ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 09:39
BerichtOnderwerp: Discussiëren

JOL252 schreef:
Ik kan me vinden in jouw reactie. Daarbij nog even een kleine aanvulling.... het is mooi dat mensen haar in bescherming nemen en haar ook wat beter kennen, steun heeft ieder mens nodig en ik hoop dat Zwaan hierdoor deze dagen ook wat nieuwe moed en kracht op doet. Maar ik herinner me een bepaalde vorm van reageren met plaatjes om aan te duiden hoe zij mensen beleefde en daarbij wat mij betreft ook grof werd. Hierbij werd het nog voor haar opgenomen ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met indirect aangetoond God als beschermer van de reacties erachter. En óf Zwaan is dus wél in staat om deel te nemen aan een discussie (hoe erg die specifieke manier van reageren ook was) óf zij werd door anderen achter de schermen aangestuurd om reacties neer te zetten. Wanneer zij in deze reacties mensen schoffeerde was de opzet van de tekst namelijk heel anders dan hoe zij dit normaliter neerzette.

Jol.... communicatie moet helder zijn, over fatsoen en respect gesproken.

Klopt Jol, dat viel op......en het trieste daarin is dat het zo ontzettend onchristelijk is om zoiets te doen.......
Het zou dus zo kunnen zijn dat Zwaan dus werd gebruikt om een ander zijn/haar onvrede tegen bepaalde mensen te spuien....triest......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:18
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

VISSER278 schreef:
En jij gelooft dat Zeeland dàt bedoelde?

Wat zit je toch te mummelen????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:05
BerichtOnderwerp: speed date in alphen aan de rijn

VISSER278 schreef:
Natuurrlijk wil ik niet van je af . Hoe verzin je het? Boze smiley
Maar uhm .... die stratenmakers hè ..... ik kwam vanavond thuis uit m'n werk en de straat was opgebroken . Ze zijn dus in Zeeland gearriveerd.
Nu zit ik met de vraag .... Moet vissertje er een halve dag vrij voor nemen om te kijken wie petra nou zo leuk vond? Lachende smiley

Visser, je bent off topic, dit gaat over de speed daten in Alphen en niet over de stratenmakers in jouw straat......
Ze komen ook gauw bij mij........ze rijden wat heen en weer he? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:01

CARMEN073 schreef:
Ik vind het fijn dat je toegeeft dat je niet uit jezelf in staat bent met een milde blik naar iemand te kijken.

Beter lezen Carmen..... Knipoog smiley Ik kijk meestal met milde blik naar de mens en veroordeel ze in ieder geval niet met de Bijbel in mijn hand........
Was jij niet degene die me te mat vond in mijn visie en meningen omdat ze tegen Gods woord waren??????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 4 oktober 2012, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

Wat een verdriet Roelande, maar beter pijn door een einde dan pijn zonder einde, dat is nog erger.... Z.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:09
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel

CARMEN073 schreef:
Waar komt toch die overtuiging vandaan dat de Geest van God uitsluitend lieve zachte woordjes spreekt en nooit iets of iemand veroordeelt?

In Johannes 16 staat over de Heilige Geest: "En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is."

Deze tekst spreekt helemaal niet over het toestaan van zonde, noch over het oprekken van normen of waarden. Integendeel!!

De overste van deze wereld is geoordeeld. Daar wordt satan mee bedoeld. Hij en zijn trawanten zijn volledig openbaar tentoongesteld, ontwapend en overwonnen. Zowel de satan als de duisternis en de werken van de duisternis zijn einde verhaal. De werken van de duisternis worden niet langer getolereerd in het Lichaam (of de kerk) van Jezus Christus. En, als Jezus terugkomt ook niet meer op deze aarde.
Uiteindelijk zal iedereen die de duisternis doet heel verkeerd eindigen en het is veel verstandiger om daar nu alvast rekening mee te houden.

Ik heb het over stil worden en helemaal niet over lieve zachte woordjes??????????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:07

PETRA944 schreef:
En dat is wat er hier gebeurd is, sommigge konden haar, wisten hoe ze was en hoe kwetsbaar en namen haar niet echt in bescherming. op mij kwam ze als een hele harde over door haar schrijven, maar jullie wisten, keken toe hoe ze zelf haar adres aan mannen op internet gaf, terwijl jullie wisten hoe kwetsbaar ze was. iets om over na te denken, en ja ik zelf ben ook schuldig, maar houd me mond niet over het aandeel van sommiggen die achteraf en ondertussen toekeken en niets deden. ook iets voor jullie om van te leren.

Ben ik helemaal met je eens Petra......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:06

CARMEN073 schreef:
Klopt Annette. Ik mag haar graag en begrijp wat ze doet en het waarom er achter. Wat niet inhoudt dat ik achter al haar bijdrages sta. Maar ik waardeer haar als persoon enorm.

Ik weet ook hoeveel verdriet ze heeft door het feit dat ze op het forum niet begrepen wordt. De mensen die zoveel begrip kunnen opbrengen voor de 'anders-geaarde' medemens zou ik willen oproepen om dit begrip ook voor haar op te willen brengen.

Als je dat allemaal weet en begrijpt had je haar ook wel een beetje bij kunnen sturen.......en niet achteraf allemaal stukken hoe goed je haar begreep.
Had Zwaan kunnen blijven en dan hadden wij met milde blik naar haar stukken kunnen kijken.......
En begrip moet je voor ieder mens opbrengen, ook voor de mensen die je niet goed begrijpt.......Ook dat is christen zijn.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 08:01

ERIKA129 schreef:
Ik snap veel en heb veel mensenkennis maar ik snap van jou geen snars sorry maar het is zo!!
Je opent topic na topic maar je houd niet van discussiëren, waarom dan al die topics waarvan er vele echt niet kunnen???

Snappen wij niet Erika, is hogere wiskunde.......Wij zijn maar werkers die met mensen werken en er geen verstand van hebben......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 4 oktober 2012, 11:12
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 08:00

CARMEN073 schreef:
Volgens mij wringt hier de schoen. Dat wat jij niet snapt is het verschil tussen een mens en zijn visie.

Ik begrijp Zwaan. Zwaan is nog steeds een mens en die behoor je niet te categoriseren.

Gelukkig categoriseer jij absoluut niet in je meningen over je medemens..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 07:37
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel

PIETER619 schreef:
Nee maar als we als gemeente ons gaan openstellen, kan God veel en veel meer met ons, daarom hebben we elkaar nodig. God geeft dat wat we nodig hebben. En als Hij ons elkaar geeft en wij 100% openstaan voor Hem, kunnen wij alleen maar groeien door elkaar te helpen, ook met zaken asl de gave van wujsheid welke zo nodig is voor bijvoorbeeld raadsleden en de voorganger

Helaas weten wij het meestal beter, en is en kan de Geest niet ten volle aan het werk.

Wijze worden Pieter. Kijk maar alleen eens op het forum wat er gezegd wordt in de naam van de Geest? Veel geschreeuw en weinig wol denk ik dan. We moeten eens stil worden in de geest van God en daar hebben we veel meer aan dan al dat geblaat en veroordelen in naam van diezelfde Geest.............

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 4 oktober 2012, 07:59
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:46
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst

PETRA944 schreef:
Wel ze heeft 1 ding wat ik niet heb en dat is voor 100 procent op god kunnen en durven te vertrouwen, eigenlijk nog meer, ze had denk ik een sterkere relatie met god, kon god beter als ik. verder haar negatieve kanten waren er ook wel degelijk, dus vandaar zie ik haar als een mooi vb, niet als een heiligge en mag haar graag ook omdat ze eerlijk voor haar negatieve kanten uitkwam, in eenvoud schrijven, eerlijk, niet op een manier van ik ben de cristen die perfect is en op een voetstuk staat. over veel dingen uit haar boek ben ik aan het denken gezet, zoals vijanden vergeven, op god vertrouwen. geneen cristen is volmaakt Willemijn, maar sommigge mag je meer als anderen en van sommigge kun je dingen leren

Daar heb je weer helemaal gelijk in........Knipoog smiley

PS: zijn de bouwvakkers al richting mij?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 3 oktober 2012, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:26

PETRA944 schreef:
ja, zie effe een reactie terug Knipoog smiley

Maar dan nog de vraag: is Corrie ten Boom zoveel beter als jij dat bent.....je moet mensen ook niet op een hoger voetstuk zetten dan ze zijn he? Zij wordt bijna als de volmaakte christen gezien, en het was toch echt gewoon een mens....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:19

CHATULIEM619 schreef:
Je stelt de vraag aan Petra, maar omdat ik erover begonnen ben, neem ik de vrijheid om antwoord te geven. DW is nl. niet bekend om zijn meeslepende conferenties, waarbij iedereen in extase raakt. En is ook niet echt te vergelijken met die tv dominees. Je kunt iemand bewonderen of zelfs als voorbeeld hebben, zonder dat je hem adoreert. Zelf hadden we in onze gemeente een koffiebar van Teen Challenge en we hadden ook een link naar de opvangcentra. Ik ben ook nog naar een internationale conferentie geweest van Teen Challenge. Ik heb dus wel wat contacten gehad met TC, maar DW was in mijn ogen nog steeds een mens.
Ik heb ook veel bewondering voor Corry ten Boom. Ik verplicht mezelf ook om één keer per jaar naar Hiding Place te kijken. Maar verder ook niet. Ze is een voorbeeld, ze is volhardender dan ik, maar verder ook niet.

Petra kan heel goed zelf antwoord geven denk ik....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:02

PETRA944 schreef:
ha ha heel veel gelezen over david wilkerson en jaren geleden ooit naar een preek van nicky cruss geweest, die man van het kruis in de asfalt jungle. heb zijn boek over profetieen die david geschreven heeft ook hier liggen. zijn boek het kruis in de asfalt jungle heeft veel mensen tot geloof gebracht denk ik. ook 1 van mijn geestelijke idiolen net zoals corrie ten boom

Worden die mensen niet een beetje geïdealiseerd Petra? Ze komen zo volmaakt over en het zijn toch ook echte mensen.......
Zie je toch in Amerika ook bij die tv predikanten? En hier ook bij J.Z.?
Of je dweept er mee of je vind het vreselijk......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:48

CARMEN073 schreef:
Ik snap je wel Zwaan. Vind het jammer dat dit bij de anderen niet het geval is.

Dat verbaast me nu echt helemaal niet dat jij dat snapt........mensen met radicale visies vinden elkaar altijd snel.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:42
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Jol, al aan de hutspot vandaag? Hoort toch bij het leidend ontzet?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 06:45
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen

CHATULIEM619 schreef:
Goed, nu weten we dus wat we aan je hebben.

Dat denk je te weten.......significant verschil........
En op vilein gedrag neem ik inderdaad niet de moeite om te reageren, daar heb je dan wel weer gelijk in......vooral als dat gedrag onder de zgn christelijke noemer valt........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 06:43
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...

BASTIAAN161 schreef:
Mijn d.b. buurman vraag of ik je nog eens beleefd wil vragen of er nog een reactie hierop komt.
Maar ik zei tegen hem dat ik het lastig vindt de vraag 3 keer te vragen, terwijl ze klaarblijkelijk niet wil of kan antwoorden. Ik wil niet drammen.
Maar ik ben met hem eens dat dit punt uiterst cruciaal is……
Wat denk je Willemijn?

.

Wat ik denk? Dat het jammer is dat je mijn tekst niet goed leest. Daar heb ik aangegeven dat wij er toch niet uitkomen in deze discussie en dat ons niets anders rest om elkaar in het geloof te respecteren......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:26

CARMEN073 schreef:

Ik vind het allemaal prima......

Ook welterusten..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 2 oktober 2012, 23:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:18

CHATULIEM619 schreef:
Bij jou is het een repeterende vraag: laat dat dan eens zien waar ze dat schrijft. Je roept maar wat, de hele tijd al, maar als we je vragen waar staat dat dan, dan reageer je daar niet op.

Het wordt me in de mond gelegd Chatuliem, net als bij jou..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:17

CARMEN073 schreef:
Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.

Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren.

Stop er zelf dan eens al eerste mee en overdrijf niet zo met je klopjacht en stoken en ruzie maken.....Verbeter de wereld begin bij jezelf........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:10

CARMEN073 schreef:
Jazeker wel want dit forum is voor iedereen. Als echter de intentie waarom je antwoordt is het beschadigen van je medemens of het opruien van andere mensen is dan vind ik dit allerminst netjes.

En het lijkt erop alsof sommige mensen daar uitsluitend op uit zijn.

Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is???????
Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen..........
Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt.........
Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk??????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:56

CARMEN073 schreef:
Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet.

Je antwoord toch voor een ander? Als je dat al stoken en ruzie maken vind heb je dat wel vaak.......kort lontje zeg......pfff Zie in liefde naar elkaar om......om maar even de Bijbel te gebruiken.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:52

CARMEN073 schreef:
MAGGUT?!!! Woedende smiley

Is niet netjes he? Voor een ander antwoorden....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:50

CARMEN073 schreef:
Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.

Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:42
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
De Zweden maken niet veel films maar als ze het doen, is het geweldig. Help mensen hun mogelijkheden te benutten:

As it is in heaven

Sommigen zullen het geen christelijke film vinden maar ik dus wel. Mooie tekst, Nederlands ondertiteld:

http://www.youtube.com/watch?v=d_K9FEeHphs

Thomas

Volgens mij is het de meest christelijke film aller tijden, wordt in heel veel kerken gedraaid in het kader van de vorming en toerusting...........
hier op de Bible Belt in ieder geval.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:02

CHATULIEM619 schreef:
en toch is ze wel lief hoor Pieter....

Gaan jullie maar eens samen daten, passen vast goed bij elkaar..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:55

CHATULIEM619 schreef:
Dit is wel het toppunt hoor Wmijn!!!! Laat dan zien waar ik de vreselijkste dingen zeg in de naam van God? Je leest niet, je beschuldigt me van dingen die ik niet schrijf...

Nee, de mensen leggen je de woorden in de mond, tot je verbazing....... Knipoog smiley Knipoog smiley

ik ga eerst maar eens even naar mijn yoga les...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 2 oktober 2012, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:52
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief

XABIA794 schreef:
Een handicap?
ik denk dat je je eerder eens zou moeten afvragen wat "normaal" zou moeten zijn in deze maatschappij waar alles snel en gevoelloos lijkt...
Ik vind het bijvoorbeeld juist een gebrek als men zintuiglijk aan alles voorbij gaat.

Ken je die poster nog, vroeger van Pandora.....Een spiegel met de tekst eronder:

Ooit een normaal mens ontmoet?
En? Beviel het?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 180 Volgende
Pagina 21 van 180