Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:48
Onderwerp: Boos!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ken je dat gevoel? Dat er iets gebeurt dat je zó ontzettend bóós maakt... Dat je enkel en alleen omhoog kunt kijken, je armen in de lucht kunt gooien en aan God vragen; "Waarom?"
Neem nou vanmorgen; in de kerk werd bekend gemaakt dat een 41-jarige man plotseling is overleden. 41!! Zomaar, in zijn slaap. Hij laat een vrouw en twee kleine kinderen achter. En dan kan ik zo bóós worden! En me zo goed de onmacht voorstellen die zijn vrouw moet voelen, nog geen 40, gelukkig gezin, en in één klap is het weg... En daar stond ik dan.. te midden van die gemeente.. met mijn ogen naar het kruis gericht.. mijn armen in de lucht.. En alles dat ik kon uitbrengen was; "Waarom?"
Hebben jullie dat ook wel eens? Wat doe je dan? Hoe ga je daarmee om? |
Nee, niet boos... wel stil, en ongeloof, moeilijk te bevatten en idd 'het waarom'... Ik heb ook, net als velen met mij, mensen zien wegvallen van plaatsen waarvan je denkt... waarom dan toch??
Waarom... ja... waaróm??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:40
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
VISSER278 schreef: | weet je dat toch wel zeker joh? God vraagt helemaal niet om een relatie met jouw hart . Hij wil gewoon héel je hart , niet meer en niet minder . Mijn zoon , Mijn dochter , geef Mij uw hart . Dat is wat ik lees in Zijn woord . Niks over een relatie of wat ook . |
Ik bedoel maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:38
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als je iets wilt, zoek je idd een mogelijkheid ;)
Als ik iets niet wil, zoek ik geen reden, dan héb ik een reden....!! |
ook goed... het was weer een zinnetje ergens opgedaan tijdens mijn lezerij..
En dat diagram, ja, dat lijkt op een diagram zoals ik deze heb geleerd tijdens een van mijn cursussen.
Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is. Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.
Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit. Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.
Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.
Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan. En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.
De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand' Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.
Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.
Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:18
|
|
|
MARITIME853 schreef: | idd, interpreteer je weer eens. Mannen horen een evenbeeld te zijn van God.... Dat leert ook de "vaderhart van God" zoals dat door vrouwen voor de mannen geprofiteerd wordt! |
zoals dat door vrouwen voor de mannen geprofiteerd wordt...
Ik snap de zin niet? Wil je dit uitleggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:16
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Hallo.... waar zijn de mannen dat de vaderhart van God kennen???
Ben ik nou de enigste die dat heeft verstaan??? Tongje, dat valt me erg tegen....
Geloof, hoop en liefde, daar staat en valt een relatie mee. Jammer dat er zo weinigen zijn welke dat verstaan.... |
Maar ik ken ook het vaderhart van God, maar ben geen man...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:09
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Hallo.... waar zijn de mannen dat de vaderhart van God kennen???
Ben ik nou de enigste jij bedoelt enige die dat heeft verstaan??? Tongje, dat valt me erg tegen....
Geloof, hoop en liefde, daar staat en valt een relatie mee. Jammer dat er zo weinigen zijn welke dat verstaan.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:12
|
|
|
[color=4B0082]
Als je iets wilt, zoek je een mogelijkheid Als je iets niet wilt, zoek je een reden[/color]
Laatst aangepast door
|
LYDIA448
|
op zondag 6 januari 2013, 14:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | idd waar je ook naar toegaat, je neemt de bagage van huis mee. problemen lossen niet op door te emigreren. |
Zolang je hart met je meegaat, gaat alles wat daarin leeft ook mee..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:08
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Mooi,
maakt me niks uit op wie ze vallen. Ik heb geen interesse in vrouwen verder, dus ze moeten maar weten op wie ze vallen.
Mijn zusje gaat ook met een man dik in de 40. bijna 50, mijn zusje is een jaar jonger dan mij. Maar goed moet zij weten.
Mijn interesse liggen niet in vrouwen meer he, zoals ik net al zei, dus einde discussie.
Mijn geloof en de Bijbel dat is het enige wat nog telt voor mij, voor de rest bekijken ze het maar. Wat anderen doen moeten zij weten. Nogmaals; vrouwen krijgen geen kansen weer bij mij, ze hebben die kansen gehad. Mijn interesse is weg in hun, zo simpel als wat.
Ik praat enkel nog over het geloof, en verder niet. Ik spreek over gehoorzaamheid naar mijn Here toe.
Einde verhaal over dat sprookjes gebeuren, dat is nu verleden tijd. |
Dit is een typische ' overlevingstekst' , "als ik maar hard genoeg roep dat ik niet meer wil, dan ga ik dat vanzelf wel geloven.."
Ik ben een hooggevoelig mens, jou ongelukkig gevoel straalt uit je teksten. En als jij je bewust bent van Gods liefde, wat zal het je dan toch uitmaken idd, maar waarom groei je daar dan niet verder in? Niet groeien in je geloof, maar groeien in je autoriteit, in het bewustzijn wie je bent in Hem. Als je je dat werkelijk bewust bent kan je niet anders dan stralen.. en een stralend mens heeft aantrekkingskracht op de mens in het algemeen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:48
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Tijdens de afwas. |
en daarna met een bak koffie op de bank?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:47
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | het is toch algemeen bekend dat bij de man de maag de eerste plaats inneemt( neem Ezau) als dat goed zit komt de rest vanzelf. |
Ach ja... natuurlijk... dat is ook zo, maar er zijn ook vrouwen die de liefde door de maag laten gaan... ik vind het heerlijk als er voor me gekookt wordt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:14
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ja wanneer de tijd rijp is, die woorden hoor ik al zoooveeeel jaren. Anders hoor je mensen niks zeggen. Naja.... ik heb t in zoverre al los gelaten, maar dan ook in zoverre.
Weet je? Jezus zegt: het is nu de tijd om je te bekeren, niet later.
Dus.... het is nu of nooit. Dus als ze me nu niet willen, dan later ook niet. Heel simpel.
En rolf zoals ik jou profiel lees heb jij ook grenzen die heb ik dus ook .
Want als ik eenmaal de grens zet, dan komen ze bij mij ook niet verder. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik afstand hield van vrouwen en zelfs geen woord tegen hen zei. En dat is niet leuk. Kijk om afgewezen te worden kan zeer kwetsend wezen. Met mij eens? Ja toch? Maar ik kan dan ook zeer kwetsend wezen. Ik bedoel, dan geef ik het wederzijds. Heel simpel. Net zoals jij jou grenzen hebt, zo heb ik ook mijn grenzen. En mensen kennen mij als het zachte kleine lieve jongen, en ik ben niet boos of kwaadaardig van nature, teminste niet dat ik weet. Maar door altijd maar afgewezen te worden wekken ze bij mij ook een andere zijde van mij op die dan niet zo leuk is.
Nogmaals, jij hebt je grenzen zoals je zegt op je profiel, zo heb ik ook mijn grenzen, en dat is heel normaal.
Daarom heb ik dus ook besloten om mijn zoektocht te stoppen, ik zoek er niet meer om. Ik praat nu enkel nog over het geloof met anderen en meer niet. Niks geen liefde of romantiek brut gebeuren meer.
Ieder heeft zo zijn grenzen, mijn vriend. |
Ik bid voor je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 10:52
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat geloof ik graag dan behoor ik schijnbaar tot die andere helft |
Gelúkkig maar... dat houdt de boel in evenwicht..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 10:38
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Om die van mij te krijgen is zeker "hard to get it"... Lydia.
Een mannenhart gaat voor zijn vrouw, dat zijn hartje kent. Helaas zijn er maar weinig vrouwen die dat begrijpen dan wel ervaren hebben. Mijn mannenhart gaat uit naar een vrouw zoals God het bedoeld heeft. |
'zijn hartje kent' Zal dan toch eerst een lek moeten komen anders kan geen énkele vrouw dat hartje léren kennen... Ik begrijp het wel hoor..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 10:35
|
|
|
GERRIT084 schreef: | eh ... uh... snel tevreden |
er zijn mannen die het niet met je eens zullen zijn..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:43
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Niks niet uitrusten! Je moet nog stofzuigen! |
Heb je ook aan de ramen gedacht? En ja, natuurlijk nog de vaatwasser, die moet ook nog leeg... Evrouwcipatie, wow, het wordt nu echt spannend..
Gaan we gewoon lijstjes maken wie doet wat en die doet waar die het meest zin in heeft en het best kan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:38
Onderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
|
|
|
MARITIME853 schreef: | om te beginnen met openheid en eerlijkheid... dat zorgt ervoor dat een vrouw trouw kan zijn.... dat leid vervolgens dat een vrouw alles kan delen met een man!!!!
Alles daarin van kenmerken vindt ik aantrekkelijk en woest bij een vrouw.
Helaas, spelden in een hooi berg. |
Ja, idd Maritme, spelden in een hooiberg! Ik dacht dat er ook meer mannen van waren, van dit kaliber... open en eerlijk, en dan zonder de maar...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:34
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ik heb het niet over hardheid Dat was Gerrit.... |
En hard is natuurlijk wat anders dan waterdicht... toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:33
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ik heb het niet over hardheid Dat was Gerrit.... |
Sorry.... was in mijn enthousiasme...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:32
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Mannenhart:
‘hard to get’
Maar is het specifiek een mánnenhart wat hard to get is? Of die van jou Maritime?
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:28
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik had geboren moeten zijn in de tijd van Jezus en de apostelen, ik ben in verkeerde tijd geboren.
Daar heeft God een bedoeling mee gehad, jij had daar niet gepast op dat moment, jij hoort hier, op dit moment!
En ik verover geen vrouwen, want een vrouwenhart is geen prijs, maar een parel dat je in zorgzaamheid moet dragen.
Maar een vrouw wil wél veroverd worden, ze wil het gevoel hebben dat ze gewíld is, dat er moeite gedaan wordt voor haar..!
Ik ben geen rover, ik ben niet iemand die even iemands hart gaat roven, dat doet de duivel ook. Hij komt verleidingen en hup hij heeft diegene verovert.
Liefde komt van God, daar komt geen duivel bij kijken..
Ja, dat ik geen vrouw kan krijgen is een feit, en ik ben niet de enige die dat zegt. Vraag mijn familie eens of ik wel een vrouw kan krijgen, ik denk dat u wel eens zou schrikken van de antwoorden die u krijgt. | Je roept het over jezelf af
Laverde, het lijkt of je je er al bij neer hebt gelegd, je moet er echt wél wat voor doen. En daarnaast jezelf blijven.. tja, het kán een lastig pad zijn als je er zo bewust mee bezig bent. Niets komt 'aanwaaien' ook een vrouw niet.. Als je er niet op uit gaat hoe wil je haar dan ontmoeten??
Laatst aangepast door
|
LYDIA448
|
op vrijdag 4 januari 2013, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:15
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Dat snap ik maar al te goed!................................omdat het zo herkenbaar is |
Héél herkenbaar... Vrouwen zijn vaag... voor 10%
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nou leren jullie dan eens om hem open te stellen als wij maar voor 10% niet te begrijpen en jullie voor 90% niet das een heeeeeeeeeeel groot gat |
Dat is dan wellicht de 'natuurlijke' aanvulling... hij 90 zij 10... ongelijk maar samen 1?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:09
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies plus hard, sluit ik mij er volledig bij aan |
is alles op Mars zo hard als een hart ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:08
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het mannenhart is ondoordringbaar (waterdicht). Dat kent geen woorden. Het blijft een mysterie voor vrouwen. |
En hoe moeten wij vrouwen dan reageren op al die hardheid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:51
Onderwerp: De klik...
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat ben ik niet met je eens. Of er al dan niet een klik is wordt bepaald door meerdere factoren, en die factoren kunnen vooral in het eerste contact verstoord zijn. Het is heel goed mogelijk dat een 'klik' na verloop van tijd alsnog ontstaat. |
O ja, dat is best mogelijk... Ik praat hier eigenlijk voor mezelf... voor mij is een klik pas een klik als ik iemand in de ogen kijk en zie hoe er gereageerd wordt..
Mensen waarbij een klik 'groeit' zijn in mijn ogen meer 'gezegend' dan zoals ik er tegen aan kijk..
Dat er meer factoren zijn om een relatie te laten groeien ben ik het wel mee eens..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:47
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Nee ik ben paulus niet, maar voel me dood ongelukkig. Man en vrouw zijn geschapen voor mekaar, de man zou de vrouw aanhangen. Maar ja... Paulus zei: wie brand van begeerte moet gaan trouwen. Maja, als je geen vrouw kunt krijgen, dan word dat niks. |
Wij hebben net een hele intense en mooie serie gehad in de kerk:
"jij, ik en de liefde" en daar zijn álle facetten van de liefde in behandeld, ook de ongetrouwde single's
je zou eens kunnen kijken/luisteren naar een preek hiervan? Misschien geeft het je een bepaalde impuls, een troost wellicht?
www.baptistenharderwijk.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:44
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Mannenhart? Wat wil je hiermee bereiken? |
Er is een topic over een vrouwenhart, en ik wil dan ook het mannenhart een kans geven.. Dat is alles..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:42
Onderwerp: De klik...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Bij mij rijst nu de vraag: wanneer moet die klik er zijn? Is dat bij het bekijken van een foto? Bij het lezen van een profiel? Bij het lezen van een eventuele posting (al dan niet gestolen van het internet), bij een eerste ontmoeting???? Kortom hoeveel tijd geef je je zelf om een eventuele klikt te laten groeien??? |
Een klik is er meteen, een klik via een profiel, via een stem kan nog een heel andere uitwerking hebben dan een live ontmoeting. Een klik is er als je elkaar ziet, dat zie je in de ogen, de spiegel van de ziel.
Hoeft niet eeuwige liefde te betekenen hoor!, helaas niet misschien..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:36
|
|
|
Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart??
|
|
Naar boven |
|
|