Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:24
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Ik vraag niets meer...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 10 mei 2011, 20:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:17
Onderwerp: Het Uiterlijk
|
|
|
HANNAH810 schreef: | niet altijd, maar meestal wel, hoor frank!! |
weet ik wel...het uiterlijk is een deur...als het uiterlijk goed is wordt die deur geopend en kan de binnenkant bewonderd worden. Is het uiterlijk niet goed dan blijft ook die deur gesloten en zal de binnenkant niet ontdekt worden. Ook al bevat die binnenkant een mooie schat. Dat is nu eenmaal zo. De keuze is aan diegene die voor die deur staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:29
Onderwerp: geen seks voor het huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Basti, heb je niet door dat als de kinderen de deur uit zijn, de rol van de ouders veranderd is. Ze zijn nl. niet meer zo afhankelijk van je als vroeger(sh...t). En iemand die liever iemand heeft, die al uit de kinderen is, is niet meteen een kinderhater. Of, zoals ik ook al in het verleden geschreven heb: ik heb geen zin om met mn 50ste nog bij een basisschool te moeten staan om de kinderen op te halen. Heb ik dan een hekel aan kinderen of ben ik samen met mn kinderen uit een bepaalde periode gegroeid? Het zou me wat zijn, als ik nog steeds mn kinderen bij me wil houden, terwijl ze veel behoefte hebben aan hun eigen leven... |
Hoewel ik zelf geen kinderen heb kan ik Chat hier heel goed begrijpen. Ouder zijn stopt nooit maar op een bepaald moment verlangt een ouder ook naar de rust en naar de innige momenten die er vroeger wel eens bij inschoten omdat de kinderen terecht alle aandacht en tijd nodig hadden.
Op een bepaalde leeftijd aan de schoolpoort staan kan mooi zijn als het je kleinkinderen zijn wat dan ook weer een andere dimensie geeft. Dat zie ik bij mijn ouders althans.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:25
Onderwerp: Het Uiterlijk
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Schoonheid van binnen is onbetaalbaar |
Tja, maar schoonheid van binnen wilt niet altijd ontdekt worden als het uiterlijk niet bevalt..dus ben je niet veel met die innerlijke schoonheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 12:23
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Neem je Wilma ook mee Fred? |
niemand wilt mijn Wilma zijn...en ik heb zo geen speciale boog zoals Cross heeft...ik zal me dan maar bezig houden met die andere topic...over die vrijgezellen, je weet wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 12:21
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Int klooster zeker .... |
een klooster...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 09:34
|
|
|
Pffff, bogen, grotten...het lijkt wel een Flinstone's verhaal...mocht in die tijd seks voor het huwelijk dan? Hebben we het hier over de heimwee naar de goede oude tijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 05:44
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Niet als het om een echte man gaat ....
Crossroad
Handboog -- recurve -- klasse 1 -- algeheel kampioen NNHF seizoen 1997-1998-1999 -- afstanden 18 mtr, 25 mtr en 70 mtr
Jammer voor Lisa (en alle andere vrouwen) dat ik mijn boog in de wilgen heb gehangen. Ma(j)ar(o) ik heb wel de hoofdprijs gewonnen |
Psssssst hé Cross...mag ik die boog van jou eens lenen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:53
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
INEZ910 schreef: | Dacht jou toch dapperder.... huh?? niet??? |
Pfff, ik dacht net mee te gaan om in het donker eens lekker te spoken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:48
Onderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan is dat in elk geval rechtgezet. |
Sorry, het ging weer fout hier...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 9 mei 2011, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan is dat in elk geval rechtgezet. |
Gelukkig maar want ik hou niet van misverstanden...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 9 mei 2011, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zoiets heet hinten Lisa. Goede verstaanders he |
Neen Chat, je verstaat wat je wilt verstaan maar dat wijkt af van de werkelijkheid. Als ik zou willen dat ik jou bedoelde met die fanatici had ik je wel bij naam en toenaam genoemd hebben zodat het héél duidelijk was dat het over jou zou gaan. Toch doelde ik met die fanatici niet op jou omdat ik over een andere godsdienst sprak én als ik jou bedoelde dan zou ik dat waarschijnlijk wel per mail gemeld hebben.
Laat duidelijk zijn dat ik jou niet als een fundamentalistiche fanatiekeling zie. Goed zo... In Pace et charitate...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 9 mei 2011, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:50
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
LISA610 schreef: | En vergeet Annette050 niet... die is zomaar ineens ook grijs (of heb ik iets gemist???) |
bij mij is Annette050 niet grijs...Marian519 is al enkele dagen grijs... en deze ochtend waren hier de wolken ook grijs...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Lijkt wel of je je moet verantwoorden voor je geloof Frank en dat is toch niet de bedoeling? Ik ben ook niet katholiek maar ik heb wel bewondering voor hoe jij er instaat......en zie ook de mooie dingen wel van het katholiek zijn......... |
Ik heb soms ook de indruk, W-tje, dat ik me moet verantwoorden. Als ze bepaalde aspecten van het RK-geloof als afgoderij bestempelen doet me dat wel pijn. Het RK-geloof heeft een warme ingetogen en best wel mystieke spiritualiteit die niet zomaar beklad mag worden. Moest dit nu gedaan worden door fundamentalistische fanatici van een andere godsdienst zou ik het nog over me heen kunnen laten gaan.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 9 mei 2011, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:21
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ben weer thuis en wat hebben jullie allemaal weer jullie best gedaan op het forum. Kost me uren |
Ja Mario ze hebben wel traag geschreven zodat je je niet hoeft te haasten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:17
|
|
|
LISA610 schreef: | En daar was ie weer: Welkom terug Frank, goed te zien dat je er weer bent. En nou niet weer zomaar ineens verdwijnen he |
Dank je wel Lisa.
Ik was maar een klein beetje zomaar ineens verdwenen...maar op aandringen van ons Judith ben ik maar vlug teruggekomen...ze had nog enkele serieuze mensen nodig om CM te bevolken...
Wanneer mogen we Marianne072 weer verwelkomen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:13
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | He FrankT, welkom terug.
Spreuken 27:9 De geur van balsem en wierook maakt gelukkig, maar zoeter voor het hart is ware vriendschap.
10 Houd een vriend in ere, ook die van je vader, ga niet naar je broer als je problemen hebt; een vriend in de buurt is beter dan een broer ver weg |
Goh, wat een eer...en ik ben maar een week weg geweest...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:11
|
|
|
MARIO216 schreef: | Belgie is heel mooi.
Ja, zo kan je nog uren doorgaan met het opsommen van onze kwaliteiten
Het valt me op dat het hier in Nederland zo plat is. |
Hum...een onkuise gedachte overvalt mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Frank weer terug???? Is het weer gedaan met de rust
Wacht maar tot op de pn. Dan zal ik jouw voeten eens onder handen nemen. Je zal dan niet zitten genieten zoals je bij Imke deed
Grapje welkom terug manneke we misten je al |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 9 mei 2011, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:07
|
|
|
MARIO216 schreef: | Frank je bent weer terug . W-tje verveelde zich stierlijk |
Dank je wel Mario... Oja, verveelde W-tje zich? Heb ik nochtans niets van gemerkt. Dat was misschien omdat jij in dat prachtige land was afgelopen weekend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 14:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het probleem is dat jullie zowel Maria als de heiligen een aparte plaats toebedelen. En velen bidden liever tot Maria of een van de heiligen dat tot God. De Mariaverering is als zodanig pure afgoderij. Dat mensen naar heilige plaatsen trekken om Maria te vereren. Deze pelgrimstochten zullen wij nooit als zodanig accepteren. De vraag van dit topic is, waarom is er geen eenheid in de kerken. Het antwoord van mij tov katholicisme is, dat dat niet mogelijk is, zolang Maria, heiligen, vagevuur zo'n belangrijke rol spelen in het geloof. Jullie geloven in en en, wij geloven alleen in Jezus en die gekruisigd. Al die zgn hulpmiddelen tot gebed zijn in mijn ogen heidens en ontkennen dat Jezus alleen voldoende is... |
Ik geef toe dat bepaalde of misschien wel alle bedevaartsoorden iets van een kermis hebben. Zelf ben ik geen bedevaarder want het is me een hoop kitsch. Het leid me enorm af en tot gebed komen kan ik alleen in de stilte en op bepaalde plaatsen.
Waarom is er geen eenheid? Welja, vertel het me eens? Of: wie moet zich aan wie aanpassen? Moet een kerk zich plots na vele eeuwen zich ontdoen van haar principes en haar gelovige dan zomaar in de kou laten staan? Dit naam van deze topic 'oecumene, eenheid van alle Kerken' is dan misschien ongelukkig gekozen want blijkbaar gaan oecumene en eenheid niet samen. Tenzij je elkaars principes aanvaard en die dan in een nieuwe vorm giet zodat er van elke strekking er duidelijke zichtbare tekenen aanwezig zijn.
Zoals ik eerder schreef geloven wij in Maria en de heiligen. Of we hen 'inschakelen' is geheel aan de gelovige. We worden niet verplicht ons heil bij hen te zoeken. God, Jezus en de Heilige Geest komen steeds op de eerste plaats. Ik kan het niet genoeg herhalen. Dat is nu eenmaal een feit. In de meeste katholieken kerken is er meestal elke dag een mis. De eucharistie waar God de centrale figuur is. In elke abdij is er elke dag (behalve tijdens het paastrdium) een eucharistie waar we steeds de woorden van Jezus horen: '...blijf dit doen om mij te gedenken...'. Een katholiek is een God-zoeker. Net zoals al andere christenen. Je bent gelovig of je bent het niet. Een deels-gelovige bestaat. Alles begint en eindigt bij Hem. Al het andere wordt je aangereikt en als je wilt mag je er ook gebruik van maken. Het hoeft niet, het mag wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 12:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heiligenverering is afgoderij. Het evangelie is Jezus Christus die gekruisigd, opgestaan op de derde dag. Alles wat ook maar de pretentie heeft om iets toe te willen voegen aan dit evangelie, is in mijn ogen ketters. Daar heb ik absoluut geen enkel begrip of respect voor. Dat hoeft ook helemaal niet, lees maar eens hoe Paulus denkt over een ander evangelie. Respect moet je voor personen hebben. Ideëen, zeker dwaalleren mag je bestrijden en verwerpen..Trouwens, welkom terug Frank. |
Net zoals bij alle andere christelijke strekking, Chat, blijft de Drie-eenheid het centrale punt. Daar kan en zal niemand iets aan veranderen. Het evangelie wordt door de RK niet verloochend. Dat zal ook nooit gebeuren.
Maria en de talloze heiligen krijgen een plekje binnen het RK geloof omwille van hun godvruchtig leven. Zij worden als voorbeeld naar voor geschoven en één van de redenen is omdat wij er kracht zouden uit kunnen putten indien we ons aangesproken voelen.
De RK verplicht ons niet om tot hen te bidden. Zo heb ik nog nooit een gebed gericht aan een heilige hoewel ik heel veel wijsheid en bewondering put uit bijvoorbeeld Augustinus. Tot Maria richt ik me soms wel. Dat praat iets makkelijker vind ik. Het is een aanvoelen. Ik heb enkele leden onlangs een beleving opgestuurd en ik dacht die ook op deze topic te zetten. Ik kreeg echter niet de minste reactie hierop wat me doet besluiten om het maar niet te plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 11:47
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Mijn reactie is absoluut niet persoonlijk bedoeld.
Wat ik in zo een situatie moeilijk/vrijwel onverenigbaar vind is bijvoorbeeld het bidden tot Maria en tot de heiligen, dat is iets wat erg moeilijk te combineren is met het protestantse geloof.
Het bidden tot Maria is geen verplichting hoor. Niet elke katholiek heeft behoefte om tot Maria of de heiligen te bidden. God, Jezus en de Heilige Geest staan centraal. Zij zijn de steeds de constante in het geloof. Al de andere zijn variabele...
Als je dan een hechte relatie op wil bouwen zul je ook samen dingen in gebed willen brengen....dan heb je een probleem als de ene protestants is en de andere rooms.... |
Niet alles hoeft een probleem te zijn. Alles vertrekt vanuit de Liefde...en dan is er echt heel veel mogelijk. Het is gewoon een kwestie van durven, ontdekken, praten en zovele andere dingen. Het is zoals ik in de topic 'ongelovige vriendschappen' schreef dat een pluriformiteit ook zijn bijdrage kan hebben tot een mooi en intens leven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 11:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het verschil is de magische krachten die jullie aan de zgn heiligen toebedelen. Er mag maar één aanbeden worden en dat is God, de rest is afgoderij. |
...is deze opmerking ontsproten vanuit een onwetendheid, of is het domheid, arrongantie misschien, hoogmoed...??? Het is in elk geval respectloos.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 11:31
|
|
|
LISA610 schreef: | Hmmm is Angelboy verdwenen? Blijven we dus blijkbaar zitten met deze vragen zonder dat er iemand is die er antwoord op geeft? |
...misschien vind je hier wel wat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:54
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
RONNY104 schreef: | FRANKT627 mag ik jouw een vraag stellen,jij praat uit ervaring als het gaat om zelfbevredeging of? |
Niets menselijk is me vreemd, Ronny. Tenzij dan benamingen van kleding, Nederlandse woorden en Nederlandse lekkernijen...die beloofd werden maar die ik nog niet heb mogen proeven.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 9 mei 2011, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:52
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
RONNY104 schreef: | he FRANKT627 nou dat wat jij zegt ok daar kan ik wat mee... nee sorry heb niet al de berichten gelezen het waren er een beetje veel. |
Volgens mij is de zelfbevrediging als vrijgezel een overroepen probleem. Het is eigenlijk geen probleem want wie doe je er kwaad mee?
Weet je, de kloosterlingen, religieuzen in het algemeen, wordt gevraagd om het niet te doen. Ze leven in navolging van Christus en hebben zich dan ook te houden aan de drie geloften: gehoorzaamheid (de moeilijkste gelofte), armoede (als je eten, een dak boven je hoofd, verzorging hebt, is dat dan armoede?) en het celibaat (ook wel de zuiverheid genoemd).
Celibatair leven betekend eigenlijk dat je geen partner hebt. Niet gehuwd of samenwonende zijn. Geen liefje hebben ergens waarmee je vrijt. Dit is dan om geheel vrij te zijn voor God. Nu is het zo dat je dat als religieus leert omgaan met bepaalde verlangens. Er niet aan toegeven. En dat telt eigenlijk voor de drie geloften die je op een bepaald moment uitspreekt.
Een abt zei eens in het een kapittel dat hij liever heeft dat er af en toe aan zelfbevrediging wordt gedaan dan wanneer een broeder heel nors er bij loopt omdat hij zijn frustratie niet kwijt kan.
Ik denk ook dat je niet telkens moet toegeven aan de mastrubatie-behoefte. Heb je vandaag zin om het te doen maar je bent sterk genoeg om het te weerstaan en een dag over te slaan, is het beter om blij te zijn dat je het een dag oversloeg ipv je schuldig voelen wanneer je het wel deed. Is mijn visie, hoor. Ik spreek ook grotendeels uit het standpunt van een religieus alhoewel ik denk dat we het ook kunnen doortrekken naar het 'gewone' leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:30
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
THIRZA120 schreef: |
Ik zal wel weer aan het bakken gaan.. In de hoop dat zo meer mensen meegaan |
Zouden er op de vorige pn mensen zijn geweest die misschien last hadden van je baksels??? Misschien schrikt het hen af nu je weer aan het bakken gaat... Ik vond de cake wel heel lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:23
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Hé Sus, waar is je reactie nu plots naartoe...
|
|
Naar boven |
|
|