ChristianMatch

Forum

Berichten van AREND003
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van AREND003
Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:10
BerichtOnderwerp: eer uw vader en uw moeder???

MARTIN695 schreef:
Hallo Arend
Ik wil me niet verschuilen achter mijn eigen opvoeding maar je moet het ook zine in de tand van de tijd want eerst ben ik goedopgevoed in de jaren 0 en dan in de jaren 60 moest ineens alles kunnen en ik wil ook helemaal niet zeggen dat het vroeger wel allemaal beter was want dat is ook niet zo maar wat je zegt over elke generatie dat is toch in mijn ogen ook niet zo het is wel altijd stabiel geweest tot eigelijk de tweede weereld oorlog en daarna is alles in een stroom versnelling geraakt en daar is dot dan achter vandaan gekomen denk ik dan.
Sjalom.
Martin

Natuurlijk id dat allemaal ook tijdsgebonden! Maar ik denk dat iedere generatie ouders en kinderen hun voors en tegens hebben en daar het beste van moeten maken! Waarom blijven zoveel mensen zoooo in het verleden hangen? Met in het verleden blijven hangen boek je absoluut geen voordelen in de (nabije) toekomst! Laat dat verleden is een keer achter je! Doe die rugzak eens dicht, en gooi hem in die hoek, en kijk er heel soms eens glimlachend naar! Dat verrijkt je leven en na die leuke en misschien wel pijnlijke glimlach ga je verrijkt en vrolijk weer verder! Hoe het niet moet weten we tenslotte allemaal wel! Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 19:56

GIBBY159 schreef:
Niet beter...had wel beter gekund vanuit Pedagogisch perspectief gezien. Saamhorigheid, mentaliteit, normen en waarden van heden ten dage is bijna verdwenen en neemt steeds agressiever vorm aan! Het lmanifesteerd zich overduidelijk en loopt de spuigaten uit! Laat dan maar (weer) die "strenge" discipline terug komen! Zoals onze ouders dat ons mee gaven: Luisteren en gedráág je! Om dat (weer) te bereiken zou men kunnen beginnen met L.O scholen met Gods gerechtvaardigde Woord. Knipoog smiley

Het is maar net wat je zelf meekrijgt! Het verschuilen van ouders van tegenwoordig achter hun eigen opvoeding heb ik vaker gezien, als op een bepaalde manier je eigen fouten wegredeneren! Luisteren en gedraag je, natuurlijk! Maar daarachteraan kwam: want anders....! En hun God wist je te vinden hoor! Maak je daar vooral geen zorgen over! En Gods gerechtvaardigde woord??? Hoe kom je erbij? Wat is er rechtvaardig aan? Laat de kinderen van tegenwoordig lekker opgroeien in hun eigen hoedanigheid, en vooral niet lastig worden gevallen met de strenge doch
onrechtvaardige meningen en wensen van onze ouders, en misschien ook wel van ons! Iedere generatie creëert zn eigen generatie! Daar ben je zelf bij, dus als het fout gaat, zoek dan ook de schuld bij jezelf! Zo moeilijk is dat toch niet?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 19:46
BerichtOnderwerp: Film met Al Pacino

Trouwens, wie de film wil lenen, stuur maar een pbtje! Stuur ik hem op!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: Film met Al Pacino

Wie van jullie heeft de tv film You don't know Jack, tweede titel, Is this the face of a killer? gezien? Ik vond het een heel indrukwekkende film, waarin Al Pacino een oude dokter speelt, geniaal, die als eerste arts in Amerika ongeneeselijk zieke mensen helpt met stervensbegeleiding, en uiteindelijk hun dood. De rode draad in de film is, dat ieder mens recht op leven heeft, maar waarom geen recht om te sterven? Nogmaals, een indrukwekkende film, die je zeker tot nadenken aanzet! Bij mij in ieder geval wel!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:01

GIBBY159 schreef:
Eert uw Vader en Moeder.....waren we maar weer terug naar midden de jaren 1935 van de vorige eeuw met de jongere generaties van NU! Kunnen de ouders van NU (in het algemeen) aan hun kinderen de zelfde opvoeding en disciplne aan léren zoals wij (wat oudere mensen) hebben ontvangen. Tegenwoordig hoort men vaker dat jongeren (zélfs tegen hun vader of moeder!!!) geweldadig handelen! En bedenk: Je slaat het er in en niét er uit! Wéé o wéé, onze gebeente als wij...als kind tégen de ouders ook maar even 'in durfden te gaan'!!! Dan kon je meteen naar boven! Verraste, verbaasde smiley

En je meent serieus dat het toen beter was?
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:23

GRIFFIN748 schreef:
kan dit voor de heidenen onder ons ook in Jip-en-Janneketaal herschreven worden?

dank u beleefd

Daar heb je geen Bijbel voor nodig!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:22
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Als eerste tip zou je eens kunnen doen dat je BZV wel leuk vind.......in ieder geval even de details aanhoort....... Knipoog smiley
Dat vinden de meeste vrouwen leuk en lief Arend........
Behalve Elske dan Knipoog smiley

Haha! Ik doe niet aan dingen die ik niet leuk vind! Ook al vinden de meeste vrouwen dat leuk! Ik bespaar me bij voorbaat de moeite! Haha! Misschien denk ik wel te realistisch na maar dat bevalt me prima! En Elske, die ken ik niet!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:13

Ook even mijn reactie.

Opgegroeid als oudste in een gezin met 12 kinderen, oudgereformeerd, en ben nu in het stadium dat m'n ouders mij respecteren om wie ik ben, en niet om wat ik doe! En dat is wederzijds! Ik moet er niet aan denken om te leven zoals m'n ouders en broers en zussen! Oké, ik ben een beetje het zwarte schaap maar iedereen respecteerd mij wel, zoals ik anderen respecteer! Dat betekend niet dat ik het met hun eens ben of zij met mij, maar we respecteren elkaar wel, en hebben een hele goede familieband! Ik denk gewoon, als er iets mis is in de familesfeer, wat is dan belangrijker, de religie of de liefde? Ik heb al gekozen en m'n familie ook! Wat een goed gevoel hou je er aan over als je oprecht kunt vergeven, ofdat je nou religieus bent of niet! Maar jah, mijn mening is altijd voor verbetering vatbaar!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:00

WILLEMIJN232 schreef:
Je bent gewoon jaloers..... Knipoog smiley
En je begrip van vrouwen is ook niet optimaal geloof ik........... Verraste, verbaasde smiley

Huh? Kennen wij elkaar? Blijkbaar niet! Hoezo bevooroordeeld? Maar hoezo is mijn begrip van vrouwen niet optimaal? Daar heb ik graag een antwoord op zodat ik m'n leven kan beteren!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 22:36
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

HENK710 schreef:
...and a wife Clown smiley

Ja! Waarom niet? Zo moeilijk is dat toch niet? Wees eerlijk, en vooral tov jezelf en je zult zien dat het werkt!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 22:13
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

Haha, wat een zinloze discussie! Zo van, als er iets mis is met het vertrouwen ligt dat dan aan de vrouw of de man? Duhh..... Dus lekker hangen in het verleden bepaalt je toekomst? Kom op, get a life!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 22:04

Haha, het zijn boeren en geen boerinnen en het gaat om de kijkcijfers! Wat is er leuk aan om al dat voorgekauwd eten op je bord te krijgen? Leef zelf!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 21:45
BerichtOnderwerp: Een fout in de vrouw

Naar mijn bescheiden mening gaat dit topic, na het even snel te hebben doorgelezen over vrouwen, God en autisme. Klopt dit? Is God dan de veroorzaker van de vrouwen die een autistisch kind hebben of is Hij de veroorzaker van het autisme? Als schepper heeft Hij geen moeders van autistische kinderen, en ook geen autistische kinderen geschapen! Toch? Dus, buiten het verschil tussen mannen en vrouwen, waar gaat de discussie eigenlijk over?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: Eenzame kerst

HENK710 schreef:
Snel weer een keer terug naar Ibiza Arend Lachende smiley
..maar dan met je date Knipoog smiley
Weet je in elk geval wat je orde van de dag mag worden de komende tijd Clown smiley

Haha, welke date? De orde van de komende dagen, tot de volgende trip, is gewoon werken! Ik ben ook maar een simpel mens!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:08

HENK710 schreef:
Snel weer een keer terug naar Ibiza Arend Lachende smiley
..maar dan met je date Knipoog smiley
Weet je in elk geval wat je orde van de dag mag worden de komende tijd Clown smiley

Haha, welke date? De orde van de komende dagen, tot de volgende trip, is gewoon werken! Ik ben ook maar een simpel mens!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:06

VISSER278 schreef:
Zo is dat. Duurt tenslotte nog 361 dagen voordat het kerst is. Knipoog smiley

Maar tussen nu en de volgende kerst zitten ook nog heel veel leuke dagen! Dat dan weer wel!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:16

HENK710 schreef:
Op de valreep toch nog een date voor Arend Clown smiley
Of zou hij al in het vliegtuig zitten... Knipoog smiley

Haha, ik zat idd al in het vliegtuig, maar volgens mij zijn er weinig tot geen reageerders echt een keer op Ibiza geweest, en al helemaal niet in de winter! Maar het blijft leuk! En geen kerst "vieren" is ook heel leuk! Maar laten we weer overgaan tot de orde van de dag! Ook belangrijk!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:27

MARISKA601 schreef:
Er zijn mensen die op zoek zijn warmte genegenheid en geborgenheid.
Helaas is er voor hun geen plaats aan een kerstdis.
Ze zien en horen het op radio en tv.
Kerst is een familiefeest, zo word het gepresenteerd.

Dus! Omdat het zo gepresenteerd wordt is het ook een leuk feest!? Dacht ik niet!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:25

PIETER649 schreef:
vraag de piloot of hij voorzichtig vliegt.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
amuseer je op Ibiza, is dat niet een nichteneiland trouwens??
gedraag je op Ibiza, weest geen relnicht Knipoog smiley

( wij cm-ers behoren ons, ook op vacantie, te gedragen als volwassen menschen) Engeltje smiley

truste!!

Haha Pieter! Kom eens onder die steen vandaan! Ibiza een nichteneiland? Ga de volgende keer mee! Oké ?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:21

HENK710 schreef:
Heeft te maken met de extra nadruk op gezelligheid met elkaar in deze dagen, Arend. Want dat is welhaast de boodschap van Kerst geworden in de wereld...

Verder heb je 100% gelijk dat eenzaamheid iets is wat elke dag speelt!

De eenzaamheid wordt juist opgewekt als er christelijke gedenkdagen aanwezig zijn! Dus wat is het nut van een religie! Je verwarmt de mensen met kerst en met Pasen moet je het weer doen! Wat doe je in de tussenliggende tijd? Zomaar een gedachtenkronkel van mij!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:17

PIETER649 schreef:
en voor nu.... weltruste Knipoog smiley

Je hebt gelijk! Net koffertje voor Ibiza gepakt, morgen een half dagje werken en dan lekker weg van al die commerciële rommel! Slaap ook lekker!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:15

Ps, en geef je daar dan je familie of de kerst de "schuld" van? Dat je je eenzaam voelt?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:13

Inderdaad, eenzaamheid heeft niets met kerst te maken! Het kan net zo goed met Pasen of Pinksteren te maken hebben! Of met 13 september, of met 14 april! Wat ik absoluut niet begrijp is waarom mensen zich juist met kerst eenzaam moeten voelen! De dag na kerst voelen ze zich toch even eenzaam?! Wat is het verschil of begrijp ik iets niet?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:47

VISSER278 schreef:
En jij een fijne vakantie toegewenst Coole smiley met zonnebril

Dank je! Gaat zeker lukken!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

Wat dat betreft zijn christenen net mensen! Ze trouwen net zo vaak, ze scheiden net zo vaak, ze zijn net zo vaak ziek, ze sterven net zo jong of net zo oud, ze hebben dezelfde problemen met hun kinderen, ouders, schoonfamilie, ze hebben de zelfde carrièrewensen, of problemen, ze maken net zo vaak ruzie, kortom, het zijn net mensen! Grappig!
Maar mijn vraag is eigenlijk, zou een christen minder moeten scheidden, omdat hij of zij een beter mens is? Daar wordt je dan toch aardig in afgestraft! Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 22:39

Ach, ik ben er mee gestopt kerst te vieren! Waarom zou je een commercieel feest aandacht geven als je er persoonlijk niks aan of mee hebt! Ik zit lekker op Ibiza met vrienden en het woord kerst komt onze mond niet uit! Ik heb geen zogenaamde feestdagen nodig om het naar m'n zin te hebben! en als je het realistisch bekijkt zijn de zogenaamde christelijke feestdagen over het algemeen ingevuld door de commercie en de religie! En wat valt de kerst slecht nu het op zaterdag en zondag is! Wat een omzetverlies! Was het maar weer op zondag en maandag! Allemaal een groot commercieel gebeuren in het algemeen! De geboorte van Jezus kun je ook innerlijk zelf beleven als je daar aan toe bent! Daar heb je echt geen kerst voor nodig! En al helemaal geen kerstboom! Maar van mij mag iedereen, met of zonder familie en vrienden lekker genieten van zijn of haar kerst! Fijne dagen allemaal!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 23:04
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

HENK710 schreef:
Mens zijn doe je niet alleen!

Dat klopt, maar daarom ben je wel altijd "ik"! In de eerste plaats! Zonder jouw gebeurd en veranderd er niks! Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 23:00
BerichtOnderwerp: Schepping (naar Gods beeld)

MAR907 schreef:
Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....

Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen....
Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur....
God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....

Dus je houd jou God ook verantwoordelijk voor de fijne bacterieen en virussen die we hebben? En voor het leed in de dierenwereld? En dat er zoveel diersoorten uitsterven elk jaar, waar de "human being" niks aan kan doen? En voor de homofiele gedragingen van dieren in hun eigen natuur? En voor de geamputeerde ledematen? Of is de human being daarvoor verantwoordelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:39

MAR907 schreef:
Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....

Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen....
Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur....
God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....

Dus je houd jou God ook verantwoordelijk voor de fijne bacterieen en virussen die we hebben? En voor het leed in de dierenwereld? En dat er zoveel diersoorten uitsterven elk jaar, waar de "human being" niks aan kan doen? En voor de homofiele gedragingen van dieren in hun eigen natuur? En voor de geamputeerde ledematen? Of is de human being daarvoor verantwoordelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:32

Mar, ik snap je niet goed! Volgens mij ben je vooral in de eerste berichten vooral tegen jezelf aan het praten! Maar als niet, sorry!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van AREND003
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 3 van 7