Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:55
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
ANNA415 schreef: | Owwwwwwwwwwwwww neehjjjjjjjjjjj he Nee de dames die om Bart mgen strijden krijgen gladiatoren kleding. Maar als presentatrice moet ik natuurlijk in een prachtig gewaad.
Anna die er niet aan moet denken zo'n jong broekeventje |
Helaas, ik las ergens anders dat Bart het klooster ingaat. Het wordt dus een habijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:50
Onderwerp: Geloofsgroei
|
|
|
HEIDE115 schreef: | HIJ moet wassen,en ik moet minder worden.
Dit is het werk van ZIJN geschonken GEEST in het hart. Geloof's groei is er dus zeker.. Maar deze groei kent tijden van God nabij te voelen,en tijden van; Waar is God op wie je bouwt en waar jij/u geheel u zaak aan toe vertrouwd?..aanvechtingen dus. De geloof's groei is wanneer we niet alleen maar horizontaal kijken, maar verticaal leren kijken en verwachten,op de hulp die vroeg of laat komen zal. |
Zo kreeg ik eens, na een heel moeilijk jaar, terwijl ik mij afvroeg waar God al die tijd was geweest, exact op de dag af de volgende tekst:
"... van de eerste dag af, dat gij uw hart erop gezet hadt om inzicht te verkrijgen en om u voor uw God te verootmoedigen, zijn uw woorden gehoord..." (Daniel 10:12)
Het werd mij toen duidelijk dat God er al die tijd bij was geweest hoewel ik dat toen niet ervoer. Een belangrijke les voor mij om te leren dat je niet op je gevoel af moet gaan.
Gewoon vertrouwen in wat God in zijn woord zegt ondanks al je tegenstrijdige gevoelens of mogelijke rationele bezwaren en bedenkingen. Geloof staat op de 1e plaats.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:36
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik zal er geen lap tekst van maken, alleen een klein stukje over geloofsgroei, jezus loopt met je mee, god wil een relatie met ons persoonlijk en als je hem een beetje gaat kennen en als ik me er open voor zet,Tijd maken voor hem om te luisteren,inplaats van met me eigen dingen bezig zijn... wauwwwwww klein vbtje, na de kerk waar ik ga weet ik bijna altijd van te voren waar de preek ongeveer over gaat, want dat heeft god me die ochtend al duidelijk gemaakt via de bijbel en ja af en toe begin ik gods stem te verstaan, ben na tig avonden opwekking geweest, iedere avond wist ik waar het over ging en steeds beter luister en begrijp ik god, vandaag ging ik naar een preek, die echt voor 3 vierde deel de zelfde woorden had ik ontvangen(hun leggen het dan nog een keer uit) en zo legt god me dingen uit soms als ik in mijn geloofsgroei met vragen zit en groei ik verder, leer heftigge lessen in de praktijk god onderwijst me via zijn woord, via mensen die soms op me weg komen, en soms kan ik het amper bevatten wat er soms gebeurt, wonderen die ik soms mee maak. zo zat ik ooit in de tuin te bidden tot god, prachtig weer en ik zei god, hoe moet het nu verder in de toekomst, onderwijs me, leg me uit en echt er kwam een enorme windvlaag met geluid, me zoontje zat in de zandbak te spelen en ik kon hem amper pakken zo erg was de wind, die kwam van achter me tuin waaide door me huis en dingen vlogen door de lucht, heel maf, alleen in mijn tuin, bij de buren gebeurde er niks terwijl bij mij de stoelen door de lucht effe vlogen, ik ging met me zoontje binnen op de bank zitten en dacht help wat gebeurt er, de wind ging door het raam weg en toen de wind weg was waren er dingen omver gewaaid, maar op de kast lag me bijbel, ik maak altijd ezelsoren bij stukken waar ik mee bezig ben met lezen en er stonden een heleboel bladzijden overeind met ezelsoor, de bladzijden van me bijbel zijn zo dun, als je die overeind doet vallen ze naar beneden, maar ze stonden recht, dus ik dacht wat gebeurt er, een windvlaag? en dacht aan de windvlaag bij de apostelen van de heilige geest. ik keek naar de bladzijden, die begonnen met de tekst:timoteus 6 vers 19:zich een vaste grondslag voor de toekomst verzekeren om het ware leven te grijpen. en het ging door tot en met openbaringen 1. toen ik het las vond ik zoveel antwoord op vragen die ik destijds had. en zo op allerlei manieren groeit me geloof, door profetieen die ik wel es krijg van mensen , vol verbazing, want hoe kunnen die mensen dat nu weten, soms droom ik, word ik wakker en begrijp. soms is het alsof god zegt kijk petra, en ik kijk en begrijp. en dan de praktijk ervaringen die je laten groeien in geloof,daar schrijf ik maar niet over dan word het een hele lap tekst.
petra die vandaag ook weer een hoop duidelijkheid heeft gekregen op vragen aan god, en zich niet schaamt om te getuigen ook al zullen nu sommigge denken eh een windvlaag? petra is gek. eerlijkd acht ik zelf toen ook, wat gebeurt er, wat gek
en zo groeit me geloof door, loopt jezus met me mee in me leven |
Mooi om te lezen Petra! Dank je wel voor je lapjuh tekst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:56
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
HARALD940 schreef: | Een harde schijf ziet er zo uit ongeveer
|
Gelukt. De harde schijf is gered voor het nageslacht!
Ik begrijp nu ook waarom ut ding zo traag was: ze hadden binnenin alles met bretels vastgemaakt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:50
|
|
|
ANNA415 schreef: | Legging met tijgerprint dan |
Hmm, je brengt me op ideeen. We kunnen ook een duel organiseren tussen onze 2 deelneemsters
Dan wordt het een soort arena. Lang romeins gewaad is dat wat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 12:47
|
|
|
Kan je geloof groeien? Zo ja hoe? Ervaar je dat je in de loop van je leven groeit in het kennen van God en misschien in het herkennen van Zijn hand op jouw leven? Welke bijzondere dingen heb je geleerd en wil je met ons delen? Kijk je wel eens terug op je leven en heb je dan het gevoel dat je vooruit gaat? Ben je naar iets onderweg of niet?
Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.
Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag. (Spreuken 4:18)
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 5 augustus 2012, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 12:09
Onderwerp: Olympische Spelen
|
|
|
JANS221 schreef: | Bart, wat is jouw doel in het leven en op welk niveau ben jij gekomen? |
Ik wacht ademloos af....
Mss mooi nieuw topic openen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wachtkamer.... |
Whahaha!! En de Libelle en de Viva en Mijn Geheim en Lieve Dora....
En dan OOK nog het Alleen voor Vrouwen-topic op CM bijhouden.
Je bent dr maar druk mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In Libelle lees ik nog interessantere dingen. In de kleuterklas worden er nog zinniger dingen gezegd. Stelt u zich een voor, je laat je kinderen lezen wat je hier hebt neergekalkt, hoe denk je dat ze zouden reageren? Ik lees hier reacties die je van pubers zou verwachten. Nee, libelle niveau is het niet, lang niet. Dit gaat meer de kant van de Viva op, Mijn geheim ofzo...Lieve Dora. |
Lees jij die?!?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:14
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik heb een vrouwen probleem:
Als ik de Miss Bartuh show moet presenteren
wat trek ik dan aan? |
Nikaab. Alle aandacht moet op de deelnemers gericht zijn he!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 5 augustus 2012, 00:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 19:48
Onderwerp: Time out op het forum
|
|
|
PIETER649 schreef: | ach... t heeft zn charmes, die oude ruzies oprakelen he, maar goed... daar zijn 3 dagen nou weer net ff te kort voor |
Rait...
Iemand haten lukt ook wel zonder ruzie he...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 4 augustus 2012, 19:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 13:37
Onderwerp: Time out op het forum
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Want????????????? *is verder niet nieuwsgierig hoor* |
Waarom? Nix zo leuk als het oprakelen van een oude ruzie?!
Pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 11:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | das al twee avonden daten Bart eindelijk poosje van de straat |
Euheuh.... daten?
Ik had meer gedacht aan een jury-tafel met grote knoppen en toeters enzo.
En meisjes die in de spotlights een kunstje mogen doen
Als we dit aan Bart moeten overlaten....
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 4 augustus 2012, 11:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 11:56
Onderwerp: Raadsels
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Das snel Ik zou ze gewoon alle drie aandoen zit allicht de goede ertussen |
Maar das de vraag niet he...
De opdracht was niet; doe het licht aan. Toch ging het bij Anna znel aan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 11:50
Onderwerp: christelijk ''daten''?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je geeft het goed weer. De afstand Rotterdam-Friesland bijvoorbeeld is helaas in de praktijk groter dan Friesland-Rotterdam. Bepalend is of je de goede te pakken hebt. Ik heb zelf in de Rotterdamse regio gewoond en hou niet zo van het kille westen. Geef mij maar de vriendelijke, rustige omgang hier waarbij de medemens niet iemand is om aan te verdienen. Ik zou niet weten waarom ik dit deel van het land ooit nog zoui verruilen voor de regio Rotterdam. Wie het westen, zoals daar gebruikelijk, als een superieure regio ziet met dito bevolking moet er vooral blijven. Ik vind een groot deel van de populatie te bedreigend. Geef mij maar een rustige bevolking en een provincie met alle voorzieningen, rust en waddengebied waar je je kinderen nog onbedreigd op kunt zien groeien.
Thomas, het mooiste van Rotterdam is de trein naar het Noorden. |
Hoewel ik heel goed kan begrijpen wat je aantrekt in het Noorden wil ik toch ff reageren op je inschatting van het 'kille Westen'. Ik vind je typering geen recht doen aan de mensen daar. Zo heb ik ze iig niet leren kennen. Ik woon niet in Rotterdam, maar kwam er jarenlang heel veel. Ik heb Rotterdammers leren kennen als bijzonder hardwerkende, behulpzame mensen die meestal behoorlijk recht door zee zijn. Zeker dat laatste zou jou als noorderling toch moeten aanspreken...
Van superioriteitsgevoelens heb ik nooit iets gemerkt. Die typering is volgens mij meer voorbehouden aan een andere NL noorderlinger 'stam' met eigen taal (waar ik overigens van afstam)
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 4 augustus 2012, 11:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 09:46
|
|
|
CHANNAH042 schreef: | Haha, Heb 't forum ontdekt hoor! En die Bart weet 't toch aardig lang de aandacht voor elkaar te krijgen als man hier, haha! |
Aanmelding 2 is binnen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 09:41
|
|
|
ANNA415 schreef: | Je doet schakelaar 1 aan en wacht 10 a 15 minuten dan doe je schakelaar 1 uit en 2 aan je loopt naar boven is het licht aan dan is het schakelaar 2 is het licht uit en de lamp warm, schakelaar 1 is het licht uit en de lamp koud, schakelaar 3
|
In 2 minuten! Jij bent znel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 09:34
Onderwerp: Ark van Noach in Dordrecht
|
|
|
Hopelijk gaan er ook nog wat meer vrouwen mee...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 01:25
|
|
|
Je staat in de gang van een huis. Op de zolder hangt een lamp en je kunt vanaf de gang niet zien of hij brandt. In de gang zijn 3 schakelaars. 1 daarvan is van de lamp op zolder. Hoe kom je erachter welke van de 3 schakelaars dat is, als je maar 1 keer naar boven mag lopen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 23:29
Onderwerp: christelijk ''daten''?
|
|
|
Volgens mij gaat dit topic over "christelijk daten". In de bijbel staat dat een man zijn vader en moeder zal verlaten en zijn vrouw zal aanhangen.
Dus hoe christelijk is het dan om vast te roesten in je omgeving / familie en die niet te willen verlaten vanwege je vrouw?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:55
|
|
|
Vanaf heden inschrijving geopend voor de audities voor:
BARTJE ZOEKT HET GELUK
Dames tussen de 25 en 35 kunnen zich nu inschrijven met vermelding van:
* nickname * energiebehoefte * incasseringsvermogen * technische vaardigheden * rekenkundige vaardigheden * acteer ervaring
De inschrijving sluit zodra er voldoende deelnemers zijn
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 3 augustus 2012, 10:56
|
|
Naar boven |
|
|