasta als ik dit zo lees |
Hey komop...dit is zo lekker, met een koude witte wijn erbij....mmmmm...k ga 't zelf ook maken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 12:41
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Voor de opletten de lezertjes onder ons:
'Bonen voor een heer van stand ( de heer Ollie B. Bommel dus)
Ingrediënten 2 gesnipperde uien 1 tn. knoflook boter rookworst of droge metworst of salami 200 gr. taugé zout, rozemarijn, tijm, oregano 2-3 eetl. pindakaas 2 eetl. azijn 1 eetl. suiker 2 eetl. zilveruitjes 1-2 eetl. ketjap manis rozijnen naar smaak 1 thl. sambal oelek 1 blik bruine bonen 2 bananen In het originele recept staat ook nog 2-3 eetl. chilipoeder, maar dat vinden wij te heet. Benodigdheden 1 hapjespan pollepel Probeer ook eens Bouillon met tortellini tuinbonen en munt Pittige pootjes voor Sint Dessert : ijsje voor wie er zin in heeft Bereiding Fruit de ui met de knoflook. Als je chilipoeder wilt gebruiken, voeg die dan toe. Voeg de plakjes gesneden worst toe, bak ze even mee. Voeg zout en de kruiden toe en laat dit even zachtjes sudderen. Voeg daarna de volgende ingredienten toe: pindakaas, suiker, scheutje water, azijn, ketjap, uitjes, rozijnen, sambal en de uitgelekte bonen. Als je geen chili gebruikt, dan is het iets flauw van smaak. Ik maak het pittig met sambal. Als het te droog is dan nog wat water toevoegen. Op smaak brengen met extra azijn of sambal. Voor het opdienen de banaan en de taugé er door roeren. Eten met rijst, augurken.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:53
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Jaja....... Als ik weer kan mailen, zal ik eens bij Annette informeren. Als iemand het kan weten, is zij het! |
zo is dat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:09
|
|
|
lol
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:01
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | nee ... je hebt de link van youtube al geplaatst ... |
kijk Cross, nu doe ik het zoals jij het zegt
[/url]http://youtu.be/5nmh8EF7n94
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 18:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:54
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je plaatst de link van youtube, selecteert hem (linkermuisknop en "blauw" maken) en klikt op de url knop (rechtsboven in het vak waar je een reactie plaatst) |
..en na het kopieren van de link weer op url klikken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Ze hebben bij ons enorm bezuinigd op de IB-uren. Er is wel een collega (directeur) die helpt, maar hij heeft er weinig ervaring mee. De IB-er heeft bijna geen uren meer. Leuk is dat, als je - naast deze aanvraag - nog 3 rugzak-leerlingen ('t zijn wel schatjes hoor ) hebt. Maar..... ik stuur mijn concept straks naar de directeur, mag hij het afmaken.
Bedankt voor je meeleven, doet echt even goed! Ben een beetje aan het afreageren, geloof ik. Ik hou me maar voor dat ik niet meer kan doen, dan mijn best. Valt niet altijd mee, al blijft het een mooi vak hoor. |
Voel helemaal met je mee....! Ja, het lesgeven, daar doe je het voor, maar als er ook niet meer voldoende tijd is om je voldoende voor te bereiden en dan wordt ook lesgeven een stress. ja...juist met die rugzakleerlingen bouw je een band op...!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 12:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:10
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Dank je Annette, vast ervaring mee. Ik merk dat ik steeds chagrijniger aan het worden ben, er komt geen eind aan dat formulier. En ze vragen dingen minstens 3 keer. Het betreft een aanvraag voor LGF/rugzak. Misschien ken je de formulieren. En dan zul je zien, wijzen ze 'm af.
Ik ben aan vakantie toe! |
Ja, k ken ze. .. .... Kun je die formulieren niet samen met een I.B.-er invullen? ....en nog vragen ze zich af waarom zoveel leerkrachten uit/omvallen... Gewoon denken....'This too will pass'.... .....en wat lekkers halen bij de koffie...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 10:22
|
|
|
MARYAN401 schreef: | 'k Ben heel veel aan het moed verzamelen, om een hele stapel 'papierwerk' - voor een leerling met een 'etiket' (zelfs 2) - in te gaan vullen. 'k Hoorde gistermiddag pas!, dat het eigenlijk voor vrijdag af moet. Ik hoop dat het lukt! Lastig.. als je gisteravond weg bent, morgenavond wilt gaan winkelen, vanavond een verplichte MR-vergadering hebt en vrijdag bijna direct na schooltijd op vakantie wilt. Ooit koos ik voor het werken met kinderen, niet wetende dat er zoveel administratie aan vast zit. Dat was, toen ik begon. ook veel minder. Je moeten dingen vaak dubbel invullen, alsof we niks beters te doen hebben. 'k Heb dit jaar veel 'bijzondere' kinderen (heeft ook leuke kanten), dus verdrink er bijna in. Echt geen zin in dus! Al vind ik wel, dat is mijn motivatie, dat het kind (en zijn ouders) er recht op heeft dat wij er alles aan doen om hem te helpen. Dus....ik ga maar beginnen. Leuk zo'n vrije dag. Bedankt voor het luisteren naar mijn klaagverhaal.
En over 2 dagen komt er vast weer een mooi moment. |
Sterkte maryan...een stereotype 'vrije' groepsleerkrachtdag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 08:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tragische film......moet gelijk weer denken aan die afgesneden vinger zodat de vrouw geen piano meer kon spelen....(straf van haar man meen ik me te herinneren...) |
....prettig typje, die echtgenoot..... ...zit 'ie hier ook op cm.... ...maar ach...k speel toch geen piano....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:42
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Geen smoesjes hè, Willemijn. Of bedoel je een limiet aan 'willen mailen'.
Ach, een limiet kan ook wat hebben. Heb je geen zin in mailen, zeg je gewoon dat je aan je limiet zit. Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur. |
jaja....smoesjes....lol...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 10 oktober 2011, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:39
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Helemaal mee eens. .... Zonder 'Hulp' is de man 'Hulpeloos' |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 10 oktober 2011, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | 'k zit ook aan mijn limiet...... |
.... ....aan je limiet.....waarvan.....?..... .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:29
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
YELNIN491 schreef: | kom vast niet verder dan vijf meestal |
Vijf héle uren geslapen...wauw....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:25
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
YELNIN491 schreef: | die van mij wil de hele avond bij me liggen, maar neem haar niet mee naar bed, denk dat ik geen oog dichtdeed. |
k heb nu opeens ook last van slapeloosheid...zullen we vanaf nu het probleem positief benaderen en alleen nog maar vertellen hoeveel uren we wel geslapen hebben.....
|
|
Naar boven |
|
|