ChristianMatch

Forum

Berichten van KEITH722
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 00:24
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

EXTRA EXTRA! READ ALL ABOUT IT!

we hebbe allemaal op ons maniertje (en God op Zijn enige grote manier, waarvoor dank) gelijk Lachende smiley want wat zegt Taalunie en daarin schrijfwijzer! - toch ook niet de minste... -

Een onderwerp met een van deze zinswendingen is meervoudig, maar de persoonsvorm staat in het enkelvoud. (...) De heer Jansen c.s. heeft een nieuw plan gelanceerd. (...) Een lastig geval is c.s. (cum suis, met de zijnen). Wanneer men c.s. opvat als en de zijnen is ook het meervoud te verdedigen. Vergelijk de volgende zinnen. Hij en de zijnen zijn vertrokken. Hij is met de zijnen vertrokken.

Stijlboekje volkskrant wil ook eve wat zegge en voegt daaraan toe:

c.s. Afkorting van het Latijnse cum suis, dat letterlijk betekent: met de zijnen. Let op: de werkwoordsvorm is eigenlijk enkelvoud. Van Dam c.s. heeft het plan opgevat... We kunnen echter ook het spraakgebruik volgen: Van Dam c.s. hebben het plan opgevat...

kortom zowel het enkelvoud als het meervoud mag worden toegepast

Lachende smiley met blinkend witte tanden

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/654/
nana nana-na!

Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 00:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:01

THOMAS968 schreef:
De andere wang toekeren is vaak heel bijbels hoor. En vaak nog wijs ook.

Thomas

of de andere spiegel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:45

MIEKE364 schreef:
Hier ga je te ver met je straattaal, Keith. Op cm zijn we niet gewoon om respectloos met elkaar om te gaan.
Zo spreek je iemand als Petra hier niet aan. Je houdt je maar in.

dan moet je ook even opletten hoe respectloos er af en toe met mij wordt omgegaan mieke, was je even ontgaan wsch... mag dat dan weer wel in jouw beleving? (btw mij inhouden is idd strikt aan mij, dat kan niet opgelegd worden)

verder laat ik nu even de nare dingen van dit topic achter me en ga ik vrolijk verder zoals alleen HIJ dat van me verwacht
a
Lachende smiley

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:57

PIETER619 schreef:
Petra , ik heb me kostelijk vermaakt met jou gevoel voor humor, gewoon doorgaan, Vind het gewoon goed zo jij hier op het forum bezig bent, serieus waar het seieus moet zijn , en zo nu en dan even lekker de lach er in brengend.

't is maar waar je om lacht, sommige mense lache al om een sch...uine mop

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:55

PETRA373 schreef:
zo al je reacties lezende, jammer dat je geen begrip kan opbrengen voor mensen die anders zijn als jou, je zo op je tenen getrapt bent door wat humor. Wat betreft al je oordelen over mij en anderen die hier wel es humor hebben, je denkt maar, gelukkig kan ik mezelf goed en meerdere cm ers die geen nieuwkomers zijn kennen me en waarderen me wel.
moeilijk he anderen mensen met respect behandelen die anders als jou zijn, en omniet op hun neer te kijken, bood je nog wel je escuus aan en nog trap je na.
ps,je mede cristenen zijn niet je vijanden hoor,maar je zusters en broeders, hoop dat je gauw weer rust in je hart krijgt en een andere kijk op je mede mens en gods zegen toegewenst, verder ga ik maar niet op je in, ben hier voor de gezelligheid. en voor de lieve mensen

ga ergens anders mutse joh
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:19

MARISKA601 schreef:
wijs eens naar jezelf...
ook jij voert oorlogen...

spiegel stuk maris?
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:07

THOMAS968 schreef:
Die engeltjes op de punt van de speld, was dat geen Scholastiek?

Thomas, niet zo scholastisch.

"strikt genomen" wel thomas Knipoog smiley wij gaan hier uiterst strikt met elkaar om
en als dat even niet lukt, is het ineens "een grap" en is het "humor" en "moeten we erom lachen"

wat ben ik toch EEUWIG blij niet met zulk vrouwvolk in zee te zijn gegaan, het moet vast mijn gezonde boerenverstand geweest zijn DAT me dáárvoor heeft weerhouden, ik kreeg mijn boerenverstand van God, God is goed en zeer te prijzen!! en heel het volk zegt:

AMEN!
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:57

JANS221 schreef:
Misschien kan je hier wat mee?De afkorting c.s. staat voor het Latijnse cum suis, wat letterlijk 'met de zijnen' betekent (of voor cum sociis: 'met zijn deel- of lotgenoten'). In het Nederlands is de vaste verbinding en de zijnen gebruikelijker dan met de zijnen. De woordgroep Pietersen en de zijnen is meervoudig en vereist als onderwerp ook een meervoudige persoonsvorm: Pietersen en de zijnen hebben geholpen. De woordgroep Pietersen cum suis (of Pietersen met de zijnen) verwijst weliswaar naar meer dan een persoon, maar is grammaticaal enkelvoud en zou dan ook strikt genomen met een enkelvoudige persoonsvorm moeten congrueren.

KEITH722 schreef:
Strikt genomen ja maar dan kom je op het veld van de vroegere farizeëen die uit ginge vogele hoeveel engeltjes er op de punt van een speld konden zitten... ga je lekker jans? ("ik zoek even verder jans")

zie boven thomas, engeltjes en zo
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:53

JANS221 schreef:
Misschien kan je hier wat mee?De afkorting c.s. staat voor het Latijnse cum suis, wat letterlijk 'met de zijnen' betekent (of voor cum sociis: 'met zijn deel- of lotgenoten'). In het Nederlands is de vaste verbinding en de zijnen gebruikelijker dan met de zijnen. De woordgroep Pietersen en de zijnen is meervoudig en vereist als onderwerp ook een meervoudige persoonsvorm: Pietersen en de zijnen hebben geholpen. De woordgroep Pietersen cum suis (of Pietersen met de zijnen) verwijst weliswaar naar meer dan een persoon, maar is grammaticaal enkelvoud en zou dan ook strikt genomen met een enkelvoudige persoonsvorm moeten congrueren.

strikt genomen ja maar dan kom je op het veld van de vroegere farizeëen die uit ginge vogele hoeveel engeltjes er op de punt van een speld konden zitten... ga je lekker jans?

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:43

JOL252 schreef:
Dat is wel een reactie met hoger pijl.. ehm peil.

ja, jans' pijl... Knipoog smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:36

JANS221 schreef:
Jans c.s. is grammaticaal enkelvoud (ook al bedoel je meerdere personen) en de persoonsvorm moet dus gooit zijn en niet gooien. En Jans is overigens uitstekend in staat om voor zichzelf te spreken.

ook weer fout (zucht Huilende smiley, smiley in tranen ) C.s. (cum suis) betekent: met aanhang, met de mensen die gewoonlijk bij hem of haar zijn

eve rekene: dat is dus jans, 1 persoon en nog wat persone = meer dan 1 persoon is dus meervoud, wat jans c.s. er verder wel niet allemaal bij grammaticalisere (klinkt als radicalisere ook Knipoog smiley )

en keith is overigens uitstekend in staat voor zichzelf op te komen!, zelfs in deze christen-vijandige omgeving die zich er niettemin durend voor beijvert zichzelf christelijk te noemen

(p.s. als ooit-amsterdammer laat ik regelmatig de uitgangs-n weg van werkwoorde, gewoon een taalkundig aardigheidje en ook efficient bij het type)

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:28

MARISKA601 schreef:
het was netter geweest als je de naam van robbedoes niet had genoemd....

ja, het was netter geweest niet elke avond je oorlogje met robbedoes voort te zetten in de chatroom, daar ergeren zich ook een hele hoop mensen aan, EN TERECHT!! "het was netter geweest"...

MOGEN DE REACTIES WEER OP EEN WAT HOGER PEIL!!??

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:16

PETRA373 schreef:
Jammer dat je het op deze manier oppakt, ziet als jennen ,uitlokken,haat , afgunst, frustratie. Ik schrijf altijd seriues op dit forum en ook wel eens met humor, eerlijk gezegd nog nooit zo,n reactie gehad,tot nu toe altijd positieve dat mensen konden lachen. Vooral dit topic, waar ik van het begin af aan veel bij ben geweest is er heel wat af gelachen. Dus het was gewoon met humor geschreven en ik ging er van uit dat iedereen die dit las wel zou begrijpen, dus me excuus als ik je met mijn woorden gekwetst hebt, was helemaal niet mijn bedoeling. Eerlijk gezegd ben je de eerste die mijn humor zo negatief oppakt, ben er zeer verbaasd over, maar zet me wel tot denken, mochten nog meer forum leden zich er aan storen , sorry petra die zich het echt niet bewust was, altijd nou net veel mails heb gehad, van mensen die me bedankten dat ik ze aan het lachen maakten, maar inderdaad, we zijn allemaal verschillend dus misschien moet ik me maar bij het seriueze houden en me humor niet mee nemen na het forum.

Robbedoes205 maakt ook altijd van dat soort "grapjes" waar we zogenaamd om zouden moeten lachen enz, maar vraag iedereen er maar op na, in wezen is hij te vaak een vervelende en opdringerige oude man die alleen nog maar leuk overkomt bij nieuwkomers die hem nog niet kennen, dat is dan de "grappige" hoek waarin ook figuren als petra zich het liefst bewegen maar het is zeker niet mijn hoek, ik voel me gelukkig veel beter thuis bij de wel aardige, wél beleefde en níet "grappige" of anderszins tendentieus georienteerde mensen hier (jammer trouwens dat jans c.s. hun reputatie ook een beetje te grabbel gooien met de bijval in deze, zeker niks beters te doen?)
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 17:06

PETRA373 schreef:
aargh huishoud topic over onze cmers Verraste, verbaasde smiley
een zeeuw die kerststerren beweert te eten,
miss zeeland die over de blaadjes aait Smiley die vol vragen zit
en het moment van de waarheid dat onze zeeuwse visser die kerstster gewoon verzopen heeft( Zie je wel dat je nooit met hem moet gaan vissen, hij je kan verzuipen Verraste, verbaasde smiley )
Erika die met kerst prut en peren in huis zet, ach ja ieder zo zijn eigen versiering Twijfelende smiley
oke ze is blond maar Smiley die vol vragen zit
een vrouw zonder haar en overal lees ik een vrolijke belg door heen, wat die hier tussen doet Smiley die vol vragen zit
vervolgens de horror keuken van keith met de gruwelijke beschrijving van custard vla zo,n 15 jaar oud die hij gaat eten ( oke dames nooit vla bij keith eten)
en mensen die over de datum raken Verraste, verbaasde smiley

Gefrustreerde smiley oke ik ga maar weer es een seriues topic lezen,vreemd topic hier Verraste, verbaasde smiley Zieke smiley

"petra", niks te gruwelijken, net als bijv. bezoeker Robbedoes205 raaskal je maar wat voor je uit en vul je zomaar van alles in zonder je ook maar een ógenblik te verdiepen in hoe het echt zit met het verantwoord omgaan met levensmiddelen (Sommige levensmiddelen kunnen als ze droog genoeg worden bewaard echt wel veel en veel langer mee, anders had ik het toch ook wel moeten proeven!!??, bovendien heb ik geen centje pijn gehad na het eten van de 3 porties van 190 gram elk!!)

Daarbij dring ik deze custard niet op aan mn visite, die krijgen echt wel iets waarvan de THT datum niet is verstreken!, ook alweer erg fout!, je erg "christelijke" oproep om niet bij mij te gaan eten is er dan ook een die voortkomt uit frustratie, haat of afgunst of alles tegelijk, hou daar mee op joh! verder jennen en uitlokken doe je trouwens maar met iemand anders, ik reageer niet meer op je, de groete

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:21
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.

MIEK114 schreef:
Klopt we vinden elkaar daar ij dat kruis!

Sterk Miek!

a
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:16

ZEELAND736 schreef:
(Nam je deze foto ook met die I-pad???)

Knipoog smiley Knipoog smiley

haha, funny! Lachende smiley

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:08

WILLEMIJN232 schreef:
Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....

neeee dat lijkt het niet, het kan juist heel goed bespreekbaar zijn, ook zonder church-bashing, het mag altijd gaan om het opbouwen van het goede, zelfs als het om een kerkgemeente plus de faciliteiten daarvoor gaat (nou ja, zo goed en zo kwaad als dat soms gaat) i.i.g. niet om het afbreken daarvan want dan heb je nog niks dan je geloof en wat goede bedoelingen en als je geluk hebt nog een tegoedbon bij de bouwmarkt...
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:31

ROOS575 schreef:
Zoek de verschillen Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

oh ja eh... Verlegen lachende smiley was een mij iets minder bewuste herhaling van Franks zet, vindt Frank vast niet erg van mij

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 12:52

a
i.p.v. het plaatsen van veel en veel te grote lappen tekst (start-tekst) kan het gelukkig ook zó:

http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/ooit-was-ik-evangelisch/

Lachende smiley

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 17:41

FRANKT627 schreef:
Ze zit met Jol privé te kletsen over de Margriet... Gefrustreerde smiley

miepen heet dat toch? of beppen (allebei vrouwennamen, hoe zou dat nou toch komen vraag ik mij dan verwonderd af, hahaha)
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 16:27
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 17:33

THOMAS968 schreef:
Hoewel verspilling geen deugd is, overdrijf je nu toch wel, lijkt me. Ik heb geen groot huishoudelijk talent maar als ik zulke dingen lees dan lijkt me wat verser spul toch beter voor je. Stond er geen houdbaarheidsdatum op?

Thomas, redelijk geconserveerd.

nee hoor, helemaal geen overdrijving Thomas, als dat spul in een nog niet opengemaakte verpakking zat en er verder fris uitziet probeer ik het even en als me er niks van overkomt zou het JUIST verspilling zijn het weg te gooien!..., sommige dinge in >blik< (agenten en zo Knipoog smiley ) kun je nog wel langer bewaren en wat dacht je van dure wijnen van een jaartje of 100??
(ok ok, zit alcohol in... Verlegen lachende smiley )

gewoon een beetje rationeel zijn en op je oge en je verstand vertrouwe, da's alles Knipoog smiley

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 13:15

STEENTJE178 schreef:
Sjonge.....2003......

Maar waarom wil je het perse in de magnetron maken?
Zo kun je niet zo goed de melk in de gaten houden, welke even moet koken. Met al het mogelijk schoonmaakwerk als gevolg.

Gewoon even een pannetje op het gas, custard erin, even laten koken, vorm omspoelen, in de vorm gieten en klaar is kees.
Verreweg het gemakkelijkste, lijkt me.

mn kookplaat heb ik buiten gebruik gesteld op één klein pitje na en de magnetron gaat veel makkelijker Knipoog smiley bovendien is het poeder, was het pak nog niet opengemaakt en zat dus fabrieksdicht en is het droog genoeg bewaard in een keukenkast, dat verklaart de duurzaamheid (en met bakmeel uit 1998 kon het óók, keek ik zelf ook wel van op, dat is waar)

Geen enkel probleem

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:25

a
Wie weet hoe je makkelijk custard vla maakt in de magnetron?? kan dat in één keer?, zonder eerst dat spul voor te mengen?

ik vond namelijk gisteren nog een pak custard uit 2003!!!, was nog dicht, opengemaakt en het zag er nog even fris uit als toen de fabriek het erin deed!

omdat ik zowat NOOIT voedsel weggooi (ik let altijd op de THT datum) heb ik gisteren zaterdag 26 januari custard vla gemaakt en er 190 gram van gehad en er vandaag, zondag 27 januari, geen centje pijn van gehad, God vindt mij vast aardig Lachende smiley

(trouwensss, van het pak zelfrijzend bakmeel uit 1998 dat ik vorig jaar vond zijn er toen nog 3 heerlijke roombotercakes gebakken)

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:16
BerichtOnderwerp: Vergeving

SHANITA130 schreef:
Als je het niet erg vind reageer ik niet op je, je zit mijn s inziens gewoon uit te lokken...

dat hoeft niet eens bij jou enne wat is hier nog van waar?

Dus oke,.
Ik hou er over op. Ik ben duidelijk geweest, zo niet: 'ik blijf niet bezig'.

ik hou er i.i.g. wel over op nu ja en jij blijft nog wel even doorgaan met nasmeulen, wat een lol

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:01

SHANITA130 schreef:
Als je het niet erg vind, ik reageer niet op je....

dat deed je net anders wel Knipoog smiley

Leonardo diCaprio tegen Kate Winslett in Titanic:

Rose: You're crazy.

Jack: That's what everybody says but, with all due respect, Miss, I'm not the one hanging off the back of a ship here. Come on. C'mon, give me your hand. You don't want to do this.

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:51

SHANITA130 schreef:
Jol: Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan.
Idd, fijn dat je dat snapt! :) Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed?
Als het een mening betrof wel natuurlijk wel, maar ja als iemand gaat schrijven over een algemeenheid van 'ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God', als ik duidelijk lees er is sprake van berouw bij vergeving, ja, dan zeg ik daar eventjes wat van.

God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".Ja, idd. denk ik maar met algemeenheden, ja,, er komen hier misschien ook mensen die pas geloven...en ja, die kunnen dan in dezelfde valstrik vallen als ik viel...iig, hij heeft zijn teksten al gewijzigd in 'ik vind' ipv 'algemeenheden die zo zijn'.
Dus oke,.

Ik hou er over op. Ik ben duidelijk geweest, zo niet: 'ik blijf niet bezig'.

Mazzeltjes!

eh, mij uitzetten of niet, je bent niet duidelijk geweest, daar waren de lappen tekst veel en veel te lang voor, maar dat je "niet bezig blijft" is een verstandig besluit, toch nog een positieve afsluiting van een en ander!

Lachende smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 10:02
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:32

JOL252 schreef:
Soms duurt de uitwerking van Gods woord in ons gewoon wat langer dan menselijke maatstaven omdat God boven de tijd staat. '

Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan. Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed? God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".

lief van je Jol ( Kussende smiley ) maar ik vermoed dat het Sh. ook een beetje gaat om het doordrukken van haar eigen verwende willetje tegen de duidelijke tekenen van Jezus' gezindheid bij Roady in! blijkt ook al uit die oneindige lappen tekst met het nodeloos herhalen van zetten bij Sh., ik heb er maar 7 regels voor nodig hier

Éen van de kortste definities van de zonde is: ik wil (i.p.v. ik doe Gods wil), het overkomt ons allemaal natuurlijk maar plicht blijft het dat bij jezelf te onderkennen en er verder weer goed mee om te gaan

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 09:44
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 22:01

SHANITA130 schreef:
Ja, idd.

Maar ja, het is rigide denken bij sommigen; het is altijd, ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God, quote R.

Dus zwart-wit; altijd of nooit.

Maar ja genuanceerd denken van de ene keer kan iemand , ik, wel vergeven, als degene geen vergeving heb gevraagd, de andere keer niet, ja, wat uit mijn postings in dit topic blijkt ja, dat kan niet volgens sommigen heb ik de indruk, tis dan of zwart, of wit.

En dan ook, ten allen tijden je gevoel uitschakelen bij zoiets BElANGRIJKS ALS VERGEVEN, DAN,
worden mensen robotjes, die zelf niet na mogen denken van de leiding, ben blij dat ik daar weg ben.

En blij dat ik hier op het forum mijn mening kan zetten.

Ineens. Komt het woordje farizeeërs bij me op, ja, niet om het een of ander hoor, gewoon, zomaar....ja, nu weet ik het weer: anderen bepalen wel even wanneer anderen ongehoorzaam zijn aan God....

ik heb je posting als niet okee doorgegeven aan CM, je stelt Roady's insteek, uitleg en verdere bedoelingen bewust wel érg verkeerd voor

lees nou eerst maar eens GOED wat Roady zegt en bedoelt allemaal!, ik kan dat, andere mensen kunnen dat en zo zijn we overtuigd geworden van het gehalte aan Jezus' gezindheid bij Roady en jij kunt het net zo goed! (begrijpend lezen), we hebben er alle geduld mee, bij God is de rust daarvoor

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 26 januari 2013, 22:30
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 22:32
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum

JOL252 schreef:
is dit dan sarcasme? Duiveltje smiley Knipoog smiley

net niet
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722 (71)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 19:52
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum

ANNA415 schreef:
Nee, het enige wat je in dit topic leert is dat we op CM pagina's lang over 1 woordje kunnen discussieren. Maar aan de andere kant dat wisten we toch ook al Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

houdt ons ook weer vd straat Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
Pagina 3 van 9