ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 188 189 190 191 192 193 194 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:36
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

PIETER649 schreef:
dat bedoel ik chatuliem, ik maak zelf uit wat, waar en hoeveel.
maar vooral aan WIE

Eigenlijk geldt dat voor alles.

Ík bepaal wát ík doe met wie, waarom en waar.

En daar heeft iemand anders niets mee te maken, tenzij ik zo iemand erbij wil betrekken.

Míjn leven wordt door mij geleidt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 maart 2012, 09:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:27

Haha

Ik heb daar een pc Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 maart 2012, 09:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:18

ERIC483 schreef:
@SHANITA130, waarom zou het een probleem zijn als een 18 jarige het met 2dehands "meuk" moet doen? Ik vind dat geen armoede... Bovendien, als je wilt studeren heb je geen woning nodig. 1 kamer is voldoende Knipoog smiley

Ik bedoel niet als een 18-jarige uit huis gaat naar de stad om te studeren, en dan ff een paar jaar in oude meuk woont. Dat woord meuk, heb ik overgenomen van een rtl programma.

Daarom is iemand 'quoten' ofwel letterlijk herhalen belangrijk.

Ik bedoelde als volwassenen. En dan lang niet altijd hoor Knipoog smiley, eigenlijk alleen met mensen die al heel materialistisch zijn. die zeggen van hoe kún je zo wonen, of: 'ik zou zo niet kúnnen wonen', Etc.
Maar de meeste en echte vrienden kijken gewoon door dingen heen, als je een vloer hebt die tot draad versleten is en ook zo een bank. Een pc uit de vorige eeuw en ook een tv. als jij, ik, lekker in me vel zit, maakt dat niets uit. Die dingen hebben hun functie, en ik ben toch pleitte overdag, vrijwilligerswerk. Ik ben gezegend met échte vrienden, met wie ik kan lachen, het gezellig heb, serieus kan praten. Dan maakt die oude meuk niet uit, als het maar netjes is opgeruimd en schoon Knipoog smiley

En dan nog, er is zoveel wat je zelf kan doen, schilderen je huis, regelmatig ff in de 2de hands winkel kijken als je dit, dat of dat zoekt, kijken naar aanbiedingen, etc. mensen die ik ken geven weleens iets weg...enzovoort.

Lachende smiley

Dit schreef ik woensdag 28 maart 2012, 10:18

Ik geloof nog steeds dat het in Nederland zo is, als je als kind door wilt leren en je hebt ouder(s) die erachter staan(dus niet financieel als dat niet mogelijk is, maar gewoon an sich), dan moet daar een mogelijkheid voor zijn. Dat het kind werkt, studie ermee betaald, je kan lenen voor een studie bij de svb, enzovoort.

Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 maart 2012, 09:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:43
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders

PIETER649 schreef:
Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders.
Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader.
Wraak van de moeder zogezegd.

Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum Lachende smiley

Ik kon enkele jaren geleden een man die was gescheiden, die gaf zijn ex een flinke alimentatie, ondanks dat ze zorgde dat de kinderen zich van hem vervreemden. Maar ja, hij wou gewoon dat zijn kinderen 't financieel goed hadden, omdat hij zich dat kon veroorloven.

Maar het is wel ontzettend gemeen en laag, van dat soort vrouwen.

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:36

THOMAS968 schreef:
Het kan nog erger:

In Rotterdam lopen duizenden jongeren rond zonder werk die zo een baan kunnen krijgen in de haven. Maar ze willen daar niet aan de slag. Vooral allochtone jongeren hebben een negatief beeld: het zou vies en zwaar werk zijn.
De Rotterdamse stadsmarinier Jur Verbeek, die probeert een bus vol te krijgen vanuit Bloemhof met allochtone jongeren om ze naar de haven te brengen, is verbaasd over het gebrek aan interesse. 'Ik wil ze met eigen ogen laten zien wat werken in de haven nu echt inhoudt', vertelt hij in dagblad De Pers. Maar er is nauwelijks animo. 'Er zijn maar drie jongeren komen opdagen.'

Afstand haven en stad groot
Directeur Asselbergs van Deltalinqs, belangenbehartiger van 600 bedrijven in het havengebied, maakt zich grote zorgen over het personeelsprobleem. 'De afstand tussen haven en stad is groot. Jongeren kunnen opgroeien in Rotterdam en het havengebied nooit zien.'

Geen hard en vies werk
Wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken en Werkgelegenheid benadrukt dat er een imagoprobleem is. 'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'. De jongeren worden naar de haven gelokt met leertrajecten en bovendien liggen de lonen een stuk hoger dan voorheen. Maar toch is het moeilijk om de bus vol te krijgen. Ze gaan vanuit Bloemhof weer rijden als er 25 jongeren aangemeld zijn.

Bron AD, 9 nov 2011.

Thomas, een derdewereldachtergrond is geen garantie voor werkwillendheid.

Als die jongeren straks een jaar of dertig zijn en nóg steeds in de bijstand...ja, dan gaan ze denken, maar ja, dan zijn ze ondertussen te oud....en ze hebben geen cv....

Hadden ze dat meteen aangepakt, hadden ze iets op kunnen bouwen, contact met collega's, ook loonsverhoging, en een huisie kunnen huren/kopen, leuk inrichten, autootje voor de deur etc.

Maar ja, die jongeren leven vaak op de dag, morgen zien ze wel weer. Ze denken helemaal niet aan de toekomst, leven helemaal in het 'nu'.
Dat is op zich wel een goede instelling, maar 'plannen maken voor de toekomst' is ook een bezigheid van het 'nu'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:30

WILLEMIJN232 schreef:
ik vind het wat naief om zomaar te geven....zo zit de maatschappij niet in elkaar Chat, en
was je als diaconie ook snel failliet......Dat heeft niets met zuinigheid te maken maar met gezond verstand........
En als je belazerd wordt dan maar gewoon vergeven? Je hoort een ander niet te belazeren........

Inderdaad je hoort een ander niet te belazeren. Dat brengt schade aan een ander.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:51

REBEKKA369 schreef:
Er is ook niets mis mee om als kind zelf al te gaan werken om zo (een groot deel van) je studie zelf te betalen. En dat hoeft helemaal geen zwaar werk te zijn!! En vaak is het voor de kinderen zelf ook heel goed.
Ik heb zelf ook (met veel plezier) gewerkt om mijn studie te kunnen betalen, mijn ouders hebben nooit een cent hoeven (en kunnen) mee betalen.
En ik weet wel dat de kosten nu allemaal wel hoger zijn dan in mijn tijd, maar het gaat om het principe. Ik merk dat de kinderen tegenwoordig soms te lui zijn om hun handen te laten wapperen. Maar hebben wel allemaal een iPhone oid.

Ja, ik zie 't bij kinderen, met wie ik bevriend met met hun moeders....

Hele dagen achter internet...of met hun iphone, smart phone enzovoort.

Krijgen een kleine bijstandsuitkering. Hebben geen zin om te werken. Komt ook door normvervaging die ze om zich heen zien en zagen toen ze opgroeiden...denk ik...

Kijk, eigenlijk zouden die kinderen rond de 18, overdag in een kas kunnen werken, 's avonds een avondopleiding doen, en dan, na enkele jaren, diploma binnen, en gewoon werken, en ook iets verdienen.

Maar ja, die kids, liggen tot ver in de middag in bed, 's nachts uitgaan, illegale manieren om aan geld te komen, zwart werk in een coffeeshop ofzo kan ook.

Niet alle kinderen, maar ik zag dat wel om me heen....zulke dingen.

Jammer.

En de steeds groter wordende groep psychisch beschadigde kinderen, door narcistische, egoïstische, enzovoort ouder(s), die zo beschadigd zijn, die kúnnen niet eens werken, leren of wat dan ook, op den duur. als het kind maar vaak genoeg wordt tegengewerkt...Een spin maakt de 1ste keer een mooi web, bij elke keer als dat web wordt vernietigd, en de spin maakt een andere, is de web minder mooi en rommeliger.....tot de spin helemaal geen web meer kan maken, maar een niet-functioneel draadje, verder komt ie niet meer...

Krijgt dat kind op tijd hulp, ja, dan heeft ie mazzel, en anders moet ie wel heel intelligent zijn om psychisch te overleven elke dag. En een dosis mazzel.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 29 maart 2012, 16:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:36

PIETER649 schreef:
Goed.... mooi initiatief en wat blijkt na de evaluatie?
Bijna de helft (!!!!!!) van de mensen die opgeroepen zijn voor dit alternatief is te belazert om er op in te gaan.
Men verkiest een strafkorting van de bijstandsuitkering boven een baan Gefrustreerde smiley

Sorry, kan ik geen respect voor opbrengen en ik hoop dat dit ook gecommuniceerd word met voedselbanken en desnoods de diaconie van de kerk.
Dit heeft niets maar dan ook niets meer te maken met zielig zijn en geen baan kunnen vinden.
Wie hierbij de billen brand zal terecht op de blaren moeten zitten!

man man, wat een volk Zieke smiley

Ja, of..iets meer dan de helft die 't wel doet

Lachende smiley

Ja, dan krijg je weer van is het glas halfvol, of halfleeg Knipoog smiley

Maar ik snap wel heel goed wat je bedoelt. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:33

GERRIT084 schreef:
Nog nooit van gehoord Shanita?!
Ze zijn er hoor, als er wat te halen valt, en zo snel het weer goed met ze gaat, zie je ze niet meer.
Er zijn voorbeelden zat, en ik ga ze echt niet benoemen, de echte beroeps zoekers naar voor niets.
En ze schreeuwen nu om het hardst, en wijzen vooral met dat wijzende, belerend, en onderwijzend vingertje, en het meeste nog naar hen die geven.
En je hoeft ook niet zo lang en ver te zoeken, in het verleden had je zo,n zingend duo.
Eerst waren ze bekend om wereldse muziek, toen werd er een ziek, toen werd het geestelijke muziek.
Dat ging een poosje zo door, de een werd weer beter, en de wereldse klanken gingen weer door de lucht.
Dat ging ook weer een poosje goed, en toen gingen zij in ene weer uit elkaar, ook in de muziek.
En je hoort er niets meer van.

Ja, ik weet wat je bedoelt,
dat eeuwige ziekmakende gezeik over dat ze zo weinig hebben en anderen zoveel.

Afstand nemen van die mensen..... Zieke smiley, meteen, direct!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 29 maart 2012, 16:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 10:28

GERRIT084 schreef:
Ach ja Shanita er zijn overal uitersten in, maar we moeten ook niet vergeten dat bijstand, eigenlijk is dat ze je bijstaan.
En je mag toch wel hopen dat je er nooit inkomt, en kom je er wel in, dan mag je dankbaar zijn dat het er is.
Dat daar in nu het een en ander gaat veranderen, is meer dan terecht.
Ik heb van jou onderwerpen ook, in het verleden meegemaakt dat , vader in de bijstand zat, moeder was gewoon thuis, en de twaalf koters aan ut werk.
Die moesten weer een hopen kostgeld betalen, pa lief ging zijn briefje wekelijks inleveren bij de gemeente, in een vette mercedes.
Ze gingen met zijn allen 2x in het jaar op vakantie, maar zijn buurman, iets minder kinderen, ging ook naar de gemeente op een roestige fiets.
En mede door al die oneerlijkheid, zijn zij die misschien tergoeder trouw zijn geweest, nu de sigaar.
Dus als je kan sparen van je bijstand, gaat er volgens mij iets niet goed.

Inderdaad, bijstand is om bij te staan, en niet om zelf nog eens bakken geld te verdienen, zelfs drie á vier keer zoveel als je krijgt van de bijstand....dan gaat je moraal omlaag, denk ik zo. Ook met andere zaken.

En sparen van bijstand, bedoel ik mee, 2 of 3 tientjes in de maand Knipoog smiley

Ik ken ook iemand met bijstand in een grote stad, die gaat vier keer per jaar op vakantie. Zet alleen op de spaarrekening, wat kan. De rest....rek. familie, plekkie in huis, etc.
Huis heel mooie nieuw ingericht om de paar jaar, zelfs badkamer van huurhuis nieuw laten maken....zwart natuurlijk....

Ja, in grote steden zijn die dingen meer geaccepteerd, heb er zelf gewoond...Ja, niet onder christenen natuurlijk.

Ik merk wel, dat mensen die dat doen, zonder scrupules, ook op andere zaken veel minder gewetensbezwaren kunnen hebben.....minder moraal.

Het erge is, men gaat het gewoon vinden, sommigen vinden het zelfs raar in grote steden als je niet bijklust als je een uitkering hebt, omgekeerde wereld.

Ik blijf het wel schandalig vinden hoor Boze smiley

Nb: Die bijklusbaantjes worden wel aangeboden door mensen met geld, zelfde soort mensen van de buitenkant dan, die zo klagen over de zwartwerkers, dat dat hun zoveel belasting kost. Door zwart voor je te laten werken bespaar je een hele hoop belasting heb ik gehoord.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 28 maart 2012, 11:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 10:24

GERRIT084 schreef:
Hoe het gaan, van het Christelijke gedachtegoed is, kan je lezen in al de vorige antwoorden.
En wat die nood potjes betreft van jullie gemeente, daar zet ik zo mijn vraagtekens bij, niet bij die gemeente, maar bij de gebruikers.
Er zit veel kaf onder het koren, ook bij al die Christelijke gemeenten.
De sociale dienst, ligt iedereen streng door, maar een Christelijke gemeente zijn door de band genomen ter goeder trouw.
Wat je tegenwoordig ook veel hebt, mensen die om economische reden, in ene het licht zien, en zich aansluiten bij zo,n gemeente.
En dat is heus niet alleen van deze tijd, dat was ook zo in de jaren 30 van de vorige eeuw, en na de oorlog.
De kerken zaten vol, en na de wederopbouw stroomden de kerken aanzienlijk leger.
En nu, nu worden ze steeds voller.

Nou Gerrit,

Mensen die inene het licht zien, voor een paar levensmiddelen? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 10:22

WILLEMIJN232 schreef:
En hoe zit het dan met de privacy van die desbetreffende personen?

Nou, inderdaad....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 10:18

HELEEN296 schreef:
Shantine; mooi dat het je oplucht hier je levensloop neer te zetten en dat een opluchting is, alle sterkte daarmee. Ik kan me voorstellen dat zo'n levensloop nu ook nog invloed op je leven heeft!

Wel vind ik dat je bepaalde meer niet-persoonlijke dingen wat te zwart-wit voorstelt of beschrijft, maar dat heb je ook snel als je alleen dingen opschrijft zonder emoties/gezichtuitsdrukking erbij.....

Bijv:
Maar geld voor een vloer en gordijnen? Dát kan niet 2de hands, want dat is maatwerk.
En zo raken die mensen in een impasse.

Ik geloof niet dat iemand niet op kamers kan wegens vloer of gordijnen. Of er ligt of hangt al wat, of je koopt het allergoedkoopste bij een Leen Bakker, Kwantum enz. of een bekende heeft nog wat voor je! En er zijn nog meer mogelijkheden die die persoon zelf kan oplossen!

Ja, en kinderen van 'rijke' ouders, ja, die kópen gewoon een flatje voor de kids als ze gaan studeren, ingericht en wel. en betalen de studie. En zo kom je in een situatie waar niet meer iedereen kan studeren

Met die rijke mensen die soms idd een flatje kopen voor hun kind en dat soms weer verhuren aan kinderen die ouders hebben die geen flatje kunnen kopen krijgen we heel wat belasting binnen, zodat we geld kunnen overhouden dat iedereen kan studeren!
Het is echt stukken beter dat rijke mensen hun geld dat ze vaak zelf verdiend hebben en al belasting over hebben betaald uitgeven en als ze dat mooi vinden tbv hun kinderen! Heel menselijk om als je geld hebt ervan te genieten hoor, wat weg te geven en je kinderen met mate te verwennen en te verzorgen!

Ja, ik zou ook een flatje kopen voor mijn kind als ik een kind zou hebben en het geld Knipoog smiley

Ik heb gewoon gehoord van deze situaties. En dan nog enkelt van de moeders. that's all.

Ik geloof nog steeds dat het in Nederland zo is, als je als kind door wilt leren en je hebt ouder(s) die erachter staan(dus niet financieel als dat niet mogelijk is, maar gewoon an sich), dan moet daar een mogelijkheid voor zijn. Dat het kind werkt, studie ermee betaald, je kan lenen voor een studie bij de svb, enzovoort.

Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 28 maart 2012, 10:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 10:12

LEANNE226 schreef:
Onzin Shanita,ze wordt niet gekort,sterker nog,ze kan er zelfs op vooruit gaan want als zoonlief zoveel inkomsten heeft dat hij gekort wordt kan hij ook bijdragen aan zijn eigen onderhoud.......lijkt me een normale zaak........

"Het loon van kinderen van 16 tot 18 jaar telt tot een bedrag van € 827,- netto per maand per kind niet mee. En inkomsten van thuiswonende kinderen van 18 jaar en ouder, die studiefinanciering of een tegemoetkoming voor schoolkosten (WTOS) krijgen of kunnen krijgen, tellen niet mee als het totaal (ook uit een baantje) niet hoger is dan € 1.059,49 netto per maand. Heeft uw studerende kind meer inkomsten? Dan tellen de inkomsten boven dit bedrag mee voor de bijstandsuitkering;"

Hoi Leanne,

Ohhh, zit dat zo. ja, ik vond het al een raar verhaal, een moeder in een sd-uitkeringssituatie. en haar zoon van 18 moest zijn hele inkomen inleveren, want dat werd van haar uitkering afgetrokken. het betrof een minumumloon, enkele euro's verschil tussen de uitkering van moeder. en als hij naar een vervolgopleiding zou gaan, welke weet ik niet, avondonderwijs dacht ik, dan zou hij dus geen inkomen hebben om dat te bekostigen.

Ja, ik dacht ook hoor van als je als kind echt wil leren kan dat wel is daar wel een mogelijkheid voor.

Ja, niet als je door ouders wordt gesaboteerd. maar gewoon, als ouder(s) daar achter staan, moet daar toch een optie voor zijn. als ik haar zie zal ik zeggen wat je schreef. Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 07:56

GERRIT084 schreef:
Nou Willemijn, ik geloof dat je helemaal gelijk hebt, en blij mag zijn dat je uit de kindertijd bent.
Met wat er nu allemaal op de plank ligt, althans dat willen ze, de leer plicht leeftijd verhogen naar 23 jaar.
Dus alle potjes weg + dubbel pech Zieke smiley

Vind ik een goed idee. Hoe meer er wordt geleerd hoe beter voor de kennis-economie.

Maar ja, ik ken een moeder, die heeft, oa een zoon van 18. die zoon kan niet studeren en werken, want als hij thuis woont wordt moeder paar honder euro gekort en kan dus niet rondkomen. Ze krijgt 800 en nog wat, en zou dan 300 worden gekort, dat is net zo hoog als de huur met aftrek van huurtoeslag.

Maar ja, hoe kan je nu een woning betrekken, zonder ook maar gelegenheid te hebben gehad om ook maar een cent te kunnen sparen.
Want alles wat je verdiende ging direct naar moeder toe, die dus flink werd gekort.

Dan zou je dus in een lege woning, op beton, moeten gaan studeren. Wat pittig is, en dan erbij werken om de studie en de woning te kunnen inrichten. Ja, en je zou wat 2de handse meuk kunnen neerzetten. Maar geld voor een vloer en gordijnen? Dát kan niet 2de hands, want dat is maatwerk.

En zo raken die mensen in een impasse.

Ja, en kinderen van 'rijke' ouders, ja, die kópen gewoon een flatje voor de kids als ze gaan studeren, ingericht en wel. en betalen de studie.

En zo kom je in een situatie waar niet meer iedereen kan studeren.

Dat zegt ook niet alles, sommigen ouders kunnen het niet hebben als hun kind op vwo zit. En sturen zo'n kind op haar 16de het huis uit, omdat je een uitkering in A, veen kan krijgen op je 16de. En dan gaat de vader zitten berekenen wat ie op jaarbasis overhoudt, als dochter pleitte is.
Dus, dan is/was de overheid zo goed om ervoor te zorgen dat iedereen kon studeren, zo'n 22 jaar terug, en dan nog heb je ouder(s), die dat niet kunnen hebben, die jaloers op d'r dochter zijn.

Dan zit je als meisje op je 16de, misbruikt, slachtoffer kindermishandeling, op een kamertje bij oude mensen met een uitkering in A'veen.

Heb je eindelijk, na 20 jaar therapie voor kindermishandeling, alles op een rij, ja, ben je te oud voor werk. Zit je dus in een uitkeringssituatie.
Mag je niet bij moeder, die al 18 jaar is gescheiden en vader ook nooit meer ziet, niet op haar verjaadag komen, je enige broer en nichtjes wel..

Want je bent anders, alsdus moeder, een klasse minder. Ja, moeder wou geen alimentatie destijds, want vader zat te dreigen, oa.
Maar ja moeder heeft bakken vol met geld verdient voor de rijken met zwart werk...op huizen passen, etc.
En nu mijn moeder ouder wordt, wil ze me paaien dat ik voor haar er ben, ze was er nooit voor mij. alleen toen ik een man had met een eigen zaak, ja, toen zat ze elk weekend bij me. Nu kan ik barsten, en wil ze me alleen in haar huis als er niemand anders is, dat ik voor haar er ben altijd als ze ouder wordt, want nichtjes en broer werken en nichtjes hebben bovendien kinderen. Maar daar laat ik me niet voor gebruiken, ik zat te smeken op mijn 16-18 of ik thuis mocht wonen, mocht niet, ja, en nu wel? echt niet. Tis hard, maar ik had contact al veel eerder met broer en moeder moeten verbreken. voor eigen psychische gezondheid.

Dusz...ik mag wel langskomen bij moeder, maar ja, niet op haar verjaardag.....ja, ze heeft andere dingen verteld over mij, niet dat ik op mijn 12de krantenwijken moest doen van mijn vader, ja ook 's ochtends, en moest zeggen dat ik 16 was...Neehee, moeder heeft lopen rondbazuinen, om haar eigen hachje(hoe kon je zoiets toelaten??) te redden, dat ik te lui was om te leren....en andere zaken die niet zo zijn....

En broer is heel erg verwent, had veel meer ruimte toen ik wegmoest op mijn 16de. (vader hield al het geld voor zich, betaalde alleen vaste lasten, moeder moest met zwart werk boodsch. doen, kleding kopen, etc. werd dus ook mishandeld door vader, zo heeft mijn vader, die extreem gierig was, op kunnen potten en veel ook, voor zichzelf, mijn moeder is buitenlander, en dacht in het beloofde land te zijn gekomen, toen ze trouwde...)
Daar hoef ik helemaal geen steun van te verwachten. Neehee, hij gelooft dingen niet, en als het wel zo mocht zijn, moet ik meteen vergeven, aldus broer.

Even voor toelichting, ben als kleuter seksueel misbruikt door vader en door aangetrouwde oom, die geld gaf aan vader daarvoor.
Maar ja, opa had al gezeten voor dit misdrijf, dus vader zei altijd van dat je alles mag doen, als de politie er maar niet achter komt.
Dus als kleuter kon hij doen wat ie wou met mij, tot ik begon te praten rond mijn 6de. Ja, vanaf 10 jarige, toen ik al het lichaam van een vrouw had, kon hij niets doen, sociale controle door familie. de woede daarover werd op mij geprojecteerd. Ja, en dat ik op vwo zat, en wou studeren en hoge cijfers haalde, ja woedend was tie!(zelf was die monteur, en kon door nasleep oorlog niet leren zei die altijd, op zo'n boze toon tegen mij, alsof ik, persoonlijk, verantwoordelijk was voor die oorlog....

Bovenstaande verhaal heb ik gereconsrueerd, door herinneringen, gesprekken met vader waar hij zich steeds versprak, en door gesprekken met familie...(het intereseert me geen @#$ of iemand me gelooft...aan God ben ik verantwoording schuldig, ja, omdat ik zovaak door sommige familie niet werd gelooft...

Ik vertel dit ook niet voor medelijden, het lucht ontzettend op, en daardoor voel ik me veel beter.

En ook voor de mensen die net zoals ik, in kleuterijd zijn mishandeld, daarna niet, en dus geen herinneringen hebben, maar wel zo reageren als iemand die mishandeld is. Maar niet kunnen plaatsen waardoor dat komt, net als ik.

Ga naar een psycholoog als je wat vermoedt, er zijn altijd enkele dingen die iemand, met of zonder hulp, zich kan herinneren. Ook door foto's.
En die herinneringen kan je 'lezen'. je kan ze als een anker gebruiken, om het vast te zetten, en van daaruit verder te gaan.

Shanita, die blij is dat ze 'het' heeft overleeft. En God daarvoor dankt, en de paar vrienden die ze heeft. En door dit te schrijven, al zou er maar bij een iemand wat gaan dagen!

Verder iedereen een fijne dag, en sterkte bij dingen die moeten gebeuren, en een dag samen met God! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 27 maart 2012, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 07:03

HANNAH810 schreef:
hebben die alleenstaande moeders wel een afwasborstel, shanita? Engeltje smiley

overigens denk ik dat het wel verschil maakt, hoe je sociaal netwerk opgebouwd is;
zelf kreeg ik vorige week een grote boodschappentas (bijna nieuwe) prachtige kinderkleding aan de deur afgeleverd; ik hoef niet eens naar de stad, (ik heb al zo'n hekel aan winkelen!!) en 't is allemaal helemaal mijn smaakje!!
zo'n tas vol kleding die je zo uit kunt hangen in je kast scheelt nogal in je uitgavenpatroon uiteraard.

Hai Hannah,

Ja, wat je schrijft, daarover zat ik net te denken, toen ik cm opende net.

Ik heb ook van die mazzels Knipoog smiley

Het kan ook zijn dat iemand vaak gelukkig is, maar nu en dan door psychosociale probs, gecombineerd met weinig poen, even uit zijn doen kan zijn.

Daarom quote ik even het stuk wat Chatuliem schreef:

Quote:
maandag 19 maart 2012, 17:12

CHATULIEM: Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is? Ik word een beetje zat van al die mensen die maar vinden dat ze arm zijn.

Of je doet net zoals Hitler, iedereen krijgt de Arbeitspflicht, als je niet werkt, word je in een Arbeitslager opgesloten...heb je ook geen werkeloosheid meer.
Ik word ook zat van al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten werken.

Ja, dusz er zit vaak meer achter. sommigen hebben geen sociaal netwerk, sommigen hebben in een tijd waarin iedereen kon studeren en zijn diploma halen, voortijdig school moeten verlaten door verkeerde of geen opvoeding.
Sommigen waren zo beschadigd dat ze niet eens normaal werk kónden doen, want ze hadden thuis nooit geleerd wat respect krijgen was.
Etc. En dat zijn dan de psycho-sociale problemen.
Gecombineerd mét te weinig geld, kan dat nu en dan es extra problemen geven.

---

Maar dan nog, ik zelf neig toch naar dankbaarheid, dat ik elke maand verzekerd ben van een inkomen. En ja, nu en dan dingen invullen en bijlages erbij zoeken om te kopieeren, voor paar honder euro extra.
Als je wat verstandig bent en nadenkt kan je rondkomen, en zelfs beetje sparen.

En toch, ik heb geen kinderen(helaas, buiten me wil om). Maar ja, als ik soms zie hoe moeders met een uitkering lopen te struggelen, nou, vind ik moeilijk hoor.
En toch hoor je dan weer van die kinderen dat ze dat weinig geld hebben niet erg vinden en vonden, maar juist zo blij waren met de vele liefde die ze kregen...

Zo zie je maar weer.

Ja, en de andere kant is, dat ik het geen goed idee zou vinden, om het te ontkennen, dat er armoede is. Met die vele reklame's zijn velen in de verleiding gekomen om te lenen en dingen op afbetaling te kopen(waardoor je veel meer kwijt bent, als het product feitelijk kost.....).

Ja, nu wordt er gelukkig vaak bijgezet van 'geld lenen kost geld'.

Maar ja, de verschillen zijn groot, en ik ben blij dat er aandacht voor is.

Want de cijfers liegen niet, en door de stress worden arme mensen 6 tot 8 jaar minder oud.

Dusz, deze zaak heeft meerdere kanten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 27 maart 2012, 07:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:32

HELEEN296 schreef:
Armoede in Nederland?!

Dankzij een potje 'veel belasting terug als je werkt en alleenstaande moeder bent' kan ik met een part-time baan rondkomen en goed voor mijn kind zorgen. Dat ervaar ik als luxe! En ach zolang je nog een huis heb waarin je een vaatwasser zou kunnen plaatsen moeten we maar niet over armoede praten, maar gewoon de afwasborstel ter hand nemen!

Dit onderwerp heet 'Armoede in Nederland', maar 'we' moeten er maar niet over praten als 'we' plek hebben om een afwasmachine neer te zetten?

Er zijn ook alleenstaande moeders met een sd-uitkering, die geen werk kunnen vinden, en dus niets aan die pot hebben.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 19:33

ELISE438 schreef:
Zelf vind ik zelfstandig ouder beter klinken dan alleen staande moeder Knipoog smiley

Ik eigenlijk ook, nu ik er zo over denk. als je zonder partner die bij je thuis woont je kind opvoed, hoef je nog helemaal niet 'alleen te staan'.
Kan je vrienden enzovoort hebben.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 17:23

CHATULIEM619 schreef:
Dus dan betrek je hem toch nog steeds bij beslissingen? Als alleenstaande vader die zelf een zoon opgevoed heeft en zeer betrokken is geweest bij de opvoeding bij de dochters vind ik dat je dit wel in een heel eenzijdig daglicht stelt. Toen ik ging scheiden heb ik duidelijk gesteld dat ik de vader van mn kinderen bleef. Waarom heb je dat niet van hem gevraagd? Nu loop je de kans dat je idd alleen voor de opvoeding opdraait. Nog steeds bel ik minstens drie keer in de week naar mn kids als ze bij mn ex zijn. Ze voelen zich hier net zo thuis als bij hun moeder. Mijn eerste en primaire reactie is: volgens mij heb je er zelf ook een keuze in gemaakt om de vader buitenspel te zetten....

Hoi Chatuliem, dat zegt Rebekka toch ook? Dat ze de vader betrekt bij dingen? Ze zegt dat ze het juist heel belangrijk vind dat ze de band met hun vader houden. Reageer je niet tegen de verkeerde per ongeluk, of snap ik het nu niet meer?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 17:15

PIETER649 schreef:
Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders.
Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader.
Wraak van de moeder zogezegd.

Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum Lachende smiley

Ja, dat is gemeen. Als "wraak" de kinderen vervreemden van hun vader.
Heb ik weleens over gehoord.

Shanita, wat kunnen mensen gemeen zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 16:51

Er zijn natuurlijk ook alleenstaande vaders. Knipoog smiley

Dat werd ook al gezegd hiervoor zie ik net....

Dan krijg je de "alleenstaande ouder".

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:56

Goed geschreven stukje, Thomas!

Bedankt!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:26

MARISKA601 schreef:
Ik kijk zelden naar wat ik niet kan met een klein budget.
Ik kijk wat ik er wel mee kan doen.

Al die potjes die er zijn worden betaald door de hardwerkende mens.
Moet ik al die hard werkende mensen dubbel gaan kaal plukken
omdat ik niet kan werken?

Als ik al die aanvragen voor al die potjes had gedaan had ik in luxe geleefd.
Een vaatwasser, een waterbed, een auto, vakantie...

Ja, en als ik al die potjes zou gebruiken, had ik nu een 2de huis, grachtenpandje in Amsterdam. 2 auto's. een kleintje voor in Amsterdam, en een grote voor door de week het land rond te touren. Een prive psycholoog voor drie keer in de week. Iemand die de rommel opruimt en mijn administratie doet.

Ach ja, ik wil die rijken ook niet kaalplukken....

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:10

Potjes met goud Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 09:55

CHATULIEM619 schreef:
Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is? Ik word een beetje zat van al die mensen die maar vinden dat ze arm zijn.

Of je doet net zoals Hitler, iedereen krijgt de Arbeitspflicht, als je niet werkt, word je in een Arbeitslager opgesloten...heb je ook geen werkeloosheid meer.
Ik word ook zat van al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten werken.

Inderdaad Chatuliem, helemaal mee eens, je hebt er gevallen bij, als je daar de uitkering met 100% bijvoorbeeld zou verhogen, zou er niets veranderen. Ja, heel eventjes misschien, enkele dagen. Want het is een ander probleem(en) wat er speelt.

En toch ook, blijf ik realistisch. Met een minimum uitkering ben je gewoon arm, als je jezelf met de rest van de bevolking vergelijkt. dus niet met iemand in Afrika in een hutje..hehe.

Je moet ook opletten, er zijn dus ook mensen met een uitkering, die hadden een goed betaalde baan, zeg 3500,- euro netto per maand, ja, en daar 70-75 procent van, ja, dan heb je nog een redelijk dikke uitkering. En zit je nog ver boven de armoede grens. Maar ja, dat is een minderheid denk ik.

Het gaat hier over minima, wat inhoud, vanaf 90% van het minimum loon, tot het minimumloon en ietsie erboven.

----

Alleen, en dat is heel belangrijk: je moet kijken naar wat je wel hebt.

Eerst wat niet:
Ok, ik kan niet op vakantie, geen auto(en da's frustrerend als je wel een rijbewijs hebt gehaald in betere financiële tijden). Mijn huis is ingericht met dingen die dringend aan vervanging toe zijn. (Toch eens vragen hoe dat zit bij de sd, om de hoeveel tijd heb je recht op een renteloze lening van 3000,- voor inrichtingsgeld.), met dingen van de 2de hands winkel, en wat ik kreeg wat anders bij het grof vuil was gegaan, dus ook oude meukKnipoog smiley. Er staat letterlijk niets in mijn huis wat ik nieuw heb gekocht.

Nou hou ik schoon 350,- over om van te leven per maand, daar moet ik van: boodschappen doen, kleding, sparen, openbaar vervoer etc. Ja, ik heb ook een fiets, voor als het glad is bedoel ik.
En, omdat ik geen auto heb, durf ik 's avonds de deur niet uit....als ik zo eens de krant lees...als vrouw alleen. Met auto was ik vaak weg 's avonds....vrienden van de kerk.....

Nou, dan laat ik die kwijtscheldingen en bijzondere bijstand niet varen, da's toch enkele honderden eruo's. ja, tis veel werk, zeker en helemaal, als je administratie even een puinhoop is. Maar dan heb je toch even in enkele uren om dat te ordenen, in te vullen, bewijstukken bij elkaar te zoeken, een paar honderd euro verdiend. Weliswaar 1X per jaar, maar toch.

Twijfelende smiley

Groeten en fijne zondag, en sterkte voor wie dat nodig hebben! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 09:22

Ik zal me d'r ook nog even mee bemoeien. Je kan kwijtschelding krijgen voor waterschap.

Je kan 2 toeslagen krijgen: 'verborgen kosten' en 'langdurigheidstoeslag'. Ook wel bijzondere bijstanden geheten.

Nou zal je toch gek zijn als je dat niet aanvraagt als je er recht op hebt en voor in aanmerking komt.

Ik ken iemand, die die dingen als kwijtschelding en bijzondere bijstanden niet aanvraagt. Maar, de reden is gewoon geen zin. Mevrouw heeft er een zooitje van gemaakt van d'r administratie. Dan zou ze wat uurtjes uit moeten trekken om alles te ordenen, en desbetreffende formulieren in te vullen+bijlages op te moeten zoeken die worden gevraagd, ofwel bewijstukken, die moet je dan kopieeren en bijvoegen.

Maar wel regelmatig vragen of ik er geld wil lenen, wat ik niet meer doe dus.

Maar ja, als je zoals hierboven beschreven niet naar de voedselbank gaat, en je vult die dingen niet in, waardoor je toch wat honderden euro's extra hebt, dan klopt er iets niet. Ik bedoel, je hebt er toch recht op, komt er toch in aanmerking voor...Ik bedoel, voor in aanmerking te komen voor die voedselbank, mag je niet meer dan 150 euro per maand overhouden, voor alles dus...Dan móet je dus schulden hebben, want 90% van minimum, allerlaagste, dan houd je dus 350,- over en kom je niet in aanmerking voor voedselbank.

Van de week ook hier, iemand die(buiten zijn schuld om) ver in de schulden zit, gaat mijn ff vertellen dat ik tomaten moet plukken. Ik zit ook buiten mijn schuld om in een uitkering. toen ik werk deed wat ik leuk vond op kantoor, voelde ik me stukken beter hoor.

(Leren) Budgetteren, helemaal mee eens.

En ook die gasten die ook een uitkering hebben en alsmaar lopen te zeiken over te duur, geld tekort. en dan van anderen elke keer geld los lopen te peuteren. Door manipulatie, ja, dat is dat een bodemloze put, als je daar geld aan geeft....Helemaal mee eens, houdt je verre van die mensen trek grenzen. Er zijn nu eenmaal mensen ook in de datingwereld, die echt zoeken op inkomen en beroep....ja, ook mannen.

Daar hebben mensen gelijk in, dat ze daar iets van zeggen.

Maar in het algemeen, zó negatief over mensen praten met een uitkering, vind ik asociaal. Kijk dan naar fraude in het bedrijfsleven, daar is de fraude met uitkeringen kruimelwerk bij....

En toch blijf ik het ook behoorlijk asociaal vinden als je een uitkering hebt, en je verdient zwart bij. Maar de rijken hebben daar ook schuld aan, die willen juist zwart personeel, en niet al die belastingen betalen...
Schuld is dan dus van 2 kanten....

Shanita, iedereen heeft recht op respect, de mensen die wat meer verdienen en mensen met een minimale uitkering, en daartussen. en ieder is verantwoordelijk voor zichzelf.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 08:53

Hai Grace, goed stuk wat je daar hebt geschreven!

Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 22:07
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie

Mijn eerste reactie toen ik het hoorde van Prins Friso, ja, ik kijk bijna geen tv en ook geen nieuws. Ja, toen schrok ik erg, en dacht ik echt van wat moet dat erg zijn. Ja, je kent zo iemand toch van de media zeg maar.

Dan heb je alles, geld, vrouw,kinderen etc. en dan nog gebeurd iemand zoiets....

Ik hoop echt dat hij als bij een wonder weer hersteld!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 21:51
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie

THOMAS968 schreef:
De Bilderberggroep is een club van mensen met veel geld en invloed. Ik vind het wat ver gaan om mensen op basis van het lidmaatschap van een dergelijke club te beoordelen dat hun geloof niet in orde zou zijn. Het is niet aan ons om daarover te oordelen. Dan kun je wel bij meer clubs bedenkingen hebben. In mijn jonge jaren had je er nog discussie over dat een kerklid zich bij de VVD of de PVDA aansloot en dus niet bij de ARP of CHU , zoals het als christen kennelijk hoorde. Die tijd hebben we gelukkig gehad.

Thomas

Er is een reportage van een paar jaar geleden van Netwerk(ncrv/eo) over Het geheim van de Bilderbergconferentie:
Klik hier voor de reportage te bekijken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 maart 2012, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 18:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

GRACE585 schreef:
weer fff 3 daagies op cm bijkletsen. Clown smiley
veel spullen naar de kringloop gebacht dus heerlijk opgeruimd Knipoog smiley
genieten van de zon Coole smiley met zonnebril
etc. etc. etc. Knipoog smiley

Gelukkig drie dagen.

Die zijn om voordat je er erg in hebt.

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 188 189 190 191 192 193 194 ... 235 Volgende